škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: fedon16 - 26 Haziran 2010, 00:27:38
-
arkadaşlar fsi ile tsi arasındaki fark nedir. benim bildiğim ikiside direkt enjeksiyonlu motor sadece tsi turbolu motor. tam detayını bilen varsa beni bilgilendirirse sevinirim.
-
Doğrudur.
Zaten TSI normalde TFSI dır.
Yani Turbolu FSI diyebiliriz:)
AUDI TFSI diye isim kullanır,VW,SKODA TSI...
-
bazılarındada turbo+kompresör var :)
-
Can benim bildiğim TSI ile TFSI farklı mesela Passatın 200 HP 'lik motoru T-FSı olarak geçiyor ancak 1.4 'ler TSı olarak geçiyor...
Motor konusunda pek bilgim yok ancak TSI ile FSI arasında farkı çok iyi bilen bir tanıtığım var ona sorup buraya aktarıcam ;)
(Can, Taner Göde ;) )
-
Can benim bildiğim TSI ile TFSI farklı mesela Passatın 200 HP 'lik motoru T-FSı olarak geçiyor ancak 1.4 'ler TSı olarak geçiyor...
Motor konusunda pek bilgim yok ancak TSI ile FSI arasında farkı çok iyi bilen bir tanıtığım var ona sorup buraya aktarıcam ;)
(Can, Taner Göde ;) )
Bu siteye Taner abi lazım zaten:ok:
-
Passat alt başlığı açalım, gelir Taner Abi. :)
-
Can benim bildiğim TSI ile TFSI farklı mesela Passatın 200 HP 'lik motoru T-FSı olarak geçiyor ancak 1.4 'ler TSı olarak geçiyor...
Motor konusunda pek bilgim yok ancak TSI ile FSI arasında farkı çok iyi bilen bir tanıtığım var ona sorup buraya aktarıcam ;)
(Can, Taner Göde ;) )
Passatta yanlış hatırlamıyorsam 2.0 FSI 150 hp lik motor var onun turbolu hali 200 hp olduğu için T-FSİ diyorlardır.1.4 TSI ye TFSI denmemesinin tek nedeni önceden 1.4 fsı motor olmayışıdır bence bu bilgileri tamamen mantığımdan çıkardım ne derece doğru bilmiyorum:kiki:
-
Bizleri aştı Doğan bu konu :D Ustaları bekleyelim :)
-
Passatta yanlış hatırlamıyorsam 2.0 FSI 150 hp lik motor var onun turbolu hali 200 hp olduğu için T-FSİ diyorlardır.1.4 TSI ye TFSI denmemesinin tek nedeni önceden 1.4 fsı motor olmayışıdır bence bu bilgileri tamamen mantığımdan çıkardım ne derece doğru bilmiyorum:kiki:
1,4 tsi motorlar zaten 1,4 fsi motorun ya turbolu yada turbo+kompresörlüsü demek.
tsi daki t t+k olanlarda çift besleme anlamında sadece turbo olanlarda turbo anlamında diğer Sİ kısmıda fsi daki si.
vw grubunda isminin sonunda SI olan tüm motorlar fsi dır.
-
Bizleri aştı Doğan bu konu :D Ustaları bekleyelim :)
:+1:konu aştı bizi:D
1,4 tsi motorlar zaten 1,4 fsi motorun ya turbolu yada turbo+kompresörlüsü demek.
tsi daki t t+k olanlarda çift besleme anlamında sadece turbo olanlarda turbo anlamında diğer Sİ kısmıda fsi daki si.
vw grubunda isminin sonunda SI olan tüm motorlar fsi dır.
bende aynısını demeye çalıştım ama diyemedim:D:D
-
ama 1,4 fsi motor mevcuttu eskiden gavur ellerde bizde yoktu :( poloya falan koymuşlardı zamanında.
-
FSİ ile TSİ arasında büyük farklar var.
FSI: Direk enjeksiyonlu benzinli motor.
TSI:Turbo ve Supercharger ın olduğu Turbo benzinli motor.
TFSI çok daha farklı bir motor.Golf GTI da kullanılıyor diye biliyorum.Altyapı FSI fakat Turbo ile güçlendirilmiş.
-
FSİ ile TSİ arasında büyük farklar var.
FSI: Direk enjeksiyonlu benzinli motor.
TSI:Turbo ve Supercharger ın olduğu Turbo benzinli motor.
TFSI çok daha farklı bir motor.Golf GTI da kullanılıyor diye biliyorum.Altyapı FSI fakat Turbo ile güçlendirilmiş.
fark yokmuş işte :D TFSI:TSI
-
Ama TSI da Turbo ve Supercharger var. ;)
Açılımını da buydu galiba.
TSI : Turbo Supercharged Injection
-
Ama TSI da Turbo ve Supercharger var. ;)
TFSI dede var:) tsı(tfsı) ile fsı arasındaki tek fark yukarıda da yazdığın gibi Turbo ve Supercharger
-
TFSI dede var:) tsı(tfsı) ile fsı arasındaki tek fark yukarıda da yazdığın gibi Turbo ve Supercharger
Supercharger olduğunu bilmiyodum.:kork2:
-
Supercharger olduğunu bilmiyodum.:kork2:
yanlış hatırlamıyorsam 1.4 TSI 170 hp de Supercharger+turbo var, 1.4 TSI 122 hpde ise sadece turbo var.Uzun lafın kısası çok karışık mesele:D
-
FSİ ile TSİ arasında büyük farklar var.
FSI: Direk enjeksiyonlu benzinli motor.
TSI:Turbo ve Supercharger ın olduğu Turbo benzinli motor.
TFSI çok daha farklı bir motor.Golf GTI da kullanılıyor diye biliyorum.Altyapı FSI fakat Turbo ile güçlendirilmiş.
yukarıda yazdığınız tüm hepsi FSİ direkt enjeksiyonlu hepsi. normal benznli değiller. CR dizel enjeksiyon sisteminin enjektör içinde yakıtı farklı şekilde yopunluklarda katmanandırabilme yeteneğine sahip direkt enjektörler ile motora yakıt enjeksiyonu yapan benzine uyarlanmış halidir hepsnde kullanılan alt teknoloji. tsi ların ve tfsi larn (hepsi temelde T-fsi dır) diğer aşırı beslemelerden daha başarılı ve ekonomik olmasınının sebebide fsi olmalarıdır.
sitede birz araştırma yaparsanız bulursunuz. sadece kendim defalarca açıklama yaptım bu konuda ne nedir diye.
vw grubunda mpı motor (normal benzin enjeksiyonlu motorlar) tarih oluyorlar artık. yeni nesillerin hepsi FSİ. ister tsi olsn ister tfsi.
-
yanlış hatırlamıyorsam 1.4 TSI 170 hp de Supercharger+turbo var, 1.4 TSI 122 hpde ise sadece turbo var.Uzun lafın kısası çok karışık mesele:D
o motorda hem kompresör hem turbo olmasının sebebi opelin 1,6 180 bg de düştüğü rezilliğie vw in düşmek istememesidir. tüm turbo beslemelerde bir miktar turbo boşluğu oluşur. sebebi egzoz gazının turbo pallerinin arasını doldurması ve oluşan gaz basıncının dış hava basıncını aşabilmesi için turbonun boyuna ve hacmine bağlı olarak belli bir devire ihtiyaç duymasıdır. opel gitti eşşek gibi turbo taktı alet doldurana kadar devir bandının yarısında iptal oluyor. vw gitti hacim küçk olduğu için motora basınç verebilme amacı ile turbo gibi belli bir devire ihtiyaç duymayan kompresör koydu (kompresör krank tahriklidir dolayısı ile motordan çıkan gaz basıncına bağlı deildir buda alt devirlerde ciddi güç artışı sağlar.) alet devirlerde 0 lag sağladı.
çift turbolu motorlarda bile lag varken kompresör+turbo kombinasyonunda lag yoktur :)
golf gti daki 2,0 tfsi motorda bile lag vardır o bile üzerindeki turboyu doldurana kadar 1750 1800 devire ihtiyaç duyar.
122 lik tsi larda lag vardır 170 liklerde yoktur. 160 lık dsgli golfler uygun kullanımda bu sayede 122 liklerden bile az yakabilir tecrbe ile sabittir :)
çift beslemeli 1,4 tsi lar rolanti devrinde bile nerydese 1,6 atmosferik makinelerin torkunu sunabilmekteler.
-
Söz konusu bilgiler Yunus Emre'nin de (Mayham85) vurguladığı gibi forumda hali hazırda mevcut. Güzelce aranırsa ulaşılamayacak bilgi değil. Tekrar tekrar anlattırıyoruz sanırım Yunus Emre'ye.:)
o160 lık dsgli golfler uygun kullanımda bu sayede 122 liklerden bile az yakabilir tecrbe ile sabittir :)
:+1:
Resmi katalog verileri de bunun mümkün olduğunu doğruluyor. Golf 6'da 1.4 TSI 122 hp şehir dışında 5.1 litre, şehir içinde 8.2 litrelik tüketim değerine sahip. 160 hp'lik versiyon ise 5.2 litre ve 8.1 litrelik değerlere sahip.:)