škodaturkey.com

TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: isikayhan - 15 Mayıs 2010, 15:55:39

Başlık: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 15 Mayıs 2010, 15:55:39
Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi

Alıntı: http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=39761340 (http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=39761340)

Volksvagen otomotiv, sürekli kayıp veren Seat için lineer bir finansman sağlıyor ama şu an girişecekleri son deneme sonuncusu olacak. Vw, yeniliklerle son birkaç senede Seat markasının kâr etmesini sağlasa da yine markayı tamamiyle kapatmayı planlıyorlar.

Bloomberg'e göre Seat'a biçilen ömür 5 sene, eğer istenilen kârlılık sağlanamazsa artık Seat diye bir marka olmayacak.

İspanya temelli otomobil üreticisi 2010'un ilk çeyreğinde Vw'e tam 140 milyon dolar para kaybettirmiş. Bu da Vw Ticari araçlar ve Bentley'in toplam zararının 2 katı oluyor.

Vw'in en büyük korkularından birisi de Yunanistan'daki krizin İspanya'ya sıçrayacak olması.

Yorum: Otomobil dünyasının en sempatik markalarından birinin bu şekilde bir duruma düşmesi gerçekten üzücü.

Orjinal Haber Kaynağı: Bloomberg BusinessWeek
VW in ‘Last Attempt’ to Save Seat Amid Spanish Crisis (Update1)
http://www.businessweek.com/news/2010-05-13/vw-in-last-attempt-to-save-seat-amid-spanish-crisis-update1-.html (http://www.businessweek.com/news/2010-05-13/vw-in-last-attempt-to-save-seat-amid-spanish-crisis-update1-.html)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: hakanerdogan - 15 Mayıs 2010, 16:18:50
Zaten hiç kanım ısınmadıydı :++:


Normal aslında ya, kriz gerçekten büyük.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: FF - 15 Mayıs 2010, 16:43:46
Seat zaten topu dikmiş markaydı, VW diriltti onu ama VW bile uğraşmayacaksa artık kimse kolay kolay alıp uğraşmaz bu vakitten sonra, bu sefer ki temelli gidiş olur sanırım. Bakalım ne olacak tabi, kriz zaten kol böreği oldu çıktı.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 15 Mayıs 2010, 17:07:08
Eski bir Seat Ibiza sahibi olarak ben üzüldüm :(
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: Birkan - 15 Mayıs 2010, 17:31:06
skoda da bir sorun yok değil mi :D
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 15 Mayıs 2010, 17:37:42
Alıntı yapılan: Birkan;104066
skoda da bir sorun yok değil mi :D

Škoda için de 2009'a dair, bunun kadar olmasa da, olumsuz bir haber yapılmıştı :(
 
Der Spiegel: VW'nin Skoda ile başı dertte
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=5158
 
 
Ama 2010'un ilk çeyreği sonucu iyi görünüyor :)
 
Škoda Auto'da 2010'un ilk çeyreğinde %561,7 kâr artışı
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6188
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: Birkan - 15 Mayıs 2010, 17:46:36
2009 kriz yılıydı zaten 2010 da toparlanması sevindirici
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: mygokhan - 15 Mayıs 2010, 18:06:01
Üzücü seat için...;Açıkçası kapanmasını istemem sevdiğim bir markadır..
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: fenomen - 15 Mayıs 2010, 18:11:25
Alıntı yapılan: mygokhan;104082
Üzücü seat için...;Açıkçası kapanmasını istemem sevdiğim bir markadır..
:+1::ok:
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: berfin.meb - 15 Mayıs 2010, 18:36:52
Alıntı yapılan: isikayhan;104060
Eski bir Seat Ibiza sahibi olarak ben üzüldüm :(

Az önce Seat İbiza ile ilgili bir video izledim.
Ben de  üzüldüm.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 16 Mayıs 2010, 10:27:12
eski toledo'ya hakikatten yazık oldu
benim için zamanında octavia ile alınabilecek araçlar arasındaydı
 
sadece seat sportif modeller çıkarsa belki bir farklılşama olurdu ama diğer grup markaları da bu tür modeller çıkarıyor: audi(tt,r8), vw(r) ve skoda(rs)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: dgn - 16 Mayıs 2010, 10:32:19
seatın leondan başka düzgün modeli yoktu onun için normal.Koskoca seatı leon sırtlayacak değil ya.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 16 Mayıs 2010, 10:44:19
vardı ama ne hale geldi :(
 
Toledo'nun evrimi:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Toledo (http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Toledo)
 
Typ 1L
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c4/Seat_Toledo.JPG/250px-Seat_Toledo.jpg)
 
Typ 1M
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Seat_Toledo_front_20070518.jpg/250px-Seat_Toledo_front_20070518.jpg)
 
Typ 5P
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Seat_Toledo_front_20080227.jpg/250px-Seat_Toledo_front_20080227.jpg)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: turker - 16 Mayıs 2010, 11:28:17
Evet, Toledo bu hale geldi, Altea bi cinsti zaten, Cordoba bitti, Bi leon bi ibiza kaldı...
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: mayham85 - 16 Mayıs 2010, 11:29:46
seat kapanmaz :) bu haber her sene çıkar aynı içerikle asparagas bir haber. kapatacak olsalardı seat 10 senedir zararda şimdiye kadar kilidi vurur ispanyaya 500 küsür bin adet kapasiteli fabrika dikmezlerdi :)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: 06navy - 16 Mayıs 2010, 11:38:56
Alıntı yapılan: mayham85;104258
seat kapanmaz :) bu haber her sene çıkar aynı içerikle asparagas bir haber. kapatacak olsalardı seat 10 senedir zararda şimdiye kadar kilidi vurur ispanyaya 500 küsür bin adet kapasiteli fabrika dikmezlerdi :)

İnşallah kapanmaz, farklı karakterde araçları renk katıyodu piyasaya.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 16 Mayıs 2010, 11:39:01
Alıntı yapılan: mayham85;104258
seat kapanmaz :) bu haber her sene çıkar aynı içerikle asparagas bir haber. kapatacak olsalardı seat 10 senedir zararda şimdiye kadar kilidi vurur ispanyaya 500 küsür bin adet kapasiteli fabrika dikmezlerdi :)

umarım öyledir :)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: mygokhan - 16 Mayıs 2010, 11:48:15
Bence marjinal modeller üretiliyor..Aslında altea falan sevilmiyor ama bana farklı geldiği için hoşuma gidiyor.Altea falan tercih edilmezmi ya? Roomster'dan daha büyük daha geniş, belkide standart baz donanımda daha iyidir..

Zaten Seat'ın prensibi, spor tasarımlı, marjinal otomobiller üretmek değil mi?

Skoda iiçin ise orta sınıfta standartları karşılayacak , özellik bakımından biraz daha rakiplerinden önde otomobiller üretmek değil mi?

Seat gibi bir markayı kapatmazlar diye umuyorum.Böyle dedikodular bazen marka için reklamda olmuş olmuyor mu?
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: mayham85 - 16 Mayıs 2010, 11:50:54
Alıntı yapılan: isikayhan;104263
umarım öyledir :)
senelerdir seat forumlarına bakarım abi hemen her sene bir çıkar millet panik olur falan :)  sonuçta vw 91 den bu yana çok ciddi para akıttı o parasını almadan geri dönmez.

brde seatın modellerini küçümsemeyin. altea xl ler falan harika makineler cupra lar FR lar falan :) bir cupra nın alt yapısı bir s3 ile bire bir aynıdır leonla tek alakası dış kaportası. mesela (4 çeker sistemi hariç) çok ciddi güçlere dayanabilir. 850 bg e çıkartılmış cupra biliyorum bu tarz modeller söz konusu olduğu zaman vw her zaman ihtiyaç duyuyor bu markaya özellikle ingiliz pazarı gibi alman malına karşı olunan pazarlarda ancak seat ve skoda gibi markaları ile malını satabiliyor. wtcc gibi yarışlardaki başarıları (senelerdir derecelerde gidiyor) en çok tercih edilen 2,0 tdi fabrikasyon wtcc ye uygun üretilen leonlar.

cordoba ise çok zorlama kalıordu avrupa pazarında. iyi hatırlıyorum gcz gibi yabancı sitelerde polo sedan muhabbeti çıkınca kime satacaklar kimse almaz yorumları geliyordu ingilizlerden almanlardan falan. avrupa pazarı sedan araca hele B sınıfında ciddi şekilde kapalı satamıyorlardı bir yunan birde bize satmak için tutmadılar modeli bence doğrusuda o olurdu.

seatın ise en büyük hatası şudur bence. 2004 -2005 de pq35 platformuna geçişte ilk model altea da eski kasa leon ve toledolara göre çok ciddi şekilde kalite ve konfor düşmesi yaşandı. nerdeyse tek motor seçeneği 1,6 8v gibi kaldı 1,6 fsi lar o zaman hiç seatta sunulmadı. tsi lar dsg siz sunuldu. türkiye gibi pazarlarda 2,0 tfsi lar 1,9 tdi lar resmen imkansız kaldı. yeni leon çıktığındada aynı şey yaşandı.

toledo konusuna ise mk2 sahibi olarak hiç girmiorm mk3 mü oda nedir tanımıyorum dersem anlarsınız umarım :D
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 19 Mayıs 2010, 11:56:29
2010'un ilk dört ayında geçen yıla göre dünya genelinde SEAT %10,7 daha fazla araç teslim etmiş.
Batı Avrupa'da sayı %13,8 artmış.
Kendi ülkesi olan İspanya'da ise %46,2 artmış.
Exeo Sport Tourer (ST) ve Exeo en çok artışı yapan modeller olmuş.

http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/05/aak_April.html (http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/05/aak_April.html)

SEAT delivered 117,400 (106,100; +10.7 percent) vehicles worldwide during the first four months. The company was particularly successful in Western Europe with deliveries totaling 103,500 (90,900; +13.8 percent) units. On its home market Spain, SEAT delivered 35,000 (23,900; +46.2 percent) units. The Exeo Sport Tourer and Exeo enjoyed the highest growth rates.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 19 Mayıs 2010, 12:14:24
SEAT satış bölümünde yeniden organizyonu tamamladı
Thibault Champenois satış ağı geliştimre yöneticisi olarak göreve başlamış, daha önce PSA Group (Peugeot&Citroën) ve Toyota'da görev yapmış.
Marc de Laitre, SEAT Fransa yöneticisi olmuş, bütün kariyeri Ford'ta geçmiş.
Louis-Carl Vignon, SEAT İtalya yöneticisi olmuş, daha önce Ford ve General Motors'ta (Saab ile ilgili) görev yapmış.


http://media.seat.com/en/seat-news/606.html (http://media.seat.com/en/seat-news/606.html)


Martorell, 29-04-2010

APPOINTMENTS AT SEAT

SEAT finalises reorganisational changes in its Sales division

• Thibault Champenois, sales network development director
• The Spanish brand strengthens its international structure by appointing Marc de Laitre as new director of SEAT France and Louis-Carl Vignon as new director of SEAT Italy


SEAT is announcing significant changes to its sales division. Thibault Champenois, 43, (Nantes, France) has been appointed sales network development director. In this newly created position, Champenois will report directly to the Vice-president for Sales, who for the time being is SEAT chairman James Muir.

Thibault Champenois holds a Business degree from ESSCA Business School in Angers and an MBA from ESCP Europe. He joins SEAT after working at Toyota Europe, where he was responsible for developing the European dealership network since 2006. Prior to this he developed his career in the PSA group, where he held several management positions in the sales division.

New SEAT France director Marc de Laitre, 43, hails from Neuilly sur Seine, France. De Laitre holds a Business degree from the INSEEC Business School in Bordeaux, and has developed his entire career at the Ford group. Since joining Ford in 1989 he worked in several areas of the sales division, including fleet sales and marketing. His final appointment came in 2004, when he was made national sales manager at Ford France.

New SEAT Italy director Louis-Carl Vignon, 43, was born in Antony, France. He holds a Business degree from the Fontainebleau Business School and joins SEAT after working at General Motors Italy. His latest appointment was as sales and marketing director in 2008. He began working for the General Motors group in 2000 where, among other responsibilities, he was operations director for General Motors southern Europe and dealership development director for Saab France. From 1991 to 2000 he worked in the sales division of Ford France.

Both Marc de Laitre and Louis-Carl Vignon will report to SEAT's new Group Director Sales Paul Sevin.

All of these new appointments will become effective on 1 May.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 19 Mayıs 2010, 12:31:51
Şu an 9 modeli olan SEAT, 2018'de araç çeşitliliğini 40 yüksek kalteli ürüne çıkarmak istiyor.

http://www.seat.com/com/generator/su/com/SEAT/site/company/facts/main.html (http://www.seat.com/com/generator/su/com/SEAT/site/company/facts/main.html)

(http://img33.imageshack.us/img33/2923/seatj.jpg)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 24 Temmuz 2010, 19:27:47
SEAT Mayıs ayında teslim ettiği araç sayısında geçen yılın aynı ayına göre %7,2 artış elde etti.

Bazı ülkelere göre artış oranları:
İngiltere'de %36,4
İspanya'da %46,4

Modellerde en çok artış ise Alhambra ve Exeo ST (Sport Tourer).


http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/06/Volkswagen_Group_achieves_18_1_percent_growth_in_w orldwide_deliveries_for_period_to_May_2010.html (http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/06/Volkswagen_Group_achieves_18_1_percent_growth_in_worldwide_deliveries_for_period_to_May_2010.html)


SEAT also reported growth worldwide, delivering 147,600 (137,600; +7.2 percent) vehicles. The brand’s models were particularly popular on the home market of Spain, where 44,900 (30,700; +46.4 percent) vehicles were delivered, and in countries such as the UK, where 15,000 (11,000; +36.4 percent) customers purchased a new SEAT. In terms of model series, the Alhambra and the Exeo Sport Tourer were among the leaders.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 24 Temmuz 2010, 19:29:08
SEAT, 2010'un ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre %4,9 oranında satış adetini arttırmış. İspanya'da bu artış oranı %43,2 olmuş.

Volkswagen Group reports new delivery record for first half year
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/07/Volkswagen_Group_reports_new_delivery_record_for_first_half_year_.html (http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/07/Volkswagen_Group_reports_new_delivery_record_for_first_half_year_.html)

During the first half year, the Spanish brand SEAT delivered 181,800 (173,400; +4.9 percent) vehicles worldwide. Demand was particularly strong on the brand’s home market of Spain, where SEAT delivered a total of 56,900 (39,700; +43.2 percent) vehicles.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: mygokhan - 26 Temmuz 2010, 00:22:20
Bide batıyor diyorlardı :D Son denemede başarılı oldular o zaman..
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: mayham85 - 26 Temmuz 2010, 00:23:31
haber en baştan beri dediğim şekilde asparagastı :)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: megamania - 26 Temmuz 2010, 00:36:02
Asparagas ise sorun yok. Özellikle son üretimlerini beğeniyorum seat'ın.
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: isikayhan - 30 Temmuz 2010, 01:05:18
SEAT, 2010'un ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre 2 milyon € daha az zarar etmiş: 157 milyon €.


Volkswagen Group lifts profitability substantially in first half of 2010

http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/07/Halbjahr.html (http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/07/Halbjahr.html)

The recovery in the Spanish automotive market had a positive effect on unit sales by the SEAT brand, which rose by 17.7 percent in the reporting period to 186,000 (158,000) vehicles. The operating loss amounted to €-157 million (€-159 million).


Ayrıntılı rapor için bakınız: VW AG Interim Report January - June 2010
http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/publications/2010/07/HY_Report.-bin.acq/qual-BinaryStorageItem.Single.File/HY_2010_e.pdf (http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/publications/2010/07/HY_Report.-bin.acq/qual-BinaryStorageItem.Single.File/HY_2010_e.pdf)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: skodam_1985 - 31 Aralık 2010, 15:42:08
Seat Leon ile 2 senedir ayakta zaten exeoyu çıkardılar 1 sene boyunca exeodan 7 tane anca görmüşümdür.:D skoda ise SuperB modelini çıkararak segment tartışmalarına yol açan bir araba çıkardı. :D sonuçta SuperB çok başarılı bir model oldu.Herkes Octaviadanda ümidi kesiyorduki makyajlı octavia çıktı ve insanlar aniden hücum etti( benim gibi) :D    fabiada ise yine sınıfının iyi aracını üretmeyi başardılar (fiyatına göre) ve önden fabiaya benziyen daha çok ailesinde 1 kişi fazla olan yani atıyorum aile 4 kişi fabiaları vardı diğer aile 5 kişi roomster almayı tercih ediyor. yani önden aynı ama daha geniş bir arabaya binmek isteyenler için skodanın roomster modelide gerçekten ses getirdi. şu an ise vw kendine önem vermeyi bıraktı şimdi skodanın yanında :D gerçekten ama ya vw 2008 senesinden beri skodaya çok önem vermeye başladı seat ise 5 sene sonra değil 3 sene anca kalır. alhambra modelini uygun fiyatla ülkemize getirip satarlarsa anca satılır. benden bu kadarlık :)
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: fenomen - 31 Aralık 2010, 16:02:47
benden bu kadarlık :)
---
:++::++::++:
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: skodam_1985 - 31 Aralık 2010, 16:10:07
Alıntı yapılan: fenomen;175465
benden bu kadarlık :)
---
:++::++::++:
:favo1::rock1:
Başlık: Cevap: Seat'ı kurtarmak için VW'nin son denemesi
Gönderen: @lp@RSl@n - 31 Aralık 2010, 17:03:03
seat Typ 1M kasasına hayranım çok hoş bence