škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: gazeteci - 04 Şubat 2020, 08:45:42
-
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2015 Octavia 1.2 TSI 110 bg. Araç 97 binde. Forumda ve nette net bir bilgi bulamadım. Benim aracın trigieri zincir mi kayış mı? Ve değişmek gerek mi? Gerekirse ne zaman yapmalıyım?
Bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
-
TSI motorlarda zincir var. Şakırtı, ses, uzama vs yoksa daha gider, 120 binde değiştiren vardı.
-
Zincirlidir. 178000 de sattığım araçta hala orijinal zincir vardı değiştirilmemişti.
-
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2015 Octavia 1.2 TSI 110 bg. Araç 97 binde. Forumda ve nette net bir bilgi bulamadım. Benim aracın trigieri zincir mi kayış mı? Ve değişmek gerek mi? Gerekirse ne zaman yapmalıyım?
Bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
Üstat yetkili bi kaç servise sordum hepsi ayrı bi şey söylüyor.
Biri aracınız zincirli ve 180 bin km ya da 5 yılda bir değişim gerek dedi.
Diğer bir servis triger kayışlı 120 bin de bir değişmeli dedi.
Başka yetkili bir servise sordum oda zincirli180 bin km yıl fark etmez dedi.
Bunlar farklı illerin yetkili servisleri. Kontrolü plakadan yaptılar.
İyi tanıdığım özel bir servis ustası da kaputu açıp baktı. Bu kayış yıl olarak süresi yok ama 120 binde değişim yapılır dedi.
-
Zincirlidir. 178000 de sattığım araçta hala orijinal zincir vardı değiştirilmemişti.
Üstat yetkili bi kaç servise sordum hepsi ayrı bi şey söylüyor.
Biri aracınız zincirli ve 180 bin km ya da 5 yılda bir değişim gerek dedi.
Diğer bir servis triger kayışlı 120 bin de bir değişmeli dedi.
Başka yetkili bir servise sordum oda zincirli180 bin km yıl fark etmez dedi.
Bunlar farklı illerin yetkili servisleri. Kontrolü plakadan yaptılar.
İyi tanıdığım özel bir servis ustası da kaputu açıp baktı. Bu kayış yıl olarak süresi yok ama 120 binde değişim yapılır dedi.
-
TSI motor olup da kayışlı olan duymadım hiç
-
Euro 6 motorlarda kayış, Euro 5 motorlarda zincirliymiş. Yani yeniler kayış. Parçacıların sitelerinden araç model bilgisini girince zincir değil kayış çıkıyor.
-
2015 in haziran ayı sonrası çıkanlar kayış, öncekiler ise zincirdir.
-
2015 in haziran ayı sonrası çıkanlar kayış, öncekiler ise zincirdir.
Ben Temmuz'da almıştım.
Yalnız yetkili servislerde tam bilmiyor sanırım. Hepsi sistemden baktı. Hepsi de farklı cevaplar verdi.
Doğrusu nedir halen daha bilemiyorum :))
-
2015 in haziran ayı sonrası çıkanlar kayış, öncekiler ise zincirdir.
2016 Golf 1.2 TSI zincir, 2018 Karoq 1.0 TSI zincir, üreticinin motor servis kitapçığında yazanlar bunlar tabi. Belki modele has bir durumdur
-
Kayış ve zincir arasındaki farkı soramadım servislere. Çelişki büyümesin diye. Bilen varsa aydınlatabilir mi?
-
Kayış ve zincir arasındaki farkı soramadım servislere. Çelişki büyümesin diye. Bilen varsa aydınlatabilir mi?
Kayışı daha sessiz ama ömrü kısadır, km dolmasa bile yıldan ötürü değişiyor kayışlılar.
-
Kayışı daha sessiz ama ömrü kısadır, km dolmasa bile yıldan ötürü değişiyor kayışlılar.
Hazır konu açılmışken; Önceden dizel araçlarda 200k kadar dayanabiliyor kayışlar diye bir rivayet vardı, bu gerçek mi ? Veya hurafe mi?
Son yılarda hep 100k gibi rakamlar konuşuluyor triger kayış değişimi için.
100k rakamı pazarlama hilesi mi? Veya gerçekten 100k sonrası riskli mi oluyor.
Bir tanıdığımız 100k'da Transporter'in kayışını değiştirtti, "cillop gibi temiz" çıktı diye söylemişti bana, kılcal çatlak dahi yokmuş kayışta.
-
Hazır konu açılmışken; Önceden dizel araçlarda 200k kadar dayanabiliyor kayışlar diye bir rivayet vardı, bu gerçek mi ? Veya hurafe mi?
Son yılarda hep 100k gibi rakamlar konuşuluyor triger kayış değişimi için.
100k rakamı pazarlama hilesi mi? Veya gerçekten 100k sonrası riskli mi oluyor.
Bir tanıdığımız 100k'da Transporter'in kayışını değiştirtti, "cillop gibi temiz" çıktı diye söylemişti bana, kılcal çatlak dahi yokmuş kayışta.
Şahsi görüşüm korku baskısı. Beklentisiz bir yerde, seyir halinde kopması yolda rezil olmayı mı, cepten onca zarara mı yanarsın düşüncesi servis ve usta bozuntuları tarafından iyi kullanılıyor. Kopma yapılanlarda elde hangi şartlarda ve km lerde koptuğu istastiki bilgisi varsa ömür hesabı yapılabilir. Gerçi üreticiden üreticiye kaliteye göre kullanım ömrü değişebilir.
-
Triger konusunda bugün yaşadığım tecrübeden anladığım şu; bazı servislerde ya sistem üzerindeki bilgileri doğru yorumlayacak elemanlar yok. Ya da bu servislerde ciddi etik sorunlar var. Servisin biri "Araç 5 yıllık trigeri değişmeniz gerek" dedi. Bende fiyatı sordum 3000 lira dedi. Başka bir servis; "180 binde getirin değişelim" dedi. Fiyat olarakta şu an 1000 lira dedi. Başka bir serviste 1500 dedi. Sistem üzerindeki bilgiler nasıl bu kadar farklı yorumlanır doğrusu mantıklı bir açıklama getiremiyorum.
-
Zincirlilerde, bakla uzaması veya ses problemi varsa değiştiriliyor. Onun haricinde 300.000 km giden örnekleri var. Zincirliler motor yağının içinde olduğundan, dışarıdan daha az etkileniyor. Yağ değişimleri aksatılmadıkça ve ses gelmedikçe değiştirmezler. Kayış ise sıcak ve soğuk olabilen bir ortamda kuru olarak çalışıyor. Kayış türevi tüm malzemeler zamanla yıpranır ve ya koparlar ya da dişlileri sıyırır. Zincirler pahalı, kayışlar daha ucuz.
-
Triger konusunda bugün yaşadığım tecrübeden anladığım şu; bazı servislerde ya sistem üzerindeki bilgileri doğru yorumlayacak elemanlar yok. Ya da bu servislerde ciddi etik sorunlar var. Servisin biri "Araç 5 yıllık trigeri değişmeniz gerek" dedi. Bende fiyatı sordum 3000 lira dedi. Başka bir servis; "180 binde getirin değişelim" dedi. Fiyat olarakta şu an 1000 lira dedi. Başka bir serviste 1500 dedi. Sistem üzerindeki bilgiler nasıl bu kadar farklı yorumlanır doğrusu mantıklı bir açıklama getiremiyorum.
Özelleri anlamak mümkün de, resmi servislerdeki cehaleti, bilgisizliği nereye koyacağız!:confused:
-
[MENTION=11359]gazeteci[/MENTION] arkadaşım en güzel yorumu motor numarasından ve kodundan yapabiliriz. buraya yazın burada iken derdimiz geçim, para kazanmak vs olmadığı için dikkatimizi arabamıza ve özelliklerine daha çok veriyoruz. en iyisi motor kodunu yazmanız olacaktır.
-
Yabancı ülkelerde de süre-değişim ile ilgili çok farklı görüşler ve servis bilgilendirmeleri var. Tam bir muamma.
210 bin km diyen var, 50k mil 5 yıl, 40k mil 4 yıl, 200k 5 yıl
https://www.briskoda.net/forums/topic/322269-timing-belt-change-interval-octavia-16-tdi-cr/
-
2016 Golf 1.2 TSI zincir, 2018 Karoq 1.0 TSI zincir, üreticinin motor servis kitapçığında yazanlar bunlar tabi. Belki modele has bir durumdur
Karoq için kesin yorum yapamam ama Golf için yanlışınız var, yada kitapçık hatalı. Bahsettiğiniz 110 Hp lik 1,2 Tsi motorlar (Euro 6) triger kayıştır. Eski tip 105 likler zincirdir.
-
2016 kesin kayış gördüm.avek de kayış demişti ömrü 180 bin fakat gergi mili 90 bin o yüzden 100 binde alsım aracı hepsini değiştirdim özel serviste.usta tanıdıktı.triger v kayış miller set halinde fren balatası ve devir daim su pompası bi de yağ filtreler değişimi 1900 tl.