škodaturkey.com
TEKNİK => Teknik Bilgi Paylaşımı => Konuyu başlatan: mertozbek - 31 Ağustos 2010, 11:44:38
-
arkadaşlar bildiğiniz gibi 2004 model laguna aracım var 1.6 lpg li aracımda bir müddettir şyle bir sorun var. normalde hiçbir sorun yok fakat bazen giderken debriaja bastığım zaman stop ediyor genel olarak trafikte dur kalk yaparken mesela gidiyorum debriaja bastım boşa atıcam yada 1 deyken yavasladım debriaja bastığım zaman oluyor. arada 3-4 viteste iken kırmızı ışığa gelip bastığım zaman da yapıyor. taktırdığım yer kelebeği temizlediği zaman sorun bir müddet düzeliyor sonra tekrardan baslıyor. direk genel merkeze yönelttim bana avcılarda bir usta önerdi bakalım yarın ona gitmeyi düşünüyorum ama yine de bilgisi olan yada ne kadar masraf çıkartacağı hakkında fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim buarada lpg kitin markası baykan çoğu parçası italyan bir kaç parça yerli yapım diye biliyorum
-
O tip bir sorunun çok azı bende vardı.Ayar yaptırdım şu anda en ufak sorun bile yok(maşallah:))
Kesinlikle ayarda sorun var..
-
ama ayar fln da sürekli yapıldı baktırdığım yer kelebek komple değişecek fln dedi bende genel merkeze durumu bildirdim ve bana avcılarda bir servis önerdiler bakalım yarın gitmeyi düşünüyorum ama çok masraflı birseyse kalsın daha iyi :)
-
Ecu da sorun olabilir bizdede oluyordu giderken stop etme vs bayramdan sonra ecu ve enjektörler sıfırlanacak enjektörler matrix olduğundan çok hassaslar ecuda arada sapıtıyo sendene o tarz bir sorun olabilir. .
-
Lgpden anlamam umarım çözülür kısa zamanda:)
-
Ecu da sorun olabilir bizdede oluyordu giderken stop etme vs bayramdan sonra ecu ve enjektörler sıfırlanacak enjektörler matrix olduğundan çok hassaslar ecuda arada sapıtıyo sendene o tarz bir sorun olabilir. .
peki bunun maliyeti nedir kadir?
-
Benzinde aynı sorunu yapıyormu önce kontrol edin.
Yapmıyorsa LPG ayarıyla ilgilidir muhtemelen.
filtre değişim zamanı geçmiş olabilir
Enjektörler kirlenmiş olabilir ama enjektör kirlense devirli giderken de tekleme yapar.
Muhtemelen ayar problemi, bazen sapıtabiliyor sistem, load 0 olduğu durumu biraz kurcalasın usta ;)
-
ercan hocam sorun benzinde yok aslında sorun bayadr var da ben pek önemsemiyorum. bakım yapıldıktan snra da aynı sorunlar devam ediyor inş ayar problmidir bugun bir baktırmayı düşünüyorum.
-
lpgnin programları update edildi ayarları yapıldı bakalım simdilik bir sorun yok buarada update den sonra lpg sıcaklığa geldiğinden kendiliğinden geçiş yapıyor eskiden 2000 devire çıkartmadan yapmıyordu. boğaz kelebeği de adam akıllı temizlenirse daha iyi olur dedi. bnm lpg 1450tl olmus baykan marka olmasına rağmen bunun enjektörler matrix miş ondan fiyat farkı varmıs.
-
Benzinde yapmıyorsa Lpg sistemindedir sorununuz. Boştan yere aracınıza müdahale ettirmeyin. Benimde tam 1 senedir rolantide dalgalanma stop etme gibi sorunlarım vardı. Her ihtimali düşündük çok para harcadım. Sorun Lpg ayarındaymış. Bu süre zarfında ayda 2-3 defa lpg ayarına girdi aracım. En sonunda sorun çözüldü.
-
bnnm de uzun süredir var bu sorun ama her ayara girdiğinde değişen birsey olmuyr simdi yeni ayar yapıldı su anlık yok gibi ama bakalım
-
Matrix enjektörler teknolojik olarak çok kalitelidir. Kıymetini biliniz ;)
Ancak yakıttan çok çabuk etkilenirler, yapısı gereği çabuk kirlenir. Kaliteli yakıt almaya özen gösterin.
lpgnin programları update edildi ayarları yapıldı bakalım simdilik bir sorun yok buarada update den sonra lpg sıcaklığa geldiğinden kendiliğinden geçiş yapıyor eskiden 2000 devire çıkartmadan yapmıyordu. boğaz kelebeği de adam akıllı temizlenirse daha iyi olur dedi. bnm lpg 1450tl olmus baykan marka olmasına rağmen bunun enjektörler matrix miş ondan fiyat farkı varmıs.
-
katkılı lpg zarar verir mi acaba bu enjektörlere? bn genelde aygaz tercih ediyorum da çekişi daha iyi oluyor bnce
-
Muhtemelen verebilir diye düşünüyorum. Shell autogas filan alabilirsin ;)
-
hadi ya üzüldm bak simdi ne güzel hem çekişi artıyordu hemde daha çok km yapıyordum oysa bn aygaz ımla :D
-
Aygaz katkili diye LPG enjektorlerini cabuk tikiyormus.
-
ama tam tersine özellikle de daha temiz mtor daha temiz enjektör diye reklam yapıyor. öyle olmasa sadece daha çok performans ve daha uzun yol demezmiydi?
http://www.aygaz.com.tr/tr-TR/Otogaz/
-
Valla bende kullanıpta problem yaşayanların yalancısıyım :)
-
Standard kaliteli bir LPG istasyonunu tavsiye ediyorum eski bir LPG kullanıcısı olarak. Shell Autogas başarılıdır ;) Heme ski R9umda hemde cliomda kullandım ve yakıt kaynaklı hiçbir problem yaşatmadı bana.
-
Standard kaliteli bir LPG istasyonunu tavsiye ediyorum eski bir LPG kullanıcısı olarak. Shell Autogas başarılıdır ;) Heme ski R9umda hemde cliomda kullandım ve yakıt kaynaklı hiçbir problem yaşatmadı bana.
Bundan sonra kimden alacağız LPG bilgilerini :kiki:
-
ya bir de birsey sormak istiyorum eskisinde galiba 30dereceye ayarlıydı simdi ise 40 derece oldu galiba kpg ye geçiş ısısı bunu düşürsem sorun olurmu? netten okuduklarıma göre 40 dereceden düşük olunca lpg gaz fazına geçemeden gidiyormus ve bu da hem çok yaktırıp hemde enjektörlere zarar veriyormus sizin bir bilginiz varmı?
-
Evet LPG 'nin düzgün yanabilmesi için gaz fazına geçmesi lazım. Zaten regülatörün asıl görevi budur.
LPG deposunda sıvı halde bulunan gaz regülatörde ( bir nevi heat exchanger ) buharlaşarak enjektörlere gönderilir. Eğer tam buharlaşma olmadıysa motor fakir karışımda vs kalabilir buda aracın motoruna uzun vadede zarar verir. Eski sistem karbüratörlü araçlarda supap vs sorunlarının da temel sebebi bu olaydır.
30 yada 40 derece olmasından ziyade regülatörün lpg yi buharlaştırıp buharlaştıramadığı önemli. Konu dağılacak ama Margas LPG sistemlerinin satış müdürü bir arkadaşımla konuştuğumuzda regülatör iç yapısını geliştirerek daha hızlı bir buharlaşma sağladıklarını söylemişti. İşte burada LPG kitinin kalitesi ön plana çıkıyor. Zaten kitteki en önemli iki parçadan birisi enjektörler diğeri ise regülatör.
-
enjektörlerim kaliteliymiş ama regulatör ü bilmiyorum simdi kış geliyor havalar soğuyunca 4-5 dk benzinde çalısırsa çok yakar araç onun için biraz kıstırmayı düşünüyorum ama araca zarar vermesinden korkuyorum
-
Kısa sürede öldürmez aracı ama uzun vadede dediğim gibi zarar verebilir. Uzaktan birşey söylemek zor aslında :) LPG cinize gidip aracı çalıştıracaksınız deneye deneye hangi sıcaklıkta problemsiz geçiş yaptığını göreceksiniz. 4 gaz analiz cihazı bile bu iş için yeterlidir.
-
Standard kaliteli bir LPG istasyonunu tavsiye ediyorum eski bir LPG kullanıcısı olarak. Shell Autogas başarılıdır ;) Heme ski R9umda hemde cliomda kullandım ve yakıt kaynaklı hiçbir problem yaşatmadı bana.
Denemediğim akaryakıt şirketi kalmadı. 2 Hafta önce alanya kestel mevkiindeki totalgaz dan fulledim. Ankara'ya gelirken bir baktımki aracımda 1 senedir yanan motor arıza ışığı sönmüş. Çok sevinmiştim ama sevincim Konya'daki po dan tekrar fulleyene kadar sürdü. O süre zarfında hissedilir performans vardı. Ankara'daki total istasyonlarını denedim ama nafile :uhu:
-
Eğer aracınızda 1 senedir motor arıza ışığı yanıyorsa sorunu yakıtta değilde sistemde aramakta fayda var ;)
Denemediğim akaryakıt şirketi kalmadı. 2 Hafta önce alanya kestel mevkiindeki totalgaz dan fulledim. Ankara'ya gelirken bir baktımki aracımda 1 senedir yanan motor arıza ışığı sönmüş. Çok sevinmiştim ama sevincim Konya'daki po dan tekrar fulleyene kadar sürdü. O süre zarfında hissedilir performans vardı. Ankara'daki total istasyonlarını denedim ama nafile :uhu:
-
Eğer aracınızda 1 senedir motor arıza ışığı yanıyorsa sorunu yakıtta değilde sistemde aramakta fayda var ;)
Lpg takıldığından beridir lambda hatası veriyor. O yüzden yakıtta arıyorum ;)
-
Lambda hatası karışımın fakir yada zengin olmasından kaynaklanır, bence yakıtın pek suçu yok gibi :)
LPGcinizle sıkı bir diyalog sizi bekliyor :)
-
Aracım renault 19 araçta lendirenzo lpg sistemi var hesapta biz lendirenzo taktırdık 2008 yılında beyin lendirezo ama regülatör yani gaz tankının üzerindeki regülatör (multi valf ) mimgas takmışlar.bu bir problem çıkarırmı .şuana kadar 4 defa tank taki şamandıra probleminden servise gittim.araç çalışıyor 1 km gitmeden stop ediyor bazen iki defa stop ediyor.ve aracım normalin üzerinde yakıyor ve bu araç orjinal 50 km.de benzinde araba çok güzel ama gazda sürekli problemler çıkıyor.bu problemlerin nedeni lendirenzo beyin ile mimgas regülatörün uyuşmaması olur mu. böyle bir şey mümkünmü .
bu durum ardacıma zarar verirmi? bu konuda yardımcı olabilecek var mı?
-
burda asıl sormak istediğim mimgas multuvalf (şamandıra) ile landirenzo beyin ve reglatörün uyuşmaması gibi bir konu olurmu.multu valfın önemi nedir lpg gaz sisteminde önemli bir yeri var mı? yani yukarıda saydığım problemleri yapar mı?
-
bnm şamandırada da sorun varmıs deişmesi gerekiyor dedi fakat tek sıkıntı depoyu fullesem de kırmızı yanıyor 90 tl vermek de saçma geldi onun için :) 10 tl fazladan benzin atarım bittiği yerde doldururum :)