škodaturkey.com
GARAJ => Üye Atölyesi => Konuyu başlatan: lrfan - 15 Nisan 2009, 09:11:46
-
Skoda Fabia II 1.6 16V Kompressor
Önce: 105 bg, 153 Nm, 0-100= 10.1 sn
Sonra: 155 bg, 215 Nm, 0-100= 8.9 sn
http://www.kompressormotor-berl.de/html/fabia_2_1_6.htm
-
bu dizele oluyormu irfan abi...
-
bu dizele oluyormu irfan abi...
Turbosu olan bir motora sonradan kompresör de takılıyor mu onu bilemiyorum...
Muhtemelen takılıyordur, TSI dizel motor olur takılırsa ;)
-
baya fark var.çoşmuş araba desenize
-
Güzel olmuş.
Bu dizellere neden kompresör takmıyorlar acaba? Hem alt devirlerdeki cansızlığı da önlemiş olurlar.
-
Oktavia II 1.6 MPI Kompressor (http://www.kompressormotor-berl.de/html/oktavia_2_1_6.htm)
Buna takıldım .. Bu kompresörden anlayan arkadaşlar bana açıklayabilirlermi nedir,ne değildir ?
Nasıl takılır hangi motorlara vs ?
-
Oktavia II 1.6 MPI Kompressor (http://www.kompressormotor-berl.de/html/oktavia_2_1_6.htm)
Buna takıldım .. Bu kompresörden anlayan arkadaşlar bana açıklayabilirlermi nedir,ne değildir ?
Nasıl takılır hangi motorlara vs ?
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=22
-
Uygulanacaksa Turbo uygulanmalı,kompresörler karın ağrısı olan sistemlerdir.
-
Standart bir arabayı bu kadar güçlendirmenin motora ve arabaya bir zararı yok mu peki?
Motor bloğunu, soğutma sistemini, frenleri falan güçlendirmek gerekmez mi?
-
Standart bir arabayı bu kadar güçlendirmenin motora ve arabaya bir zararı yok mu peki?
Motor bloğunu, soğutma sistemini, frenleri falan güçlendirmek gerekmez mi?
Var olmaz mı :ok: komple motor atacaksın neredeyse :ok: öbür türlüde yaparsın en fazla 5000 km sonunda kucağında motor ya da Allah korusun ilk viraj veya duvarda patlarsın.Güçlendirmek hiç dert değil,Fabia 1'in Turbo kiti 3000€ bile değil ama ya gerisi ne olacak :confused:
-
Mesela sadece Kompresör yaptırsak ?
-
yağ yakar abi, baştan her şeyi değişmek gerekir bence. bir takmayla bitmez ki...
-
Standart arabalarda pek çok şeyi ellemek gerekiyor arkadaşlar,takayım yürüyeyim değil iş.Arkadaşımın 98 model İmpreza'da Turbo basıncını sadece 0.1 bar yükseltmiştik,yağ pompası yetersiz kaldı,varın gerisini siz düşünün.Bir yere dokundunmu domino taşı gibi her yeri etkiliyor.Göze alıp girmek lazım bu işlere,yoksa sonu hüsran.
-
Baki Kaptan'ıma ilaveten, unutmayalım ki bu araçların motorları fabrikada hayatını okumaya motor yapmaya adamış, aşmış mühendislerin gece gündüz kafa patlatıp bir sonuca varmasıyla yapılıyor...
-
benzinli araçlara uygulanıyor sanırım.tdi lerde turbo büyüyebilirse güç artışı da sağlanabilir.
-
benzinli araçlara uygulanıyor sanırım.tdi lerde turbo büyüyebilirse güç artışı da sağlanabilir.
1.4 TDI için konuşayım, turboyu büyütünce, egzost gaz çıkışı ile çalışan bi zamazingo olduğu için, büyük turboyu düşük devirlerde, bir başka deyişle, düşük gaz çıkışında 3 pistoncuklu az yakan az emisyon atan bir motorla çevirmek zorlaşacaktır ve alt devirlerde inanılmaz bir baygınlık, gitmeme isteği beraberinde......
ama devir artınca, 3000-3500 gibi, yeterli gaz basıncında dana gibi turbo harıl harıl basmayabaşlayıncada üst devirlerde inanılmaz bir kopuş yaşayabilir. yani tork grafiğinde bir dengesizlik olabilir.
ama 1.9 TDI a turbo dağıtsam 2.0 TDI turbosu denerdim, büyük motorda daha az sorun olacağını düşünüyorum.
-
Şu kompresör olayını bi araştırayım ben :)