škodaturkey.com
GENEL => Nostalji => Konuyu başlatan: Ugur A. - 13 Nisan 2009, 18:25:33
-
R12 Gordini R1173
Üretim Yılları : 1970-1974
Kod : R1173
Model-Tip : 807-20
Silindir Sayısı : 4
Valf Duruşu : V
Ateşleme Sırası : 1-3-4-2
Maksimum Güç : 125 Hp (Sae)
Maksimum Tork : 15 Mkg/5000 D/D
Rolanti : 1000 D/D
Maksimum Gücün Alındığı Devir : 6250 D/D
Silindir Çapı : 77 Mm.
Silindir Strok : 84 Mm.
Motor Hacmi : 1565 Cm³
Sıkıştırma Oranı : 10.25:1
Azamî Sürat : 185 Km/S
Dişli Oranları :
1. Vites : 3.61
2. Vites : 2.33
3. Vites : 1.60
4. Vites : 1.21
5. Vites : 0.93
Geri Vites : 3.08
Diferansiyel Dişli Oranı : 3,778
Emme Supap Çapı : 42.10 Mm
Egsoz Supap Çapı : 35.35 Mm
Karbüratör Model-Tip : Weber-45 Dcoe
Karbüratör Sayısı : 2
Krank Ana Yatak Sayısı : 5
(http://home.planet.nl/~vrija001/R12G_7.jpg)
(http://home.planet.nl/~vrija001/R12G_3.jpg)
(http://home.wxs.nl/~vrija001/R12G.jpg)
Alıntı : http://www.modifiyem.com/forum/f264/renault-12-gordini-2488/
-
R12 TL'sine çok bindim küçükken :)
-
Renault 12, ilk üretildiği yıllarda Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada' ya da ihraç edilmişti.
1973 Ağustosundan itibaren ABD' ye ihraç edilen ikinci parti R12 tanıtım kitapçığından alıntı
Çift yuvarlak fara sahip modeller ve Amerikan standartlarına ait yan pozisyon lambaları, kalın tamponlar gibi farklı ekipmanlar...
(http://img150.imageshack.us/img150/1920/33339631.jpg) (http://img150.imageshack.us/my.php?image=33339631.jpg)
(http://img217.imageshack.us/img217/4281/61361845.jpg) (http://img217.imageshack.us/my.php?image=61361845.jpg)
Araç henüz Fransa' da bile otomatik üretilmezken ABD versiyonlarda ilk kez otomatik vites seçeneği mevcut. Gösterge tablosu daha zengin ancak devir saati yok. Avrupa TL modellerindeki gösterge tablosu mevcut.
(http://img104.imageshack.us/img104/7739/78764291.jpg) (http://img104.imageshack.us/my.php?image=78764291.jpg)
Yine Türkiye' de kullanılmayan baş dayanakları entegre edilen koltuk tipi hem binek hem station versiyonda standart. Ancak suni deri döşemeler ve dikişlerinin yönü yerli TS lerinki ile aynı tipte...
(http://img217.imageshack.us/img217/1572/95335575.jpg) (http://img217.imageshack.us/my.php?image=95335575.jpg)
Bilgi ve fotoğraflar http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=929539 (http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=929539) linkinden alıntıdır.
-
Bu aracın sedan olanının adeta pamuklara sarılarak bekletilmiş gibi bir modelini görmüştüm bir abimizde sadece 4000 km deydi.Full orjinal ve hatasızdı.Bütün şehir arabanın peşindeydi.Sonrasını bilmiyorum.
-
teşekkürler
-
hey yavrum sen normal TR standart versiyonu halinle virajların, rampaların canına okurdun 125 beygirle neler yaparsın...
-
R12 farklıdır bende de,üzerinde ilk tepindiğim arabaların başında gelir :) Kral arabadır,giremeyeceğin yol yoktur,çatır çutur giderdi.Karbüratörleri çok sorunluydu ama,neredeyse her hafta sonu söküp indirirdik ciğerini yediğimin yoksa gözünün yaşına bakmıyordu,patır patır kalırdın yolda :) Gordini efsanedir zaten,döneminin iş bitiren arabalarındandır.
-
:dede::dede::dede::dede::dede:anladın sen onu uğuruum...:D:D:D
-
açıkçası bu güne kadar elimden geçen araçlar arasında hiç reno yok
tofaş ford audi skoda
hele bu kasa toros dahil almayı düşündüğüm seçenekler arasında hiç olmadı
ama gerçekten cefakar her yola giren ve bizim yollara göre dayanıklı olduğunu parçasının ucuz ve tamiratının kolay olduğunu inkar etmiyor ve takdirle karşılıyorum.
yaşı geçkin amcaların direksiyona sarılıp gitmesinede hayran oluyorum.
-
1970 model Reno ve 125 hp. Hay Maşallah.:clap:
-
1970 model Reno ve 125 hp. Hay Maşallah.:clap:
Azamî tork 5000 d/d' de, azamî HP ise 6250 d/d' de alınıyor. Modifikasyon yapıldığı belli tabii ki. Üstelik çift yatık Weber DCOE karbüratörle besleniyor.;)
-
bizde 77 model vardı sw babam bir keresinde 700 kilo tuz atmıştı valla rampayı ihlana ihlana çıktı keçi gibidir vites leri inat ederdi geçmeye hele geri vitesi öldürürdü
-
2001 de biten R 12 üretimi, kırsalı çok üzdü bence..Şu an üretilse kesin satar..