škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A7 => Konuyu başlatan: ysn06 - 23 Temmuz 2020, 23:53:25
-
merhabalar skoda octavia 1.5 tsi sport 2019 model arac sahibiyim yaklaşık 1 yıl oldu arabayı alalı ,ilk başlarda bu problem yokdu ama şuan 9000 kmde ve yaklaşık son 500 kmdir arabanın sesi değişti ,ışıklarda durunca arabada titreme var, fazla vurmuyor ama hafif bir titreme , titremeyi cogu kişi farketmez ama ben fazla dikkat ettiğimin için kafam takıldı, türkiyede hiç bu sorundan bahsedilmemiş bir kac kişiye gösterdim normal dedi fakat internette araştırma yapınca avrupada tsi motorun act versyonlarında cok fazla bu sorunun oldugunu gördüm. Türkiye koşulları altında nasıl bir yol izlemeliyim ve başına gelen var mı act motorlarda geldiysede nasıl bir çözüm yolu izlediyseniz paylaşırsanız sevinirim
-
İlk yağ değişimi yapıldı mı?
-
İlk yağ değişimi yapıldı mı?
Yapıldı hocam ilk 1 yıl bakımı 10 temmuzda yapıldı yağ,hava,polen filtresi
-
yakıt aldığın yeri değiştir önce birkaç depo shell ve PO al motor sağırlaşmışta olabilir otoban da biraz motoru zorla km si müsait 1 ay sonra hala sorun devam ediyorsa servis yolu
-
hocam shellden alıyorum hep mümkünsede shell nitro kullanıyorum önceden böyle birşey yokdu 1 ay önce bi petrol ofisinden aldım onun dışında hep shell
-
Bende 2018 model 1.4 tsi araca sahibim 30 binde arada bazen senin dediğin gibi bende de oluyor hissedilmeyecek derecede ama ben fark ediyorum. SOrun yok dediler bende pek kafaya takmıyorum
-
merhabalar skoda octavia 1.5 tsi sport 2019 model arac sahibiyim yaklaşık 1 yıl oldu arabayı alalı ,ilk başlarda bu problem yokdu ama şuan 9000 kmde ve yaklaşık son 500 kmdir arabanın sesi değişti ,ışıklarda durunca arabada titreme var, fazla vurmuyor ama hafif bir titreme , titremeyi cogu kişi farketmez ama ben fazla dikkat ettiğimin için kafam takıldı, türkiyede hiç bu sorundan bahsedilmemiş bir kac kişiye gösterdim normal dedi fakat internette araştırma yapınca avrupada tsi motorun act versyonlarında cok fazla bu sorunun oldugunu gördüm. Türkiye koşulları altında nasıl bir yol izlemeliyim ve başına gelen var mı act motorlarda geldiysede nasıl bir çözüm yolu izlediyseniz paylaşırsanız sevinirim
Bende dikkat ettiğim zaman sanki klima açıkken ışıklarda vs hafif bir titreme var gibi. / araç kodiaq 1.5 tsi
-
Durunca daha çok hissedildiğini söylemişsiniz. Özellikle stop edildiği sırada çok yapıyorsa, motor takozlarına bir baktırın.
-
öncelikle geç cevap verdiğim için özür dilerim,sorun kronikmiş ingilterede ve diğer avrupa ülkelerinin forumlarında 1.5 tsi için böyle binlerce konu var ve motorun çalışmasına en küçük bir zararı yoktur fakat kronikmiş 2018 den beri problem devam ediyor , kangooru problemi diye geçiyo veya vibration
-
Selamlar,
1-Titremeyi sadece rölantide ve duruyorken mi yapıyor?
2-Rölantide gaz vermeden düz yolda giderken titriyor mu?
3-Rölantide duruyorken klimayı açınca titreme artıyor mu azalıyor mu? Sadece klima acıkken mi yapıyor? Ya da bir fark yok mu?
4-Duruyorken olan titreme, yine duruyorken biraz gaz verip devri arttırınca gidiyor mu?
5-Titreme hangi devir veya devir aralıgında yapıyor?
Cevapları birer birer maddelerin altına araçta bizzat test ederek yazarsan doğru bir yorum ve belki birkaç çözüm önerisi sunabilirim.
-
hocam araba ilk çalıştığında yapıyor 40 50 saniye titriyor devir 1300 den 800 e düşesiye kadar sonra gaza bastığımda titreme gidiyor , 15-20 dk kullandıktan sonra ışıklarda durunca gene titreme devam ediyor ama toros ve tofaştaki gibi sarsıntılı bi titreme değil hafif bi titreme arabaya oturanlar anlamıyo sadece şöför anlıyo veya cok dikkat edenler, klima açıkkende fazla fark etmedi ama biraz daha fazla gibi ama genelde gözüme batanlar araba aktif kullanımda durunca yani rölantiye gecince hafif bi titreme
-
hocam araba ilk çalıştığında yapıyor 40 50 saniye titriyor devir 1300 den 800 e düşesiye kadar sonra gaza bastığımda titreme gidiyor , 15-20 dk kullandıktan sonra ışıklarda durunca gene titreme devam ediyor ama toros ve tofaştaki gibi sarsıntılı bi titreme değil hafif bi titreme arabaya oturanlar anlamıyo sadece şöför anlıyo veya cok dikkat edenler, klima açıkkende fazla fark etmedi ama biraz daha fazla gibi ama genelde gözüme batanlar araba aktif kullanımda durunca yani rölantiye gecince hafif bi titreme
Rölanti devrin kaçta takribi? Foto atarsan iyi olur?
Araç düz vites mi? otomatik mi?
Rölantide duruyorken araca gaz vermeden düz yolda kalkıs yaparken artıyormu ve bu sekilde giderken gaz vermeden rölantide giderken devam ediyor mu? (taki birazcık gaz verene kadar).
Araç dururken ve titreşim varken rölanti devrini gaz pedalına mümkün olan en hassas ve küçük dokunuşlarla bastığında herhangi bir devire çıkana kadar artma oluyor mu? nereden itibaren azalmaya başlıyor ve hangi devirden sonra tamamen kesildiğini hissediyorsun?
-
Hocam, yaklaşık 2 ay önce benzer problem yaşadım. Bujiler patlamıştı. Buji ve bobinleri kontrol ettirseniz iyi olur.
-
https://gyazo.com/9158524c996ab10a3512f834a55a68e0, ekleyecek yeri bulamadım link şeklinde attım ,sadece rölantide oluyor bu sorun bazende yapmıyor,çok garip bi durum düzenli değil ama çogu zaman yapıyor ara sırada yapmıyor not:araç 1.5 tsi dsg act sport paket octavia
-
hocam arac daha 12 bin km bantlarında ve 1 yıllık bi araç bu kadar hızlı bobinin bozulması normal değil , önceki araçlarımda hic böyle bir sıkıntı olmadı
-
https://gyazo.com/9158524c996ab10a3512f834a55a68e0, ekleyecek yeri bulamadım link şeklinde attım ,sadece rölantide oluyor bu sorun bazende yapmıyor,çok garip bi durum düzenli değil ama çogu zaman yapıyor ara sırada yapmıyor not:araç 1.5 tsi dsg act sport paket octavia
Motorla şase baglantısının arasında elastik takozlar var. Motorun ve yolun yarattığı saseyle motor arasındaki vıbrasyonunu sonumler.
Rolanti devrındeki frekans aracın bu ekipmanlarındaki frekansa denk gelip girişim yapıyordur. o denk gelen devirden cıkarınca kesiliyordur.
2 turlu basit bir çozumu olabilir.
Ya rölanti devrini biraz yukarı ötelenecek
atıyorum rolanti devri 800 rpm ise 825 ila 840 arasına ötelenir. 700 ise 720 ile 735 arası gibi.
bu yakıt tuketimini artırmaz araca da bır zararı olmaz.
ikincisi motor takozlarındaki elestik elemanların uzerindeki basıncı bir miktar değiştirmekle olur ancak bu işlemi yetkili servisle üreticiye kadar yazısmalar yapılması gerekir bu zahmete gireceklerini hiç sanmam.
-
Bu TSI 1.5 motor ile gelen kronik kanguru efekti problem ise briskoda'ya bakmakta fayda var. Ben TSI kullanmadığımdan araştırmadım belki bu problem çözülmüş olabilir. Problem motor takozlarıyla alakalı değil gibi. Motor takozlarında veya ayaklarında bir kırılma/çatlak olsa, bu her devirde farklı şiddetlerde sürekli hissedilirdi. Daha çok ateşlemedeki bir sıkıntıya benziyor. Yanma odasına enjektör yakıt gönderirken, her saniye farklı sayıda gönderiliyor. Bir odaya 8 diğer odaya 6 püskürtme yaparsa, pistonların ürettiği güçte farklar oluşmayacak mıdır?
-
Kanguru efektine çözüm bulamadılar henüz, yazılım güncellemesine rağmen Briskoda'dan aktarayım.
Manuel 1.5 TSI derdi
-
galiba çözümü bulunasıya kadar biraz sabretmek lazım çünkü sanayi veya servise gitsem bobini değiştirefcek enjektör değiştirecek belki onlarca sağlam olan parçayı değiştirip para alıacaklar kanguru probleminin neden oldugu bulunasıya kadar servisin cevabıda herhalde kroniktir diyip gecmek olucak
-
galiba çözümü bulunasıya kadar biraz sabretmek lazım çünkü sanayi veya servise gitsem bobini değiştirefcek enjektör değiştirecek belki onlarca sağlam olan parçayı değiştirip para alıacaklar kanguru probleminin neden oldugu bulunasıya kadar servisin cevabıda herhalde kroniktir diyip gecmek olucak
Ben 1,4 TSİ kullanıcısıyım benzini ne zaman Shell'den alsam araba bir aptallaşıyor hem rölanti hem ilk çalıştırma belki gidişi performanslı gibi ama motorun sesi bile artıyor. Çoğu firmaları denedim ve en iyi sonucu Petrol Ofisi'nden aldım. Bizim TSİ motorlar çok seçici Benzin ve Yağ konusunda o yüzden bir yerini kurcalatmadan önce yakıt değişikliği ile deneyin, PO dışında farklı marka kullanmayın denemekte fayda var kaybedecek bir şey yok.
-
Buji, buji kabloları ve ateşlemeye giren kısımda oksitlenme olabilir. Başıma gelmişti, çok daha belirgindi. Sarsıntı yanında çekiş düşüklüğü vardı. Bobine giren kablo ucu ve bobin girişi oksitlenmişti. Temizleyince düzeldi.
-
Hocam motorada her hangi bir yerde yağ buharı varmı bence emme manifoldunda hava kaçağı olabilir
-
hocam götürmeye gerek duymadım artık alıştım ve arabanın çekişinde gidişinde,yakıt tüketimden birşey yok kafaya takmıyorum hatta arkadaşlarım arabadayken bile onlarada sordum fark ediyomusunuz diye fazla paranoyak oldum yapacak birşey yok ,arabanın motoru bana arıza çıkarmadığı ve çekişi düşmediği sürece göz ardı edebilirim ki daha garantisi var 2 yıl daha
-
Bende 1.5 TSİ kodiaq var . Şuan 8 bin Km de ama aldığımdan beri var . Yazın start stop çok devreye girdiği için hissedilmiyordu ama şimdi dururken rölantide
Hissediliyor ve N ye alınca kesiyor titreme o sırada devir de dalgalanıyor
-
1.5 Tsi motorun ilk versiyonları olan DADA ve DACA kodlu motorlar için yapılan yazılım güncellemesi sorunu tam anlamıyla çözebilmiş değil. 2019 yılı itibariyle üretime geçen DPCA ve DPBA kodlu güncellenmiş ve benzin partikül filtresine sahip olanlarda ise sorunun çözüldüğü söylenmekte. Şahsi düşüncem 1.4 tsi’de olduğu gibi zaman içinde motorun sorunlarından arınacağıdır. Ayrıca eski sürümlerde yazılım güncellemesi ile sorunun çözülememiş olması, motorun tasarımsal veya donanımsal birtakım eksikleri olduğunu gösteriyor. Her ne kadar üretim öncesi motorun testleri yapılsa da, önemli olan nihai kullanıcı olan bizlerin testinden geçebilmesi. Herkese kazasız belasız sürüşler dileğiyle.
-
1.5 Tsi motorun ilk versiyonları olan DADA ve DACA kodlu motorlar için yapılan yazılım güncellemesi sorunu tam anlamıyla çözebilmiş değil. 2019 yılı itibariyle üretime geçen DPCA ve DPBA kodlu güncellenmiş ve benzin partikül filtresine sahip olanlarda ise sorunun çözüldüğü söylenmekte. Şahsi düşüncem 1.4 tsi’de olduğu gibi zaman içinde motorun sorunlarından arınacağıdır. Ayrıca eski sürümlerde yazılım güncellemesi ile sorunun çözülememiş olması, motorun tasarımsal veya donanımsal birtakım eksikleri olduğunu gösteriyor. Her ne kadar üretim öncesi motorun testleri yapılsa da, önemli olan nihai kullanıcı olan bizlerin testinden geçebilmesi. Herkese kazasız belasız sürüşler dileğiyle.
Benim araç 2020 motor muhtemel en erken 2019 üretimdir . Yani yazılım ile düzelebilir mi . DPca olduğunu nasıl anlayacağız
-
Ruhsatın motor numarası kısmından aracınızın motor kodunu öğrenebilirsiniz. Yabancı forumlardan takip edebildiğim kadarıyla DPCA kodlu motor için herhangi bir yazılım güncellemesi bulunmamakta. Ancak bu konuda en doğru bilgiye yetkili servislerce sistem üzerinden sorgulama yaparak ulaşılabilir.