škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: lrfan - 04 Mayıs 2009, 08:30:08
-
Onun yerine 1.6 CR TDI 105 bg motoruyla pazara devam edecek...Yakında Skoda'da :ok:
-
hatta Uğur Abiyle çok konuşmuştuk, ben bu motorun aşırı verimsiz olduğunu diyip duruyordum. İsabet oldu 1.6 çıktı. az vergiye çok güç.
-
tdi olsun da taştan olsun
-
isabet olmuş... 1,9 dünyanın vergisi...
-
Biraz eski bir haber, ama güncellemek lazım.:hanz:
Yahu, SEAT.COM'a girdim, baktım; Ibiza'da da Leon'da da takır takır 1.9 TDI'lar hala kullanımda görülüyor. Hem de DSG'li, DPF'li pek çok çeşidiyle...
Yalnız sadece 105 hp'lik versiyon var; o ayrı.:)
-
üretilmiş olanları takıyolardır
-
üretilmiş olanları takıyolardır
Ona laf yok, ama İrfan Hocam "motorun kullanılmadığı" anlamında belirtmiş. Zaten 1.9 TDI'ın üretiminin durduğunu falan da sanmıyorum. Caddy'ye ne koyacaklar 1.9 TDI sonlanırsa ? 1.6 TDI falan koyacaklarına dair bir haber duymadım henüz.
-
1.9 motor yerini 1.6 CR TDI 105 bg motora bırakacak zaman içinde ;)
1.6 MPI motor üretimi durdu ama hala sıfır ve yeni modellerde satışta, 1.9 TDI motorun piyasadan silinmesi hayli zaman alacaktır ;)
Linki bulursam eklerim.
-
Hocam peki, örneğin Caddy de 1.6 TDI sahibi mi olacak yakın gelecekte ? Böyle bir bilgimiz var mı ?
O zaman vergi bakımından tam anlamıyla devrim olur VW için.:hanz:
Ama nerde o eski takırtılı, güç patlamalı deli dolu TDI'lar...:dede:
-
Şu motoru biraz daha kastırıp 1.6 115-120 hp yapsalar takır takır satarlar ama işte beceremediler :D
1.9TDI 105 likle 1.6TDI 105 lik arasındaki fark nedir tork değeri gücü aynı gördüm?
-
RS'e de koymuşlar 2.0 CR motor ..
Benzinlisi hala yok piyasada :D
-
Hocam peki, örneğin Caddy de 1.6 TDI sahibi mi olacak yakın gelecekte ? Böyle bir bilgimiz var mı ?
Briskoda sitesinde ondan da bahsedilmişti, oradakiler iyi tüyo alıyor, ne yazılsa doğru çkıyor. İleride 1.6 Caddy olacak, ama tarih kesin değilmiş. Herhalde bir süre 1.6'yı test ederler Polo'da falan :)
-
1.9TDI 105 likle 1.6TDI 105 lik arasındaki fark nedir tork değeri gücü aynı gördüm?
Öncelikle, malumunuz, 1.6 TDI commonrail sisteme sahip.
Kağıt üzerinde, 1.6 TDI o "aynı" olan torku daha alt devirde vermeye başlıyor. Öte yandan çok daha alt devirlerde 1.9'un hacim avantajı tork konusunda da avantaj sağlayabilir. (800-1200 aralığı belki)
Çok önemli bir fark; yeni 1.6 TDI hemen hemen bütün günümüz modern dizelleri gibi yüksek devir çevirebiliyor. Redline 5000'de bitiyor.:ok:
Ha, en önemlisi; ses.:hanz: Geçen gün hemen yanımdan 1. viteste tam gaz bir 1.6 Golf TDI geçti. Sesi hakikaten insana "ben VW TDI'ye mi bakıyorum şuan ?" dedirtecek kadar düşük.:hanz: Ama gene de birçok amele commonrail'in aksine, gene tok, şık bir sesi var. VW hiç olmazsa bu özelliği ile TDI PD'nin ruhunu raşatmaya çalışmış.:ok: