škodaturkey.com

GENEL => Videolar => Konuyu başlatan: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 20:12:35

Başlık: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 20:12:35
Manx rallisi 16. etap 1983 yılı, Opel Manta. Bildiğin dümdüz bizim arabalardakinin aynısı manuel gearbox, dümdüz vites.


Resmen ip üstünde uçuyor bu adam. Bi elini öpmek isterim görsem direk... :hanz:


http://www.youtube.com/watch?v=UXV3sEH7PU0
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: kadir_ - 12 Ocak 2010, 21:18:00
Kordinasyon ve refleks müthiş yahu en az 120-130 la gidiyo o daracık yolda virajları levhaları yalayıp geçiyo müthiş. . .
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 21:33:36
İnanılmaz yav. Yoluda önceden bilmiyorlar ha, az ileriyi bile görmüyon, hem o arabayı ipince bi çizgi üzerinde 160-170 le uçur hemde co-pilotu dinle...
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: FF - 12 Ocak 2010, 23:40:24
Bu amcamın burnunu sokupta kullanmadığı techizat kalmadı :hanz:
90'larda Peugeot 405 T16 ile tırmanma yaptı(Pikes peak gibi en sapık yarışlardan birini:hanz::hanz::hanz:),çöllere daldı,Peugeot 205 kullandı,M3 kullandı,MK1 ve 2 kasa Escort kullandı,kulandıoğlu kullandı kısaca :hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: hakanerdogan - 12 Ocak 2010, 23:43:50
Pikes Peak topiğinde yazışıldıda sen o aralar araziydin Kapitan the Baki ("a" yı uzatarak değil, hızlıca alman sunucular gibi oku :hih:) abicim :lol:

Yav o Escortu nasıl bir makineydi, resmen yerinde durmuyordu çok tehlikeli bi makineydi kazası var zaten 1800 cc tüy makine :hanz: 1800 cc motosiklet gibi bişi :D :D :D

Ahanda bu


(http://www.racingmodels.co.uk/ekmps/shops/arendonk1/resources/Image/escort.jpg)
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: FF - 12 Ocak 2010, 23:57:52
Tekrar hortlatırız :hanz: Pikes Peak manyağı adamım :hanz: İstanbul doğumluyum yarışmaya İstanbul'dan katılıyorum arabam Suzuki Escudo'dur :adm::adm::adm::adm::adm::adm::adm:
(http://files.conceptcarz.com/img/Suzuki/1996_Suzuk_Escudo_Pikes_Peak_26006.jpg) (http://files.conceptcarz.com/img/Suzuki/1996_Suzuk_Escudo_Pikes_Peak_26006.jpg)


Escort ofsayt arabadır :hanz: deli dumrulun hala oğlunun kuzenidir kendisi :hanz:
Bende Ari amcamda Peugeot'a tutuluyordum:hanz: bir ahanda bu benden :hanz:
(http://fatlace.com/lacedup/wp-content/uploads/2009/05/post_peugeot405t16.jpg)

Gene buram buram nostalji saatini başlattık :hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: hakanerdogan - 13 Ocak 2010, 00:11:30
Heyo devaaam :)

Ari ağabeyin T16 Turboşarjlı unlimited itsi, köpeksi, ayısı, kaplansı hayvansı güçlere erişen pejosu nası bir olaydır çözemedik :hanz: Jimi Hendrix nasıl gitar çalıyorsa bu adam öle sürüyor makineyi.


Birde peco anekdotu, öbür başlıktan çalayim :hanz: :hanz: (ama bu 205, dörttüz beş diyil)


ayrıca eksisozlukte yazar, buraya çalıntılıyorum;

1985 yılı monte carlo rallisinde, peugeot 205 t16 (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=peugeot+205+t16) ralli otomobilyle, 9. etap sonrasında en yakın rakibi ve bu ralliyi ardarda 4.kez kazanmayı hedefleyen audi quattro (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=audi+quattro) pilotu walter röhrl (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=walter+r%c3%b6hrl)'ün önünde yarışı götürürken, co pilotu terry harryman yaptığı büyük hata sonucu zaman kontrole 4 dakika erken girerek 8 dakika ceza almış ve walter röhl'ün 4.5 dakika gerisine düşmüştür.
ancak bu büyük şoku hemen atlatmış herzamanki gibi gaz pedalını döşemeye kaynaklaması sonucunda tüm dünyayı komaya sokmuş ve rakibine 5 (beş) dakika fark atarak ralliyi lider olarak tamamlamıştır.sonucunda peugeot (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=peugeot)'un o zamanki takım patronu jean todt (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=jean+todt) gözyaşlarını tutamamıştır.


:hanz: :hanz: :hanz: :hanz: :hanz: Neden yaşamıyordum o dönemde nedeeeeen!!!! :lol:



Bide Opel Manta'sı vardı bunun videodaki yavru, resmen halatı kopmuş asansör gibi gidiyor :D

Na şu videoda co-pilot Ari Vatanan solda duvara sürttürünce altına zışıyodu, ama Ulu, Yüce, Master, out of this world, uçan Finli aşmış nöron yapısıyla nası o kadar hızlı refleks verdi biz hasss... çekene kadar topladı cihazı, co-pilotta(terry harryman olur kendileri) "dear God" diyor, huvuuvv diyor bi ses gidiyor öleceğini anlıyor hemen geri geliyor adam. ben diyim hızı 140 sen de 160...  :++: :++: :++: :++:

VİDEO:

http://www.youtube.com/watch?v=-R7ws741KpE

Manta

(http://www.0-60mag.com/online/wp-content/uploads/2009/09/opel_manta_400_group_bthumbnail.jpg)
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: FF - 13 Ocak 2010, 00:35:21
Şimdi pilotluk asıl o dönemlerdeydi. Şimdi neredeyse amcalar sadece direksiyonu çeviriyor,zemin farkını algılayıp araba çekiş sistemini değiştiriyor -ki bugün parası olan herkesin alabileceği EVO'da var bile bu sistem üstelik:hanz: hani WRC'ye kadar çıkma bile :hanz: Adamların o dönemde kullandıkları arabalarda görmüyor musun Roolbar'lar bizim balkon demiri gibi :hanz: Teknoloji yok güvenlik yok,yokoğlu yok :hanz: haliyle kaybedecek birşeyi olmayan ve doğuştan gözü kara insan üstü bu varlıklar napıyordu,pedalı döşemeye monte ediyorlardı :hanz: hani parçalanacağım bari yakışıklı olsun hesabı :hanz:
MG Metro,kaç pilotun mezarı oldu,ahanda bu :hanz: araba benim bagaja sığar ama 500 HP :hanz: sonra zaten o Grup A'lara yasak geldi baktılar ki telef çok veriliyor sınırlandırdılar her haltı :hanz: HP'ler düştü,örümcek ağı gibi oturmaya yer kalmayacak kadar Roolbar'lar döşendi v.s.
(http://www.mgb-stuff.org.uk/images/fos06005.jpg)

Eskilerden birazda günümüze gelen birde Carlos amca vardır :hanz: Celica GT4'u ne öttürürdü :hanz: Safari rallisinde gaz kesmeden geçerdi sapık :hanz: Celica'nın şnorkelinden su almayı başardı ki o şnorkel 2 metre yukardan çekiyor havayı :hanz: yuhun oğlu demezsinde ye ne dersin danaya :hanz: 200'le girersen suya değil şnorkel denizaltına su aldırır bu adamlar :hanz:(http://farm3.static.flickr.com/2139/3544104096_aa87b49e67.jpg)
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: ero__ - 13 Ocak 2010, 00:44:11
Yağmurda arkadan itişli i400 2. viteste kaldırılır arkadaş! diyor :)

http://www.manxtube.com/video/170/IN-CAR-No3-VatanenManta-400Manx

(http://www.mantaworld.com/img/history/manta400-524x525.gif)

Aaah ah... İngilterede olsak birinden illa çıkardı böyle bir efsane... Türkiyede nerdeee :(

Efsaneler demişken...

(http://www.forocompeticion.com/zzz_copper/albums/userpics/Lancia%20Delta%20HF%20Integrale%20Carlos%20Sainz%20Corcega%2093%201.jpg)

Laf aramızda Körfez pistinde bu manyak aleti gençliğimde kullanmışlığım var :kiki:
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: FF - 13 Ocak 2010, 00:56:40
Eskilerden olupta efsane olmayan hangisi var ki zaten,eski oldukları için değil gerçekten zamanında da efsane oldukları için hala efsaneler ve bugün benim diyen ne arabaları ceplerinden çıkartırlar.Lancia'da bunlardan biri kesinlikle :ok:
Ford Escort mesela birde,harika bir arabaydı,7 vites şanzımanı ilk adamlar koydu,arabada soğutmadıkları şey yoktu,ısınan her şeyi soğutan sistem kurdular.
(http://www.barbadosrallycarnival.com/rallycarnival/photos/2004/bushyparkr/018.jpg)
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: Ugur A. - 13 Ocak 2010, 08:51:52
Oooooooofffffffffff offffffffffffffff!!!!!!!!!!!! Gene gençliğim geldi aklıma. Marlboro World of Motorsports' u izleyebilmek için dershaneye gitmediğimi hatırlarım. Sonra full sabahçı ettim kendimi de kurtulduydum.
Başlık: Cevap: Yine aldı aklımı Vatanen...
Gönderen: hakanerdogan - 13 Ocak 2010, 11:42:12
Alıntı yapılan: FF;62362
araba benim bagaja sığar ama 500 HP :hanz: sonra zaten o Grup A'lara yasak geldi baktılar ki telef çok veriliyor sınırlandırdılar her haltı :hanz: HP'ler düştü,örümcek ağı gibi oturmaya yer kalmayacak kadar Roolbar'lar döşendi v.s.

He ya eski canavarlar kalmadı herşeye bi sınır geldi, bilgisayar oyunu gibi arabalar.

Alıntı yapılan: ero__;62364
Yağmurda arkadan itişli i400 2. viteste kaldırılır arkadaş! diyor :)

http://www.manxtube.com/video/170/IN-CAR-No3-VatanenManta-400Manx





Erhan Abi ben videoda 1. viteste kaldırmış gibi düşünüyorum. Zira verdiğin Manta teknik resimde 5-speed diyor, saydım kalkıştan itibaren en son 5. vitese kadar gitti.

Bizim arabalardaki 2. vites yerine taktı ama Getraglarda 1. vites zaten ters diye biliyorum. :confused::confused: