škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: Birkan - 16 Ağustos 2010, 00:50:43
-
Sabaha karşı yola çıkacağım. Lastik havaları kaç olmalı? Sanırım Roomster ile aynıdır. Kullanma kılavuzunu da bulamadım. Sorayım dedim.
-
Depo kapağında yazıyor ;)
-
bunu bilmiyordum. :)
-
31 mi yazıyor?
-
ben 31 bastım sanırım optimum değer 31.
-
Yaz kış 31 hava basarım.
Lastikler soğukken yani çok yol almadan hava basmaya-ölçmeye dikkat edin. İstasyonlardaki makinelere güvenmeyin 3-5 fazla bastıkları oluyor. Bagajda bir manometreniz olsun, bastıktan sonra hemen ölçün.
-
Her zaman kullandığım istasyonun basınç göstergesi doğru ise 35 psi ile gezen bir tek benim sanırım.:D
-
tek sen değilsin :D benim leonda önler 35 arkalar 32. ön arka aynı olacak diye bir kaide yok. mesela arkadaşımın ibiza cuprasında önler 39 arkalar 32 bu değer ne ise ona getirmek gerek.
ama şuda var. o değer 2 3 kişi artı hafif yük şartına göre. yani tek kişiyseniz 1 2 psi aşağısı olr ama birisi binecekse havasını yükseltmek gerekir.
-
Lastiğe göre de değişir, keza dizellerde ön daha ağır dizel bloğundan ;)
-
Lastiğe göre de değişir, keza dizellerde ön daha ağır dizel bloğundan ;)
bizim tsi lardada aynı durum var. benim motor 1,6 8v den 50 kg kadar daha ağır. çift besleme olanlarda 80 90 kg kadar ağırlık farkı var yanlışm yoksa. yük ne kadar uygun dağılı olursa o değer daha dengeli olur. mesela bizim passatta da tsi var ama onda 32 ye 32. leonda arka daha hafif olduğu için yük önde kalıyor bu yüzden 35 e 32.
hani olurda bir arkadaşımız bir araç aldığında önler neden bu kadar farklı derse diye :)
-
Aslında önden çekişli her araçta ön daha ağır. Ağırlık dağılımı daima %60 ön %40 arka civarında olur.
Benim eşit yapmamın sebebi aracın yüklü halini önemsiyor oluşum. Ayrıca bagajımız her zaman 3/5 seviyesinde doludur. İçeri de insan oturdu mu, arka tarafa çok ciddi ağırlık akıyor.
Aracın yüksüz ve maksimum yüklü lastik basınç değerlerini biliyorum. Kendimce bir hesap yaparak "genelde kullanıldığı yük durumuna göre" bir ayar çektim anlayacağınız.:ok:
-
yanlız yüklü durum içinde orada bir basınç değerleri var iksini düşünerek yapmak gerek.
-
Aslında önden çekişli her araçta ön daha ağır. Ağırlık dağılımı daima %60 ön %40 arka civarında olur.
Benim eşit yapmamın sebebi aracın yüklü halini önemsiyor oluşum. Ayrıca bagajımız her zaman 3/5 seviyesinde doludur. İçeri de insan oturdu mu, arka tarafa çok ciddi ağırlık akıyor.
Aracın yüksüz ve maksimum yüklü lastik basınç değerlerini biliyorum. Kendimce bir hesap yaparak "genelde kullanıldığı yük durumuna göre" bir ayar çektim anlayacağınız.:ok:
yanlız yüklü durum içinde orada bir basınç değerleri var iksini düşünerek yapmak gerek.
İşte onu dedim abi.:ok:
Hatta ayrıntı vereyim:
Bizim 1144 kg'lık 1.4TDI Cordoba'da 195 55 15'lik ölçülerde minimum değer 32 ön 30 arka şeklinde. Maksimum değer ise 36 ön 38 arka şeklinde.Bu değerlerin arasında, üst değere daha yakın ve eşit bir değer benimsedim yani.
-
orayı kaçırmışım sorry :)
-
Aslında önden çekişli her araçta ön daha ağır. Ağırlık dağılımı daima %60 ön %40 arka civarında olur.
Önden çeker olmasına rağmen 1.4 dizel ve 1.4 benzinli için ayrı tablolar var bizim kapaklarda
Bu bendeki kapak (1.2 ve 1.4 benzinli tablosu) Soğuk lastik hava basıncı diye de yazmışlar ;)
(http://img228.imageshack.us/img228/2093/dscn3721w.jpg)
-
Önden çeker olmasına rağmen 1.4 dizel ve 1.4 benzinli için ayrı tablolar var bizim kapaklarda
Yok hocam, ben sadece bütün öncen çekişli araçlarda ön dingil ağırlığı daha fazladır demek istedim. Yani dediğiniz gibi, dizel ile benzinli motor arasında fark olacağı, dolayısıyla ağırlık dağılımının da daha farklı olacağına itirazım yok.:) Zaten ağırlıkları aynı olsaydı farklı yaylar görmezdik değil mi?:D (o yay işini de bir çözersek tamam:D)
-
benim araç 1,4 85hp 2011 fabia.ben önleri 32, arkaları 30 yapmıştım. bu resime göre fazla hava basmışsım sanırım. :(:(
Önden çeker olmasına rağmen 1.4 dizel ve 1.4 benzinli için ayrı tablolar var bizim kapaklarda
Bu bendeki kapak (1.2 ve 1.4 benzinli tablosu) Soğuk lastik hava basıncı diye de yazmışlar ;)
(http://img228.imageshack.us/img228/2093/dscn3721w.jpg)
-
benim araç 1,4 85hp 2011 fabia.ben önleri 32, arkaları 30 yapmıştım. bu resime göre fazla hava basmışsım sanırım. :(:(
Bence sıkıntı yok, bar değerini PSI cinsine çevirirsen göreceksin ;)
Ben 31 yapıyorum dördüne
-
BAR * 14,50326 = PSİ ediyormuş.
o zaman normal yükte: 2,1x14,5= 30,5 psi
yüklü iken ise :2,3*14,5=33,3 psi
bu durumda normal aralık içinde oluyor dediğiniz gibi. Teşekkürler....
-
BAR * 14,50326 = PSİ ediyormuş.
o zaman normal yükte: 2,1x14,5= 30,5 psi
yüklü iken ise :2,3*14,5=33,3 psi
bu durumda normal aralık içinde oluyor dediğiniz gibi. Teşekkürler....
Aynen ;)