škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: SCORE - 08 Haziran 2010, 16:31:17
-
adım sinan ist esenlerde oturmaktayım 2 ay önce 2006 skoda fabia clasic tdi aldim alirken aracin ilk sahibi içine kirsal (kaçak) mazot koydugunu soledi arac ilk çalistirma esnasinda gec aliyor motoru salliyor ..alirken usta ya goturdum motorunda sorun yok ama bunu yakmasi sonrada euro dizel almami ve filtre grubunu degiştirmemi söyledi ve uyguladim;fakat sorun çözülmedi araç giderken arada bir stop ediyor yardimci olursaniz sevinirimm.aracı bılgısayarda soktum motorla ilgili arıza vermedi
-
aramıza hoşgeldiniz , keşke önce kendiniz tanıtıp konuya bu şekilde girseydiniz..
-
tsk ederım hbuldum
-
Hoşgeldiniz.
Sorun titizlikle veya tecrübeyle bulunabilecek gibi geldi bana.
O nedenle http://www.sahkanotomotiv.com adresinden Serkan ve Serhan ile temasa geçip aracınızı tepeden tırnağa kontrol ettirmenizi öneririm.
-
tsk burayı ıyı bılıyorum banada yakın
-
Motora acıyarak cümlelerime başlamak isterim.
Muhtemelen motor içerisinde ve turboda kurum bağlama durumu söz konusu. Tabi katalitikte ne alemde Allah kerim.
Filtreleri değişmissiniz güzel, yakıt filtresinide değiştiniz tabi. Desem ki ben bu durumdayım ne yaparım?
Öncelikle yağı değişirim eğer değişmedi iseniz, Mobil ESP 5-30, Castrol 5-40 Turbodiesel gibi esaslı bir yağ koyarım.
Çekerim Shell'e, GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.
Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.
Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir.
MÜHİM NOT: Yukarıda bahsettiğim durum tamamen TC Karayollarında illegal olmakla birlikte son derece hayati tehlike arz etmektedir, tavsiye niteliğinde değil, kendi görüşlerimdir. Yapmayın, yaptığınız takdirde başınıza bir şey gelmesi durumunda kesinlikle sorumlu tutulamam, sorumluluk kabul etmeyeceğimi beyân ederim.
Hadi diyelim bütün bunlar yapıldı veya yapılmadı ve sonra değişen bir şey yok ne yapacağız?
Motor carbon temizliği geçirebliir, turboya bakılır, katalitiğe bakılır. Devamında yüksek ihtimalle iyileşme gözlenecektir.
Ve dürüst olmak gerekirse.............;
TDI gibi pompa meme enjektörlü kendinden tubo şarjlı intercooler bir makineye traktör mazotu koymuş zihniyetin ne arabasının bakımını düzgün yaptığını düşünürüm ne de o motordan bi cacık olacağını. Olmaz hocam. O araç yaş.
Yarın mazot pompası cuflarsa eline 1700 TL faturayı tutuşturuverirler.
Ufak hacim yüksek kompresyonlu turbo-dizel cihaza öle herkes binemez. Herkesede vermeyeceksin arabayı bilen adam kullanacak, üç kuruşun hesabını yapıyordun madem alaydın benzinliyi LPG takıp bineydin. Yok öle yağma az yaktığının karşılığını vereceksin.
En basitinden TDI makineler atmosferik benzinlilere göre havayı sert çeker, bir nevi elektrik süpürgesi gibi düşünün, 2500-3000 kilometrede bir hava filtremi değişirim, sanayiden geçtikçe alırım pazardan patlıcan alır gibi. Kırsal koyan adam onu değişir mi, bunu bilir mi? Bilmez...
6900-7500 kilometrede bir o yağ değişmelidir arkadaşım, 10-15 bin km'de bir değişirsen araba çırıl çırıl çalışmaya başlayacaktır belli bir kilometreyi doldurduktan sonra. Ayrıca yukarda bahsettiğim türdeşten yağlar kullanılacak, aynı yağ turboyada gidiyor, içerde pompa meme enjektörün basıncı fevkalade yüksek, tahrik çok fazla gerek gömleklerde gerek krank-piston kolu kesişmelerinde.
Umarım aracınız sağlığına kavuşur, geçmiş olsun, kolay gelsin...
-
...GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.
Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.
Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir...
Ben de olsam öncelikle carbon clean düşünürdüm. Gerek yok zaten marazlı motorla bu kadar yüksek devir ve sürat yapmaya bana kalırsa.
-
demiş oldugun yagdan koydum ..tabıkıde canımı bır arac ıcın tehlıkeye atamam benden onemlı degıl ya ..arac her zamn bu olayı yapmıyo cekmesınde kacmasında da bahsettıgın gıbıde sorun yok mazot ıle bırlıkte bır kac kutu enjektor temızleyıcı ve mazot katkısı kullandım 87000 de aldım 89000 oldu sımdılık ve kısa bır sure ıcınde uzun yol yapacagım bakalım duzelecek sanırım olmadı satarım 14000 tl ye aldım :D
bu paraya benzınlı vermezler
-
Hakan abi TDI konusunda çok hassastır.Yazısındanda anlaşılacağı gibi TDI motoru yalayıp yutmuş biri olarak bence tavsiyelerine kulak asın.
Bana kalırsa aracı satın:)
Ucuza almışsınız sanırım.Piyasa hakkında bilgim yok.
1-2 daha ekleyip temizini alın bence:ok:
-
ya ısın aslı satma taraftarı degılım cunku ısındım hosuma gıdıyor arac fena degıl gıdısı yol tutusu yakıtı bakımından guzel ama bu olayı cozemessemde yapılacak bıe sey yok
-
fabia tdı güzel arabadır zevkli kullanımı vardır ama bence o arabadan hayır beklemeyin masraf çıkartmadan elinizden çıkarın temiz bişey alın
-
hakan bey anladıgım kadarıyla tdı konusunda bılgınız genıs tşk ederım
-
hakan abi sitenin tdı piridir arabasınada gözü gibi bakar bişey söylüyosa bence uygulamakta fayda var:D
-
dost acı söyler diyerek sözlerime başlamak isterim.
bana sorarsanız o motorun artık kimseye hayrı olmaz,bildiğimiz traktör mazotu koymuş adam. yuh be bu arabanın edi ne budu ne o motor nasıl yakacak onu...
kırsal mazot koyan adam bakımındada castrol kullanmaz heralde,koymuştur 6-7 liralık champion yağı sallamıştır.
motor epeyce yıpranmıştır,artık onu geri düzeltmek zor ama adama döndürmek elde.
öncelikle euro dizel koymak farz sonra yağınıda değiştirin,filtrelerde full değişmeli zaten hakan abi bunları güzel bir şekilde açıklamış hangi yağları tercih etmeniz gerektiğine bildirmiş bana saygı duymak düşer...
-
zaten efe kardeş ben bu dedıklerını yaptım az cok bende anlarım bı işten ama benden daha ıyısını bulmak farklı cozumler uretmek amacım fıltre yag polen fıltresıne kadar degiştirdim ben bunun ..en ıyısı orjınal parca kullandım
-
benım aldıgım kısı bunu alacak karsılıgı almış birinden ve naklıyat fırması vardı adamın bu yuzden bu mazottan koymus bu vatandaş kamyona koyuyoruz bu yakat hesabı bende alırken ustaya gosterdım de aldım kafama gore davranmadım motorunda yıne bır sey yok az cok bılıyorum vw motoru 3 piston bu arac kolay kolay sorun cıkaran tıplerden degıl yanıde ama kullanmak da cook önemlı
-
zaten efe kardeş ben bu dedıklerını yaptım az cok bende anlarım bı işten ama benden daha ıyısını bulmak farklı cozumler uretmek amacım fıltre yag polen fıltresıne kadar degiştirdim ben bunun ..en ıyısı orjınal parca kullandım
bence aracın fiyatına göz yumup almasaydınız :( şimdi böyle bir fiyata dizel almak insanı memmun eder ama nasıl bir dizel,servisi falan geçelimde iyi bir sanayiyi ustasına götürün o halden anlayacaktır :ok: mesela kaydırıcı koyabilir çok rahatlatır arabayı,rölantide kalkmalarda falan :ok: veya başka bir şözüm yolu bulabilir ama güvendiğinizin veya eşten dosttan alınan sağlam bilgiler doğrultusunda bir ustaya gidin :)
-
Motora acıyarak cümlelerime başlamak isterim.
Muhtemelen motor içerisinde ve turboda kurum bağlama durumu söz konusu. Tabi katalitikte ne alemde Allah kerim.
Filtreleri değişmissiniz güzel, yakıt filtresinide değiştiniz tabi. Desem ki ben bu durumdayım ne yaparım?
Öncelikle yağı değişirim eğer değişmedi iseniz, Mobil ESP 5-30, Castrol 5-40 Turbodiesel gibi esaslı bir yağ koyarım.
Çekerim Shell'e, GTL adlı yakıt ile depoyu taşırana kadar doldururum. Çıkarım çevre yolunda son vites son gaz yerde giderim kilometrelerce ve gündelik kullanımda aracı 3250-3750 devir bandında kullanırım.
Özellikle süratlenmiş giderken, örneğin 180-190 gibi (gerçi sizin araba pek yapamaz gibi) andien gazı bırakıp tekrar yere koymalar yaparım.
Bu şekilde bir-iki depo GTL bitirdikten sonra yağı tekrar değişip, tekrar gözden geçiririm durumu. Belki enjektörler kendine gelir.
MÜHİM NOT: Yukarıda bahsettiğim durum tamamen TC Karayollarında illegal olmakla birlikte son derece hayati tehlike arz etmektedir, tavsiye niteliğinde değil, kendi görüşlerimdir. Yapmayın, yaptığınız takdirde başınıza bir şey gelmesi durumunda kesinlikle sorumlu tutulamam, sorumluluk kabul etmeyeceğimi beyân ederim.
Hadi diyelim bütün bunlar yapıldı veya yapılmadı ve sonra değişen bir şey yok ne yapacağız?
Motor carbon temizliği geçirebliir, turboya bakılır, katalitiğe bakılır. Devamında yüksek ihtimalle iyileşme gözlenecektir.
Ve dürüst olmak gerekirse.............;
TDI gibi pompa meme enjektörlü kendinden tubo şarjlı intercooler bir makineye traktör mazotu koymuş zihniyetin ne arabasının bakımını düzgün yaptığını düşünürüm ne de o motordan bi cacık olacağını. Olmaz hocam. O araç yaş.
Yarın mazot pompası cuflarsa eline 1700 TL faturayı tutuşturuverirler.
Ufak hacim yüksek kompresyonlu turbo-dizel cihaza öle herkes binemez. Herkesede vermeyeceksin arabayı bilen adam kullanacak, üç kuruşun hesabını yapıyordun madem alaydın benzinliyi LPG takıp bineydin. Yok öle yağma az yaktığının karşılığını vereceksin.
En basitinden TDI makineler atmosferik benzinlilere göre havayı sert çeker, bir nevi elektrik süpürgesi gibi düşünün, 2500-3000 kilometrede bir hava filtremi değişirim, sanayiden geçtikçe alırım pazardan patlıcan alır gibi. Kırsal koyan adam onu değişir mi, bunu bilir mi? Bilmez...
6900-7500 kilometrede bir o yağ değişmelidir arkadaşım, 10-15 bin km'de bir değişirsen araba çırıl çırıl çalışmaya başlayacaktır belli bir kilometreyi doldurduktan sonra. Ayrıca yukarda bahsettiğim türdeşten yağlar kullanılacak, aynı yağ turboyada gidiyor, içerde pompa meme enjektörün basıncı fevkalade yüksek, tahrik çok fazla gerek gömleklerde gerek krank-piston kolu kesişmelerinde.
Umarım aracınız sağlığına kavuşur, geçmiş olsun, kolay gelsin...
yahu konuyu açıklamadaki uslübüne gül gül öldüm ya. süpersin...:++:
-
tüm arkadaslara tsk ederim bilgilerinizden dolayi saolun
-
aracım satılıktır duyurulurhttp:
//www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-fabia-89000km-de-ruhsat-sahibinden/detay