škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: efe_38 - 19 Şubat 2010, 16:51:53
-
selamlar ST ailesi :) dün coğrafya dersinde madenleri işlerken bor madenini söylüyodu hoca dediki uçakların gövdesinde bu maden kullanılır ve uçakğın kaportası kağıt kadar ince birşeymiş içinde bor olduğundan sağlam falan dedi yoksa o kadar demir nası uçaçak dedi içime bir korkuda o saldı :D
zaten sevmem bunları kuş olsa allah yaratmış uçar diyomda bu kadar demir zart zurt tonlarca ağırlık nası uçuyo aklım almıyo yaw :D okyanusu falan geçiyolar bunla ya motorunda bir arıza olsa birşey olsa kul yapısı sonuçta kurtulma şansın yok gibi birşey:bnn:
ahanda çekindiğim cisim bu hem konu monotonluktan kurtulsun :hhh:
(http://img2.blogcu.com/images/d/i/l/dileky/ucak.jpg)
aynı resimden benim defterimdede var düşünür dururum,bu kaç ton nası uçuyo motoru nası birşey diye :haha:
en iyisi ya ayağın yada tekerin toprağa basacak :++:
-
İniş ve kalkışları çok hoşuma gidiyor uçaktayken, onun dışında sıkıcı :)
Bir de yemek kısmı güzel.
-
enterasan bi düşünce
-
birde kalkarken insan felaket sarsılıyomuş :( hava akımınamı ne girince öyle bi iniyomuşki insan zor nefes alıyomuş,
o kadar adrenaline gerek yok bi aklım var onuda uçak almasın :D
-
uçakların en sevdiğim yönü kalkışta koltuğa yapıştırması.Şahsen uçaklara arabalardan fazla güveniyorum işteyse kaza oldumu direkman ölüyosun acı çekme yok:++:
-
Kalkıştaki o sürat deli ediyor beni :)
-
aman irfan abi :D sen baya seviyosun herlade uçağı :ok:
hele tekerler yerden kesildimi,alır beni benden başka dünyalara götürür :D :D
-
Ben en çok inişi seviyorum o ilk tekerin yere değdiği an :)
-
Ucak cok ilgimi ceksede tirsmiyor degilim hani :) Ama ben asil denizden korkarim..Hic sevmem gemiyi falan..
Ucaga binmek kismet olmadi :) Bide sans yok bende ben binerim ucak duser tovbe tovbe :kiki:
-
Ben de uçakda kalkış kısmını sevenlerdenim, pilotun gazı köklediği an harika :D Bence en güvenli ulaşım araçlarından biri. Dünyanın mesafesini kat ediyo, en fazla birkaç hava akımına kapılıyo, gemi ile gitseniz o yolu 8567879467897 tane tehlike atlatıyosunuz :D
-
Uçak iyidir fazla belgesel izlediğimden hastayım o aletlere tehlike konusunda en düşük olanlarından biridir kara yolundan daha güvenli.Tehlike arz edicek durumlar kalkışta motora kuş taş parçası girmesi bide motor arızası bunlar haricinde pek sorun olacağını sanmıyorum :)
Uçaklar genelde inerken dip gaz yaparlar kafayı kaldırmak için o yüzden yenen G küvveti artıyor zımbalıyor insanı :D
-
Her kul yapısında olduğu gibi hata payı var mı var tabi. Örneğin asansörlerde emniyet katsayısı 12 dir. Üzerinde yazan kilonun 3 -4 katını rahatlıkla taşır.
Uçaklarda bu oran çok daha yüksek olmalı ama değil 1 : ) Emniyet katsayısı artırılsa ağırlık da artacak tabi bu pek iyi bir şey değil uçan bir metal yığını için :)
Bi zaman hollanda' da bi kaza olmuş. Kontrolü yapılmayan uçak havadayken civata bağlantılar açılıyor ve motorlardan biri düşüyor. Normalde pilotlar bu gibi özel durumlara karşı eğitimliler.Güç de olsa o uçağı tek motorla indirebilirdi. Ancak dengesi bozulan uçağın düşen motoru, aşağı inerken diğer motoru da çarpıp düşürüyor ve sonuç facia.
-
Havada uzun süre kalmadıkça güzel. Ama uzun süren yolculuklar sıkıcı.
-
bende ilk kalkışı sevenlerdenim... :D o koltuğa yapıştırması yokmu... :D :D eski müd. yardımcım emekli askeri pilotdu.. o sölemişti... ilk kalkışta 700 km hıza ulaşıyor diye...
-
selamlar ST ailesi :) dün coğrafya dersinde madenleri işlerken bor madenini söylüyodu hoca dediki uçakların gövdesinde bu maden kullanılır ve uçakğın kaportası kağıt kadar ince birşeymiş içinde bor olduğundan sağlam falan dedi yoksa o kadar demir nası uçaçak dedi içime bir korkuda o saldı :D
zaten sevmem bunları kuş olsa allah yaratmış uçar diyomda bu kadar demir zart zurt tonlarca ağırlık nası uçuyo aklım almıyo yaw :D okyanusu falan geçiyolar bunla ya motorunda bir arıza olsa birşey olsa kul yapısı sonuçta kurtulma şansın yok gibi birşey:bnn:
ahanda çekindiğim cisim bu hem konu monotonluktan kurtulsun :hhh:
(http://img2.blogcu.com/images/d/i/l/dileky/ucak.jpg)
aynı resimden benim defterimdede var düşünür dururum,bu kaç ton nası uçuyo motoru nası birşey diye :haha:
en iyisi ya ayağın yada tekerin toprağa basacak :++:
Kardes o hocana soyle bilmedigi konular hakkinda ogrencilerine yanlis bilgi vermesin... :ok: Ucagin govdesi genelde alüminyum alasimdir ayrica guclendirmek icin yaslandirma islemi uygulanir ve fiberglas kompozit malzemelerde desteklenir.. Yani demir ve bor kullanilmaz, bor daha yeni yeni ogrenilen bi olay daha bor alasimli metaller boyle kritik uygulamalarda kullanilmiyor.. Ayrica ucak agirdir ama emin ol o A380 3kati agirliktada olsa ucar cunku ucagi ucuran olay aerodinamiktir.. Hocana selam cok kizdim ona.. :ok:
-
http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=303653406927&ref=mf
-
bende ilk kalkışı sevenlerdenim... :D o koltuğa yapıştırması yokmu... :D :D eski müd. yardımcım emekli askeri pilotdu.. o sölemişti... ilk kalkışta 700 km hıza ulaşıyor diye...
Anlık ve ortalama ne yazıyor acaba?:kiki::++::haha::lol:
-
uçaklar için riskler iniş ve kalkışlarda daha fazladır.havadaki kalkış ve inişe nispeten daha azdır.bir ara sanal uçuşlara heveslemiştim birazcık uğraşmıştım:)f16 yı indirene kadar 1 ay geçmişti yahu rota takibi navigasyon karmaşık bir şeydi:)ama onada zaman lazım aslında güzel bir uğraş.
Ayrıca pilotlar kadar atc lerin sorumlulukları da fazla çünkü uçakları yönlendren onlar.onların ufak bir dalgınlığı faciaya sebep olabilir.yinede en güvenli ulaşım araçları.:)
otomobil yanlarda uçak yanlayamazmı:Dcross landing
http://www.facebook.com/video/?oid=6130073478&s=0&hash=2ce260d9a347a476b60d4dd8835ad99a#!/video/video.php?v=138995196364&oid=6130073478
-
Kardes o hocana soyle bilmedigi konular hakkinda ogrencilerine yanlis bilgi vermesin... :ok: Ucagin govdesi genelde alüminyum alasimdir ayrica guclendirmek icin yaslandirma islemi uygulanir ve fiberglas kompozit malzemelerde desteklenir.. Yani demir ve bor kullanilmaz, bor daha yeni yeni ogrenilen bi olay daha bor alasimli metaller boyle kritik uygulamalarda kullanilmiyor.. Ayrica ucak agirdir ama emin ol o A380 3kati agirliktada olsa ucar cunku ucagi ucuran olay aerodinamiktir.. Hocana selam cok kizdim ona.. :ok:
ben dedim mesuliyet kabul etmem deyin :bnn: hoca öyle dedi bordan yapılıyo falan filan diye.oda ayak üstü bizimi yiyo nedir :++:
-
ben dedim mesuliyet kabul etmem deyin :bnn: hoca öyle dedi bordan yapılıyo falan filan diye.oda ayak üstü bizimi yiyo nedir :++:
VAalla fena cazzz yapmis sizin hoca... :++:
-
Anlık ve ortalama ne yazıyor acaba?:kiki::++::haha::lol:
Onda litre/100 km yerine varil/km yazıyordur :haha:
-
selamlar ST ailesi :) dün coğrafya dersinde madenleri işlerken bor madenini söylüyodu hoca dediki uçakların gövdesinde bu maden kullanılır ve uçakğın kaportası kağıt kadar ince birşeymiş içinde bor olduğundan sağlam falan dedi yoksa o kadar demir nası uçaçak dedi içime bir korkuda o saldı :D
zaten sevmem bunları kuş olsa allah yaratmış uçar diyomda bu kadar demir zart zurt tonlarca ağırlık nası uçuyo aklım almıyo yaw :D okyanusu falan geçiyolar bunla ya motorunda bir arıza olsa birşey olsa kul yapısı sonuçta kurtulma şansın yok gibi birşey:bnn:
ahanda çekindiğim cisim bu hem konu monotonluktan kurtulsun :hhh:
(http://img2.blogcu.com/images/d/i/l/dileky/ucak.jpg)
aynı resimden benim defterimdede var düşünür dururum,bu kaç ton nası uçuyo motoru nası birşey diye :haha:
en iyisi ya ayağın yada tekerin toprağa basacak :++:
Ucaklar kalkarken yaklasik 300km/h hiz ile kalkis yapiyorlar (Model, Agirlik, Hava durumu vs. bunlar´a göre degisiyor kalkis hizi ve kalkis pisti), Kalkis icin Flaps´ler (Kanatciklar) 5 DEG veya 10 DEG (derece) asagiya indirilir böylelikle ucak agirca tonla hizla havaya kalkar. Tabi ucak ne kadar agir olursa o kadar uzun Kalkis Pisti gerekiyor ! Havada ise 0.86 Mach Hizi veya yaklasik 800-850km/h ile yol aliyorlar. Concorde daha hizliydi 1 Mach hiz ile gidebiliyordu Atlantik´in üstünde. Yani ucak Ses duvarini geciyordu, Ülkeler üstünde yasaklandi cünkü o hizda o kadar Yükseklikte Ucaktan gelen duvar olayi oldugu evlerin Camlarin kirilma tehlikesi vardi (Türkcem iyi olmadigi icin yanlis anlatmis olabilirim! )
Atlantik´te ucan ucaklarin cogu 4 veya 3 Motor vardir hatta Boeing 777´ler 2 Motor ile ucuyor. Bu ucaklarin Motor´lari ögle yapilmistirki Motorun gücü 1 veya 2 Motor´da bozulsa tüm ucagi itecek kadar güc vardir Motor´larda :ok:. Boeing 777´de ise 2 Motorlu düsünün Atlantikin üstünde Motorun biri yandi veya birsey oldu. Pilot Mecburen bir Motoru devre disi biraktimi Boeing 777-300´ün büyük Pratt & Whitney Motorlarinin tanesi 435kN (Kilonewton) Güc üretiyor (Boeing 747-400 ise 1 Motoru 281,6kN Kilonewton Güc üretiyor) ve bir Motor tüm Ucagi Atlantik üstünden gideceyi hedefe kadar Problemsiz bir sekilde götürüyor. Tabiki Boeing 777-300 365 - 550 Yolcuya kadar tasiya biliyor, ve bunu 2 Motor ile tamamliyor, Boeing 747-400 veya Airbus A340-600 bunun icin 4 Motora gerek duyuyor. Ayrica 777´yi yakindan gören oldumu bilmiyorum ama Motor´lar 747-400 Motorlarina göre cok büyük bir sekilde. Her Motor bile bozulsa bir Pilot ucagi süzülerek en yakin Havalimanina indire bilir. Dikkat her Motor gittimi Ucakta elektrik Generatör´ü calismadigi icin az sekilde external Elektrik gücü geliyor (misal Boeing 767-200 veya 767-300 / 300ER Elektrik gücü gittimi disarida Alt kisimda kücük bir Pervane cikiyor ve döndükce ucaga az bir sekilde güc kaynagi geliyor) ve böylelikle Cockpit´te önemli Cihazlar calisiyor misal Ucakdaki Arka Kanatcik (asagi yukari kadiriyor) ve Kanat´daki Kanatciklari (Saga sola dönmesine yariyor), Inis Takimlarini kullanmak icin önemli olan Hidrolik sistemi ve bir kac önemli Göstergeler calisiyor böylelikle Pilot ucagi süzülerek indirebilir (Tonlar agirliginda olsa bile !). Su anki Ucaklar o kadar güvenliki inanmazsin. Her Ucakta 4-6 Bilgisayar Sistemi bulunur, egerki bir Bilgisayar Ucusta bozulursa Sistem hic bozuntuya vermeden ayni sekilde devam ediyor.
NOT: Tüm bu bilgileri kendime ait´tir !
Saygilar Yasin
-
Sonun kadar atlamadan okudum. Tesekkurler yasin bey :ok:
Bu anlattiklarinizdan sonra ucaklara guvenim artti fakat ucak kazalari nasil oluyor peki? Pilotaj hatasi mi hep !?
-
Sonun kadar atlamadan okudum. Tesekkurler yasin bey :ok:
Bu anlattiklarinizdan sonra ucaklara guvenim artti fakat ucak kazalari nasil oluyor peki? Pilotaj hatasi mi hep !?
Tesekkür ederim Gökhan ustam,
malesef kazalar Genelikle Insan veya Pilotaj hatasi´dir !
Ucak havada herhangi bir nedenden inflak etmedigi sürece Pilot ucagi kullanabilir (Hidrolik Sistemleri calismasa bile Ucagin Motor Gücünü degistirirek Saga sola döndürüp indire bilir).
Misal American Airways ait Airbus Ucagi, deneyimli Pilot ucagi parcalamadan nasil suya indirdi ;). Deneyimsiz bir Pilot olsaydi o gün o Görüntüler ögle olmaya bilirdi. Misal kötü hava yüzünden düsen Ucaklar niye düsüyor ? Ucak´ta Hava durumunu gösteren Radar vardir, Pilot bunu kendi Navigasyon Cihazinda görüyor. Kötü hava sarti olan yere bile bile girersen tabiki cikisin zor olur. Uzun Mesafe ucan Ucaklar fazla zorlanmazlar inis ve kalkis kis Mesafe ucan Ucaklara göre az oldugu icin (her inis Kalkista ucak zorlaniyor ve Motor´lar hep Max. güc kullaniliyor).
Ucak kazalarini Takip edersen, Trafik kazasindan cok az oluyor (senede yaklasik 6-7 anca oluyor bunlarin icinden belki ikisi Yolcu Ucagi) ve bu kazalari takip et büyük Hava Yolu Sirketlerinde kac tane kaza oluyor ! Hic su ana kadar Lufthansa Ucagi düstü vs. diye duydunuzmu ? Lufthansa ucagi düstü ama Lufthansa´da su ana kadar 1 tane kaza var oda 1974 Yilinda olmus, aynisi Air Canada icin gecerli . Büyük Sirektler Ucaklarin bakimlarini aksatmiyorlar, Ucagin bakim zamani geldimi hemen bakima cekilip tüm gereken bakim yapiliyor ve gereken parcalar degisiyor. Ucak üreticilerin verdigi bakim Prosedürüne göre gidiliyor, su kadar ucus veya ucus saat´inden sonra sunlari bakin sunlari degistirin degistiriliyor ama tabi bu Para´ya bagli ;).
Türk hava Yollarinda en yeni ve Teknolojik ucak var, bir Ucak nasil düser. Asagidaki Listeye bakin siz karar verin Kazalarin cogu nedeni nedir, Ucakin kendisimi yoksa Insan hatasimi.
Türk Hava Yollarinda ise 11 tane Ucak kazalar Raporlara gecmis;
- 17 Şubat 1959 - Başbakan Adnan Menderes'i Londra (http://tr.wikipedia.org/wiki/Londra)'ya götüren THY'nin Viscount tipi SEV adlı yolcu uçağı , Gatwick Havaalanı (http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Gatwick_Havaalan%C4%B1&action=edit&redlink=1) yakınlarında düştü. Menderes'in yaralı kurtulduğu kazada, uçaktaki 21 kişiden 14'ü yaşamını yitirdi.
- 26 Ocak 1974 - THY'nin F-28 tipi uçağı, İzmir (http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0zmir)'den kalkışı sırasında pistin 100 metre uzağında yere çakıldı. Beş mürettebattan dördü ve 68 yolcudan 62'si yaşamını yitirdi.
- 3 Mart 1974– THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris (http://tr.wikipedia.org/wiki/Paris)'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü. Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi yaşamını yitirdi.
- 30 Ocak 1975 - THY'nın İzmir (http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0zmir)-Istanbul seferini yapan F-28 tipi Bursa isimli yolcu uçağı elektrik kesilmesi yüzünden Yeşilköy Havaalanı'na inemedi ve Marmara Denizine (http://tr.wikipedia.org/wiki/Marmara_Denizi) düştü. 4 mürettebat ile 37 yolcunun tamamı yaşamını yitirdi.
- 19 Eylül 1976 - İstanbul - Antalya (http://tr.wikipedia.org/wiki/Antalya) seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta (http://tr.wikipedia.org/wiki/Isparta) üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına (http://tr.wikipedia.org/wiki/Toros_Da%C4%9Flar%C4%B1) çarptı. 8'i personel toplam 155 kişi yaşamını yitirdi.
- 23 Aralık 1979 - THY'nin Samsun - Ankara seferini yapan Trabzon adlı F-28 tipi yolcu uçağı, Ankara (http://tr.wikipedia.org/wiki/Ankara) yakınlarında türbülans nedeniyle düştü. Dört mürettebattan üçü ve 39 yolcudan 36'sı yaşamını yitirdi.
- 16 Ocak 1983 - THY'nin 158 uçuş numaralı Boeing 727-2F2 tipi TC-JBR, Afyon isimli yolcu uçağı, Ankara'da sis ve kar yağışı nedeniyle yere çakıldı. 60 yolcudan 47'si yaşamını yitirdi.
- 29 Ocak 1994 - THY'nin 278 uçuş numaralı Boeing 737-4Y0 tipi TC-JES, Mersin isimli yolcu uçağı, Van (http://tr.wikipedia.org/wiki/Van) yakınlarında, dördüncü iniş denemesinde tepeye çarptı. Yedi mürettebattan altısı ve 55 yolcudan 49'u yaşamını yitirdi.
- 7 Nisan 1999 - THY'nin 5904 uçuş numaralı Boeing 737-4Q8 tipi TC-JEP, Trakya isimli yolcu uçağı, Adana (http://tr.wikipedia.org/wiki/Adana)'dan Cidde (http://tr.wikipedia.org/wiki/Cidde)'ye giderken, kötü hava şartları nedeniyle, kalkıştan dokuz dakika sonra Ceyhan (http://tr.wikipedia.org/wiki/Ceyhan)'da düştü. Hacıları (http://tr.wikipedia.org/wiki/Hac) almak için Suudi Arabistan (http://tr.wikipedia.org/wiki/Suudi_Arabistan)'a giden ve yolcusu bulunmayan uçağın 6 mürettebatı yaşamını yitirdi.
- 8 Ocak 2003 – THY'nin 634 uçuş numaralı Avro RJ-100 tipi TC-THG, Konya isimli yolcu uçağı Diyarbakır (http://tr.wikipedia.org/wiki/Diyarbak%C4%B1r)'a inerken piste çakıldı. 75 yolcudan 71'i, 5 kişilik müretebattan 4'ü yaşamını yitirdi.
- 25 Şubat 2009 - THY'nin 1951 uçuş numaralı (http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_Hava_Yollar%C4%B1_1951_sefer_say%C4%B1l%C4%B1_u%C3%A7u%C5%9Fu) Boeing 737-800 tipi TC-JGE, Tekirdağ isimli yolcu uçağı, İstanbul (http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0stanbul) – Amsterdam (http://tr.wikipedia.org/wiki/Amsterdam) seferini yaparken Schiphol havaalanı'na 500 metre kala düştü. 135 yolcudan 6'sı ağır 25 kişi yaralandı, 4'ü mürettebat 9 kişi yaşamını yitirdi.
Ucak her ne kadar saglam olursa olsun, Allah C.C. anlimiza ne yazdiysa o olur.
Saygilar Yasin
-
ne diyeyim bir alkış butonu olsa ona basacaktım ama teşekkürler idare edin :D
şimdi ne diyeyim yaw bu 3-4 motor olayı 4-5 bilgisayar falan,epey güvenli birşeymiş anlattığınıza göre,şimdi gözüme bir ayrı görünmeye başladı :D :D
ama genede ne biliyim,işim olsa binmem demem binerimde içimde hep bir şüphe hep bir ızdırapda duyarım :D
-
...3 Mart 1974– THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris (http://tr.wikipedia.org/wiki/Paris)'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü. Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi yaşamını yitirdi...
Bunula ilgili şöyle bir link vereyim ben de sizlere:
http://www.korkutvarol.com/DC-10%20Ankara-tr1.html (http://www.korkutvarol.com/DC-10%20Ankara-tr1.html)
...ucaklarin Motor´lari ögle yapilmistirki Motorun gücü 1 veya 2 Motor´da bozulsa tüm ucagi itecek kadar güc vardir Motor´larda...
Hakanım pilot olsa, Atlantik üzerinde hep kapatır motorun birini ekonomi için.:kiki::++::haha::lol:
-
FSX le stres atmaya çalışan var mı aranızda ?
uçmak kadar güzel birşey olmaz umarım o zevki alırsınız :)
araçlarda gaz verince oo tork var koltuğa basıyor diyorsunuz fren yapınca öne kayıyor viraja girince sağa sola itiliyoruz...
ama uçakta dikey eksende G force yediğiniz zaman hissedeceğiniz zevk yok başka yerde :D
son 1 yıldır biletimi erkenden alarak istanbul-izmir arası yolculuğumu otobüsten ucuza getiriyorum..
ve aldığım zevk anlatılmaz..
hele geçen gün istanbul inişte pisti pas geçtik :D o boş tur gezinti efsaneydi bence :)
cidden cam kenarı bilet alnın en kısa zamanda merak eden varsa :)
-
FSX le stres atmaya çalışan var mı aranızda ?
uçmak kadar güzel birşey olmaz umarım o zevki alırsınız :)
araçlarda gaz verince oo tork var koltuğa basıyor diyorsunuz fren yapınca öne kayıyor viraja girince sağa sola itiliyoruz...
ama uçakta dikey eksende G force yediğiniz zaman hissedeceğiniz zevk yok başka yerde :D
son 1 yıldır biletimi erkenden alarak istanbul-izmir arası yolculuğumu otobüsten ucuza getiriyorum..
ve aldığım zevk anlatılmaz..
hele geçen gün istanbul inişte pisti pas geçtik :D o boş tur gezinti efsaneydi bence :)
cidden cam kenarı bilet alnın en kısa zamanda merak eden varsa :)
AhmetH,
bende FS2004 var ve Ucagi Logitech Force 3D Joystick ile kullaniyorum :ok:.
Arada ucmak kadar keyif verici birsey yok, en cok sevdigim kalkis ve inistir.