škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: sedatty - 13 Nisan 2017, 09:03:41
-
Merhabalar,
Aracımı geçen hafta teslim aldım.
Octavia (2016) 1.4 Tsi Style DSG 150 hp
Önceki aracım Renault Clio idi ve aynı çukur tümsek v.s. lerden gecerken bu kadar ses yapmıyordu.
Arkası bağımsız süspansiyon değil anladık ama önden "küüüüüüttt" diye ses gelecek kadar sert olması normal mi?
Servis biraz zaman verin falan dedi, sonra aynısını yazdım ama cevap yok!
Süspansiyonunuzdan memnun musunuz? :gaz:
-
Araç sıfır mı?
Aracınızın lastik havalarını kontrol etmenizde fayda var. Bir çok bayi, sıfır araçların lastik havasını ayarlamadan teslim ediyor. Fabrikasyon 39-40 oluyor arabaların lastik havaları. Siz 32-33 cıvarı ayarlamanız gerekiyor.
-
Öncelikle hayırlı olsun aracınız Allah kaza bela vermesin. Lastik havalarını kontrol ediniz çünkü servis kontrol etmediği için genelde yüksek oluyor. 32 olarak ayarlayınız (bu değer araç boş ve şehir içi kullanımı içindir)
-
Ben ilk sıfır aldığımda aynı duyguyu hissettim lastiklerde 40 basınç vardı :) 32 ye çekince dört dörtlük oldu.
-
Merhaba, hangi forumda okuduğumu hatırlayamadım fakat araç vw golf mk7 kasa sıfır araçta aynı sorun yaşayan biri kendi ustasına götürmüş ve sıfır araçlara takılan takozlar varmış onların çıkaraılmamış olduğunu belirtmişti. Belki onun gibi bir sorun olabilir. Servise veya var ise ustanıza göstermenizde fayda var derim.
-
Cevaplarınız için teşekkürler...
lastik basınçlarını 32 ye getirdim. Ama hala devam ediyor. Bakalım, biraz daha takip edip servise giderim 1 ay içinde.
Bir de araç kapılarının içindeki uyarı lambası full donanım olmasına rağmen yanmıyor. Sadece reflektör! Enteresan... Kitapçıkta kapı açıldığında yanar ama bazı araçlarda sadece reflektör vardır yazıyor. En full ünde reflektör varsa yanan lamba hangisinde olacak?!
Servisten yarın sabaha randevu aldım bakalım.
Süspansiyon için amortisördeki takozu unutmuş olamayız, fark ederdik diyor, yarın göreceğiz.
Ama inşallah vardır ve unutmuşlardır da sökülür ve çözülür. Yoksa normal bu birşey yok diyecekler ve geçecekler...
Kapı içindeki uyarı lambası için de bakalım dedi.
Sonuçları sizle de paylaşırım. İnşallah müsbet bir sonuç alırız.
-
Kapı iç uyarı lambaları 2016 modellerin belli bir ayından sonra reflektöre döndü. 2013 Octavia aracımda yanıyor mesela;)
Lenovo A7020a40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Kapı içi lambalar 2017 modellerde de yanıyor, bizimle dalga geçiliyor gibi
-
üretilen araçlarda belirli standartlar yok bazı araçlarda kapıdaki reflektörler yanmıyor bazı araçlarda dönerken sis farları yanmıyor veya geri vitese takınca sağ ayna aşağıya inmiyor bazılarında ise tam tersi hepsi normal çalışıyor anlamadım bu durumdan bişey
-
Ben de aracımda aynı sorunu yaşadım. 3ay önce 1.6 TDİ style paket octavia aldım bir önceki aracıma göre özellikle sağ ön teker çukurda tümsekte ve çakıldan geçince lak luk diye ses yapıyordu. Servise gittim baktılar. Süspansiyonun serte dönük ve amartisörlerin sert olmasından dolayı normal dediler. 3 ayı geçmesine rağmen bu sese halen alışamadım.
-
evet servisten geldim.
8 e randevu verip 8.45 e kadar beklettiler..
Bi ukala geldi, daha önce skoda kullandınız mı aracaı biliyor musunuz? falan filan saçmaladı... süspansiyon tabii ki normal dedi!
kapı içi aydınlatma için "senin donanımında yok!" gibi bişey saçmaladı. Style da yoksa neyde var?!
onun suçu olmayabilir tabii ama yaklaşım ukalaca! Bir fırçalamadığı kaldı beni. biraz daha uzasa dalacaktım hırboya. Çıktım geldim.
Düşün karartmalı ayna ile ilgili soru soruyorum, senin araç karartmalı değil ki diyo!
Bu kadar bilmiyor arabayı yani!
Neyse, Avek e gitmeyeceğim herhalde bakım v.s. için...
-
evet servisten geldim.
8 e randevu verip 8.45 e kadar beklettiler..
Bi ukala geldi, daha önce skoda kullandınız mı aracaı biliyor musunuz? falan filan saçmaladı... süspansiyon tabii ki normal dedi!
kapı içi aydınlatma için "senin donanımında yok!" gibi bişey saçmaladı. Style da yoksa neyde var?!
onun suçu olmayabilir tabii ama yaklaşım ukalaca! Bir fırçalamadığı kaldı beni. biraz daha uzasa dalacaktım hırboya. Çıktım geldim.
Düşün karartmalı ayna ile ilgili soru soruyorum, senin araç karartmalı değil ki diyo!
Bu kadar bilmiyor arabayı yani!
Neyse, Avek e gitmeyeceğim herhalde bakım v.s. için...
Benim yolum birkere avek e düştü. ( Servis güncellemesi için orası müsaitti mecburen gittim ) Gitmişken sürücü camı inerken ses yapıyordu onu göstereyim dedim; demez olaydım. Arabanın içini wd40 a bulamışlar. Heryer yağ içindeydi. Saatlerce temizlemekle uğraştım sağa sola bulaşan yağı :mad:
-
evet servisten geldim.
8 e randevu verip 8.45 e kadar beklettiler..
Bi ukala geldi, daha önce skoda kullandınız mı aracaı biliyor musunuz? falan filan saçmaladı... süspansiyon tabii ki normal dedi!
kapı içi aydınlatma için "senin donanımında yok!" gibi bişey saçmaladı. Style da yoksa neyde var?!
onun suçu olmayabilir tabii ama yaklaşım ukalaca! Bir fırçalamadığı kaldı beni. biraz daha uzasa dalacaktım hırboya. Çıktım geldim.
Düşün karartmalı ayna ile ilgili soru soruyorum, senin araç karartmalı değil ki diyo!
Bu kadar bilmiyor arabayı yani!
Neyse, Avek e gitmeyeceğim herhalde bakım v.s. için...
araçta problem olduğunu düşünüyorsanız uygun bir vakitte buluşabiliriz 2016 octavia 1.6 tdi aracım var birde benim aracımda bakarız aynı mı değil mi diye
-
araçta problem olduğunu düşünüyorsanız uygun bir vakitte buluşabiliriz 2016 octavia 1.6 tdi aracım var birde benim aracımda bakarız aynı mı değil mi diye
Çok teşekkür ederim. Zamanla alışacağız herhalde... Siz istanbul un neresindesiniz?
-
Çok teşekkür ederim. Zamanla alışacağız herhalde... Siz istanbul un neresindesiniz?
küçükçekmece halkalı dayım :)
-
evet servisten geldim.
8 e randevu verip 8.45 e kadar beklettiler..
Bi ukala geldi, daha önce skoda kullandınız mı aracaı biliyor musunuz? falan filan saçmaladı... süspansiyon tabii ki normal dedi!
kapı içi aydınlatma için "senin donanımında yok!" gibi bişey saçmaladı. Style da yoksa neyde var?!
onun suçu olmayabilir tabii ama yaklaşım ukalaca! Bir fırçalamadığı kaldı beni. biraz daha uzasa dalacaktım hırboya. Çıktım geldim.
Düşün karartmalı ayna ile ilgili soru soruyorum, senin araç karartmalı değil ki diyo!
Bu kadar bilmiyor arabayı yani!
Neyse, Avek e gitmeyeceğim herhalde bakım v.s. için...
Merhabalar,
30.05.2017 günü doğuş otomotiv maslak şubeye götürdüm aracı. Teste cıktık, onlar da biz anormal bi ses duymadık dedi! Sonra rica ettim lütfen bir lifte alın takoz olmadığını göreyim dedim. Tabii ki dediler Avek teki gibi hödüklük yapmadılar!
Ve bingoooooo, sağda 3, solda 3 olmak üzere gemide sallanmasın diye takılan 6 tane takoz dutuyor!
Bana aracımı 1600 km dir takozlarla kullandıran Avek i ve O servisteki hırboyu öttürmezsem adam değilim. Bugün Doğuş oto cc li e-posta atıp gelişmeleri sizle paylaşacağım.
Aracımıdan soğumuştum resmen, araba nasıl yumuşadı anlatamam! Eğer küüt diye ses geliyorsa basit çukurlarda bile bir lifte aldırın derim!
Bir türlü foto yükleyemedim nedense kusura bakmayın.
-
Merhabalar,
30.05.2017 günü doğuş otomotiv maslak şubeye götürdüm aracı. Teste cıktık, onlar da biz anormal bi ses duymadık dedi! Sonra rica ettim lütfen bir lifte alın takoz olmadığını göreyim dedim. Tabii ki dediler Avek teki gibi hödüklük yapmadılar!
Ve bingoooooo, sağda 3, solda 3 olmak üzere gemide sallanmasın diye takılan 6 tane takoz dutuyor!
Bana aracımı 1600 km dir takozlarla kullandıran Avek i ve O servisteki hırboyu öttürmezsem adam değilim. Bugün Doğuş oto cc li e-posta atıp gelişmeleri sizle paylaşacağım.
Aracımıdan soğumuştum resmen, araba nasıl yumuşadı anlatamam! Eğer küüt diye ses geliyorsa basit çukurlarda bile bir lifte aldırın derim!
Bir türlü foto yükleyemedim nedense kusura bakmayın.
fotoğraflarını görmeyi çok isterim
-
fotoğraflarını görmeyi çok isterim
Var ama yükleyemiyorum bu siteye nedense. 45 kb a kadar düşürdüm foto boyutunu yine de sınırı aştınız diyor yüklemiyor.
-
Merhabalar,
30.05.2017 günü doğuş otomotiv maslak şubeye götürdüm aracı. Teste cıktık, onlar da biz anormal bi ses duymadık dedi! Sonra rica ettim lütfen bir lifte alın takoz olmadığını göreyim dedim. Tabii ki dediler Avek teki gibi hödüklük yapmadılar!
Ve bingoooooo, sağda 3, solda 3 olmak üzere gemide sallanmasın diye takılan 6 tane takoz dutuyor!
Bana aracımı 1600 km dir takozlarla kullandıran Avek i ve O servisteki hırboyu öttürmezsem adam değilim. Bugün Doğuş oto cc li e-posta atıp gelişmeleri sizle paylaşacağım.
Aracımıdan soğumuştum resmen, araba nasıl yumuşadı anlatamam! Eğer küüt diye ses geliyorsa basit çukurlarda bile bir lifte aldırın derim!
Bir türlü foto yükleyemedim nedense kusura bakmayın.
Bu güzel paylaşım için teşekkürler. Foto varsa yüklemeye çalışın lütfen veya "hizliresim.com" sitesine yükleyin ve linkleri paylaşın, en azından tıklayıp girelim.
Var ama yükleyemiyorum bu siteye nedense. 45 kb a kadar düşürdüm foto boyutunu yine de sınırı aştınız diyor yüklemiyor.
"hizliresim.com" sitesine girin ve fotoları orjinal boyutları ile yükleyin ki detaylar gözüksün.
Yüklemeden sonra sitenin aşağıda verdiği linkleri konuya yapıştırın ve kaydedin.
Teşekkürler
-
Bu güzel paylaşım için teşekkürler. Foto varsa yüklemeye çalışın lütfen veya "hizliresim.com" sitesine yükleyin ve linkleri paylaşın, en azından tıklayıp girelim.
https://i.hizliresim.com/6X7JyN.jpg
https://i.hizliresim.com/WQA7Gq.jpg
https://i.hizliresim.com/3qBEpO.jpg
https://i.hizliresim.com/y380z0.jpg
Birbirine vurmaktan takozlar bile ezilmiş!
Bu takozlarla dolaşmak araca ve içindekilere ne gibi zararlar verebilirdi bilgisi olan paylaşabilir mi rica etsem?
-
Bunlarla dolaşmak araca zarar vermez, amortisör patlamasin diye konuluyor zaten. Ama asil mesele can güvenliği, tamamıyla yanlış dizayn edilmiş bir amortisör sistemi ile yolculuk etmişsiniz, oluşabilecek bir senaryoda aracın esnemesi ve darbeyi absorbe etmesi gereken yerde bunu yapmayacak ve kazaya sebebiyet verebilecekti. Düşünün araca 5 kisi bindiniz bagaj da dolu diyelim. Bu durumda nerdeyse tamamen takozlarin uzerinde olacaktiniz ve bunun getirebilecegi sonuclari az çok tahmin edebiliriz. Orjinal boyutta olmayıp ama tüv belgeli spor amortisör ve yaylar bile garantiyi bozarken siz zaten nasil bir sistem ile gezmissiniz yollarda. Bununla ilgili işin peşini bırakmayın, yaptıkları bu hatayi mutlaka odettirin bunlara.
Lenovo A7020a40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bence de pesini birakmamak lazim. Sonucta can guvenliginizi hice saymislar.
-
benim aracım da yaklaşık 30.000 km de. ön amortisörlerden gırç gırç diye ses geliyor. Şüphelendim .!
-
benim aracım da yaklaşık 30.000 km de. ön amortisörlerden gırç gırç diye ses geliyor. Şüphelendim .!
aynı şüphe bende de var :)
-
benim aracım da yaklaşık 30.000 km de. ön amortisörlerden gırç gırç diye ses geliyor. Şüphelendim .!
O gırç gırç kronik problem. Nefret ettiriyor arabadan. Çözümü de yok diye biliyorum. Aynı sorun Golf'ümde de var ama Octavia'dakiyle mukayese bile olmaz. Octaviadaki gacur gucur. Yazın geçer yalanıyla servisde yağlayıp yolluyorlar. 1 hafta idare ediyor sonra gacur gucur devam. Beni Octavia'da bunaltan yegane sorun bu.
-
O gırç gırç kronik problem. Nefret ettiriyor arabadan. Çözümü de yok diye biliyorum. Aynı sorun Golf'ümde de var ama Octavia'dakiyle mukayese bile olmaz. Octaviadaki gacur gucur. Yazın geçer yalanıyla servisde yağlayıp yolluyorlar. 1 hafta idare ediyor sonra gacur gucur devam. Beni Octavia'da bunaltan yegane sorun bu.
Önceki aracım Renault idi.
Bu sorun viraj denge Çubuklarındaki basit ucuz bir kauçuk lastikten kaynaklanıyordu. En son iyileştirilmiş bir parça ile değiştirdiler sonra -20 de bile olmadı ses.
-
Şimdi aradılar avekten gelin bakalım bi zarar vermişse telafi edelim diyorlar.
Kendi içimizde de sorumlularına cezai işlem uygularız diyorlar, yersen...!
Beni 1600 Km bu şekilde dolaştırmanın veya bana yaşatılan vakit kaybının bir değeri yok mu? En azından ilk bakımın ücretsiz yaptırılmasını istesem çok mu şey isterim. Değerli yorumlarınızı rica ederim forumdaşlarım.
-
Şimdi aradılar avekten gelin bakalım bi zarar vermişse telafi edelim diyorlar.
Kendi içimizde de sorumlularına cezai işlem uygularız diyorlar, yersen...!
Beni 1600 Km bu şekilde dolaştırmanın veya bana yaşatılan vakit kaybının bir değeri yok mu? En azından ilk bakımın ücretsiz yaptırılmasını istesem çok mu şey isterim. Değerli yorumlarınızı rica ederim forumdaşlarım.[/QUOT
:ok::ok:
-
Şimdi aradılar avekten gelin bakalım bi zarar vermişse telafi edelim diyorlar.
Kendi içimizde de sorumlularına cezai işlem uygularız diyorlar, yersen...!
Beni 1600 Km bu şekilde dolaştırmanın veya bana yaşatılan vakit kaybının bir değeri yok mu? En azından ilk bakımın ücretsiz yaptırılmasını istesem çok mu şey isterim. Değerli yorumlarınızı rica ederim forumdaşlarım.
Sedat bey bir araştırın bence daha başka tazminat işlemleri talep edebilirsiniz Basına yansırsa bu olay ciddi zarar verir onlara düşünün TV kanallarında haber olduğunu bir avukata danışınız derim , çünkü çok ciddi bir sorun bu
-
Önceki aracım Renault idi.
Bu sorun viraj denge Çubuklarındaki basit ucuz bir kauçuk lastikten kaynaklanıyordu. En son iyileştirilmiş bir parça ile değiştirdiler sonra -20 de bile olmadı ses.
Servise bunun için 3-4 kere gittim. Değişsin dedim. Parası neyse vereyim dedim. Yine olur diyorlar. Sorunu çözen biri varsa yardımcı olursa çok sevinecem.
-
Bence de sorun cok daha ciddi. Sonucta hayati bir tehlike soz konusu. Bir bakim ile gecistirmeyin. Ancak karida da yazildigi gibi oncesinde bir avukata danismakta fayda var
-
Selam geçmiş olsun öncelikle. Benim aracımda da 3. kez servise götürdüğümde takoz varmış çıkarttık demişlerdi. Ayrıca direksiyonu da kitlendi 2 kere şuan bimer dönüşünü bekliyorum bakalım ne olacak.
-
Selam geçmiş olsun öncelikle. Benim aracımda da 3. kez servise götürdüğümde takoz varmış çıkarttık demişlerdi. Ayrıca direksiyonu da kitlendi 2 kere şuan bimer dönüşünü bekliyorum bakalım ne olacak.
biz göremezmiyiz bu takozları nasıl farkedebiliriz?
-
Birşey soracağım. Araçlarda bulunan lastik basınç sistemi kontrolü çalışıyor mu. Sıfır bayiden alırken yüksek olsa uyarmaz mı?
-
Birşey soracağım. Araçlarda bulunan lastik basınç sistemi kontrolü çalışıyor mu. Sıfır bayiden alırken yüksek olsa uyarmaz mı?
Sistemin çalışma prensibi basıncı ölçmek olmadığı için uyarmaz. Tekerleğin dönüş sayısını hesap edip fazla dönen teker için lastik basıncı düştü uyarısı verir. 45 hava da olsa uyarı vermez çünkü ona göre ayarlanmıştır. Havası inerse birinin ancak öyle uyarı verir.
-
Sistemin çalışma prensibi basıncı ölçmek olmadığı için uyarmaz. Tekerleğin dönüş sayısını hesap edip fazla dönen teker için lastik basıncı düştü uyarısı verir. 45 hava da olsa uyarı vermez çünkü ona göre ayarlanmıştır. Havası inerse birinin ancak öyle uyarı verir.
Teşekkür ederim. Bende zemini çok fazla hissediyorum. Araç yeni. Bir kontrol ettireyim basınçları. :srk:
-
Merhaba
Benimde yeti model aracimda ozellikle tumseklerden arac cikarken yani amortisor acikirken küt diye ses geliyor. Az bir seste degil baya vuruyor. Daha once forumda da yazmistim diger birkac kullanicida da varmis bu durum. Bir suru marka arac kullandim. Hafif ticarilerde bile boyle bir ses duymadim. Acaba takozmu var benim aracta da. Bende meraka dustum simdi
-
Birşey soracağım. Araçlarda bulunan lastik basınç sistemi kontrolü çalışıyor mu. Sıfır bayiden alırken yüksek olsa uyarmaz mı?
Aracı sıfır aldım bayi kontrol etmemiş herhalde 42 di lastik basınçları :)
-
Aracı sıfır aldım bayi kontrol etmemiş herhalde 42 di lastik basınçları :)
Off off birde sormuştum ben alırken kontrol edildi mi diye. Bugün gidiyorum bende lastikciye bakalım kaç çıkacak :)
-
Off off birde sormuştum ben alırken kontrol edildi mi diye. Bugün gidiyorum bende lastikciye bakalım kaç çıkacak :)
Bı bakın arabayı kullanmaya başladım bir terslik olduğunu hissettim yani hafif hizlaninca araba leylek gibi sallanıyor :)
-
Bı bakın arabayı kullanmaya başladım bir terslik olduğunu hissettim yani hafif hizlaninca araba leylek gibi sallanıyor :)
Lastikciye gittim ve cok şaşırdım. Üç lastiğin havası 43 biri 38 di. Bayi nasıl bu şekilde teslim ediyor aracı aklım almıyor. Birde kontrol ettik denildi. Havalarını 32 ye ayarladık ve gerçekten cok fark etti. Artık zemini tak tuk diye hissetmiyoruz. Sanki arabaya masaj yapılmış gibi rahatladı :taka:
-
Lastikciye gittim ve cok şaşırdım. Üç lastiğin havası 43 biri 38 di. Bayi nasıl bu şekilde teslim ediyor aracı aklım almıyor. Birde kontrol ettik denildi. Havalarını 32 ye ayarladık ve gerçekten cok fark etti. Artık zemini tak tuk diye hissetmiyoruz. Sanki arabaya masaj yapılmış gibi rahatladı :taka:
Ne yazık ki bayiler çok sıkıntılı. Lastik basınçlarına bakan yok diyecem neredeyse. Ama takoz olayı bambaşka.
-
Ne yazık ki bayiler çok sıkıntılı. Lastik basınçlarına bakan yok diyecem neredeyse. Ama takoz olayı bambaşka.
Arkadaşlar dün 32 aldık araç rahatladı yazmıştım ancak bugün düşük basınç hatası verdi. Tekrar lastikciye gittim ve 35 e ayarladık suanda sıkıntı yok yeterli olur diye düşünüyorum. Sizde aynı lastikten kullanıyorsanız 32 basınç uyarı veriyor bilgilerinize. (215 45 r16)
-
dostum 32 ye dusursukten sonra lastık basınc ayarını tekrar yapman gerek yoksa uyarı verır aracın lastık basıncı 32 dır 32 yapıp lastık göstergesini baştan ayarlayınız
-
Lastik basınç ayarlarını 32 yapınca menu den onaylaman gerek. hata vermez . Ben hep 32 ayarlayıp kullanıyorum 3 yıldır . boş dolu faretmez
-
Arkadaşlar dün 32 aldık araç rahatladı yazmıştım ancak bugün düşük basınç hatası verdi. Tekrar lastikciye gittim ve 35 e ayarladık suanda sıkıntı yok yeterli olur diye düşünüyorum. Sizde aynı lastikten kullanıyorsanız 32 basınç uyarı veriyor bilgilerinize. (215 45 r16)
35 olan havaları tekrar 32 e indirip araç yaklaşık 50 metre ilerledikten sonra menüden 4 lastik için basıncı sıfırlamanız gerekiyor. Boşuna 35 psi basınç ile takır tukur gezmeyin.
Her lastik havasını kontrol ettirdikten sonra 4 tekerleğin lastik basınçlarının doğru olduğunu araca tanıtmanız lazım. Sistem bu şekilde çalışıyor.
-
35 olan havaları tekrar 32 e indirip araç yaklaşık 50 metre ilerledikten sonra menüden 4 lastik için basıncı sıfırlamanız gerekiyor. Boşuna 35 psi basınç ile takır tukur gezmeyin.
Her lastik havasını kontrol ettirdikten sonra 4 tekerleğin lastik basınçlarının doğru olduğunu araca tanıtmanız lazım. Sistem bu şekilde çalışıyor.
Bunu bilmiyordum teşekkür ederim. Ideali 32 mi peki ?
Birde makina 35 gösteriyor ancak 2 basınç fazla gosteriyor aslında 33 basıyor dedi lastikci.
-
Bunu bilmiyordum teşekkür ederim. Ideali 32 mi peki ?
Birde makina 35 gösteriyor ancak 2 basınç fazla gosteriyor aslında 33 basıyor dedi lastikci.
Aracın depo kapağında jant boyutu ve yük durumuna göre lastik basınçlarının kaç olması gerektiği yazıyor.
32 psi da genel olarak uygundur denilebilir.
Lastikçinin makina kalibre değil belli ki.
-
Buyrun burdan yakın...
ne kadar sık yapıyorlar bu hatayı!
https://www.youtube.com/watch?v=DCjgYHfAje8
Ve bu da Skodanın resmi sitesinde yazan:
Neden amortisörlerinizi test ettirmeniz gerekir?
Sürücüler amortisörlerinin düzenli olarak kontrol edilmesi gerekliliğini göz ardı etmemelidir. Amortisörler çalışma süreleri boyunca fonksiyonlarını kademeli şekilde kaybedeceklerinden bunu farketmek çok zordur. Bu nedenle, amortisörlerin düzenli olarak test edilmesi önemli bir konudur. Bunu yapmak operasyonel maliyetlerinizi azaltacağı gibi daha güvenli bir sürüş gerçekleştirmenizi de sağlar. Son olarak, yeni amortisörleriniz size daha keyifli ve güvenli bir sürüş sunar.
Amortisörlerinizi düzenli olarak kontrol ettirmenizin neden önemli olduğunu biliyor musunuz? Kötü durumdaki amortisörlerin aşağıdaki etkileri olur:
• Frenleme kuvvetini azaltarak, fren mesafesini uzatır.
• ABS ve ESP Sistemlerinin etkisini azaltır.
• Kaygan yollarda aracın kayma riskini arttırır.
• Dönüşlerde, köşelerde ve kuvveti yanal rüzgarda araç kontrolünüzü azaltır.
• Sürücünün kolay yorulmasına sebep olarak, araç kullanma ve reaksiyon gösterme becerilerini olumsuz yönde etkiler.
• Lastikler ve ilgili parçaların aşınma ve yıpranmasını hızlandırır.
• Araçta zıplamaya ve bunun sonucunda uzun farların karşıdan gelen sürücülerin dikkatini dağıtmasında sebep olur.
• Sürüş konforunu azaltır.
İdeal olan aracın amortisörlerinin her 30,000 kilometrede bir kontrol ettirilmesidir.
Škoda Orijinal Amortisörleri
Kötü amortisörlerin aracınızın fren mesafesini arttıracağını biliyor musunuz?
Motor performansı, frenleme kuvveti ve direksiyondan gelen emirler yola tekerlekler sayesinde aktarılır. Fakat tekerleklerin yolla sürekli kontak halinde kalmasını aracın amortisörleri sağlar. Bu sebeple amortisörler, her araçta güvenli, ekonomik ve konforlu sürüşüyü etkileyen en temel parçadır.
Güvenlik : Çünkü; araç sürüşünü önemli ölçüde etkiler.Amortisörlerin düşük performansı, virajlarda aracın yola oturmasını kötü yönde etkileyeceğinden fren mesafesini de arttırır.
Ekonomi : Çünkü; efektif olmayan amortisörler özellikle lastiklerin aşınmasına ve yıpranmasına sebep olur. Ayrıca sönümleme işlemi iyi yapılamadığından, aracın diğer parçaları da mekanik yıpranma ve aşınmaya maruz kalacaktır. Bu sebeple onarım masrafları da artacaktır.
Konfor : Çünkü; bozuk yollarda amortisörlerin etkisi çok büyük şekilde farkedilir. Sürüş konforu modern araçlarda temel gerekliliklerden biridir.