škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: turker - 28 Şubat 2010, 17:23:33

Başlık: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: turker - 28 Şubat 2010, 17:23:33
Epeydir foruma yazsak diyoruz ama iyice emin olmak istedik. Arkadaşa almış olduğumuz 2003 model Octavia A4 Collection'da özellikle tümsek atlamalarda ve ani yön değişimlerinde arka taraf enteresan tepkiler veriyor. Sanki bi gevşeklik ya da yatma gibi bi his veriyor. Aracı kullanan 3-4 arkadaş aynı kanıdayız.

Ama bir Octavia'da böyle bir sorun olmayacağı ya da olmaması gerektiği kanaatindeyiz. Bu arka taraftaki bir sorundan mı kaynaklanıyor olabilir, yoksa kronik midir acaba?

İlk aldığımızda önde eski sayılmayacak Pirelli P7'ler (205-55-16), arkada ise nispeten eski ve 225-55-16'lık lastikler vardı. Önceleri arka lastiklere yorduk fakat önlere yeni 205-55-16 Continental (kışlık) alıp öndeki P7'leri arkaya attıktan sonra da aynı durum devam ediyor.

Acaba şu arabam.com testlerinde Golf IV için bahsedilen virajlarda yatma problemi aynı platformda olan Octi'de de mi var? Aslında halaoğlumda da Golf Pacific var ama bu tarz bir his vermiyor.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 28 Şubat 2010, 17:24:33
Lastiklerin üretim tarihi ve km'sini alalım :)
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: turker - 28 Şubat 2010, 17:26:25
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77338
Lastiklerin üretim tarihi ve km'sini alalım :)

Tarihlerini bilmiyorum ama arkaya atılan P7'ler fena durumda değil. Şöyle max. 10-20 bin km falan kullanılmıştır. Önler sıfır zaten.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 28 Şubat 2010, 17:28:11
Peki bu durum dönüş esnasında bi kasis, böle bi bozukluğa falan denk gelince mi oluyor? Böle yağ gibi salıp yumuşakça esneme gibi böle sankim?
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: turker - 28 Şubat 2010, 17:29:33
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77342
Peki bu durum dönüş esnasında bi kasis, böle bi bozukluğa falan denk gelince mi oluyor? Böle yağ gibi salıp yumuşakça esneme gibi böle sankim?

Aslında güzel tarif ettin :)

"Yağ gibi salıp" ha :D 40 yıl düşünsem aklım agelmezdi.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 28 Şubat 2010, 17:31:10
Ama hiç yoldanda, çizgisindende aslında çıkmıyor dei mi siz direksiyonda hissederken :D
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: turker - 28 Şubat 2010, 17:33:59
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77344
Ama hiç yoldanda, çizgisindende aslında çıkmıyor dei mi siz direksiyonda hissederken :D

O kısmı tam deneyemedik. İnsan arabanın yere basmasını, tabiri caizse 4 tekeri tam hissetmek istiyor. Arkada buna muhalif bi durum var gibi...
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 28 Şubat 2010, 17:40:24
Önden çekerli cihaz ve normal karşılıyorum. Yalnız değilsiniz. Ama lastiklerim yeni iken yapmıyordu söleyim. Son zamanlarda güzel kayıklıyoruz :D Gökhan Abi bilir haşır haşır salıyordum Beşevlerde lakin lastikten. :lol:

Şimcik bu duruma şöle bi açıklık getirmeye çalışam şahsımca, dönüşte araba yatış yiyo ya, yol bozukluğuna gelince ille bi yerden yatışı (G(ci) mi derler) üzerinden atması lazım zira zemin değişti tepki gelir.

Hani hafif frenle giderken bi çukura yada kasise neyim gelince ABS hiç olmadık oha bi şekilde devreye girer ya, o misâl kanımca.

Bence normal. Dışardan bakılsa anlaşılmayacak bi vaziyettir, çok tehditkar değildir, çok sınır zorladım bişü olmadı. Zati önden çekiyo, gaza basıyosan kolay koparamazsın.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mayham85 - 28 Şubat 2010, 19:09:32
normal bir durum. aynısı toledoda golf 4 ve bora da damevcut. o platformun kullandığı süspansiyon yapısı bağımsız arka aksa sahip değil ve konfor odaklı.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 19:16:05
Sanıyorum benzer durum benim Roomide de var.Ama kışlık lastiklerle kayma yok denecek kadar az.Hatta hiç korkusuz viraj alıyorum..

Arkalardaki P7'lerden kaynaklı olabilir.Ama şasi aynı şasi bizimki ile.Tatlı bir yatma sözkonusu.Octavia'da daha az olabilir tabi.

Peki boşken daha mı belirgin bu yol tutuş kaybı? Birde yüklü deneyin..Zira arka kısım ilginç bir şekilde yüksek duruyor.Bunun yol tutuşa negatif etkisi olduğunu düşünüyorum
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: octaviaman - 28 Şubat 2010, 20:47:18
Soz konusu olan ,surus guvenligini tehdit etmeyen,tatli bir sallanma veya yatay bir salincaklanmaysa normaldir tadini cikarin.Farkli bir seyse,alt takimi,viraj cubugu,suspansiyonu,baglantilari,takoz,lastik v.s bir gozden gecirmek lazim.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: turker - 28 Şubat 2010, 20:51:06
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77348
Önden çekerli cihaz ve normal karşılıyorum. Yalnız değilsiniz. Ama lastiklerim yeni iken yapmıyordu söleyim. Son zamanlarda güzel kayıklıyoruz :D Gökhan Abi bilir haşır haşır salıyordum Beşevlerde lakin lastikten. :lol:

Şimcik bu duruma şöle bi açıklık getirmeye çalışam şahsımca, dönüşte araba yatış yiyo ya, yol bozukluğuna gelince ille bi yerden yatışı (G(ci) mi derler) üzerinden atması lazım zira zemin değişti tepki gelir.

Hani hafif frenle giderken bi çukura yada kasise neyim gelince ABS hiç olmadık oha bi şekilde devreye girer ya, o misâl kanımca.

Bence normal. Dışardan bakılsa anlaşılmayacak bi vaziyettir, çok tehditkar değildir, çok sınır zorladım bişü olmadı. Zati önden çekiyo, gaza basıyosan kolay koparamazsın.

Çok tehditkar olmadığına katılıyorum. Ama Fabia'dakinden farklı... Fabia'da çok daha uç noktada çok daha az hissediliyor bu. A4'te sık sık oluyor. Örneğin Fabia ile gece 100 ile kedi ezmemek için 2 şerit değiştirmiştim, ardından toplama hareketinde arkayı kaybeder gibi hissederken toplamıştı ama çok daha sert hissediliyor arka.

Alıntı yapılan: mayham85;77382
normal bir durum. aynısı toledoda golf 4 ve bora da damevcut. o platformun kullandığı süspansiyon yapısı bağımsız arka aksa sahip değil ve konfor odaklı.

Bi Toledo ya da Golf 4'te denemek lazım. Hatta başka bi A4'te bile durumu merak ediyorum aynı mı diye. Golf 4 platformunun tamamının arka süspansiyonu aynı mıdır acaba bu da bi merak konusu... Ama konfor odaklı olduğu doğru. Fabia daha sert.

Alıntı yapılan: mygokhan;77384
Sanıyorum benzer durum benim Roomide de var.Ama kışlık lastiklerle kayma yok denecek kadar az.Hatta hiç korkusuz viraj alıyorum..

Arkalardaki P7'lerden kaynaklı olabilir.Ama şasi aynı şasi bizimki ile.Tatlı bir yatma sözkonusu.Octavia'da daha az olabilir tabi.

Peki boşken daha mı belirgin bu yol tutuş kaybı? Birde yüklü deneyin..Zira arka kısım ilginç bir şekilde yüksek duruyor.Bunun yol tutuşa negatif etkisi olduğunu düşünüyorum

Arka kaymıyor ama enteresan bi yaylanması var. P7'lerden olmasa gerek çünkü P7 bunu denediğimiz 2. lastik. Yüklü iken de yapıyor, geçen Ankara'dan 4 kişi döndük, yine de hissediliyor. En bariz hissedildiği durum viraj alırken tümsek atlama...
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 21:56:04
Artık komforlu mu olayım, iyi yol mu tutayım arasındaki ince çizgi ile bunu ekonomik yollarla halletmeye çalışan bir otomobil fimasından beklenebilecek en iyi yol tutuş bu :D Nasıl bir cümle ise artık :D
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mayham85 - 28 Şubat 2010, 21:58:33
Alıntı yapılan: turker;77441

 
Bi Toledo ya da Golf 4'te denemek lazım. Hatta başka bi A4'te bile durumu merak ediyorum aynı mı diye. Golf 4 platformunun tamamının arka süspansiyonu aynı mıdır acaba bu da bi merak konusu... Ama konfor odaklı olduğu doğru. Fabia daha sert.
 
 
 
...

hiç yorulmayın defalarca denedim :) arka aks ufak farklılıklar dışında bire bir aynı. bağımsız arka aks olmadığı ve amortisörler ile yaylar da yumuşak kaldıı için yatıyor. hatta arkadan bırakma bile yaşatır bir çok durumda :) 282000 km toledo tecrübesine dayanarak yazıyorum :)
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 28 Şubat 2010, 22:14:57
Normalde şu ana kadar virajlarda hiç kaydiramadim,ama geçen günü daha yeni çok keskin bir virajda aniden dönmek zorunda kalmiştim ve yol asfalt değildi hafif micirimsi taşlar vardi arkanin savrulduğunu epey hissettim gaza bastim yola girdi.tümseklerde zaten olmadi şu ana kadar.205/55/16 continental premium contact 2 var şu an.bir ara ön lastik balonlamişti ve yedek lastiği taktiğimda arkaya her zaman 80 km hiz ile girdiğim viraja o gün yine ayni hizla girdiğimde arkayi sallamişti.ama şu ana kadar aracimda arkada yolculuk yapmadim hep kendim kullandim.size göre arkadan otuncami hissediyorsunuz,kullanirkende mi hissediyorsunuz?virajlara normalde 40 ile girilecek yere 80 ile rahat giriyorum ve sorun yaşamadim.yokohama almayi düşünüyorum ama kullandiğim lastikler 5 mm rahat var,onun için extra masrafa girmekde istemiyorum,yaza doğru belki ama continental gerçekten çok sert bir lastik diyebilirim.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 22:15:19
Arkalara ARB takılsa bu yatmanın önüne geçilebilir.. mi??
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 28 Şubat 2010, 22:16:39
Alıntı yapılan: mygokhan;77472
arkalara arb takılsa bu yatmanın önüne geçilebilir.. Mi??
o da ne ki?
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 22:22:50
Alıntı yapılan: fenomen;77473
o da ne ki?

                                                                                                                                                                                                     (http://img253.imageshack.us/img253/313/ccccckd0.jpg)
 ANTI-ROLL BAR
 
Viraj esnasındaki dışa doğru artan basıncı dengeleyerek araca eşit miktarda yaymak, yana yatarak yan basmaya çalışan lastikleri düzgün tutarak düz basmalarını sağlayarak aracın daha iyi tutunmasını sağlar.Yani yana doğru yatan aracın düz durmasını sağlar.Süspansiyon (Yay) sistem (http://forum.donanimhaber.com/m_25125050/tm.htm#)i ile mutlaka uyumlu olması gereklidir.
 
 Virajlı yollarda bu değer yüksek tutulmalı.Virajların açısı azaldıkça da azaltılmalıdır.
 
   
 
 *Anti roll bar’ı yüksek tutmak aracın dengede kalmasını ve (http://forum.donanimhaber.com/m_25125050/tm.htm#) sertleşmesini sağlar ancak aşırı sertlikte iyi değildir.
 
 *Virajlarda ön tekerlerde yük daha fazla olduğundan öne oranla sert bar seçilmelidir.  
 
 *İyi bir ayar arka tekerlerin çekişini kuvvetlendirebilir.
 
 *Yine iyi bir ayar tekerleklerin herhangi bir nedenden dolayı askıda kalmasını önler.
 
 *Aşırı yüksek bir anti roll bar ayarı  bilhassa arka tekerlerin askıda kalarak boşta dönmesine sebep olabilir.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 28 Şubat 2010, 22:25:58
Maliyeti ne kadardir bunun gökhanim
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 22:37:17
Alıntı yapılan: fenomen;77480
Maliyeti ne kadardir bunun gökhanim


Biraz araştırdım.ARB'nin maliyeti A4/roomster için aynı 450 TL civarı posta dahil..TR'de yok..Ama biraz bilgi aldım.Aracı çok sertleştiriyormuş.Araç esnemediği için ıslak zeminde kayma riski varmış.Ayrıca aracın dönüş çapı büyüyormuş..Açıkçası bizim gibi kuzu kuzu sürücülerin alması gereksizmiş :D

Önemli olan burçlarmış.Burç başları fabrikasyon olarak kalitesiz oluyormuş.Audi forumunda bile audininkileri kötülüyorlar.Bu işlerin uzmanın olan firmaların burç başları ile yol tutuş performansı artıyormuş.

Ayrıca koni amortisör değişimini tavsiye ediyorlar.Araç hem yumuşuyormuş.Hemde yol tutuş bariz iyileşiyormuş.

Sanırım ben bu şıkkı sevdim :)Araştırmaya devam..
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: kadir_ - 28 Şubat 2010, 22:38:12
Bahsettiğiniz durum bizim octide oluyor.Bu başladığı zaman babamın tepkisi lastikler bitti yönünde genelde biraz sert kırmalarda arkadan hafif savurma ile başlar pilot primacy ler eskiyince 3-4 kere aksiyon yaşadık boşken arkadankopma yapıyor.Ama yeni lastiklerde yok bence durum lastiklerden kaynaklanıyor
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 22:57:13
Koni amortisörü kendi web sitesinden getirtebiliyoruz. Yaklaşık 500 TL gibi bir rakam oluyor.İlk seferde ön takımları , ikinci seferke arka takımları getirtirsek gümrük problemi yaşamayız..

Tek problem listede roomster yok.Octavia ile aynı mı acaba..

Bu arada konuyu katletmeyelimde..:D

Evet koni amortisör ile iyi bir yol tutuş sağlanabilir mi octaviada ?
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 28 Şubat 2010, 23:05:25
Ayrıca koni amortisör değişimini tavsiye ediyorlar.Araç hem yumuşuyormuş.Hemde yol tutuş bariz iyileşiyormuş.

Sanırım ben bu şıkkı sevdim :)Araştırmaya devam..
-----------
BENDE SEVDİM ARAŞTIRMAYA DEVAM
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: kadir_ - 28 Şubat 2010, 23:07:21
Alıntı yapılan: mygokhan;77491
Koni amortisörü kendi web sitesinden getirtebiliyoruz. Yaklaşık 500 TL gibi bir rakam oluyor.İlk seferde ön takımları , ikinci seferke arka takımları getirtirsek gümrük problemi yaşamayız..
 
Tek problem listede roomster yok.Octavia ile aynı mı acaba..
 
Bu arada konuyu katletmeyelimde..:D
 
Evet koni amortisör ile iyi bir yol tutuş sağlanabilir mi octaviada ?

Orjinal amartisörler bilstein zaten gayet kaliteli bana göre:) Sert amortisör octide rahatsız eder diye düşünüyorum.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 23:09:03
Dip not : Roomster var listede :) Sub Total (inc vat): £ 215.98
Postage: £ 20.00 Free
Total: £ 235.98
inc vat (delivered)
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 28 Şubat 2010, 23:09:24
Alıntı yapılan: mygokhan;77491
Koni amortisörü kendi web sitesinden getirtebiliyoruz. Yaklaşık 500 TL gibi bir rakam oluyor.İlk seferde ön takımları , ikinci seferke arka takımları getirtirsek gümrük problemi yaşamayız..
 
Tek problem listede roomster yok.Octavia ile aynı mı acaba..
 
Bu arada konuyu katletmeyelimde..:D
 
Evet koni amortisör ile iyi bir yol tutuş sağlanabilir mi octaviada ?
Konu hakkında hiç bilgim olmadığı için işi ehline bırakmak gerek.Ama söylediğinizden ben ön takımı 500 olarak anladım.Arkası içinde 500 ise getirtme,takma ücreti falan 1500 tlyi bulacak demektir.O zamana kadarda benim octiyi satma zamanım gelir gibi.:hanz:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 28 Şubat 2010, 23:09:54
Hocam çakın helezonu en kolayından, kasmaya ne hacet, alçalmak en garanti yol.
Başlık: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 23:11:13
Alıntı yapılan: fenomen;77501
Konu hakkında hiç bilgim olmadığı için işi ehline bırakmak gerek.Ama söylediğinizden ben ön takımı 500 olarak anladım.Arkası içinde 500 ise getirtme,takma ücreti falan 1500 tlyi bulacak demektir.O zamana kadarda benim octiyi satma zamanım gelir gibi.:hanz:

Yok yok komple set 500 TL..Taktırmasıda 150 tutar en fazla-sanırım-belki-mi acaba :D

Alıntı yapılan: kadir_;77497
Orjinal amartisörler bilstein zaten gayet kaliteli bana göre:) Sert amortisör octide rahatsız eder diye düşünüyorum.

Orjinalinden daha yumuşak oldu diyorlar , Audi A4 serisi için..
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: kadir_ - 28 Şubat 2010, 23:13:17
Alıntı yapılan: mygokhan;77505
Yok yok komple set 500 TL..Taktırmasıda 150 tutar en fazla-sanırım-belki-mi acaba :D
 
 
 
Orjinalinden daha yumuşak oldu diyorlar , Audi A4 serisi için..

Yumşaksa bişi diyemem ama ortası en iyisi gibi:D Kasislerde bu haliyle bile sürtüyo onla zıplıya zıplıya oturur heralde:D
 
En iyisi yay hakan abinin dediği gibi :)
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 23:17:07
Alıntı yapılan: kadir_;77507
Yumşaksa bişi diyemem ama ortası en iyisi gibi:D Kasislerde bu haliyle bile sürtüyo onla zıplıya zıplıya oturur heralde:D
 
En iyisi yay hakan abinin dediği gibi :)

Yay iyi ama işte araba sertleşiyor-muş..
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 28 Şubat 2010, 23:28:13
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77503
Hocam çakın helezonu en kolayından, kasmaya ne hacet, alçalmak en garanti yol.
yaw Hakan'ım octi zaten yerlerde sürünüyor birde helezon çakacaksın hepten yerlerde buralarda kazılmıyan yol yok.Biraz önce arkadaş yanından geldim altını sert çamura sürttürdüm ona bile canlarım gitti.ortaca ş.i komple yollar berbat en azından ş.i de 10-15 cm çukurlar var yol delik deşik vaziyette emeği geçen herkese belediye başkanına sürekli dua :hanz:ediyorum her çukura girişte.kendisini bir görebilsem :sopa::sopa::sopa:uygun münasip bir yerde,yani o biçim.....:boks::boks::boks:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 28 Şubat 2010, 23:29:20
Bir forumdan alıntı :

Alıntı
Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...
 
Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar (http://www.opelim.net/forums/images/smilies/icon_wink.gif)

Alıntı
Niçin Koni amortisör:
Günümüzde bir çok otomobil sahibi aracının yol tutuşunu iyileştirmek ve fren güvenliğini artırmak için daha sert ve sportif amortisörleri tercih etmektedir. Ancak standart amortisörlerin yerine takılan sportif amortisörlerin konforu olumsuz etkileyeceğini akıldan çıkarmamak gereklidir.

Otomobil firmaları için süspansiyon sertliğinin nasıl olacağı her zaman zor bir sorudur. Sert bir süspansiyon seçilmesi durumunda otomobilin yol tutusu iyileşir fakat araç bozuk zeminde daha fazla sarsılır. Bu durumda bir çok otomobil sahibi konforun azalmasından şikayet eder. Yumuşak bir süspansiyon halindeyse bozuk yol zeminlerindeki konfor artar ama otomobilin yol tutuşu viraj ve fren kabiliyeti azalır. Seri üretim otomobillerde sportif modellerin dışında genellikle konfor ön planda tutulduğu için yumuşak veya orta sert amortisörler kullanılır. Ancak sportif kullanım için yetersiz kalan amortisörle güvenli bir sürüş için daha sert olanlarla değiştirilebilir. Kullanıcıların yenileme pazarında tercih ettiği sportif amaçlı amortisörlerin başındaysa kuşkusuz Hollanda markası Koni gelmektedir.

1923 yılından beri süspansiyon üretimi yapan firma otomobiller dışında tank, tren, kamyon, TIR ve açılır kapanır köprü ayakları gibi bir çok sektörde hizmet vermektedir. QS 9000, ISO 9001 ve ISO 14001 sertifikalarına sahiptir. Koni ürün gruplarının önemli bir yüzdesi, yedek parça pazarında tüketilse de Lamborghini Murciélago, Lamborghini Diablo, Lamborghini Diablo GTR, Chrysler Viper, Chrysler Viper GTR, Chrysler Prowler, Clio Renault V6, Morgan Aero 8, Jensen S-V8, Lotus 340R, Lotus Elise, Spijker, Maserati Quattroporte gibi araç modellerinde standart fabrika çıkışı olarak Koni amortisörler kullanılmaktadır.

Koni daha çok kırmızı ve sarı renklerle sınıflandırdığı amortisörleri ile ünlüdür. Türkiye’de OKTAYKANPOWER tarafından ithal edilen Koni, amortisörler için otomobilin ömrü kadar ömür biçer (hata oranı %0.2). Koni süspansiyon aksamlarının Türkiye Distribütörü olan OKTAYKANPOWER’ın sahibi olan Oktaykan Kardeşler ise standart amortisörleri çıkararak yerine KONI takan sürücülerin % 40 oranında daha iyi yol tutuş elde edebildiklerini iddia etmektedir. Tüm parçaları elde üreten KONI'nin başka özelliği de klasik olarak kabul edilen 1940, 196O yılları arasındaki otomobillere de uygulanabilmesidir.

2500 farklı çeşidi bulunan KONI amortisörlerinin tümü ayarlanabilme özelliğine sahiptir. Bu şekilde konfor ve performans da ayarlanabilmektedir.

OKTAYKANPOWER'da KONI yetkili bayisi olarak satılan amortisörler alıcıların gözü önünde araçlarına takılmaktadır. Koni amortisörlerin satış fiyatları OKTAYKANPOWER tarafından belirlenmektedir.
  • Ayarlanabilir, kişisel tercihlerinize göre süspansiyonların sertlikleri ayarlanabilir.
  • Tasarım, araca göre tasarlanmıştır. Hiç bir problemle karşılaşmadan kolayca aracınıza monte edilir.
  • Güvenlik, aracınızın yol tutuşuna olumlu yönde etkisi ile güvenli sürüş özelliklerine sahiptir.
  • Konsantrasyon, Koni test pilotları ile geliştirilmiş istek tespiti yapılır.
                                                                 
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 28 Şubat 2010, 23:34:09
Alıntı yapılan: fenomen;77514
yaw Hakan'ım octi zaten yerlerde sürünüyor birde helezon çakacaksın hepten yerlerde buralarda kazılmıyan yol yok.Biraz önce arkadaş yanından geldim altını sert çamura sürttürdüm ona bile canlarım gitti.ortaca ş.i komple yollar berbat en azından ş.i de 10-15 cm çukurlar var yol delik deşik vaziyette emeği geçen herkese belediye başkanına sürekli dua :hanz:ediyorum her çukura girişte.kendisini bir görebilsem :sopa::sopa::sopa:uygun münasip bir yerde,yani o biçim.....:boks::boks::boks:



Cuma günü öğlen anıver başkanı cemaatle :hanz:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 01 Mart 2010, 00:42:34
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77519
Cuma günü öğlen anıver başkanı cemaatle :hanz:
:++::++::++::++::hanz::hanz:hiç aklıma gelmemişti iyi düşündün hakan.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: turker - 01 Mart 2010, 00:57:20
Neymiş bu Koni!!! Tamamını okudum.

O zaman amortisör yenilerken mutlaka oni aramak lazım :D

Burada okuduklarımdan anladığım kadarıyla bahsettiğim salınımlar bu platformun karakteristik özelliği. Belki biraz daha sert amortisörlerle ya da Koni'lerle hissedilmeyecek...

Peki A5'te durum nasıl acaba? Golf 4'ün virajlarda yatma probleminin Golf 5'te giderildiği, hatta arka aksa baya yatırım yapıldığı biliniyor. Bu durumda Golf MK5 platformunda bahsettiğimiz sorun olmasa gerek...
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: Ugur A. - 01 Mart 2010, 09:09:05
Alıntı yapılan: mygokhan;77484
Biraz araştırdım.ARB'nin maliyeti A4/roomster için aynı 450 TL civarı posta dahil..TR'de yok..Ama biraz bilgi aldım.Aracı çok sertleştiriyormuş.Araç esnemediği için ıslak zeminde kayma riski varmış.Ayrıca aracın dönüş çapı büyüyormuş..Açıkçası bizim gibi kuzu kuzu sürücülerin alması gereksizmiş :D

Önemli olan burçlarmış.Burç başları fabrikasyon olarak kalitesiz oluyormuş.Audi forumunda bile audininkileri kötülüyorlar.Bu işlerin uzmanın olan firmaların burç başları ile yol tutuş performansı artıyormuş.

Ayrıca koni amortisör değişimini tavsiye ediyorlar.Araç hem yumuşuyormuş.Hemde yol tutuş bariz iyileşiyormuş.

Sanırım ben bu şıkkı sevdim :)Araştırmaya devam..
Rotlarına müdahele edilmiyor ki dönüş çapı niye büyüsün?:blm:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 01 Mart 2010, 14:13:39
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;77564
Rotlarına müdahele edilmiyor ki dönüş çapı niye büyüsün?:blm:



Belki yatmadığı için biraz kastırır kanımca belli bi hız+ dönüşlerde.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: Ugur A. - 01 Mart 2010, 15:07:07
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77621
Belki yatmadığı için biraz kastırır kanımca belli bi hız+ dönüşlerde.
Zannetmiyorum.:blm:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: oguz ziya - 10 Mart 2010, 00:30:42
koni amortisör konusu benim kafama hiç yatmadı. diğer forumda yazan  arkadaş sadece övmek için yazmış gibime geldi. zira araçta meydana gelen  değişiklikler yaylardan kaynaklanacak değişiklikler. mesela frenlerken  daha az yığılması filan anca sert yaylarla açıklanır. ayrıca audi a4 e  taktıran araba yumuşadı diyor diğeri amortisörler için sert diyor, bu ne  yaman çelişkidir?

Alıntı yapılan: hakanerdogan;77621
Belki yatmadığı için biraz kastırır kanımca  belli bi hız+ dönüşlerde.
hakana hak veriyorum ben burada. ıslak zeminde yol tutuş limitleri  düşeceğinden sert suspansiyon ayarlarına olan ihtiyaç bi nebze azalır.  genelde ıslak zemin ayarları kuru zemine oranla daha yumuşak olacak  şekilde yapılır. anti roll burulma direncinin de düşürülmesi mantıklı  görünüyor.

asıl konuya gelirsek şunları söyleyebilirim; tecrübe edinebilecek kadar  kullandığım 2 araç var, ikisinde de tümseklerde aynı şeyi  hissettim.vectra c kasa daha fazla konfora yönelik olanıydı ve bu  davranış onda daha barizdi. problem konfor kaygısıyla beraber artıyor gibi. ben bu problemi ufak ve sık tümseklerde aracın  tekerlerinin yerden ayrılmasına bağlıyorum. öndeki aracın tekerlerini  izlerseniz muhtemelen farkedersiniz bahsettiğim olayı. bi yerden okuduğum  kadarıyla üreticiler kapanma sönümlemesi az, açılma sönümlemesi fazla  amortisörlerle konfor ve yol tutuşu birleştirmeye çalışıyorlarmış. benim  teorime göre problemin kaynağı bu olabilir. çözüm olarak da kapanma  sönümlemesi daha fazla ve açılma sönümlemesi daha az (yani normale daha yakın) bi  amortisör işe yarayabilir. ancak daha konforsuz olacaktır muhtemelen... ve malum tüm yol şartları için tek bir suspansiyon konfigürasyonu yeterli gelmeyecektir
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: s.alkan - 10 Mart 2010, 08:44:59
Alıntı yapılan: hakanerdogan;77338
Lastiklerin üretim tarihi ve km'sini alalım :)

hakan bu soruyla yıktın beni 30dk.gülüyorum ermanla -şansala benzettim seni allahta seni güldürsün emi angora davşanı şey yaw olmadı angara davşanı.:++::++:
 
biri böyle bir soru veya arıza sorsa 40 yıl düşünsem böyle bir yanıt vermek ,soru sormak aklıma gelmez.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: hakanerdogan - 10 Mart 2010, 17:09:41
Alıntı yapılan: oguz ziya;80804

çözüm olarak da kapanma  sönümlemesi daha fazla ve açılma sönümlemesi daha az (yani normale daha yakın) bi  amortisör işe yarayabilir.

Güzel nokta :)

Alıntı yapılan: s.alkan;80841
hakan bu soruyla yıktın beni 30dk.gülüyorum ermanla -şansala benzettim seni allahta seni güldürsün emi angora davşanı şey yaw olmadı angara davşanı.:++::++:
 
biri böyle bir soru veya arıza sorsa 40 yıl düşünsem böyle bir yanıt vermek ,soru sormak aklıma gelmez.


Al beni servise sigortamı yap geliyom :hanz:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: s.alkan - 11 Mart 2010, 10:31:54
sen gel ya! seni alırım ama mygökan gelmesin onu istemem bir ara kaporta falan yaptık. yardım etti,sağolsun ama çoğunlukla bizi satıyor.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: Ugur A. - 11 Mart 2010, 11:07:26
Alıntı yapılan: s.alkan;81240
sen gel ya! seni alırım ama mygökan gelmesin onu istemem bir ara kaporta falan yaptık. yardım etti,sağolsun ama çoğunlukla bizi satıyor.
Favorit gelirse tamire haber ver gelip halledelim.:hih::huh::hoh::hah::hh::hhh::bnn:
:++: :lol: :kiki: :favo1: :++: :lol: :kiki: :favo1: :++: :lol: :kiki: :favo1:
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mygokhan - 11 Mart 2010, 12:43:50
Alıntı yapılan: s.alkan;81240
sen gel ya! seni alırım ama mygökan gelmesin onu istemem bir ara kaporta falan yaptık. yardım etti,sağolsun ama çoğunlukla bizi satıyor.


:++::++::++::++:

Ben o kaporta olayına nasıl girdim hayret ettim :D ÇEkiç mekiç girişecektim Yusufgilin mavişe :D
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 01 Kasım 2010, 20:23:17
arkadaşlar 2.el 2008 audi a3 den çıkma 215/55/16 yokohama ac01 c.drive 97w önler 6.5mm arkalarada 4.mm(derinlik)taktım contınatal'i söktüm önlere 30 arkalarada 28 hava bastık ciddi bir şekilde ses gitti ve araç yumuşadı gerçekten harikaymış.Bundan böyle lastiğim bu seriden olacak.bir yıl sonra komple değiştirmeyi düşnüyorum.4 adet sıfırından.arac gerçekten çok değişti ve yola tutunması harika.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mayham85 - 01 Kasım 2010, 20:25:06
215 55 16 octi için doğru ölçü değil yanlız. audi a3 içinde doğru ölçü değil doğrusu 205 55 16
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: fenomen - 01 Kasım 2010, 20:27:39
Alıntı yapılan: mayham85;153654
215 55 16 octi için doğru ölçü değil yanlız. audi a3 içinde doğru ölçü değil doğrusu 205 55 16
http://www.saglamotomotiv.com/component/k2/item/61-yokohama-c-drive.html
 
şu lastikten taktım.
ayrıca neden doğru değil ki,evet üzerinde ki orjınal olanı dediğin ölçüler ama yakıtta falan kullanımında herhangi bir sorun yok.
Başlık: Cevap: Octavia A4 Yol Tutuş Sorunu
Gönderen: mayham85 - 01 Kasım 2010, 20:43:26
araban yerden yükselir kadranın doğu göstermez ve taban genişleyeceği içinde arabayı daha fazla yorar. yani arabanın teker çapı artacak aynı anda da tabanı genişleyecek.  o ölçü genelde passat superb gibi arabalarda olur bir alt sınıf modellerde 205 55 16 orjinal ölçüsü

birde 205 55 16- 215 55 16 dan daha ucuz olur genelde yeni lastik alırken 205 55 16 bulmak daha kolay

sizden önce a3 e takanda yanlış ölçü takmş zaten :)