škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: kadir_ - 12 Mart 2010, 18:55:28
-
Böyle bir konu açma gereği neden duydum bende bilmiyorum şahsen 3 gündür otobüste giderken aklıma geliyordu unutuyordum hep:D
Soru basit aracınızın bayıldığı,çekmediği anları yazmanız:ok:
İlk cevap benden olsun:)
Yazın köye çıkarken yaklaşık 3 km sürekli tırmanış 1.viteste keskin bir viraj var araba hep orda bayılıyor stop edicek gibi oluyor LPG den benzine alıyorsun rolantide gazlayıp tekrar kalkmaya çalışınca araba acayip bi duman atıyor böğürüyor ama gitmiyor motoru bitik arabalar gibi oluyordu:D
Rakımdan dolayı diye tahmin ediyorum ama daha yükseklerede çıktı bu kadar olmamıştı hiç o rampadan sonra 1 km daha gittik hep aklım orda kalmıştır her seferinde bu hareketi yapıyor orda:D
Hatta idda ettiler karbiretörlü araçların yapmayacağını aynı yerde meşhur dağların kurdu kartal bile bayıldı adam bile şaşırdı doğrusu:D
-
güzel bir konu olmuş neşeli cevaplar gelecektir :ok: :)
ama forumumuzdaki kişilerin araçları üst model olduğundan anca kesin bir viraja yüksek vitesle yada dik bir rampaya yüksek vitesle girince bayılır zaten vites küçültünce hemen toparlar.
şayet bizdeki 79 model minibüsün bayılma olayları epey fazladır hafif bir rampa olsun,en tatmin edici artış sabit kalmaktır :D :D
yani 60 la girdiğin zaman 60 da kalabiliyorsan ne ala :D zaten 90'ı aşmaz araba ben 110 falan yapıyorum yol bulunca ama havalanacak gibime geliyor :D
yani demem şudurki eski model arabalar mutlaka rampada bayılır heleki düşük vites ve yüksek devirde girilmediyse,
yeni nesil araçlar ise 3den 2 ye çekince hemen diriliyor :)
-
nevşehirden adanaya gelirken,niğdeyi geçtikten sonra kolsuz geçidi var.iniş aşşağı 100-110 gidiyorum.çıkmaya başladıktan sonra 2.vites 40 kmye kadar düşüyorum.
-
3 yıl öncesiydi felicia ile Bursa dan İzmir'e dönüyoruz Manisayı geçtik
Sabuncubeli geçidine doğru yılan gibi tırmanan virajlı bir yer var bilen bilir :D
depoda LPG var ama ne kadar gider bilmiyoruz ilk takıldığı dönemler :D
kırmızı yanıyor ama izmire kalmış 25 km falan :D
sen git yokuşun öyle bir yerinde çekmeyip stop et kal aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık :kiki:
50 metre daha gitse sola son viraj ve jandarma ile ilgili bir bina var ondan sonra izmire kadar rahat..
5 dakka durduk arabada benzinde yok :D
dur dedim kısmet tekrar marş yaptırayım .. araba bir çalıştı ... hiç umrumda değil dip gaz verip patinajla kalktım ıkına ıkına 50mt gitti sonra stop edip abartısız izmire kadar indik nerdeyse boş viteste
sonra ilk istasyona girip benzin aldık LPG yokmuş.. izmire benzinle inip il fırsatta LPG alıp hayata kaldığımız yerden devam ettik :kiki:
ama orda durup hem önünüze hem arkanıza bakıp iki ucu şeyli değneği görmenizi tavsiye ederim , yok böyle bir kalış. :kiki:
-
geçen yaz yayla yolunda 1.4 tdi fabia ile kapıştık bizde 1.6 sport romi vardı romiyle 2 ye kadar düştük ama dizel uçtu.........Bi viraj vardı ondan sonra kayboldu fabia:d
-
güzel bir konu olmuş neşeli cevaplar gelecektir :ok: :)
ama forumumuzdaki kişilerin araçları üst model olduğundan anca kesin bir viraja yüksek vitesle yada dik bir rampaya yüksek vitesle girince bayılır zaten vites küçültünce hemen toparlar.
şayet bizdeki 79 model minibüsün bayılma olayları epey fazladır hafif bir rampa olsun,en tatmin edici artış sabit kalmaktır :D :D
yani 60 la girdiğin zaman 60 da kalabiliyorsan ne ala :D zaten 90'ı aşmaz araba ben 110 falan yapıyorum yol bulunca ama havalanacak gibime geliyor :D
yani demem şudurki eski model arabalar mutlaka rampada bayılır heleki düşük vites ve yüksek devirde girilmediyse,
yeni nesil araçlar ise 3den 2 ye çekince hemen diriliyor :)
Benim dediğim olay birinci viteste oluyor hiç çekmiyor araba :D
Dahada ilginçleri çıkıyor yavaş yavaş :D
-
2004 model opel vectra kullanıyorum hızım 140 civarı önümde fiesta dizel var ben bunu sollamaya çıktım yol müsaitti fiesta gazlamaya başladı bende 4. vitese düşüp gazladım ama nafile benim araç yürümüyor sanki arkadan biri bizi çekiyor yok gitmem diyor başka bişey demiyor fiesata asıldıkça açıyor arayı ama inat işte sol şeride çıktım bi kere onu geçmeden sağa geçmem en az 10 km kadar ben onun arka tampon hizasında ilerlemeye çalışıyorum devir sonlarda artık hızım 200 lerde ve sonunda o hızlardan sonra dizelin bitişini benzinlinin gidişini gördüm birdahada yolda vectrayla dizel araçları geçmeme konusunda yeminliyim (inadımın sebebi ben geçmeye çıktım demi arkandayken nie basmıyonda ben senin ön çamurluğuna kadar geldikten sonra asılıyon)
-
yok abi :D
5-4 olmaz 5-3 çekmen lazım vitesi .
icabına bakamadığım tek dizel muhtemelen chip li 1.5cdi forufour smarttı :D
büzük kadar alet ne gidiyor yahu :D
ama arkasındaydım o lokomotif olmuş ben katar gazlıyorduk
-
yok abi :D
5-4 olmaz 5-3 çekmen lazım vitesi .
icabına bakamadığım tek dizel muhtemelen chip li 1.5cdi forufour smarttı :D
büzük kadar alet ne gidiyor yahu :D
ama arkasındaydım o lokomotif olmuş ben katar gazlıyorduk
Şu ana kadar adam gibi zorlayan araba Q7 3.0 TDI yok böyle alet 235+ vurdu geçti herif ya apışıp kaldık bizde :++:
-
Manisanin spil daginda forumdan Levent abi ve ailesi ile daga tirmanisa gectik.O dagda roominin bayildigini resmen hissettim :) Araba gazlasan dahi gitmiyordu.Sanirim oksijen carpmisti :D
ST uludag bulusmasinda fabia ile yuklu bir bicimde daga tirmanirken arkamdan gelen dizel roomi, fabia vs yavaslamasin diye gazlayip cikayim istedim.Ama maalesef bir tane virajin birinde telsizle anons gecmek zoru da kaldim :) " tork yetmedi tamam " :kiki:
-
bolu tüneline girmeden önceki tırmanışta 307 baya çekişten düşmüştü normal bi düşüş değil manyetik alanmı vardır nedir anlamadım.subaru da olmadı ikiside aynı hp hemen hemen.
-
arkadaşlar kardeşler :)
birkaç mesajda kapışma olayı falan okudum,aman haa gadanızı alıyım :D
bizim millet resmen mal (sözüm meclisten dışarı :D ) adamı sollarken asılıyo gaza,lan ne var işte geçiyim yok diyorsan bas git.
bu kapışma olayını pek sevmem zaten benim kapışma olaylarımın %90'ı trafiğe kapalı ve düz yolda olur :ok:
allah göstermesin karşıdan bir araba gelir,bu araçlar kul yapısı her an bir yeri dağılabilir,çukur olur tümsek olur araba sapıtır vs.vs.vs....
heleki 140-160 'ı aşmamak lazım uzun yolda bile,arabanın hakimiyeti kayboluyormuş gibi oluyor herkezde bilir zaten....
bizim burada dağ yamacında bir yol var kimse bilmez etmez günde 1 araba geçer oda ben olurum :D oraya çıkarız arkadaşlarla neyi deneyecez 0-100 km hızlanma yavaşlama her şeyi orada yaparız. tavsiyemdir :)
-
bende normal şartlarta iyi çekiyor ama klima açıkken çok dik yokuşlarda geri geri çıkamıyor zorlanıp stop ediyor.
-
bende normal şartlarta iyi çekiyor ama klima açıkken çok dik yokuşlarda geri geri çıkamıyor zorlanıp stop ediyor.
Geri vitesin oranı uzundur, 1. vites gibi kısa değildir. Hele ki dik rampayı çıkmak epey zordur.
-
Manisanin spil daginda forumdan Levent abi ve ailesi ile daga tirmanisa gectik.O dagda roominin bayildigini resmen hissettim :) Araba gazlasan dahi gitmiyordu.Sanirim oksijen carpmisti :D
ST uludag bulusmasinda fabia ile yuklu bir bicimde daga tirmanirken arkamdan gelen dizel roomi, fabia vs yavaslamasin diye gazlayip cikayim istedim.Ama maalesef bir tane virajin birinde telsizle anons gecmek zoru da kaldim :) " tork yetmedi tamam " :kiki:
sen bi ara Bolu dağındada ortada yoktun , tamam :D
-
arkadaşlar kardeşler :)
birkaç mesajda kapışma olayı falan okudum,aman haa gadanızı alıyım :D
bizim millet resmen mal (sözüm meclisten dışarı :D ) adamı sollarken asılıyo gaza,lan ne var işte geçiyim yok diyorsan bas git.
bu kapışma olayını pek sevmem zaten benim kapışma olaylarımın %90'ı trafiğe kapalı ve düz yolda olur :ok:
allah göstermesin karşıdan bir araba gelir,bu araçlar kul yapısı her an bir yeri dağılabilir,çukur olur tümsek olur araba sapıtır vs.vs.vs....
heleki 140-160 'ı aşmamak lazım uzun yolda bile,arabanın hakimiyeti kayboluyormuş gibi oluyor herkezde bilir zaten....
bizim burada dağ yamacında bir yol var kimse bilmez etmez günde 1 araba geçer oda ben olurum :D oraya çıkarız arkadaşlarla neyi deneyecez 0-100 km hızlanma yavaşlama her şeyi orada yaparız. tavsiyemdir :)
Bana kalırsa 140 160ta çok 90 100 idealdir Canımızı sokakta bulmadık
Trafik Kurallarına Uyalım Uymayanları Uyaralım :)
-
Bana kalırsa 140 160ta çok 90 100 idealdir Canımızı sokakta bulmadık
Trafik Kurallarına Uyalım Uymayanları Uyaralım :)
aslında 90-100 gitmek en doğrusudur hem araba çok az yakar hemde tedbirli bir şekilde yol alınır.
trafik kurallarına elbette uymak lazım,başkalarını değiştirmek için önce kendimizden başlamalıyız :)
-
keçiörende halamın evin orda dik bi yokuş var öyle bi yerki her seferinde burnumdan geliyo yolculuk birinci vites yetmiyo ikiye çekiyorum yemiyo zaten araba ilk çalıştığında falan soğuk havalarda töbe yemiyo ısınmadan denemiyorum bile çıkmayı büyükşehir anca ana yollarda çalışır bide orayı görseya iki tane gecekondu var yıkmışlar öylece duruyo temizleseler dümdüz yol var
-
aslında 90-100 gitmek en doğrusudur hem araba çok az yakar hemde tedbirli bir şekilde yol alınır.
trafik kurallarına elbette uymak lazım,başkalarını değiştirmek için önce kendimizden başlamalıyız :)
haklısınız :)
-
keçiörende halamın evin orda dik bi yokuş var öyle bi yerki her seferinde burnumdan geliyo yolculuk birinci vites yetmiyo ikiye çekiyorum yemiyo zaten araba ilk çalıştığında falan soğuk havalarda töbe yemiyo ısınmadan denemiyorum bile çıkmayı büyükşehir anca ana yollarda çalışır bide orayı görseya iki tane gecekondu var yıkmışlar öylece duruyo temizleseler dümdüz yol var
bizde küheylanla sarıcakayaya giderken 3e takıyoz çekmiyo 2 de araba yırtınıyor babamda diyorki arabaya buçuk vitesmi taktırsak ne ? :D :D :D