škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: mayham85 - 05 Ekim 2010, 15:43:08
-
http://www.cars-data.com/en/mercedes-benz.html
-
ilk veri benden olsn doğan için :)
http://www.cars-data.com/en/skoda-octavia-16-16v-fsi-ambiente-115hp-35539/specs.html
-
ilk veri benden olsn doğan için :)
http://www.cars-data.com/en/skoda-octavia-16-16v-fsi-ambiente-115hp-35539/specs.html
Teşekkürler Abi:)
Birde şu fiatın 120hplik t jet motorunun son çıkanlarıda 5 ileriymiş şaşırdım doğrusu.
-
1.2 roomster için tüketim değerini yüksekmi yazmışlar ne ?Ama bence doğru yazmışlar..
Performance
Top speed: 155 km/h
Acceleration 0-100 km/h: 16,9 s
Urban consumption: 8,7 l/100km
Urban comsumption kms: (1 op 11,5)
Extra-urban consumption: 5,5 l/100km
Extra-urban consumption kms: (1 op 18,2)
Average comsumption: 6,8 l/100km
Average comsumption kms: (1 op 14,7)
CO2 Emmision: 163 g/km
Bu arada baktımda Skoda roomster içinde en verimli motor 1.4 80 beygir TDI motor muş. enerji sınıfı "C" imiş..1.2 70 HP HTP için ise "D" demişler..En kötü verimliliğe sahip olan ise 1.6 16 V motormuş."E" demişler..Heleki bu motorun otomatik şanzımanlısına "F"demişler..
Fabia'da ise 1.2 motor bir anda "C"'ye yükseliveriyor.1.4 TDI 80 HP dizel motor ise "B" oluyor..
-
caddy yazdım dünya kadar model çıktı yurtdışında benzinlisi olduğunu biliyordum ama 3 sayfa model çıktı bizimkini bulmakta zorlandım :D :D türkiyedede 2 tane motor seçeneği var :D
-
caddy yazdım dünya kadar model çıktı yurtdışında benzinlisi olduğunu biliyordum ama 3 sayfa model çıktı bizimkini bulmakta zorlandım :D :D türkiyedede 2 tane motor seçeneği var :D
biri 1,9 TDI diğeri nedir şu SDI denilen turbosuz dizel mi?:hanz:
-
evet 2,0 sdi 68 bg miydi neydi.
-
biri 1,9 TDI diğeri nedir şu SDI denilen turbosuz dizel mi?:hanz:
evet 2,0 sdi 68 bg miydi neydi.
evet doğan 2 tane seçenek var zaten dahada aşağı indirmesinler yani insana seçme hakkı doğsun :++: şimdi biraz çoğaldı maxi,life,dsg falan çıktıda biz alırken 2 tane seçenek yani %50 şansımız vardı :++:
SDI turbosuz zaten kağnı gibi birşey o yerinden kalkmıyor onu daha çok van oalnlar alıyor hani yükü basıyor motora acımıyor :D
-
efekancım yüke turbolu motor daha iyi gelir. tork farkından dolayı.
o motor tamamen yakıt ekonomisi amaçlı bir seçenek idi. aslnda çok da gereksiz bir seçenekti.
-
Ama SDİ 'da turbo arizalandi derdide yok :D
-
Ulan arabama 14 saniye 0-100 değeri veriyorlar nasıl iştir anlamadım arkadaş ya... 600 kere denedim düzde 11 saniyede çıkıyor arkadaş.
Hayır bakana rezil oluyoz yani kağıt üzerinde. :lol: Tamam ufak hacim dizelsede öküz muamelesi yapmaya gerek yok ki :D
(ayaş yolunun ayaş istikameti, arabayı boşta bırak hareket etmez.)
http://www.dailymotion.com/video/xa4i32_fabia-pushing-the-lines-1-4-tdi-80_auto
-
Ulan arabama 14 saniye 0-100 değeri veriyorlar nasıl iştir anlamadım arkadaş ya... 600 kere denedim düzde 11 saniyede çıkıyor arkadaş.
Hayır bakana rezil oluyoz yani kağıt üzerinde. :lol: Tamam ufak hacim dizelsede öküz muamelesi yapmaya gerek yok ki :D
(ayaş yolunun ayaş istikameti, arabayı boşta bırak hareket etmez.)
http://www.dailymotion.com/video/xa4i32_fabia-pushing-the-lines-1-4-tdi-80_auto
Valla öyle diyorsan dediğime gelecen, aracının 1200 kg'den çok çok hafif olduğunu kabul edecen Hakan.:)
Ha, fabrika sana 13.7 saniye süre verdiğine göre sen de haklısın, aracın 1200 kg civarında bir ağırlığa sahip. Bu durumda da çok tutarlı bir bilgi.
Hızlanma süreni ise pek takma, zira disiplin dahilinde değil.
-
Ben arabamı fabrika koşullarıyla disipline etmedim zaten :hih: Ne takıcam :lol:
-
efekancım yüke turbolu motor daha iyi gelir. tork farkından dolayı.
o motor tamamen yakıt ekonomisi amaçlı bir seçenek idi. aslnda çok da gereksiz bir seçenekti.
Ama SDİ 'da turbo arizalandi derdide yok :D
burda daha çok şirket arabaları yani ağır yüke girecek caddyler sdi oluyor ondan öyle dedim çünkü tdi bakıma daha çok ihtiyaç duyan bir motor şirket arabasına bakım ne arar adamın kendi arabası değil eşşek gibi biniyor öyle binmeyede turbosu dayanmaz :D heleki caddy gibi kasmaya gelince turboyu yakan bir araçta :)
gökhan abide demiş zaten :D turbo arızalandı derdi yok hem sdi'nin heralde 2-3bin lira civarı daha aşağı fiyatı var...
zaten yakıt ekonomisi falan hikaye sdi tdi'den daha çok yakıyormuş,araba ağır motor kuvvetsiz olunca gaza daha çok yükleniyorlar ve fazla yakıyor birde turbonun yakıtı iki kere yaktığını düşünürsek :)
bence bu sdi sadece turbo dedi olmayan ama mantıksız bir motor :)
-
burda daha çok şirket arabaları yani ağır yüke girecek caddyler sdi oluyor ondan öyle dedim çünkü tdi bakıma daha çok ihtiyaç duyan bir motor şirket arabasına bakım ne arar adamın kendi arabası değil eşşek gibi biniyor öyle binmeyede turbosu dayanmaz :D heleki caddy gibi kasmaya gelince turboyu yakan bir araçta :)
gökhan abide demiş zaten :D turbo arızalandı derdi yok hem sdi'nin heralde 2-3bin lira civarı daha aşağı fiyatı var...
zaten yakıt ekonomisi falan hikaye sdi tdi'den daha çok yakıyormuş,araba ağır motor kuvvetsiz olunca gaza daha çok yükleniyorlar ve fazla yakıyor birde turbonun yakıtı iki kere yaktığını düşünürsek :)
bence bu sdi sadece turbo dedi olmayan ama mantıksız bir motor :)
[/SIZE]
O nasıl oluyor o?:blm:
-
burda daha çok şirket arabaları yani ağır yüke girecek caddyler sdi oluyor ondan öyle dedim çünkü tdi bakıma daha çok ihtiyaç duyan bir motor şirket arabasına bakım ne arar adamın kendi arabası değil eşşek gibi biniyor öyle binmeyede turbosu dayanmaz :D heleki caddy gibi kasmaya gelince turboyu yakan bir araçta :)
gökhan abide demiş zaten :D turbo arızalandı derdi yok hem sdi'nin heralde 2-3bin lira civarı daha aşağı fiyatı var...
zaten yakıt ekonomisi falan hikaye sdi tdi'den daha çok yakıyormuş,araba ağır motor kuvvetsiz olunca gaza daha çok yükleniyorlar ve fazla yakıyor birde turbonun yakıtı iki kere yaktığını düşünürsek :)
bence bu sdi sadece turbo dedi olmayan ama mantıksız bir motor :)
o bakım ihtiyacı duyanlar turboya alışkın olmayanlar kardeşim. 50 kere yazdm 51. kere yazma gereği duymuyorum.
sdi mantıksız çünkü hacimli ama güç ve tork fakiri bir makine. yükü yedimi rampada 1 e 2 ye düşünce millet sapır sapır satmaya kalktı. bi ara 13 14 e satıyordu millet. ilk başta ise satıldı çünkü ucuzdu :)
-
[/SIZE]
O nasıl oluyor o?:blm:
diğer araçlarda varmı bilmiyorum ama vw'nin tdi motorları yaktığı yakıtı tekrar yakıyor ve yakıtta tasarruf sağlanıyor :)
o bakım ihtiyacı duyanlar turboya alışkın olmayanlar kardeşim. 50 kere yazdm 51. kere yazma gereği duymuyorum.
sdi mantıksız çünkü hacimli ama güç ve tork fakiri bir makine. yükü yedimi rampada 1 e 2 ye düşünce millet sapır sapır satmaya kalktı. bi ara 13 14 e satıyordu millet. ilk başta ise satıldı çünkü ucuzdu :)
yukardaki koyuyla belirttiğim cümlende abi heralde turboyu kullanmayı bilmeyen bakıma ihtiyaç duyar diye anladım zaten benim işte anlatmak istediğim konu bu şirket arabası sdi alıyor çünkü kullanan adam acımıyorki arabaya zaten çoğu şirket böyle değilmi çalışanının altına en donanımlı aracı vermez niye versin? :)
ben sdi'ye mantıklı demiyorum zaten yukardada demiştim güçsüz torksuz ama satılma nedeni ucuzdu :)
-
[/SIZE]
O nasıl oluyor o?:blm:
diğer araçlarda varmı bilmiyorum ama vw'nin tdi motorları yaktığı yakıtı tekrar yakıyor ve yakıtta tasarruf sağlanıyor :)....
EGR' den bahsediyorsak, yaktığı yakıtı tekrar yakma değil o sistem.:wnk:
-
neden vermesin :)
-
EGR' den bahsediyorsak, yaktığı yakıtı tekrar yakma değil o sistem.:wnk:
EGR'mi her neyse abi terimini bilmem sadece yakıtı 2 kere yaktığını biliyorum yani gözümle görmedim :D ama servisten bana söylenen buydu :)
-
neden vermesin :)
ben olsam vermem :) şöyle açıklayım kim olursa olsun biryerde çalışsın ve altındaki araba çalıştığı yerin olsun,acınmaz :) insanın doğası böyledir kendi malına kıyamaz başkasınınkine acımaz :D yapmayanlarda var tabi onlara lafım yok genel olarak diyorum :)
çok gördüm hatta tanıdıklarım bile var adam şu saka suyun dağıtımını yapıyor dobloyu pert etmiş,egzoz rölantide bile kapkara duman atıyor :(
-
EGR'mi her neyse abi terimini bilmem sadece yakıtı 2 kere yaktığını biliyorum yani gözümle görmedim :D ama servisten bana söylenen buydu :)
Yakıtı iki kere yakma değil işte o mesele. Maalesef seni savuşturmuşlar başlarından.
-
Yakıtı iki kere yakma değil işte o mesele. Maalesef seni savuşturmuşlar başlarından.
uğur abi eğer uzun ve karışık birşey değilse şöyle kısaca egr'nin ne olduğunu açıklarmısın :)
merak ettim şimdi :) bana öyle dediler yani turbonun az yakmasını böyle açıkladılar bende şöyle düşündüm motorun içinde bir depo gibi birşey var yakıtı yakıyor,yaktığı yakıtı depodan alıp tekrar yakıyor diyorum ama bu işte bir yanlışlık var :D yakıtı yakınca patlıyor falan sonunda duman oluyor motor tekrar dumanımı yakıyor yani bu biraz mantısız gibi ama doğruya doğru teknik konusunda pek birşey bilmem :)
-
ben olsam vermem :) şöyle açıklayım kim olursa olsun biryerde çalışsın ve altındaki araba çalıştığı yerin olsun,acınmaz :) insanın doğası böyledir kendi malına kıyamaz başkasınınkine acımaz :D yapmayanlarda var tabi onlara lafım yok genel olarak diyorum :)
çok gördüm hatta tanıdıklarım bile var adam şu saka suyun dağıtımını yapıyor dobloyu pert etmiş,egzoz rölantide bile kapkara duman atıyor :(
Ben Efe'ye katılıyorum bu konuda. Versin mi vermesin mi bir yana, verildiğinde ne olduğunu her yerde görüyoruz. Zaten trafikteki rallici ticarilerin yarısından çoğu şirket aracı. Zaten daha önce Combo ile ilgili başlıkta da tartışılmıştı.
Turbo konusunda ise hala emin değilim. 105'lik 1.9 TDI çok farklı bir kesimin elinde hizmet veriyor. Açıkçası "sıkıştırmaya gelmiyor" deyip kaçılması gereken bir motor mu, bilemiyorum. Hele hele turbo gibi çok daha ayrıntılı bir konu...
Şöyle diyeyim; adam gibi çalıştırılan Caddy ve Transporter'a pek denk gelemedim henüz. Hala marşa gaz pedalıyla eş zamanlı basanlara tanık oluyorum.
-
uğur abi eğer uzun ve karışık birşey değilse şöyle kısaca egr'nin ne olduğunu açıklarmısın :)
merak ettim şimdi :) bana öyle dediler yani turbonun az yakmasını böyle açıkladılar bende şöyle düşündüm motorun içinde bir depo gibi birşey var yakıtı yakıyor,yaktığı yakıtı depodan alıp tekrar yakıyor diyorum ama bu işte bir yanlışlık var :D yakıtı yakınca patlıyor falan sonunda duman oluyor motor tekrar dumanımı yakıyor yani bu biraz mantısız gibi ama doğruya doğru teknik konusunda pek birşey bilmem :)
Sistem aynı öyle işliyor. Yanmış, duman olmuş gazı tekrar silindire gönderiyor fakat amaç tekrar yakmak değil. Özellikle piston üstü harareti kontrol altında tutmak içindir. Eğer gaz tekrar yanabilseydi egsozların alev almaları gerekirdi.
...adam gibi çalıştırılan Caddy ve Transporter'a pek denk gelemedim henüz. Hala marşa gaz pedalıyla eş zamanlı basanlara tanık oluyorum.
"Garbiratürlü bu araba" diyenine bile rastladım.:wnk:
-
...çoğu şirket böyle değilmi çalışanının altına en donanımlı aracı vermez niye versin? :)...
neden vermesin :)
Hor kullanılma durumlarını geçin, bir kere şirket 10 lira para ödeyip araba alacakken, neden 15 lira ödeyip de donanımlı araç alsın ki? Şirketin amacı personeli bir yerden bir yere ulaştırmak ve bunun için niye fazla para ödesin ki? Finansal açıdan da garip olur.:wnk:
-
Ben Efe'ye katılıyorum bu konuda. Versin mi vermesin mi bir yana, verildiğinde ne olduğunu her yerde görüyoruz. Zaten trafikteki rallici ticarilerin yarısından çoğu şirket aracı. Zaten daha önce Combo ile ilgili başlıkta da tartışılmıştı.
Turbo konusunda ise hala emin değilim. 105'lik 1.9 TDI çok farklı bir kesimin elinde hizmet veriyor. Açıkçası "sıkıştırmaya gelmiyor" deyip kaçılması gereken bir motor mu, bilemiyorum. Hele hele turbo gibi çok daha ayrıntılı bir konu...
Şöyle diyeyim; adam gibi çalıştırılan Caddy ve Transporter'a pek denk gelemedim henüz. Hala marşa gaz pedalıyla eş zamanlı basanlara tanık oluyorum.
şimdi ben sadece caddy'nin tdi motoru için konuşuyorum passatta falan bu olay yok bizzat kullanan biri olarak bu motorun dilinden anlarım 1.4-1.6yı bilmem :)
bunu vwde kabulleniyor caddylerin turbosu hatalı,kullanımdada kaynaklanıyor tabi,1.9tdi şirket arabası olmaz dememin nedeni hem uğur abinin dediği gibi çalışana neden aynı arabanın 2-3 binlira daha fazla olan donanımlısını alsınki çalışanı götürsün getirsin yeter :) düşünüyosek büyük bir şirketin 10-20 arabası vardır en aşağı her birine 2binlira fazla verse 40binliraya varan bir fark oluşacaktır oda az bir para değil :)
ikici nedeni ise bu motorun bakımını aksatmamak lazım hatta 10.000'e gelmeden bakıma almak o olmuyorsa yağını mutlaka değiştirmek lazım yani bakıma ihtiyaç duyan bir motor ve turbo yakmanın nedenlerinden birkaçıda şöyle düşür devirde gaza yüklenip toplaması için aracı kasmak,gerektiğinden fazla devirde kullanmak,soğukta falan motor ısınmadan yüklenmek gibi özenli araç kullanmayı gerektiren şeyler bunuda şirket çalışanı yapmaz doğrumuyum :)
adamlar öyle biniyorki patisiz kalmıyor kaydırmadan durmuyor zaten devir sonlarda geziyor ve şirket arabalarının bakım işleride biraz aksar bu durumuda 1.9tdi caddy affetmez :D
-
efekan bakım falan geçicen onları ne 1,9 lar var 4 5 yüz bin km deviren. caddy kullananların %90 ı altında ralli arabası varmış gibi biniyor sonra turbo yaktı bilmem ne oldu. senn motorun motor koduna kadar aynısı arkadaşımın leonunda 100 bini devirdi 20 binden beri 140 bg 320 nm güç çıkartacak şekilde yazılımlı biniliyor hemde. motoru orjinal şuan. ki çok da yumuşak kullanan birisi değil. bir başka arkadaşım caddysinde 200 bilmem kaç bin kmde değiştirdi. bunlar gidiyorsa kusur kullanan adamdadr. aynı adama turbolu başka araba ver onuda bozar.
-
efekan bakım falan geçicen onları ne 1,9 lar var 4 5 yüz bin km deviren. caddy kullananların %90 ı altında ralli arabası varmış gibi biniyor sonra turbo yaktı bilmem ne oldu. senn motorun motor koduna kadar aynısı arkadaşımın leonunda 100 bini devirdi 20 binden beri 140 bg 320 nm güç çıkartacak şekilde yazılımlı biniliyor hemde. motoru orjinal şuan. ki çok da yumuşak kullanan birisi değil. bir başka arkadaşım caddysinde 200 bilmem kaç bin kmde değiştirdi. bunlar gidiyorsa kusur kullanan adamdadr. aynı adama turbolu başka araba ver onuda bozar.
devirmez diye zaten bir iddaada bulunmadım aha yan aparmanda bizimle aynı zamanda alınan bir caddy var adam 250bini devirmiş daha tık yok :) kullanıcıyla çok fark ediyor ha bizimki evin ortak malı kime lazım olursa o kullanıyor ve bakımı 11.000de bazen 12.000de bir yapılıyor bundan dolayıda 2 senede bir turbo :sopa:
zaten 1.9 motor birsürü arabada var yani vw grup dahilindeki birsürü arabada kullanılıyor ama caddy'de bu olay farklı
bu dediğim tanıdık su şirketinde çalışıyor altınada hacmini bilmiyorum ama turbolu jetli falan bir doblo vermişler şimdi arabanın halini bir görseniz :(
bizim arabayı o kullansa bundan eminim 2-3ayda motor falan kalmaz :D
yani bu olay baya göreceli birşey ben size 10binde yakanı gösteririm siz bana 300binde yakmayanı :)
-
o motor taş gibi makinedir efekan. öyle kolay kolay canını yakamazsın o motorun. yakbilense alınmasın kimse ama cidden ehliyeti falan atsn çöpe.
-
Bizim eski mahallede bi komşu aldı 2006 model bi Caddy.
Araç 35.000 deydi,aldıktan 1 ay sonra Turboyu aldı eline,zaten gebermiş,adamın elinde patladı yani.
40.000de Turbo değişti,Şuan araç 270.000 küsürde,daha tıkk yok:)
-
Bizde bir kez turbo değiştik fabrikasyon hatalı çıktı 20-30 bin civarındayken.Şu an araba 201 bin oldu hala taş gibi bakımını yap gerisi hikaye.Şu sıralar birde dizel arabalara kalın yağ mı o tarzda bişiler koyuyolar az yaksın diye buda mazota göre kalın turbonunkucaklanması çok çok daha kolay hale geldi diyebilirim. . .
Çok tuhafta bi kokusu var onun bio dizelde olabilir tam bilmiyorum ama istanbuldaki halk otobüslerinin ve servislerin çoğu bu yöntemi kullanıyor. .
Turbo o kadar basit bozulcak bi parça değil . . . .
-
o motor taş gibi makinedir efekan. öyle kolay kolay canını yakamazsın o motorun. yakbilense alınmasın kimse ama cidden ehliyeti falan atsn çöpe.
bencede :) arabanın hakkını verdikten sonra yani damarına göre şerbet verince zorluk çıkarmaz :ok: bizimki baya hoyrat kullanılıyor belkide bu motor ondan bana bu kadar nazik geliyor ama lafım yok yapan yapmış bastınmı gidiyor :D