škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: mygokhan - 27 Haziran 2010, 15:37:04
-
Oha, bu da olur mu diyebilirsiniz ama denedim hyundai kamyonette :)
Yaklasik 40-50 km/h hiz ile ilerlerken kontagi kapattim.Arac viteste ilerlemeye bir sure daha devam etti arac durmadan tekrar kontagi starta hazi r hale gelinceye kadar cevirdim ama kesinlikle daha fazla cevirmedim.Vee motor aynen calismaya devam ediyor haliyle..
Sorum su:
Bu hareketin araca zarari olur mu sizce?
-
Gökhan, sen denemeye devam et, sayende biz de öğrenelim.:++:
-
Gökhan, sen denemeye devam et, sayende biz de öğrenelim.:++:
:+1::+1::+1:
-
ben meganede sürekli yapardım özellikle rampa aşağı giderken kontağı kapatıp motoru stop ederdim sonra yarım kontak açar boşta inerdim yokuşun sonunda vitese takar vurdurur gibi çalıştırırdım 2 seneye yakın aynen bu şekilde kullandım bi sorun yaşamadım frenler ilk seferde tutar sonra tutmaz şişer birde dreksiyon mekanikleşir zor döner o yüzden trafikte yapmak çok sakat yol boşken bi sorun olmuyo ama :D
-
Bir nevi vurdurma oluyor elektronik değilde ateşlemeyi mekanik devreye sokuyorsunuz o bütün arabalarda olur bizde 1-2 kere 80-90 la giderken stop ettiakü ışığı yandı babam kontakla hiç oynamadan debriyaja bastı sonra kavratarak çektı araba kendinden çalıştı ama bu olay zararlı diye biliyorum V kayışına fazla yük biniyormuş mazallah kopabilirde :)
-
olmaz olurmu gökhan abi,o yaptığına vurdurma deniyor,çalışmayan boğulan vs. araçlarda yapılıyor bende az yapmadım minibüste :D :D öncelikle fark ettiysen vites biraz gevşer falan motorada zararı oluyor :(
ama 2. viteste yapılması lazım 1.de hemen burnunu yıkar
-
Zararlidir net.
Butun aracin o agirligi hareket halindeyken motora bindiriyorsun Allah ne verdiyse, yani arabanin agirligi donduruyor motoru.
Cok uygun hiz ve vites seciminde zarar minimize edilir diye dusunmuyorda degilim ama mars motoru varken sadece motoru sakin sakin dondurup calistirirken bu ofke ne diye :D
-
BMC kamyonette satış yapan patatesçilerin hepsi bunu yapıyor zaten abi:++:
-
BMC kamyonette satış yapan patatesçilerin hepsi bunu yapıyor zaten abi:++:
Onlarda yararli :D
-
Zararlidir net.
Butun aracin o agirligi hareket halindeyken motora bindiriyorsun Allah ne verdiyse, yani arabanin agirligi donduruyor motoru.
Cok uygun hiz ve vites seciminde zarar minimize edilir diye dusunmuyorda degilim ama mars motoru varken sadece motoru sakin sakin dondurup calistirirken bu ofke ne diye :D
amarıkan klavyesinden yazdığın belli oluyor.:D
-
hiç bişey olmaz diyeyimde ekstraordiner bir söylem olsun :D
araç common rail büyük ihtimal enjektörler kapanıyor yakıt pompası kapanıyor
motor döndüğünden yağlama devir daim varsa devam ediyor..
sanki gaz kesmişsin gibi.
-
Araci vurdurmus gibi olmuyorum aslinda.Vurdururken mekanik zorlanma daha fazla oluyor belli ediyor zaten.Bahsettigim olayda arabada hic bisey olmuyor.Yola devam ederken motor kapaniyor, kontagi acik biraktigimda tekrar arac calisir hale geliyor..
-
Debriyajı sertçe bırakmadığın için bence de çok fazla bir şey olmaz.
Marşa basmak motora ilk dönme hareketini vermektir. Zaten motor dönmekte iken, her bir haltı elektronik olan sistemler de çalışmasına devam ettiriyor demek ki.
-
ben meganede sürekli yapardım özellikle rampa aşağı giderken kontağı kapatıp motoru stop ederdim sonra yarım kontak açar boşta inerdim yokuşun sonunda vitese takar vurdurur gibi çalıştırırdım 2 seneye yakın aynen bu şekilde kullandım bi sorun yaşamadım frenler ilk seferde tutar sonra tutmaz şişer birde dreksiyon mekanikleşir zor döner o yüzden trafikte yapmak çok sakat yol boşken bi sorun olmuyo ama :D
ne gerek varki bu harekete sente atlatırsın matlatırsın başına bela olur...
en güzeli rampadan inerken araba viteste olsun ayağını gazdan çek ve cut-off
a girsin araba...böylece araba yakıt yakmadan iner rampayı...stop etmeyle aynı işi yapmış olursun artıların frenlerin tutuyo olur,vede vurdurup arabaya zarar verecek hareketlerden kaçmış olursun:ok:
-
bu işi yapan birkaç kişinin akibetini bilirim;
kimisinin direksiyonu kilitlendi, kimisi panikledi en kısa yoldan rampadan uçarak indiler.
-
bencede zararlıdır
-
Bizde eskiden kia sephia vardı.Araç çalışırken anahtarı kontaktan çekip çıkarabiliyordum ve hala çalışıyodu motor :)
-
eski 2500d transitlerde de debriyaja basmadan 3 den 4 e atılabilior :D
-
eski 2500d transitlerde de debriyaja basmadan 3 den 4 e atılabilior :D
99 s40 1.8 vardı önceden onunda debriyaj merkezi boşalmıştı yolda... sanayiye kadar debriyajsız götürdük...hiç te çartlatmadan... vitesleri doğru devirde panik yapmadan değiştirildiği sürece debriyajsız vites değiştirilir:ok:
-
99 s40 1.8 vardı önceden onunda debriyaj merkezi boşalmıştı yolda... sanayiye kadar debriyajsız götürdük...hiç te çartlatmadan... vitesleri doğru devirde panik yapmadan değiştirildiği sürece debriyajsız vites değiştirilir:ok:
Aynen bizimde debriyaj balatası yapışmıştı beykozdan maslağa öyle götürdü usta :ok:
En iyisi motor freni ve cut-off yapması :)
-
99 s40 1.8 vardı önceden onunda debriyaj merkezi boşalmıştı yolda... sanayiye kadar debriyajsız götürdük...hiç te çartlatmadan... vitesleri doğru devirde panik yapmadan değiştirildiği sürece debriyajsız vites değiştirilir:ok:
Dur-kalk meselesini nasıl çözmüştünüz?
-
ne gerek varki bu harekete sente atlatırsın matlatırsın başına bela olur...
en güzeli rampadan inerken araba viteste olsun ayağını gazdan çek ve cut-off
a girsin araba...böylece araba yakıt yakmadan iner rampayı...stop etmeyle aynı işi yapmış olursun artıların frenlerin tutuyo olur,vede vurdurup arabaya zarar verecek hareketlerden kaçmış olursun:ok:
aslında aynı şey değil araç viteste iken gittiği yol daha azdır sürekli aynı hızda kalır hafif bir düzlükte yavaşlamaya başlar ama kontak kapattığın zaman araç inişte hızlanır sabit kalmaz düzlükte gittiği mesafede daha fazladır ha zararı mutlaka vardır ama eski aracımda çok yapardım