škodaturkey.com

TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: turker - 17 Şubat 2010, 00:32:26

Başlık: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: turker - 17 Şubat 2010, 00:32:26
Çok merak ettiğim bir konu, VW'nin elinde bu 16V'lik SR motor varken neden 8V 102 HP'de ısrar ettiği, hatta 105'liği rafa kaldırıp unuttuğudur...

Satış anlamında da tüketim anlamında da 105'liğin daha iyi olacağı aşikarken...

Bilgisi ve deneyimi olanların paylaşımlarını bekliyoruz...:blg:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 17 Şubat 2010, 00:44:39
1,6 16v motor ile 1,8 20v kalktı ikisinin yerine 1,6 fsi lar gldi. fsi gelme sebebi ise avrupa pazarında belirlenmiş olan emisyon ve tüketim verilerini karşılayabilmek olduğu için zaten üretim maliyeti düşük olan ve bi-fuel olarak kullanıma uygun 8v lere devamö ederek kaldırdılar. ancak devam ettiği modellerde var. mesela seat ibiza SC lerde halen satılıyor.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mert0640 - 17 Şubat 2010, 00:47:29
16v 105 hp lik motoru seat toledo da kullanmıştık o araç için yeterli bi motordu.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 17 Şubat 2010, 00:51:10
Çok sevdim bu konuyu; teşekkür ederim.:ok:
 
Benim de gerçekten merak ettiğim bir konudur bu. Yalnız burda hangi 105'likten bahsettiğimizi kesinleştirmek lazım.
 
Bir 105'lik 1.6 var; günümüzde Roomster, Fabia II, Ibıza vb. de kullanılıyor. (benim asıl merak ettiğim konu bu)
 
 
Bir de 7-8 sene önce gündemde olan, o ünlü "16 V alt devirlerde zayıftır, 8V güçlüdür" geyiğini yaratan 105'lik var. Bu motor da Türkiye'de özellikle Toledo, Leon, Golf 4 ile bilinir.
 
 
Bu 2. bahsettiğim motor da saygıyı hakeden, ama hakikaten de biraz yüksek devir karakterli (performans için iyi, ama alt devirde biraz daha zayıf olduğu da aşikar) bir motor. Lakin benim ilgi alanım bu değil; zira bu motor ciddi ciddi üretimden kalktı.
 
====================================
 
 
Öte yandan;
 
Günümüzde kullanımı devam eden, 3800 devirde 153 nm tork veren ve tüketimi de bildiğimiz 102'lik MPI'den gördüğüm kadarıyla düşük olan bu motor Octavia, Golf vb. araçlarda neden kullanılmaz, çok merak ediyorum. Özellikle orta devirlerde çok başarılı bir tork üretimi var. (çok alt ve çok yüksek devirlerde MPI'ye kıyasla azıcık bir kaybı var)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: turker - 17 Şubat 2010, 11:16:59
Peki güncel 105'lik 16V mi?

Ve Toledo, Golf vs.'de kullanılan 105'lik alt devirlerde yetersiz midir?
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: lrfan - 17 Şubat 2010, 13:10:01
1.6 16 V 105 bg motor Roomster ve Fabia II'de satılıyor, üretiliyor hala  ;)
 
8V 102 bg motor üretimi bitti diye biliyorum. Onun yerine 1.2 TSI 105 bg motor üretiliyor.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 17 Şubat 2010, 14:23:47
Alıntı yapılan: lrfan;73601
1.6 16 V 105 bg motor Roomster ve Fabia II'de satılıyor, üretiliyor hala ;)
 
8V 102 bg motor üretimi bitti diye biliyorum. Onun yerine 1.2 TSI 105 bg motor üretiliyor.
üretim bitmedi aslında bi-fuel seçeneği için ona ihtiyaçları var. genelde cng li yada lpgli olarak satılan versiyonlar için.
1,6 16v motor aslnda tork bandı olarak 8v e benzerdir. fsi motorlarda öyle . ancak 16v olmasından kaynaklı olarak max torku ve bg i daha yukarıda verir. yani biraz daha devir ister. ama hantalmı denilirse o konuda 8v e göre daha başaralı oldukları kesin.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 17 Şubat 2010, 14:36:07
Alıntı yapılan: mayham85;73491
ancak devam ettiği modellerde var. mesela seat ibiza SC lerde halen satılıyor.

 
Alıntı yapılan: lrfan;73601
1.6 16 V 105 bg motor Roomster ve Fabia II'de satılıyor, üretiliyor hala ;)

 
İşte o eski 105'lik ile şimdiki 105'lik motorlar tam olarak aynı değil.:) 4500 devirde 148nm tork, 5700 devirde 105 hp güç üreten; Golf, Toledo, Leon gibi modellerde görünen o eski motorun üretimi sonlandı. Bu motor için 4 ayrı kod var. Ama Türkiye'de ünlü olan BCB kodlu olanıdır.
 
 
Şu an Fabia II, Roomster, Ibiza SC gibi araçlarda kullanılan 105'lik motor farklı. 5600 devirde 105 güç, 3800 devirde 153nm tork üretiyor. Kodu da BTS. Önceki mesajda da belirttiğim gibi oldukça başarılı görünen bir motor.
 
Tabii bu motorların mekaniği, en azından çap-strok anlamında aynı görünüyor. Yani aralarındaki fark muhtemelen daha ince değişikliklerden (işletim vb.) kaynaklanıyor olmalı.:)
 
 
 
 
Alıntı yapılan: turker;73574
Peki güncel 105'lik 16V mi?
 
Ve Toledo, Golf vs.'de kullanılan 105'lik alt devirlerde yetersiz midir?

Evet, güncel 105'lik de 16V.:ok:
 
 
2. soruya gelince,
 
Bence göreceli bir durum. Elimizde 4500'de 148nm tork veren BCB'nin tork grafiği yok; o yüzden bütün devir bandı için yorum yapılamaz. Ama teknik verilerden açıkça görülüyor ki, 102'lik olan bariz bir şekilde 3800-4000 civarında daha torklu. Ama gene bir o kadar bariz bir şekilde o eski 105'lik de 4300 civarından sonra en az 5800 civarına kadar daha torklu.
 
Alt devirlerdeki zayıflık hissedilip hissedilmemesi ise şanzıman oranlarıyla değişebilecek bir konu. Adamlar 4500'liğe daha kısa şanzıman koymuşsa 4500'lik olan alt devirlerde pekala sıkıntı hissettirmeden iş görebilir. Üstelik üst devirlerde daha da güçlü olması da yanında kar kalır.:ok:
 
 
Tabii gene de tork grafiği ve şanzıman oranı görmeden kesin yargıya varmamakta fayda var.:D
 
 
==========================================

 
Bu linkteki 8. mesajda 102'lik MPI, güncel 105'lik 1.6 16V ve FSI'nin torklarının kıyaslandığı grafik var. Meraklısı inceleyebilir.
 
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=328
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: s.alkan - 17 Şubat 2010, 16:38:51
Alıntı yapılan: turker;73488
çok merak ettiğim bir konu, vw'nin elinde bu 16v'lik sr motor varken neden 8v 102 hp'de ısrar ettiği, hatta 105'liği rafa kaldırıp unuttuğudur...
 
Satış anlamında da tüketim anlamında da 105'liğin daha iyi olacağı aşikarken...
 
Bilgisi ve deneyimi olanların paylaşımlarını bekliyoruz...:blg:

en az yakit yakan ,lpg,takilabilen en az ariza çikaran motor  neden koymasınki araçlara ,birde arz talep meselesi+yeni jenerasyon motorlarda çok fazla yakit tüketimi var fsi en başta herkes şikayetçi.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 17 Şubat 2010, 16:57:03
Alıntı yapılan: s.alkan;73693
en az yakit yakan ,lpg,takilabilen en az ariza çikaran motor neden koymasınki araçlara ,birde arz talep meselesi+yeni jenerasyon motorlarda çok fazla yakit tüketimi var fsi en başta herkes şikayetçi.

8v en az yakıyor yok artık lebron james. hee yeni nesillerde çok yakıyormş o zaman 8v benzinde 414 kmde nasıl 95 lira yakcaak (kmde 23 kuruş) bana açıklama yaparsanız sevinirim.
 
az önce depoyu fulledim bu değer kendi aracımın değeri.
 
bugüne kadar onlarca kişiye araç aldırdım. sadece 1 tanesi bana neden aldırdın bunu durumuna geldi. o kişide fsi golftren sonra 8v leona geçen (kendi değimi ile motor konusunda sınıf düşen) birisi. merak eden varsa kendisi ile görüştürebilirim.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: efe_38 - 22 Şubat 2010, 19:41:25
benim arkadaşta var golf GOAL diye sayılı üretim vs.diyodu.dünya kupası içinmi üretilmiş nedir.
ya FSİ yada TSİ motor olması lazım 102 beygir onu biliyorum,bana öve öve bitiremedi,0-140 arası caddy'le yedim onu :D
 
onlar şöyle diyim gaza bastığın zaman anında hareketleniyo ama sonradan yığılıyo,0-90 arası güzel gitti ona lafım yok ama sonra tıkandı :D
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mxengine - 22 Şubat 2010, 20:21:30
Arkadaşlar kim nederse desin vw in en taş gibi motoru 1.6 mpi 102hp 15 yıldan fazladır aynı teknolojiyi hiç ellemeden kullanıyorlar....
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 22 Şubat 2010, 21:57:34
Alıntı yapılan: efe_38;75289
benim arkadaşta var golf GOAL diye sayılı üretim vs.diyodu.dünya kupası içinmi üretilmiş nedir.
ya FSİ yada TSİ motor olması lazım 102 beygir onu biliyorum,bana öve öve bitiremedi,0-140 arası caddy'le yedim onu :D
 
onlar şöyle diyim gaza bastığın zaman anında hareketleniyo ama sonradan yığılıyo,0-90 arası güzel gitti ona lafım yok ama sonra tıkandı :D

102 hp ise FSI ya da TSI değil malesef.:)
 
Bu tip cadde yarışlarının profesyonel test disiplinleri ile kıyaslanması da imkansız tabii. Çünkü elimizde standart 102'lik Golf ile 105'lik Caddy'nin çeşitli performans verileri mevcut; ve gösteriyorki normal şartlarda MPI motorlu Golf'ün TDI Caddy'nin gerisinde kalacak bir hızlanma performansı sunması söz konusu değil.:)
 
 
Alıntı yapılan: mxengine;75303
Arkadaşlar kim nederse desin vw in en taş gibi motoru 1.6 mpi 102hp 15 yıldan fazladır aynı teknolojiyi hiç ellemeden kullanıyorlar....

 
Motorun sağlamlığı hakikaten su götürmez. Yalnız o eski VW motorları ile bizim 102'lik motorlar tam olarak da aynı değil. Tork, güç ve emisyon değerlerinde ciddi değişiklikler var. Ama bu 102'lik haliyle bile nerden baksanız 6-7 yıllık bir motor.:ok:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: turker - 23 Şubat 2010, 00:52:11
6-7 yıl öncesnden daha önce 102'lik yok muydu yani???
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 23 Şubat 2010, 01:12:24
Alıntı yapılan: turker;75443
6-7 yıl öncesnden daha önce 102'lik yok muydu yani???
var ama şimdiki güncel versiyonlardan yazılımsal farklılıkları var. bildiğim kadarı ile mekanik aynı vars çok küçük farklılıklarla.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 23 Şubat 2010, 22:56:53
Alıntı yapılan: turker;75443
6-7 yıl öncesnden daha önce 102'lik yok muydu yani???

Alıntı yapılan: mayham85;75446
var ama şimdiki güncel versiyonlardan yazılımsal farklılıkları var. bildiğim kadarı ile mekanik aynı vars çok küçük farklılıklarla.

 
 
102'lik yoktu yani. Güç ve tork değerleri (elde edilen devirler dahil) farklı idi. Teknoloji konusunda çok da belirgin bir fark olmaz tabii. Zaten 102'likte ne teknoloji var ki.:++:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 23 Şubat 2010, 22:57:55
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75727
102'lik yoktu yani. Güç ve tork değerleri (elde edilen devirler dahil) farklı idi. Teknoloji konusunda çok da belirgin bir fark olmaz tabii. Zaten 102'likte ne teknoloji var ki.:++:
motor parça kodlarını iki sene önce vwturkte birisi etkadan kontrol ettiğnde manifolda kadar aynı olduğunu gördüğünü söylemişti :) mekanik aynı motor aynı yazılım farklı euro 4 ve 5 normları için yapılan geliştirmeler var.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 23 Şubat 2010, 23:04:10
Alıntı yapılan: mayham85;75728
motor parça kodlarını iki sene önce vwturkte birisi etkadan kontrol ettiğnde manifolda kadar aynı olduğunu gördüğünü söylemişti :) mekanik aynı motor aynı yazılım farklı euro 4 ve 5 normları için yapılan geliştirmeler var.

 
Aynen.:) Mesela bu bizim ünlü 102'lik son versiyon ilginç bir şekilde Euro 4 uyumlu. 8 valfli motordan beklemezsin normalde.:favo1:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 23 Şubat 2010, 23:07:28
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75733
Aynen.:) Mesela bu bizim ünlü 102'lik son versiyon ilginç bir şekilde Euro 4 uyumlu. 8 valfli motordan beklemezsin normalde.:favo1:
golf 6 daki euro V :)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 23 Şubat 2010, 23:14:05
Alıntı yapılan: mayham85;75736
golf 6 daki euro V :)

 
Obaa.:rock1: Nerden kısıyor bu adamlar bu kadar yahu.:hanz: Tork eğrisini çaktırmadan kırpıp duruyorlar herhalde.:++:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 23 Şubat 2010, 23:16:21
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75742
Obaa.:rock1: Nerden kısıyor bu adamlar bu kadar yahu.:hanz: Tork eğrisini çaktırmadan kırpıp duruyorlar herhalde.:++:
hem o var hemde aktarma farklılıkları. dsg ile 8v çok güzel uyum sağlamış incelemeni tavsiye edeirm.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 23 Şubat 2010, 23:19:27
Alıntı yapılan: mayham85;75744
hem o var hemde aktarma farklılıkları. dsg ile 8v çok güzel uyum sağlamış incelemeni tavsiye edeirm.

 
DSG'yi bilmiyorum da, şimdi aklıma geldi: Yeni Golf tıpkı yeni Polo gibi yeni teknolojisiyle hafifledi.:) Hem de az buz değil; 50 kg kadar.:rock1: Muhtemelen sebep odur.:ok:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 23 Şubat 2010, 23:23:52
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75747
DSG'yi bilmiyorum da, şimdi aklıma geldi: Yeni Golf tıpkı yeni Polo gibi yeni teknolojisiyle hafifledi.:) Hem de az buz değil; 50 kg kadar.:rock1: Muhtemelen sebep odur.:ok:
hafiflemenin etkisi olacağını sanmam :)
bir kere kullanılan manuel şanzımanda farklı. hafifleme hızlanmaya etkiyecektir sadece. yani araba hafifleyeceği için daha uzun oranlı şanzıman kullanarak emisyonu düşürebilirler.
 
mesela eski polo classic ler ile golf ıv lerin tüketimi aynı ama arada ağırlık farkı var.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 23 Şubat 2010, 23:28:47
Alıntı yapılan: mayham85;75751
hafiflemenin etkisi olacağını sanmam :)
bir kere kullanılan manuel şanzımanda farklı. hafifleme hızlanmaya etkiyecektir sadece. yani araba hafifleyeceği için daha uzun oranlı şanzıman kullanarak emisyonu düşürebilirler.
 
mesela eski polo classic ler ile golf ıv lerin tüketimi aynı ama arada ağırlık farkı var.

 
Olur mu yahu, hafiflik otomatik olarak tüketime de etki eder. Zaten tüketim derken tek kıstas 90 km/s sabit hızlı tüketim değil. Hatta şehir dışı tüketimi bile hızlanıp yavaşlayarak elde ediliyor. Yani işte o belirttiğin "hızlanma" işin içinde olduğundan "tüketim" de devreye giriyor. (daha ağır olan daha zor hızlanır, daha çok yakıt harcar)
 
Ama aktarma farkını da göz ardı etmiyorum; yanlış anlaşılmasın. Mutlaka etkili olmuştur.:ok:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 23 Şubat 2010, 23:47:04
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75756
Olur mu yahu, hafiflik otomatik olarak tüketime de etki eder. Zaten tüketim derken tek kıstas 90 km/s sabit hızlı tüketim değil. Hatta şehir dışı tüketimi bile hızlanıp yavaşlayarak elde ediliyor. Yani işte o belirttiğin "hızlanma" işin içinde olduğundan "tüketim" de devreye giriyor. (daha ağır olan daha zor hızlanır, daha çok yakıt harcar)
 
Ama aktarma farkını da göz ardı etmiyorum; yanlış anlaşılmasın. Mutlaka etkili olmuştur.:ok:

bak sana basit bir örnek. 1,8 20v passat ile 1,8 20v toledo arasında ciddi bir ağırlık farkı yok passat yanlışm yoksa 50 kg kadar daha ağır. ama arada minimum 2 lt kadar tüketim farkı var. bunun 2 sebebi var. 1. pasatın motor diklemesine toledo yanlamasına. 2. toledonun şanzıman çok daha uzun oranlı.
 
tamamen aktarma. o 50 kglık farklar tüketime 0,2 0,3 lt/100km kadar etkiler çok etkilemez :)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 23 Şubat 2010, 23:53:28
Alıntı yapılan: mayham85;75765
bak sana basit bir örnek. 1,8 20v passat ile 1,8 20v toledo arasında ciddi bir ağırlık farkı yok passat yanlışm yoksa 50 kg kadar daha ağır. ama arada minimum 2 lt kadar tüketim farkı var. bunun 2 sebebi var. 1. pasatın motor diklemesine toledo yanlamasına. 2. toledonun şanzıman çok daha uzun oranlı.
 
tamamen aktarma. o 50 kglık farklar tüketime 0,2 0,3 lt/100km kadar etkiler çok etkilemez :)

 
İlk paragrafta belirtilen duruma itirazım yok zaten; ama o başka bir durum. Değişkenler çok farklı. Belirttiğin gibi aktarmadan kaynaklı güç kaybı, şanzıman oranı vb. etkin.
 
İkinci paragrafa da katılıyorum aslında. Ben de onu diyorum denilebilir. Ağırlık tüketimi mutlaka etkiler, ama 50 kg ile de tüketim çıldırmaz tabii.:D
 
Yalnız şu noktaya da dikkat çekmek isterim: Euro 4 ile Euro 5 arasında çok da uçurum olmayabilir. Daha doğrusu Golf 5'in MPI'sinin ulaştığı emisyon değeri zaten Euro 5'e yakındır; Golf 6'da küçük bir iyileşme bile Euro 6'yı sağlamıştır falan.:)
 
Sonuç olarak, ben asıl olayın aktarma farkından kaynaklanma ihtimalini kabul ediyorum. Asıl belirtmek istediğim ağırlığın tüketime, özellikle de şehir içi tüketime (hızlanma gerektiren şartlar), etki edeceği idi.:ok:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Ugur A. - 24 Şubat 2010, 08:49:02
Alıntı yapılan: mayham85;75765
bak sana basit bir örnek. 1,8 20v passat ile 1,8 20v toledo arasında ciddi bir ağırlık farkı yok passat yanlışm yoksa 50 kg kadar daha ağır. ama arada minimum 2 lt kadar tüketim farkı var. bunun 2 sebebi var. 1. pasatın motor diklemesine toledo yanlamasına. 2. toledonun şanzıman çok daha uzun oranlı.

tamamen aktarma. o 50 kglık farklar tüketime 0,2 0,3 lt/100km kadar etkiler çok etkilemez :)
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: hakanerdogan - 24 Şubat 2010, 12:54:43
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75808
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?


Zannımca tekere güç iletilirken mesafe uzadığından güç kaybı oluyor.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Ugur A. - 24 Şubat 2010, 13:19:47
Alıntı yapılan: hakanerdogan;75867
Zannımca tekere güç iletilirken mesafe uzadığından güç kaybı oluyor.
İyi de ikisi de önden çekişli araç.:blm: Uzasın uzasın 10 cm. ya uzar ya uzamaz o mesafe.:blm:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 24 Şubat 2010, 14:16:34
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75808
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?

aktarma kaybı çok daha yüksek oluyor. cm olarak mesafeden değil aslnda araya giren dişli saysı dolayısı ile sürtünme kayıpları gibi etkenler artıyor.
 
en büyük yan etkiside yanlamasına yerleştirilen motor ileri geri yer değiştirebileceği için aracın önden kayma etkisini ciddi şekilde azaltabiliyor dikine yerleştirince bu etki ciddi derecede artıyor. eski kasa passatlarda önden kayma ciddi bir sorundur mesela.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Ugur A. - 24 Şubat 2010, 15:54:35
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75808
Motorun yan veya diklemesine olması tüketimi niye o kadar etkiliyor?

Alıntı yapılan: mayham85;75907
aktarma kaybı çok daha yüksek oluyor. cm olarak mesafeden değil aslnda araya giren dişli saysı dolayısı ile sürtünme kayıpları gibi etkenler artıyor.
 
en büyük yan etkiside yanlamasına yerleştirilen motor ileri geri yer değiştirebileceği için aracın önden kayma etkisini ciddi şekilde azaltabiliyor dikine yerleştirince bu etki ciddi derecede artıyor. eski kasa passatlarda önden kayma ciddi bir sorundur mesela.
Araya fazladan dişli mi giriyor? Girsin girsin fazlalık olarak bir dişli girsin. Onun da o kadar arttıracağını zannetmem tüketimin.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: efe_38 - 24 Şubat 2010, 17:10:23
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75331
102 hp ise FSI ya da TSI değil malesef.:)
 
Bu tip cadde yarışlarının profesyonel test disiplinleri ile kıyaslanması da imkansız tabii. Çünkü elimizde standart 102'lik Golf ile 105'lik Caddy'nin çeşitli performans verileri mevcut; ve gösteriyorki normal şartlarda MPI motorlu Golf'ün TDI Caddy'nin gerisinde kalacak bir hızlanma performansı sunması söz konusu değil.:)

geçen baktım 1.6 fsi motor :) ve yanlış biliyomuşum 102 değil 115 bg miş.
 
şimdi cadde yarışı demeyin alınırım :D ben yarış yapmam ama sadece nasıl gidiyo hangisi üstün diye test diyelim yoksa ölümünede basmadık ve trafiğe kapalı,asfalt yol :hhh: buda demekki 105 bg tdi,115 bg fsiden üstünmüş :ok: veya benmi iyi kaldırdım vites geçişi yaptım bilemem ama otomatikten gönüllüydü geçişler :haha:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 24 Şubat 2010, 17:38:56
Alıntı yapılan: efe_38;75938
geçen baktım 1.6 fsi motor :) ve yanlış biliyomuşum 102 değil 115 bg miş.
 
şimdi cadde yarışı demeyin alınırım :D ben yarış yapmam ama sadece nasıl gidiyo hangisi üstün diye test diyelim yoksa ölümünede basmadık ve trafiğe kapalı,asfalt yol :hhh: buda demekki 105 bg tdi,115 bg fsiden üstünmüş :ok: veya benmi iyi kaldırdım vites geçişi yaptım bilemem ama otomatikten gönüllüydü geçişler :haha:
115 bg büyük 105 bg ama 250 nm de 155 nm den büyük :) o tork olmasaydı üzülen sen olurdun o değil :)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 24 Şubat 2010, 17:40:26
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75922
Araya fazladan dişli mi giriyor? Girsin girsin fazlalık olarak bir dişli girsin. Onun da o kadar arttıracağını zannetmem tüketimin.
saece bir dişli değlki daha komplike şanzıman gerekiyro çok daha yüksek sürtünme kayıpları küçük şeyler birikiyor çok fazla güç kaybettiriyor.
 
passat sahibi bir arkadaşımın yorumu vardı 'bizim arabalar arkadan itişli gibi oluyor aktarma kayıpları sayesinde' şeklinde.
 
buda şu demek. araç dynoya çıktığı zaman aynı motorlu golf passata göre yere aynı vites oranlarına sahip olsa bile daha fazla güç aktarabilir.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 24 Şubat 2010, 17:41:39
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75922
Araya fazladan dişli mi giriyor? Girsin girsin fazlalık olarak bir dişli girsin. Onun da o kadar arttıracağını zannetmem tüketimin.

Aradaki 2 litrelik fark zaten direkt ciddiye alınacak bir değer değil. Mayham85 bunu örnek olarak vermiş. Yoksa ne o Passat standart 1.8 Passat değerini temsil eder ne de Toledo... 100 binleri görmüş kim bilir ne durumda (bir iyi biri kötü vb.) araçlar. Resmi disiplin ile incelenmesi mümkün değil. Farkın gerçek boyutu ancak resmi tüketim değerleri ile ortaya çıkar.
 
 
 
Alıntı yapılan: efe_38;75938
geçen baktım 1.6 fsi motor :) ve yanlış biliyomuşum 102 değil 115 bg miş.
 
şimdi cadde yarışı demeyin alınırım :D ben yarış yapmam ama sadece nasıl gidiyo hangisi üstün diye test diyelim yoksa ölümünede basmadık ve trafiğe kapalı,asfalt yol :hhh: buda demekki 105 bg tdi,115 bg fsiden üstünmüş :ok: veya benmi iyi kaldırdım vites geçişi yaptım bilemem ama otomatikten gönüllüydü geçişler :haha:

 
Ooo, o zaman iyice imkansız.:) Zaten benim de demek istediğim şartların değişkenliği. 115'lik Golf'ün 105'lik Caddy karşısında sıkıntı yaşamasının en olası açıklaması pilotaj farkıdır. :ok: (teknik sıkıntı demek istemiyorum; FSI olan araçta o kadar ağır bir sorun yoktur umarım)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 24 Şubat 2010, 17:44:17
Alıntı yapılan: SEAHAWK;75961
Aradaki 2 litrelik fark zaten direkt ciddiye alınacak bir değer değil. Mayham85 bunu örnek olarak vermiş. Yoksa ne o Passat standart 1.8 Passat değerini temsil eder ne de Toledo... 100 binleri görmüş kim bilir ne durumda (bir iyi biri kötü vb.) araçlar. Resmi disiplin ile incelenmesi mümkün değil. Farkın gerçek boyutu ancak resmi tüketim değerleri ile ortaya çıkar.

teknik verilerine bakacak olsak benim arabanın 13 lt yakması lazım şehir içi ama ne hiktmetse 8 9 arası yakıyor benzinde :)
 
her zaman kağıt üstü sana gerçek veriyi vermez.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 24 Şubat 2010, 17:46:12
Alıntı yapılan: mayham85;75963
teknik verilerine bakacak olsak benim arabanın 13 lt yakması lazım şehir içi ama ne hiktmetse 8 9 arası yakıyor benzinde :)
 
her zaman kağıt üstü sana gerçek veriyi vermez.

 
Yok, kastettiğim 2 araç arasındaki tüketim farkı idi. Yani birinin şehir içi tüketimi 12 iken diğeri 13 ise ciddi bir tüketim farkı vardır. Normal kullanımda 2 litre fark oluşması pek de şaşırtmaz.:)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 24 Şubat 2010, 17:57:19
o zaman şöyle yapalm. 1,6 8v exeo ile 1,6 8v octavia verilerini kıyaslayalım. exeo diklemesine octavia enlemesine yerleştirilmiş motora sahip.
 
exeo
 
http://seat.com.tr/seat/modeller/exeo/techtables/1_6_75.html
 
0-100 12,7 sn
şehir içi : 10,6
şehir dışı : 5,8
karma: 7,5
 
octavia:
 
http://new.skoda-auto.com/TUR/Documents/OCTAVIA/CATALOGUES/OctaviaKatalog.pdf
 
şehir içi: 10,0
şehir dışı: 5,8
karma : 7,4
0-100 : 12,3
 
exeo nun 6 ileri şanzımanı olmasının sebebi tamamen bu kayıpları ortadan kaldırmak ki o bile yeterli olmamış. iki araçta yaklaşık aynı ağırlıktalar.
 
bu arada exeodaki mtor euro 5 normunda octideki euro 4.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: s.alkan - 25 Şubat 2010, 16:47:29
Alıntı yapılan: mayham85;73698
8v en az yakıyor yok artık lebron james. hee yeni nesillerde çok yakıyormş o zaman 8v benzinde 414 kmde nasıl 95 lira yakcaak (kmde 23 kuruş) bana açıklama yaparsanız sevinirim.
 
az önce depoyu fulledim bu değer kendi aracımın değeri.
 
bugüne kadar onlarca kişiye araç aldırdım. sadece 1 tanesi bana neden aldırdın bunu durumuna geldi. o kişide fsi golftren sonra 8v leona geçen (kendi değimi ile motor konusunda sınıf düşen) birisi. merak eden varsa kendisi ile görüştürebilirim.

Aslında açıklayacaktım ama üslubunu beğenmedim.bu yazdığına sadece bu yorumu yapabiliyorum.
:blg:sen yazılanı okuyorsun, biz burada senin okuduğunu yazıyoruz.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 25 Şubat 2010, 18:54:02
kimse üslubumu beğenmek zorunda değil.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Floydian - 25 Şubat 2010, 19:18:13
Alıntı yapılan: s.alkan;76451
Aslında açıklayacaktım ama üslubunu beğenmedim.bu yazdığına sadece bu yorumu yapabiliyorum.
:blg:sen yazılanı okuyorsun, biz burada senin okuduğunu yazıyoruz.

Ben Leonumu 1.6 8v motor yüzünden satmış birisiyim. Aracı10Lt/100km nin altına inemedim.. 1.4 TSI'ın aynı koşullarda 6.5Lt/100km yapabildiğini gördüm..
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: efe_38 - 25 Şubat 2010, 19:42:57
Alıntı yapılan: mayham85;75958
115 bg büyük 105 bg ama 250 nm de 155 nm den büyük :) o tork olmasaydı üzülen sen olurdun o değil :)

hahah :D ben değişik kullanırım yaw,arabanın nabzına göre şerbet veririm :++:
 
durun zaten aşağıladık iice golfu dün kaza yaptı :hhh: :)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: efe_38 - 25 Şubat 2010, 19:48:06
Alıntı yapılan: Floydian;76509
Ben Leonumu 1.6 8v motor yüzünden satmış birisiyim. Aracı10Lt/100km nin altına inemedim.. 1.4 TSI'ın aynı koşullarda 6.5Lt/100km yapabildiğini gördüm..

8v motor yani dillerde sömürme lakaplı dolanan bir motor :D çok yakması normaldir :) aslında kmde 300 kuruşta v8'e göre pekte fazla sayılmaz
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 25 Şubat 2010, 20:35:10
Alıntı yapılan: Floydian;76509
Ben Leonumu 1.6 8v motor yüzünden satmış birisiyim. Aracı10Lt/100km nin altına inemedim.. 1.4 TSI'ın aynı koşullarda 6.5Lt/100km yapabildiğini gördüm..
alp biz hiç kullanmadık görmedik ya bizim okuduklarımızı yazanlar tersini diyormş.
 
 sadece seat klubünde 7 8 kişi 1,6 leonunu sırf bu yüzden alıp kısa süre içinde elinden çıkardı sende dahil olmak üzere ki o sayı o sitedeki leon sahiplerinin ciddi bir yüzdesi yapar. iyi bilirsin bunu.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Floydian - 25 Şubat 2010, 20:38:10
Alıntı yapılan: mayham85;76528
alp biz hiç kullanmadık görmedik ya bizim okuduklarımızı yazanlar tersini diyormş.
 
 sadece seat klubünde 7 8 kişi 1,6 leonunu sırf bu yüzden alıp kısa süre içinde elinden çıkardı sende dahil olmak üzere ki o sayı o sitedeki leon sahiplerinin ciddi bir yüzdesi yapar. iyi bilirsin bunu.

Evet insanlar 1.4 TSI'a kaymaya başladı. Bazılarıda direk 2.0tfsi'a kaydı :D
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 25 Şubat 2010, 20:39:21
Alıntı yapılan: Floydian;76530
Evet insanlar 1.4 TSI'a kaymaya başladı. Bazılarıda direk 2.0tfsi'a kaydı :D
gti ı alda gel yanıma :hanz::hanz:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Floydian - 25 Şubat 2010, 20:43:18
Alıntı yapılan: mayham85;76532
gti ı alda gel yanıma :hanz::hanz:

R32 alıp geliyim senin yanına anca tutar seni :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 25 Şubat 2010, 20:44:13
Alıntı yapılan: Floydian;76534
R32 alıp geliyim senin yanına anca tutar seni :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
en azından yaktığının hakkını verir :++:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: Floydian - 25 Şubat 2010, 20:50:05
Alıntı yapılan: mayham85;76535
en azından yaktığının hakkını verir :++:
:++::++::++::++::++:
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: kadir_ - 25 Şubat 2010, 21:33:36
Alıntı yapılan: mayham85;76528
alp biz hiç kullanmadık görmedik ya bizim okuduklarımızı yazanlar tersini diyormş.
 
sadece seat klubünde 7 8 kişi 1,6 leonunu sırf bu yüzden alıp kısa süre içinde elinden çıkardı sende dahil olmak üzere ki o sayı o sitedeki leon sahiplerinin ciddi bir yüzdesi yapar. iyi bilirsin bunu.

Biraz daha yumşak tavırla cevap verebilirdin abi sonuçta o da usaya kocaman servise bakıyor :)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mayham85 - 25 Şubat 2010, 21:42:37
Alıntı yapılan: kadir_;76559
Biraz daha yumşak tavırla cevap verebilirdin abi sonuçta o da usaya kocaman servise bakıyor :)

bakabilir. bakıyor olması insanları küçümseme hakkını tanımıyor. heleki tanımadığı kişilere.
 
bu sitedeki en büyük sorun bazı kişilerin insanlara yukarıdan bakması yanlışlarnın olduğunu duydukları anda karşılarındakileri küçümsemeleri.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: turker - 26 Şubat 2010, 00:43:06
Alıntı yapılan: mayham85;76562
bakabilir. bakıyor olması insanları küçümseme hakkını tanımıyor. heleki tanımadığı kişilere.
 
bu sitedeki en büyük sorun bazı kişilerin insanlara yukarıdan bakması yanlışlarnın olduğunu duydukları anda karşılarındakileri küçümsemeleri.

Aslında 8v 16v konusunda baya bilgi ortaya çıktı burada, baya faydalandım ben de...

Ama tartışma ortamı bu foruma yakışmaz biz yine bildiklerimizi paylaşmaya devam edelim. İnsan arkadaşıyla da atışabiliyor ama ortam forum olunca gönül alma işi pek kolay olmuyor malum.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: mustisahin - 26 Şubat 2010, 10:04:33
Alıntı yapılan: s.alkan;73693
en az yakit yakan ,lpg,takilabilen en az ariza çikaran motor neden koymasınki araçlara ,birde arz talep meselesi+yeni jenerasyon motorlarda çok fazla yakit tüketimi var fsi en başta herkes şikayetçi.

Arkadaslar birbirinizi kırmayalım lütfen, agresif olmaya gerek yok, kimse kimsenin rakibi degil burda, herhangi bir bulusmamıza gelse idiniz bu forumdaki sohbetin dostlugun arabayı aştıgını görürdünüz, sonucta araba bir tasit ve gelip gecici bence,
gerçekten sıcak samimi ve seviyeli bir forum burası, paylasım mükemmel,
 
Serkan Usta ilk yazdığı mesajda(1. sayfa) en az yakit yakan derken lpg baglanabildigi icin, lpg de kullanılabildigi icin en az yakan demek istedi diye düsünüyorum, en az arıza cıkaran motor cümlesinede inanmamak elde degil zaten, çünkü elinden günde kac motor geciyor elinden, düsünsenize milyonlarca kisi arac sahibi bu ülkede ama kac tanesini aracının bilgilerini forumda insanlarla paylasıyor, belki %1, yani piyasanın icindeki adam bilir tabiki,
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: turker - 26 Şubat 2010, 10:28:35
Alıntı yapılan: mustisahin;76640
Arkadaslar birbirinizi kırmayalım lütfen, agresif olmaya gerek yok, kimse kimsenin rakibi degil burda, herhangi bir bulusmamıza gelse idiniz bu forumdaki sohbetin dostlugun arabayı aştıgını görürdünüz, sonucta araba bir tasit ve gelip gecici bence,
gerçekten sıcak samimi ve seviyeli bir forum burası, paylasım mükemmel,
 
Serkan Usta ilk yazdığı mesajda(1. sayfa) en az yakit yakan derken lpg baglanabildigi icin, lpg de kullanılabildigi icin en az yakan demek istedi diye düsünüyorum, en az arıza cıkaran motor cümlesinede inanmamak elde degil zaten, çünkü elinden günde kac motor geciyor elinden, düsünsenize milyonlarca kisi arac sahibi bu ülkede ama kac tanesini aracının bilgilerini forumda insanlarla paylasıyor, belki %1, yani piyasanın icindeki adam bilir tabiki,

Doğru,

Bunların yanında MPI - TSI tüketimleri açısından yaşanmış verilere de uşamış olduk... Her yerde bulunmuyor.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: efe_38 - 26 Şubat 2010, 17:23:28
Alıntı yapılan: mayham85;76562
bakabilir. bakıyor olması insanları küçümseme hakkını tanımıyor. heleki tanımadığı kişilere.
 
bu sitedeki en büyük sorun bazı kişilerin insanlara yukarıdan bakması yanlışlarnın olduğunu duydukları anda karşılarındakileri küçümsemeleri.

aslında bu yorumu yapmak yaşımdan dolayı bana düşmez ama affola.
 
forumumuz gayet saygılı,sevgili,hoşgörülü,seviyeli bir forum :) tartışma ortamı elbet olacaktır ama belirli bir seviye ve üslup kaygısı olarak,olmalıdır.
 
şimdi suç kimde,kim haklı,haksız demektense tatlı bir dille halletmek en doğrusu olacaktır düşüncesindeyim.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: roomster. - 06 Kasım 2010, 00:04:19
Hemen bu muhabbete farklılık getireyim o zaman..1.4 tdi 75-80 hp lik motorlar 2010 yılı itibari ile üretilmiyecek diye duydum doğrumudur....:)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: hakanerdogan - 06 Kasım 2010, 00:18:56
Artık zaten üretilmiyor.

1.6 TDI CR var. PD devri bitti.
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: SEAHAWK - 09 Kasım 2010, 05:42:50
Alıntı yapılan: roomster.;155266
Hemen bu muhabbete farklılık getireyim o zaman..1.4 tdi 75-80 hp lik motorlar 2010 yılı itibari ile üretilmiyecek diye duydum doğrumudur....:)

Alıntı yapılan: hakanerdogan;155277
Artık zaten üretilmiyor.
 
1.6 TDI CR var. PD devri bitti.

 
:+1:
 
 
Hele 75'lik 1.4 TDI'ı uğurlayalı en az 3-4 sene oldu.:)
Başlık: Cevap: 1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?
Gönderen: 06lkn66 - 14 Kasım 2010, 22:41:19
Alıntı yapılan: SEAHAWK;156229
:+1:
 
 
Hele 75'lik 1.4 TDI'ı uğurlayalı en az 3-4 sene oldu.:)

son örneğide 250 bin km dir sorunsuz bi şekilde bizimle:D