škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: asterixxxxxx - 06 Ekim 2010, 10:32:28
-
Arkadaşlar arabamı alalı henüz 5 gün oldu.Bir depo yakıtla şu anda 350 km yol yaptım şehir içi.Belirtilen rakamlardan çok çok fazla bu şu anda acaba kullandıkça bu düzelirmi bilgi verirseniz sevinirim.Fabia II 1.2 (tsı değil) araçla şehir içi kaç km yol yapan var merak ettim.Birde arka koltuğa birisi oturunca koltuktan bir gıcırtı sesi geliyor bu konuda fikri olan arkadaş var mı.Teşekkürler.
-
Hayırlı olsun
Düzelir, yeni araba olması, sizin araca daha alışmamış olmanız gibi kriterler çok etkiler.
1.2 Fabia ile İstanbul'da 6,5 - 7 ortalama ile gidilebiliyor, sakin ve stressiz sürerseniz.
Koltukların oturulan yerini kaldırın yeniden yerleştirin, iyi oturmamış olabilir.
-
Yeni olduğu için fazla yakıyordur.Kullandıkça alışırsınız zaten.
-
Aracıma bodykit nerden taktırabilrim uygun fiyata ve güzel bir şekilde. _? mesela eteklikler gibi angel eye far gibi veya kromaj cam çıtaları gibi?bu konuda da bilgi verirmisiniz arkadaşlar=?
-
Kromajlı cam çıtalarını Bursa'dan S-dizayn'dan temin edebilirsin..
http://www.s-dizayn.net/ Burdan Gökhan bey veya Sedat bey ile görüşürün.Forumdan bahsedin yardımcı olurlar..
-
hayırlı uğurlu olsun aynı araçtan var bende benim de rodaj zamanı yakıt biraz yüksekti 1000-1500 km içinde normale dönecektir. ş.içi kasarsam 6.3 normalde de 6.8-7 litre arası yakıyorum ben. 7 yi hiç geçmedim.
-
bedne 1.4 var yeni aldım 300 tl lik benzinle 1000 km gittim şehiriçi ve şehirdışı karışık, bana göre çok iyi.
-
Peki arkadaşlar arabalar da görüyorum plaka direkt olarak tampona yapışık halde çok hoş görünüyor.Bu araç servislerinin plaka çerçeveleri olmadan plakayı direkt olarak nası takabiliriz ?
-
Peki arkadaşlar arabalar da görüyorum plaka direkt olarak tampona yapışık halde çok hoş görünüyor.Bu araç servislerinin plaka çerçeveleri olmadan plakayı direkt olarak nası takabiliriz ?
Silikon veya çift taraflı sağlam bir bantla ;)
İmzamdaki fotoda ön arka plakalarım silikonlu, yıllardır hep böyle yaparım, sökmek istersen fönle biraz ısıt çıkar.
-
hayırlı olsun güle güle kullan.
tampon body kit falan demişsin.sakın ha kaportacıda orjinal tamponun üstüne fiberden bişiler yaptırma.yazık günah.ön tarafa bi rs tampon arkaya bi difüzör bide 3,5 luk yay taktınmı paşa paşa binersin.
-
peki bu değişiklikleri servisemi yaptırmalıyım sizce? birde aracın arka koltuğuna birisi oturunca yolda takırtı geliyor koltuktan yerine oturtmuş olmama rağmen.aracın tek sorunu da motor sesini içeri fazla vermesi sizce bunun da çözümü var mı?
-
ses yalıtımı yapan firmalar var ziebart gibi..
ben de plakalığı çıkarıp cam slikonuyla yapıştırdım. hem hoş gözüküyor hem tıkırtı yapmıyor plakalıklar.
-
Motor ve yol sesi bu sınıf araç için normal, ses almayan B sınıfı araç yok, malum, ekonomi sınıfı...
-
ses yalıtımı yapan firmalar var ziebart gibi..
ben de plakalığı çıkarıp cam slikonuyla yapıştırdım. hem hoş gözüküyor hem tıkırtı yapmıyor plakalıklar.
Zieabart'ın uygulaması motor sesine çözüm olmaz. O uygulama daha ziyade yol sesiyle ilgili.
-
Bende vardı Ziebart ses yalıtımı, işe yaramaz.
-
Zieabart'ın uygulaması motor sesine çözüm olmaz. O uygulama daha ziyade yol sesiyle ilgili.
lastik sesi ile alakalı onların uygulaması. brde arabadan arabaya değişir b segmenti araçların büyük kısmnda yüksek verim vermez zira arabaya ses gelen yüzlerce nokta daha var.
-
lastik sesi ile alakalı onların uygulaması. brde arabadan arabaya değişir b segmenti araçların büyük kısmnda yüksek verim vermez zira arabaya ses gelen yüzlerce nokta daha var.
bizde lastik sesi de var. :D 3. vitese taktığımda teyp açık depilse hışır hışır başlıyor yol sesi. lastiklerden de olabilir zira bridgestone var altında. motor sesi gaza basınca çok belirginleşiyor htp de.. motor freniyle gittiğinde sanki boşta gidiyor gibi.
-
Yollarımız kötü, düzgün asfaltta içeride en küçük ses olmazken aynı araçta kalitesiz yolda gümbür gümbür...
-
Yollarımız kötü, düzgün asfaltta içeride en küçük ses olmazken aynı araçta kalitesiz yolda gümbür gümbür...
Düzgün asfaltta Favorit de yağ gibi gidiyor.:hih:
-
bizde lastik sesi de var. :D 3. vitese taktığımda teyp açık depilse hışır hışır başlıyor yol sesi. lastiklerden de olabilir zira bridgestone var altında. motor sesi gaza basınca çok belirginleşiyor htp de.. motor freniyle gittiğinde sanki boşta gidiyor gibi.
Lastiklerin etkisi büyüktür. Ama gürültüyü falan boşver, kıymetini bil o lastiğin.:) 200 küsür lira tane fiyatı olmasa lark diye alıp takacağım lastik.
-
Lastiklerin etkisi büyüktür. Ama gürültüyü falan boşver, kıymetini bil o lastiğin.:) 200 küsür lira tane fiyatı olmasa lark diye alıp takacağım lastik.
katlanıyorum artık. :++: desenini beğeniyorum yoğun yağışta kullandım uzun yolda tutunmasında hiçbir problem yok kuruda nasılsa ıslakda da öyle. asıl görevi bu zaten güven veriyorsa problem yok.. passattan corollaya lagunaya bir sürü üst sınıf araçlarda tercih edilen bir lastik demekki var bir bildiği kullanıcıların.
-
katlanıyorum artık. :++: desenini beğeniyorum yoğun yağışta kullandım uzun yolda tutunmasında hiçbir problem yok kuruda nasılsa ıslakda da öyle. asıl görevi bu zaten güven veriyorsa problem yok.. passattan corollaya lagunaya bir sürü üst sınıf araçlarda tercih edilen bir lastik demekki var bir bildiği kullanıcıların.
O lastik piyasadaki en iyi lastik desek yeridir Birkan. Bütün tutunma disiplinlerinde gayet yetenekli, çok yönlü bir lastik. Piyasada ise çok eleştirilir. Bunun sebebi de bu lastiğin yanlış ellerde kullanılıyor olması ve konfor beklentilerinde yetersiz kalması. Dikkat edersen şikayet hep ses-konfor merkezli. Tutunmasına laf etmek pek mümkün değil.:ok:
-
Efişınt gırip abi, yok böle bi gonfor, kaymakta resmen ses yapmadan dönüyo, şerefsizim bildiğin ses çıkarmıyo kıytırık segment bi araç sahibi olarak sölüyom, bi ara inanamayıp camı açıp lastiğe baktıydım dönerken :D
-
Efişınt gırip abi, yok böle bi gonfor, kaymakta resmen ses yapmadan dönüyo, şerefsizim bildiğin ses çıkarmıyo kıytırık segment bi araç sahibi olarak sölüyom, bi ara inanamayıp camı açıp lastiğe baktıydım dönerken :D
Ahahahah, Hakan ne iş ? Effişınt grip konforu, kol dayama taktırma planları falan ? Baktın her Allah'ın günü redline kesmemeye başladı, alan değiştiyorsun değil mi.:++:
-
Hakan'ın yaşı ilerledikçe Değişime uğruyor :D Yakında Roomster alayım demeye başlar :kiki:
-
Çok yadırgadım yav sessiz dönen lastiği :D
-
hahaha süpersin hakan.
bu arada leon serviste passatla geziorm bu bahaneyle. bridgestone tutunuyor falan ama o kadar yahu. benim p7 ler arada kayıyor ama bin kat daha sessiz beni leon bridgestone lu passattan ki arada segment farkı yalıtım farkı alayı var.
kışın satmazsak passatı ilerde bende excellence yada effiecent grip lere geçiş yapacağım passatta. arabanın konforunu tadalım artık :D
-
Çok yadırgadım yav sessiz dönen lastiği :D
İstanbul E5' e sessiz asfalt döşedi İBB. Demek ki bir de onun üzerinde gitsen, "uçtum" diye başlık açacaksın.:D
-
İstanbul E5' e sessiz asfalt döşedi İBB. Demek ki bir de onun üzerinde gitsen, "uçtum" diye başlık açacaksın.:D
ankaradada var sessiz asfalt Hakan abim geçmiştir muhtemelen:D
-
ankaradada var sessiz asfalt Hakan abim geçmiştir muhtemelen:D
İstanbul' daki kadar sessiz değildir o.:hih:
Şaka bir yana Favorit bile ses çıkartmıyor o asfaltta yahu!:D
-
Gerçekten e_5'in oradaki asfalt süper, araba yere değmeden gidiyor sanki, bir de arabaya bahane buluyoruz, yollarda iş yok :D
-
hocam bana biraz fazla gibi geldi çünkü ben 1.4 aldım 300 tl lik benzinle 1000 km yol gittim.
-
Valla şu an Ultra Grip Extreme lastikler var, en sessiz yerde bile ıslık çalıyor :D
-
Arkadaşim bendede 1,2 ambiant dinamik var yeni aldim.araç şu anda 1600 km de geçen ay sürekli şehiriçi kullandim.145.00 tl benzinle 640 km yapti.bu daha da düşer.şehiriçi 640 km de 39,6 lt yakmiş.bu da 100 km 6,1 lt yapiyor.bence gayet normal.sizin aracinizda düzene girer.merak etmeyin çünkü skodalar benzincilerle bu konuda aralari iyi değildir.cimrilikte üzerlerine pek rakip yok gibi.rahat olun.
-
İstanbul' daki kadar sessiz değildir o.:hih:
Şaka bir yana Favorit bile ses çıkartmıyor o asfaltta yahu!:D
Formula1 pistlerine yapılan sistemmiş ama gene kavacık ümraniye arasında e-5 te üst geçit var oranın altından geçerken zıp zıp zıplıyor bi orayı yapamadılar :D
-
evet aracım şu anda 1500 km de ve 580 kmye kadar çıktı bir depoyla.
-
arabaya ısındıkça ve aracın km si arttıkça 600 km sınırını rahat geçer.
-
daha dün fulledik depoyu 42 litre ile 600km yapmışız şehir içi özeniyorum 1,2 lere:)
ama bizim geçtiğimiz güzargahlarda o kmleri yapamaz 1,2:D
-
daha dün fulledik depoyu 42 litre ile 600km yapmışız şehir içi özeniyorum 1,2 lere:)
ama bizim geçtiğimiz güzargahlarda o kmleri yapamaz 1,2:D
dizel tabi olacak o kadar. :)
-
Arkadaşlar aracımı 1500 bakımına götürdüm. sonrasında aracın depoyu fulledim. 3-4 bin devir arası devamlı kullanmama rağmen şehir içi 500 km yi anca görüyorum. araç 2000 km de..1500 bakımında araca ne yapıyorlar acaba.. bir sorun mu var sizce?
-
Arkadaşlar aracımı 1500 bakımına götürdüm. sonrasında aracın depoyu fulledim. 3-4 bin devir arası devamlı kullanmama rağmen şehir içi 500 km yi anca görüyorum. araç 2000 km de..1500 bakımında araca ne yapıyorlar acaba.. bir sorun mu var sizce?
Sadece yağ değişir o bakımda.
10 bine doğru tüketim rejimi değişir. Her 2 Skoda'mda da yaşadım bunu.
-
Sadece yağ değişir o bakımda.
10 bine doğru tüketim rejimi değişir. Her 2 Skoda'mda da yaşadım bunu.
abi yağ değişmez skoda ve vw grubunda yağ seviyesi kontrolü falan yaparlar eksikse doldurur gönderirler :)
-
Arkadaşlar aracımı 1500 bakımına götürdüm. sonrasında aracın depoyu fulledim. 3-4 bin devir arası devamlı kullanmama rağmen şehir içi 500 km yi anca görüyorum. araç 2000 km de..1500 bakımında araca ne yapıyorlar acaba.. bir sorun mu var sizce?
3 4bn devir fazla az yaksın isteniorsa 2 3 bin arasında değişmelisiniz.
-
abi yağ değişmez skoda ve vw grubunda yağ seviyesi kontrolü falan yaparlar eksikse doldurur gönderirler :)
Bana Yüce oto demişti aldığımda, ama ben götürmedim. İlk bin küsür sonunda çapak atabilir vs. falan için yağ değiştiriyoruz dedi servis :D
-
Arkadaşlar ben 400 km den fazla göremiyorum. 3000 km deyim şu anda.. 2-3 bin devirlerde kullanıyor olmama rağmen.. bu 600 km görenler şehir içi sırrı nedir. 10.000 km de rejim değişecekmi gerçekten. bilgi verirseniz sevinirim.
-
Arkadaşlar ben 400 km den fazla göremiyorum. 3000 km deyim şu anda.. 2-3 bin devirlerde kullanıyor olmama rağmen.. bu 600 km görenler şehir içi sırrı nedir. 10.000 km de rejim değişecekmi gerçekten. bilgi verirseniz sevinirim.
Kullanım alışkanlıkları ve yol şartlarına bağlı çok değişkenli bir olay bu..Başkasına bakmamak lazım..Çok yanıltır..
10.bin km geçsin önce..
Vitesleri çabucak atın üst vitese..
Araç hareket eder etmez 2 ye atın.Uzatmayın.
Vitesleri 2000-2500 devir civarında değiştirin.
Yolda 60 km hızda iken 5. viteste olsun araç, devirde 1900!den büyük, 2500'den küçük olursa tüketim ciddi anlamda düşer.
Devir 2000 civarı seyretsin genelde..
Gaza hafifçe tepki verin..Ani hareketten kaçının.
Birde bunlara dikkat ederek deneyin bakalım sonuç ne olacak?
-
Kullanım alışkanlıkları ve yol şartlarına bağlı çok değişkenli bir olay bu..Başkasına bakmamak lazım..Çok yanıltır..
10.bin km geçsin önce..
Vitesleri çabucak atın üst vitese..
Araç hareket eder etmez 2 ye atın.Uzatmayın.
Vitesleri 2000-2500 devir civarında değiştirin.
Yolda 60 km hızda iken 5. viteste olsun araç, devirde 1900!den büyük, 2500'den küçük olursa tüketim ciddi anlamda düşer.
Devir 2000 civarı seyretsin genelde..
Gaza hafifçe tepki verin..Ani hareketten kaçının.
Birde bunlara dikkat ederek deneyin bakalım sonuç ne olacak?
gökhan abinin dediklerini uyguladığımda hesapladım, araba 6.5 litre yakmıştı. her şey gaz pedalının altında bitiyor. örneğin son kullandığımda araba açılsın diye basmıştım yolda, tüketimim 8.5 lt çıkmıştı.
-
bide lastiklerin havasına bakın :)
-
Arkadaşlar bende de dinamik var. Benim yol bilgisayarında gördüğüm en düşük menzilim bir depo ile 540 km idi. O da ortalma 8.3 litre falan yapıyordu şehir içinde.Kış ve soğuk olması cabası artı çok uzun mesafelerde de kullanmıyorum. İşten eve evden işe hesabı. Şehir dışı uzun yolda ise 4.5-5.5 arasında oluyor genelde bu da mesafe olarak bir depoyla yaklaşık 800-950 km denk geliyor.
Az yakmak için, benim gördüğüm kadarıyla, 2000-3000 devir aralığında gezmek ve arabayı yumuşak kullanmak lazım. Öngörülü kullanmak ve arabayı boşa atmak yerine viteste gazdan ayak çekmek, ayrıca motor freni ile yavaşlamak baya fark ediyor bence.
HTP'leri zorlamak gerçekten çok yakmalarına neden oluyor. Sakin kullanımda şehir içi 6.5-7.5 litrelerde geziyorum. Biraz asılsam 8-9 litreleri görüyor birden.
İyi forumlar :ok:
-
Kullanım alışkanlıkları ve yol şartlarına bağlı çok değişkenli bir olay bu..Başkasına bakmamak lazım..Çok yanıltır..
10.bin km geçsin önce..
Vitesleri çabucak atın üst vitese..
Araç hareket eder etmez 2 ye atın.Uzatmayın.
Vitesleri 2000-2500 devir civarında değiştirin.
Yolda 60 km hızda iken 5. viteste olsun araç, devirde 1900!den büyük, 2500'den küçük olursa tüketim ciddi anlamda düşer.
Devir 2000 civarı seyretsin genelde..
Gaza hafifçe tepki verin..Ani hareketten kaçının.
Birde bunlara dikkat ederek deneyin bakalım sonuç ne olacak?
Arkadaşlar,
Soğuk bastırana kadar, (yukarıda zikredildiği gibi bir kullanımla) bir depo benzin ile 750-850 km yapardım, Şehiriçi-dışı karışık. Şimdi 600-650.
4.5 lt/100km anlık tüketim ile gittiğim yolda şimdi 5.5 lt/100km anlık tüketim ile gidiyorum. Eminim soğuk havanın etkisi vardır. Ama bu kadar mı? Ayrıca soğuk havada lastik basınçları fark edilebilir seviyede düşer mi? ki bu da tüketimi etkileyebilir...
Ne dersiniz?
-
Arkadaşlar,
Soğuk bastırana kadar, (yukarıda zikredildiği gibi bir kullanımla) bir depo benzin ile 750-850 km yapardım, Şehiriçi-dışı karışık. Şimdi 600-650.
4.5 lt/100km anlık tüketim ile gittiğim yolda şimdi 5.5 lt/100km anlık tüketim ile gidiyorum. Eminim soğuk havanın etkisi vardır. Ama bu kadar mı? Ayrıca soğuk havada lastik basınçları fark edilebilir seviyede düşer mi? ki bu da tüketimi etkileyebilir...
Ne dersiniz?
Aracı kullandığınız mesafeye göre ciddiyeti değişecek bir konu bence. Eğer 8-9 km'lik bir yolda kullanıyorsanız hiçbirşey olmasa sadece motor geç ısındığı için bile çok rahat bir şekilde 4.5'ten 5.5'e çıkar. Eğer aracı hergün kullandığınız yol 20-30 km değilse bence çok olağan bir durum.
-
Aracı kullandığınız mesafeye göre ciddiyeti değişecek bir konu bence. Eğer 8-9 km'lik bir yolda kullanıyorsanız hiçbirşey olmasa sadece motor geç ısındığı için bile çok rahat bir şekilde 4.5'ten 5.5'e çıkar. Eğer aracı hergün kullandığınız yol 20-30 km değilse bence çok olağan bir durum.
Her sabah 26 km gidiyorum. yazın aldık arabayı, o zamandan 2 hafta öncesine kadar 4.5 lt/100km ile gelirdim işe. Bu sabah 5.3 lt ile geldim. Soğuktur umarım bu kadar değiştiren.
-
Soğukta tüketim artışı sadece motor soğukkendir, ısınınca bilakis soğuk hava daha iyidir motora ;)
-
Soğukta tüketim artışı sadece motor soğukkendir, ısınınca bilakis soğuk hava daha iyidir motora ;)
Teşekkürler, iyi oldu döylediğiniz. Hazır benzin 4 kuruş ucuzlamışken benzin alıyım ve bi gidip lastiklerin havasını kontrol edeyim. Ondan da kaynaklanıyor olabilir.
En son ihtimal de şu depoyu izmit'te bi Total de fullemiştim. İzmit'te ucuz ya göyaaa ( istanbul'dan 5 kuruş ucuz), yakıtta kalite problemi de yaşıyor olabilirim.
-
Soğukta tüketim artışı sadece motor soğukkendir, ısınınca bilakis soğuk hava daha iyidir motora ;)
Kullanım klavuzuna baktım. Hava ne kadar soğuk olursa o kadar çok yakıyor motor. Sadece motor soğukken değil, tüm sürüş sırasında da bu geçerli. Havalar biraz ısındı benim tüketim de eski seviyelere döndü...
Teşekkürler.
-
Kullanım klavuzuna baktım. Hava ne kadar soğuk olursa o kadar çok yakıyor motor. Sadece motor soğukken değil, tüm sürüş sırasında da bu geçerli. Havalar biraz ısındı benim tüketim de eski seviyelere döndü...
Teşekkürler.
Motor ısındıktan sonra tüketimim hiç fazla olmadı, ama kişisel kullanım farkları olabilir belki, ya da yakıt/motor tipi farkı. Ama tabi İstanbul'da eksi dereceler yok, belki çok soğuk iklimde fark olabilir.
Yaz kış 8 litre yakıyorum şehir içinde, ne artar ne azalır 4 yıldır.
Soğuk hava daha iyidir, daha iyi yanar, oksijen daha yoğundur zira.
-
Motor ısındıktan sonra tüketimim hiç fazla olmadı, ama kişisel kullanım farkları olabilir belki, ya da yakıt/motor tipi farkı. Ama tabi İstanbul'da eksi dereceler yok, belki çok soğuk iklimde fark olabilir.
Yaz kış 8 litre yakıyorum şehir içinde, ne artar ne azalır 4 yıldır.
Soğuk hava daha iyidir, daha iyi yanar, oksijen daha yoğundur zira.
Oksijen daha yoğun geliyor diye, ECU da daha fazla yakıt sevk ettiriyor olabilir mi ki?:blm::hmm:
-
Oksijen daha yoğun geliyor diye, ECU da daha fazla yakıt sevk ettiriyor olabilir mi ki?:blm::hmm:
Hacim ölçüyor, yoğunluk ölçmüyor diye biliyorum.
-
hayırlı olsun kazasız belasız inş.
-
Sadece yağ değişir o bakımda.
10 bine doğru tüketim rejimi değişir. Her 2 Skoda'mda da yaşadım bunu.
irfan hocam sen hep sıfır araç mı alırsın,2.ele binmezmisin?
-
irfan hocam sen hep sıfır araç mı alırsın,2.ele binmezmisin?
Skoda'lar sıfır nasip oldu :)
Ondan önce 3 tane 2. el Alfa Romeo kullandım (133, 146, 155)
-
irfan hocam sen hep sıfır araç mı alırsın,2.ele binmezmisin?
İrfan sıfır alıp -1 yapıyor Škodalar' ı.:rm::hanz:
-
Hacim ölçüyor, yoğunluk ölçmüyor diye biliyorum.
Doğru Hacim ölçüyor. Ancak soğuk havada daha yoğun benzin gidiyor..Sonuçta daha performanslı gidip daha çok yakıyor gibime geliyor...
Tabi çok yakıyor diyebilmem için daha sıcak havada benzin alıp çok daha soğukda kullanıyor olmak lazım...
-
arkadaşlar şimdi benim skodam bir depoyla haleen 400-450 km yol yapıyor şehir içinde üstelik hep olması gerektiği devirde kullanıyorum. km si şu an itibariyle 4000 km de.. bu tütekim rejimi 10.000 km de değişecekmi gerçekten..?
-
Rodajda motorun alışma sürecinde dikkatli devirli kullandıysanız,rodaj bittikten sonra biraz yardırmak gerekiyor,hız yapmayında biraz devir yapabilirsiniz motor alışsın artık,
Ama motorunuz hala alışma sürecinde şu an 10.000den sonra güzel değerler alırsınız problem etmeyin yol bilgisayarındaki vites komutlarına uyun uygun vites-azyakıt :)
-
Rodajda ben biraz devirli kullandım sanırım acaba o yüzden mi şu anda çok yakıyor olaiblir.
-
Düzelecek dert etmeyin :ok: siz kullanmanıza bakın güzel güzel.
Ara ara çevre yoluna çıkın biraz daha hızlı gidin, ara sırada yüksek devirde vites değiştirin, lakin gene bile gerek yok aslında, normal şekilde kullanın yeterli. Motorunuz iyice ısınmadan yüksek devir çevirmemeye bakın, ilk dikkat edeceğiz nokta olsa olsa budur aslında. 7000-8000 km'lerden sonra ortalaması düşmeye başlayacak, sizde arabaya alışma dönemini tamamlarsınız zaten.