škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: mayham85 - 30 Ağustos 2010, 11:04:59
-
Arkadaşlar mühendis arkadaşımın aracı izinden gelirken aracı ile gelmiş gelmişkende nasılmış bir görelim dedik :)
1,4 tdci motor bence dizel seçenek olarak biraz zayıf kalmış. 2000 devir altında makine zorlanıyor turbo lag rahatsız edici şekilde ki ben hiç sevmem alt devirde sıkıntı olmasını bilirsniz :) ancak 2000 -3500 devir arası tatlı bir ivmelenmeye sahip. performansına ve araç ağırlığına göre tüketiminin yüksk kaldığını düşünüyorum. yb ortalaması şehirler arası ortalama 130 km sürat ile klima açık 5,7 lt civarında idi. araç fordun sitesinde 1030 kg civarında görünüyor. bu hafifliğe bu tüketimi fazla buldum.
kısaca 1,2 tdi lere tsi karşsında o kadar yazdım ettm ama bir gerçekki o motor kağıt üzerinde bu makineden daha verimli görünüyor. eminimki bunun kullanımı bu şekilde ise o verimlilik gerçektede vardır.
araçta 16 inç alaşım jantlar var. amortisör yay uyumu sert seçilmiş bu 16 jantlar ve incecik yanaklarla birleşince çekilmez durum. araç sadece kaymak asfaltta konfor sunuyor malesef. jantlar keşke 15 olsaydı daha kalın yanakla en azından çok farketmesede birazck daha yumuşak olsaydı demeden edemedim.
yol tutuş ve sürüş dinamiklerine gelirsek. yukarda eleştirdiğim sertlik işte burada konuşuyor. ben mükemmel buldum bu konuda aracı sınıfındaki diğer araçlara göre.
iç mekan malzemesine gelirsek şantiye yollarında bu kadar sert süspansiyon ile hiç bir yerinden tıkırtı yada ses problemi gelmiyordu ilk bakıştaki kalite hisside bence oldukça tatminkar.
donanım tabiri caiz ise "gırtlak" dijital otomatik klimaydı mp3 çalardı hız sabitlemeydi sınıfı içinde ciddi şekilde dolu bir araç. heleki 31000 tlye almışlar bence o fiyata çok güzel donanım.
araç malesef benim eski 97 model fiestamla kıyasla çok daha fazla ses alıyor. ancak motor tatminkar derecede sessizdi bence.
not: toprak senin için 01 plaka çektim bak bu sefer :D
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/IMG_4133.jpg)
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/fiesta3.jpg)
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/fiesta1.jpg)
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/fiesta2.jpg)
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/IMG_4134.jpg)
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/IMG_4135.jpg)
gelelim fasülyenin faydasına :) dizelci arkadaşların yorumlarını alalım.
araç 26000 kmde yanlşm yoksa o civardaydı. turbodan bu kadar ciddi oranda yağ atması normalmidir :)
(http://i574.photobucket.com/albums/ss188/leontsi/IMG_4136.jpg)
-
kuzende 1.25 i var baz model performansı çok iyiydi 1.4lere kafa tutan cinsten.
Araba ful donanım ama hararet göstergesi yok takdir ettim fordu:DBu arada 31 e çok ucaza almışlar arabayı liste fiyatının 34 olması lazım diye biliyorum biz kuzene alırken koç grup indirimi şirket indirimi felan epeyi indirdiler ama yine pahalıya geldi.
Güzel araç kazasız belasız kullansınlar.
-
şükür toprak şükür.:D
araba iyi güzel hoş da o renk adamı bi yerden sonra boğar yav.
-
kuzende 1.25 i var baz model performansı çok iyiydi 1.4lere kafa tutan cinsten.
Araba ful donanım ama hararet göstergesi yok takdir ettim fordu:DBu arada 31 e çok ucaza almışlar arabayı liste fiyatının 34 olması lazım diye biliyorum biz kuzene alırken koç grup indirimi şirket indirimi felan epeyi indirdiler ama yine pahalıya geldi.
Güzel araç kazasız belasız kullansınlar.
araç ilk gelen modellerden o zamanlar lansman fiyatı idi 1 1,5 sene önce falan. şuan sanırım 33 civarına verirler ama bu mtor bilmiyorum kesmedi beni.
1,25 e gelirsek gözünü seviim o motorun. 97 fiestamda 10 sene sorunsuz zevkle binmiştik fiestamı kuzene sattım halen biniyor. diğer kuzenimde sonradan aldı aynı kasa fiesta o da çok memnun 150 bn km oldu iki fiestada bu aralar. diğer kuzenimde bu son kasanın 1,25 sıfırını aldı oda çok memnun eski zetec motorun geliştirilmişi sonuçta son kasadaki. ben olsam 1,25 i ni alırdm bu 1,4 tdci motor yerine.
-
şükür toprak şükür.:D
araba iyi güzel hoş da o renk adamı bi yerden sonra boğar yav.
tercih meselesi toprak temizken çok tatlı duruyor :)
-
araç ilk gelen modellerden o zamanlar lansman fiyatı idi 1 1,5 sene önce falan. şuan sanırım 33 civarına verirler ama bu mtor bilmiyorum kesmedi beni.
1,25 e gelirsek gözünü seviim o motorun. 97 fiestamda 10 sene sorunsuz zevkle binmiştik fiestamı kuzene sattım halen biniyor. diğer kuzenimde sonradan aldı aynı kasa fiesta o da çok memnun 150 bn km oldu iki fiestada bu aralar. diğer kuzenimde bu son kasanın 1,25 sıfırını aldı oda çok memnun eski zetec motorun geliştirilmişi sonuçta son kasadaki. ben olsam 1,25 i ni alırdm bu 1,4 tdci motor yerine.
Evet Abi yakıt konusunda da az yakıyor daha 7 aymı ne oldu araç 15 bin kmde ortalama 6 litre civarındaydı, dizel alsaydık 1.4 alacaktık iyiki almamışız diyoruz.
-
97 model zetec ile hiç unutmam zamanında 28 liraya eskişehirden ankaraya geliyordum :) o zamanki yakıt fiyatlarına göre 5 -5,5 lt arası yapıyordu yanlşm yoksa :)
-
2007 fiesta kullanıryorum (şirkette) gün günde hiç yapmassam 100 km yapıyorume 2007 yılında sıfır almıştık şu an 102.000 de. 7/24 bende kalır o motorun ciğerini iyi bilirim. benim kullandığım 1.4 68 lik..son sürat max 170 km.1800 rpm den sonra hızlanması ehh işte. ama kesinlikle zayıf bi motor.ve inanılmaz ses alıyor içeri araç. kısaca ben 32.000 tl 0 km titanyumda olsa o araca o paraya verirsem adama gülerler polo neden almadın diye :=)
-
Arkadaşlar mühendis arkadaşımın aracı izinden gelirken aracı ile gelmiş gelmişkende nasılmış bir görelim dedik :)
1,4 tdci motor bence dizel seçenek olarak biraz zayıf kalmış. 2000 devir altında makine zorlanıyor turbo lag rahatsız edici şekilde ki ben hiç sevmem alt devirde sıkıntı olmasını bilirsniz :) ancak 2000 -3500 devir arası tatlı bir ivmelenmeye sahip. performansına ve araç ağırlığına göre tüketiminin yüksk kaldığını düşünüyorum. yb ortalaması şehirler arası ortalama 130 km sürat ile klima açık 5,7 lt civarında idi. araç fordun sitesinde 1030 kg civarında görünüyor. bu hafifliğe bu tüketimi fazla buldum.
kısaca 1,2 tdi lere tsi karşsında o kadar yazdım ettm ama bir gerçekki o motor kağıt üzerinde bu makineden daha verimli görünüyor. eminimki bunun kullanımı bu şekilde ise o verimlilik gerçektede vardır.
araçta 16 inç alaşım jantlar var. amortisör yay uyumu sert seçilmiş bu 16 jantlar ve incecik yanaklarla birleşince çekilmez durum. araç sadece kaymak asfaltta konfor sunuyor malesef. jantlar keşke 15 olsaydı daha kalın yanakla en azından çok farketmesede birazck daha yumuşak olsaydı demeden edemedim.
yol tutuş ve sürüş dinamiklerine gelirsek. yukarda eleştirdiğim sertlik işte burada konuşuyor. ben mükemmel buldum bu konuda aracı sınıfındaki diğer araçlara göre.
iç mekan malzemesine gelirsek şantiye yollarında bu kadar sert süspansiyon ile hiç bir yerinden tıkırtı yada ses problemi gelmiyordu ilk bakıştaki kalite hisside bence oldukça tatminkar.
donanım tabiri caiz ise "gırtlak" dijital otomatik klimaydı mp3 çalardı hız sabitlemeydi sınıfı içinde ciddi şekilde dolu bir araç. heleki 31000 tlye almışlar bence o fiyata çok güzel donanım.
araç malesef benim eski 97 model fiestamla kıyasla çok daha fazla ses alıyor. ancak motor tatminkar derecede sessizdi bence.
not: toprak senin için 01 plaka çektim bak bu sefer :D
gelelim fasülyenin faydasına :) dizelci arkadaşların yorumlarını alalım.
araç 26000 kmde yanlşm yoksa o civardaydı. turbodan bu kadar ciddi oranda yağ atması normalmidir :)
Eline sağlık Yunus Emre, çok güzel yazı olmuş.:ok:
Tüketim konusunda bir noktayı atlıyoruz yanlız: Zayıf denebilecek bir motor söz konusu. Dolayısıyla 5. vites de bildiğim kadarıyla 40 km/s falan çeviriyor 1000 devirde. Yani 3000 devirin üzerinde bir seyir var. Ama gene de beklendiğinden fazla yakıyor olabilir, onu bilemem.:)
Turbo'daki yağlanma konusunda malesef yorum yapamıyorum. Bu konuda benim de biraz daha fazla bilgiye ihtiyacım var.
Ha bir de son yorumum: Bu aracı almışken 1.6 TDCI almak gerekir diye düşünüyorum. 90'lık çok başarılı bir motor varken 1.4 TDCI gerçekten aracın elini zayıflatacak türden.
-
Eline sağlık Yunus Emre, çok güzel yazı olmuş.:ok:
Tüketim konusunda bir noktayı atlıyoruz yanlız: Zayıf denebilecek bir motor söz konusu. Dolayısıyla 5. vites de bildiğim kadarıyla 40 km/s falan çeviriyor 1000 devirde. Yani 3000 devirin üzerinde bir seyir var. Ama gene de beklendiğinden fazla yakıyor olabilir, onu bilemem.:)
Turbo'daki yağlanma konusunda malesef yorum yapamıyorum. Bu konuda benim de biraz daha fazla bilgiye ihtiyacım var.
Ha bir de son yorumum: Bu aracı almışken 1.6 TDCI almak gerekir diye düşünüyorum. 90'lık çok başarılı bir motor varken 1.4 TDCI gerçekten aracın elini zayıflatacak türden.
kesinlikle katılıyorum.
-
Yag atma normal.
-
araç ilk gelen modellerden o zamanlar lansman fiyatı idi 1 1,5 sene önce falan. şuan sanırım 33 civarına verirler ama bu mtor bilmiyorum kesmedi beni.
1,25 e gelirsek gözünü seviim o motorun. 97 fiestamda 10 sene sorunsuz zevkle binmiştik fiestamı kuzene sattım halen biniyor. diğer kuzenimde sonradan aldı aynı kasa fiesta o da çok memnun 150 bn km oldu iki fiestada bu aralar. diğer kuzenimde bu son kasanın 1,25 sıfırını aldı oda çok memnun eski zetec motorun geliştirilmişi sonuçta son kasadaki. ben olsam 1,25 i ni alırdm bu 1,4 tdci motor yerine.
Bugün sitesine baktık, TDCi titanium 35 lira civarıydı.
-
Ya burda bi kızda var bu çok güzel arabaya kızda deli sürüyor ve çok güzel :D
-
Turbo durumu sıkıştırıyosa olur ama biraz fazla gibi geldi bana :)
Bu arabayı sevemedim nedenine gelirsek ben oturunca arkaya anca ufak kardeşim sığar arka diz mesafesi kötü bence . .