škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Fabia I => Konuyu başlatan: puZZle - 17 Haziran 2010, 14:21:17

Başlık: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: puZZle - 17 Haziran 2010, 14:21:17
bugün yol kenarında bekleyen bir skoda fabia TDI ticari taksiciye, benimde aracım aynısı olduğu için merak ettim aracının kaç kilometre de olduğunu sordum, 300.000 km de dedi, peki hiç motor indimi diye sordum, iki kere dedi. Keşke hiç sormasaymışım...
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: demir_01 - 17 Haziran 2010, 14:22:45
300.000 km hiç durmayan bi araç.olsun o kadarda canım
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: dgn - 17 Haziran 2010, 14:35:01
bakım aralıkları kullandığı mazot çok önemli kırsal mazot koymuşsa 3 de iner 4 de
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: C@GL@R - 17 Haziran 2010, 14:41:51
taksi ile normal bir araç karıştırılmamalı bence senin motor 300 bine kadar inmez kanımca :)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: puZZle - 17 Haziran 2010, 14:43:12
Alıntı yapılan: dgn;116914
bakım aralıkları kullandığı mazot çok önemli kırsal mazot koymuşsa 3 de iner 4 de

açıkçası benimde ilk aklıma gelen kırsal mazot kullanmış olabileceği.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: puZZle - 17 Haziran 2010, 14:45:02
Alıntı yapılan: C@GL@R;116915
taksi ile normal bir araç karıştırılmamalı bence senin motor 300 bine kadar inmez kanımca :)

ben yakında sigorta eksperi oluyorum, nazımı çeksin zaten, çok iş düşecek benim fabiaya...
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: kadir_ - 17 Haziran 2010, 14:48:05
Bizim burdada var 1 tane fabia sedan taxi maşallah taş gibi adam iyi bakıyor 250 binde o araçta :)
 
Taksiler pek kontak kapatmaz aynı polis otoları gibidir o yüzden sorun yaratması yüksektir :)
 
Bu arada eksper olucaksınız madem sohbet bölümünde kaza yaptım diye bir konum var onada bir eksper yapabilirmisiniz rica etsem fotoğraflar var :)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: puZZle - 17 Haziran 2010, 14:53:09
Alıntı yapılan: kadir_;116918
Bizim burdada var 1 tane fabia sedan taxi maşallah taş gibi adam iyi bakıyor 250 binde o araçta :)
 
Taksiler pek kontak kapatmaz aynı polis otoları gibidir o yüzden sorun yaratması yüksektir :)
 
Bu arada eksper olucaksınız madem sohbet bölümünde kaza yaptım diye bir konum var onada bir eksper yapabilirmisiniz rica etsem fotoğraflar var :)

seve seve yapardım kadir arkadaşım ama ben 3 aylık bir temel eğitim ardından da bir eksperin yanında 6 ay staj ayaparak eksper olacağım. Şimdilik sadece sınavı kazandım. Sitede çok bilgili arkadaşlar var umarım fotoları değerlendireceklerdir.
 
Geçmiş olsun bu arada.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: kadir_ - 17 Haziran 2010, 14:54:32
Alıntı yapılan: puZZle;116922
seve seve yapardım kadir arkadaşım ama ben 3 aylık bir temel eğitim ardından da bir eksperin yanında 6 ay staj ayaparak eksper olacağım. Şimdilik sadece sınavı kazandım. Sitede çok bilgili arkadaşlar var umarım fotoları değerlendireceklerdir.
 
Geçmiş olsun bu arada.

Teşekkürler eksperlerin işi zor allah kolaylık versin :)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: 06lkn66 - 17 Haziran 2010, 15:33:35
bizim arabada 220 binde taş gibi maşallah
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: Ugur A. - 17 Haziran 2010, 15:41:23
Belki o takside fabrikasyon bir hata vardır. Sen hemen enseyi karartma bence. Aldığın mazota, yağına, suyuna, filtrelerine dikkat etmek yeterli bence. Ha bir de performanslı kullanım veya uzun yol sonrası 3-5 dakika kadar rölantide çalıştır ki kontağı kapattıktan sonra da dönmeye devam eden turbo yatakları yağsız kalmasın hem de bu arada turbo soğumuş olsun.:wnk:
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: demir_01 - 17 Haziran 2010, 15:52:59
yani aslında hakanın arabayı örnek vermek lazım.hakan gibi aracınıza bakarsanız 1 miyon km gene gidersiniz ki,hakanın araba o kadar gider.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: kadir_ - 17 Haziran 2010, 16:01:29
Alıntı yapılan: demir_01;116943
yani aslında hakanın arabayı örnek vermek lazım.hakan gibi aracınıza bakarsanız 1 miyon km gene gidersiniz ki,hakanın araba o kadar gider.

Motor gider ama belli bi yerden sonra turbo tırttt oluyor malesef :)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: 06lkn66 - 17 Haziran 2010, 16:03:28
kadir oda kullanıma bağlı belediyede 2006 tdı fabia var adamın turbo kurum bağladı değişti bizim üstümüze daha bizim arabada kurum bile yok ustalar çok beğeniyolar motoru ha onunda oğlu kullanıyo bizima rabayıda ben kullanıyorum tamamen kullanım ben çocuğu gördüm patisiz kalkmaz el frensiz durmaz cinsten
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: SEAHAWK - 17 Haziran 2010, 17:46:34
Valla bu işler hiç belli olmaz. Turbo bakımına dikkat eden, ilk çalıştırma ve kapatma anlarında gerekli işlemleri uygulayan bir kullanıcı olarak, ben aracımızın 300 bin km'ye motor sorunu yaşamadan ulaşacağına inanmıyorum. Şehir içinde bolca aç kapa ile kullanılan bir araç bambaşka bir şeydir.
 
Hatta taksicilerin "kontak kapamadan" araç kullanmalarını da daha yıpratıcı bulmuyorum. Taksilerin daha çok yıpranmaları için sebepler olabilir; ama o sebebin aracın gün boyu çalışması olmasını birinin açıklamasını beklerim.:)
 
 
Ortada pek çok faktör var. O yüzden gerekli özeni gösterip, kaç km araç kullanırsak onu kar saymak durumundayız.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: Ugur A. - 17 Haziran 2010, 18:15:40
Alıntı yapılan: SEAHAWK;116975
...taksicilerin "kontak kapamadan" araç kullanmalarını da daha yıpratıcı bulmuyorum. Taksilerin daha çok yıpranmaları için sebepler olabilir; ama o sebebin aracın gün boyu çalışması olmasını birinin açıklamasını beklerim.:)...
Esasen motorun yıpranması veya yağ değişimi zamanlaması motorun çalışma saatiyle ölçülebilecek bir durum bana göre. Taksiler sıkışık trafikte rölantide saatlerce kaldıkları için senin düz yolda gittiğinden daha fazla yorulmaya maruz kalıyorlar. Hele ki dur-kalk trafikte.
Sen akşam olunca kontağı kapatıp sabaha kadar bırakıyorsun, takside ise gececi şoför alıyor bu sefer.:wnk:
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: Engin E - 17 Haziran 2010, 19:52:19
Ticari olarak yapılan 300 000 km ile özel kullanılan aracın 300 000 km si bir olamaz, kötü yakıt, ihmal edilen bakım, hava koşulları gibi bir çok etken ticari fabia yı daha fazla yıpratmıştır, bir yakınımın kullandığı 1990 model ve en az 450 000 km deki Tofaş Doğan L hâla sıfır gibi desem yeridir, ve ilk motoru.(tek kullanıcısı var o da arabayı 50 li yaşlarında almıştı, kullanmaya devam ediyor)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: SEAHAWK - 17 Haziran 2010, 21:49:26
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;116983
Esasen motorun yıpranması veya yağ değişimi zamanlaması motorun çalışma saatiyle ölçülebilecek bir durum bana göre. Taksiler sıkışık trafikte rölantide saatlerce kaldıkları için senin düz yolda gittiğinden daha fazla yorulmaya maruz kalıyorlar. Hele ki dur-kalk trafikte.
Sen akşam olunca kontağı kapatıp sabaha kadar bırakıyorsun, takside ise gececi şoför alıyor bu sefer.:wnk:
Abi ben motorun seyir hali yerine rölantide daha çok yorulması konusundan emin değilim işte. Rölanti durumunda şanzımanın bir bölümünün daha çabuk aşındığını öğrenmiştik burda; ama motor bakımından aklıma bir şey gelmiyor.:confused:
 
 
Ben aracın rölantide beklemesinden ziyade olası "çalıştır-durdur"ların daha aşındırıcı olacağını düşünüyorum. Ha taksiler de bunu sık sık yapıyorlarsa (ki yapıyorlar müşteri bekleyip polis tarafından uyarılarak) tamam. Ama "marş kapatmadığı için" aşınacak bir motor ne gibi etkilere maruz kalmıştır acaba, onu bilmiyorum.
 
 
 
 
Alıntı yapılan: hetepe;117004
Ticari olarak yapılan 300 000 km ile özel kullanılan aracın 300 000 km si bir olamaz, kötü yakıt, ihmal edilen bakım, hava koşulları gibi bir çok etken ticari fabia yı daha fazla yıpratmıştır, bir yakınımın kullandığı 1990 model ve en az 450 000 km deki Tofaş Doğan L hâla sıfır gibi desem yeridir, ve ilk motoru.(tek kullanıcısı var o da arabayı 50 li yaşlarında almıştı, kullanmaya devam ediyor)

 
Tabii o ayrı bir konu. Ben işin ticarisinden ziyade "sabahtan akşama kadar marş kapatmayan" bir aracın ne şekilde istisnai bir aşınmaya maruz kalacağını sorguluyorum. Özel kullanımdaki araçlar da birbiriyle aynı değil buna bakarsak. Bizim araç 40 bin km'de, ama belki de 110 bin km'lik bir uzun yol aracına eş bir aşınma söz konusu olabilir. Hani motor çok şükür iyi durumda, ama bunun da tek sebebi aracın teknik gereklerini fazlasıyla yerine getirmemizden kaynaklanıyor.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: kadir_ - 17 Haziran 2010, 22:02:48
Alıntı yapılan: 06lkn66;116947
kadir oda kullanıma bağlı belediyede 2006 tdı fabia var adamın turbo kurum bağladı değişti bizim üstümüze daha bizim arabada kurum bile yok ustalar çok beğeniyolar motoru ha onunda oğlu kullanıyo bizima rabayıda ben kullanıyorum tamamen kullanım ben çocuğu gördüm patisiz kalkmaz el frensiz durmaz cinsten

Sende haklısın ama turbonun ömrü bana göre motordan daha az o paneller dakikada kaç bin devir yapıyor motor 8 bin çevirirken o 20 bin çeviriyor uğradığı sıcaklıkta cabası uzun süredede aşınma oluyor motordan kopan kurum vs gibi bir çok etken yapışıyor dengesini bozuyor zamanla bu sefer tamir takımı istiyor o da turbonun yarısı kadar pekte verimli olmuyor doğrusu.
 
Alıntı yapılan: SEAHAWK;116975
Valla bu işler hiç belli olmaz. Turbo bakımına dikkat eden, ilk çalıştırma ve kapatma anlarında gerekli işlemleri uygulayan bir kullanıcı olarak, ben aracımızın 300 bin km'ye motor sorunu yaşamadan ulaşacağına inanmıyorum. Şehir içinde bolca aç kapa ile kullanılan bir araç bambaşka bir şeydir.
 
Hatta taksicilerin "kontak kapamadan" araç kullanmalarını da daha yıpratıcı bulmuyorum. Taksilerin daha çok yıpranmaları için sebepler olabilir; ama o sebebin aracın gün boyu çalışması olmasını birinin açıklamasını beklerim.:)
 
 
Ortada pek çok faktör var. O yüzden gerekli özeni gösterip, kaç km araç kullanırsak onu kar saymak durumundayız.

Serkan abi bu zamana kadar kaç kere turbo söktürdün merak ediorum o kadar basit bir bakım işlemi yok çok dipte olduğu için motoru sökmeye kadar gidiyor genelde.Turbo için en dikkat edilmesi gereken nokta ince yağ kullanılması kalın yağ zamanla zarar veriyor turboya. .
 
Bu arada yorumları turbo değiştirmiş biri olarak yapıyorum daha 30 binde turbo yemiştik şu an 193 binde sorun yok ama bana kalırsa sökülüp bir işlem görmesi gerekiyor vites geçişlerinde hohlama yapmaya başladı düşük devirde dump valve denen zımbırtıdan şüphe ediyorum :)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: SEAHAWK - 17 Haziran 2010, 22:12:04
Alıntı yapılan: kadir_;117063
Serkan abi bu zamana kadar kaç kere turbo söktürdün merak ediorum o kadar basit bir bakım işlemi yok çok dipte olduğu için motoru sökmeye kadar gidiyor genelde.Turbo için en dikkat edilmesi gereken nokta ince yağ kullanılması kalın yağ zamanla zarar veriyor turboya.

 
Kadircim turbo bakımından kastettiğim şey turboyu söküp temizlemek değil elbette. Benim bahsettiğim konu standart motor çalıştırma ve motor durdurma prosedürlerine uymak.:ok:
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: kadir_ - 17 Haziran 2010, 22:14:57
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117071
Kadircim turbo bakımından kastettiğim şey turboyu söküp temizlemek değil elbette. Benim bahsettiğim konu standart motor çalıştırma ve motor durdurma prosedürlerine uymak.:ok:

Aslında o konuda bile kararsızım sonuçta devirli kullanıyorsunuz araba rolantide çıkan eksoz gazları gene panelleri döndürüyor tahmini 20 bin devirle dönen bir panel küt diye yavaşlayınca bu bile milinde sorun yaratabilir kaldı ki rolantide bi 5 dk çalışacak ki hızını kaybetsin 20-30 sn ile yağlama yapsa bile stop ettikten sonra hala dönüyor olucak diye düşünüyorum
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: SEAHAWK - 17 Haziran 2010, 22:23:33
Alıntı yapılan: kadir_;117073
Aslında o konuda bile kararsızım sonuçta devirli kullanıyorsunuz araba rolantide çıkan eksoz gazları gene panelleri döndürüyor tahmini 20 bin devirle dönen bir panel küt diye yavaşlayınca bu bile milinde sorun yaratabilir kaldı ki rolantide bi 5 dk çalışacak ki hızını kaybetsin 20-30 sn ile yağlama yapsa bile stop ettikten sonra hala dönüyor olucak diye düşünüyorum

 
Sıfır hasar kesinlikle mümkün değil zaten. Her çalıştırma ve durdurma belirli bir hasarı verecek zaten. Kimsenin turboyu sonsuza kadar çalışır tutma iddiası da olmaz zaten. Mesele 50 bin km'de değil 250 bin km'de devre dışı kalmasını sağlamak. 250 bin km'de araç turbo dizel oluşuyla kendisini 2-3 kere amorti etmiş olacak zaten; giden turbonun yüzüne bakmaz kimse.:ok:
 
 
 
O teknik şüphene gelince;
 
O konuda Onno Usta'nın ilginç açıklamaları var. Kısaca çıkarabileceğin sonuç, motorun boşa alınmasıya hala dönmekte olan turbo pallerinin çılgın hızlardan rölanti hızına inmesi için gereken sürenin zannedildiği kadar uzun olmadığı.
 
Ama araç isterse 1 saat rölantide beklesin ; gene de motor durdurulduktan sonra daha az hızda dönüp durmakta olan paller kısa bir süre yağsız ortam görebilir. Ama dediğim gibi, sıfır kayıp zaten mümkün değil. Sürtünme "sıfır"a indirilemeyeceğine göre normal çalışan motor bile motor yağına rağmen aşınacaktır. Kimsenin motoru ya da turboyu sonsuza kadar yaşatma iddiası yok.:)
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: Ugur A. - 18 Haziran 2010, 09:05:56
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;116983
...Taksiler sıkışık trafikte rölantide saatlerce kaldıkları için senin düz yolda gittiğinden daha fazla yorulmaya maruz kalıyorlar. Hele ki dur-kalk trafikte.
Sen akşam olunca kontağı kapatıp sabaha kadar bırakıyorsun, takside ise gececi şoför alıyor bu sefer.:wnk:

Alıntı yapılan: SEAHAWK;117049
Abi ben motorun seyir hali yerine rölantide daha çok yorulması konusundan emin değilim işte.
Genel motor ömrü bâbında yazmak istemiştim. Yani sen geceleri kontak kapatarak 10 sene kullanıyorsun; ancak taksi hiç kontak kapatmadan 5 sene gidiyor. Fakat her ikisinin de bakım-onarımlarına ve kullanımlarına aynı dikkat ve özen sarf ediliyorsa, aşınmalar aynı olur bence. Ha nedir biri 1 senede yapar 100.000 km.' yi diğeri 5 senede.:wnk:
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117049
Rölanti durumunda şanzımanın bir bölümünün daha çabuk aşındığını öğrenmiştik burda
Debriyajı basılı tutarsan şanzıman dönmeyeceği için yağlanamaz, bunun haricinde ne gibi bir mahsuru var ki?
 
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117049
Ben aracın rölantide beklemesinden ziyade olası "çalıştır-durdur"ların daha aşındırıcı olacağını düşünüyorum...
Motoru durdurur durdurmaz yağ aşağı süzülmeye başlayacaktır. Tekrar marşa bastığında nispeten yağsız olarak dönmeye başlayacak motor. O nedenle özellikle sık sık kapat-aç yapmak zarar verir diye biliyorum.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: puZZle - 18 Haziran 2010, 11:37:17
İlk defa bu bakımda aracıma shell 501 onay kodlu motor yağı yerine, castrol magnatec 10*40 yağ koydurdum. malesef kalın yağ kendini hissettiriyor, özellikle motor soğukken ilk kalkışlarda aracın titremesinin motor yağının kalın olmasından ve ilk anda yağlamayı gerçekleştirememiş olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü bu titreme motor sıcakken yapmıyor ve yağ değişiminden sonra kendisini daha fazla hissettirdi. Bundan sonra 5*40 yağ koyduracağım.
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: mygokhan - 18 Haziran 2010, 12:23:08
Yazılanları görünce şu şarkı aklıma geldi :D

Bugün hiç tanımadığım bir taksiciye,
sırf benim fabia TDI'ya benziyor diye,
usulca sokulup "abi memnunmusun ?" dedim

:D:D :++: :++:
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: puZZle - 18 Haziran 2010, 15:19:00
Alıntı yapılan: mygokhan;117246
Yazılanları görünce şu şarkı aklıma geldi :D
 
Bugün hiç tanımadığım bir taksiciye,
sırf benim fabia TDI'ya benziyor diye,
usulca sokulup "abi memnunmusun ?" dedim
:D:D :++: :++:

Süperdi
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: SEAHAWK - 18 Haziran 2010, 20:03:58
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;117155
Genel motor ömrü bâbında yazmak istemiştim. Yani sen geceleri kontak kapatarak 10 sene kullanıyorsun; ancak taksi hiç kontak kapatmadan 5 sene gidiyor. Fakat her ikisinin de bakım-onarımlarına ve kullanımlarına aynı dikkat ve özen sarf ediliyorsa, aşınmalar aynı olur bence. Ha nedir biri 1 senede yapar 100.000 km.' yi diğeri 5 senede.:wnk:

Benim kıstasım yapılan km idi zaten abi.:ok: İlk yazıda km üzerinden gidilmiş.:)
 
 
 
 
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;117155

Debriyajı basılı tutarsan şanzıman dönmeyeceği için yağlanamaz, bunun haricinde ne gibi bir mahsuru var ki?.

:hmm:
 
Daha önce tartışıldığı üzere debriyaja "basılmadığı" durumda aşınma oluyor diye biliyorum?
 
 
 
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;117155
Motoru durdurur durdurmaz yağ aşağı süzülmeye başlayacaktır. Tekrar marşa bastığında nispeten yağsız olarak dönmeye başlayacak motor. O nedenle özellikle sık sık kapat-aç yapmak zarar verir diye biliyorum.

Aynen, ben de bunu savunuyorum.:ok:
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: mygokhan - 19 Haziran 2010, 11:57:10
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117427

Daha önce tartışıldığı üzere debriyaja "basılmadığı" durumda aşınma oluyor diye biliyorum?
 
 
 

 

Yeni teknoloji yağların silindir çeperinde aşağı akmadan tutunma süresi nedir acaba  :)  Özellikle bastıra bastıra söylüyorlar ya ..

Şimdi bu bağlamda araç rölantide beklerken otomatik start-stop yapan otomobillerin motorları daha erken aşınmış olacak o zaman?
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: Yunus İBİŞ - 19 Haziran 2010, 12:55:21
yav ticari hususi değilde duraktan durağada farklılıklar var demekki..
istanbul taksileri vea ufak durak taksileri kontak kapoamadan ordan oraya sürekli iş ama bizde yolcu bavulları yükler ilçelere gerekirse illere hatta çok nadir yurtdısı çıkıldığı oluyor megane ile çıkmıştı babam ırağa ama bizim megane de 300.000 km de ve motor değiştirmeyik hala sanırım bunun sebebi arac işi aldıktan sonra 250 araba iş alıcak ve sonra tekrar sıra onda yani 250 araba iş alasıya kadar evin altında yatıtor.. ama babam alkolden ehliyeti aldırdıında 6 ay şöfördeydi arac balataları bitirmiş ve şanzımanuı indirmişti sert kullanımında etkileri var
Başlık: Cevap: Sorun taksicide mi fabiada mı?
Gönderen: mustisahin - 21 Haziran 2010, 11:46:57
sehirici arac cok yoruluyor, uzun yol ve özellike otoban uzun yol yapmıs arac daha cok km sorunsuz gidecektir, bence,