škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb III => Konuyu başlatan: dawn - 04 Mart 2019, 09:13:58
-
Merhabalar,
Bu sabah start-stop bilgi ekranında bu mesajı gördüm. Biraz gazlayınca hararet göstergesi 90'ın biraz üstüne çıkıyordu, sonra tekrar 90'düşüyordu. İbre normale dönünce mesaj kayboluyordu. Geçen ay triger kayışı değişiminden sonra bu olayla ikinci kez karşılaşıyorum. Acaba kayış değişimi devir-daim'i rahatsız etmiş olabilir mi? Motor su seviyesi normal bu arada. İş yerine vardığımda boşta gazladım ama hararet tekrar yükselmedi. Dediğim gibi ilk seferinde de bir kaç dakika sonra kendiliğinden düzeldiği için önemsememiştim. Bugün yine kendiliğinden düzeldi. Daha önce birbir bu sorunla karşılaşan oldu mu?
(https://i.hizliresim.com/160Rb1.jpg) (https://hizliresim.com/160Rb1)
-
Termostatınız arızalanmış olabilir servise götürmekte fayda var. Geçmiş olsun.
-
Termostat ve sistemde hava varmi bakilmali
-
Termostat arızası olsa sorun sürekli tekrar etmez miydi? Merak ettiğim bana bu mesaj gösterilirken sisteme de bir hata mesajı düşmüş müdür? Şu an servise götürürsem test sürüşünde muhtemelen problem tekrarlanmayacak ve sonuç alamayacağım. Son 30 günde (her gün en az 1.5 saat ve 30km kullanırım ve ciddi yokuşlar çıkarım) yalnızca 2 kere oldu ve bir kaç dakikada düzeldi. Bu sorunla ilgili tecrübesi olan varsa veya sisteme hata düşüyorsa servise nokta atışıyla gitmek istiyorum. Diğer türlü sorun sürekli tekrarlanmadıktan (veya uyarı vermedikten) sonra bir sonraki bakıma kadar bekleyeceğim muhtemelen.
-
sorunu telefonunuz ile kayıt alın yalnız tüm olanakları ile sorunu çektiğiniz zaman arabanın dışına çıkıp plakayı kendinizi falan çekin ki doğruluk payı artsın servise gidincede kanıt olarak ustaya gösterebilirsiniz. Dediğim gibi arızanın bir çok nedeni olabilir termostat, devirdayim kanalları, filitreler, vs vs
-
Merhabalar,
Bu sabah start-stop bilgi ekranında bu mesajı gördüm. Biraz gazlayınca hararet göstergesi 90'ın biraz üstüne çıkıyordu, sonra tekrar 90'düşüyordu. İbre normale dönünce mesaj kayboluyordu. Geçen ay triger kayışı değişiminden sonra bu olayla ikinci kez karşılaşıyorum. Acaba kayış değişimi devir-daim'i rahatsız etmiş olabilir mi? Motor su seviyesi normal bu arada. İş yerine vardığımda boşta gazladım ama hararet tekrar yükselmedi. Dediğim gibi ilk seferinde de bir kaç dakika sonra kendiliğinden düzeldiği için önemsememiştim. Bugün yine kendiliğinden düzeldi. Daha önce birbir bu sorunla karşılaşan oldu mu?
(https://i.hizliresim.com/160Rb1.jpg) (https://hizliresim.com/160Rb1)
Triger değişimi sırasında yine triger grubunun bağlı olduğu devirdaim pompasında bir sıkıntı yaşanmış, pompa elektronik olduğu için çabuk bozuluyor. Aracınız muhtemelen su devir daim yapmıyor olabilir havalar serin olduğundan sıcaklık çok yükselmiyor olabilir.
Aynı şikayetle ben de gittim, bende tam tersi oldu hazır devir daimi değiştirirken trigeri de değiştirelim diye karar verdik serviste.
-
Yorumlarınız için teşekkürler. Dediğim gibi hararet sorunu yaşamıyorum; gayette ılık havalarda hatta kaloriferi açmadan kullandığımda bile 90'ın üstüne çıkmıyor. Bu mesajı toplamda 4-5 kere görmüşümdür, hararet göstergesinin 95'a falan geldiğini sadece iki kere gördüm. Onlarda da 1 dakika içinde normale döndü. Ben fan müşürünün bazı nedenlerle ara ara fanı bir kaç saniye geç devreye aldığını tahmin ediyorum. Garanti devam ettiği için serviste ustaya kanıtlayamadan doğru düzgün iş yaptıramıyoruz.
-
Yorumlarınız için teşekkürler. Dediğim gibi hararet sorunu yaşamıyorum; gayette ılık havalarda hatta kaloriferi açmadan kullandığımda bile 90'ın üstüne çıkmıyor. Bu mesajı toplamda 4-5 kere görmüşümdür, hararet göstergesinin 95'a falan geldiğini sadece iki kere gördüm. Onlarda da 1 dakika içinde normale döndü. Ben fan müşürünün bazı nedenlerle ara ara fanı bir kaç saniye geç devreye aldığını tahmin ediyorum. Garanti devam ettiği için serviste ustaya kanıtlayamadan doğru düzgün iş yaptıramıyoruz.
Bu olay çoğunlukla yaşanıyor 1,6 larda ve devirdaim elektronik kontrollü olduğu için içindeki hareketli parça sıkışıyor ve o yüzden hata veriyor.
-
Aracin verdigi ariza kayitlari ECU da saklaniyor. Servis bilgisayara bağladığında hepsini görür. Onarim bittikten sonra hatalar bilgisayar ile silinir ve tekrar test başlatılır hata olup olmadığına bakılır.