škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: WaLantiNo22 - 25 Temmuz 2017, 18:47:49
-
6 ay once aldigim sifir octavia aracimin tampon boyasi dokulmeye basladi. Servise götürdüm boya ustasi bakti tamponun dokulen alt kisimlarina astar atılmamış dedi.Bana tamponu boyuycaz dediler sizce ne yapmaliyim bu uretim hatasi sonucta bir kucak para verip sirif araba alıyoruz.
SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Şayet kullanıcı kusuru olmadığına emin ve imalat ve üretici kusuru olduğunu düşünüyor yada eminseniz Tüketici Hakları arayışına girin bence.
-
Merhaba Fatih bey aynı durum bende de oldu fakat benim tampon onarım görmüştü onarım yapılırken de macun kullandıkları için hafif bir esneme de çatlaması ve dökülmesi normal. Fakat sizin aracınız onarım görmedi fabrika orjinal üretim de macun kullanmaz direk tampon üzerine astar ve boya atarlar çünkü darbe anında boya atması çatlaması olmasın diye. Benim aracımda arkadan aracın vurmasına rağmen boya atması olmadı ama onarım anında macun kullandıkları için hafif bir esneme de bile çatladı. Size tavsiyem tamponu onarım yaptırmadan önce boya kalınlığına baktırın acaba tamir görmüşmü hatta araca komple baktırın çünkü bazı araçlarda duyuyoruz taşıma esnasındaki oluşan darbelerden dolayı onarım yapıyorlar ve bunu da müşteriye söylemiyorlar. Forumdaki bir arkadaşın aracında sonradan boya yapıldığı görülmüştü. Sizinki üretim hatasına benziyor gibi onarım yaptırmak yerine tamponun değişimini talep edin çünü onarımda dediğim gibi macun kullanacakları için hafif bir esneme de bile çatlayabiliyor. Dikkate alın derim. Geçmiş olsun.
-
Fabrikalarda sıfır üretilen araçların ön ve arka tamponlarında astar olmuyor. Araç astar havuzuna tamponlar olmadan giriyor, ve boyama işlemi de tamponlar olmadan yapılıyor. Tamponlar fiberglass malzemeden yapıldığı için astar atılmadan direkt boya yapılıyor. Önceden çeşitli modellerin tamponları her renkte hazır. Montaj esnasında aracın boya koduna göre hazırlanmış tampon ekleniyor sadece. Boya ustasının bu durumu bilmesi lazım.
Bence de sıkıntı taşıma esnasında olmuş olabilir. Esneme fazla olduysa boyada kılcal çatlaklar olabiliyor, sıkıntıları sonradan çıkıyor.
-
Öncelikle her yapılacak işlemi belgeleyin.
Boya dökülmesi nedeni ile servise başvuru ve kabul formunuzu. Sonrasında yetkili servisten bu açıklamayı da yazılı vermesini isteyin. Değer kaybı ve ayıplı mal nedeni ile küçükte olsa bir tazminat alıp alamayacaginizi tüketici hakem heyetlerine danışın. Tamponu serviste öncesi ve sonrası resimleri olacak şekilde boyatin ve ilgili servis formlarını da saklayın. Sonra güle güle binin.
He ben biniciyim. Sadece boyatir binerim o ayrı [emoji16]
Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=35972 Buna yakın bir konu açılmıştı buradan da destek alabilirsin.
-
Fabrikalarda sıfır üretilen araçların ön ve arka tamponlarında astar olmuyor. Araç astar havuzuna tamponlar olmadan giriyor, ve boyama işlemi de tamponlar olmadan yapılıyor. Tamponlar fiberglass malzemeden yapıldığı için astar atılmadan direkt boya yapılıyor. Önceden çeşitli modellerin tamponları her renkte hazır. Montaj esnasında aracın boya koduna göre hazırlanmış tampon ekleniyor sadece. Boya ustasının bu durumu bilmesi lazım.
Bence de sıkıntı taşıma esnasında olmuş olabilir. Esneme fazla olduysa boyada kılcal çatlaklar olabiliyor, sıkıntıları sonradan çıkıyor.
bilgiç bey in verdiği birtakım bilgilerin yanıltıcı olduğunu düşünüyorum.
1. araçların tampon vb. sış aksam plastik parçaları fiberglas değildir. termoplastik olefin tpo malzeme ve türevleridir.
2. tampon boyamada seri üretim de genellikle prosess akışı şu şekildedir.
a- kalıptan çıkan malzemenin yağının alınması
b- malzeme üzerindeki gerilimin alınması (flamaj) yakarak veya çeşitli kimasallar ile.
c- astar uygulaması
d-astar flash off
e- astar pişirme fırını
f-soğuma bölümü
g-base coat uygulama (ana renk)
h- base coat flash off
i- base coat kürleme fırını
j- base coat soğuma
en son ürün özelliğine göre clear coat da uygulaması olabilir.
bu aşamalardan flamaj veya yağ alma iyi yapılamaz ise boyada dökülmeler ve çatlamalar görülebilir. firma bunu seri takibinden yapabilir.
yani özet olarak kalite problemi var ise bunu wag grubu saptayabilir.
örnek tampon boyama hattı : https://www.youtube.com/watch?v=jamofhdLmrg
saygılarımla.
-
bilgiç bey in verdiği birtakım bilgilerin yanıltıcı olduğunu düşünüyorum.
1. araçların tampon vb. sış aksam plastik parçaları fiberglas değildir. termoplastik olefin tpo malzeme ve türevleridir.
2. tampon boyamada seri üretim de genellikle prosess akışı şu şekildedir.
a- kalıptan çıkan malzemenin yağının alınması
b- malzeme üzerindeki gerilimin alınması (flamaj) yakarak veya çeşitli kimasallar ile.
c- astar uygulaması
d-astar flash off
e- astar pişirme fırını
f-soğuma bölümü
g-base coat uygulama (ana renk)
h- base coat flash off
i- base coat kürleme fırını
j- base coat soğuma
en son ürün özelliğine göre clear coat da uygulaması olabilir.
bu aşamalardan flamaj veya yağ alma iyi yapılamaz ise boyada dökülmeler ve çatlamalar görülebilir. firma bunu seri takibinden yapabilir.
yani özet olarak kalite problemi var ise bunu wag grubu saptayabilir.
örnek tampon boyama hattı : https://www.youtube.com/watch?v=jamofhdLmrg
saygılarımla.
Benim arka tamponum 4 mm derinliğine kadar yırtıldı bir BMW'nin takması sonucu. Yırtılan kısımların tamamı içe doğru gri renkli, o yüzden astar yok demiştim. Astarın kalınlığı bu kadar olamaz. Yırtılan kısımdan gördüğüm kadarıyla tamponun tamamı gri renkli. Dediğiniz gibi olsa altta gri astar, onun altında da farklı renkli bir malzeme olması gerekirdi diye düşünüyorum.
Ancak konuya benden daha hakimsiniz, o yüzden kesin konuşmak istemiyorum.