škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: SCORE - 08 Haziran 2010, 16:31:17

Başlık: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 16:31:17
adım sinan ist esenlerde oturmaktayım 2 ay önce 2006 skoda fabia clasic tdi aldim alirken aracin ilk sahibi içine kirsal (kaçak) mazot koydugunu soledi arac ilk çalistirma esnasinda gec aliyor motoru salliyor ..alirken usta ya goturdum motorunda sorun yok ama bunu yakmasi sonrada euro dizel almami ve filtre grubunu degiştirmemi söyledi ve uyguladim;fakat sorun çözülmedi araç giderken arada bir stop ediyor yardimci olursaniz sevinirimm.aracı bılgısayarda soktum motorla ilgili arıza vermedi
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: Real81 - 08 Haziran 2010, 16:41:37
aramıza hoşgeldiniz , keşke önce kendiniz tanıtıp konuya bu şekilde girseydiniz..
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 16:44:41
tsk ederım  hbuldum
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: Ugur A. - 08 Haziran 2010, 16:47:18
Hoşgeldiniz.

Sorun titizlikle veya tecrübeyle bulunabilecek gibi geldi bana.
O nedenle http://www.sahkanotomotiv.com adresinden Serkan ve Serhan ile temasa geçip aracınızı tepeden tırnağa kontrol ettirmenizi öneririm.
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 16:49:57
tsk burayı ıyı bılıyorum banada yakın
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: hakanerdogan - 08 Haziran 2010, 16:55:14
Motora acıyarak cümlelerime başlamak isterim.

Muhtemelen motor içerisinde ve turboda kurum bağlama durumu söz konusu. Tabi katalitikte ne alemde Allah kerim.

Filtreleri değişmissiniz güzel, yakıt filtresinide değiştiniz tabi. Desem ki ben bu durumdayım ne yaparım?

Öncelikle yağı değişirim eğer değişmedi iseniz, Mobil ESP 5-30, Castrol 5-40 Turbodiesel gibi esaslı bir yağ koyarım.

Çekerim Shell'e, GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.

Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.

Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir.


MÜHİM NOT: Yukarıda bahsettiğim durum tamamen TC Karayollarında illegal olmakla birlikte son derece hayati tehlike arz etmektedir, tavsiye niteliğinde değil, kendi görüşlerimdir. Yapmayın, yaptığınız takdirde başınıza bir şey gelmesi durumunda kesinlikle sorumlu tutulamam, sorumluluk kabul etmeyeceğimi beyân ederim.


Hadi diyelim bütün bunlar yapıldı veya yapılmadı ve sonra değişen bir şey yok ne yapacağız?

Motor carbon temizliği geçirebliir, turboya bakılır, katalitiğe bakılır. Devamında yüksek ihtimalle iyileşme gözlenecektir.


Ve dürüst olmak gerekirse.............;

TDI gibi pompa meme enjektörlü kendinden tubo şarjlı intercooler bir makineye traktör mazotu koymuş zihniyetin ne arabasının bakımını düzgün yaptığını düşünürüm ne de o motordan bi cacık olacağını. Olmaz hocam. O araç yaş.

Yarın mazot pompası cuflarsa eline 1700 TL faturayı tutuşturuverirler.

Ufak hacim yüksek kompresyonlu turbo-dizel cihaza öle herkes binemez. Herkesede vermeyeceksin arabayı bilen adam kullanacak, üç kuruşun hesabını yapıyordun madem alaydın benzinliyi LPG takıp bineydin. Yok öle yağma az yaktığının karşılığını vereceksin.

En basitinden TDI makineler atmosferik benzinlilere göre havayı sert çeker, bir nevi elektrik süpürgesi gibi düşünün, 2500-3000 kilometrede bir hava filtremi değişirim, sanayiden geçtikçe alırım pazardan patlıcan alır gibi. Kırsal koyan adam onu değişir mi, bunu bilir mi? Bilmez...

6900-7500 kilometrede bir o yağ değişmelidir arkadaşım, 10-15 bin km'de bir değişirsen araba çırıl çırıl çalışmaya başlayacaktır belli bir kilometreyi doldurduktan sonra. Ayrıca yukarda bahsettiğim türdeşten yağlar kullanılacak, aynı yağ turboyada gidiyor, içerde pompa meme enjektörün basıncı fevkalade yüksek, tahrik çok fazla gerek gömleklerde gerek krank-piston kolu kesişmelerinde.


Umarım aracınız sağlığına kavuşur, geçmiş olsun, kolay gelsin...
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: Ugur A. - 08 Haziran 2010, 17:18:11
Alıntı yapılan: hakanerdogan;113534
...GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.

Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.

Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir...
Ben de olsam öncelikle carbon clean düşünürdüm. Gerek yok zaten marazlı motorla bu kadar yüksek devir ve sürat yapmaya bana kalırsa.
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 18:49:55
demiş oldugun  yagdan koydum ..tabıkıde canımı  bır arac ıcın tehlıkeye  atamam  benden onemlı degıl ya ..arac her zamn bu olayı  yapmıyo cekmesınde kacmasında da bahsettıgın gıbıde sorun yok   mazot ıle bırlıkte bır kac kutu  enjektor temızleyıcı  ve mazot  katkısı  kullandım  87000 de aldım 89000 oldu  sımdılık  ve kısa bır sure ıcınde uzun yol  yapacagım  bakalım  duzelecek sanırım  olmadı satarım 14000 tl ye aldım  :D
bu paraya  benzınlı vermezler
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: Can - 08 Haziran 2010, 18:58:36
Hakan abi TDI konusunda çok hassastır.Yazısındanda anlaşılacağı gibi TDI motoru yalayıp yutmuş biri olarak bence tavsiyelerine kulak asın.
Bana kalırsa aracı satın:)
Ucuza almışsınız sanırım.Piyasa hakkında bilgim yok.
1-2 daha ekleyip temizini alın bence:ok:
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 19:04:31
ya ısın aslı satma taraftarı degılım cunku ısındım  hosuma gıdıyor arac fena degıl gıdısı yol tutusu  yakıtı  bakımından guzel  ama bu olayı  cozemessemde yapılacak bıe sey  yok
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: 06lkn66 - 08 Haziran 2010, 19:08:33
fabia tdı güzel arabadır zevkli kullanımı vardır ama bence o arabadan hayır beklemeyin masraf çıkartmadan elinizden çıkarın temiz bişey alın
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 19:08:57
hakan bey  anladıgım kadarıyla tdı  konusunda bılgınız genıs tşk ederım
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: 06lkn66 - 08 Haziran 2010, 19:09:57
hakan abi sitenin tdı piridir arabasınada gözü gibi bakar bişey söylüyosa bence uygulamakta fayda var:D
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: efe_38 - 08 Haziran 2010, 19:33:48
dost acı söyler diyerek sözlerime başlamak isterim.
 
bana sorarsanız o motorun artık kimseye hayrı olmaz,bildiğimiz traktör mazotu koymuş adam. yuh be bu arabanın edi ne budu ne o motor nasıl yakacak onu...
 
kırsal mazot koyan adam bakımındada castrol kullanmaz heralde,koymuştur 6-7 liralık champion yağı sallamıştır.
 
motor epeyce yıpranmıştır,artık onu geri düzeltmek zor ama adama döndürmek elde.
 
öncelikle euro dizel koymak farz sonra yağınıda değiştirin,filtrelerde full değişmeli zaten hakan abi bunları güzel bir şekilde açıklamış hangi yağları tercih etmeniz gerektiğine bildirmiş bana saygı duymak düşer...
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 21:05:34
zaten  efe kardeş ben bu dedıklerını  yaptım az cok bende anlarım  bı işten ama benden daha ıyısını  bulmak farklı cozumler uretmek  amacım  fıltre yag  polen fıltresıne kadar degiştirdim ben bunun  ..en ıyısı orjınal  parca kullandım
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 08 Haziran 2010, 21:07:37
benım  aldıgım kısı  bunu  alacak karsılıgı almış birinden ve naklıyat  fırması   vardı  adamın   bu yuzden bu mazottan koymus bu vatandaş kamyona koyuyoruz bu yakat  hesabı  bende alırken ustaya  gosterdım  de aldım  kafama gore davranmadım  motorunda yıne bır sey  yok  az cok bılıyorum  vw motoru 3 piston bu  arac kolay  kolay  sorun  cıkaran tıplerden degıl  yanıde ama kullanmak  da cook  önemlı
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: efe_38 - 10 Haziran 2010, 18:40:09
Alıntı yapılan: SCORE;113682
zaten efe kardeş ben bu dedıklerını yaptım az cok bende anlarım bı işten ama benden daha ıyısını bulmak farklı cozumler uretmek amacım fıltre yag polen fıltresıne kadar degiştirdim ben bunun ..en ıyısı orjınal parca kullandım

bence aracın fiyatına göz yumup almasaydınız :( şimdi böyle bir fiyata dizel almak insanı memmun eder ama nasıl bir dizel,servisi falan geçelimde iyi bir sanayiyi ustasına götürün o halden anlayacaktır :ok: mesela kaydırıcı koyabilir çok rahatlatır arabayı,rölantide kalkmalarda falan :ok: veya başka bir şözüm yolu bulabilir ama güvendiğinizin veya eşten dosttan alınan sağlam bilgiler doğrultusunda bir ustaya gidin :)
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: murat11h1 - 10 Haziran 2010, 22:01:39
Alıntı yapılan: hakanerdogan;113534
Motora acıyarak cümlelerime başlamak isterim.
 
Muhtemelen motor içerisinde ve turboda kurum bağlama durumu söz konusu. Tabi katalitikte ne alemde Allah kerim.
 
Filtreleri değişmissiniz güzel, yakıt filtresinide değiştiniz tabi. Desem ki ben bu durumdayım ne yaparım?
 
Öncelikle yağı değişirim eğer değişmedi iseniz, Mobil ESP 5-30, Castrol 5-40 Turbodiesel gibi esaslı bir yağ koyarım.
 
Çekerim Shell'e, GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.
 
Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.
 
Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir.
 
 
MÜHİM NOT: Yukarıda bahsettiğim durum tamamen TC Karayollarında illegal olmakla birlikte son derece hayati tehlike arz etmektedir, tavsiye niteliğinde değil, kendi görüşlerimdir. Yapmayın, yaptığınız takdirde başınıza bir şey gelmesi durumunda kesinlikle sorumlu tutulamam, sorumluluk kabul etmeyeceğimi beyân ederim.
 
 
Hadi diyelim bütün bunlar yapıldı veya yapılmadı ve sonra değişen bir şey yok ne yapacağız?
 
Motor carbon temizliği geçirebliir, turboya bakılır, katalitiğe bakılır. Devamında yüksek ihtimalle iyileşme gözlenecektir.
 
 
Ve dürüst olmak gerekirse.............;
 
TDI gibi pompa meme enjektörlü kendinden tubo şarjlı intercooler bir makineye traktör mazotu koymuş zihniyetin ne arabasının bakımını düzgün yaptığını düşünürüm ne de o motordan bi cacık olacağını. Olmaz hocam. O araç yaş.
 
Yarın mazot pompası cuflarsa eline 1700 TL faturayı tutuşturuverirler.
 
Ufak hacim yüksek kompresyonlu turbo-dizel cihaza öle herkes binemez. Herkesede vermeyeceksin arabayı bilen adam kullanacak, üç kuruşun hesabını yapıyordun madem alaydın benzinliyi LPG takıp bineydin. Yok öle yağma az yaktığının karşılığını vereceksin.
 
En basitinden TDI makineler atmosferik benzinlilere göre havayı sert çeker, bir nevi elektrik süpürgesi gibi düşünün, 2500-3000 kilometrede bir hava filtremi değişirim, sanayiden geçtikçe alırım pazardan patlıcan alır gibi. Kırsal koyan adam onu değişir mi, bunu bilir mi? Bilmez...
 
6900-7500 kilometrede bir o yağ değişmelidir arkadaşım, 10-15 bin km'de bir değişirsen araba çırıl çırıl çalışmaya başlayacaktır belli bir kilometreyi doldurduktan sonra. Ayrıca yukarda bahsettiğim türdeşten yağlar kullanılacak, aynı yağ turboyada gidiyor, içerde pompa meme enjektörün basıncı fevkalade yüksek, tahrik çok fazla gerek gömleklerde gerek krank-piston kolu kesişmelerinde.
 
 
Umarım aracınız sağlığına kavuşur, geçmiş olsun, kolay gelsin...
yahu konuyu açıklamadaki uslübüne gül gül öldüm ya. süpersin...:++:
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 12 Haziran 2010, 12:06:16
tüm arkadaslara tsk ederim  bilgilerinizden dolayi saolun
Başlık: Cevap: acill yardım gerekli fabıa tdi
Gönderen: SCORE - 01 Temmuz 2010, 17:58:37
aracım satılıktır duyurulurhttp:
//www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-fabia-89000km-de-ruhsat-sahibinden/detay