škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: Aksaray6838 - 23 Nisan 2017, 13:36:24
-
Selamünaleykum arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 2010 1.4 tsi Superb Comfort araç satın aldım (nasipse yarın satışı alıyorum inşallah). Bir önceki aracım 2004 1.6 passat idi. Superb 2010 comfort modeli hakkında pek derli toplu ve net bilgiler bulamadım. Net bilenler cevaplarsa sevinirim.
1. airbag sayısı kaç ?
2. Esp-asr var mı ?
3. Yokuş kalkış desteği var mı ?
4. Dijital hız göstergesi mevcut mu?
5. Zayıf ve kötü yanları neler ?
6. Kronik sorunu var mı?
7. Turbosunun çalışma prensibi nedir kaç devirde devreye girer ?
8. bu aracı kullanırken nelere dikkat etmeliyim ?
bilgilendirirseniz sevinirim hayırlı günler.:)
-
Merhabalar. Bildiğim kadar cevap vereyim yalnız benim aracım Elegance+Prestige paket. Farklılıklar olabilir.
1. Airbag sayısı 7 (Sürücü, Yolcu, Diz, Ön Koltuk Sol, Ön Koltuk Sağ, Tavan Sol, Tavan Sağ)
2. ESP (ASR.de ABS.de sistemin parçası) tüm modellerse standart.
3. Yokuş kalkış desteği Elegance.da var comfort.da olmayabilir.
4. Dijital hız göstergesi yok sadece ön panelde hızı dijital olarak görmenizi sağlayan yol bilgisayarı ekranı var.
5. Zayıf olarak nitelendirebilieceğim tek husus süspansiyonların çalışma aralığının kısa olması. Passat mesela hem şehir içinde çok konforlu hem de yol tutuş daha iyi. Tabi ki bir klas farkı var ama malzeme kalitesi olarak Passat.dah hiç geri değil keza işçilik kalitesi de oldukça iyi. Aracın genişliğinden ve rahatlığından hiç bahsetmiyorum bile. Birde arka koltukta oturanlar için sunroof (sizde varsa) çok küçük kaldığını düşünüyorum. Yani arka koltukta oturan biri için sunroof hiçbir şey ifade etmiyor. Ayrıca arkada saat yerine havalandırma ızgaralarına yer verilse çok daha iyi olurmuş diye düşünüyorum.
6. Kronik sorun arka bagaj kapağındaki kabloların zamanla kesilmesi sonucu (çift açılır bagajın bir götürüsü) 2-3 yılda bir bu kablolar onarılmalı. 100 TL civarı bir işçiliği oluyor. Arka stop lambaları yanmadığında, bagaj kapağı kapak kumandasından açılmadığı zaman aklınıza bu gelmeli.
7. Turbonun çalışma prensibi tüm diğer turbolu araçlarda olduğu gibi egzoz gazı beslemesiyle oluyor. Yalnız intercooler yok. Dizel araçlardaki gibi belli bir devirde tork patlaması yaşamayı beklemeyin. Tork devir bandına oldukça lineer bir şekilde yayılmış ve turbo da bunu destekliyor. Benzinli aracın esnekliğine bayılacaksınız bence. 3.ve hatat 4. viteste 1000 devirde bile aracın rahatlıkla titremeden hızlanabildiğini göreceksiniz zaten.
8. Turbo benzinli araçların turbo dizel araçlara göre daha az nazlı olduğunus öylemek yanlış olmaz. Enjektör ve dizel pompası gibi sorunlarla karlılaşmazsınız. Benzin yakıtı daha tolere edilebilir bir yakıttır. Yani dizeldeki gibi kurum vb. durumlar söz konusu almaz. Çok çok kötü bir yakıt olmadığı sürece araçta sıkıntıya yol açmaz. Çok çok vuruntu olur. TSI motor bence çok verimli bir motor. Yakıt ekonomisi sunma konusunda oldukça başarılı ancak sonuçta benzinli. 3000 devir ve sonrası sürerken bence anlık yakıt tüketimi ekranına bakmayın :)
Ben 2 yıldır kullanıyorum ve servis dışında değiştiğim tek şey amortisör kule bilyaları oldu. Bu da çok yağışlı bir memlekette yaşadığımdan kaynaklı ve ayrıca aracı da ikinci el almıştım. Ön takımları kesinlikle çok sağlam bir araç. Önceki aracım Citroen C5-II ile 3 ayda bir salıncak burcu, Z rot, rot başı değişip dururken Allah'a şükür bu araçla bu tip sorunlardan kurtuldum. Direksiyon titremesi, mafsal gibi arızaların ne olduğunu unuttum. Lastik balansı nedir hatırlamıyorum bile. Lastikleri ilk taktığımdan beri (2 yıl oldu) sadece bir kez balans yaptırdım.
Daha tecrübeli arkadaşların da konuya katkı yapacağını düşünüyorum.
-
Çok teşekkür ederim detaylı ve samimi cevaplarınız için. Aracı alalı 10 gün oldu çoğu özellikleri çözdüm sayılır. Oldukça memnun kaldım ilk aşamada. Yakıtı, konforu, performansı vs oldukça tatmin edici. Zamanla daha iyi tanıyacağım inşallah.. Eğer az bilinen-zor bilinen özelliklerini yazabilirseniz memnun olurum.
-
Rica ederim hocam. Ben dün itibariyle aracımı sattım. Ancak şunu samimi olarak yazıyorum. İster şans deyin ister başka birşey ama 9 yıllık Citroen serüvenimden sonra SuperB beni kesinlikle memnun ve mutlu etti.
Ben şimdi yoluma 4*4 bir Subaru Outback ile devam edeceğim. Artık Karadenizin yaylalarında özgürce ve rahatça dolaşmak istiyorum. Ah diyorum Yeti biraz daha büyük bir araç olsaydı da 4*4 modelini alsaydım.
Elimden geldiğince yine burada yazmak istiyorum.
-
Çok teşekkür ederim detaylı ve samimi cevaplarınız için. Aracı alalı 10 gün oldu çoğu özellikleri çözdüm sayılır. Oldukça memnun kaldım ilk aşamada. Yakıtı, konforu, performansı vs oldukça tatmin edici. Zamanla daha iyi tanıyacağım inşallah.. Eğer az bilinen-zor bilinen özelliklerini yazabilirseniz memnun olurum.
Aracınızla ilgili olarak donanım altyapısının müsade ettiği ölçüde gizli bazı özellikler açılabiliyor. Bu işleri de bildiğim kadarıyla forumumuzda yapan arkadaşlarda vardı ancak isimlerini hatırlayamadım.
Hatta forumumuzda gizli özellikler ile ilgili olarak konu da mevcut. Arama bölümünden arama yapabilirsiniz.
-
Superblerde yedek depo var mı arkadaşlar?
-
60lt depo hacmi var 1.4 tsi 2009-2014 modellerde. Son kasayı bilmiyorum. Yedek depo derken ? Öyle bir şey yok diye biliyorum. Tek depo yani.
-
Superblerde yedek depo var mı arkadaşlar?
Hayır yok hocam, yedek depo bildiğim kadarıyla depo kapasitesi daha az olan araçlarda oluyor. Ornegin bir arkadaşımda rapid var, O yedek depoyu da doldurdum demisti bayramda görüştüğümüzde. Aracın depo kapağına baktığımızda küçük bir delikli tırnak var onu aşağı doğru çekiyorsun, bu defa 10 lt kadar yakıt alınabilecek bu alan açılıyor. Superbe baktık öyle bir tırnak yok.
Depo 66 lt aliyor yazıyor araç kitapçığında. Ama ben aracı ilk alınca bayiden hemen çıktım ve 71lt yakıt aldı.
ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Yedek depo diye tabir edilen genleşme tankıdır! Yakıt doldurulması önerilmiyor!