škodaturkey.com

TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: serkan35 - 12 Ocak 2010, 14:33:03

Başlık: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: serkan35 - 12 Ocak 2010, 14:33:03
daha düşük yakıt tüketimi için aracı hangi devirde kullanmalıyız
 
max torka bakarak 4000 devirlere kadarmı çıkmalıyız yoksa
 
motor gücene bakarak 5000 devilerde mi seyretmeyiliz yoksa
 
genel bir kanı olan 3000 devirdemi seyretmeliyiz
 
amaç sadece az yakıt tüketmek
 
Motor Gücü: 5000 d/d de 66 kW (90 HP DIN)
Max. tork: 4000 d/d de 137 Nm
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: selchuk - 12 Ocak 2010, 14:37:27
kişisel olarak 3000 devirde kullanıyorum ama bilen arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır.ben motoru bağırtmamaktan yanayım.vites geçişlerinde 2500-3000 aralığını tercih ederim.
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 14:39:05
O iş karışık. Yol, yük, hava durumuna göre tamamen sürücü insiyatifine kalmış bir mevzu, sizin yeteneklerinizden ibaret.

İçerde 5 kişi ile 5. vites 2000 devir rampa çıkmaya kalksanız 3500 devre göre daha çok yakar.... bu ve bu gibi tonlarca örnek var. Tamamen motoru tanımaktan geçiyor.

Ama motorun en az yaktığı devirler asla max. değerleri değildir. Kimi durumlara göre belki bir an için olabilir.
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: Ugur A. - 12 Ocak 2010, 14:41:20
Alıntı yapılan: serkan35;62184
daha düşük yakıt tüketimi için aracı hangi devirde kullanmalıyız
 
max torka bakarak 4000 devirlere kadarmı çıkmalıyız yoksa
 
motor gücene bakarak 5000 devilerde mi seyretmeyiliz yoksa
 
genel bir kanı olan 3000 devirdemi seyretmeliyiz
 
amaç sadece az yakıt tüketmek
 
Motor Gücü: 5000 d/d de 66 kW (90 HP DIN)
Max. tork: 4000 d/d de 137 Nm
Azamî tork devrine gelene kadar ani olmamak şartıyla gaz verip azamî tork devrinde vites değiştirmek daha az yaktırıyor bunu biliyorum. Düz ve açık bir yolda (mesela otobanda) ise fabrikanın en düşük devir olarak belirlediği devirde (motoru zorlamadan) gitmek az yaktırır. Tabii ki bir rampaya denk geldiysen vitesi ona göre ayarlayarak.
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: AhmetH - 12 Ocak 2010, 14:42:03
OBD II  den  şeytan  işi  bir  bilgisayar  bağlanacak ECU içinden  Engine Load & RPM   değişkenlerine  göre  hazırlanmış   Target AFR  MAP ı  okunacak
orda  14.7 civarı veyahut  kibarca fakir kalan   nereler  varsa  oralarda  kullanılacak  araç :D
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 14:42:16
4000 devre kadar bağırtarak vites değiştirmenin daha az yaktıracağına kesinlikle katılmıyorum düz yolda.


Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62187
Azamî tork devrine gelene kadar ani olmamak şartıyla gaz verip azamî tork devrinde vites değiştirmek daha az yaktırıyor bunu biliyorum. Düz ve açık bir yolda (mesela otobanda) ise fabrikanın en düşük devir olarak belirlediği devirde (motoru zorlamadan) gitmek az yaktırır. Tabii ki bir rampaya denk geldiysen vitesi ona göre ayarlayarak.
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: Ugur A. - 12 Ocak 2010, 14:52:44
Alıntı yapılan: hakanerdogan;62189
4000 devre kadar bağırtarak vites değiştirmenin daha az yaktıracağına kesinlikle katılmıyorum düz yolda.
1- Tam gazla 4000 d/d' ye gelinmeyecek.
2- 4000 d/d' ye gelir gelmez vites atılacak.:wnk:
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 14:58:12
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62191
1- Tam gazla 4000 d/d' ye gelinmeyecek.
2- 4000 d/d' ye gelir gelmez vites atılacak.:wnk:


Yine katılmıyorum. :hanz:
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: Ugur A. - 12 Ocak 2010, 15:02:32
Alıntı yapılan: hakanerdogan;62195
Yine katılmıyorum. :hanz:
O zaman dövecem başka çare kalmadı.:rm:
 
Şaka bir yana sıfırdan hızlanma işi benim dediğim. Ne bileyim gişelerden çıktıktan sonra açık yol gibi bir ortamda.:wnk: Tatlı tatlı hızlanma bâbında.
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 15:06:00
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62200
O zaman dövecem başka çare kalmadı.:rm:
 
Şaka bir yana sıfırdan hızlanma işi benim dediğim. Ne bileyim gişelerden çıktıktan sonra açık yol gibi bir ortamda.:wnk: Tatlı tatlı hızlanma bâbında.


Biliyom dövüceeni ilk buluşmada :kiki::kiki::kiki:


Abey ben derim ki 4000 çok. Sonuçta motor devri arttıkça istisnai bir durum yoksa 2500 yada ne bilim 3000 e göre çok yakar 4000 bin devir.

1 de ecik kalk, 2500 de 2 le, 2 kısa zaten çevirir 2500-3000 arası atı atı ver aynı dediğin gibi gazı okşıyarak bu şekilde gel 5. vitese sabitle 2500 e, ooohhh mis... :lol:

4000 de bağırır fazladan gereksiz güç ürettirirz abi çok yav :confused::confused:
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: kadir_ - 12 Ocak 2010, 15:16:36
Uzun yolda en iyisi 5.vites 3000 devir hem araba bayılmıyor rampalarda hemde çabuk devirleniyor ama yol teş şerit sürekli sollama yapılıyorsa 3200-3500 den aşağı düşülmemesi lazım bana göre bu şekilde gidince 140 kr yakıyo ama sürekli 3500-5000 arasında gidilirse 3.ve 4. vites bu sefer 185 kr yakıyo yani 3000 devir bence idail diyebilirim ne bayılır ne bişi olur..
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: dgn - 12 Ocak 2010, 15:40:14
Alıntı yapılan: selchuk;62185
kişisel olarak 3000 devirde kullanıyorum ama bilen arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır.ben motoru bağırtmamaktan yanayım.vites geçişlerinde 2500-3000 aralığını tercih ederim.

sizin vw hariç 3000 devirde superb ve prius rahat 140 vuruyodur:D
_________________________________________________
Şahsi görüşüm tamamen o anki duruma bağlı vites geçişleri.
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: mayham85 - 12 Ocak 2010, 16:46:56
ben artık 2500 geçmiyourm. daha doğrusu geçme hissi almıyorum :) 1500 devirde geen torkun gözü saolsn  :D
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: selchuk - 12 Ocak 2010, 17:19:57
Alıntı yapılan: dgn;62206
sizin vw hariç 3000 devirde superb ve prius rahat 140 vuruyodur:D
_________________________________________________
Şahsi görüşüm tamamen o anki duruma bağlı vites geçişleri.

biraz zorlasam vw de olur sanırım:D
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: FF - 12 Ocak 2010, 17:52:30
Feci değişkenlere bağlı bir durum,arabanın üzerindeki çamurun bile etkisi var :hanz:
Bir akşam FSM yolunda geliyorum tın tın,dedim boş durmayayım azcık ar-ge yapayım.Bilgisayarı anlık tüketime aldım,o sırada 4.6 gösteriyor,camımı sadece 2 parmak kadar açtım bir kaç saniye sonra cart diye 4.8 oldu,kapadım camı tekrar 4.6 oldu açtım tekrar 4.8 oldu :hanz: o iki parmak açıklıktan giren hava bile tüketimi direk etkiliyor,komple açsam 9-10 gösterecek :hanz:.3-4 kere arka arkaya denedim sonuç hiç değişmedi.Arabalar zaten hızlanmada yakar en çok, hızı üç aşağı beş yukarı sabitledikten sonra hele hele 80-90 civarlarında gittikten sonra en minumum tüketim değerleri oluyor.Benim arabada 80'e 90'a kitlim hızı 5. viteste çok rahatlıkla 3'lü rakamlara düşüyor belli bir süre sonra,ha ben daralıyorum,bünye aksi reaksiyon vermeye başlıyor o ayrı mesele tabii :hanz:
Başlık: Cevap: ne şekilde kullanmalı
Gönderen: crash - 13 Ocak 2010, 14:43:15
1) 1.viteste seyretmeyin.Aracın devrini hafif aldırdıktan sonra 2.vitese geçin.
2) Gaza aniden yüklenmeyin.
3) Vitesleri mümkünse 2500 devirde değiştirin.
4) Kesinlikle yüksek devirlerde seyretmeyin.
5) Gaza ara ara hafifce basın.Ayağınız sürekli gaz pedalında olmasın.
6) Yokuş aşağı inerken kesinlikle vitesi boşa almayın.Hızınız yüksek olarak ( 70-100 km/h )  inişe geçmişseniz 5.vites en makulüdür.Çok hızlı değilseniz ( 30-50 km/h ) 3.vites işinizi görecektir.
7) Ani frenlerden kaçının.
8) Camlarınızı kapatın.
 
NOT:Hangi hava şartlarında olursa olsun, lastiğiniz nasıl olursa olsun veya araç ne kadar yüklü olursa olsun bunları uyguladığınız takdirde yakıt konusunda aracınızdan maximum verim elde edebilirsiniz.TEST EDİP ONAYLANMIŞTIR :D