škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: dragut - 11 Mayıs 2010, 12:02:41
-
SLM arkadaşlar. Ankaranın en soğuk bölgesi dikmen keklikpınarında oturuyorum. Sabah işe giderken yaklaşık 6 km rampa aşağı inmek durumundayım. Dolayısı ile gaza hemen hemen hiç basmıyorum.Dolayısı ile motor ısısı ancak işyerine geldiğimde 90 dereceye yeni çıkmış oluyor. Sizce motor soğukken DSG şanzumanlı aracımda N de mi inmeliyim? yoksa soğuk olmasına rağmen D de yani viteste mi inmeliyim? Araç D konumundan N konumuna sadece ileri itme hareketiyle basit bir şekilde geçiyor. Fren gerekirse sadece Dye getirmek için geri çekmek yeterli. 50 KM hızla boşta giderken gaza basmadan D konumuna getirmenin soğuk motor açısından bir zararı olur mu? Nasıl kullanmalı. Henüz Rodaj tamamlanmadı araç 700 kM de , Bilgilerinizi paylaşırsanız memnun olurum, selamlar
-
D konumunda inmelisiniz. asla yokuş aşağı boşa almayın. araç viteste yokuş aşağı inerken zaten anlık olarak 0 lt tüketir. boştada rolanti değeri kadar yakar yani hem daha çok yakar hemde bir sıkıntı durumunda kontrol edemez yada tekrar vitese alamayabilirsiniz.
-
motor SOĞUKken de geçerli mi aceba?
-
Motorun ısınması da lazım, devamlı iniş halinde yakıt yakmazsa motor nasıl ısınacak, sonuçta 5 km sonra rampa tırmanmam gerekiyor.
-
otomotik vitesi boşa atmayın.çünkü boşa atınca şanzıman yağlamayı gereginden az yapıyor.ilerde başınız ağrıyabilir bu sebeplerden.
-
Araç 1.6 TDI DSG otomatik 7 ileri Octavia 2010
-
Motorun ısınması da lazım, devamlı iniş halinde yakıt yakmazsa motor nasıl ısınacak, sonuçta 5 km sonra rampa tırmanmam gerekiyor.
dizel motorlar geç ısınır zaten yani yapacağınız işlemin çok ciddi bir etkisi olmayacak motor zaten ısınmayacatır.
benzer durum bizde var. ankarada çankayada bizim yerimiz. şirket aracımız connect ile şubatta ankarada tüm gün şehir içinde geziyordum araç 60 70 km yaptıktan sonra ısınıyordu o soğukta. bu yüzden çalıştırdıktan sonra rolantide 5 6 dakika bekliordum o soğukta yağlamasını sağlayabilecek kadar ısınıyordu motor.
sizde marşa bastıkan sonra bir kaç dakika beklereniz yapmayı düşündüğünüzden daha verimli ve güvenli olacaktır bence.
-
Neredeyse hiç turboyu kullanmadan rahat 5 km gidiyorum rolantide, o derece rampa müsait.hız da düşük 50 km civarı. Beni düşündüren soğuk motorla rampa aşağı inmek gaza basmadan zararlı mı? İllaki sabah motor ısınana kadar beklemek zorundamıyım. Malum rodaj tamamlanmadı. 700 km deyim. motor sıcak olsa zaten rampayı viteste iner yakıt tasarufu yaparım. Çok geç ısınıyor, forumlarda okuduğuma göre sadece günde 3 km yol yapanlar toplam ortalamada 17 Litre tüketiyorlarmış. Anlayacağınız çok kısa mesafelerde dizel aracın tüketimi aşırı yüksek. Mesafenin kısalığı toplamda anormal tüketim kaçınılmaz. Bunu rolantide çalıştırarak aşabilirmiyiz? Sabah gerekirse 5 dk önceden çalıştırsak çözüm olurmu?
-
Yunus'un belirttiği gibi dizel motorlar çok geç ısınır, mesafeniz kısaysa yapabileceğiniz pek birşey yok maalesef. Bir süre çalıştırıp rölantide bekleyebilirsiniz ama bu bile yeterli gelmeyebilir. Her zaman viteste gidin, hele böylesi bir şanzımanda mutlaka viteste kullanın derim, N'ye almayın D'de kullanın aracı mutlaka. Her bakımdan en sağlıklı kullanım budur.
-
Viteste gidin, boşta hepten ısınmaz, yakıt yakmasına bağlamayın devir olacak ki sürtünme olsun ısı çıksın, devir olsun ki yağ pompası yağ dolandırsın turboya yağ gitsin.
-
Aracınızla ilgili detaylı bi konu açarsanız sevinirim fotoğraflarıyla beraber bende araştırmaya giriştim ama 1.6 TDI DSG yaklaşık 1370 KG ağar geldi biraz :)
-
Evet dostlar, şu an itibariyle aracım şehir içi ortalama 22 krş yakmakta, km 730 de. Yaklaşık 1 dk civarı rolantide bekledikten sonra viteste gaza yüklemeden kendi kendine hızlanmasını bekleyerek kullanmaya başladım. motor sıcaklığı 90 civarına gelmeden gaza yüklenmiyorum. Boşta beklemeyle aracın ısınacağıda yok. Gözlemlerim sonucu en mantıklı hareket otomatik için söylüyorum düşük gaz ile kendi kendine hızlanmasını beklemek, ilginiz için teşekkür ederim, kazasız sürüşler herkese, selamlar
-
Evet dostlar, şu an itibariyle aracım şehir içi ortalama 22 krş yakmakta, km 730 de. Yaklaşık 1 dk civarı rolantide bekledikten sonra viteste gaza yüklemeden kendi kendine hızlanmasını bekleyerek kullanmaya başladım. motor sıcaklığı 90 civarına gelmeden gaza yüklenmiyorum. Boşta beklemeyle aracın ısınacağıda yok. Gözlemlerim sonucu en mantıklı hareket otomatik için söylüyorum düşük gaz ile kendi kendine hızlanmasını beklemek, ilginiz için teşekkür ederim, kazasız sürüşler herkese, selamlar
Şanzıman DSG yanılmıyorsam. D konumunda kullanmak yerine, vitesleri manuel olarak değiştirip ikinci vitesten yukarıya çıkmadan da kullanmak bir çözüm olabilir, madem ki bu şartlarda kullanmak durumundasınız.:wnk:
-
Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar
-
Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar
İlk kısımın doğruluğu oldukça tartışılır.:) Araç için hayati bir bekleme süresi varsa o da sadece motorun ilk çalıştırma anında turbonun korumaya alınabilmesi için gereken kısa süre. Bundan sonra olabildiğince sakin bir sürüş tazıyla yüksek devirleri çok zorlamadan, ama kesinlikle 1 dakika falan da beklemeye gerek duymadan hareket edilmesi gerektiğine dair genel bir kanı var forumumuz dizelcilerinde.
Zaten rölanti ile motorun doğdur düzgün ısındığı bile yok doğrusu. Motorun düzenli bir şekilde birazcık daha yüksek bir devirde seyretmesi daha makul bir sonuç oluşturuyor. İlla motor az devir yapsın diyorsanız benim acelem olmadığı zamanlarda yağtığım gibi normalde pek kullanmadığınız çok düşük devirleri tercih edip 1000-1900 devir aralığını kullanabilirsiniz. Gene de rölantide beklemekten daha efektif olacağını düşünüyorum.
Şanzıman olayına gelince;
Bu konuda Hakan'ın ve yanılmıyorsam Uğur Abi ile AhmetH'nin çok kıymetli bir başlıkları vardı. Bahsettiğiniz durumu anlatmış olmakla beraber, onların anlattığına göre viteste takılı beklemeye gerek yok. Çünkü olay debriyaja basılması ve motorun şanzımandan ayrılması; sonrasında şanzımanın durması ile ilgili.:ok:
-
Çünkü olay debriyaja basılması ve motorun şanzımandan ayrılması; sonrasında şanzımanın durması ile ilgili.:ok:
Kesinlikle.
Araştırmamın sonucu: Araç çalıştırılıp, 1 dakika bekledikten sonra viteste düşük devirde kullanılacak, boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş. Aracınızı boşta kullanmayın, şanzumanın yağsız kalması ilerde sıkıntı doğurabilirmiş. Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor. Önemli olan doğru kullanmak, selamlar
boşa atıldığı zaman şanzumanın yağsız kalması söz konusu olacağından yüksek hızlarda vitese geçirilmesi durumunda aşınma söz konusu olabiliyormuş.
Tam olarak hızla değil devirle alakalı, 40 km/s ile giderken 1. vitese alırsanız boşta beklemiş, dönme hızı düşmüş, wash-up'ı dinmiş şanzımanı, 120 km/s ile giderken 5. vitese almaktan daha fazla tahriklere getirebilirsiniz.
Boşta kullanmak zorunda iseniz aracı durdurduktan sonra vitese takın, bu da seyir halinde boşa atma keyfini zaten ortadan kaldırıyor.
Vites boşta iken durum birazda debriyaja bağlı. Şimdi boşa attık arabayı hiç bişeye basmadan gidiyoruz hızımızın kaç olduğu mühim değil, bu durumda şanzıman 900 devirde dönecektir. Yada 750 devirde, bir diğer deyişle rölanti devriniz kaç ise o devirde şanzıman dönmeye devam edecektir.
Paragraf arası hint vereyim, aracı çalıştırırken debriyaja basın boşa alsanız bile, marş motorunu şanzıman yükünden kurtarırsınız. Uzun vadede belki daha geç diş sıyıracak bi marş dişliniz olur.
Gelelim aracı durdurduktan sonra vitese takma olayına. Biraz düşünürsek bunada gerek yok.
Örnekle açıklama metodundan gidelim. Rampa güzel saldım cihazı kompresyona binmesin yerçekimini daha net yesin diye, hızım 90 km/s lerden 160 lara çıksın, bu durumda rampa bitiminde vitese almak tehlikelidir, aracın yavaşlamasını bekleyin. Zira 1500-2000 gibi devirlerden son vites dişlisine kilitleyemezsiniz, devir yüksek kaçar, aracın yavaşlamasını bekleyin. 900 devirde salınan tüm dişli grubu harkk diye yüksek devre gelince sıçrama başlayıp prizdireklere falan fişman eresiye dek geçecek saliseler belki ufak yıpranımlara sebebiyet verebilir.
Peki aracın hızını düşürsek neden durmamıza gerek kalmadan vitese takıp devam edebiliriz?
Aracı aşağı yukarı hepimiz 1500 devirde falan kaldırırız, yani ilk hareket bu devirlerden olur. Yukarıdaki örnekten devam edelim, aracı peygambere alıp saldık, hızımız yükseldi 160 km/s leri buldu, rampa bitti, sakın 5 e alıp jark diye vitese oturtmayın eğer bu durumu takıyorsanız, hızın düşmesini bekleyin ve demin bahsettiğim kalkış devirlerinden yiyecek şekilde kaptırın vitese, örneğin hız 70-80 e düşsün, alın 5. vitese 1500-2000 arası bi yerden dönmeye başlasın ve sonra vitesi düşürüp şanzıman devrini artırın, lap diye 3 e alırsanız yine aynı zarar verme durumu söz konusu olacaktır.
Umarım anlatabildim.
NOT: Burada bahsedilen olayın mevzusu, yavaşlamış ve yağ dolanımı düşmüş şanzımanın (ki bu rölanti devri ve şahsımca o kadarda yetersiz bulmuyorum) birden yüksek devirlere çıkıp üst dişli gruplarını bir kaç salise yağsız döndürmesinden ileri gelecek "kılı kırk yarar cinsten" bi pimpirik durumu. Abarttığım kadar yok :D Ayrıca manuel için geçerlidir.
-
herkes doğru
vites tipi ne olursa olsun boşta iken inilmez arabada devir olmadan ısısı hızlı artmaz eğer amaç yakıt tasarrufu ise yayan incen yokuş aşağı saldınmı kendini tekerlen dur.