škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: kadir_ - 09 Ocak 2010, 13:58:36

Başlık: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: kadir_ - 09 Ocak 2010, 13:58:36
Octi artık iyice yaşlandığından can çekişiyor bi gün kalpten gidicek ama ne zaman bakalım :hanz:
 
Dün akşam dar vakitte akşam 17:30 sularında markette durmuşlar stop etmişler arabaya gelip marş basınca almamış araba vurdurarak çalıştırmışlar daha sonra arabayı kapıya getirdi babam burdada stop etti gene marş basıyo tık yok arabada sonra babam akü felan dedi sıradan bi elektrikçiye gidelim felan dedi çamları açıp kapıyorum ne sıkışıyo ne bayılma var jamlarda xenonlar dahil yanıyordu gene vurdurduk çalıştırdık doğru özel servise..
 
Allahtan servis yakınımızda adam marş motorunu soktü içi mefta olmuş gömürleri felan bitmiş akşam akşam ümraniyeye gidip geldi adam çıktığımızda 9 du servisten ama allahtan halloldu arada bir böyle süprizler yaşatıyor bize 250 tl cik sıkışmış vi yerlerine :)
 
Ama genelde boralarda felan 3-4 sene bitiyormuş bu kömür bizde 10 sene olmuştu..
 
Birde kontak bişeyi varmış ondanda yapabiliyormuş aklınızda bulunsun böyle durumlarda..
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 09 Ocak 2010, 14:07:18
Geçmiş olsun, 10 senede normal bi marş motoru yemek sorun değil.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: mayham85 - 09 Ocak 2010, 14:12:40
geçmiş olsun :)
 
borayı bilmem ama bizim toledoda daha tek sıkıntı yok marş motorunda o araçta 10 yaşında ve 280 bn kmde:)
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 09 Ocak 2010, 14:17:47
Km'den ziyade kısa-uzun mesafe kullanımı ile alakalı. Çok marş yaparsan çabuk biter.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: kadir_ - 09 Ocak 2010, 14:38:07
Ustanın anlattığı her marşta kömürü azaltıyormuş bu arıza belirti vermiyormuş en sonunda tele gelince son marşta teli yakıp kısa devre yaptırıyomuş içini yakıyomuş komple o yüzden hazırlıklı olmak lazım bu tür vakalara adamda bir bidon marş kömürü vs var eli alışmış sök tak 30 dk sürdü:D
 
Birde akü bitince veya azalınca uzun süre marş basmakta ömrünü çok yiyormuş..
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: mayham85 - 09 Ocak 2010, 14:44:29
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61459
Km'den ziyade kısa-uzun mesafe kullanımı ile alakalı. Çok marş yaparsan çabuk biter.
birde marşa nasıl basarsan :)
 
mesela kadir arkadaşımızın dediği gibi motor çaıştığı halde marşa basmaya devam çok daha fazla yer ömründen.
 
aslında otomobillerde çok basit şeylere dikkat etsek ömürleri çok ciddi uzun olur.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: kadir_ - 09 Ocak 2010, 14:54:15
Bu arada araba lifteyken dikkat ettim tubonun sol tarafından doğru bayağı yağ gelmiş aşağıya doğru bakalım ondan ne çıkıcak geçen dünde yağ tapası kaçırıyormuş o yapıldı bayağı masraf yaptı bu ay sağolsun inş turbodan değildir. .
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: demir_01 - 09 Ocak 2010, 14:59:19
geçmiş olsun.
sadece kömür değişimine 250 tl biraz çok değilmi hatta çok fazla değilmi?
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 09 Ocak 2010, 14:59:53
Alıntı yapılan: kadir_;61464
Bu arada araba lifteyken dikkat ettim tubonun sol tarafından doğru bayağı yağ gelmiş aşağıya doğru bakalım ondan ne çıkıcak geçen dünde yağ tapası kaçırıyormuş o yapıldı bayağı masraf yaptı bu ay sağolsun inş turbodan değildir. .

Aracın burnunda durduğun zamanki sol taraf mı yoksa motorun arkasından bakarken ki sol taraf mı?
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: kadir_ - 09 Ocak 2010, 15:16:18
Alıntı yapılan: demir_01;61466
geçmiş olsun.
sadece kömür değişimine 250 tl biraz çok değilmi hatta çok fazla değilmi?

60 tl kömür 120 tl de içinde metan bir parça var o değişti yani içi komple değişti ustada pahalı dedi gidip aldı elinde yoktu boraların 1.6 ların felan 65 tl imiş metal parça ama bizimki pahalı her yerdede bulunmuyor diş sayılarıda tutmuyordu mecburiyetten oldu birazda sabah havalanına gidicektik..
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61467
Aracın burnunda durduğun zamanki sol taraf mı yoksa motorun arkasından bakarken ki sol taraf mı?

motorun arkasından bakarken sol tarafa denk geliyor turbodan ucaz biraz dump-valve felan uzakta kalıyor 5-10 cm fark var arada ama çözemedim birazda çamurla karışmış ilkten su sandım ama sürünce elimi bariz yağ..
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 09 Ocak 2010, 15:25:09
Eğer ki bahsettiğin taraf direksiyonun düştüğü taraf ise türbin tarafından kaçırıyordur. Tabi farklı bir konumlamaya sahip değilse, intercoolerı yolcu tarafında, hava filtresi şöför tarafında kalan bir motor ise.

Turbonun yağ geri dönüş hattında bir sıkıntı olabilir veya 10 seneden bugüne değin rölantisi uzun tutulmuş sürelere sahipse yine yapabilir. Örneğin uzun süre rölanti türbin tarafından kaçak verirken benim gibi red-rewlinercılık yaparsan :lol: emme tarafından kaçak verir.

Zira sistem basıncı çok komplike etkenlerden oluşuyor. Uzun rölanti sıkışma yapar fazla sirküler hareket olmadığı için ve türbinden sızdırabilir aşırı basınçtan. Yüksek devirde demin dediğim gibi emmeden. Aynı olayın benzeri bendede mevcut baya araştırdım bu konuyu. Ama türbin tarafı kaçakları biraz daha önem arz ediyor. Hıaa tabi 3-5 bin kmde bir filtre yenilediğinizi farz ediyorum zira turbo araç, emme direnci şakaya gelmez. Hem bide LPG li sizinki o kkonuya ciddi fransızım belki etkisi vardır.

Es-geçmesin derim baban :)
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: kadir_ - 09 Ocak 2010, 15:28:39
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61471
Eğer ki bahsettiğin taraf direksiyonun düştüğü taraf ise türbin tarafından kaçırıyordur. Tabi farklı bir konumlamaya sahip değilse, intercoolerı yolcu tarafında, hava filtresi şöför tarafında kalan bir motor ise.
 
Turbonun yağ geri dönüş hattında bir sıkıntı olabilir veya 10 seneden bugüne değin rölantisi uzun tutulmuş sürelere sahipse yine yapabilir. Örneğin uzun süre rölanti türbin tarafından kaçak verirken benim gibi red-rewlinercılık yaparsan :lol: emme tarafından kaçak verir.
 
Zira sistem basıncı çok komplike etkenlerden oluşuyor. Uzun rölanti sıkışma yapar fazla sirküler hareket olmadığı için ve türbinden sızdırabilir aşırı basınçtan. Yüksek devirde demin dediğim gibi emmeden. Aynı olayın benzeri bendede mevcut baya araştırdım bu konuyu. Ama türbin tarafı kaçakları biraz daha önem arz ediyor.
 
Es-geçmesin derim baban :)

 
Seninki ne ki abi bizimkisi yukar aşağı akmış resmen kartele kadar aks lastikleri bile yağ olmuş,suyla karışarak gelmiş sanırım..
 
Rolantide uzun süre çalışmaz maz 15-20 sn dir basar marşı babam 10 sn bekler sonra gider yüksek devir redline ilede işi yoktur en fazla 5000-5500 dür yaptığı devir ama önceden bahsettiğim gibi motor frenini çok kullanıyo bu etken yapar mı buna?
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: fenomen - 09 Ocak 2010, 15:29:23
60 tl kömür 120 tl de içinde metan bir parça var o değişti yani içi komple değişti ustada pahalı dedi gidip aldı elinde yoktu boraların 1.6 ların felan 65 tl imiş metal parça ama bizimki pahalı her yerdede bulunmuyor diş sayılarıda tutmuyordu mecburiyetten oldu birazda sabah havalanına gidicektik..
---------------
aslında bora ile octi aynı parçalara sahip ve hatta bora'nın yedek parçaları octiden daha pahalı diye biliyorum ben.burda oto yedek parçacı öyle demişti.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 09 Ocak 2010, 15:30:53
Of of akmış diyorsun he te akslara kadar :(

Borulardaki çatlakları es geçmeyeceğinizi var sayıyorum, çatlak var mı ki?
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: kadir_ - 09 Ocak 2010, 15:41:30
Alıntı yapılan: fenomen;61473
60 tl kömür 120 tl de içinde metan bir parça var o değişti yani içi komple değişti ustada pahalı dedi gidip aldı elinde yoktu boraların 1.6 ların felan 65 tl imiş metal parça ama bizimki pahalı her yerdede bulunmuyor diş sayılarıda tutmuyordu mecburiyetten oldu birazda sabah havalanına gidicektik..
---------------
aslında bora ile octi aynı parçalara sahip ve hatta bora'nın yedek parçaları octiden daha pahalı diye biliyorum ben.burda oto yedek parçacı öyle demişti.

Tam tersi mpı motor olsa dediğin doğru ama malum piyasada octi 1.8 ler pek az bu yüzden bulmakta zor her elektrikçidede yok o yüzden çoğu parça böyle bizim octide..
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61474
Of of akmış diyorsun he te akslara kadar :(
 
Borulardaki çatlakları es geçmeyeceğinizi var sayıyorum, çatlak var mı ki?

Biraz daha eskiye döneyim 2 ay önce 750 ml yağ eksiltmiş tamamlamışlar 1 hafta önce ben kontrol edeyim dedim bu seferde çubuğun alt seviyelerindeydi geçen günde bunu babama söyleyince baktırmış tapadan kaçırıyormuş tapaya diş açıp onarmışlar ordan sorun yok ama yağ olan yeri spreyle temizlemişler bu spreymi yukarıya sıçradıda aktı diye düşünüyorum olmadı kontrol edeyim bu kadar azaldığına göre eksitlme yapar sanırım?
 
Hortumlardaki çatlağı nası sezeriz peki performanstada pek fark yok hissedilmiyor?
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: 06navy - 09 Ocak 2010, 18:26:24
Geçmiş olsun, bizimde aklımızda bulunsun. Başımıza gelmeden tecrübe edinmiş olduk.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 09 Ocak 2010, 18:52:08
Alıntı yapılan: kadir_;61476


 

 
Hortumlardaki çatlağı nası sezeriz peki performanstada pek fark yok hissedilmiyor?


Kullandıkça farkı gözleyeceksin. Hem kaçağı takip et, hemde dümdüz bir zeminde detaylı yağ çubuğu ölçümüyle bak. Ama yağ çubuğu seni yanıltabilir. Zira bir gün bekledikten sora ölç yüksek falan çıkabilir seviye. Sen hortumdaki kaçağı takip et. Mümkünse temizle veya temizlet güzelce o zaman ortaya çıkar.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: fmaka - 09 Ocak 2010, 21:22:35
Alıntı yapılan: mayham85;61462
birde marşa nasıl basarsan :)
 
mesela kadir arkadaşımızın dediği gibi motor çaıştığı halde marşa basmaya devam çok daha fazla yer ömründen.
 
aslında otomobillerde çok basit şeylere dikkat etsek ömürleri çok ciddi uzun olur.

a5 octavia jetta ve golf 5 lered araba çalışırken marşa basamazsınız.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: mustisahin - 10 Ocak 2010, 01:04:45
Gecmis olsun, hepimizin aracı mutlaka biyerlerinden arıza verecek, ömürlük degiller ya,
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: octaviaman - 10 Ocak 2010, 01:58:01
Geçmiş olsun.akslara kadar yağ varsa,uzun zamandır  bir kaçak var demektir.Kaçak ,tarifden de anladığım kadarıyla üst kapak contasından veya oringden olabilir.Usta baktığı gibi söyler.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: SEAHAWK - 15 Ocak 2010, 22:06:52
Alıntı yapılan: fmaka;61552
a5 octavia jetta ve golf 5 lered araba çalışırken marşa basamazsınız.

 
Aynen Cordoba'da da öyle.:ok:
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: mayham85 - 15 Ocak 2010, 22:54:58
Alıntı yapılan: fmaka;61552
a5 octavia jetta ve golf 5 lered araba çalışırken marşa basamazsınız.
benim leondada olmuyor. toledoda oluyor ama. passattada debriyaja basmadan hiç basmıyor çalışmıyorken bile. demek bu yüzden yeni modellerde bu tarz kısıtlamalar gelmiş.
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: mygokhan - 16 Ocak 2010, 21:40:04
Roomster'da durum nedir ? Deneyen varmı :D
Başlık: Cevap: Süprizlere Devam . . .
Gönderen: hakanerdogan - 16 Ocak 2010, 21:41:08
Bendede basamazsınız, basanın... :++: :++: :++: