škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: mygokhan - 02 Nisan 2010, 23:25:54
-
2 saattir Saab'lara bakıyorum.Tekrar tekrar hasta oluyorum.Geleceği nasıl olur bilinmez ama bu araçlar gözüme çok fazla oş gelmeye başladı..
(http://www.trollhattansaab.net/images/9-3/2008Saab9-3front.jpg)
(http://www.saab.com.tr/assets/template/mixed/pi_assetname_29.jpg)
Saab otomobilleri güvenlik açısından dünyada sıklıkla “1 numara” olarak anılmaktadır. Sadece geçen yıl sigorta şirketleri ve güvenlik kurumları tarafından sayısız güvenlik ödülüne layık görüldük.
Elbette bundan gurur duyuyoruz. Bu, bizim güvenlik konusundaki gelişmişliğimizin tanınması anlamına geliyor. Fakat işimizi ödül almanın çok daha ötesinde bir yerde görüyoruz. Her şeyden önce bizim işimiz gerçek insanları korumak, sadece laboratuvardaki kuklaları değil. Bu “gerçek yaşam” güvenlik felsefesi, yıllar içinde bir seri güvenlik icadını ve akıllı tasarımları beraberinde getirdi. Bunların en önemli sonucu da otomobillerimizin sürekli gelişen güvenlik seviyesi... Ailemizin tüm fertleri için gerçek yollarda gerçek hayatları koruyan bir güvenlik.
(http://www.saab.com.tr/assets/template/mixed/pi_assetname_30.jpg)
İskandinavya’da otomobilleri kuklalar kullanmaz.
Saab otomobilleri, diğer otomobil üreticilerinin araçlarını test etmek için geldikleri bir ülkede üretiliyor. İskandinavya her zaman dikkat gerektiren hava şartları ve buzlu yollarıyla, sağlam testler için en uygun ortamı sağlıyor. Saab içinse bunlar gayet normal şartlar. Bu şartlar, güvenlik mühendislerimizin ev-iş arasında giderken kullandığı yollarda mevcut. Saab otomobil tasarımının darbelere karşı dayanıklı olması bu yüzden hiç de şaşırtıcı değil. Daha güvenli sollama için elinizin altındaki güç, tutumu önceden tahmin edilebilen uyumlu şasi, yüksek denge, güçlü ve güvenilir frenler için gelişmiş elektronik sistem, özelliklerinden sadece birkaçı.
Saab, bir çarpışma durumunda sizi ve yolcularınızı korumak için tasarlanmıştır. Bu gerçek yaşam güvenlik felsefesi, çok somut sonuçlar vermiştir. ABD’deki Otoyol Kayıp Veriler Enstitüsü [The Highway Loss Data Institute (HILDI)] araçları, yolda meydana gelen çarpışmalar sonucunda ortaya çıkan yaralanmaları baz alarak karşılaştırır. HILDI, Saab 9-3 Sport Sedan’ı, Saab 9-5 ve Saab 9-5 Sportcombi’yi olabilecek en iyi değerlendirme olan “ortalamanın oldukça üzerinde” konumuna ve düşük yaralanma vakalarında en üst sıralara koymaktadır. Dahası, İsveç’in lider sigorta şirketi Folksam tarafından altı ayda bir yürütülen yaralanma vakaları araştırmasına göre, Saab 9-5 hem 2003’te hem de 2005’te “İsveç’in en güvenli otomobili" seçilmiştir.
Gerçek yaşamdan tecrübeler edinmek, köklerimizin uçak üreticiliğine dayanmasından gelir. Havacılık endüstrisinde, kazaları araştırmak rutin bir uygulamadır. Bu yüzden, bunu uygulamak güvenlik mühendislerimiz için çok doğal bir süreçtir. Bugün, uzmanlarımız düzenli olarak olay yeri incelemesi yapmaktadır. Çarpışmadan önce, sonra ve çarpışma sırasında neler olduğu, aracın nereden darbe aldığı, yaralıların durumu ve yaraların nasıl ve nerede oluştuğu gibi sorulara yanıt ararlar. Kazaya karışan kişilerle yapılan görüşmeler, acil durum kurtarma servisince alınan görüntüler ve polis raporu çalışmaları da bu süreç için hayati önem taşır. Bunun yanında, travma ve ortopedide uzmanlaşmış tıp bilirkişileri yara analizine yardımcı olurlar. Daha sonra bu bilgiler, Kaza Analiz Sistemi'ne [Crash Analysis System (CAST)] iletilir – yani otomobillerimizi nasıl daha güvenli hale getirebileceğimizi gösteren eşsiz bir bakış açısı elde etmemize yarayan önemli bir araç haline gelir. Her yeni gün.
Bazıları bize kontrol düşkünü diyor.
Araba kullanırken tüm dikkatiniz yolda ve trafikte olmalıdır. Sürüşteki asıl beceri daha çok sezgiseldir. Bunu desteklemek için Saab, şasi, motor ve frenlerden komutlarınıza cevap verdiği anda çok önemli sinyaller gönderir - sürüş sırasında sizi de içine alan sessiz bir iletişim ağı kurar. Daha güvenli bir sürüş için kontrollü olmanızı sağlar.
Çok gerekli sürüş bilgilerini almak önemlidir. Dikkati dağıtacak gereksiz müdahaleleri süzmek de aynı ölçüde önemlidir. Biz Saab’da sürücü dalgınlığını en aza indirecek önlemler alıyoruz. Ergonomik tasarlanan Saab kokpitinin, ComSense güvenlik konseptiyle bu kadar bütünleşmesi de bu yüzdendir. Bunlar uyanık kalmanızı sağlamak için tasarlanmış bir seri yenilikçi fonksiyonlardır. Tıpkı, sürücünün iş yükü hat safhadayken, gösterge panelindeki mesajları entegre telefona gelen çağrıları erteleyen sistem gibi - örneğin, viraj dönerken, sollama yaparken veya fren yaparken. Ve eşsiz Saab Gece Paneli, gece sürüşüne yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Ses sisteminin, telefonun ve ses aktivasyon programlarının direksiyon simidinden kontrol edilebilmesi de sizin sadece yola odaklanmanıza yardım eden diğer geliştirmelerdir.
Performans felsefemiz, sürüş güvenliği yaklaşımımızı açılayan başka bir ifadedir. Motorlarımıza etkileyici orta sınıf torku veren turbo şarjı kullanıyoruz. Sonuç; daha güvenli bir sollama için gerçekten ihtiyacınız olduğu anda anında tepki. Bu büyüklükte bir güç açığa çıktığında, verimli olarak kullanabilmek de çok önemlidir. Frenlerin dayanıklı ve sağlam olması ve aynı zamanda verilere karşı daha hassas olmaları gerekmektedir. Tıpkı Saab’da olduğu gibi.
Ve elbette, ayrıcalıklı yol tutuş da etkileyici sürüş güvenliği için çok önemlidir. Bir Saab tutarlı ve hoşgörülüdür. Yani, bir Saab kullanırken, araç sürücünün yaptığı hataları büyütmez, bunun yerine durumu düzletmesine yardımcı olur. İyi dengelenmiş ve uyumlu bir şasi virajlarda dengeyi garantilerken, yol tutuş limitine yaklaştığınızda da sizi yeterince uyarır. Bunun yanında, gelişmiş Elektronik Denge Programı ve diğer elektronik sistemler sürüş güvenliğini daha da ileriye taşır.
(http://www.saab.com.tr/assets/template/mixed/pi_assetname_32.jpg)
Harika görünüm.
Gerçek hayattaki kazalardan elde edilen tecrübeler ürün geliştirmelerimizde kullanılır ve gerçekçi bilgisayar simülasyonları yaratılır. Her yıl sayısız simülasyonlar yaratıyoruz. Bugün, bunlar o kadar incelikli yapılıyor ki, kaza testleri gerçekten de bizim kazaları bire bir canlandırdığımızı gösteriyor.
Kaza testleri çalışmalarımızda hâlâ çok önemlidir. Tüm dünyada yetkililer tarafından yürütülen kaza testlerinin yanı sıra, kendi özel testlerimizi de çok geniş bir şekilde icra ediyoruz. Bunların çoğu, gerçek hayattaki kaza senaryolarına dayanıyor. Örneğin, kaza anındaki hızların saatte 120 km’den fazla olduğu önden çarpışmalar, arabanın öndeki kamyonun altına girdiği kazalar, yandan alınan darbeler, devrilmeler ve hatta hayvan darbeleri.
Saab’ın çeşitli kaza senaryoları testlerinde bir numaraya yerleşmesi şaşırtıcı değil. Tıpkı, Insurance Institue for Highway Safety (IIHS) tarafından ilk kez yapılan “En İyi Seçim” Altın Ödülü’nü kazanan Saab 9-3 Sport Sedan gibi. Enstitü testlerine dayalı ön, yan ve arka çarpmalarda en iyi korumayı sağlayan otomobil tasarımına hakkını veren bir şampiyon. Yan darbe testi, tipik bir pickup’ın veya SUV’un normal büyüklükteki ön kısmını taklit eden bir bariyerle yapılmıştır.
Ve tabii ki, Saab 9-3 ve Saab 9-5 serisindeki tüm araçlar, EuroNCAP’de en yüksek sırlamayı elde ettiler – beş yıldız.
(http://www.saab.com.tr/assets/template/mixed/pi_assetname_33.jpg)
Elbette gururluyuz.
Gerçek hayat güvenlik yaklaşımımız yenlikçi ve akıllı sayısız tasarımı da beraberinde getirdi. Ön koltuklardaki aktif kafa korumaları (SAHR) gibi. İngiltere’nin Thatcham sigorta araştırma merkezi tarafından yürütülen arkadan çarpa testlerinde boyun yaralanmasına karşı en iyi koruma notu Saab 9-3 ve Saab 9-5 modellerine verildi. Nihai sonuçları açıklarken Thatcham Çarpışma Araştırmaları Yöneticisi Matthew Avery şöyle söyledi: “Saab travmalarla sonuçlanan yaralanmaları önlemek için tasarlanan koltuklarda bir ölçüt olmuştur. Saab'ın "pratik bilgiler" yaklaşımı Uluslararası Sigorta Travma Önleme Grubu’nun test prosedürlerinin en temel parçası olarak tüm üreticileri benzer sistemler geliştirme konusunda kamçılamıştır.
Saab’ın baştan başa tüm tasarımı, interaktif güvenlik sistemleri zinciri içerir. Enerji emen ön yapısı, tahmin edilebilir ve sabit bir şekilde deforme olmasını sağlama üzere tasarlanmıştır. Yolcu bölümü, çarpışma basıncına karşı korumaya yardımcı olmak için dayanıklı bir yapıda üretilmiştir. Ve iç mekanda yapılan yenilikler, yolcuların yaşına, kilosuna ve oturma pozisyonuna bakmaksızın onları darbelere karşı korumaya yardımcı olmaktadır.
Bununla birlikte, bu güvenlik sistemlerinin asla terk edilmemesi gerektiğine inanmaktayız. Bütün çabamızın gerçek yaşama dayalı çarpışmaları önlemek için ortaya koymamız da bu nedendendir.
(http://www.saab.com.tr/assets/template/mixed/pi_assetname_34.jpg)
-
bizim iş ortağımızda var. 9-5 2,0t yaklaşık 200 250 bn kmde. mekanik olarak bir kez yolda bırakmadı.bakımları haricinde hiç bir masraf açmadı. halen üzerinde orjinal turbosu var.ancak ufak tefek elektronik arızaları çıkardı muhtemelen çok basit anlık arıza kayıtları yada bunlar gbi basit şeyler idi ama malum opel servisleri bakıyor bulamıyorlar abi bu sensör gereksiz boşuna hata veriyor iptal edelim diyor geçiştiriyorlar.
sürüşü harika. hele şehirler arası. konfor 9-5 de harika. malzeme kalitesi ise. malesef yumuşak aksam kullanılmamış araçta. kaliteli ama sert malzemeler. içaydınlatmalar skodacılar için çok sıkıntı olmayacaktır bence ama ben sevmiyorum :) iç konsol tasarımları dış tasarımları kadar etkileyici değil zaten buda iskandinavların tarzı sanırım.
9-5 2,0t devirli kullanılan bir 1,6 8v golf ile aynı yakıyor bu arada.
9-5 den çok memnun kaldılar. sonrasında 9-3 2,0t aldı eşine. sonra onu sattı 1,9 dizelini aldı halende iki saabları var sanırım ama ben 9-3 lerin ikisinede binmedim.
türkiyedeki kusurları bence adam gibi servis ve ikinci el kaybı.
bunlar görmezden gelinrse harika araçlar olduklarını düşünüyorum.
-
saab 9-3 dizel otomatikleri çok hoşuma gidiyor hatta aracımı satıp almaya niyetliydim bi ara ama ikinci elin olmaması bide kapandı acıldı söylemleri kafamı kurcaladı. hee diyeceksinizki sanki subarunun çok ikinciel piyasası oda doğru :D
-
Skoda severler yabancılık çekmeyeceklerdir renkten dolayı :)
(http://farm4.static.flickr.com/3210/2319731457_3d1034425f_b.jpg)
-
Bir turbo ile 250.000km süpermiş ya
-
Dış tasarım olarak en beğendim markalardan biridir Saab ama iç tasarımı dış tasarımı kadar güzel değil.Güvenlik konusunda bu kadar üstün olduğunu bilmiyordum.
Bide 0 fiyatları çok pahalı bu fiyatlarada markanın 1 dolara satılması normal.
-
aldığım duyumlara göre cidden güzel arabaymış,kullanmadığım için birşey söyleyemem.
şu teknik verilere bakıpta araba alınmaz onu söyleyim,biz VW alırken adamlar 2yıl içinde ne olursa olsun para vermeyeceksiniz dedi turbo yaktı dünyanın parasını saydık.
90 lira yakıyor dediler 150 lira yakıyor falan en iyisi kullanıcısına sormak...
-
Bende çok hastayım bunlara tasarımları çok hoş param olsa alırdım :)
(http://www.trollhattansaab.net/images/9-3/2008Saab9-3back.jpg)
-
saab bambaşka bir araç ya pahalı olduğu için tutulmuyor. cok zengin duran bir tasarımı var :)
-
volvo saab mercedes yapar gerisi taklit eder derdi benim usta :D
-
"SAAB SA alınır"
Bu sözün bütün hakları sayın FF'ye aittir.
**************
Sanırım başka söze gerek yok.