škodaturkey.com
GENEL => Satıyorum - Arıyorum => Konuyu başlatan: kadir_ - 14 Eylül 2010, 23:31:42
-
Evet abilerim dostlarım 20 bin tl üst limitli modelli az km si olan modelli otomatik bir araba arıyoruz annem için.Araba fazla kullanılmayacak kısa mesafe günde 15 km civarında bir yol yapıcak o yüzden dizel pek gerekli değil.
Büyük bir arabada istemiyoruz işte getz gibi polo gibi B segmenti bir araç arıyoruz :)
Önerileri bekliyorum:ok:
-
grande punto 1.4 fire dualagic tam aradığınız bir araba ama fiyatına tam bilmiyorum.
-
Yakıtı nasıl doğan çok yakıyor mu?
-
Peugeot 206 XR BVA verelim, 2000 model 20Bin km. de değişen-kaza-boya yok.Kapalı garaj arabası, annemin aracı. Triger seti 1 ay önce değişti yıllık bakım ile birlikte 820TL verildi, yetkili serviste yaptırıldı... Düşünürseniz...
-
İlgin için sağol ama berker abi modelli bir araba arıyoruz 2005 modelden aşağı olmaması lazım :)
-
az yakan bir motor detaylı bilgiyi hatta istemediğin kadar bilgiyi grandepuntotr adresinden bulabilirsin senin için kısa bir araştırma yaptım yorumlar aşağıda:
Punto evo 1.4 77 dualogic Alalı 1 hafta Olmadı. Depoyu Fuledik 170 TL ye. 125 Km gittik Fulledik 8 Litre 30 TL. Şimdi 365 Km de araç Depo Yarıda. 240 Krş a Geliyo 1 km si.
Punto 1.4 Fire dualogic vites ile şehiriçi(trafikte)+şehirlerarası(100km sabit hız) yol gidince 220 kuruş yakıyor. Gerisini siz hesap edin sırf şehirlerarasında tahminim 200 ün altına iner,...
Benim Aracım 1 ay oldu alalı 104 TL Full'ledim Opetten ortalama yakıt tüketimi 7.8 Lt toplam Km. 470 KM. şehiriçi. aracım 1.4 fire dynamic dualogic
2 hafta evvel İstanbul Ankara arası gittim.sabit 120 km civarı gidiş geliş ortalaması km de 195 kuruş yaktı.arada Beypazarına uğradım.1200 km civarında yolculuk yapmış oldum.Benzinli bir araba için..
-
Ben 270 e kadar razıyım otomatik ve annem kullanıcak :D
2 elde pek göremedim ama bu son kasa mı evo olan?
-
Mits. Colt düşünebilirsiniz.20 bine kadar ikinci el otomatiği bulunabilir. Yakıt tüketimi açısından ekonomik bir araçtır. Kuzenim 2010 modelini henüz aldı ve deneme fırsatım oldu, tavsiye ederim.
-
benım megane hb 2004 model cam tavan triptonık sanzuman far sensoru yagmur sensoru bayandan aldım 1 parca degısenı var 100000 km de 6 lı cd degıstırıcı cruıze control mercek far hersey var 20 500 nakıte verırırım sıkısıgım dusunursen arayabılırsın 0 530 326 30 70
-
Sanırım bunu alıcaz bakalım . .
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-hyundai-getz-bayandan-otomatik-boyasiz-7250-km-de-getz-29483313/detay
-
Sanırım bunu alıcaz bakalım . .
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-hyundai-getz-bayandan-otomatik-boyasiz-7250-km-de-getz-29483313/detay
Abov, adam ne sanat yapmış; baktırmadan ettirmeden alınır bu poz ile.:++:
-
Abov, adam ne sanat yapmış; baktırmadan ettirmeden alınır bu poz ile.:++:
:+1:
arka plan yapasım geldi:++:
-
Yok canım o kadarda şey değil heralde km si az bakalım kesin karara varsın ahalide ufak bi pazarlık yaparız sanırım :D
-
yanlız getzde konfor aramayın:D
-
güvenlik de aramayın :)
bir de bu benzlinli ve otomatikler çok yakıyor diye duydum
-
güvenlik de aramayın :)
bir de bu benzlinli ve otomatikler çok yakıyor diye duydum
+1985
yaris veya jazz bakmanızı öneririm.
belki colt da olur.
-
Kadir yine söylüyorum,Getz felan boşverin.
Ben sana üç araç söyledim; Jazz,Yaris,Micra.Bu üçü dışındaki araçlar üzer sizi.
Ben şiddetle Yaris veya Jazz diyorum..
-
Jazz da babam istemiyor arkadaşı almış 1 sene anca binmiş otomatiği o kadar iyi değilmiş yarisde tercihler arasında ama az km yapmış üst model istendiğinden dolayı tercih az.
Colt da istemiyo peder onunda parçası pahalıymış :( :D
Annem tutturdu getz die bişi diyemiyoruz bizde zaten öyle uzun bi yol yapmicak bi yere giderkende octi var onu kullanmayız zaten.
Bana kalsa sıfır aldırıp uzun süne binelim diyorum onuda istemiyorlar bunla idare etsin artık ne yapalım
-
yanlız getzde konfor aramayın:D
güvenlik de aramayın :)...
Demek ki Getz' de otomobil aramayacağız.:kiki:
-
kadir jazzın otomatik şanzımanı piyasada en iyilerden bir tanesidir.
mm-t li veya tam otomatik 1.0 yaris veya 1.2 otomatik micra çok daha iyi bir tercih olur bayan kullanıcı için bana göre.
getz 4 yıldız almış bir araba n-cap ten. hyundai eskisinden daha iyi konumda ancak, güvenlikten ziyade sağlamlıkta hala sanki alacak yolu var.
getzin yakıtını ben tahminen söyleyeyim; 9.5-10 lt arası rahat yakar bilgin olsun. :)
-
Multi mode, easytronic, ...vb. otomatiklerden uzak durun. Alacaksanız tam otomatik alın.
-
Multi mode, easytronic, ...vb. otomatiklerden uzak durun. Alacaksanız tam otomatik alın.
abi aslında tüketim konusunda avantajlılar bu yarı otomatikler.
sadece geri kaçırma oluyor dik rampalarda. hillholder donanımı olursa bu problem kalkıyor ortadan. olmazsa da el freni ile kalkmayı refleks edinmek gerekiyor. :D
-
Kadir sizin durumu çok iyi anlıyorum geçen sene bizde böyleydik annem araç diye tutturdu gitmediğimiz 2. elci pazar kalmadı:Dbizde diyorduk yakıtı önemli değil uzun yol yapmıycaz diyede zamanla yapıyorsun bunları:D ve 50 tl ile 100 km yapınca koyuyor adama:D
ondan illa otomatikse jazz a bakın derim.
abi aslında tüketim konusunda avantajlılar bu yarı otomatikler.
sadece geri kaçırma oluyor dik rampalarda. hillholder donanımı olursa bu problem kalkıyor ortadan. olmazsa da el freni ile kalkmayı refleks edinmek gerekiyor. :D
:+1:
örneğin pugdaki auto 6r manuel şanzımandan az yakıyor.Pugun forumunda üyenin biri pug ne zaman dsg gibi şanzıman yapacak demişti adamı banlıycaklardı forumdan:Do derece laf ettirmiyorlar:D
Zaten çoğundada hillholder standart geliyor.
-
abi aslında tüketim konusunda avantajlılar bu yarı otomatikler.
sadece geri kaçırma oluyor dik rampalarda...
Dur-kalklı trafikte, özellikle de rampa yukarı ise, debriyaj balatasını rendeliyor.:wnk:
Bir arkadaşımın akrabası Ford Fusion mu öyle bir şey almış, İki sıkışık ve rampa trafikte balatayı yakmıştı. Sonra mahkeme falan Ford paralarını geri ödemişti.:wnk:
-
Fiesta otomatik viteslisi baş belası, çok ısınıyor yolda bırakıyor dur-kalkta. İş arkadaşımda var, çok çekti yıllarca. Sağa çekip soğumasını beklediğimizi bilirim.
-
Dur-kalklı trafikte, özellikle de rampa yukarı ise, debriyaj balatasını rendeliyor.:wnk:
Bir arkadaşımın akrabası Ford Fusion mu öyle bir şey almış, İki sıkışık ve rampa trafikte balatayı yakmıştı. Sonra mahkeme falan Ford paralarını geri ödemişti.:wnk:
abi sen asm şanzımanı diyorsun... onlar sorun yumağı. şanzıman çok dur kalkta ısınıp kitleniyormuş. irfan abi söylemiş zaten. :)
-
ford ve opel in otomatikleri 5 para etmez. dsg ve m/m larda bir miktar arıza istatistiği olsada sorunsuz binen kişi oranı çok yüksek ve otomatikleştirilmiş manuel şanzıman tipi olan bu şanzımanlarda en iyi ikili m/m ve dsg dir. honda jazz da kullanılan otomatik şanzımanda tam otomatk şanzıman değildir. tam otomatikleri kullanmak daha kolya. otomatikleştirilmiş manueller daha fazla özen gerektiren şanzımanlar ama nasıl kullanılacakları bilinirse tam otomatiklerden çokdaha verimliler.
kadir bensize başka bir öneri yapacağım. e12 kasa hb corolla 1,6 vvti otomatik. veyahut br alt kasa civic. tam otomatik olması gerek. bütçenize ve ihtiyaçlarınıza eniyi o karşılık vericektir.
bunun gibi mesela:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-toyota-corolla-2005-model-toyata-corolla-1-6-sol-lpg-li-30647562/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-honda-civic-temiz-bir-arac-arayana-31378664/detay
yada buda olabilir:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-seat-ibiza-temiz-otomatik-ibiza-31007940/detay
-
temızse uygun bence ama meganıda dusun
-
Yunus abi annem fazla büyük araba istemiyo yoksa babam octiyi vericekti onada bir sürü bahane buluyo yok burnu uzun yok çok güçlü felan :D
Biraz askıya aldık işi ben baskılarımı sürdürüyorum DSG fabia için bakalım ne olucak. .
DSG fabia olursa ünivde işime yarar hem benim hem ablamın bakalım ne olucak. .
-
o zaman direkt 1,2 tsi dsg :)
-
Getz'in gerçek hayat tüketim verileri. 11-12 litreli değerler çok kısa mesafe (1.5-2 km) sabah git akşam gel değerlerdir. 6 litreli değer şehir dışı 90 km sabit hız değerleridir. Yardımcı olur umarım.
(http://i820.photobucket.com/albums/zz130/asayal/tketim.jpg)
-
abi aslında tüketim konusunda avantajlılar bu yarı otomatikler.
sadece geri kaçırma oluyor dik rampalarda. hillholder donanımı olursa bu problem kalkıyor ortadan. olmazsa da el freni ile kalkmayı refleks edinmek gerekiyor. :D
Kanser edici virüs yayıyorlar.
-
kadir jazzın otomatik şanzımanı piyasada en iyilerden bir tanesidir.
mm-t li veya tam otomatik 1.0 yaris veya 1.2 otomatik micra çok daha iyi bir tercih olur bayan kullanıcı için bana göre.
:)
Koyu kısmı birkaç kere düşünmek gerekli. Öncelikle Jazz'ın otomatik şanzımanı o kulağını çınlattığımız yarı otomatiklerden bile farklı, daha da sofistikesi: Değişken oranlı, kayışlı tip. Ve de kesinlikle başarısıyla ün yapmış bir şanzıman değil. Auto Bild'in 100 bin km testinde eleştri almış, tehlikeli bir tercih.
Dolayısıyla Jazz'ı otomatik olarak önermiyorum.
Benim de önerim Micra'dan yana. :ok:
-
Koyu kısmı birkaç kere düşünmek gerekli. Öncelikle Jazz'ın otomatik şanzımanı o kulağını çınlattığımız yarı otomatiklerden bile farklı, daha da sofistikesi: Değişken oranlı, kayışlı tip. Ve de kesinlikle başarısıyla ün yapmış bir şanzıman değil. Auto Bild'in 100 bin km testinde eleştri almış, tehlikeli bir tercih.
Dolayısıyla Jazz'ı otomatik olarak önermiyorum.
Benim de önerim Micra'dan yana. :ok:
Benim bildiğim Jazz' ın hem klasik hem de senin anlattığın CVT şanzımanı var.:hmm:
-
Benim bildiğim Jazz' ın hem klasik hem de senin anlattığın CVT şanzımanı var.:hmm:
Benim klasik otomatik şanzımana dair bir bilgim yok abi. Şayet mevcut ise yorumlarımın sadece CVT için geçerli olduğunu belirtmek isterim.
Ha, bu prototip kılıklı CVT yerine tez zamanda klasik bir şanzıman geliştirmek akıllıca bir hareket olacağından bunu gayet olası görüyorum. Ama dediğim gibi, benim CVT dışında bir şanzımana dair bilgim yok.:)
-
Benim klasik otomatik şanzımana dair bir bilgim yok abi. Şayet mevcut ise yorumlarımın sadece CVT için geçerli olduğunu belirtmek isterim.
Ha, bu prototip kılıklı CVT yerine tez zamanda klasik bir şanzıman geliştirmek akıllıca bir hareket olacağından bunu gayet olası görüyorum. Ama dediğim gibi, benim CVT dışında bir şanzımana dair bilgim yok.:)
CVT iyi şanzıman. Tek derdi o çelik kayışı kopartma riski.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6201
-
honda jazz ın şanzımanı en başarısız şanzımanlardan birisi idi. son 2009 sonrasıydı sanırım klasiğe döndüler.
bugün klasik otomatik 1,4 cordoba kullandım çok hoşuma gitti bence ibiza falanda bakın derim.
-
seat ıbıza ya ne dersin? yeni görünümü değişen kasası ve imajıyla sizi memnun eder.
-
seat ıbıza ya ne dersin? yeni görünümü değişen kasası ve imajıyla sizi memnun eder.
Ama 1.2 TSI DSG seçenği yok :)
Birde skoda bayileriyle aramız iyi o yüzden beklemedeğiz şu an :)
-
ya bende skoda diyecektim ama skoda kullananlar sadece skoda tavsiye ediyorlar ayakları olmasın diye demedimdi.
-
CVT iyi şanzıman. Tek derdi o çelik kayışı kopartma riski.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6201
Valla abi, iyiliği tartışılır. Genel anlamda hoşuma gitmeyen prensibi bir yana (yani Audi'deki Multitronicten de pek hoşlanmam) Auto Bild'in 100 bin km testinde (Honda Jazz) sıkıntılı bir sonuç vardı diye hatırlıyorum. Tabii çok yaygın olmayan bir teknoloji; ilk serilerde arıza yaşayıp sonra düzeltilmiş olabilir. Ama en azından üstüne atlanmaması gerektiğini düşünüyorum.
Bir de kayışın çelik olduğundan emin değilim. Yani zincirimsi değil de, bayağı "kayış" gibi bir sistem olsa gerek.:confused:
-
Valla abi, iyiliği tartışılır. Genel anlamda hoşuma gitmeyen prensibi bir yana (yani Audi'deki Multitronicten de pek hoşlanmam) Auto Bild'in 100 bin km testinde (Honda Jazz) sıkıntılı bir sonuç vardı diye hatırlıyorum. Tabii çok yaygın olmayan bir teknoloji; ilk serilerde arıza yaşayıp sonra düzeltilmiş olabilir. Ama en azından üstüne atlanmaması gerektiğini düşünüyorum.
Bir de kayışın çelik olduğundan emin değilim. Yani zincirimsi değil de, bayağı "kayış" gibi bir sistem olsa gerek.:confused:
Videoda zincir kılıklı kayışın çalışmasını görebilirsin:
http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm
Burada da kesit gibi, genel bir resmi var:
http://auto.howstuffworks.com/cvt2.htm
:wnk:
-
Yiğidi öldürüyorsunuz madem hakkını da verin değil mi :) Auto Bild 1 aracı test eder,bize yüzlerce jazz gelmekte. CVT şanzımana sahip şu ana kadar sadece 4 araç servisimizde tamirat gördü. CVT ünitesinin arıza nedeni ise kesinlikle kullanıcı hatalarından(ihmalkarlık) ve yanlış bakımlardan kaynaklanıyor. Bu şanzımanlarda yağ hayati öneme sahiptir ve her 20.000km.de bir değiştirilmesi gerekmektedir. Aracın kullanım kitapçığında değişim süresi 40.000'dir ama bu kesinlikle çok uzun bir süre. Şanzımanın çok uzun süreler sorunsuz çalışmasını istiyorsanız 20.000'de değişim şart. Millet 40.000'de bir değişse yine sorun olmayacak. Ama 100.000km.yi devirmiş ve daha hiç yağı değişmemiş araçlar bile gelmekte :) Bir de bu yağın sadece orjinal Honda CVT Fluid olması gerekmekte(aynı şekilde manuel Honda şanzımanları da sadece ve sadece MTF Fluid,otomatikler ise ATF-Z1 olmalıdır). Bu yağı yetkili servisler dışarıya vermiyorlar,çünkü galonla gelmekte. Bizim servisin sahibi 12 sene Honda Türkiye'de çalıştığı için bağlantıları var ve istediğimiz parçayı şipariş edebiliyoruz. Bu nedenle Ankara'daki özel servisler içerisinde bir tek orjinal parça ve yağ kullanan biziz. Her neyse reklamlardan sonra :) bu yağı değiştirmeye servis 160TL yağ+100TL işçilik alıyor. Bu nedenle 40.000km yerine 60.000km'de veya 80.000km'de bir değiştiriyorlar. Çünkü feci bir bakım faturası çıkıyor ve insanlar mecburen sanayiye yöneliyorlar. 40.000 bakımında sübap ayarı falan da olduğu için fatura biraz kabarık oluyor. Dışarıda ise özel honda servisleri de dahil olmak üzere çoğu yer bildiğimiz ATF (Automatic Transmission Fluid) kullanıyor. İnsanlar bunu normal otomatik şanzıman sanıyorlar. Sonuç vuruntulu çalışan ve kayışı bitmiş bir şanzıman oluyor. Eğer 20.000km.de bir CVT yağının değişimini ihmal etmezseniz bu şanzımanlar rahatlıkla 250-300bin km.yi sorunsuzsca görüyorlar. Bu km.lere kadar aracınızı kullanır mısınız bilemem tabi :) 200.000 km.ye yakın CVT şanzımanlı birçok araç geldi bakıma. Hepsi halen taş gibiler. Hatta Detailing-Showroom bölümünde 2005 model siyah bir jazz vardı exterior detailing yaptığımız. O araç 183.000km.de idi ve görüleceği üzere sorunsuz.
CVT şanzımanlı yeni kasa Jazzlar (bkz. Honda Fit) yurtdışında halen üretilmekte. Ancak ülkemize CVT yerine I-Shift isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı olanlar ithal edilmektedir. Bunun nedeni ise maliyeti düşürüp aracı düşük fiyattan satarak rekabetin sağlanmaya çalışılmasıdır. Her ülkenin piyasası farklı sonuçta. Ama honda otomatik şanzımanda performans ve sorunsuzlukla anılan adını I-shift şanzımandan sonra rezalet olarak değiştirmiştir. Vuruntulu ve uzun süren vites geçişleri nedeniyle birçok kişi aracından soğumuştur;hatta aracını satmıştır. I-Shift şanzımana sahip yeni kasa Civic Hb ve yeni kasa jazz.larda durum böyle. Zaten dikkat edin makyajlanan 1.8 Civic hb araçlar artık I-Shift yerine bildiğimiz otomatik olarak getiriliyorlar. Maliyet nedeniyle makyajlı 1.4 hb Civic.ler I-Shift ile devam.
CVT şanzımanlı jazzların kötü yönü ise çok dik yokuşlarda ve ani hızlanmalarda aracın yavaş kalmasıdır. Çünkü CVT şanzımanda diğer otomatiklere göre güç kaybı daha fazladır. Bu da kötü tarafı diyelim.
Ek olarak Jazz.ı 20.000TL üst sınır koyduğun için pek tavsiye edemeyeceğim. Çünkü o rakamlara az km yapmış ve temiz bir otomatik jazz bulmak çok zor. 22-23'e çıkmanız gerekli. Jazz sınıfındaki araçlara göre pahalıdır. Tabi bu size iç hacim,yakıt tüketimi,kullanım kolaylığı ve sorunsuzluk olarak geri döner unutmayın :9
-
Yiğidi öldürüyorsunuz madem hakkını da verin değil mi :) Auto Bild 1 aracı test eder,bize yüzlerce jazz gelmekte. CVT şanzımana sahip şu ana kadar sadece 4 araç servisimizde tamirat gördü. CVT ünitesinin arıza nedeni ise kesinlikle kullanıcı hatalarından(ihmalkarlık) ve yanlış bakımlardan kaynaklanıyor. Bu şanzımanlarda yağ hayati öneme sahiptir ve her 20.000km.de bir değiştirilmesi gerekmektedir. Aracın kullanım kitapçığında değişim süresi 40.000'dir ama bu kesinlikle çok uzun bir süre. Şanzımanın çok uzun süreler sorunsuz çalışmasını istiyorsanız 20.000'de değişim şart. Millet 40.000'de bir değişse yine sorun olmayacak. Ama 100.000km.yi devirmiş ve daha hiç yağı değişmemiş araçlar bile gelmekte :) Bir de bu yağın sadece orjinal Honda CVT Fluid olması gerekmekte(aynı şekilde manuel Honda şanzımanları da sadece ve sadece MTF Fluid,otomatikler ise ATF-Z1 olmalıdır). Bu yağı yetkili servisler dışarıya vermiyorlar,çünkü galonla gelmekte. Bizim servisin sahibi 12 sene Honda Türkiye'de çalıştığı için bağlantıları var ve istediğimiz parçayı şipariş edebiliyoruz. Bu nedenle Ankara'daki özel servisler içerisinde bir tek orjinal parça ve yağ kullanan biziz. Her neyse reklamlardan sonra :) bu yağı değiştirmeye servis 160TL yağ+100TL işçilik alıyor. Bu nedenle 40.000km yerine 60.000km'de veya 80.000km'de bir değiştiriyorlar. Çünkü feci bir bakım faturası çıkıyor ve insanlar mecburen sanayiye yöneliyorlar. 40.000 bakımında sübap ayarı falan da olduğu için fatura biraz kabarık oluyor. Dışarıda ise özel honda servisleri de dahil olmak üzere çoğu yer bildiğimiz ATF (Automatic Transmission Fluid) kullanıyor. İnsanlar bunu normal otomatik şanzıman sanıyorlar. Sonuç vuruntulu çalışan ve kayışı bitmiş bir şanzıman oluyor. Eğer 20.000km.de bir CVT yağının değişimini ihmal etmezseniz bu şanzımanlar rahatlıkla 250-300bin km.yi sorunsuzsca görüyorlar. Bu km.lere kadar aracınızı kullanır mısınız bilemem tabi :) 200.000 km.ye yakın CVT şanzımanlı birçok araç geldi bakıma. Hepsi halen taş gibiler. Hatta Detailing-Showroom bölümünde 2005 model siyah bir jazz vardı exterior detailing yaptığımız. O araç 183.000km.de idi ve görüleceği üzere sorunsuz.
CVT şanzımanlı yeni kasa Jazzlar (bkz. Honda Fit) yurtdışında halen üretilmekte. Ancak ülkemize CVT yerine I-Shift isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı olanlar ithal edilmektedir. Bunun nedeni ise maliyeti düşürüp aracı düşük fiyattan satarak rekabetin sağlanmaya çalışılmasıdır. Her ülkenin piyasası farklı sonuçta. Ama honda otomatik şanzımanda performans ve sorunsuzlukla anılan adını I-shift şanzımandan sonra rezalet olarak değiştirmiştir. Vuruntulu ve uzun süren vites geçişleri nedeniyle birçok kişi aracından soğumuştur;hatta aracını satmıştır. I-Shift şanzımana sahip yeni kasa Civic Hb ve yeni kasa jazz.larda durum böyle. Zaten dikkat edin makyajlanan 1.8 Civic hb araçlar artık I-Shift yerine bildiğimiz otomatik olarak getiriliyorlar. Maliyet nedeniyle makyajlı 1.4 hb Civic.ler I-Shift ile devam.
CVT şanzımanlı jazzların kötü yönü ise çok dik yokuşlarda ve ani hızlanmalarda aracın yavaş kalmasıdır. Çünkü CVT şanzımanda diğer otomatiklere göre güç kaybı daha fazladır. Bu da kötü tarafı diyelim.
Ek olarak Jazz.ı 20.000TL üst sınır koyduğun için pek tavsiye edemeyeceğim. Çünkü o rakamlara az km yapmış ve temiz bir otomatik jazz bulmak çok zor. 22-23'e çıkmanız gerekli. Jazz sınıfındaki araçlara göre pahalıdır. Tabi bu size iç hacim,yakıt tüketimi,kullanım kolaylığı ve sorunsuzluk olarak geri döner unutmayın :9
Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler.:) Zaten Auto Bild'de de bu konuda karalıyıcı kesin bir yargıdan kaçınılmış. Ancak gene de derin bir şüphe söz konusu. Zira o kadar masrafı yaptıktan sonra aracın ekonomikliği tartışılır olacaktır.
Risk göze alınıyorsa tercih edilebilir tabii, ama gene de özellikle de performans bakımından verimliliğine şüpheyle bakıyorum. (güç kaybı konusundan ayrı olarak) Örneğin araç maksimum performans talebinde hangi devir aralığını (ya da sabit devri) kullanıyor ? Bu kullandığı aralık/sabit nokta ne kadar verimli ?
Klasik devir artışına alıştığımızdan bu konuyu çok önemli buluyorum. Zira bizim 1.4 TDI'da bayağı tartışıp bir şeyler üretmiştik verimli devir adına.
-
...40.000 bakımında sübap ayarı falan da olduğu için...
Honda' da hidrolik iticili supap mekanizması yok mudur????
CVT şanzımanda diğer otomatiklere göre güç kaybı daha fazladır. Bu da kötü tarafı diyelim...
Güç kaybı değil de oranlar çok çabuk bir şekilde değiştiği için devir tam mânâsıyla yükselemeden vites en sona gelebildiği için nazlanıyorlar diye biliyorum ben.
-
Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler.:) Zaten Auto Bild'de de bu konuda karalıyıcı kesin bir yargıdan kaçınılmış. Ancak gene de derin bir şüphe söz konusu. Zira o kadar masrafı yaptıktan sonra aracın ekonomikliği tartışılır olacaktır.
Risk göze alınıyorsa tercih edilebilir tabii, ama gene de özellikle de performans bakımından verimliliğine şüpheyle bakıyorum. (güç kaybı konusundan ayrı olarak) Örneğin araç maksimum performans talebinde hangi devir aralığını (ya da sabit devri) kullanıyor ? Bu kullandığı aralık/sabit nokta ne kadar verimli ?
Klasik devir artışına alıştığımızdan bu konuyu çok önemli buluyorum. Zira bizim 1.4 TDI'da bayağı tartışıp bir şeyler üretmiştik verimli devir adına.
Şüphe duyacak hiçbir şey yok merak etmeyin :) Zaten sorunlu bir araç olsa bu kadar tutulmaz ve piyasası da bu kadar yüksek olmazdı.
Şu ana kadar vites D'de iken gaza dibine kadar hiç asılmadım. Ben performanslı kullanacağım zaman direksiyondan manuel moda alıyorum ve o şekilde devirlendiriyorum aracı. Bu şekilde daha çabuk hızlanıyor araç. Ama her daim hızlı ve devirli kullanmak istiyorsanız spor S modu var. Araç 2000-2500devrin altına hiç düşmüyor ve bu şekilde ara hızlanmaları da gayet iyi.
Devir yükseltme işini de sizin gaza basma miktarınıza ve yolun eğimine göre ayarlıyor. Örneğin aynı kelebek açıklığında düz yolda 1800d/d ile gidiyorsanız yokuş yukarı da 2500-3000d/d civarında ayarlıyor araç. dediğim gibi D'de çok asılmadığım için bilemeyeceğim. Dik yokuşlarda falan manuel modda kullanıyorum ben.
Honda' da hidrolik iticili supap mekanizması yok mudur????
Güç kaybı değil de oranlar çok çabuk bir şekilde değiştiği için devir tam mânâsıyla yükselemeden vites en sona gelebildiği için nazlanıyorlar diye biliyorum ben.
Hiçbir hondada hidrolik iticili mekanizma yoktur. Benzinlilerde 40.000km,LPG'lilerde ise 10.000km'de bir sübap ayarı yapılması gerekir.
Nazlanma ayrı şey fakat şanzımanın açık halini görmediğiniz için belki tam olarak anlayamayabilirsiniz dediğimi. Güç kaybının nedeni motor gücünü ileten hareketli kasnaklar arasındaki zincir eğer fazla yüklenirseniz veya çok dik bir yokuştaysanız bu kasnakların üzerinde kaymaya başlar. Hatta sürekli zorlarsanız aracı bu kasnakların üzerinde iz yaptırır ve aracın vites geçişlerinin vuruntulu olmasına neden olursunuz.
Size bir anımı anlatayım,arkadaşlarımızla gittiğimişz bir akşam yemeğinden dönerken gittiğimiz otelin otoparkına park ettik. Otopark otelin alt kaındaydı ve inişi çok dik ve dardı. Çıkışta arabada 5 kişiydik ve aracın altı sürtmesin diye yokuşunsonunda tam düzlüğe çıkarken yavaşladım. Aracı yavaş yavaş geçirirken araç durdu ve gaza ne kadar asılsam da o dik yokuşta kaldı araç. 1 metre gitsem düzlüğe çıkacak ve yürüyüp gidecektik ancak aracın tövbe çıkmayacağını bildiğim için geri geri otoparka inip tekrar çıkmak zorunda kaldık :++: Araç boş olsa sorun olmazdı ama hem dik yokuş hem de yük biraz fazla geldi. Aynı şekilde dik yokuşlarda ve anlık hızlanmalarda bir yerden sonra ne kadar asılsanız da o güç kaybını hissediyorsunuz. Düz vitesini kullandığım için hızlanma farkını biliyorum. Ama normal kullanımlarda düz vitesinden çok daha keyifli ve rahat bir araç...
-
bir dönem kullandığımız toyota priusta cvt şanzımana sahipti.hızlanması süperdi ve sessiz tabikide.onda aldığım tadı hiçbir araçta almadım maalesef.
-
...şanzımanın açık halini görmediğiniz için belki tam olarak anlayamayabilirsiniz dediğimi. Güç kaybının nedeni motor gücünü ileten hareketli kasnaklar arasındaki zincir eğer fazla yüklenirseniz veya çok dik bir yokuştaysanız bu kasnakların üzerinde kaymaya başlar...
Aşağıda kırmızı ile işaretlediğim kayışvarî ve hareket ileten şeylerin ani ve yüksek devirlerde, kasnaklar üzerinde bir nevî patinaj yapmasından bahsediyorsunuz değil mi?
(http://img266.imageshack.us/img266/71/daf5507b.jpg) (http://img266.imageshack.us/i/daf5507b.jpg/)
-
Aynen. Ancak Jazzlarda bu mekanizma kapalı,kayış yerine zincir var ve tüm mekanizma yağın içerisinde. Bu nedenle yağ hayati öneme sahip. Yağın bozulması ve işlevini yitirmesi hem zinciri bozmakta hem de kasnakların yüzeyini. Zincir kasnaklara göre daha yumuşak bir metalden yapıldığı için önce zincir gider. (Not: Tüm zincirli ve dişli sistemlerde zincir her zaman dişlilerin ve kasnakların malzemesine göre daha yumuşak bir malzemeden yapılır. Çünkü yumuşak olan daha önce aşınır ve sistem geneli bu şekilde daha uzun ömürlü olmuş olur.)
-
Son durum noldu bilmiyorum ama uzun ömürlü bi araba istiyorsan mazda al mazda 2 yi tavsiye ederim. 1.5 doch motor 105 beygir tam otomatik hold fonksiyonu var kaydırmaz birde arada sen binersen motor sesinin keyfini alırsın :)
-
Konu araba tavsiyesi ancak arada yarı otomatik şanzımanlar da nasibini almış..
Ben de aynı kaygılarla yarı otomatiklerden kaçtım.. Eski aracım easytronic'ti.. fena değildi.. en azından bana sorun çıkartmamıştı..
Şimdi 6 ileri AMT kullanıyorum.. Getrag yapımı.. Yarı otomatik.. En büyük güzelliği yüksek tork karşısında bile oldukça güçlü ve baskı-balata sistemini müthiş koruyor.. 120bin km'den önce baskı sistemi değişen Colt görmeniz çok zordur.. Zaten kullanılan arabalara bakarsanız zaten kaliteyi görürsünüz...
Porche 911 turbo Cayman ve Boxter.. BMW E ve M ve Superb gibi marka/modellere üretim yapan bir firma..
http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag
-
Getrag ve ZF otomatik şanzıman üretimlerini otomobil üreticilerine satarlar zaten.:wnk:
-
2000 model opel corsa (B kasa diye geçiyor) 1.4 16v 2000 edition modeli bir araça ne dersin.
Araç tam otomatik çift airbag klima abs elektirikli ayna çelik jant kadife döşeme vs vs.O yıl üretilen corsaların en full donanımlısı özel seri zaten.Araç 103.000 km de metalik gri orjinal bir araç.İstersen resim ekleyebilriim.