škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mygokhan - 20 Ağustos 2010, 04:27:13
-
Roomster,Fabia ve gelecek olan octavia için konuşalım .Bu modellerde hangi kasaya hangi motor daha uygun?Siz hangisini tercih ederdiniz?
Ben TDI isterim ama özellikle fabi̇a'da TSI oldukça keyifli olacağını düşünüyorum .
-
1.2 TDI ın gücü ne kadar acaba.. ona göre karar verirdim ben. ikisi de çok tutumlu motorlar çünkü.
-
1.2 TDI 74 beygir sanırım
1.2 TSI 105 beygir
-
1.2 TSI diyorum ben o zaman. :)
düşük vergi, düşük tüketim, yüksek tork yüksek güç..
daha ne olsun :D
ekleme: hatta mümkünse 7 ileri dsg olsun tam olsun. :)
otomatik arabanın rahatlığı bir başka.
-
1.2 tsi ;)
-
1.2 TSI diyorum ben o zaman. :)
düşük vergi, düşük tüketim, yüksek tork yüksek güç..
daha ne olsun :D
ekleme: hatta mümkünse 7 ileri dsg olsun tam olsun. :)
otomatik arabanın rahatlığı bir başka.
1.2 TSI 175 Nm. iken 1.2TDI 180 Nm.:wnk:
-
dizelin herzamanki yüksek torku ve ekonomisi için 1.2 tdi tek geçerim
-
1.2 TSI 175 Nm. iken 1.2TDI 180 Nm.:wnk:
dizelin herzamanki yüksek torku ve ekonomisi için 1.2 tdi tek geçerim
şimdi bize 5nmnin hesabını yapmayın Abilerim:)
Tabiki TSI:ok:
-
1.2 TSI 175 Nm. iken 1.2TDI 180 Nm.:wnk:
Tork grafiklerini karşılaştırmak lazım hangisi daha esnek kullanım sunuyor acaba?
-
Benzinli geniş devir aralığını severim, 5 Nm dert değil :D
-
Benzinli geniş devir aralığını severim, 5 Nm dert değil :D
1.2 TSI varsa bayide test edeceğim, sonrada 1.2 TDI'yı.Bakalım hangisi daha keyifli sürüş hissi verecek..
Ama 105 beygir oldukça cazip geliyor.Hem 1.2 dizel diye fiyatıda yüksek olur mu acaba ama bakıyorumda 2000 TL kadar olur belkide..Zira 1.2 TSI ile 1.6 TDI arasında 4000 TL oynuyor.1.2 TDI ile arasında çok az fark olur..O zaman satışta iyi rakamlar elde edebilir Fabia ve Roomster..
-
Gidip 1.2 Roomster'a tup takiyosun daha hala benzinli motor diyosun be Gokhan Abim anlamadim gitti....
-
Gidip 1.2 Roomster'a tup takiyosun daha hala benzinli motor diyosun be Gokhan Abim anlamadim gitti....
Sürüş zevki bakımından :) 3 haneli beygir gücüne sahip aracım hiç olmadı :(:haha:
Kaldıki fabiada şehir içi 50 TL'ye 200 km gidiyorsa o zaman tüpe bile gerek yok derim..
Ha elbetteki TDI isterim araba alacak olsam..Alacak değilim ya Hakanım geyik yapıyoruz şurda :D
-
olsun dizel yakıtta her zaman iyidir az yakar şahsen sıfır araç alacak olsam 1.2 tdi romiyi kolay kolay eleyemezdim
-
ben tsı yani benzinli taraftarıyım.her zaman ilk tercihim benzinli
-
Gidip 1.2 Roomster'a tup takiyosun daha hala benzinli motor diyosun be Gokhan Abim anlamadim gitti....
Aynen katılıyorum Hakana, sonucta benzinli, 1,2 tsi, 1,2 tdi in en az birbucuk katı kadar fazla yakacaktır, alırken verdigin fiyat farkınıda 3 yılda cıkaracaktır,
ne olursa olsun, benzinli yakar yakar,
-
Abi cok beygirli araba sole yani bu senin secimin, 22 milyara 200 beygir arabada var ama yenilik ve ekonomi mi yoksa guc mu bu tercih meselesi bildigin gibi.
Hani benim dusuncem az binilen ve tup takilan bi araban varsa benzinli dusunmek ucuk geliyor. Ben hayatta binemem sahsimca benzinli arabaya yilda 13.000 km yapiyorum ki cok az, ama mazot bile bazen dert oluyor, hele ki hakir hakir benzin icecek ole 6-7 litre yakacak bide ustune benzine o kadar para verecem ohooo... Isterse 1.2 lt. 500 bg olsun ben binerken rahat edemedikten sora....
Bak sana ne deyim. Amerika ucusum var Istanbul Ataturkten 13 Haziran gunu Fabiama atladim yola ciktim arabada 3 kisiyiz ve valizlerim var, depoyu evin onunden doldurdum ciktim otobana, 130'un altina indiysem namerdim, cogu zaman 160-170, Izmit duzluklerinde 190-200... Ankara'dan te Istanbul Beylikduzundeki enistemin evine tam 4 saate geldim.
Vardigimda kontak kaparken tami tamina yarim depo mazot vardi hala. (Bu arada arabami son surdugum vakitlerdi, Istanbul Ataturk Havaalanina surmustum en son sora kuzenime verdimdi :( :P )
Sonra enistem anlatiyor yav iste bizde gecen ay sizin evden yola ciktik yine bende tam 4 saate geldim basa basa falan filan, depoda ne varsa sildi supurdu bitti bos geldi isik koprude yandi diyor.
Arabasi 2008 Corolla 1.6 benzin. Tamam 124 beygir iyi hos canavar cihaz. Lan al iste bende yapistirdim sende yapistirdin seninki bi depo icti benimki yarim, haaa birde benim depom daha ufak :D :D :D
Ben rahat rahat binemeyip stres yaptiktan sonra korum 3 haneli beygirin gozune. Aha o da en son 200 yapiyo benimkide, bi kac saniye gec cikiyor o kadar...
Amerikadayim kac aydir burda baya cesit araba kullandim bide TR ile kiyasladim yok hocaaaa.... Turkiye dizel memleketidir boyle biline. Yollarin kirali dizellerdir.
Ama yok ensesi galincisindir para koymaz ayda 400-500 benzine verirsin o zaman anlarim bin benzine.
Bizim gibi adama gelmez...
Hemen hemen her gece David'in Suburban'i ben kullanirim. Saolsun veriyor. Gezeriz tozariz gece kluplerine gideriz Walmart'a gideriz sora eve birakir beni artik taniyorda hep surduruyor.
Dun gece dedi Hakan cek petrole, doldurak dedi.
350 (5.7 ltr) Small Block karburatorlu V8 makine var. 20 galon benzin aldi 54 dolara :D
(54 US Dollar=Asgari ucretle calisan birinin 5 saatlik emegi, ki David asgari almiyor saatlik 20 dolar kazaniyor, ben 10, maasimi yukselttiler bu arada 8 dolardi 10 yaptilar agustos icin :D :D :D)
Dun arkadas resimler cekmis koyam bari o kadar konusu gecti :D
ahada her zaman yaptigim gibi konuyu katlettigimin imamesidir hadi bakalim :p
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6875.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6874.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6861.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6864.jpg)
-
Klima düğmeleri tavanda ne arıyor :kiki:
-
o kadarda ekonomi saplantısı iyi deil.
senede 20000 yapıyorum ki arabam daha 1 yaşnda değil 20500 kmde tüketim ortalamam 6,5 lt falan aldığımdan bu yana. bu kadar az fark içinde kalkıp dizelin kahrını çekmiyorum. ha seneye senede 40 50 bn yapmaya başlarım şahsi arbamla o zaman dizele geçerim.
1,2 tdi 1,2 tsi konsuna gelirsek. arada alırken yaklaşk 3 4 bn tl fark var. ciddi tüketim farkıda olacağını sanmam arada ki aynı tork veren iki makne arasndan daha yüksek bg vereni daha zevkli olacaktır. nitekim tsi ın tork banıda da daha uzun.
performansa gelirsek biri 9,7 de çıkıyor 100 e diğeri 13 sn falan o konuda bile uçurum var ki aradaki tüketim farkı bu uçuruma göre çok çok az olacaktır.
bu arada tsi lar atmosferik 1,6 larla kıyaslamayın arada uçurumsal tüketim -performans farkı var.
-
1.2 TDI ile 1.2 TSI arasında 4000 fark olmaz.zira zaten şu anda 1.6 TDI ile o kadar fark var arasında.. 2000 TL en fazla olması lazım..
-
Abi cok beygirli araba sole yani bu senin secimin, 22 milyara 200 beygir arabada var ama yenilik ve ekonomi mi yoksa guc mu bu tercih meselesi bildigin gibi.
Hani benim dusuncem az binilen ve tup takilan bi araban varsa benzinli dusunmek ucuk geliyor. Ben hayatta binemem sahsimca benzinli arabaya yilda 13.000 km yapiyorum ki cok az, ama mazot bile bazen dert oluyor, hele ki hakir hakir benzin icecek ole 6-7 litre yakacak bide ustune benzine o kadar para verecem ohooo... Isterse 1.2 lt. 500 bg olsun ben binerken rahat edemedikten sora....
Bak sana ne deyim. Amerika ucusum var Istanbul Ataturkten 13 Haziran gunu Fabiama atladim yola ciktim arabada 3 kisiyiz ve valizlerim var, depoyu evin onunden doldurdum ciktim otobana, 130'un altina indiysem namerdim, cogu zaman 160-170, Izmit duzluklerinde 190-200... Ankara'dan te Istanbul Beylikduzundeki enistemin evine tam 4 saate geldim.
Vardigimda kontak kaparken tami tamina yarim depo mazot vardi hala. (Bu arada arabami son surdugum vakitlerdi, Istanbul Ataturk Havaalanina surmustum en son sora kuzenime verdimdi :( :P )
Sonra enistem anlatiyor yav iste bizde gecen ay sizin evden yola ciktik yine bende tam 4 saate geldim basa basa falan filan, depoda ne varsa sildi supurdu bitti bos geldi isik koprude yandi diyor.
Arabasi 2008 Corolla 1.6 benzin. Tamam 124 beygir iyi hos canavar cihaz. Lan al iste bende yapistirdim sende yapistirdin seninki bi depo icti benimki yarim, haaa birde benim depom daha ufak :D :D :D
Ben rahat rahat binemeyip stres yaptiktan sonra korum 3 haneli beygirin gozune. Aha o da en son 200 yapiyo benimkide, bi kac saniye gec cikiyor o kadar...
Amerikadayim kac aydir burda baya cesit araba kullandim bide TR ile kiyasladim yok hocaaaa.... Turkiye dizel memleketidir boyle biline. Yollarin kirali dizellerdir.
Ama yok ensesi galincisindir para koymaz ayda 400-500 benzine verirsin o zaman anlarim bin benzine.
Bizim gibi adama gelmez...
Hemen hemen her gece David'in Suburban'i ben kullanirim. Saolsun veriyor. Gezeriz tozariz gece kluplerine gideriz Walmart'a gideriz sora eve birakir beni artik taniyorda hep surduruyor.
Dun gece dedi Hakan cek petrole, doldurak dedi.
350 (5.7 ltr) Small Block karburatorlu V8 makine var. 20 galon benzin aldi 54 dolara :D
(54 US Dollar=Asgari ucretle calisan birinin 5 saatlik emegi, ki David asgari almiyor saatlik 20 dolar kazaniyor, ben 10, maasimi yukselttiler bu arada 8 dolardi 10 yaptilar agustos icin :D :D :D)
Dun arkadas resimler cekmis koyam bari o kadar konusu gecti :D
ahada her zaman yaptigim gibi konuyu katlettigimin imamesidir hadi bakalim :p
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6875.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6874.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6861.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/IMG_6864.jpg)
işte söylemek istediğim bu passat 6 viteste 2000 devirde 140 km hıza ulaşıyor ki 2000 devir ekonomi bandı sınırları içinde araç daha az bağırıp daha rahat yol alıyor alacak olsam bundan sonra kesinlikle dizel alırım bi kere her seferinde daha ucuza depo doldurup daha fazla yol yapmanın verdiği keyfi benzinli araç hiçbir zaman veremiyor
bu arada hakan aracın koltuğunu dolduramamışsın hiç olmamış :++:
-
o kadarda ekonomi saplantısı iyi deil.
senede 20000 yapıyorum ki arabam daha 1 yaşnda değil 20500 kmde tüketim ortalamam 6,5 lt falan aldığımdan bu yana. bu kadar az fark içinde kalkıp dizelin kahrını çekmiyorum. ha seneye senede 40 50 bn yapmaya başlarım şahsi arbamla o zaman dizele geçerim.
1,2 tdi 1,2 tsi konsuna gelirsek. arada alırken yaklaşk 3 4 bn tl fark var. ciddi tüketim farkıda olacağını sanmam arada ki aynı tork veren iki makne arasndan daha yüksek bg vereni daha zevkli olacaktır. nitekim tsi ın tork banıda da daha uzun.
performansa gelirsek biri 9,7 de çıkıyor 100 e diğeri 13 sn falan o konuda bile uçurum var ki aradaki tüketim farkı bu uçuruma göre çok çok az olacaktır.
bu arada tsi lar atmosferik 1,6 larla kıyaslamayın arada uçurumsal tüketim -performans farkı var.
kahrını derken Abi?Valla daha bi kahrını çekmedim, performans olarak 1.4 atmosferik makinelerin alayına giden bir performansı var TDI ın.Sonuçta kamyon değil dizel makineler. .
-
Benzinli geniş devir aralığını severim, 5 Nm dert değil :D
Dert değil diyorsun ama günün birinde telsizden "tork yetmedi...tamam" diye anons geçmek de var.:wnk::kiki::haha::lol::++:
-
Beygir yetmedi tamam demekte var:++::++::++::++::knp:
-
1.2 TDI ile 1.2 TSI arasında 4000 fark olmaz.zira zaten şu anda 1.6 TDI ile o kadar fark var arasında.. 2000 TL en fazla olması lazım..
abi ibizada 33000 tl 1,2 fabia nın 1,6 sı parasına zaten 1,6 tdi varken dönüp bakma 1.2 tsi a :) benim anlatmaya çalıştığım esneklik ve güç farkı fazla ama buna rağmen tüketim farkı az.
kahrını derken Abi?Valla daha bi kahrını çekmedim, performans olarak 1.4 atmosferik makinelerin alayına giden bir performansı var TDI ın.Sonuçta kamyon değil dizel makineler. .
kardeşim bende dizelciyim elimin altında farklı segment bir araçta olsa dizel bir araç var. ona lafım yok ama karşısına koyduğun makine atmosferik 1.4 değil bir çok atmosferik 1.6 dan bile daha seri bir makine :)
-
kardeşim bende dizelciyim elimin altında farklı segment bir araçta olsa dizel bir araç var. ona lafım yok ama karşısına koyduğun makine atmosferik 1.4 değil bir çok atmosferik 1.6 dan bile daha seri bir makine :)
iki motor arasında tartışmasız TSI zaten Abi:)
-
skdoa sitelerinde teknik veri bulmak ölüm yahu.
seat global sitesidnen ekliyorum. performans verileri. aradda uçurum var.
1,2 tsi
Maximum speed (km/h) 190
0-100 9,8 sn
Acceleration 80-120 km/h (s) at V 13.7
Acceleration 1000 m (s) 31.5
City driving (l/100 km) 6.8
Extra city driving (l/100 km) 4.5
Ponderable consumption (l/100 km) 5.3
1,2 tdi
Maximum speed (km/h)168
Acceleration 0-100 km/h (s) 13.9
Acceleration 80-120 km/h (s) at V14.2
Acceleration 1000 m (s)35.7
-
son süratte 1.2 TSI zorlanmadan 220 vurur diye düşünüyorum:D
-
220 zor 210 muhtemel :)
-
220 zor 210 muhtemel :)
Abi peki motor hacmi son surate etki eder mi?
-
son sürat değerini değiştireceğini sanmam ama etkisi belli bir süratten sonda daha yavaş hızlanması olr. zaten aynı etki 1,2 tdi dede olur.mesela benim 1,4 tsi leon 150 160 dan sınra normal 1,6 gibi hızlanıyor torkun etkisi azalıyor bg konuşmaya başlıyor.
-
Beygir yetmedi tamam demekte var:++::++::++::++::knp:
Yettiği yere kadar gidersin beygirsiz; ancak torksuz rampada kalıverirsin.:wnk:
-
skdoa sitelerinde teknik veri bulmak ölüm yahu.
seat global sitesidnen ekliyorum. performans verileri. aradda uçurum var.
1,2 tsi
Maximum speed (km/h) 190
0-100 9,8 sn
Acceleration 80-120 km/h (s) at V 13.7
Acceleration 1000 m (s) 31.5
City driving (l/100 km) 6.8
Extra city driving (l/100 km) 4.5
Ponderable consumption (l/100 km) 5.3
1,2 tdi
Maximum speed (km/h)168
Acceleration 0-100 km/h (s) 13.9
Acceleration 80-120 km/h (s) at V14.2
Acceleration 1000 m (s)35.7
TDI' ın yakıttüketimlerini niye kesiyorsun kardeşim.:hih: N' oldu yoksa tüketimde de mi uçurum var aralarında?:wnk::haha:
Ben 1.2TDI' ı tercih ederdim zira TDI 0-100 km/s' yi 9,8 saniyede yapıyor, TDI 13 saniyede. Bana göre arada hiç de uçurum yok. Etrafımı izleye izleye giderim sağdan sağdan.:wnk:
-
Kesinlikle TSİ derdim fındık yada cücük kadar turbosuda olsa benzinlide turbo ayrı zevk veriyor.Varsın ortalaması 1 lt fazla olsun derdi az bakımı kolay
Ki biri 74 biri 105 hp uzun yolda TSİ ın zevki daha güzel olur çekmeme sorunuda olacağını sanmıyorum o yüzden TSI derim
Bizde senede 25 bin km ye yakın yol yapıyoruz ama babam vaz geçemiyor.Dizele sürekli sürüklemeye çalışsamda çok yol yapıyosun die o gene istemiyor o seriliği bulamıyacağını düşünüyor bi yandanda haklı yeri geldiğindede deviri konuşturuyor dizel ona kalsa fazla dayanmaz :)
İşin özü TSI derim sonuçta senede 10-15 bin km den fazla yapacağınıda sanmıyorum abi o 3 bin TL yi anca 3 senede çıkarırsın yada çıkaramazsın . .
-
1.2 TDI değilde 1.6 TDI olsaydı o zaman TDI derdim ama 1.2 TDI performans olarak düşük kalıyor.1.2 TSI hem performanslı hemde az yakıyor.Ayrıca benzinli olması nedeniyle daha sessiz ve konforlu.Ben 1.2 TSI diyorum.Bana göre dizel alacaksan 1.6' dan aşağı almayacaksın.Gerçi bu seferde karşına farklı seçenekler çıkıyor.Mesela Giuliettanın 1.6 dizelini adam gibi donanımlısını istediğin zaman 58-60 civarına alabiliyosun.Ama aynı fiyat aralığında 1.4 TSI superb elegance ve 1.6 T insignia cosmo gibi lüks seçenekler çıkıyor.Hadi bakalım çık işin içinden nasıl çıkıyosun.Burda devreye yine aracı ne sıklıkla kullandığın giriyor.Ama şunuda belirtmeliyimki devir dizel devri bu bir gerçek.Dizel alıyorsanız araçtaki bazı lükslerden vazgeçmek zorundasınız.Buda bir gerçek.İnsanın cidden kafası karışıyor.
-
1.2 tdı 74 beygir bizim 1.4 tdı 75 beygir ben hiç yetersiz kaldığını görmedim gayette tatminkar bi motor olabilir yeni fabiada
-
Yettiği yere kadar gidersin beygirsiz; ancak torksuz rampada kalıverirsin.:wnk:
Abi sanki burda 1.2 TDI-TSI değilde 1.2 HTP-TSI karşılaşması yapıyoruz.
1.2 TSI ile en son denilecek kelime tork yetmedi oda karşında 1,6 TDI olursa..
-
Bende isterim TDI, kaldıki bu devirde benzinli araba almak paran kısıtlı ise zor..
Ama şu 105 beygir ve TSI motor insanı acayip cezbediyor..
Mesela 50 TL 'lik benzinle şehir içi 200 km yaptırabiliyorsa bana o zaman katlanırım ama yine fazla yakacaksa isterde 130 beygir olsun düşünmem..
-
Bunu mu dinlemek istersin?
http://www.youtube.com/watch?v=mrnFjV9s9bg
Yoksa bunu mu ?
http://www.youtube.com/watch?v=cSrbzi2nLiM&feature=related
Think again . . . . :D:D
-
1.2 TSI octavia adil olmamış :)
fabia lazım..
1.2 TSI
http://www.youtube.com/watch?v=g05OkFpsHwU&feature=related
-
Octavia mevzusu oldu onan ekledim fabia ona göre daha iyi kaçıyor fark etmez :)
Roomi verelim 1.2 TSİ? :D
http://www.youtube.com/watch?v=ySY4-tktGbw
-
TDI' ın yakıttüketimlerini niye kesiyorsun kardeşim.:hih: N' oldu yoksa tüketimde de mi uçurum var aralarında?:wnk::haha:
Ben 1.2TDI' ı tercih ederdim zira TDI 0-100 km/s' yi 9,8 saniyede yapıyor, TDI 13 saniyede. Bana göre arada hiç de uçurum yok. Etrafımı izleye izleye giderim sağdan sağdan.:wnk:
%30 dan fazla bir oranda fark performansta uçurumdur saygıdeğer abim :)
1,2 yi geç ben 1324 kg leon 1,4 le ankara içinde geçen hafta 5,4 ortalama ile gezdim. bu fabia da ayağına hakim birisinde olsn 5 lt altında yakar buda diğerseçenekleri gereksiz kılar (lpg-dizel)
-
Valla vatandasi anlamak guc.
Yav biz ekonomi diyoz millet diyor TSI daha esnek daha suratli bilmem ne hemde ayagina hakimsen 5 lt yakarsin.
Hadi diyon o kadar torku bu kadar beygiri var, basa basa sur bakiyim kullan o beygirleri 8 litre yakiyo mu yakmiyo mu goreyim! Diyon ki ayagina hakim ol, la madem kastiracaktim o kadar gucten torktan beygirden ne bahsediyon???? Kullanmayacaksin ki!
TDI cihazi al basa basa git 140-160 yakmaz hoca yine yakmaz....
Benzinli ile icerde afakanlar basa basa gidersin 5 litre yakar, dizelde gomcure gomcure gidersin yine 5 yakar, ki mazot daha ucuz.
Aha bak daha az tuketimle daha hizli gittin, olay o zaman bitti....
Ama vay TSI soyle vay TSI boyle tamam hos hadi bas anasini satiyim yine 5 litre yaksin anlayalim o zaman... Haa yakamaz o kadar az iste ben bunu anlatmaya calisiyorum surat ve ekonomi yok benzinli motorlarda. Basmazsan zaten avuc kadar motor ne yakacak onu bizde biliyoz, ha tabi TSI in 5 litre yaktigi kosullarda TDI 3 civarlari gider ayri meselee.... :)
Pratik yok bisey yok cikip anlattigimiz anlasilmadan bole garip garip yorumlar geliyor anlamak guc bazen insanlari...
Dizelin kahrinida cok merak ettim dogrusu cekilemeyen kahri neyse...? Paran vardir dert degildir o zaman git benzine ne dinleyecen bende anlarim ama herkeste ayni para yok.
-
Nice write-up buddy :ok: :D
-
Ekonomi deyince elbette dizel, ötesi yok tabi.
Hangisi ekonomik diye tartışmak yersiz.Tdi en ekonomigi ötesi yok.
-
kısa ve öz. 1,2 tdi ile bassanda 1,2 tsi nin normal sürüşündeki performansına erişemezsin ancak basıorm öle biniorm ama yakmıyor diye kendini avutursn. asla tsi ın zevkini performansını alamazsn sadece avunursn vaybe son hızda şunu yaptm bunu yaptım.
tdi de olsa tdci cdti da olsa hiç bişi farketmez. uygun devirde tork uygun devirde bg gerekir sana oda bu 1,2 de yok tork var bg yok. insigniadaki durumun tersten benzeri.
geçen hafta mersinden çıktm. otobanda 220 ye kadar çıktm ortalama 160 170 damlamayı tırmandım damlama alayına yeter zaten. niğde çıkışına kadar otobanda oradan altunhisardan aksayar yoluna 35 km 1 ve 2. vites yol çalışması vardı. aksaraydan peder aldı 130 140 koçhisarda ben geçtm 180 190 200 minimum ertesi gün ankara içini 80 km kadar yol var üstüne yozgata geldm ortalama yakmışm 25 kuruş al sana basma. aynı şartlarda bu yakt fiyatları ile senin yakacağında bundan çok farklı olmaz en fazla 2 3 kuruş az olur.
güç sürüş zevki tüketim oranı arıyorsan 1,2 tdi 1,2 tsi ın rakibi asla değil. o makine 1,2 htp ile 1,4 16v atmo makinelerle kıyaslanır ancak. tsi iki boy büyük gelir.
ha dersenki 1,6 tdi eyvallah işte onda güç zevk tüketim oranı tdi ye dner. imkanım olsa bende geçerim 1.6 tdi leona ama o zaman 50bn kmden az yol yapmam o arabaylaki dizele geçtiğime değsin.
objektif ve doğru şekilde bakınca görülen durum aynen budur.
ama çıkarsan 1,2 tdi iledip gaz giderken diğer gaza parmağının ucuyla dokunarak yanından geçer ama sen basıorm ama az yakıyorum dersin ancak.
-
bu arada yeri geliyor burada amele gibi 50 numara anahtar sıkıp kalıp yağlıyorum 18 saat çalışıyorum yeri geliyor 30 yaşnda mühendisler abi bunu nasıl yapcz diye soruyor.ben cebimdeki harcadığım parayı en zor şekilde dağın başında kazanıyorsam kalkıpta kimse bana ensesi kalın diyemez.
-
1,2 tsi
Maximum speed (km/h) 190
0-100 9,8 sn
Acceleration 80-120 km/h (s) at V 13.7
Acceleration 1000 m (s) 31.5
City driving (l/100 km) 6.8
Extra city driving (l/100 km) 4.5
Ponderable consumption (l/100 km) 5.3
1,2 tdi
Maximum speed (km/h)168
Acceleration 0-100 km/h (s) 13.9
Acceleration 80-120 km/h (s) at V14.2
Acceleration 1000 m (s)35.7
City driving (l/100 km) 4.8
Extra city driving (l/100 km) 3.3
Ponderable consumption (l/100 km) 3.8
yakıt tüketimi mükemmel 1.4 tdi daan da pek farklı olacağını sanmıyorum performans olarak
-
1,4 den zayıf olr torku ve bg i daha az.
-
%30 dan fazla bir oranda fark performansta uçurumdur saygıdeğer abim :)...
Ya ben yolda basa basa, kasa kasa gitmediğim için ve altı çizili, bold ve italic olaraktan tekrar bana göre diyorum, 1.2 TDI gayet iyi diyorum. İstanbul dışına çıktığım yok ki. İstanbul' da da en fazla 80 km/s yaparsın zira illaki bir öküz vardır süratini kesen.
...Hadi diyon o kadar torku bu kadar beygiri var, basa basa sur bakiyim kullan o beygirleri 8 litre yakiyo mu yakmiyo mu goreyim! Diyon ki ayagina hakim ol, la madem kastiracaktim o kadar gucten torktan beygirden ne bahsediyon???? Kullanmayacaksin ki!...
Hah işte o kadar beygiri kullanmayacaksın ki.
Nice write-up buddy :ok: :D
O ne be?!
-
işte o beklentilere göre değişir uğur abim. senin için 1,2 tdi yetiyorken ben istanbulda tsi la ancak rahatken arkadaşlarıma gti ın 200 bg i az geliyor bir başkasına dahada fazlası. :)
ama şu bir gerçekki günümüzde en çok yeterli bulunan güç aralığı 100-200 bg arası güç aralığı ki uygun torkla en tatminkar seçenek bu güç aralığı oluyor.
-
işte o beklentilere göre değişir uğur abim. senin için 1,2 tdi yetiyorken ben istanbulda tsi la ancak rahatken arkadaşlarıma gti ın 200 bg i az geliyor bir başkasına dahada fazlası. :)
ama şu bir gerçekki günümüzde en çok yeterli bulunan güç aralığı 100-200 bg arası güç aralığı ki uygun torkla en tatminkar seçenek bu güç aralığı oluyor.
Tamam nan tamam!:rm: Seni mi kıracağım. TSI diyom ben de!:hanz:
-
büyüksün abim :D
-
:++::++:
-
Yunus icin TSI demek isterdim ama günümüz kosullarında tabiki TDI diyorum,
devir ekonomi devri, TSI tabiki daha performanslı fakat TDI kadar az yakamaz,
genelleme yaparsak cogumuz yarıslara filan katılmıyoruz, hız meraklısı degiliz,
arada 2-3 lira fark olsa bile TDI i tercih ederdim ben,
dünya nimetleri zaten yetersiz, krizler vs lerle insanlar ugrasırken zevkim icin daha sessiz diye daha iyi hızlanıyor diye TSI i tercih etmem sahsen,
gercek hayattan bi örnek vermek gerekirse, bi arkadasım 140 hp golf tsi aldı, 2009 model, cok yaktığı icin binmiyor, henüz 17600 km de, sahibindende satılık su anda, 1,6 tdi Golf veya Jetta alacak, hatta gecen Pazar Acarlar, Rekor a beraber baktık arabalara, 1,6 tdi a 2-3 ay sonrasına gün veriyorlar,
arkadasın babasıda güc meraklısı gitti 160 hp dsg jetta tsi aldı, maddi durumu iyi olmasına ragmen, cok yakıyor, sehirici km de 400tl yi buluyor diyerek sattı, ve 3,20 dizel aldı, 184 beygir, bas basa bildigin kadar, 90 sabitte 3 lü değerleri görüyor, hemde 2 bin motor rahatlıgıyla,(tsi ile 2,0 dizeli(3,20) karsılastırmıyorum, sadece gercek hayattan örnek veriyorum, fabia ile BMW yimi karsılastırıyorsun demeyin)
eğerki dizelin sesi sorun degilse, asırı hız meraklısı degilsem, 3-5 yıl aynı araca bineceksen ve yılda 10-20 bin yapıyorsan tdi alırım,
ama sessiz olsun, konfor benim icin önemli, seri olsun dersen tsi olabilir, hos konfor isteyenin 1,2 motorla isi olmamalı bence, büyük motor herzaman rahatlık bence,
-
10-20 bn km için dizele geçmeye değmez.
yanlş anlamayın ama mustafa bey 160 lıktan sonra 320d ye geçilir keser adamı ama 140 lık golften sonra 1,6 tdi attan inip eşşeğe binmiş gibi gelir adama kesmez sadece pompada 3 5 kuruş ucuza çıkar ve oda buna değmez. bu şekilde mahalle baskısı ile gidip dizel alıp pişman olan binlerce insan var bu ülkede.
tsi motr ancak yüksek hacimli dizelle kıyaslanır. aynı hacimdeki ile değil. ben bu konuda ondan dolayı yazıyroum ama görebilen adam yok saplanmışlar aynı hacim ille dizel olsn ekonomi dünyasıymış. 1,2 tsi ın sürüş zevkini ve esnekliğini ancak 1,6 dizel verir yani hacmine değil işine bakn siz. aynı hacimde her zaman ezilir dizel tsi karşısında.
-
...tsi motr ancak yüksek hacimli dizelle kıyaslanır. aynı hacimdeki ile değil. ben bu konuda ondan dolayı yazıyroum ama görebilen adam yok saplanmışlar aynı hacim ille dizel olsn ekonomi dünyasıymış...
Bak şimdi üstüme alındım.:D
Ben bana yeter de artar diyorum. "Yemişim esnekliğini ne esnetecem, yürüsün gitsin" mantığındayım bendeniz.:wnk:
-
iste tartısmanın özü burda Yunus kardesim, :) kıyaslamayı bircok insan performansdan ziyade ekonomik yönden yapıyor, yani 1,2 motoru tercih edenin cogunlugu az vergisi yüzünden tercih ediyor zaten, üc kurus kar edeyim diye, böyle insanda performansı düsünmez diye düsünüyorum ben, ne kadar az yakarsa o kadar iyi olur der,
ayrıca aradaki farkda azımsanmayacak gibi degil, tsi in km de 250 tl yaktığını varsayalım, 1,6 tdi in km de 150 tl yaktığını hesaplayalım,
yılda 20bin km yapsak, 5 yılda 100bin km, carpı 100 tl = 10bin tl iyi para bence,
söyle bir örnek daha vereyim, gecen arkadasın golf 102 hp fsi ile sehirlerarası 600 km yol yaptık, zaten cogu yerde radar var basamıyorsun, ara ara 180 i gördügümüzde oldu, ama genelde sakin gittik, arac km de 210 tl gibi yaktı,
tamam performans tsi kadar degil, ama bu arabada 200 görüyor, belki bikac saniye gec görüyor, yaktıgı benzin tsi kadar neredeyse,
benim bu kadar gözlemlerimden sonraki sonucum su :ok:
'TSI i performans icin alacaksın', su benzin fiyatlarında benzinli arabanın ekonomik olması zor biraz,
-
iste tartısmanın özü burda Yunus kardesim, :) kıyaslamayı bircok insan performansdan ziyade ekonomik yönden yapıyor, yani 1,2 motoru tercih edenin cogunlugu az vergisi yüzünden tercih ediyor zaten, üc kurus kar edeyim diye, böyle insanda performansı düsünmez diye düsünüyorum ben, ne kadar az yakarsa o kadar iyi olur der,
ayrıca aradaki farkda azımsanmayacak gibi degil, tsi in km de 250 tl yaktığını varsayalım, 1,6 tdi in km de 150 tl yaktığını hesaplayalım,
yılda 20bin km yapsak, 5 yılda 100bin km, carpı 100 tl = 10bin tl iyi para bence,
söyle bir örnek daha vereyim, gecen arkadasın golf 102 hp fsi ile sehirlerarası 600 km yol yaptık, zaten cogu yerde radar var basamıyorsun, ara ara 180 i gördügümüzde oldu, ama genelde sakin gittik, arac km de 210 tl gibi yaktı,
tamam performans tsi kadar degil, ama bu arabada 200 görüyor, belki bikac saniye gec görüyor, yaktıgı benzin tsi kadar neredeyse,
benim bu kadar gözlemlerimden sonraki sonucum su :ok:
'TSI i performans icin alacaksın', su benzin fiyatlarında benzinli arabanın ekonomik olması zor biraz,
abi fsi 115 bg :) eski aracım golf fsi dı iyi bilirm rampalarda nasıl fıtık eder :D zaten atmosferik benznliye karşı aynı hacim dizel her zaman daha iyidir. ama atmo benzinlinin karşısına turbolu benzinli koydunmu iş ciddi seviyede değişir.
sana basit bir örnek vereyim. bir arkadaşm 1,8 atmo passatı vardı lpgli. sattı 1,8t ye geçti. 1,8 t de aldığı tatminkarlık o kadar yüksektiki gaza 1,8 deki gibi basma değeri duymuyor dolayısı ile eski lpg li aracı ile kmde aynı parayı yakıyor bu adam. aynı durum benim toledo ile leon arasındada var. max 1 2 kuruş oynuyor kmde. biri lpg biri benzin. lpgli olan rampayı 3 le dipgaz çıkıyor ben aynı rampada 5 de çıkıyorum :) şimdi hangisi daha verimli?
ama şu mantık da çok yanlş 'TSİ performans için alacaksn' dizelden gıcık olan binlerce adam var. mesela ben diyorumki arkadaş benzinli olacak ekonomik olacak bu yüzden tsi alıyorum yeri geliyor 4,6 lt ile şehirler arası 5,4 le ankara içi geziyrum dizel gibi. :)
işte bunu diğer benzinlilerle yapamazsn insanların düştüğü yanılgı bu mesela birisi diyor ben pintiyim yakıt alırken 3 kuruş fazla vermek bana koyuyor al dizeli.
ben de diyromkli benim dizel almam için kmde 5 6 kuruş dan çok daha etkili bir fark olmalıki konforumdan zevkimden ödün veriyim dizele geçeyim ki geçtiğimde değsin.
-
bu arada dh de okudum
ford focus 1.6 tdci ların partikül filtresi varmış euro 5 motor olduğu için
90-100 bin km de bir değişmesi gerekiyormuş ve 4000 tl civarına bir fiyatı varmış
-
bu arada dh de okudum
ford focus 1.6 tdci ların partikül filtresi varmış euro 5 motor olduğu için
90-100 bin km de bir değişmesi gerekiyormuş ve 4000 tl civarına bir fiyatı varmış
garantiye +2 sene uzatcaz 4 yıl yapcaz ve filtreyi servise kitliycez:D200 bine doğruda arabayı elden çıkarmak gerek:hanz:
-
bu arada dh de okudum
ford focus 1.6 tdci ların partikül filtresi varmış euro 5 motor olduğu için
90-100 bin km de bir değişmesi gerekiyormuş ve 4000 tl civarına bir fiyatı varmış
Bende okudum onu 110 luk DPF motorlarda 4 bin tl masrafı varmış peki bizim vw grubunda durum nasıl ağır bakımları?
-
garantiye +2 sene uzatcaz 4 yıl yapcaz ve filtreyi servise kitliycez:D200 bine doğruda arabayı elden çıkarmak gerek:hanz:
dizel aracı 200.000 gibi bir km de tr şartlarında satmak biraz zor olur :D
-
1.2 TSİ + LPG nasıl olur :D
sehir dısı 4,5 yakan bir motor, LPG 'de 6 litre yaksın hadi 7 olsun.Güzel olmaz mı ? :)
-
dizel aracı 200.000 gibi bir km de tr şartlarında satmak biraz zor olur :D
km düşürürüz ayıp ettin Abi:hanz::hanz:
-
1.2 TSİ + LPG nasıl olur :D
sehir dısı 4,5 yakan bir motor, LPG 'de 6 litre yaksın hadi 7 olsun.Güzel olmaz mı ? :)
Olmaz mı :D Hatta 1.0 TSI'ın canına lpg'yi basacaksın :D
-
1.2 TSİ + LPG nasıl olur :D
sehir dısı 4,5 yakan bir motor, LPG 'de 6 litre yaksın hadi 7 olsun.Güzel olmaz mı ? :)
Olmaz mı :D Hatta 1.0 TSI'ın canına lpg'yi basacaksın :D
0.5TSI çıksa da alsak.:D
-
0.5TSI çıksa da alsak.:D
o ney motorsiklet motoru mu :D
-
o ney motorsiklet motoru mu :D
Yunus' a soralım.:D
-
0.5TSI çıksa da alsak.:D
Oraya doğru gidiyor iş...
0.5 litre çift beslemeli benzinli bi motor mesela... 50-60 beygir çıksa yeter.
-
abartmayın arkadaşlar :D Bana kalırsa 1.2 TSI' ında altı olmaz artık.İsteseler yaparlar ama bence gerek duymazlar.
-
Su TSI iyice yayginlassin Artik baslik acanlari goruruz, "turbom dagildi yardim" turbo hortumu nerde bulurum en ucuz" vs :D
-
1.4 tsida hortum yok "boru" var :D
-
1.2 TDİ ile 1.6 TDİ arasında fabia icin 1000 TL fark olacakmış.
-
o durmda kesinlikle 1,6 tdi :)ama 105 lik isterük :D