škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mygokhan - 25 Ağustos 2010, 14:35:37
-
1.2 TDI
1.4 TDI (üretilmiyor gerçi)
1.6 TDI
Hangi TDI Fabia veya Roomster'da iyi gider..
Vergi, bakım, performans, alım maliyeti gibi kriterleri kıyaslayarak seçim yapınız..
-
1.6 105 beygir iki arabayıda uçurur...
işin içine vergiyi koyarsan sadece 1.2 yi yaz , performans istiyorsan 1.6 105 ...
-
Hiçbiri; madem 1,6 tdi yapıyorsun rakiplerinden farkın olmalı.
En az 125bg ve 300+ tork yapacaksın ki diğer dizellerden (crdi + multijet gibi) farkın olsun.
Az homurdanacak + az yakacak, çok kaçacak.
-
Fabiaya 1,6 TDI 105 hp konulmayacak roomiyede konulmayabilir belki.
Ondan 1.6 TDI 90 hp ama 1.4 TDI kullandığımdan oyum 1.4 TDI a :)
-
Satın alırken 1000 TL fark varsa,
Vergide 6 aylık 100 TL fark varsa,
Bende yeni nesil 1.6 TDI CR 90 HP tercih ederim açıkçası.105'lik fabia'ya konayacağına göre şimdilik en azından..
Hep az yaksın diye düşük hacimli motor tercih ettik hepside 1.6 motor gibi yaktı :D Performans düşüklüğüde cabası..
1.6 olsun be! :D
-
1,6 105 lik ibizada var fabia dada olur ama tr ye gelmez.
ben 1,6 tdi diyorum bunların arasından.
-
Hiçbiri; madem 1,6 tdi yapıyorsun rakiplerinden farkın olmalı.
En az 125bg ve 300+ tork yapacaksın ki diğer dizellerden (crdi + multijet gibi) farkın olsun.
Az homurdanacak + az yakacak, çok kaçacak.
Kesinlikle katılıyorum :)
Oyum 1.6 TDI için :ok:
-
1,6 tdi motor bluemotion gibi düşük tüketm modelleri için farkıda orada zaten. mesela triger değişim aralığı 210000 km. o motor performans için değil. performans için adamlarda 110 - 140 -170 bg güç seçenekleirnde 2,0 tdi var onu kullanıyorlar.
-
1,6 dan performans motoru olması beklenemez pek tabikide,
Bu vw ag nin satış stratejisi zaten önce dayar 90 bg sonra 105 çıkartır bir kaç ay sonrada 120 bg olanlar satışa sunulur.
Olay yazılımda bitmiyor mu?
Benim araç 1,9 tdi 96 kw 131 bg. Hatırlarsanız aynı motorun 105 bg lik olanıda var.
-
1,6 tdi isterim tabiki 1,4 tdi da iyi motor ama klimayı bazen kaldırmıyor,
-
En güzeli 2.5TDI V6:wnk:
-
En güzeli 2.5TDI V6:wnk:
95-96 model A8L geldi 3.0 TDI V6 olması lazım yada 2.5 tam bilmiyorum ama o motorun görüntüsü adama yetiyor kamyon motoru gibi :D:D
-
dizelde 1.4 tdi normal bir kullanıcıya rahat yeter bence
eğer ben tork makinası yapacağım diyorsa alacak kişi 1.6 TDI 105 lik alıp chip eksoz ve filtreyle aracın ciğerini açması lazım. :D
konu açılmışken en ucuz yollu spor dizel getz var heralde. 1.5 motor ve 110 hp. :D birkaç uygulamayla 140 hp ler görülür gibi. tabi motoru destekeyecek bir süspansiyon ve fren de şart.
-
Klima komprosörü motordan güç alıyorsa 2,5 olsa bile performans kaybı oluyor.
Kranka bağlı olduğu için.
Yeni nesil araçlarda başka tür klima kullanılıyor galiba. Şirket araçlarından 1,4 tsi 125bg olan jettaya biniyorum çok düşük devirlerde bile klima etki etmiyor.
-
(http://img50.imageshack.us/img50/4176/audi30v6tdijl3.jpg)
-
Klima komprosörü motordan güç alıyorsa 2,5 olsa bile performans kaybı oluyor.
Kranka bağlı olduğu için.
Yeni nesil araçlarda başka tür klima kullanılıyor galiba. Şirket araçlarından 1,4 tsi 125bg olan jettaya biniyorum çok düşük devirlerde bile klima etki etmiyor.
1.2 fabia için konuşacak olursam, klima düşük derecede olduğu zaman biraz gaz tepkileri ağırlaşıyor.
-
Satın alırken 1000 TL fark varsa,
Vergide 6 aylık 100 TL fark varsa,
Bende yeni nesil 1.6 TDI CR 90 HP tercih ederim açıkçası.105'lik fabia'ya konayacağına göre şimdilik en azından..
Hep az yaksın diye düşük hacimli motor tercih ettik hepside 1.6 motor gibi yaktı :D Performans düşüklüğüde cabası..
1.6 olsun be! :D
gökhan abi bu rominin motorunu pek içerlemiş :++: dedemde öyleymiş hep 1.2 veya 1.4 arabalara binmişki az yaksın diye şimdi pişmanım diyo 1.2 taunusum 1.6-1.8 motorlar kadar yakardı,rampalarda 1e düştüğümde yanıma kar kaldı der :++::++:
bence 2.0 140bg lazım dokundunmu gaza yapıştıracak koltuğa :bnn:
ama eldeki imkanlar doğrultusunda oyum 1.6 105 gitti,haydi hayırlısı :D
-
1.6 105:ok: babamın aracında war az yakar çok kaçar dedikleri motor bu işte :D
-
Dizelde 1.6 motor aşağısı kurtarmaz.Çünkü performans-yakıt-vergi kriterlerini optimum biçimde sunuyor.1.4 olsa performans olarak düşük kalır ve vergiside 1.6 ile aynı.1.2 olsa vergiden ve yakıttan tasarruf sağlar ama performans olarak kötüdür.1.6 üstü olursa performans iyi olur ama vergi ve yakıtı fazladır.O yüzden en iyisi 1.6' dır.
-
1,6 dan performans motoru olması beklenemez pek tabikide,
Bu vw ag nin satış stratejisi zaten önce dayar 90 bg sonra 105 çıkartır bir kaç ay sonrada 120 bg olanlar satışa sunulur.
Olay yazılımda bitmiyor mu?
Benim araç 1,9 tdi 96 kw 131 bg. Hatırlarsanız aynı motorun 105 bg lik olanıda var.
ali üstad türkiyede güç seçenekleri sonradan geliyor ama avrupada hepsi hemen hemen aynı zamanlarda çıkıyor. hatta unutmşm 1,6 tdi da 75 bg seçeneği bile var yurtdışnda ama eski 1,9 lardaki gibi güç seçenekleri 2,0 larda geliyor artık. adamlar böyle düşünmüş tasarlamış ben mesela bu yzden 140 lık 1,6 tdi geleceğine inanmıyroum.
-
Klima komprosörü motordan güç alıyorsa 2,5 olsa bile performans kaybı oluyor.
Kranka bağlı olduğu için.
Yeni nesil araçlarda başka tür klima kullanılıyor galiba. Şirket araçlarından 1,4 tsi 125bg olan jettaya biniyorum çok düşük devirlerde bile klima etki etmiyor.
+1985 katılıyorum.
-
Vergi 1.6 ile aynı olduğuna göre 1.4 TDI'ın anlamı kalmadı bence. Sıfırdaki fiyat farkı az olursa tabi.
1.6 TDI ve 1.2 TDI (performans/ekonomi) diyorum.
-
no doubt 1.6 TDI 105.
-
benim için vergi dilimi en fazla 1600 motora kadar oldugundan ve güçlü motoru sevdigimden tereddütsüz 1,6 tdi diyorum.
-
no doubt 1.6 TDI 105.
Adam amerikalarda kala kala türkçeyi unutmuş :D Beyin göçüne bir kurban daha verdik :++:
-
...1.2 olsa vergiden ve yakıttan tasarruf sağlar ama performans olarak kötüdür...
Benim buraya itirazım var. Geçen ay Kumbağ' a gittim geldim. Neredeyse sürekli 90 km/s hıza sabitledim Favorit' i. Rampaya denk gelince süratimi değil, motor devrini sabitlemeye çalıştım, gerektiyse 4. vitese hatta 3. vitese bile indim ve hiç üzülmedim. Bu tarz kullanan varsa performansı için kötü demek doğru değil bana göre.
Adam amerikalarda kala kala türkçeyi unutmuş :D Beyin göçüne bir kurban daha verdik :++:
Beyin göçünden ziyade Angaralı göçü oldu yahu!:D
-
Uğur abi herkes senin gibi kullanabilecekmi bakalım.Rampaya gelmeden hızı değilde deviri ayarlayımda araba bayılmasın diye düşünen kaç kişi çıkar acaba :D Hem bak zaten kendin demişsin bu tarz kullanan çıkarsa diye.Ayrıca 1.6 motor olsa bunları hiç düşünmene gerek yok.Sadece gaza basıyosun araba hızlanıyor o kadar :)
-
Uğur abi herkes senin gibi kullanabilecekmi bakalım.Rampaya gelmeden hızı değilde deviri ayarlayımda araba bayılmasın diye düşünen kaç kişi çıkar acaba :D Hem bak zaten kendin demişsin bu tarz kullanan çıkarsa diye.Ayrıca 1.6 motor olsa bunları hiç düşünmene gerek yok.Sadece gaza basıyosun araba hızlanıyor o kadar :)
Demek böyle düşünenler var ki üretmişler.:wnk: Hem de seri üretim olaraktan.:wnk:
-
Ekonomiyi her zaman küçük hacimde aramamak lazım. 1.6 TDI Golf Bluemotion bizim 1.4 TDI Cordoba'dan az yakıyor. Normal haliyle bile çok verimli bir motor. Diğer seçenekler arasından en mantıklı tercihin 1.6 TDI olduğunu düşünüyorum.
1.2 TDI potansiyeli yüksek, hoş bir motor. Ama kullanım alanı daha dar olacağından ilgilenmiyorum.
-
bencede 1.6 tdi iyi performans sunar.ama ekonomi isteyenlere 1.2 tdi öneririm.
-
Demek böyle düşünenler var ki üretmişler.:wnk: Hem de seri üretim olaraktan.:wnk:
Performans düşünenler için üretilen bir motor değil zaten uğur abi.Ekonomi için üretilmiş bir motor.1.2 TDI alan bir adamın yokuş perfomansını önemseyeceğini sanmıyorum.
-
Performans düşünenler için üretilen bir motor değil zaten uğur abi.Ekonomi için üretilmiş bir motor.1.2 TDI alan bir adamın yokuş perfomansını önemseyeceğini sanmıyorum.
Tamam işte, aynı şeyden bahsediyoruz.:wnk:
Bu arada Favorit cumartesi günü muayeneye girdi. İstasyon epey uzakta kalıyor. Kilmetre sayacı çalışmıyor ama taksici bir tanıdıkla aşağı yukarı bir tüketim hesabına girdik, gene 0,212-0,220 Kr. civarı bir tüketim çıktı. "Oha lan bizimki mazotlu dikkat ediyoruz gene 0,20 yakıyor" dedi. Şimdi Favorit arıyor ki taksi yapsın.:D
-
1,2 tdi a diğer konuda o kadar yazdk ettk ama bugün bir 1,4 tdci fiesta kullandım son kasa bizim 1,2 tdi lar onlardan daha iyi olacaktır kesin. hem torku hem bg i daha fazla.
-
bencede 1.6 tdi iyi performans sunar.ama ekonomi isteyenlere 1.2 tdi öneririm.
Ya, aslında 1.6 TDI ile 1.2 TDI arasında ekonomi anlamında da adam gibi bir fark yok gibi.
Fabia II'yi ele alalım:
1.2 TDI şehir dışı 3.3, şehir içi 4.8 veri sunmuş. 105'lik 1.6 TDI da 1.2'nin 165 70 14'lük lastikleri, 0.32'lik direnç katsayısı ve 1189 kg'lık ağırlığına karşılık 195 55 15'lik lastikleri 0.33'lük direnç katsayısı ve 1219'lık ağırlığıyla şehir dışı 3.6, şehir içi 5.1 litre sunmuş.
İşin içinde alım ve vergide geçerli olan mali kaygılar olmadığı sürece 1.6 TDI'ın daha mantıklı olacağını düşünüyorum. İkisinin de minimum tüketimde verebilecekleri yakın. Maksimumda ise 1.6 TDI'ın dünyası 1.2 TDI'a göre bambaşka.
Skoda Roomster gibi araçlarda 1.2 TDI'ın hizmet kalitesinin şüpheli olması da apayrı bir konu. Ya 1000 devirde 5 km/s çeviren bir kamyonet şanzımanı dayayacaksınız, ya da aracınız klima açtığınızda dahi hırgır mırgır edecek, debriyajı eskiteceksiniz... (ki bu durum 1.6 TDI da bile sözkonusu görünüyor)
=========================
Eski 1.9 TDI'ı özlüyor olmakla beraber, bu 3 seçenek içinden gene en mantıklısının 1.6 TDI olduğunu düşünüyorum.