škodaturkey.com
GARAJ => Üye Atölyesi => Konuyu başlatan: Real81 - 08 Mayıs 2009, 23:51:55
-
K&N Applications for 33-2830... bizim romi ve fabialar için (tdı) uygun kodlu kutu içi filtre budur arkadaşlar...ben sipariş verdim pazartesi geliyor. perşembe yada cuma 37500 bakımında bunu taktıracağım .
birazda alıntı yapalım :)
K&N ; 1969 yılında Amerika'da kurulmuş ve performans hava filtreleri teknolojisinde, Dünya lideri olan firmadır. 35 yıllık tecrübesiyle K&N , mucidi olduğu ve " Dünyanın En İyi Hava Filtresi " sloganını ispatlamış olduğu pamuklu hava filtreleme sistemi ile gurur duymaktadır. K&N dünyanın birçok yerinde motorsporlarına, otomobillere, marinler ve endüstriyel ihtiyaçlara yönelik olarak, yüksek emiş gücü olan ve yıkanılarak yeniden kullanılabilinen hava filtreleri üretmektedir.
Dünyanın ilk ve tek " 1 Milyon Kilometre Garantili " hava filtresi olan K&N Hava Filtreleri, pamuktan üretilmiş olup, kağıt ya da sentetik filtrelerden tamamen farklıdır. Özel formüllü yağ, filtrenin üzerine uygulandıktan sonra, filtre çok çok küçük partiküllerin bile motorunuza gitmesini ,örülmüş pamuğun binlerce mikroskobik iplikçiği vasıtasıyla engeller. Kağıt filtreler 2 boyutlu olmaları ve derinlik boyutlarının olmaması sebebiyle partiküller tarafından çok çabuk tıkanarak, havanın emilişini ve böylelikle motorun performansının azalmasına sebep olurlar. K&N ' in 3 boyutlu filtresinde ise (filtre yüzeyinde kağıttan farklı olarak derinlik boyutuda mevcuttur) partiküller filtrenin içine hapsedilmişken, havanın akışı devam etmektedir. Böylelikle kağıt filtrelerde yaşanan performans azalışı yaşanmamaktadır. Nasıl ki pamuktan yapılmış bir tişört havanın akışına izin verirken sıradan bir kağıt buna izin vermiyorsa, hava filtrelerinde de durum çok farklı değildir.
K&N Hava Filtreleri 70.000 ila 80.000 km de bir, orjinal K&N Temizleme losyonu ile temizlenerek ve Özel K&N filtre yağı üzerine püskürtülerek, kullanımına devam edilir. Kağıt filtreler ise 10.000 ila 15.000 km de bir değiştirilerek paranızla birlikte çöpe atılmış olur.
Sonuç olarak K&N Hava Filtrelerini Kullanmakla;
* Temizleyerek yeniden kullanabileceğiniz için , aracınıza başka bir hava filtresi takmanıza gerek kalmayacak,
* Etkili hava emilimi sayesinde yakıtın yanma kabiliyeti yükseleceğinden , aracın beygir gücü artacak,
* Motorunuza zarar verebilecek partiküllerin filtreden sızması mümkün olmayacağı için motorunuz korunacak,
* " 1 Milyon Kilometre Garanti " si ile her 10.000 ila 15.000 km de bir değiştirilen kağıt filtrelerle birlikte, paranızda çöpe gitmeyecektir.
ARACINIZIN BEYGİR GÜCÜNÜ VE
DOLAYISIYLA PERFORMANSINI ARTTIRABİLİRSİNİZ!
K&N Hava filtreleriyle aracınız daha fazla nefes alabileceğinden beygir gücü ve dolayısıyla performansı artacaktır.
Aynen insan vücudu gibi daha fazla hava daha fazla performans yaratır. Benzini daha fazla havayla besleyince aynı yakıt ortanıyla, daha fazla enerji açığa çıkacak ve aracınızın gücü artacaktır.
ARACINIZIN PERFORMANSINI ARTTIRIRKEN PARANIZI KORUYABİLİRSİNİZ !
K&N Hava filtresini bir kere satın alacağınız için, filtreniz paranızla birlikte çöpe gitmeyecektir.
Her 10.000 15.000 km de bir araçlarımızın hava filtrelerini değiştirmek zorundayız. K&N hava filtresini ise bir kere satın alarak ve 70.000 80.000 km' de bir temizleyerek aracınızın ömrü boyunca kullanabileceksiniz. Dolayısıyla tasarruf etmiş olacaksınız.
ARACINIZIN BEYGİR GÜCÜNÜ, YAKITINIZDAN TASARRUF EDEREK ARTTIRABİLİRSİNİZ !
Tıkanık hava filtresi yakıt sarfiyatını arttırır.
K&N Hava filtresiniz 3 boyutlu yapısı sayesinde hem daha geç tıkanır hem de tıkandığında kolayca temizleyebilirsiniz. Kağıt filtreler çabuk tıkandıklarından benzin sarfiyatınız artmaktadır.
Yanma odalarına optimum ölçüde benzin ve hava gitmesi hem performansın artışına hem de yakıt tasarrufuna katkıda bulunulmasına olanak sağlamaktadır. Özellikle günümüzde rekor kıran benzin fiyatları da göz önüne alındığında, bu sorunu pahalı olmayan bir yöntemle azaltmak mümkündür.
ARACINIZIN BEYGİR GÜCÜNÜ ARTTIRIRKEN ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN AZALMASINADA KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ !
Bütün dünyada bir yılda milyonlarca kağıt hava filtresi kullanılmış ve ömrünü tamamlamış şekilde çöpe gitmektedir.K&N Hava Filtreleri ise bir kere alındığında ,bir daha değiştirilmesi gerekmez. Dolayısıyla bir yıl boyunca çöpe giden milyonlarca hava filtresinin yaratmış olduğu kirliliğe katkıda bulunmamış olursunuz.
Temiz bir hava filtresi %10 oranında yakıt tasarrufuna katkıda bulunmaktadır. Bu %10 luk yakıt tasarrufu aynı zamanda havaya yayılan carbon monoksit gazınında salınımını azaltarak; aracınıza, bütçenize ve çevreye bir iyilik yapmanızı sağlayacaktır.
-
yav bu beygir artışıdır, yakıt düşüşüdür hep aklımda soru işareti idi bir filtre ile olacağı, senin ilk izlenimlerini dikkatle bekliyorum Ahmet Abi.
-
ahmet abi ilk izlenimlerini ve fiyatını bekliyoruz.peki beygir gücü artarken yakıt artmasın sonra .gerçi iyi bir ürün bildigim kadarı ile ama
-
Tam söylediğim gibi en güzelini yapmışsın Ahmet'ciğim :ok: şimdiden güle güle kullan,çok memnun kalacaksın :ok:
Yakıt artmaz,hele kutu içinde, çünkü ses duymak için basmazsınız,yakıtı artıran açık filtrelerdeki sesi duymak için yapılan basma eylemidir.Aksine bu tarz performans filtreleri havayı daha geçirgen yaptığı için daha rahat bir yanma yapar,gaza daha az basma ihtiyacı hissedersiniz.Benim arabamda ilk gözlemlediğim özellikle klima açıken yaşanan yığılma olayının neredeyse tamamen ortadan kalkması olmuştur,alt devirler canlanıyor çünkü.Doğru ve sağlıklı uygulandığında ise,uygulama şekline,arabasına ve filtresine bağlı olarak +5 HP'e kadar da güç verirler.
-
bunu gerçek anlamda düşünebilirim.benim araca uyan ve takan biryer ve fiyatı gibi bilgileri bulmam lazım.bilenlerden yardım bekliyorum.
-
bu kutu içi olanlar ses yapmayanlardı degil mi?çünkü ben sesi sevmem.mümkün oldugunca sessiz severim.hatta dizel almama sebebim bakım masrafı ile sesinden dolayıdır.bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var.
-
elbette, sesi açık filtre yapar diye biliyorum.
-
Rahat nefes alacağı kesin, düzenli temizliğini ihmal etme...
Hayırlı olsun!
-
Doğru uygulandığı zaman illaki normal filtreye göre fark ediyo. Ben de ilk taktığımda özellikle 90km/s süratden sonra 5.vitesde gaza bastığımda aracın verdiği tepkideki artıştan anlamıştım farkını.
-
Düşünülebilir...Fiyatları nedir bu kutu içi filtrelerin?
-
ben bi vakitlerden 90 TL diye hatırlıyorum...
-
Hayırlısı olsun.Ön yargılı değilim.Alıntı bir makale var göz atın derim.
-------------------------------------------------------------------------------
Performans Hava Filtreleri
Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.
Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
Teori
Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.
Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.
Kutu İçi Uygulamalar
İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:
(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)
orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %
Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.
Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..
Açık Filtre Uygulamaları
Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?
Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.
Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..
Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...
Filtre Bakımı
Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. :) Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...
Sonuç
Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)
Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)
Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...
-
140 tl fiyatı....
-
140 tl fiyatı....
uvfs baya tuzlu.
-
Çok para kalsın :D
-
Çok para kalsın :D
sana başka uygulamalar yaparız:hanz:
-
Gerçekten yakit tasarrufu sagliyor ve zda olsa performans sagliyorsa ben düşünebilirim.benim araca göre olanin fayati ayni midir?nerden buluruz?
-
valla şahsi fikrimi söleyim...
benzinlide kutudan çıkarıp hava girişe uzatıp açık filtre takarsanız ses artar, ben bir güç, bir tasarruf falan olacağını hiç mi hiç sanmıyorum, ses artışı isede rahat hava akışından kaynaklı olmalı.
gelgelelim bu ses veren açık filtreler içeriye orijinal kutu filtrenizden çok toz alır, aşikar, daha geçirgen.
dizelde ise her türlü hava giriş-filtre oynamasına sıcak bakamıyorum, çok hassas bir konu dizelde hava, ateşlemesi olmayan havayla yürüyen bir makine.
-
Üreticinin kendi "resmi testlerini" ve datalarını incelerseniz sizleri daha sağlıklı aydınlatır -ki K&N'in kendi sitesinde herşey mevcut :ok:. Bu firmalar bakkal osman rıza amcada değiller,milyon dolarlık ARGE'ye sahip firmalardır :ok:
CFM testleri özel cihazlar ile yapılır,mevzu bahis yazı çok eski bir yazıdır,EAFY yerli bir markaydı ve kapananı neredeyse 15 sene olacak.
Doğru ve yeter şartta uygulandığı vakit özellikle açık filtreler güç artışı sağlarlar ama mevzu edilen güçler öyle 20-30 HP olmadığı için çok aman aman hissedilmeyebilir lakin devir canlanması olarak gözlemlenir rahatlıkla.
Bu filtre markaları vaadedilen şeyleri sunmasalardı meydanda olmazlardı,WRC takımlarıda alıp alıp kullanmazlardı.Peugeot PiperCross,Green kullanır,Subaru ise K&N filtrelerini kullanırlar :ok: F2 otomobillerinde ise yıllarca King Dragon filtreleri kullanıldı.Pek çok motor sporu takımı anlaşmalı tercih ettiği filtre markası mutlaka vardır.
-
Ya bu hava filtresi işine çok merak salmıştım.Bindim araca adamı gaza getiriyor makasa giresim geliyor :D
-
Üreticinin kendi "resmi testlerini" ve datalarını incelerseniz sizleri daha sağlıklı aydınlatır -ki K&N'in kendi sitesinde herşey mevcut :ok:. Bu firmalar bakkal osman rıza amcada değiller,milyon dolarlık ARGE'ye sahip firmalardır :ok:
CFM testleri özel cihazlar ile yapılır,mevzu bahis yazı çok eski bir yazıdır,EAFY yerli bir markaydı ve kapananı neredeyse 15 sene olacak.
Doğru ve yeter şartta uygulandığı vakit özellikle açık filtreler güç artışı sağlarlar ama mevzu edilen güçler öyle 20-30 HP olmadığı için çok aman aman hissedilmeyebilir lakin devir canlanması olarak gözlemlenir rahatlıkla.
Bu filtre markaları vaadedilen şeyleri sunmasalardı meydanda olmazlardı,WRC takımlarıda alıp alıp kullanmazlardı.Peugeot PiperCross,Green kullanır,Subaru ise K&N filtrelerini kullanırlar :ok: F2 otomobillerinde ise yıllarca King Dragon filtreleri kullanıldı.Pek çok motor sporu takımı anlaşmalı tercih ettiği filtre markası mutlaka vardır.
dediğin ayrı bi konu abi, her şeyi yaptık bi açık filtre kaldı olsa durum eyvallah ama, açık filtreli 1.6 focus vardı, fark olarak tatlı sportif bir ses alıyorduk, gazcı bir ses.
1.4 bomboş arabaya sadece filtre n'eder merak ediyorum.
-
dediğin ayrı bi konu abi, her şeyi yaptık bi açık filtre kaldı olsa durum eyvallah ama, açık filtreli 1.6 focus vardı, fark olarak tatlı sportif bir ses alıyorduk, gazcı bir ses.
1.4 bomboş arabaya sadece filtre n'eder merak ediyorum.
Dino'ya sok arabayı farkı gör :ok: yeterki adam gibi uygulama olsun :ok:
-
Dino'ya sok arabayı farkı gör :ok: yeterki adam gibi uygulama olsun :ok:
evet bi DYNO buluşması yapmak lazım :kiki:
-
ben bi vakitlerden 90 TL diye hatırlıyorum...
bu arada bugün armadadaki fuara gittim ocatvia fabialar için sordum 100TL dedi amcam
-
bu arada bugün armadadaki fuara gittim ocatvia fabialar için sordum 100TL dedi amcam
dakhsit yapıyomu garta?
-
dakhsit yapıyomu garta?
valla biraderim hakanım gidersen görürsün fuara en dipte lavato düpcüsünün sağ yanındaki stand ismini hatırlamıyorum tükkanın:Dadamın kılığı tipi görsen bu soruyu sormazsın insan azmanı gibi 3 gen 5 gen herneyse vucut boy desen boy soramadım ama kartını aldım.....
-
Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın. (:
Bende böyle bir proje düşünüyorum. Fakat amacım Hp artışı değil. Ben sadece ses için istiyorum. K&N Açık hava filtresi düşünüyorum ve Megane 1. hava akış sensörü var acaba olur mu olmazmı diye tereddütteyim. Ayrıca K&N'nin sahibinden ilanlarına bir göz attım 20 tl ye bile açık hava filtresi mevcut. Kaliteli diyorlar ama 20 tl çok ucuz değilmi? Ben en aşşağı 50 tl den başlar diyordum. Bu konu hakkında bilgileriniz rica ediyorum.
Hava akım sensörü olan bir araca uygulanabilirmi herhangi artısı yada eksisi nedir.
Ayrıca bu bahsettiğim 20 tl lik açık hava filtresi benim işimi görürmü?
-
k&n hava filitrelerini birlas motor getiriyor , internet sitelerinde gerekli bilgiler mevcut
http://www.birlas.com.tr/index.php?Git=KN
-
Real81@
Verdiğin linkte ben göremedim hava akım sensörlü bir araca uygulanabilir yada uygulanamaz diye. (: Bu konu hakkında bilgin varmı yada bilgisi olan bir vatandaşımız?
-
bugun yada yarın takılacak galiba izlenimlerini bekliyoruz abi ona göre bende taktırırım belki :) hemde bnmki 113 tl imiş
-
yav bu beygir artışıdır, yakıt düşüşüdür hep aklımda soru işareti idi bir filtre ile olacağı, senin ilk izlenimlerini dikkatle bekliyorum Ahmet Abi.
inanma daha çok yakıt harcıyorsun, sebebide ses güzel çıkıyo diye ara gazı veriyorsun...:D:D:D
-
Dün beklediğim kargom geldi ve hava filtresine kavuştum (: Hemen sanayiye gittim hava filtremi montaj yaptım. Eski hava filtrem tıkanmış ve hava filtresinin hortumuna yağ gelmiş. Hava çekemediği için dediler. Komple eski hava filtresini tabağıyla beraber söktüm yerinden. Yenisini de sol farın arkasına uzattım. Şunu belirtiyim araç gerçekten rahatladı. Sanki önceden zorla gidiyomuş gibi. Yada bana öyle geldi. Bilemiyecem. Amacım beygir kazanmak az yakış sağlamak vs değildi sadece ses istiyordum. Seside maşallah tam istediğim gibi olmasa da veriyor. Fotoğraflarınıda en kısa zamanda ekliyecem. (:
-
Evet fotoğraflarıda ekliyorum
(http://i1006.hizliresim.com/2010/6/19/2269.jpg) (http://urlal.com/dqqf)
+
(http://i1006.hizliresim.com/2010/6/19/2275.jpg) (http://urlal.com/dqqf)
+
(http://i1006.hizliresim.com/2010/6/19/2277.jpg) (http://urlal.com/dqqf)
+
(http://i1006.hizliresim.com/2010/6/19/2282.jpg) (http://urlal.com/dqqf)
-
Eline sağlık, oradan soğuk hava çekebiliyor mu?
-
Irfan hocam sol farın altı tamamen boş baktığında aşşağısı görünüyor en uygun yer orasıydı. Çekmesi gerekir diye tahmin ediyorum ama bilemiyeceğim.
-
Bildiğim kadarıyla Pipercross veya K&n filtreler 5 hp ye kadar güç sağlayabiliyor. Bende garanti bittiğinde filtremi muhtemelen K&N kutu içi ile değiştireceğim.