škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia III => Konuyu başlatan: Silveryn - 05 Nisan 2018, 16:17:43
-
Merhaba arkadaşlar,
2016 model fabia 1.2 dsg sahibiyim. Aldığım günden beri hafif eğimli yollarda hill holder tutmuyor ve kaydırıyor. İlk başlarda sıkıntı etmedim fakat son günlerde kafama takıldı. Sizde nasıl bu durum? Eğer normal değilse garanti bitmeden servise götüreceğim.
-
Aynı araçtan bende de var hiç problem yaşamadım bu zamana kadar. Araç D de iken rampadan kalınca salıyor mu video çekebilir misiniz.
-
hocam frene tam olarak basıp durduğunuza eminsiniz değil mi? ben de aynı modele sahibim ve hiç sıkıntı yaşamadım.
-
Frene basılı tutup kalkış için çektiğimde kaydırıyor. Dik yokuşlarda problem yaşamıyorum ama açısı küçük yokuşlarda kaydırıyor. Aynı zamanda yokuşda dsg devirli çalışıp yokuş bitince de devirli çalışmaya devam ediyor bir süre. Yokuşu algılayan mekanizmada bir sıkıntı olabileceğinden şüpheleniyorum.
-
Fren desteğinin devreye girmesi için frene iyice basılmalıdır. Arabayı durduran hafif dokunuşlarda devreye girmez. VAG-COM ile erken ya da geç bırakması ayarlanabilmektedir. Yokuşta kalkıştan sonra belli bir hıza ulaşıncaya kadar vites büyütmemesi, 1.viteste kalması normaldir. Çünkü vites büyütme sadece belli devirlerde değil, motora binen yüke de bağlıdır.
-
Fren desteğinin devreye girmesi için frene iyice basılmalıdır. Arabayı durduran hafif dokunuşlarda devreye girmez. VAG-COM ile erken ya da geç bırakması ayarlanabilmektedir. Yokuşta kalkıştan sonra belli bir hıza ulaşıncaya kadar vites büyütmemesi, 1.viteste kalması normaldir. Çünkü vites büyütme sadece belli devirlerde değil, motora binen yüke de bağlıdır.
Tam basıp basmadığımı hatırlamıyorum ama deneyip bilgi vereceğim. Teşekkür ederim.
-
Az eğimli bir yolda, eğim yukarı doğru ise 1.vitese, eğim aşağı doğru ise geri vitese takarak önce az frenle deneyin. Sonra iyice basarak deneyin, eğer bir şekilde devreden çıkartılmamışsa 1,5-2 saniye kadar beklediğini, hareket etmediğini görmeniz gerekiyor. Hızlı hareket edip gaz verdiğinizde de devreden çıkacaktır. Bu süre vag-com/vcds.exe ile ayarlanabilmektedir. Fren destek mekanizması (hill holder) ın devreye girebilmesi için gidilecek yön yokuş olmalı ve frene tam/iyice basmak gerekiyor.
İlave, DSG'nin ve diğer otomatik şanzımanların vites büyütme yöntemi; motor devri, motora binen yük ve arabanın hızı parametrelerine bağlıdır.
-
yükün kaybolduğunu çabuk anlayabilse keşke. özellikle istanbul'un dev kasisli yollarında kasiste yavaşlayınca yokuştayım sanıp vites düşürüyor ve sonrasında kendine gelmesi zaman alıyor. yakıt da artıyor haliyle.
bir de kasislerin arasındaki boşluk tam dsg bozmalık. tam araba vites yükseltip kendine geliyor hooop yine kasis.
bir de yakalamışken sorayım size [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] , yakın zamanda uzun yol yaptım ve rampa çıkışlarda araç hep vites düşürüyor. 6. vites 3 bin devirlerde bağırarak giderken manuele alıp 7'ye atıyorum ve 2100 devirlerde araç seyrini gaz verdiğimde alacak şekilde devam ettirebiliyor. tekrar otomatiğe çekince 6'ya düşüyor yine 7'de beklemiyor. acaba 7'ye atmamın bir zararı oluyor mudur? söylediğim gibi araba boğulmuyor, yığılmıyor kaptırıp gidebiliyor.
-
Otomatiklerde vitese genelde gaz ile de müdahale edebilirsiniz. Mesela az eğimli bir yolda sürekli gaz verip hızlanırsanız bir türlü 2 den 3 e çıkmaz ya da 3 ten 4 e çıkmaz. Çünkü motora halen fazladan yük biniyor. Oysa hafiften gazı gevşetirseniz ivme düşecek ama motor zorlanması azalacağından vites büyütecektir. Kasislerde çok fazla yavaşladığınızda 1 e düşmesi iyi bir şeydir. Yoksa 2 ile yarım debriyaj baskıya zarar.
Yokuşta zorlandığı halde manuelde vites büyütmek mantıklı değil. Tam tersine ben o tür durumlarda Sport moda alıyorum ki, daha yüksek devirli ve atak çıksın, arada vites büyütüp tekrar küçülteceğine aynı vitesle istikrarlı gitsin diye. Bir de sürekli 1-2 yapacak bir yavaşlıktaysanız 1 e almak daha mantıklı, kavramayı korumuş olursunuz. Biraz hızlanıp devir yükselmeye başlayınca (1500 lerde) D ye alırsınız. DSG bence güzel ve kullanışlı bir şanzıman. Fakat huyunu suyunu bilip ona göre davranmak gerek.
-
hocam ilk paragrafta yazdığınızı aynen uyguluyorum hatta ben de yazacaktım ancak anlaşılmayabilirim diye yazmadım. yokuş bitmeye yakın ayağımı gazdan çekermiş gibi yaparsam vitesi yükseltip normal devrine dönüyor ve rahatlıyor.
hatta o kadar alıştım ki, trafikte hızlanıp şerit değiştireceğim zaman aracın gazı ne zaman alacağını bile hesaplayıp ona göre basabiliyorum :) normalde 2 vites düşecekse o şekilde 1 vites düşüyor ve yakıt tüketimine katkısı oluyor.
ancak son paragrafta söylediğim biraz yanlış anlaşılmış sanırım. araç yokuşta zorlanmıyor, aksine vites yükseltmeme rağmen alıp yürüyebiliyor. ama otomatik moda çekersem vites düşürüyor. 2000 devir altına kesinlikle düşürmüyorum.
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]
-
Hayır yanlış anlamadım. Genelde yokuş aşağı inerken DSG frene basınca vites küçülttüğünde bazıları güvenlik riski alarak (prensip: yokuş çıkılan vitesle inilir) vitesi elle büyütmek ister. Sizdeki durumu anladım. Bir kaç kez ben de uyguladım, ne kadar gerekli, sorgulanır. Yani bir miktar daha devirlenip hızlanırsa 2 ye atacak durumda yokuşun durumuna göre, elle 2 ye almışımdır. Ama nadiren.
-
Frene basılı tutup kalkış için çektiğimde kaydırıyor. Dik yokuşlarda problem yaşamıyorum ama açısı küçük yokuşlarda kaydırıyor. Aynı zamanda yokuşda dsg devirli çalışıp yokuş bitince de devirli çalışmaya devam ediyor bir süre. Yokuşu algılayan mekanizmada bir sıkıntı olabileceğinden şüpheleniyorum.
Hiçbir sıkıntı yok. Hafif yokuşlarda kaçırıyor benimkide geri. Ben alıştım. Köküne kadar abanmıyorumdur fren pedalına o konuda bişey diyemem ama normal halde frene basılıyken kaldırdığımda kaçırıyor.