škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: 06lkn66 - 13 Eylül 2010, 20:19:38
-
cumartesi günü bayram tatilinden dönerken yollar kalabalıktı dur kalk ilerliyoduk iki araba giderken trafik iyice hızlandı tahminen hızımız 70-80 civarıydı bi anda millet frenlemeye başladı biz zor bela durduk ama arkadan gelen halamın kızının kullandığı accent abs olmadığı için kızakladı oda bi panikle direksiyonu kırınca bi daha kontrol edemedi sağ şeritten hızlı gelen diğer accent çarptı çarpmanın etkisiyle ön teker kırılmış diğer arabanın şoförü ordan kurtulmaya çalışırkende bariyerlere girdi peşinden ablamda arabaya tekrar vurdu biraz sürüklenip durdular iki arabadada büyük hasar var tek temennimiz kimseye bişey olmaması bide gelirken rahat dokuz on kaza görmştük bu yıl bi gariplik var ama hayırlısı(http://img808.imageshack.us/img808/9339/dsc00493k.jpg)(http://img838.imageshack.us/img838/8123/dsc00495h.jpg)(http://img833.imageshack.us/img833/1328/dsc00498w.jpg)
-
hadi espyi opsiyonel donanıma koyuyorlar anladıkta absyide standart yapmamalarını aklım almıyor.Bence tüm araçlarda esp standart olmalı ama neyse..
Geçmiş olsun ömer.
-
Geçmiş olsun...
-
sağol doğan babamın bi arkadaşındada aynısı vardıda bu meretin abs olmayanını almayacan ben pişman oldum durmuyo derdi sorgunda araba sürekli bendeydi bi kere denedim biraz sert bas direk kızaklıyo araba sinir etmişti fabianın frenler bitmeye başladığı halde biz durduk
-
sağol irfan abi araba kiralıktı biraz önce şirket sahibi aradı 7.500 liralık hasar varmış arabada diğer arabanın kaskosu yoktu onun durumu vahim hurdaya gider o araba falan demiş
-
sağol doğan babamın bi arkadaşındada aynısı vardıda bu meretin abs olmayanını almayacan ben pişman oldum durmuyo derdi sorgunda araba sürekli bendeydi bi kere denedim biraz sert bas direk kızaklıyo araba sinir etmişti fabianın frenler bitmeye başladığı halde biz durduk
sizde ihmal etmeyin önümüz kış.Bizim fabitonunda lastikler kötü abs olmasına rağmen kızaklıyor.Allahtan kışlıklar varda kışın rahatız.
-
sizde ihmal etmeyin önümüz kış.Bizim fabitonunda lastikler kötü abs olmasına rağmen kızaklıyor.Allahtan kışlıklar varda kışın rahatız.
babam arabayı birbuçuk aydır falan doğru dürüst kullanmadı hep bendeydi bende takmıyodum açıkçası yozgata giderken bunun frenler bitmeye başlamış dedi haftasonu gidip halledecek bide kazadan sonra bu frenle hiç gezmem ben diyodu:D pazar günü erzincana gidecez mecbur fren lazım
-
Geçmiş olsun.
-
geçmiş olsun kardeşim..
-
Geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun :(
-
Büyük geçmiş olsun, dediğiniz gibi cana bir şey olmamış şükürler olsun.
-
geçmiş olsun.araçlarda abs ve esp olmalı.güvenlik ve konfor ekipmanları artık lüks olmaktan çıkmalı bence.abs klima ve esp mesela.
-
Çok geçmiş olsun...
-
geçmiş olsun , Allah beterinden korusun.
-
Ömer çok çok geçmiş olsun.
Bu bayram millete birşeyler oluyor.En ucuz biz atlattık sanırım:)
-
Ömer çok çok geçmiş olsun.
Bu bayram millete birşeyler oluyor.En ucuz biz atlattık sanırım:)
sağol can allh herkesi korusun gerçekten kötü bi durum kafamı biçevirdim araba sürüklenip gidiyo içindekileri düşünüyosun direk
çaktırma en ucuz biz atlattık direksiyonu kırmasa 90la bize girecekti arkadan:D bide öndekine silme durduk zincirleme giderdi artık
-
çok geçmiş olsun kardeşim, size sevdiklerinize bir şey olmasın. bu aralar kara bulutlar dönüyor forumda umarım devamı gelmez...
-
Sayın Kırmızılar,forum başlığının yanına bi nazar boncuğumu iliştirsek?:)
-
Sayın Kırmızılar,forum başlığının yanına bi nazar boncuğumu iliştirsek?:)
:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:
-
Sayın Kırmızılar,forum başlığının yanına bi nazar boncuğumu iliştirsek?:)
gizliden bide nazar duası koyalım biyerlere forumu çekemeyenlermi var nedir
-
hadi espyi opsiyonel donanıma koyuyorlar anladıkta absyide standart yapmamalarını aklım almıyor.Bence tüm araçlarda esp standart olmalı ama neyse..
Geçmiş olsun ömer.
Sıfır Ford focus ghia larda bile esp yok! Otokoç opsiyonel diyince küçük dilimi yutuverdim.
-
Sıfır Ford focus ghia larda bile esp yok! Otokoç opsiyonel diyince küçük dilimi yutuverdim.
aynı durumu bende yaşadım yazık forda..
-
geçmiş olsun
-
geçmiş olsun.
-
sağol doğan babamın bi arkadaşındada aynısı vardıda bu meretin abs olmayanını almayacan ben pişman oldum durmuyo derdi sorgunda araba sürekli bendeydi bi kere denedim biraz sert bas direk kızaklıyo araba sinir etmişti fabianın frenler bitmeye başladığı halde biz durduk
kardeşim geçmiş olsun.
bir noktaya değinmek istiyroum. eğer konu kısa mesafede durmak ise abs o mesafeyi artırır. yani abs li araba absisiz olandan daha ilerde durur. ama konu hyundai ise isterser lmşvkdmşlkmfşldsmkmşsm koysn gene durmaz gene durmaz.
-
Sıfır Ford focus ghia larda bile esp yok! Otokoç opsiyonel diyince küçük dilimi yutuverdim.
benim leondada yok ama espli leonu olupta bir çok kişinin giremediği viraja kaymadan giriyorum neden acaba :) focus gibi yola zamk gibi yapışan bir arabada eğer alım fiyatını düşürecekse esp opsiyonel olmalı.
-
kardeşim geçmiş olsun.
bir noktaya değinmek istiyroum. eğer konu kısa mesafede durmak ise abs o mesafeyi artırır. yani abs li araba absisiz olandan daha ilerde durur. ama konu hyundai ise isterser lmşvkdmşlkmfşldsmkmşsm koysn gene durmaz gene durmaz.
sağol abi galiba haklısın abi çünkü a kasa vectra (abs varmı bilmiyorum) çat diye durduğu halde aynı hızda accent duramadı
-
benim leondada yok ama espli leonu olupta bir çok kişinin giremediği viraja kaymadan giriyorum neden acaba :) focus gibi yola zamk gibi yapışan bir arabada eğer alım fiyatını düşürecekse esp opsiyonel olmalı.
Sizin gibi düşünüp ama sizin gibi olmama ihtimali yüksek olan, her viraja girerken leon'lardan korkmalıyım;o zaman:)
-
Geçmiş Olsun.
-
Sizin gibi düşünüp ama sizin gibi olmama ihtimali yüksek olan, her viraja girerken leon'lardan korkmalıyım;o zaman:)
yol tutan bir arabada gerek yok. olay şöförde biter. bende esp li passatta var alındığından beri hiç çalışma gereği duymadı zira vw grubunda esp en son hadde de devreye girer araç kullancıısına ciddi bir sınır tanır kaymaya bir miktar izin verir. ayrıca esp yol tutuşu artırmaz.yol tutuş limitlerini aşarsan devreye girer. alırken focus gibi golf gibi octi gibi yol tutan br arabanın alş fiyatı düşecekse gerekli değil. kendine güvenemeyen varsada versin parasını alsn. beceriksizler araba süremiyor diye 1000 tl fazla vermeye gerek yok onlar versin o farkı gitsin esplisine binsin. ha araba bir toyota olur bir hyundai olur espsizine binilmez.
-
benim leondada yok ama espli leonu olupta bir çok kişinin giremediği viraja kaymadan giriyorum neden acaba :) focus gibi yola zamk gibi yapışan bir arabada eğer alım fiyatını düşürecekse esp opsiyonel olmalı.
abi stylance değilmiydi senin araç arkadaşımın 1,6 stylede var esp:confused:
-
abi stylance değilmiydi senin araç arkadaşımın 1,6 stylede var esp:confused:
makyajlılarda opsiyonel. 980 tlcik bende vermedim isteyen verip esplisini alıyor :)
-
Geçmiş olsun.
-
Adam gibi lastik lazım lastik; elektronik sistemler iyi lastik olmadan hikaye zaten...
Geçmiş olsun.
===============
Yunus Emre;
ESP konusunda pist koşullarında sana sonuna kadar katılıyorum. Yani aracı limitlerde kullanıp viraj performansını sınayacak bir insan bu işi beceremiyorsa ESP'sini alsın diyebiliriz. Ama ESP'nin asıl iş yaptığı yerde hiçbir sürücü iyi pilotajıyla kendisini garantiye alamaz. Zira ESP'nin asıl iş yaptığı, hayat kurtardığı durumlar geyik testi tipi durumlar. Sen 95 ile sakin sakin giderken önüne çıkan bir köpekten kaçmak için sola kırıp sonra tekrar şerine girmek için sağa girmek zorunda kaldığında ESP'den başka hiçbir şeyin yardımını göremezsin. Zira 95 km/s'de aracı toplamak pilotajdan ziyade şansa kalır.
Kısacası, aracı zorlayacak adam dediğin gibi ESP diye sızlanmamalı. Becerebiliyorsan ESP'siz becer, demi ? Ama güvenlik için konuştuğumuzda ESP'nin kimi işlevleri benzersiz.
Ha ben gene de opsiyonel olmasını savunuyorum. Aracı ulaşılmaz kılacak bir ESP, beni çok daha düşük standartlara sahip bir araca da yönlendirebilir aynı zamanda.:)
-
topraam geçmiş olsun cana değil mala gelsin,biraz geç oldu ama kusura bakma biliyosun işte durumu foruma yeni yeni girmeye başladım...
-
Adam gibi lastik lazım lastik; elektronik sistemler iyi lastik olmadan hikaye zaten...
Geçmiş olsun.
===============
Yunus Emre;
ESP konusunda pist koşullarında sana sonuna kadar katılıyorum. Yani aracı limitlerde kullanıp viraj performansını sınayacak bir insan bu işi beceremiyorsa ESP'sini alsın diyebiliriz. Ama ESP'nin asıl iş yaptığı yerde hiçbir sürücü iyi pilotajıyla kendisini garantiye alamaz. Zira ESP'nin asıl iş yaptığı, hayat kurtardığı durumlar geyik testi tipi durumlar. Sen 95 ile sakin sakin giderken önüne çıkan bir köpekten kaçmak için sola kırıp sonra tekrar şerine girmek için sağa girmek zorunda kaldığında ESP'den başka hiçbir şeyin yardımını göremezsin. Zira 95 km/s'de aracı toplamak pilotajdan ziyade şansa kalır.
Kısacası, aracı zorlayacak adam dediğin gibi ESP diye sızlanmamalı. Becerebiliyorsan ESP'siz becer, demi ? Ama güvenlik için konuştuğumuzda ESP'nin kimi işlevleri benzersiz.
Ha ben gene de opsiyonel olmasını savunuyorum. Aracı ulaşılmaz kılacak bir ESP, beni çok daha düşük standartlara sahip bir araca da yönlendirebilir aynı zamanda.:)
araban yumurta hyundai falansa evet leonsa dediğin gibi değil. zira o dediğin hareketi 140 la viraj içinde yaptığımda bile kaymadı bu araç. focus tu astraydı golftü bunlarda öyledir. ha direksiyonu hayvan gibi kırar bakmadan dengesiz acemi şöför gibi manevra yaparsan o zaman değil esp hiç bişi kurtarmaz.
-
gecmis olsun, kalabalık trafikte kaza riski fazla tabiki,
-
topraam geçmiş olsun cana değil mala gelsin,biraz geç oldu ama kusura bakma biliyosun işte durumu foruma yeni yeni girmeye başladım...
topraam ne kusuru seni bilmiyomuyum sanki bende zaten kırk yılda bir girebilirim artık erzincana geldim yerleştim laptopu getirene kadar giremeyecem büyük ihtimal
-
araban yumurta hyundai falansa evet leonsa dediğin gibi değil. zira o dediğin hareketi 140 la viraj içinde yaptığımda bile kaymadı bu araç. focus tu astraydı golftü bunlarda öyledir. ha direksiyonu hayvan gibi kırar bakmadan dengesiz acemi şöför gibi manevra yaparsan o zaman değil esp hiç bişi kurtarmaz.
Ama dediğim şu işte; sen orda 140 ile o manevrayı yapabilmişsin. 155 olsa araç kopacaktı, güvenle tamamlayamayacaktın manevrayı belki. ESP o kopma limitini örneğin 160'a çıkarıyorsa ne ala... Demek istediğim bu.:ok:
-
esp o hız limitini yükseltmez bak en büyük bilinen yanlş budur. araba 140 la atıyroum kaymaya başlıyorsa esp varkende 140 la kayar esp olunca 150 ye çıkar gibi bir konu yk. espsiz 140 la kayıyorsa esp ilede 140 la kayar. esp devreye giriyorsa bilki araban o sırada kayıyor demektir.
önemli olan arabda o kaymaya başlama sınırının nerede olduğu. atıyorum leon 140 la kayıyorsa aynı virajda clio 100 le kayar diyelim şimdi limiti düşük olduğu için o arabdaa manevra şansın çok daha az olur.
bak bir ara seat sitesnde tartışığımız bir konu vardı bir arkaşla.
diyorki virajda esp olmasaydı geçen gün ciddi kaza geçirirdim. neden dediğmde 150 ile viraj içinde ani şekilde frene dibine kadar basmak zorunda kaldığını ve arabanın kaydığını söyledi. şimdi cebinde o ehliyeti taşıyan sorumlu birisi o ehliyeti hakeden kafası çalışan birisi diyeyim viraj içinde o hızda fren yapma durumuna düşermi yoksa o virajda fren yapması gerekebileceini düşünerek yavaşlarmı girer. kafası çalışan bir şöför virajda altndaki araba ne olursa olsn dip fren yaptığın zaman kayacağını bilir ve ona göre sürer arabasını ve virajda fren yapılmaz.
allaha şükür bugüne kadarda önüm boş ve en az 1 şerit manevra mesafesi kalmadığı sürecede virajlar süratle girmedim girmemde. esp şimdi öyle bir ilah olduki insanların tüm hatalarını örtebilecke insanlara hata yapmaya izin verebilecek bir donanımmış gibi gösteriliyor ki öyle değil.
-
Babam 110-120 km/h gibi bir hızla(normalde maksimum 80 le girilir oraya) viraja daldığında bile ESP devreye girmedi Passatta:)
Araçtan araca fark eder tabi ama ESP nin varlığını bilmek güzel birşey:ok:
-
passatta zaten en son raddede giriyor sürücüye bir miktar oyun alanı bırakıyor. :)
-
passatta zaten en son raddede giriyor sürücüye bir miktar oyun alanı bırakıyor. :)
Babamdan çok araba oynadı ama abi,arka kapıların fitillerinden bayağı bir gacırtı geldi:++::++:
-
esp o hız limitini yükseltmez bak en büyük bilinen yanlş budur. araba 140 la atıyroum kaymaya başlıyorsa esp varkende 140 la kayar esp olunca 150 ye çıkar gibi bir konu yk. espsiz 140 la kayıyorsa esp ilede 140 la kayar. esp devreye giriyorsa bilki araban o sırada kayıyor demektir.
önemli olan arabda o kaymaya başlama sınırının nerede olduğu. atıyorum leon 140 la kayıyorsa aynı virajda clio 100 le kayar diyelim şimdi limiti düşük olduğu için o arabdaa manevra şansın çok daha az olur.
bak bir ara seat sitesnde tartışığımız bir konu vardı bir arkaşla.
diyorki virajda esp olmasaydı geçen gün ciddi kaza geçirirdim. neden dediğmde 150 ile viraj içinde ani şekilde frene dibine kadar basmak zorunda kaldığını ve arabanın kaydığını söyledi. şimdi cebinde o ehliyeti taşıyan sorumlu birisi o ehliyeti hakeden kafası çalışan birisi diyeyim viraj içinde o hızda fren yapma durumuna düşermi yoksa o virajda fren yapması gerekebileceini düşünerek yavaşlarmı girer. kafası çalışan bir şöför virajda altndaki araba ne olursa olsn dip fren yaptığın zaman kayacağını bilir ve ona göre sürer arabasını ve virajda fren yapılmaz.
allaha şükür bugüne kadarda önüm boş ve en az 1 şerit manevra mesafesi kalmadığı sürecede virajlar süratle girmedim girmemde. esp şimdi öyle bir ilah olduki insanların tüm hatalarını örtebilecke insanlara hata yapmaya izin verebilecek bir donanımmış gibi gösteriliyor ki öyle değil.
İlk paragrafa katılmıyorum ben. Kastettiğim spor anlam değil ama. Hani normalde sınırda 140 ile döneceğin virajı ESP'siz olarak sürekli olarak 140 ile dönmek, ESP'ni devreye girip onu lark diye düşürmesinden tabii ki daha iyi. Ama benim dediğim olan normalde örneğin 142'de kopacak aracın, sen 150 ile daldığında tam koparkene ESP sayesinde frenlenerek kurtarılabileceği idi. Yani aracın kopup gitme limiti yükselecektir. Ama bu limit yükselmesi "anlık olarak kopmak ya da kopmamak" anlamında. Yai ESPsayesinde bu aracın 150 ile viraj döneceğini iddia etmiyorum. 150 ile girecek, ESP devreye girip belki aracın hızını lark diye 130'a düşürecek. Ama araç yolda kalmış olacak. Sportif değil, güvenli yani.:ok:
Bunun temiz örneği bir aralar ortalıkta dolaşan Peugeot 307'li BOSCH ESP vidyosu idi. Normalde araç belli bir hızı aşınca geyik testinda araç kontolden çıkıyor ve spin atıyor. Ama ESP devredeyken aynı hızla girilen geyik testinden spin atmadan çıkılabiliyor. (pilotlar tamamen sıradan, yoldan toplama sürücüler)
-
işte bende diormki o viraja kaçla girebilecekse o hızla gir. cebindeki ehliyetin sorumluluğu budur. esp var diye daha yukarılarını denemeye kalkmak doğru edğil. onu ayarlayamazsan espde kurtarmaz.
sana bir örnek vereyim. seat sitesinden çok sevdiğim bir abimin arkadaşı antepten adanaya giderken otobanda 180 190 gibi bir hızla su birikintisine giriyor. arabada nasılsa espsi cartı curtu var diye diplemiş gazı gidiyor. su birikintisine girince arabanın kontrolü tamamen espye kalıyor yaptığı hiç bir manevra kurtarmıyor yoldan çıkıp takla atıyor adam haftalarca hastanede yatıyor sonra. dediğim arabada b7 kasa audi a4.
sen ankaraya geldiğin zaman göstereceğim bir metin var leonun kitapçığında aynen şu yazıyor:
"arabada esp nin olması her durumdan kurtulabileceğiniz anlamına gelmemektedir, esp fizik kurallarına karşı gelemez."
bu şuna benziyor. inş mühendisliğinde şuan hemen hemen tüm tasarımları uygun bilgisayar programı ile yapıp simüle edip hesapları çıkartabiliyorsun. bir çok genç mühendis bilgisayarın yaptığını hep doğru kabul edip olduğu giib çıkartıyor projeleri uğraşıp duruyoruz sonra. bunu betonarme hocam ahmet topçu nun bir sözü ile açıklayım sana. o duruma hocam "bilgisayar seni yönetiyor sen bilgisayarı değil" şeklinde bir yorum yapıyor.
şimdi çık dışarı altında son model olupta her türlü sakat manevrayı yapanların %99 u arabamda esp var bişi olmaz der onlarında %90 ı eninde sonunda kaza yapar patlar bir yere.
bende diyroumki araba seni değil sen arabayı yönet.yani esp var diye arabanın sınırlarını aşabileceğini sanma arabanın sınırlarını bil ve o sınırlarda git. o durumda esp olsada çalışmaz emniyetli şekilde binersin fazlaadan para vermeyede gerek kalmaz.
-
işte bende diormki o viraja kaçla girebilecekse o hızla gir. cebindeki ehliyetin sorumluluğu budur. esp var diye daha yukarılarını denemeye kalkmak doğru edğil. onu ayarlayamazsan espde kurtarmaz.
sana bir örnek vereyim. seat sitesinden çok sevdiğim bir abimin arkadaşı antepten adanaya giderken otobanda 180 190 gibi bir hızla su birikintisine giriyor. arabada nasılsa espsi cartı curtu var diye diplemiş gazı gidiyor. su birikintisine girince arabanın kontrolü tamamen espye kalıyor yaptığı hiç bir manevra kurtarmıyor yoldan çıkıp takla atıyor adam haftalarca hastanede yatıyor sonra. dediğim arabada b7 kasa audi a4.
sen ankaraya geldiğin zaman göstereceğim bir metin var leonun kitapçığında aynen şu yazıyor:
"arabada esp nin olması her durumdan kurtulabileceğiniz anlamına gelmemektedir, esp fizik kurallarına karşı gelemez."
bu şuna benziyor. inş mühendisliğinde şuan hemen hemen tüm tasarımları uygun bilgisayar programı ile yapıp simüle edip hesapları çıkartabiliyorsun. bir çok genç mühendis bilgisayarın yaptığını hep doğru kabul edip olduğu giib çıkartıyor projeleri uğraşıp duruyoruz sonra. bunu betonarme hocam ahmet topçu nun bir sözü ile açıklayım sana. o duruma hocam "bilgisayar seni yönetiyor sen bilgisayarı değil" şeklinde bir yorum yapıyor.
şimdi çık dışarı altında son model olupta her türlü sakat manevrayı yapanların %99 u arabamda esp var bişi olmaz der onlarında %90 ı eninde sonunda kaza yapar patlar bir yere.
bende diyroumki araba seni değil sen arabayı yönet.yani esp var diye arabanın sınırlarını aşabileceğini sanma arabanın sınırlarını bil ve o sınırlarda git. o durumda esp olsada çalışmaz emniyetli şekilde binersin fazlaadan para vermeyede gerek kalmaz.
Bu dediklerine hiçbir şekilde karşı gelmem bile düşünelemez zaten abi. Sonuna kadar katılırım.
Ama ben de şunu belirtmeye çalışıyorum. Aracın örneğin 140 km/s olduğunu baz aldığımız limiti aslında sabit bir şey değil. Her an her şekilde değişebilir. (zemin vb.) Hani bölgesel bir ıslaklık varsa o limit şak diye 85'e düşer, uslu uslu 90'la giden adamın yol tutuşu sona erer. Bunu da ön görmek mümkün değil. Tabii ki ıslak zeminde daha yavaş seyredilir ama gene de aracın sınırını bilmek mümkün değil. Kimse de kolay kolay "ne olur ne olmaz" deyip 50 ile gitmez yağmur yağdı diye.
Ya da geyik testi diyelim. 90 yasaların da kabul ettiği temiz bir hız. Uslu uslu giden adam aniden önüne çıkan cisimden kaçarken ESP sayesinde daha güvende olacak, o da kesin. Zaten 90'la uslu uslu gidiyordu; hani sınırları da zorlamıyor. Ama bazen sınırlar fazla düşüyor işte.:)
Kısacası, ben zaten elektronik donanımına güvenip sapıtanları desteklemem. Bana göre 80-90'dan sonrası biraz daha sayısal loto kıvamına geliyor. Ben araçta 140 ile giderken maksimum kontrol hissi falan almıyorum, "ben alıyorum, süper hakimim" diyen arkadaşa da sadece "sen bilirsin" derim; hatta açıkca ciddiye almam. O yüzden dediğin gibi donanıma güvenip limit zorlamaya karşıyım.:ok:
Ama gene de ESP'yi destekliyorum. Nerde ne olacağı belli olmaz.
-
işte her yolda yasa 90 diyor diyede 90 la gidilmez seahawk cım :)
arabanın hızı yolun şartlarına göre ayarlanır hız sınırına göre değil iyi bir şöför bu şekilde yapmalıdır.
-
Yav ESP için niye bi limit koymaya çalışıyoz ki? Olması çok güzel bişey, gidiş geliş yolda 90 ile giderken lap diye traktör çıkıverir, bi sol bi sağ koyarsın aniden çok sert biçimde, orda işe yarar.
Daha hızlı sürün daha çok basın ESP kurtarır diye koymamışlardır elbette. Yani istem dışı durumlarda sürücüye destek. Asla dönüş hızı artırıcı bi sistem değil.
-
hakan işte dönüş hızı artırıcı olarak görülüyor şuan. esp nedir desen cevap verenlern %90 ı o cevabı verir.
-
Yav ESP için niye bi limit koymaya çalışıyoz ki? Olması çok güzel bişey, gidiş geliş yolda 90 ile giderken lap diye traktör çıkıverir, bi sol bi sağ koyarsın aniden çok sert biçimde, orda işe yarar.
Daha hızlı sürün daha çok basın ESP kurtarır diye koymamışlardır elbette. Yani istem dışı durumlarda sürücüye destek. Asla dönüş hızı artırıcı bi sistem değil.
Ha işte.:+1: