Almanla Fransız bir olmaz. :)
İŞTE kendiniz diyorsunuz biri dizel biri benzinli aynı rakamı yakalamışsınız. Alman gene daha iyi.
YB na göre uzun yolda 4.0 Lt değeri yakaladım hızım 90 km ile 100 km arasında sabit 1 saat gittim aracım menzili ise 1450 km gözüküyordu şehir içinde 5.0 lt ile 6.5 lt arasında gidip geliyorum Aracım 1.6 TDI Manuel uzun yollarda 1200 km yol yaptıktan sonra mazot ışığım yanıyor şehir içi 900 km ile 800 km arasında oluyor oda kullanıma bağlı olarak yakıt konusunda memnunum aracımdan 100tl lik bir dolumla 500 km yol alabiliyorum
1 yıldır dediğiniz hiç bir değeri yakalayamadım. şehir içinde 6.8 ortalamanın altına daha hiç düşemedim. 100 TL lik yakıt ile maksimum 300 km yol alabiliyorum. şehir dışı yakıt ortalamam ise min 6.0 lt
uzun yolda nasıl 5 altı değerleri yakalıyorsunuz helal olsun. trabzon-bilecik/bozüyük arası (1010km) 110-120 arası 4kişi+full bagaj+19 jant+sunroof 5.5 altına inemedik. şehir içi hiç dikkat etmeden 7.5larda geziyoruz. yaktığı helali hoş olsun, araç bizi mutlu ettikten sonra önemli değil 3-5 kuruş fazlası
70km.lik pazar sabahı seyahati. Bomboş değildi yollar ama şehir dışı diyebilirim. Tek ben varım. Bagaj boş. Acelem olmadığından birde daha önce denemediğim için tecrübe olması amacıyla CC ile 90 la geldim.
Ortalama hız 77 km, ortalama tüketim 3,9 lt, yolculuk süresi 55 dak.
18" jant, 36 psi hava.
Selamlar
Abi bizim araçta 19 jant 36 psi çok değil mi ? 19 janta kaç acaba ?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Çağrı, depo kapağına bakmalısın. Ben oradaki ECO seçeneğini kullanıyorum. Ek olarak 18 hatta 19 jant.larda lastik yanakları dar olduğundan lastik yarılması olabileceği hem burada hemde lastikçimde bana söylendi. Bende 3.lü onay olduğundan onu kullanıyorum. Ha 32.ye göre konforsuz. Yapacak bişey yok :)
Yıllık iznimde İstanbul-Kaş arası seyahat ettim. İstanbul Veliefendi yolundaki opetten 280TL lik mazot aldım 16.08 tarihinde mazot fiyatını hatırlayamadım. O depo ile 1180km yol yaptım. Klimalı 100km anca kullandım ortalama 5,2 5,8 arasıydı. Hızım 105-120 arasıydı. Bagaj dolu , 2 kişiydik. Yakıttan memnunum. Şehir içi ise ortalama 7,5 gibi.
1.6 tdi manuel ile 6 litrenin altına düşemedim.. Geçen sene 1.4 tsi sahibiydim o da 6 - 6.5 arasında yakıyordu.. Ekonomik olacağını düşünüp dizel aldım ama beklediğim kadar düşmedi..
Yakıt değerlerimiz aynı oranda,bundan iyisi Malatyada kayısı :)
70km.lik pazar sabahı seyahati. Bomboş değildi yollar ama şehir dışı diyebilirim. Tek ben varım. Bagaj boş. Acelem olmadığından birde daha önce denemediğim için tecrübe olması amacıyla CC ile 90 la geldim.
Ortalama hız 77 km, ortalama tüketim 3,9 lt, yolculuk süresi 55 dak.
18" jant, 36 psi hava.
Selamlar
merhaba arkadaşlar. 4 gün önce urfa-antep-adana-aksaray-polatlı-eskişehir-bursa-balıkesi ve çanakkale yolculuğu yaptım. Araçta 2 yetişkin 1 çocuk, 3 valiz vardı. ortalama hızım 110-118 km/hız. yolculuğun tamamında klima auto modda açıktı ve yakıt olarak yb ye göre 5.5 lt.mazot yaktı. para olarak 420 tl yaktı. toplam yaptığım km. 1620. Aracım 5320 km.de dizel dsg. bu değerler normal mi? fabrika verisinde 3,9 yazıyor şehirler arası yolda.
Belirttiğiniz değer için benim yukardaki gibi bir ortam olması lazım diye düşünüyorum ki test ortamları daha “özel”. Yani sizinki bana göre son derece normal.Lastik 17 jant ve hava 2.5 bar eco degeri. 420 tl bana fazla geldi gercekten.
Lastik 17 jant ve hava 2.5 bar eco degeri. 420 tl bana fazla geldi gercekten.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
merhaba arkadaşlar. 4 gün önce urfa-antep-adana-aksaray-polatlı-eskişehir-bursa-balıkesi ve çanakkale yolculuğu yaptım. Araçta 2 yetişkin 1 çocuk, 3 valiz vardı. ortalama hızım 110-118 km/hız. yolculuğun tamamında klima auto modda açıktı ve yakıt olarak yb ye göre 5.5 lt.mazot yaktı. para olarak 420 tl yaktı. toplam yaptığım km. 1620. Aracım 5320 km.de dizel dsg. bu değerler normal mi? fabrika verisinde 3,9 yazıyor şehirler arası yolda.
Dizel şaka gibi 4.66 olmuş.
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba,
bu siteyi uzun süredir takip ediyorum, paylaşımlar ve görüşler son derece faydalı.
Bende artık bir skoda süperb sahibi olarak hemen üyeliğimi gerçekleştirdim ve ilk sorumu sormak istiyorum.
Arabam Skoda süperb 3 1,6 tdi manuel vites ve bugün itibari ile 900 km de. Ankara nın dikmen semtinde oturuyorum ve arabam ortalama yakıtta 9,3 LT gösteriyor şehir içinde. Motor henüz yeni olduğu için de arabayı hiç sıkıştırmıyorum, sizce bu 9,3 lt şehir içi yakıt tüketim değeri motorun henüz yeni olmasından mı kaynaklı? Zamanla bu ortalama yakıt değeri 7 lt gibi rakamlara düşecek mi?
Yardım ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim
Hoş geldiniz , aracınız hayırlı olsun kazasız belasız inşallah.
900Km de normal ortalama. Zamanla 7-8 araligina dusersiniz sehirici. Ben de 3 aylık superB kulllanicisi olarak uzun yolda da minimum 5.2 ye düştüm 105-120 hiz araliginda.
Hocam gerçekten çok iyi nası kullandınız cc ile sabitleyip mi kaça sabitlediniz.
Ankara istanbul(avrupa yakası) 110-130 arası hız ve 1.6 tdi dsg ile 5.0 yakabiliyorum. Böylesi değerleri gördükçe keşke bnzinli alsaydım diyorum :)
1.4 tsi 150 bg
40.000 km oldu, ilk kez şehir dışı denedim. Bir depo ile toplamda 1.910 km gösterdi. Ortalama 3.9 l/100km. Klima kapalı. Arabada sadece ben vardım. Şehir dışı verilerini takip etmek için sonuna kadar videoya çektim. Bence gayet iyi veriler. https://youtu.be/4DLsBqdZWAg
75-80KM Hızla elde edilmiş değerler. o hızlarda daha da az yaktığı doğru fakat o kadar uzun süre normal trafik akış hızının altında yolculuk etmek sabır işi. 90-110 hızlarda 5.5-6.0 yakıyor. bu da çoğu zaman yeterli. 4 kişi biraz bagaj klima açık.
sizinki ekstrem kullanım örneği.
dizel pejo 307 ise 1400-1500km yol kateden biri vardı yıllar önce onu hatırladım. klima kapalı 70km hızla yolculuk yapmış. sizin de 85 km hızda hız uyarınız var.
Bu aracın bildiğim kadarıyla şehir dışı fabrika verisi 4,4. Karma yakıt verisi 5 litre. Fabrika verilerinin ideal sürüş koşullarında ölçüldüğü varsayılırsa sizin veride bir tuhaflık yokmu. Bu araçların depoları verilen değerlerden biraz fazla yakıt alıyor. Bundan kaynaklanan bir hesap hatası olabilirmi
1.4 tsi 150 bg
40.000 km oldu, ilk kez şehir dışı denedim. Bir depo ile toplamda 1.910 km gösterdi. Ortalama 3.9 l/100km. Klima kapalı. Arabada sadece ben vardım. Şehir dışı verilerini takip etmek için sonuna kadar videoya çektim. Bence gayet iyi veriler. https://youtu.be/4DLsBqdZWAg
Ararım 1.6 TDİ DSG Prestige superb. 7000 km de şuan. Şehir içi 7.2 yakiyor. Şehir dışı sakin kullanmada 120 sabit hız ile 5.1 lt yakıyor. Tek depo ile karma kullanımda (şehir içi 320 şehir dışı 840 km toplamda 1160 km yol gittim.) Elazığ malatya arası gidiş dönüş 205 km sabit hız ile gittim 115-130 arası 45 tl yakıt yaktım 4680 krş tan almıştım.) Gayet memnunum masaAllah.
Ararım 1.6 TDİ DSG Prestige superb. 7000 km de şuan. Şehir içi 7.2 yakiyor. Şehir dışı sakin kullanmada 120 sabit hız ile 5.1 lt yakıyor. Tek depo ile karma kullanımda (şehir içi 320 şehir dışı 840 km toplamda 1160 km yol gittim.) Elazığ malatya arası gidiş dönüş 205 km sabit hız ile gittim 115-130 arası 45 tl yakıt yaktım 4680 krş tan almıştım.) Gayet memnunum masaAllah.
Hangi modda kullanıyorsunuz aracı? ben şehir içinde 7.2 yi biraz yüksek buldum. kendi aracımda tam ölçmedim henüz ama fabrika verisi 4.6 sanırım. 7.2 %60 daha fazla.
Benim de aynı şehiriçi normal bence dur kalk dur kalk.
Normal modda kullanıyorum sürekli.
15.000 km de 1.4 tsı 125 beygir şehir dışı gidiş geliş 500 km 5.4 ortalama yakıt tüketimi.Hız sabitleyici açık 116 km hıza sabit.Güzergahta iki tane yerleşim yeri var.Aynı yakmış 31 kuruş.Araçlarınızı gülerek kullanın lakin nerde bu dizel yakıt tasarrufu.
Arkadaşlar bendede 1.6 tdı DSG var. Araç daha 2400 km de. Hiç 5.5 lt/100 km göremedim uzun yolda dahil. genellikle 5.5 ile 6.1 arası şehir içi şehirler arası karışık tüketim. En son tamamı uzun yol 950 km mesafe hız:120-130 arası otoban sürüşü 300 tl yakıt harcadı. Yani km de 31,5 kuruş harcamış. Bu hız için fena değil aslında.
Araçlarımızın yakıtlarının gayet iyi olduğu kanaatindeyim. İstanbul içi değişmekle beraber 4,8 ile 7,5 arası değişiyor ama ortalama 7 gibi.
Merhaba arkadaşlar aracım skoda süperb 1.6 TDİ Depoyu Fülledim ve Işığım 913 km sonra yandı dibe kadar kullansam 100 km daha gider ben ortalama şehir içinde 1000km yapıyorum kullanım tarzım ise 1500 devir ile 2000 devir arasında kullanıyorum yeri geldi mide sollamalarda 3500 devirlere çıkıyorum yoğun trafiğe de girdim açık trafiğe de sonuçlarım böyle
Aracım 1.4 tsi 125 hp daha 600 km olmadı, kış mevsimi itibariyle yakın mesafe (3 km yaklaşık ve evimin konumu itibariyle genelde yol rampa ve inişlerden ibaret) kullanımda araç genelde 9 litre yakıyor. Biraz tenha bölgelerde kullandığım zaman aracı 70 - 90 km aralığında 5 - 5,5 litre, Uzun zamanlı şehir içi tüketim 7 - 7.5 litre arası aralığında seyrediyor yakıt tüketimi. Tabi ilk bakım sonrası ve yaz mevsiminde bu değerlerin 1 litreye yakın düştüğünü düşünürsek yeni nesil tsi motorlar gerçekten iyi bir iş başarıyor.
Ama şu bir gerçek eğer aracı aktif olarak devamlı kullanıyorsan dizelden şaşmayacaksın.
aracım 15.000 km de ve tesbitleriniz için sizi kutluyorum.Bahsettiğiniz veriler birebir aynı.Ancak ileriye dönük tahmininizde isabet yok .Çünkü bakımdan sonra aracın yakıtında bir düşüş olmuyor.Gülerek kullanım
Anamurdan Tarsusa dönüş. bagaj malum dolu
(https://i.hizliresim.com/oOEA29.jpg)
Eşim ve oğlum vardı. Bagaj ağzına kadar dolu hatta bikaç parçayı öntarafa koydum. Kalorifer çoğu zaman açıktı.
Tüneller ise Aydıncık-Taşucu arası 4 şerit. Aydıncık-bozyazı arası 4 tünel açıldı. Biraz faydası oldu ama yinede eski yoldan(%80) gidiliyor.
[MENTION=16288]MUZKENTLİ[/MENTION]
Abi bizde Bozyazı’da yaşıyoruz Anamurlu musunuz ?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16288]MUZKENTLİ[/MENTION]
Nerde çalıştınız hocam burda ?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Merhaba ben aracımı alalı 8 gün oldu. Aracım 1.4 tsı 21 bin km de superb 125 beygir manüel vites.
Aracın değerleri ankara şehiriçinde elde edilmiştir. Sakin kullanım ile yaklaşık ortalama hız 44 km/h araçta hız sabitleyici yok ( active paket) toplam şehir ici yol 510 km ortalama 5.3 litre. Klima kapalı tek kişi.
Benim umduğumdan daha iyi yakıt değeri. Tahmin ediyorum 200 tl ile toplamda 680 km yapacağım.
Fotoğraf da atabilirim değerler için ama yeni u ye oldum nasıl atıldığını bilmiyorum. Bu değerler sakin kullanım ile hız kuralları ve vites tavsiyelerine uyularak elde edilmiştir.Yesil puanım sanırım 88.
https://hizliresim.com/OoD683
Bu resim 430 km 5.4 ortalama ama bu değer bugün 510 km 5.3 oldu biraz uzun kullanınca
hayırlı olsun aracınızda extra neler var kaça aldınıTeşekkür ederim aracımda ekstra bir donanım yok. Active paket olduğu gibi 86 ya geldi
https://hizliresim.com/gO6aP2
Aslında sadece anayollar değil. Şentepe keçiören dikmen birlik ve işyerim beytepe kampüs ici iş çıkışları anadolu bulvarı trafiği bu yakıta dahil. . Bu arada tacize uğrayacak gibi değil ortalama yol boşsa 80 km nin altına düşmüyorum.
Ben bu değerleri aracın tasarruflu olduğunu göstermek için paylaştım.
Herkese tasarruflu sürüşler dilerim.
ortalama hız 44 ise benim için o artık şehir içi olmuyor. şehir içi ortalama hız 20-25 olur:)
20 km kadar düz, bölünmemiş şehirlerarası yol. Arada sollama oluyor yani. Sonrasında 3-4 km dik ve virajlı rampa var. En son yine 3-4 km kadar yokuşlu dur kalklı şehir içi katediyorum. Dönüşte de aynı şekilde bu sefer yokuş aşağı geliyorum.
1.6.tdi dsg (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180316/576bc454752b1e4f8be3c2a1f9005e00.jpg)
SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
uzun yol mu bu çok düşük.145 km.lik şehirler arası yol ortalaması.
1.4 tsi 125 hpGüzel seyahat olmuş
Antalya-Fethiye arası sahil yolundan 50-110km arası ve sürekli yolun izin verdiği maksimum hızda 7.8 lt/100 km.
Dönerken fethiye-burdur-ısparta-konya 110-130 km/h arası 6 lt.
Kaç litre yakıt ile yaptınız bu km yi [MENTION=2707]HasanK[/MENTION]Depoyu tamamiyle doldurup yola çıktım, yaklaşık 50km önce lamba yanmıştı, bir sürü de tırmanma olunca bastım son 50 km. :) 5 litre * 11,48 desek 57.4 Litre yakmış.
Genel olarak yakıt değerleriniz çok iyi bana göre acaba özellikle az yakması için çaba mı gösteriyorsunuz ? Benim ortalamam 6.0 - 6.3 genelde. Çoğunlukla sakin kullanıyorum ve çok trafiğe girmiyorum. Acaba 19 jant olması bu kadar fark ettiriyor mu ?
[MENTION=4190]SuperBahadır[/MENTION]
Bizim aracımız da 19 jant şehir dışı 130-140 gidildiği halde 5.3 gibi veriler yakalıyoruz sizin eğer ortalama tuketiminiz 6 litre ise bence gayet normal. Daha bugün ekonomi kasmaya önem göstererek sürdüm şehir içi dışı karışık 4.1 litre yaktı.Yani işin özü bu değerleri yakalayanlar gaza basmıyor hocam okşuyor :) gerektiğinde basarsanız gazı çekinmeden ekonomi düşünmeden süren birisi için 6 litre çok normal şimdi bazı abilerimiz burda TSI verileri paylaşıyor 5-6 litre Passat b8 125 HP de kullandım aynı kullanım şekli ile dizelle 6 yakarken TSI ile 8 litrenin altına bir kere dahi düşmedi araba yani sürüş profiliyle alakalı içiniz rahat olsun :)
GM 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bugün işe gelirken 30 km boyunca otobanda 100e sabitledim yer yer yokuşlu yol , otobandan sonra 5 km civarı da basmamaya dikkat ederek kullandım. Ortalama tüketim 5.1i yakalayabildim. O bahsedilen 4 litreleri ben hayatımda görmedim :DHocam görmek zaten tekrar söylüyorum marifet değil cepten çıkan önemli ama ille görmek istiyorsanız yapacağınız seyi söyleyeyim Eco modunda ayağı gazdan çekince yani araç bostayken tüketim sürekli düşüyor ya da şöyle söyleyeyim 120 ile gidiyorsunuz ayağı gazdan çekip 90 a düşene kadar basmayip sonra sakin sakin gene 120 ye cik gaz bırak eğer ortalama oynamak istiyorsanız ve kesinlikle start stop aktif olmalı çünkü rolantide sürekli artıyor sizin için kısa bir sürüş yaptım içinde şehir içi de var sırf göstermek için yani istesem 3 kusurleri de görürüm :) ama genel ortalamamiz 5.9 litre 3 bin km ortalaması ortalama ne olur diye düşünerek araç kullanmıyoruz ha aracı hor zaten kullanmıyoruz o ayrı ama aman yakmasin demenin de anlamı yok :)) (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/28df5e4e04d7aaa91a305f162dd868ba.jpg)
Hocam görmek zaten tekrar söylüyorum marifet değil cepten çıkan önemli ama ille görmek istiyorsanız yapacağınız seyi söyleyeyim Eco modunda ayağı gazdan çekince yani araç bostayken tüketim sürekli düşüyor ya da şöyle söyleyeyim 120 ile gidiyorsunuz ayağı gazdan çekip 90 a düşene kadar basmayip sonra sakin sakin gene 120 ye cik gaz bırak eğer ortalama oynamak istiyorsanız ve kesinlikle start stop aktif olmalı çünkü rolantide sürekli artıyor sizin için kısa bir sürüş yaptım içinde şehir içi de var sırf göstermek için yani istesem 3 kusurleri de görürüm :) ama genel ortalamamiz 5.9 litre 3 bin km ortalaması ortalama ne olur diye düşünerek araç kullanmıyoruz ha aracı hor zaten kullanmıyoruz o ayrı ama aman yakmasin demenin de anlamı yok :)) (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/28df5e4e04d7aaa91a305f162dd868ba.jpg)
GM 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(https://i.hizliresim.com/LDWzMG.jpg) (https://hizliresim.com/LDWzMG)
1.4 125 hp superb
uzun dönem ortalaması 5.0
uzun yol ortalamam 4.4 klima açık ve araba yüklü iken. ort hız 79 kmh
fakat ;
yol bilgisayarına göre araba bir depo ile 1400 km yol yapması lazım.
70 litre benzin X 7 tl = 490 tl ile 1400 km yol yapacaktır.
0.357 / km yakar ki , sanırım araba uzun dönem ortalamasına göre hesap yapıyor...
1.4 125 hp superb
uzun dönem ortalaması 5.0
uzun yol ortalamam 4.4 klima açık ve araba yüklü iken. ort hız 79 kmh
fakat ;
yol bilgisayarına göre araba bir depo ile 1400 km yol yapması lazım.
70 litre benzin X 7 tl = 490 tl ile 1400 km yol yapacaktır.
0.357 / km yakar ki , sanırım araba uzun dönem ortalamasına göre hesap yapıyor...
benim uzun yolda 6 şehir içinde 7.5. daha aşağısı olmuyor.
45km den düşük benim ortalama hızım şehir içinde yani sizinki kadar akıcı değil. şehir dışında 90 sabit sabırlı gidersem 5.2 5.4 yakalyabiliyorum. Ama trafik buna da izin vermiyor çoğu zaman.
Hocam benim de 1.4tsi 150 hp aracım var ve devamlı şehir içinde, düşük süratte, orta derecede yoğun trafikte kullanmama rağmen 45km ortalama hızla 6,3 litreyi yakalayabildim. Keza şehir dışında da 5-5,3 arası gidip geliyorum. Sizin ya aracınızda ya da sürüş sitilinizde ciddi bir problem var.
https://i.hizliresim.com/9NPMRZ.jpg
İstanbulda yoğun trafikte 6,5 lt civarında ,uzun yolda ise hıza bağlı olarak 5 lt ortalama yakıtı var,ayrıca aracım manuel..sizdeki yakıt böyleyse boşuna dizel araç almışız.Dün 300 km istanbul dışı yolculuğum oldu,ortalama hız 130 km civarında 5.2 lt yakıt miktarı..
İstanbulda yoğun trafikte 6,5 lt civarında ,uzun yolda ise hıza bağlı olarak 5 lt ortalama yakıtı var,ayrıca aracım manuel..sizdeki yakıt böyleyse boşuna dizel araç almışız.Dün 300 km istanbul dışı yolculuğum oldu,ortalama hız 130 km civarında 5.2 lt yakıt miktarı..
Resimde 89 km ortalama hızdaki yakıt miktarını gösteriyor,bu hız şehiriçi değil şehir dışı olarak değerlendirmek lazım.İstanbulda şehiriçi hızlar 20-30 km vede durkalk.Sizinki bu şekilde 9 lt aşağı yakmaz.
@noodles (http://www.skodaturkey.com/member.php?u=16993)
Hocam TSİ ve TDİ motorlara binmiş ve tecrübe etmiş birisi olarak söylüyorum ki evet benzinli motorlar arasında tutumlu bir motor eğer ki gaza çok yüklenmez fazla trafikte kalmaz sakin bir sürüş yapılırsa ancak özellikle şehir içinden bahsediyorum aynı güzergahta ve trafikte TDİ nin 6.5 litre yakacağı dur kalklı yoğun bi trafikte TSİ en az 8.5 yakar bu bir gerçek. Sizin uyduğunuz kriterlerle ben zaten aracıma 5 litre tüketim göstermiyorum. Hepsini geçtim uzun yolda 90-120 giderken sabit hızla tamam TSİ gene az yakar ancak bu hız bantları 140-150 leri ya da 170-180 leri görürse dizel 6-7 litre yakarken benzinli araç 15-16 litre yakar. Özetle benzinli motor karakterini seviyor olabilirsiniz ancak hiçbir zaman aynı sürüş profiliyle ortalama tüketim farkı 1.5 litrenin altına inmez. Sert sürüşte ve yüksek hızda bu makas farkı iyice açılır. Superb TDİ de ben vay dizel sese bak o bu hiç demedim kaç kişi benzinli mi diye sordu gerek motorun kendi yalıtımı gerek aracın yalıtımı çok güzel bence. Performans isteyen birisi zaten ortalamayı çok düşünmez 150 beygir TSİ alır 8-10 litre arası gezer ama 1.4 125 hp TSİ yi de asla gidip TDİ ye tercih etmem. Nerdeyse aynı performans ama fazla yakıt parası. Zaten gücü yeten kimse de gidip dizel dururken onu almaz o da ayrı mesele.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Birincisi 125 hp tsi motorun hızlanması 10 saniye 1.6 tdi nin 11 saniye ve son hızları aynı ben 125 tsi nin performansını baz alarak konuştum tek yaptığı fazla yakmak hatta ara hızlanmalarda dizel kadar atik ve torklu hissettirmiyor. İkincisi uzun ömürlü dediğiniz benzinli motorlar atmosferik benzinli motorlardır. Turbolu ve Supercharger li bir benzinli motorun bu konuda bir avantajı olmaz uzun ömürlülük olarak. Hatta kirli bir yakıtta su koyverme ihtimali daha çok :) Üçüncüsü yakıt tüketimi konusunda aradaki makas öyle pekte azalmış değil. Turbo benzinli araç gaza basarsanız atmosferik motorlu bir araçtan daha çok yakacaktır ve dediğim gibi tecrübeyle sabittir normal sürüşte ekonomik sürüşte 1.5 lt normal sürüşte 2.5 litre performanslı sürüşte 4-5-6+ litre farklar rahatça görülür. Başta da belirttiğim gibi 150 beygirlik bir TSİ ye binen insanın performans beklentileri farklıdır ve 140-150 gibi hızlar istediği için iyi bir hızlanma istediği için kullanır benim lafım 125 beygirlik tsi motorun dizelden 5 beygir fazlası 50 tork eksiği var ve rampalarda ve ara hızlanmalarda çok daha canlı ve iyi gidiyor tecrübe edebilirsiniz :) özetle 150 beygirlik TSİ alanın isteklerine dizel bir araç cevap veremez yani en az 2.0 TDİ olmalı ama 125 beyfirlik TSİ ne dizelden farklı yürüyor 150 beygirliğe göre torku ve beygiri az oldupundan kasayı kaldırmakta zorlanıp daha çok yakıyor. Zaten başta da belirttiğim gibi alım gücü olan kimse 125 TSİ yi 1.6 TDİ ye tercih etmez. Ne öyle dizel sesi var Superbte ne de bir sorun. Bakım masraflarına değinmişsiniz forumda gezebilirsiniz TSİ motorlarla dizel bakımı arasında hiçbir fark kalmamış 1.0 TSİ bile nerdeyse aynı para hangi bakım masraf farkından söz ettiğinizi anlamadım :))
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Kayseride çok yakın bi arkadaşımda a3 1.6 tdi sedan ve b8 passat 125 tsi vardı aynı yolu aynı kişiyle birinin ortalaması 8.8 ken TSİ nin A3 ün 6.2 litreydi yani insan gibi de sürüyordu süren bayandı öyle basmak etmekle de işi olmaz kayseri şehir içinde ki verileri aynı güzergahta böyle. 1 litre felam değil en az 2 litre oynuyor benim sürüş profilimle de bu şekilde. Yol sesini araba dizele benzine göre almaz onu da çok anlayabilmiş değilim ki mesele yol sesiyse Superbten iyi piyasada kaç tane premium hariç marka var ki daha az yol sesi alsın birçok arabaya bindim hepsinden de çok iyi yalıtım olarak. Dizeli pahalı alırsan pahalı benzini de aynı şekilde ucuz alırsan ucuz satarsın önemli olan alım gücü. Yani 1 litre felam diyorsunuz burda birçok abimiz var dizelin şehir içi 900 gittiği yeri TSİ 600 km gidiyor basıp etmekle alakası yok depo başı en az hele ki 60 küsür litrelil bir Superb deposuyla ben rahat 400 km karma sürüşte fark olacağına da eminim 400 km demek ortalama 6 litre bile yaksa 24 litre benzin demek bu da depo başı 168 km kafadan ortalama tüketim farkı demek normal depo doldurmayı saymıyorum bile ki senede 15 bin km yapan bir insan bile en az yakıttan 4 milyar rahat kar eder. Alım gücüm varsa dizel alırım binerken de param cebimde kalır satarken de pahalı satacağım zaten benzinlisinden yani bunu demeye çalışıyorum. Mersin de yaşıyoruz motorun ısınması gibi bir sorunumuz yok keza Sivas’ta 5 sene dizele bindik benzinliye de bindik TSİ motor çabuk ısınmıyor atmosferik gibi zaten. Tsi motorda ki turboya binen yük dizeldekinden fazla hacmi de dolayısıyla yani turbo ömrü de motor ömrüne dahildir bakımlarda da fiyat farkı yok o bahsettiğiniz bayileri arayıp öğrenebilirsiniz. DSG şanzımanı da baz alacaksak hiçbir arabadan tacize felan uğrama gibi bir durum yaşamazsınız keza arabayı yürütüyor şanzuman daha önce ne kadar tecrübe ettiniz dsg ve tdi kombinasyonunu bilmiyorum ama bence öyle bir durum yok. Yani yalıtım iyi olsa da bahsettikleriniz arasında benim yaşantımla ve çevremdekilerde asla 1 litre kadar yaklaşmadı tüketimi dizele benzinlinin çok çok abartı derecede sakin sürmek lazım sollama yapan ışıklarda yeşil yanınca normal bi şekilde hızlanan bi arabada bu benim içim hiç olmadı açıkçası dediğim gibi benim gördüğüm ve kendi tecrübem tdi 6 litre tsi 8 litre şehir dışı olursa tsi 6.5 yakıyorsa tdi de 4.5 yakar yani biraz seçim meselesi zevk meselesi tekrar belirtiyorum alım gücüm varsa dizeli alırım satarken de o parayı zaten geri kazanırım dizel alacak param varken 125 Tsi almam şahsen :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Hocam siz demek ki gaz pedalının altında yumurta varmış gibi araç kullanıyorsunuz. 6.1 i ben değil yoğun trafik ortalama tüketim olarak bile hatta ve hatta uzun yolda bile 6 litreyi birkaç kere yakalayabildim. Sürül profiliniz bana göre maximum derecede sakin yoksa bindiğiniz TSİ de karma 8 litre ortalama oluyor şehir dışı sürüşlerde de asla böyle 80 le sabit gidemem nefesim daralır. Otobanda 140+ hızlarda bölünmüş yollarda da radar sınırı en son kaçsa 130 mesela öyle giderim. Haliyle bu hayal edilen veya sizin yakaladığınız tüketimleri yakalamam imkansız ki dizel motor var dizel motor var. TDİ ve DSG kombinasyonu ile bu araç 1200 devirden itibaren kalkıp yürüyor ve ne trafiği ne de kişinin kendisini riske atmıyor. Ancak birçok kez c elyyse kullandım citroen 1.6 dizel manuel. Araç adeta 2 bin deviri görene kadar yürümüyor değil sollama hızlanmıyor bile ancak TDİ ve DSG kombinasyonu ve uyumuyla 2 bin deviri görmeden araç zaten vites yükseltiyor ve rahatça hızlanabiliyor bu konuda size asla katılmıyorum. Bundan önce ki aracımız benzinli idi Superb aldık ve rahatsız da olmadık çünkü yol rüzgar yalıtımı önceki aracımızdan(ix35) çok daha iyi ve o dizel dediğiniz sesi 30-40 km hızlarından sonra duyma imkanınız yok dediğim gibi birçok kişi benzinli sanıyor ama tabii ki soğukken benzin gibi değil. Dediğim gibi TSİ araç dizelden farklı bir ısınma da göstermiyor ben gözle görülür bir çabuk ısınma yaşamadım ama atmosferik motorlar için dediğiniz doğru. Turbo olduğu içi zaten atmosferik gibi ısınması imkansız. 2. Elde fiyatlara gelince bu tamamen kişiseldir ancak ben 1.4 turbo beslemeli +200 bin bir benzinli motoru asla almam eğer atmosferik bir japon olsa mesela başka ancak 1.4 motorda turboya binen yük daha fazla hatta komple turbodan ibaret yürümesinin sebebi ve turbo ömrü rezil bir durumda olur ki benzinli araçta temiz yakıt almak çok çok daha önemli. Bunlar bilimsel bir sonuç değil saydıklarınız kişisel tercihleriniz ancak ben eğer tdi dsg ye trafikte tehlike yaratıyor diyorsanız tecrübe etmediğinizi düşünüyorum sizin bu kombini. Piyasada birsürü alt devirleri ölü atmosferik eski benzinli araçlar tehlikeye atmıyor da 1500 devir/dakikada maximum torku yakalayan TDİ motor mu tehlike yaratıyor :) isterseniz 2.0 hacimli bir atmosferik hatta 2.5 atmosferik bir benzinli motor ile 1.6 tdi yi 1200 devirde yan yana yürütmeye çalışın bakalım hangisi yerinden kıpırdamıyor :)) dediğim gibi en az 300 km fark oluyor çevremdeki tüm dizel benzin süren hemen hemen herkeste de böyle bir depo yakıtta. Sizin bahsettiğiniz gibi bir tüketimi yakalayacak kadar gaza basmadan sağ şeritten gidebilen birisi değilim ya da uzun yolda 80-90 la gidebilen birisi ama sizin gibi sürebiliyor olsam bende benzinli alırdım ancak ne yazık ki siz yoğun trafikte 6.1 yakalabilirken benzinli araç ile ben şehir dışı bile yakamıyorum yoğun trafik ortalamamı siz düşünün :) Sizi de tebrik ediyorum inanılmaz uysal araç kullanıyorsunuz demek ki :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Hocam siz demek ki gaz pedalının altında yumurta varmış gibi araç kullanıyorsunuz. 6.1 i ben değil yoğun trafik ortalama tüketim olarak bile hatta ve hatta uzun yolda bile 6 litreyi birkaç kere yakalayabildim. Sürül profiliniz bana göre maximum derecede sakin yoksa bindiğiniz TSİ de karma 8 litre ortalama oluyor şehir dışı sürüşlerde de asla böyle 80 le sabit gidemem nefesim daralır. Otobanda 140+ hızlarda bölünmüş yollarda da radar sınırı en son kaçsa 130 mesela öyle giderim. Haliyle bu hayal edilen veya sizin yakaladığınız tüketimleri yakalamam imkansız ki dizel motor var dizel motor var. TDİ ve DSG kombinasyonu ile bu araç 1200 devirden itibaren kalkıp yürüyor ve ne trafiği ne de kişinin kendisini riske atmıyor. Ancak birçok kez c elyyse kullandım citroen 1.6 dizel manuel. Araç adeta 2 bin deviri görene kadar yürümüyor değil sollama hızlanmıyor bile ancak TDİ ve DSG kombinasyonu ve uyumuyla 2 bin deviri görmeden araç zaten vites yükseltiyor ve rahatça hızlanabiliyor bu konuda size asla katılmıyorum. Bundan önce ki aracımız benzinli idi Superb aldık ve rahatsız da olmadık çünkü yol rüzgar yalıtımı önceki aracımızdan(ix35) çok daha iyi ve o dizel dediğiniz sesi 30-40 km hızlarından sonra duyma imkanınız yok dediğim gibi birçok kişi benzinli sanıyor ama tabii ki soğukken benzin gibi değil. Dediğim gibi TSİ araç dizelden farklı bir ısınma da göstermiyor ben gözle görülür bir çabuk ısınma yaşamadım ama atmosferik motorlar için dediğiniz doğru. Turbo olduğu içi zaten atmosferik gibi ısınması imkansız. 2. Elde fiyatlara gelince bu tamamen kişiseldir ancak ben 1.4 turbo beslemeli +200 bin bir benzinli motoru asla almam eğer atmosferik bir japon olsa mesela başka ancak 1.4 motorda turboya binen yük daha fazla hatta komple turbodan ibaret yürümesinin sebebi ve turbo ömrü rezil bir durumda olur ki benzinli araçta temiz yakıt almak çok çok daha önemli. Bunlar bilimsel bir sonuç değil saydıklarınız kişisel tercihleriniz ancak ben eğer tdi dsg ye trafikte tehlike yaratıyor diyorsanız tecrübe etmediğinizi düşünüyorum sizin bu kombini. Piyasada birsürü alt devirleri ölü atmosferik eski benzinli araçlar tehlikeye atmıyor da 1500 devir/dakikada maximum torku yakalayan TDİ motor mu tehlike yaratıyor :) isterseniz 2.0 hacimli bir atmosferik hatta 2.5 atmosferik bir benzinli motor ile 1.6 tdi yi 1200 devirde yan yana yürütmeye çalışın bakalım hangisi yerinden kıpırdamıyor :)) dediğim gibi en az 300 km fark oluyor çevremdeki tüm dizel benzin süren hemen hemen herkeste de böyle bir depo yakıtta. Sizin bahsettiğiniz gibi bir tüketimi yakalayacak kadar gaza basmadan sağ şeritten gidebilen birisi değilim ya da uzun yolda 80-90 la gidebilen birisi ama sizin gibi sürebiliyor olsam bende benzinli alırdım ancak ne yazık ki siz yoğun trafikte 6.1 yakalabilirken benzinli araç ile ben şehir dışı bile yakamıyorum yoğun trafik ortalamamı siz düşünün :) Sizi de tebrik ediyorum inanılmaz uysal araç kullanıyorsunuz demek ki :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Hocam zaten farklı şeylerden bahsetmiyoruz aynı şeyler fakat sürüş profilimiz farklı. Demin mesajınızı okuyup daha önce hiç yapmadığımı yaparak tüketim verisi açık olarak şehir içinde sakin bir sürüş gerçekleştirdim. Bir yere gidip gelmek için 4 kere ışıkta durdum ve verisinden de belli olacağı üzere şehir içinde 8 km yolu 22 dakikada ortalama 23km\h hızla bitirdim.Aracımız da prestij paket ancak yol sesi tekrar diyorum benzinden dizele değişmez hatta yalıtım donanım paketine göre de değişen bir durum değil Superbte. Aracımız 19 jant sunrooflu dizel dsg. Tdi motorun octavia ve diğer vag grubu araçlarda birçok 1 milyon km devirme testi de var uzun ömürlülük dediğiniz yeni motorlarda artık çok uzak değiller. Benzin kadar sessiz mi hayır. Piyasadaki dizel araçların motor yalıtımına göre birçoğundan çok daha iyi mi Superb evet. Ben Passat a da biniyorum 16 jantlı haliyle bile bana daha sesli geldi bu lastik markasıyla alakalı olabilir ancak yol sesi motora donanım seviyesine göre değişmez bu kesinlikle böyledir. Ben kimseyi ya da kendimi ya da aracımdakileri riske atarak araç sürmem lüzumu da yok sadece üst sınır ne ise onu kullanırım ancak sollama felan yaparken öyle soldan kağnı gibi sollamam basarım aracı geçer sonra sağ şeride geçerim yakıt düşünmem zaten dizel olduğu için makas çok açılmaz ama 8 litre sadece siz değil emin olun ki çevremde bir çok TSİ kullanıcısının ortalaması bu civarda. Leon gibi 1100 kiloluk araçlarla bile 7 küsürde geziyor arkadaşım :) Aynı kişi 1.6 tdi ve 1.4 tsi de 2 litre ortalama farkı aynı güzergahta görüyor bunlar benim bizzat kendi tecrübelerim yani bu sürüş profiliyle alakalıdır ve agresifte değil sadece ben hız sınırı 80 mi 80 e 20 saniyede çıkmam 10 saniyede çıkacak şekilde kullanırım böyle kullanınca da inanın benim gibi kullanan birisi için gerek tek depı ile gidilen yol gerekse yakıt sarfiyatı iyice artıyor. O yüzden dizel alacak alım gücüm varsa benzinli almam diyorum zaten eleştirimde 125 beygirlik motora idi çünkü defalarca kez bindim alt devirlerde hızlanması felan dizelden çok farklı değil yani eğer tehlikeli diyorsanız dsg tdi ye bence siz bi 150 beygirlik TSİ tecrübe edin ya da aracınız 150 beygirse 125 lik ona göre nasıl yavaş ve ağır kalır görebilirsiniz. Ancak 1.6 dizel hemen hemen aynı performansı vererek alt devirlerde ve sollamalarda torkunu çoj daha iyi kullanaral bana daha seri hissettiriyor. Zevkler ve renkler tartışılmaz kazasız sürüşler diliyorum :) (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181026/22aeff8bdbf116d9642ade92459b3c8a.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Hocam tekrar belirtmek isterim Active paket ile prestij paket arasında yalıtım farkı olmaz ki Canton ses sistemi opsiyonel. İkincisi fren yapmak arabayı haşat etmez olacak olan en fazla disklerin ve balatanın değişmesi çünkü yani araba bir zevktir ne bileyim vah frenine basmayayım birşey olur diye düşüneceksem neden biniyorum ben bu araca sattığım adam tepelesin diye mi :) Zaten bu foruma dahi üye olan bir insan arabasını seviyordur kötü bakmaz ama ben seviyorum bazen hızlanmayı ve fren de kullanırım ama öyle dipgaz fren yapmam elbette ki sürekli. 1.4 tsi 2017 passat a defalarca bindim abarttığınızı düşünüyorum tamam sessiz ama çok daha konforlu felan mübala biraz çünkü hız 50-60 olunca hangisi dizelmiş benzinliymiş anlamak isteyen insan bile anlayamaz ki hele ki camlar kapalıysa imkansız anca devir saatinden anlar dizellerde 6 bin rpm benzin de 8 bin rpm :) 17 inç janta güzel demişsiniz bir kere araba herşeyden önce zevkleri yansıtır. 19 inç jantlı bir Superbi 17 inç olanın yanına çekin duruşu bile yeter 17 ler Superbe çok ufak kalıyor aracın o güzelliğini kalitesini aşağı çekiyor ki siz Superb gibi konfor abidesi bir araca 19 olmaz derken şu an tüm son model araçların fulleri 18-19 inç jantlara sahip reno megane bile 18 jant ona binen nasıl biniyor ki ben Superb e binmeyeyim ? :) Hayatımda ilk defa manuel araçla karma DSG şanzımandan az yakabileceğini söyleyen ilk sizi görüyorum bir kere manuel araç 1100 devirde gaza dokununca titreme yapıyor DSG arabayı kaldırıyor yelken modu var eko modda her ayağınızı gazdan çekişinizde boşa alıyor aracı zaten start stopta var. Rahatlık ve konfor diyorsunuz ancak bu kadar konfora benzinli sessiz diyerek odaklanıp otomatiğin o çok daha büyük konfor avantajlarını bir kenara koyan birisi bence dizelden çokta rahatsız olmaz sonuçta sürekli ayak debriyajda el viteste :) 19 inçle Supern kesinlikle konforsuz değil tecrübe etmenizi tavsiye ederim hatta zaten büyük bir araç olduğı için o yatan gövdenin handikapını kapatıyor ve daha keskin bir yol tutuş sağlıyor. Taban geniş olduğu için yolu da daha iyi eziyor açıkçası 17 inç Superbe de bindim ancak bence biraz ön yargılısınız 19 inçle 1 kere bile daha öcne Suv kullandığım halde 17 inç jantla ondan bile daha konforlu 17 hem görüntü olarak aşırı sönük 19 a göre hem araçta bence fazla yatma oluyor 19 a göre lastik yanağından ve tabandan dolayı. Ancak tekrar belirtmek isterim manuel bir Superb 9.9 saniyede(125 tsi) 0 dan 100 e çıkar ve bunu manuel araçla yapabilmek asıl aracı yıpratır ancak dizel DSG alt devirden itibaren alır ve çok çok çok hızlı vites değiştirir piyasada daha hızlı vites yok zatrn daha içgüdüsel ve çok güzel. Yani g kuvvetini siz dizelden farklı hissetmiyorsunuz ki g kuvvetini tork hissettirir o da dizelde daha fazla :) Hepsinden öte tekrar söylüyorum Canton ses sistemi Prestije pakette opsiyoneldir ve almadığınız takdirde kesinlikle Active paket ile Prestije paket arasında yalıtım farkı yoktur. Bunu aracımız Prestije paket oldulu halde söylüyorum yalıtım seviyesi birebir aynı olur çünkü cam kalınlığı aynı fitil aynı kaporta aynı yalotım malzemesini donanıma göre koymazlar. Hayırlı kazasız sürüşler diliyorum bu arada bu attığım ortalama da gene deneme amaçlı ve motor soğuktu ilk çalıştırma ile elde edildi DSG sayesinde çok güzel tüketim sonuçları olabiliyor isteyince 19 inç jant ve Sunroofla :) (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181101/8fef837a99d44adce0e0d8afbe87f13b.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[MENTION=16993]noodles[/MENTION]
Canton ses sistemi L&K paketlerde standarttır bizim arabamız Canton ses sistemi hariç bütün opsiyonlar mevcut Prestije pakette standart bir donanım değil. Dizele binmekle konfor ne alaka ben hala anlamış değilim donanım farkı olmazsa koltık aynı koltık araba aynı araba süspansiyon aynı süspansiyon, yalıtım aynı yalıtım. Bu konuda dediğinizi hala anlayabilmiş değilik tek fark benzin dizel olabilecek tek fark kalkışlarda birisi gırgır eder biraz 50 yi geçince ses soluk kalmaz. Siz Superb dizele bu denli sesli diyorsanız işiniz zor diğer dizellere binseniz heralde baygınlık geçirirsiniz ama konfor dediğiniz tek fark çok arkalardan hissedilen düşük hızdaki dizel sesidir 70-80 le giderken yav bu dizel sese bak diyemezsiniz çünkü ses kalmıyor arabada :) İkincisi mesele sadece 19 inç jantın taban genişliği değil lastik yanağı daha ince olduğu için aracın yapmış olduğu o yatma ve esneme de azalıyor ve daha çevik olduğunu net hissediyorsunuz tecrübe ederseniz bunu farkedersiniz. DSG ye gelince şu an sıfırı 300 milyara yakın araca binip gidip sanayide bakım yaptıracak kadar kendi malına düşman insanlar değiliz şükür. Garantisi bitse bile iyi niyet garantisiyle parça ücretinin çok büyğk kısmı ödenmiyor geçen gün tanışımız 93 binde DSG kavraması bitti iyi niyet garantisi olduğu için 1600 liraya hallettiler serviste. Dsg gibi sürüş zevki olan hoyratça vites atan aynı zamanda yakıt ekonomisi sunan fazla şanzıman yok çok sezgisel ve güzel bir şanzıman. Bu şanzıman çift kavramalı ve basko balata gibi kavramasının biteceği belli bı bir arıza değildir. Aynı şekilde 2007 bir başka passatı olan tanışımız gene dag kavraması bitti sanayide 1800 liraya hallettirdi. Bu güzel şanzımana iyi bakılırsa doğrı kullanılırsa ben kolay kolay 100 bine kadar sorun çıkaracağını sanmıyorum şu an 27 binde şükürler olsun hiç bir sorunu yok. Dsg araç manuelden az yakar siz ne kadar ben hızlı vites atıyorum desenizde kendi aracınızın DSG li olanı ile yan yana bir yarış denemesi yapsanız siz her vites atayım derken 1-2 boy fark yersiniz bir de konfora özellikle sizin gibi çok önem verip dizelin sesini dert eden birisinin zırt pırt elinin vitese ayağının debriyaja gitmesine nasıl canı sıkılmıyor anlamış değilim Superb gibi bir araca manuelle binilir mi yahu :) Asıl konforsuzluk bence manuel araçtır hele ki Superb gibi bir araçta :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Merhaba arkadaslar superb 3 almayi dusunuyorum 1.5 tsi 150 hb prestij paket ile 16.tdi 120hb prestij paket arasinda kaldim yilda ortalama 20 bin km binen biri olarak hangisni tercih etmem daha dogru olabilir ?(cunku fiyat farki 10bin tl civarinda suanda)Tdi bu kasaya yakışmıyor ama ikinci elde şu an daha hızlı. Tsi'lerde değer kaybı oluyor. Yakıt olarak aynı gibi olur ben Tsi Dsg Prestij'e 180 deseler alırım, öteki türlü Tdi.
Merhaba arkadaslar superb 3 almayi dusunuyorum 1.5 tsi 150 hb prestij paket ile 16.tdi 120hb prestij paket arasinda kaldim yilda ortalama 20 bin km binen biri olarak hangisni tercih etmem daha dogru olabilir ?(cunku fiyat farki 10bin tl civarinda suanda)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190209/9e71b367b99cdf2a7e7697f28a7d2bb5.jpg)
Aracta 5 yetiskin ve bebek bagaj dolu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Suberb 1.6 TDI DSG için;
Yaz aylarında sakin kullanımda uzun yolda ortalama 5-5.2 Lt civarı,
Kışın soğuk aylarda ise sakin kullanımda uzun yolda ortalama 6.5 Lt civarında yakıyor.Aracı genel olarak kısa mesafelerde kullanıyorum. Şehir içi kışın ortalama 8.2-8.5 civarında değerler görüyorum.
Bu değerler çok fazla aracınız manuel olsa bu değerler için normal derdim ama DSG bu kadar yakması neredeyse imkansız sizinle aynı aracı kullanan bir arkadaş 4.2 ortalama yakalamışken sizin bu değerleri görmeniz anormal bir durum
Suberb 1.6 TDI DSG için;
Yaz aylarında sakin kullanımda uzun yolda ortalama 5-5.2 Lt civarı,
Kışın soğuk aylarda ise sakin kullanımda uzun yolda ortalama 6.5 Lt civarında yakıyor.Aracı genel olarak kısa mesafelerde kullanıyorum. Şehir içi kışın ortalama 8.2-8.5 civarında değerler görüyorum.
1.6 DSG ile Erzurum-Çorlu arası 1350 km. Ortalama 100-120 km/sa hızlarla 5.5 litre ortalama gösterdi. Yakıt alınan firma da etkiliyor. Opet ile baya düştü yakıt.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Daha önce hangi marka yakıt kullanıyor dunuz?
Aracın km si kaç? :gaz:
Daha oncesinde erzurum shell denedim yakitta dusus olmadi. Baya bir sure ucuz diye Qpet kullandim.simdi opet kullaniyorum. km suanda 9000 olduAracın KM'sini sormamın amacı;
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Araçlarınızda yol bilgisayarındaki değerle pompa ölçüm değerini karşılaştıran var mı? Yol bilgisayarındaki değerle reel tüketim arasında fark var mı?Ben 1 kere 460 km lik bir uzun yol sonrası yapmıştım 4 kişi ve 100 kg civarında bagaj yükümüz vardı hiç 110 lara inmeden 5.1 litre yakmıştı ve tekrar fullediğimde hesaplayınca 5.2 değeri göstermişti bence gayet gerçekçi ölçümler veriyor ancak bu gerçeklik belli bir km nin üstüne çıkınca oluşuyor çünkü bazen 2 km yol gidiyorum aracın başlangıçtan itibaren yakıt hesaplayan kısmı daha 10 litreler civarında geziyor çünkü 20.0 litreden aşağıya hızlı bir şekilde harcanan yakıta iniyor ve siz belli bir km yapmadan kontak kapatırsanız örnek veriyorum 2km gittiniz ve gaza yüklenmeden çok sakin gittiniz yine de yaktığını göstermiyor daha fazlası gözüküyor o yüzden Yakıt Aldıktan sonra yapılan tüketimi hesaplayan bölüm ile uzun yolda başlangıçtan itibaren yakıtı hesaplayan bölüm oldukça gerçekçi.
Araçlarınızda yol bilgisayarındaki değerle pompa ölçüm değerini karşılaştıran var mı? Yol bilgisayarındaki değerle reel tüketim arasında fark var mı?
Ben bu hafta bunu tekrar denedim Ender bey. depoyu fulleyip şehirdışı 600km yol yaptım. sonra tekrar fulledim. malesef yol bilgisayarı %4,5 eksik gösterdi. bunu daha önce de yapmıştım sonuç yine bu civardaydı.
Paylaşımınız için teşekkürler. Bendeki sapma daha fazla. Kesin kanaat için 100 km. testini bekliyorum.
Sapmadan şüpheleniliyorsa vcds deki 16-Instruments altındaki tüketim düzeltmese (display correction of consuptions and operating rate) parametresi doğru mu, girip bakmak lazım.
https://minkara.carview.co.jp/userid/2588305/car/2157519/4713078/1/note.aspx#title
Yusuf kardeşim öncelikle araban hayırlı olsun, kazasız, cezasız, belasız, gönlünce binersin inşallah. Bahsettiğin sarfiyatları lt/100km şeklinde verseydin daha anlaşılır ve yorumlanabilir olurdu.;)
Örnek vermek gerekirse şehir dışı sürüş parkuru bir laboratuvarda simüle ediliyor ve yaklaşık 25 derece sıcaklıkta, otomobilin elektrik sistemine yük getirecek klima, cam ve koltuk ısıtmalar gibi sistemler kapalıyken teste başlanıyor. Bu testte araç 20 saniye çalıştıktan sonra 41 saniyede 70 km/s sürate çıkıyor, 50 saniye bu süratte seyredildikten sonra 8 saniyede 50 km/s sürate iniliyor ve bu süratte 69 saniye yol alınmasının ardından 13 saniyede tekrar 70 km/s sürate çıkılıyor.Kaynak: https://tr.motor1.com/news/132118/bilmemiz-gerekenler-yakit-tuketimi-verilerindeki-farkliliklar/
Bu noktadan sonra süratini 50 saniye boyunca sabit olarak koruyan otomobil 35 saniyede 100 km/s sürate hızlanıyor ve bu sürati de 30 saniye koruyor. Ardından 120 km/s sürate çıkması için 20 saniye verilen otomobil bu süratte 10 saniye yol aldıktan sonra 34 saniyede duruyor ve 20 saniye boyunca motor kapatılmıyor.
Toplamda 400 saniye süren parkur 62.6 km/s ortalama süratle geçilen yaklaşık 7 km'yi simüle ediyor ve tahmin edebileceğiniz gibi aracın rölanti devri çevirmesi gereken anlarda Start/Stop sistemlerinin devreye girmesi serbest bırakılıyor.
:)))(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190804/2c1c400f7ed4e7c2a53df86f8548e43f.jpg)
ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Beyler merhaba, Geçen hafta 1.4TSI 2.el superb aldım, G.Antep çıkışında şheel den 300TL lik benzin aldım (kırmızı ışık çoktan yanmıştı), ort. 110-120 arası bir hızla 750km Yapıp ankara'ya kadar geldim ve tekrar kırmızı ışık yandı, araç bilgi ekranı 5,2LT/100Km yazıyordu ama ben ortalama hesabı yaptım 3,5LT/100km ile gelmişim yani 0,25TL/KM bana hiç mantıklı gelmiyor bu durum sizce normal mi?
Hesaplamada hata var hocam. 300 tl ile 750 km yol yaparsanız, km'de 40 kuruş yakarsınız, 5,6lt/100km eder.
Haklısınız yanlış hesaplamışım 40 kuruş yakmış ama yinede değerler güzel..
bu durumda sayın hükümetimiz baktı ki dizel araçlara rağbet yüksek yakıt ucuz oradan vergi kaybı geliyor hem vergiye hem mazota zammı geçirdi
Dizel biraz ucuzdan ziyade, aynı litre ile daha fazla yol yapılabiliyor. Yani kompresyon/sıkıştırmadan dolayı daha verimli yanıyor, daha fazla güç üretiyor. Zaten bu sebeple benzinlilere de sıkıştırmayı ve dolaysıyla verimi artırmak için turbo eklendi. Yine de dizel motor yakıt sarfiyatı olarak daha ekonomik. Ama dediğin gibi ilgililer bir şekilde vergilerle dengeyi sağlıyorlar!
Benzin Türkiye'de üretiliyor, ancak motorin Türkiye'de üretilmiyor, ithal ediliyor. Onu da göz ardı etmeyin.
Yanlışınız var, motorin, benzin kadar verimli yanmıyor. Motorin, rastgele patlamalarla yanar. Benzin ise daha homojen ve temiz yanar. Homojen yanma odası, daha az ses demektir.
Turbonun tek olayı var. Aşırı hava beslemesi yapmak. Değişken geometrili kanatlılar ve sabit kanatlı turbolar diye iki farklı tipi var. Düşük güç üreten motorlarda sabit kullanılıyor.
Motorinin, benzinden daha çok güç vermesinin sebebi, içeriğiyle alakalıdır. Motorinin molekül zinciri, benzinden çok daha uzundur. Aynı litrede, motorin, benzinden daha ağırdır. Tutuşma sıcaklığı daha yüksektir. Kibritle, mazotu yakamazsınız. Benzin ise buharına alev değse dahi tutuşur. Dizel araçlarda bujiye gerek olmama sebebi, sıkıştırılan hava-yakıt karışımının yüksek basınçta ısısının yükselmesi ve kendiliğinden alev alıp yanmasıdır. Benzinde oktan, mazotta ise setan sayısı önemlidir.
Bu forumda mıydı bilmiyorum, akaryakıt fiyatları ile ilgili PDF paylaşılmıştı. Oradan bakıldığında mazotun üretim maliyetleri artması ve ithal olması, ülkemiz için durumu zorlaştırıyor.
Tabi oktan ve setan oranlarıyla her iki yakıtta da kararlı ve daha verimli yanma sağlanıyor. Fakat demek istediğim yanmadan ziyade, birim miktar motorinden elde edilen güç birim miktar benzinden elde edilen güçten daha fazladır.
Arkadaşlar dizel ve benzinli Superb te depo kapasitesi farklı mı? bilen varmı? TSI da 30-40 km menzil kaldığında 69-71 lt arası benzin alabiliyordum. Dizel aynı menzille 60-61 lt alıyor. Hatta TSI ilk aldığımda menzil 0 km gösteriyordu ve 74 lt benzin almıştı.
Ayrıca TSI 150km den sonra depo full den aşağı inmeye başlıyordu. TDI da depoyu doldurdum, 44 km yol yaptım depo bir kademe eksildi.
Adblue olduğu için depo kapasitesi düşük olabilir mi?
Benzin- motorin konusuna bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Motorin litre başına benzinden yaklaşık 100 gr daha ağırdır yani daha yoğundur. Fakat litre başına benzin daha fazla ısıl enerji içermesine rağmen neden araçlar aynı yolu daha fazla benzin tüketerek alıyor. Çünkü benzinli motorlar (benzinin alevlenme sıcaklığı düşük olduğu için) daha düşük basınç ve sıcaklıkta çalışır, bu nedenle yanmadan atılan yakıt miktarı fazla yani verim düşüktür.
superb'in kataloğundan baktığımda bütün modeller için 66 LT depo yazıyor. ilk yakıt aldığımda konya da pompadaki arkadaş sağolsun 71 LT basmıştı, genleşme tankına da basmış. genleşme tankının büyüklüğüne göre fullendiğinde miktar değişebiliyordur (ki normalde kullanılmaması lazım)
Benzin- motorin konusuna bir ekleme de ben yapmak istiyorum. Motorin litre başına benzinden yaklaşık 100 gr daha ağırdır yani daha yoğundur. Fakat litre başına benzin daha fazla ısıl enerji içermesine rağmen neden araçlar aynı yolu daha fazla benzin tüketerek alıyor. Çünkü benzinli motorlar (benzinin alevlenme sıcaklığı düşük olduğu için) daha düşük basınç ve sıcaklıkta çalışır, bu nedenle yanmadan atılan yakıt miktarı fazla yani verim düşüktür.
2016 model 1.4tsi dsg
Ankara karma kullanım 2550 km lik ortalama 6.3lt..
Şehir içi kısa mesafe genelde 8,6 8,2 yakıyor çok değilmi superb 3 dsg tdi(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200118/b4db8a1fee8eb4c3d7b7ff789e9065fe.jpg)
ALP-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dizel tam bir aldatmaca. Fabrika verileri çok düşük ama o verileri tutturmak kesinlikle imkansız. TSI sakin kullanımda fabrika verisini çok kolay yakalıyordu.
Şöyleki TSI ile kışın 7,5 yazın 6,5 yaktığım 12 kmk'lik rotada TDI kış şartlarında 8,1 ortalama ile geziyor. Önceleri rodaj sürecinden kaynaklandığını düşünüyordum ama araç şuan 7500 km'de yakıtta düşme olmadı.
ortalama hızınıza bakıldığında yakıt değerleriniz normal. çünkü siz bayağı şehir içi trafikte kullanıyorsunuz. aracım şehir içi 5-6 lt yakıyor diyenlerin ortalama hızlarının 30 km ve üzeri olduğunu göreceksiniz. iklim ve topoğrafyanın da yakıt değerlerinde azımsanmayacak etkisi var. akdenizde kışın 20 derecede kullanılan araçla ankara da -15 derecede kullanım 1-2 lt fark ettiriyor. ya da güzergahın eğimi. mesela Konya da bir uçtan misketi yuvarlasan şehrin diğer ucuna varır( dümdüz ova malum) öte yandan, Ankara’da dikmen yokuşunu 15-20 lt ile çıkarsın. oysa ortalama hızlar aynı olsa bile ortalama tüketim benzer şekilde 2-3 lt oynayabilir.Bugün karşıya gittik otoban trafik karışıktı 5.5lt yaktı evet attığım fotoda hem kısa mesafe vardı hemde dur kalk baya vardı
Dizel tam bir aldatmaca. Fabrika verileri çok düşük ama o verileri tutturmak kesinlikle imkansız. TSI sakin kullanımda fabrika verisini çok kolay yakalıyordu.
Şöyleki TSI ile kışın 7,5 yazın 6,5 yaktığım 12 kmk'lik rotada TDI kış şartlarında 8,1 ortalama ile geziyor. Önceleri rodaj sürecinden kaynaklandığını düşünüyordum ama araç şuan 7500 km'de yakıtta düşme olmadı.
Superb kullanıp, 1.6 TDI motordan düşük yakıt tüketmesini beklemeniz hep garibime gidiyor. O aracın olması gereken motoru 2.0 TDI. Yurt dışında, o kasa tipindeki araçlarda 2.0 yaygın olarak kullanılıyor. Hatta Golf'ün 2.0 TDI ünitesi olan bir GTD versiyonu var ve hem performanslı hem de yakıt tüketimi az.
Daha uç örnekleyeyim; 3.0 V6 TDI büyük motor gibi gözükebilir, aslında yakıt tüketimi oldukça düşük. Halbuki insanlar motor büyüdükçe yakıt tüketiminin çok artacağını sanır. TSI motorla yüksek hızlarda uzun yol gittiğinizde yakıtınız TDI ile aynı olacak sanıyorsanız, yanılırsınız. Dizelin aldatmaca olduğu fikrine katılmıyorum.
Arkadaşımda 3.0 V6 TDI tourog var,istanbul şehir içi l0 lt aşağı düşmüyormuş,hiçte anlattığınız gibi değil.Superb 1480 kg,bu kasayı 120 bg çok rahat taşıyor.Bolu dağını 4 kişi ,bagaj dolu 170 km hızla çıkıyorum.Daha ne olabilir beklenti olarak..Zaten bu araç aile arabası,hız veya performans odaklı alınmadığı için beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor.Ben çok memnunum.2.0 motor vergiden dolayı benim için hiçte cazibesi yok
Mazot 210, benzin 300, LPG 400, CNG 500 derece sıcaklıkta kendiliğinden alevleniyor.
Ayrıca benzin patlayıcı mazot yanıcı bir yakıt. Mazotun tutuşma sıcaklığı düşük olduğu için benzinli motor mantığıyla yani yakıt hava karışımını silindir içinde sıkıştırıp ateşlemek yeterli güç oluşturmuyor. Bu yüzden dizel araçlarda yüksek sıkıştırma oranı ile çok çok yüksek sıcaklığa ulaşan havanın üzerine mazot püskürtülerek hızlı bir alevlenme ile piston ileri itiliyor. Benzinli araçta ise yakıt hava karışımı birlikte sıkıştırılıp buji ile patlatiliyor. Fakat benzin 300 derecede tutuştuğu için havayı cok sıkıştırıp ısıtmak mümkün değil. Hava çok ısındığında benzin kendiliginden tutuşup kararsız bir yanmaya neden oluyor güç düşüyor. Sıkıştırma oranı düşük olduğu için benzinli motorların torku daha dusuk. Aynı zamanda daha dusuk sıcaklıkta çalıştıklarından verimde düşük.
Dizel motorlar ise daha fazla sıkıştırma için daha uzun boya sahip silindirle üretilir, uzun silindir ise pistonun kat etmesi gereken yolu uzatır ve dakikada çevrilebilen devir sayısı düşer.
Sonuç olarak benzinli araçla ateşleme öncesi silindir içi sıcaklık yaklaşık 300 derece patlama sonrası ise 500-600 derecedir. Bu yüzden benzinli motor blokları erime noktası 650+ derece olan alüminyumdan üretilir.
Dizel motorda sıkışmış havanın sıcaklığı 500-600 derece patlama sonrası 900-1000 derecedir. Dizel motor blokları erime noktası 1200 derece olan dökme demirden üretilir.
Dizel motor neredeyse iki kat yüksek sıcaklık altında çalışmasına rağmen dökme demir blogu nedeniyle geç ısınır. Alüminyumun isi iletkenliği demirden çok yüksektir.
Benzinin enerji degeri mazottan fazla olmasina ragmen dizel motor çok yüksek ısıda çalıştığından verimi %40 benzinli motorun verimi %30 civarındadır. Tek noktadan buji ile yapılan ateşleme tüm benzini tutusturamaz, bir kısmı yanmadan atılır. Çift bujili motorlarda üretildi fakat benzin ve O2 moleküllerinin homojen dağılmaması nedeniyle verim artışı sağlamadı. FSI veya GDI motorda önce hava sıkıştırılır sonra enjektörler yakıtı tazyikle püskürtüp tüm silindire eşit olarak yayar, sonra bUji atesler. bu motorlarin alt devirleri ölüdür bu sorun ise TSI motor ile çözülmüştür.
Dizel motora yakın bir mantıkla yakıt hava karışımını buji kullanmadan sadece sıkıştırmakla patlatan motor mazda tarafından Skyactive adi altında üretilmiş, atmosferik motorlara gore daha yüksek tork elde edilebilmiş, yuksek tork ile az devir çevirerek yakıt tasarrufu sağlanabilmiştir.
Bunlar yakıt ve motor hakkında bildiklerim ama dizel gibi sıkıştırılmış havanın üstüne benzin püskürtmek kimsenin aklıma gelmedimi bilmiyorum :)
Bahsettiğim 3.0 VW Toureg motoru olan değil. Audi A6'daki 3.0 TDI motor. 245 hp olan 7,2 litre ve 272 hp olan 5,9 litre şehir içi yakıt tüketim değeri veriyor. Yeni nesil 3.0 benzinliler bile artık çok düşük yakıt tüketimine sahip.
Hocam siz fabrika verilerine bakmayın. Dizelde bu değerler tutmuyor.
Kendi aracınızı düşünün, Siz 1.6 TDI octavia ile şehir içi 4.4 lt ile gezebiliyor musunuz. Ş.içinde bu değeri bir kez olsun yakalama şansınız oldu mu?
Yakıt tüketimini en çok etkileyen ağırlık bence. Bu bahsedilen 3.0 TDI araçlar 2 ton ağırlığa sahip. Arkadaştaki 2011 7.30 ş.içi 10lt altına düşmüyor, dikkat etmezse 11-12lt. A6 3.0 TDI 75lt depo ile ş.içi 800-850 km yol yapıyor.
Daha önce kullandığım Captiva 2 ton ağırlık ile kışın 16-16,5 lt yakıyordu. En optimum şartlarda ş.dışı 9 lt yaktı. Captiva teknolojisi eskiydi belki ama yakıtı 1/3'e düşürecek bir icatta yapılmadı.
Bana göre en verimli benzinli motor Tsi. Özellikle ACT gerçekten yakıt tasarrufu sağlıyor. Sadece en iyi şekilde yararlanmayı bilmek gerek. Tdi ise benim için Renaultun dci ve PSA nın motorundan sonra geliyor.
https://i.hizliresim.com/37JX9A.jpg
Resimdeki değerler çok rahat yakalanabiliyorken Vw grubunda hiç bir zaman tdi tercihim olmaz. Ancak Renault ya da Psa alacak olsam kesinlikle dizel alırım, benzinli aklımdan bile geçirmem.
1,4TSİ araçta 90-100 km kala yakıt uyarı ışığı yanıyor. Genellikle ya ışığı görmeden ya da görür görmez daha fazla zorlamadan yakıt almayı tercih ediyorum. Fakat yolda kalmadan kaç km daha gidilebildiğini merak ediyorum. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz.
son kmlerde ki sürüş tarzınıza göre ki tüketimi ön görüp yol bilgisayarı kalan menzili verir tahmini. daha önce ikame olarak verilen bir araçta menzil 0 yazdıktan sonra yaklaşık 30 km daha gidildiğini biliyorum (aracı veren arkadaşa söylediğimde abi yaklaşık 25km yapıldı demişti). Ancak ne olur ne olmaz diye kendi aracımda hiçbir zaman böyle birşey yapmam.
Özellikle dizel araçlarda ışık yandıktan sonra hemen mazot almalısınız. Yoksa yakıt pompasına zarar verebilirsiniz. Bu da maliyeti yüksek sorunlara yol açar.
2016 TSI 150hp, ACT motor.
Genelde şehir içi-şehir dışı karma kullanımdır.
(https://i.hizliresim.com/E2QDXv.jpg) (https://hizliresim.com/E2QDXv)
(https://i.hizliresim.com/2PvaDL.jpg) (https://hizliresim.com/2PvaDL)
40 gündür evden çalışıyorum yakıt değerlerim muhteşem oldu haliyle :))
2019 1.6tdi dsg 8500 km aracım
Trabzon Gümüşhane Bayburt Erzurum Muş Bitlis güzergahı bol iniş çıkışlı yerler. 0 rakımdan 2400lere çıkılıyor
Başlangıçtan itibaren
Toplam km: 656
Süre: 8 saat
Ortalama hız: 82 km/h
Ortalama yakıt 4.8l/100km
Benim araçta bayramda durum bu şekilde
Genelde kaç km hızla gittiniz molada falan değişebileceği için merak ettim. Bu değer gerçekten güzel.Hocam 1 kez mola verdim. Yolun bozuk olduğu ve virajlı olduğu yerlerde hızım 50 lere düşüyordu. Onun dışında Max 130lara çıkıyordum. 8 saat aracın çalıştığı süre. O yüzden molalar vs süreye ortalamaya dahil değiller
Selamlar, otomobilim 2020 Superb 1.5 TSI DSG
Şehirdışı; 100-120km arası sürat ile 5.0 lt ortalama
Şehiriçi; Yoğun trafik sürekli dur kalk klima açık 9-10 lt
Şehiriçi; Karma (dur kalk, serbest sürüş, çevreyolu) klima açık 7-8 lt
Not: Yakıt olarak gayet tatminkar, aracın cüssesi ve İzmir gibi sıcak bir memleketi düşündüğümüzde güzel değerler. Araç 500 km olmadı daha :)
1.6 tdi manuel ile 6 litrenin altına düşemedim.. Geçen sene 1.4 tsi sahibiydim o da 6 - 6.5 arasında yakıyordu.. Ekonomik olacağını düşünüp dizel aldım ama beklediğim kadar düşmedi..
Merhaba arkadaşlar,merhaba bence fazla
2016 model 1.6 dizel dsg superb aracımızı yazın aldık. Yazın 1400 km uzun yolda 5 kişi, klima açık, dolu bagaj ile 5.1 lt tüketimimiz oldu.
3 gün önce de virajlı sahil yolunda 48 km'lik yolda 56 km ortalama hız ile 4.6 lt tüketimimiz oldu.
Aracımızın yakıt tüketimi nasıl acaba? Yorumlarınızı almak isteriz.
Arkadaşlar 2017 1.6 TDI otomatik style paket araç bilgisayarım şehir içi yakıt tüketimi sürekli klima açık 9.7 gösteriyor bu normal mi?