škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Yeti => Konuyu başlatan: isikayhan - 30 Haziran 2010, 16:52:08
-
Skoda’nın koca ayaklı Yeti’si insanı şaşırtıyor
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/527118-skodanin-koca-ayakli-yetisi-insani-sasirtiyor
Fatih Altaylı yazdı... "Skoda Yeti’de her otomobilden biraz var"
27 Haziran 2010 Pazar, 15:32:32
(http://im.haberturk.com/2010/06/27/527118_detay.jpg?1277896410)
Bu otomobilin hangi sınıfa ait olduğunu söylemek o kadar zor ki, arazi aracı deseniz değil, ticari araç değil, minivan değil ama sanırım Skoda Yeti’de hepsinden biraz var...
Yıllardır bilim insanları Yeti veya Kocaayak denilen bir hayvanın peşindeler.
Birkaç silik fotoğrafı olan bu dev yaratığın Sibirya’nın buzul bölgesinde yaşadığına inanılır.
Skoda, yeni çok amaçlı kullanım otomobiline Yeti adını vererek araca ilginç bir kişilik kazandırmış.
Gözüm artık Skoda’nın yeni tasarımına hayli alıştı. Hatta artık beğenmeye başladım bile diyebilirim.
Ancak Yeti konusuna gelince açıkçası biraz kafam karışık.
Dışarıdan baktığımda bu otomobili bir kombi veya panel vana benzetebilirim. Eskiden otomobillerin sınıflarını söylemek kolaydı.
Aynı kolaylık otomobil alırken de vardı. İstediğimiz otomobili günlerce hayal eder, bayiye gidince de bir güzel sıra beklerdik.
Ama şimdi birçok insan için otomobil almak amacıyla bayiye gidince hangi otomobilin kendine uygun olduğu, neyi seçeceği konusunda karar vermek bir azap olmuş durumda.
Artık o kadar çok ara model ve versiyon var ki bazen eski mutlu sıra beklediğimiz günleri özlemiyor değilim.
İşte Skoda’nın Yeti’si de akıl karıştıran otomobillerden.
Arkadan bakınca hafif ticari araca benziyor. Önden bakınca ise hafif bir arazi aracını andırıyor.
İçine binip kullanmaya başladığınızda geniş bir aile otomobiline dönüşüyor.
Yani durum sıradan bir otomobil müşterisi için hayli karışık.
Hele tüm bunlara arazi koşullarına çıktığınızda otomobilin bunu anlayıp elektronik sistemlerini off-road koşullarına uyarlaması da işin bir başka boyutu.
Peki bu şık görünümlü otomobili kullanmak nasıl bir duygu?
Öncelikle otomobilde 1.2 litre hacminde bir motor oluşu beni çok şaşırttı.
Üstelik DSG adı verilen ve Volkswagen’in başarılı otomatik şanzımanı ile donatılmış olması da cabası.
Bu kadar küçük bir motor, otomatik vitesle yürümez diyor insan ama gayet başarılı bir şehiriçi ve otoyol performansına sahip.
Ancak çoğu noktada motorun torku yetersiz kaldığı için turboya yüklenmek zorunda kalıyorsunuz ve bu da ister istemez yakıt tüketimini artırıyor.
Yol tutuş, ağırlık merkezi bu kadar yüksek bir otomobil için gayet iyi çizgilerde. Ancak yine de araç yanal rüzgârlardan ciddi etkileniyor.
Yakıt tüketimini düşürmek için bir süre kullanıp alışmak gerek.
Eğer orta yolu tutturabilirseniz tüketim neredeyse 1.4 litre dizel otomobillerle yarışacak düzeye gelebiliyor.
105 beygirlik 1.2 motoru ve otomatik şanzımanı ile 42.900 olan fiyatı onu özellikle sürüden ayrılıp farklı tasarımlı bir otomobil sahibi olmak.
ARTILAR
Kesinlikle çok çarpıcı ve başarılı tasarımı
Arka orta koltuğun bardaklık oluşu
1.2 litre motoru doğru kullanmayı becerebildiğinizde gelen ekonomi
Yüksek malzeme kalitesi
EKSİLER
Yakıt ekonomisine ulaşabilmek için motoru en doğru devirde kullanmayı öğrenme çabası
Ön konsolun Volkswagen otomobillerden çok uzaklaşamayışı.
Dizel versiyonun
fiyatının yüksekliği
MALZEME KALİTESİ GÜVENİ ARTTIRIYOR
Otomobilin yolcu kabininde ağır bir Volkswagen tasarım ağırlığı var. Bu da çok fazla ortak parça kullanılmasından kaynaklanıyor. Ama yüksek kaliteye sahip bu parçalar otomobile güvenilirlik duygusu veriyor. Dokunmatik ekranlı müzik sistemi çok başarılı. MP3 çalar bağlamaya imkân vermesi ayrıca iyi. İki renk koltuklar sportif
hissi artırıyor.
GAYET MODÜLER BİR ARAÇ
Yeti’nin en sevdiğim özelliklerinden biri arka orta koltuğun yatıp iki yolcu için bardaklık ve kol koyma yerine dönüşmesi. Dev bagaj, koltuklar yatırıldığında daha da büyüyor. Böylece 310 litreden 1665 litreye kadar değişik bagaj hacimlerine de sahip olabiliyorsunuz. Bu arada 17 inç jantların güzelliğini de atlamamak gerek.
-
pazar gunu okumuştum gazetede , bu vatandaşta bu arabaya yorum yazdıya , yücede baya gelişme var demektir.
-
pazar gunu okumuştum gazetede , bu vatandaşta bu arabaya yorum yazdıya , yücede baya gelişme var demektir.
umarım öyledir :)
-
Yav tasarimini begenmis zevkine tukurdugum :D
-
Fatih Altaylı bile beğendiyse, bu yeti artık olmuş demektir. Detaylı bir test etmek şart. ;)
-
:++: :++: Bunuda ticariye benzettiler :D
Dışarıdan baktığımda bu otomobili bir kombi veya panel vana benzetebilirim
Arkadan bakınca hafif ticari araca benziyor
-
bir zamanlar dergilerde yorumlarını okurdum.bu yorum da biraz reklam kokusu var.yüce böyle işlerin peşini bırakmamalı.ne kadar çok reklam okadar çok tanıtım demek...
-
:++: :++: Bunuda ticariye benzettiler :D
arkadan hafiften benziyor Abi:++::knp:yetinin arkası dümdüz tiguan gibi yapsalarmış daha güzel olurmuş
(http://img32.imageshack.us/img32/2631/655716212a3006f3ae.jpg)
-
Yav tasarimini begenmis zevkine tukurdugum :D
:++::++::haha:peki neresini beğensin başka.kendisi kaç cc lik araca biniyor kimbilir.1.2 cc araca binen bi adam bile beğeniyorsa normal sayılmalıdır.
-
Fatih Altaylı bile beğendiyse, bu yeti artık olmuş demektir. Detaylı bir test etmek şart. ;)
:ok::ok:
-
Gecenlerde av.arkadaşım Antalya'ya servise gittiğinde test sürüşü yapmışlar iç tasarımını ve koltuklarını beğenmişler ama dışardan ticari gibi durduğu için birde 1.2 olması onu performansından soğutmuş şimdi audi a5 düşünüyor.
-
Gecenlerde av.arkadaşım Antalya'ya servise gittiğinde test sürüşü yapmışlar iç tasarımını ve koltuklarını beğenmişler ama dışardan ticari gibi durduğu için birde 1.2 olması onu performansından soğutmuş şimdi audi a5 düşünüyor.
Audi A5 ile Yeti 1.2 arasında mı tercih yapacakmış??:sopa:
Yav anlamıyorum şu insanları.....Audi A5 ile Yeti 1.2 ne alaka????
-
Audi A5 ile Yeti 1.2 arasında mı tercih yapacakmış??:sopa:
Yav anlamıyorum şu insanları.....Audi A5 ile Yeti 1.2 ne alaka????
:+1:
Zor tercih olmuş anlaşılan...
-
Audi A5 ile Yeti 1.2 arasında mı tercih yapacakmış??:sopa:
Yav anlamıyorum şu insanları.....Audi A5 ile Yeti 1.2 ne alaka????
harbiden 1,2 de turbo var diye 3200 cc performansımı bekliorlarmış :)
-
harbiden 1,2 de turbo var diye 3200 cc performansımı bekliorlarmış :)
Turboyu az daha büyük yaptık diye lanse etseler uzaya gitmeye bile kalkarız biz.:wnk:
-
Audi A5 ile Yeti 1.2 arasında mı tercih yapacakmış??:sopa:
Yav anlamıyorum şu insanları.....Audi A5 ile Yeti 1.2 ne alaka????
mesajımdan öyle anlaşılmış olabilir doğrudur ama antalya'ya gitmişken oraya uğramışlar ve yanında giden arkadaşı esas octi dizel için gitmişler 1.6tdi için onun için gün vermişler,oradaki görevlilerde yeti için ısrar etmişler onlarda gelmişken bi bakalım demişler.av arkadaş zaten audi a3 ü var a5 düşünüyor yanında ki arkadaşının da şu an 2003 passatı var octi kafasını çelmiş anlaşılan.yoksa 1.2 yeti almak gibi niyeti yok arkadaşın ama çok beğenmiş.şimdi 130 milyara sipariş verdi a5 için.
-
130 milyara sipariş verdi a5 için.
Allah akıl fikir versin ne diyelim...
-
Fatih Altaylı dün de fıat doblo yu test etmiş :)
-
Bu adamın otomobiller ile ilgili nasıl bir bilgi birikimi var merak ettim doğrusu? Önüne gelen otomobil yorumcusu oluyo bizim memlekette :)
-
Bu adamın otomobiller ile ilgili nasıl bir bilgi birikimi var merak ettim doğrusu? Önüne gelen otomobil yorumcusu oluyo bizim memlekette :)
Kendisi bu işte yeni değil. Bir otomobil zevki olacak ki, en az 8-10 senedir bu tip çalışmaları görülebiliyor. Hatırlarım; bundan 10 yıl önce kadar bir yerli dergide kendisi Jeep Grand Charokee V8'in incelemesini yapmıştı.
-
Bir otomobil yorumlamadığı kalmıştı. O da tamam oldu.