škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Superb II => Konuyu başlatan: orcanius - 12 Ekim 2010, 13:15:51
-
Merhaba arkadaşlar; Geçen çalıştığım yere Scirocco 1.4 TSI (dikkatinizi çekerim I kırmızı=122 HP) geldi. 122 beygir mi? diya sordum. 160 Beygir; chip taktırdım dedi. Gayet iyi ve güzel olduğunu söyledi. Hatta 6. vites 2500 d/d da 140 gibi gittiği vakit 5,5 6 lt yaktığını da söyledi. Performansından çok memnunmuş ki bir onceki arabası 2004 BMW 3,20d imiş.
Chip Tunning yaptırmak istesek, önerebileceğiniz marka ve firma var mıdır? Tavsiye edilir mi bu iş? Nekadar sağlıklı olur. Orjinal 160 HP motorlar farklı mı?
Teşekkürler.
-
Merhaba arkadaşlar; Geçen çalıştığım yere Scirocco 1.4 TSI (dikkatinizi çekerim I kırmızı=122 HP) geldi. 122 beygir mi? diya sordum. 160 Beygir; chip taktırdım dedi. Gayet iyi ve güzel olduğunu söyledi. Hatta 6. vites 2500 d/d da 140 gibi gittiği vakit 5,5 6 lt yaktığını da söyledi. Performansından çok memnunmuş ki bir onceki arabası 2004 BMW 3,20d imiş.
Chip Tunning yaptırmak istesek, önerebileceğiniz marka ve firma var mıdır? Tavsiye edilir mi bu iş? Nekadar sağlıklı olur. Orjinal 160 HP motorlar farklı mı?
Teşekkürler.
bu araçlara uygulama sonucu 150hp civarı güç elde edilir.
yazılımla daha fazlası çok zor.
ancak işlem sonucu 97-98 oktan kullanılması öneriliyor.
oktan deyip geçmeyin gerçekten çok fark ediyor.
iyi bir yakıtla bu işlem 10hp civarında fark ettiriyor.
tsi 122hp de 150hp civarı alınan güç 97-98 oktan la 160lar görülebiliyor.
düzgün yapılan bir işlem ne kısa vade de ne de uzun vade de sorun çıkarmaz...
piyasa bir çok firma ya da kişi chip tuning işlemi yapıyor
200 liradan başlıyor...3000 bin liraya kadar gidiyor
kimisi markasını satıyor kimisi adını kullanıyor... kimiside emeğini...
dikkat etmeniz gereken burada taahhüt edilen hp nin yaklaşık olarak +- %5 toleransla verilmesi yada elde edilmesi...
isterseniz dynoda bu gücü görebilmeniz lazım yada dynoya çıkmadan bizzat test edip kaç hp aldığını umurunuzda olmadan evet beğendim memnun kaldım diyebilmeniz lazım
yalnız dikkat edin bir çok firma yada kişi...vaat ettiği marka yerine başka yerlerden temin ettiği yazılımları yüklüyor...haksız kazanç elde ediyor ve sizi de birazcık kandırmış oluyor...sizde sanıyorsunuz ki benim arabamda falanca marka yazılım var...
yada ben bu işin duayenim diyen insanlar yine piyasadan temin ettiği yazılımları yüksek kar marjı ile size satabiliyorlar
dilerseniz istanbulda servis garantili firmaya gider (bu firma sadece kendi markasına yazılım uyguluyor) 3 bin lira verirseniz tabi çıkacak aksilikler ve olasılıkları da göz ardı etmeyin...sanmayın ki pahalı iyidir sorunsuzdur garantilidir
netde araştırın çok yazılar bulacaksınz..
malum firmada vatandaş 3 bin lira veriyor ama ne istediği gücü alabiliyor ne de parasını iade ediyorlar....
amacım kötülemek karalamak değil...yaşanmış bir örneği gösterip dikkatli olmanızı sağlamak
elbette 200 liraya kopyacılarda var...
haricinde ar-ge miz var lafıyla yine 1000-1200 lira para isteyenlerde çıkacaktır...
diğer taraftan bu araçları genel de 700-800 liraya istanbulda yapabiliyorlar...
misal uygulayıcı..eğer size diyorsa ben falanca ile yada falan yurtdışı firması ile çalışıyorum...dosyayı ona mail atacağım...o zaman attığı mail adresine bir bakın...
yurt dışı firmaları hotmail kullanmazlar...firmalarının adı olur...
misal @superchips.co.uk gibi yada @wimmer-rst.de gibi
nerde ve kime yaptıracağınız sizin takdiriniz...ancak benden tavsiye kandırılmayın....dikkatli olun...
yazılımın aracınıza özel olduğuna emin olun...kendim remap ediyorum diyorsa sizede notebookda bunu gösterebilmeli...
adının falanca usta olması önemli değil neticede o arkadaşda yazılımı birinden alacak ama sırf adı yüzünden fahiş fiyatlara satıyorlar...
eblette size garanti verebilmeli para iadesi sunabilmeli...yazılımınız serviste güncellendiğinde ücret talep etmemeli yada başta bunu söylemeli...
golf tsi 140 ve 170 likler bire bir aynı...motor sadece yazılım farklı
yine golf 140hp ile 160gt nin yazılımları farklı motorları aynı...
bakın bu araçlarda motor aynı ama yazılımları farklı ...
CITROEN XANTIA 2000 HDI 110HP
PEUGEOT 406 2000 HDI 90HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 112HP
bunun gibi bir çok araç var...
bana gelen bir mail...bu mail ford servisinden çalışan bir teknisyen tarafından gönderildi...kendisi serviste bu işi yapmak istiyor ve benden yazılım hakkında bilgi istiyor
ford transit v347 lerde 200hp haric
diğer tdci motorların hepsi aynı tek fark yazılım
-
chip tunning ile ilgili bir kaç sorum olacak
1-Tork'a etkisi var mıdır bu işlemin,arttırır mı örneğin.
2-motor ömrüne etkisi var mıdır,azaltır mı.
3-Aracın servis bakımlarında ekstra bir muamele görüp,farklı motor yağı,farklı servis km leri gibi durumlarla karşılaşıyor muyuz?
4-yakıt sarfiyatına etkisi ne olur?
-
tsi motorda yaklaşık 40 50 nm lik tork artışı olur. doğru şekilde bu artış kullanılırsa tüketim düşer.
-
Cemal abi iyi güzel yazıyorsunda arada İstanbul-İzmir-Antalya vb gibi illerde bu işi hakkıyla yapan fiyatları makul olan yerlerin isimlerinide yazarsan bizede referans olur siz illaki bir birinizi tanıyorsunuzdur :)
-
chip tunning ile ilgili bir kaç sorum olacak
1-Tork'a etkisi var mıdır bu işlemin,arttırır mı örneğin.
2-motor ömrüne etkisi var mıdır,azaltır mı.
3-Aracın servis bakımlarında ekstra bir muamele görüp,farklı motor yağı,farklı servis km leri gibi durumlarla karşılaşıyor muyuz?
4-yakıt sarfiyatına etkisi ne olur?
1. torka etkisi elbette var
tsi larda doğrudan torka müdahale edemiyoruz bu artan güçle orantılı olarak artar...dizel araçlarda doğrudan torka istediğimiz değer verebiliriz özellikle manuel araçlarda yüksek tork ile çok keyifli oluyor ancak yine dsg yada normal otomatiklerde fazla tork artışı verilemiyor. dsgler 40-60nm tork verilirken dsg olmayanlarda 70-80nm tork verilebiliyor..manuellerde bu değerler daha daha fazla verilebilir.
2. motor ömrünü kısaltmaz...motor ömrünü kısaltan tek bir şey va o da yağ bakımının aksaltılması uygun olmayan yağ kullanılması aracı sürekli redline da sürmek turbolu araçlarda çalıştırma ve kapama kurallarına dikkat etmemektir...
3. ekstra yapılacak bir şey yok. her zaman ki gibi yağ bakımına dikkat edin onaylı yağ kullanın filtreleri değiştirin.
turbolu araçlarda çalıştırınca 1 dk gaza basmadan turbonun yağlanmasını motorun ısınmasını bekleyin. yüksek devirde ve hızda araç sürdükten sonra yada aracı sıkıştırınca hemen kontak kapatmayın 1 dk turbonun yağlanması devam ederek turbonun soğumasını bekleyin.
4. yakıt sarfiyatına etkisi olumludur...şehir dışında %10 ve üzer ekonomi yapar...ancak şehir içi kimse garanti veremez...düşmesi birazda sizin sürüşünüze bağlı...ama kesin olan..artış olmaz
Cemal abi iyi güzel yazıyorsunda arada İstanbul-İzmir-Antalya vb gibi illerde bu işi hakkıyla yapan fiyatları makul olan yerlerin isimlerinide yazarsan bizede referans olur siz illaki bir birinizi tanıyorsunuzdur :)
birbirimizi tanıyoruz ancak genlerimizde olsa gerek nedense her sektörde olduğu gibi bu sektörde kimse kimseyi sevmez çekemez...
hele beni hiç sevmezler ...çünkü doğruyu söylediğim için 9 forumdan kovarlar :)
isteyen istediği yerde istediği kişiye yaptırır...
herkes bu konuda serbesttir...
ancak dikkat edin
aracınıza özel size özel olsun sakın kopya kaçak dosya almayın
-
chip tunning ile ilgili bir kaç sorum olacak
1-Tork'a etkisi var mıdır bu işlemin,arttırır mı örneğin.
2-motor ömrüne etkisi var mıdır,azaltır mı.
3-Aracın servis bakımlarında ekstra bir muamele görüp,farklı motor yağı,farklı servis km leri gibi durumlarla karşılaşıyor muyuz?
4-yakıt sarfiyatına etkisi ne olur?
Merhaba arkadaşım. konu seni cezbetti dimi? Eğer denersen lütfen yorumlarını bizimle paylaş.
-
Bu arada konuya yazı yazan tüm arkadaşlar teessüf ederim. Cemal arkadaşımızı teşekküre boğmuşunuz. Konuyu ben açtım kimse teşekkür etmemiş.
alacağınız olsun....
-
bu teşekkür olayını nedense hiç anlamış değilim ama neyse..bir teşekkür de benden...
-
Merhaba arkadaşım. konu seni cezbetti dimi? Eğer denersen lütfen yorumlarını bizimle paylaş.
yok hocam,ben öyle balıklama atlamam.Konu hakkında bir fikir edinmek istedim.Bu işi yapmadan önce aynı motorun 160hp olanını kullanırım,1.8tsi yi de denerim,daha da soruşturduktan sonra karar veririm.Halihazırda bu tork ve güç bana fazlası ile yetiyor zaten.Aracımı ortalama 2000-2500 devirde kullanıyorum,ortalama hızım 60km/sa ve günlük yaptığım 15 km.dir.
-
.........
-
cemal bey vw tdi lara chip ya da yazılım önerir misiniz ?
araç 06 caddy 3 kişi kullanıyoruz ve malesef benden başka ilk çalışma ve stop etme öncesi rölantide bekleme yapan yok.
2006 model caddy mi ??
değil bin lira bin euro verseniz yapmam :)
2008 öncesi caddylerde kronik turbo sorunu var
fabrika bile 60 bin km ömür garantisi verirken...ki biz burada 20 binde 40 bin turbo kıranları gördük....diğer taraftan çok nadir de olsa 80 bin de olupda hala sürenler var...
aslında bu araçlardan çok güzel sonuç alıınıyor
2008 ve üstü bir çok caddye yaptım ve hem yakıtları düştü hem performansları fazlasıyla arttı
sizin aracınızda benzer sonucu alacaktır ancak turbonun fazla uzun ömürlü olmaması beni bu araçtan uzak durmamı sağlıyor
ancak eğer turboda ki olası sorunu kabul ederseniz elbette işlem yapılır...
bunun dışında ben yapmam...yapmak isteyen varsa buyursun yapsın...
turbo basıncına dokunmadan güç almak mümkün sadece enjektör ve tork ayarlarını kaldırmak bile bu aracı çosturur...
ama turbo basıncına dokunmasam bile turboda olası bir arızadan biz sorumlu tutulacağımız için başıma gelecekleri biliyorum...
fabrikanın bile 60 bin km garanti verdiği araca ben nasıl garanti vereyim ???
aklınızda olsun turbo değiştirecek olursanız biraz tadilat gerekse bile t5 lerin 170hp lerinde kullanılan turboyu taktıramaya çalışın...içiniz rahat eder aracınızın performansı artar...
olmaz dersenizde fabrikanı bir çok vw grubunda kullandığı orijinal garett k03 turbo tercih edin...fiyatı 1200-1300 civarında
daha aşağı satılan 800-900 liralık turbolar çin malı fason ürünler...uzak durun...benden söylemesi
-
yok hocam,ben öyle balıklama atlamam.Konu hakkında bir fikir edinmek istedim.Bu işi yapmadan önce aynı motorun 160hp olanını kullanırım,1.8tsi yi de denerim,daha da soruşturduktan sonra karar veririm.Halihazırda bu tork ve güç bana fazlası ile yetiyor zaten.Aracımı ortalama 2000-2500 devirde kullanıyorum,ortalama hızım 60km/sa ve günlük yaptığım 15 km.dir.
fazla soruşturmak araştırmak da sakıncalı...
doğru olduğu kadar yanlış bilgilerede ulaşabilirsiniz
sonra hangisi doğru hangisi yanlış arada kalırsınız
doğrular yanlış mı yanlışlar doğru mu ?? içinden çıkamazsınız
burada yapabileceğiniz
anlaştığınız bir firma yada kişi ile...aracınıza işlem yaptırmak ve aracın eskiye oranla gidişi aradaki farkı görüp görmemeniz önemli
ancak unutmayın ki kötü bir benzin yüzünden aracın çekişi düşecektir düşük oktanlı benzin güç kaybına neden olacaktır
isteklerinizin beklentilerinizin giderilmesi burada çok önemli
firma yada kişinin taahhütlerine dikkat edin memnuniyetsizlik durumunda işlem iptalinde para iadesi kesintiz mi olacak kesintili mi olacak serviste yazılım güncellemesi olursa yeni yazılım için ücret talep edilecek mi edilmeyecek mi gibi konuları baştan konuşun...
-
........
-
Ayrıntılı yazınız için teşekkür ederim.
Turboyu elimize alma olasılığımızı zaten biliyorum hatta elim yüreğimde bu aralar 50k devirdi araba Allah esirgesin.
Riski göze aldık maliyet ne olur ?
Bu arada istediğim dehşet hp artışı değil biraz tork artışı ve buna bağlı tüketim düşüşü.
yazılımı sizin isteğiniz şekilde remap ederiz.
kişiye özel araca özel yani custom remap yaparız...
yazılım maliyetini özelden yazarım...
-
........
-
Bir dahaki gelişinizde haber vermezseniz bozuşuruz.:)
Cevizli köftecide yemişsinizdir büyük ihtimalle :ok:
konu kirliliğine yol açtığı için yazılanları sildim....
-
cemal bey vw tdi lara chip ya da yazılım önerir misiniz ?
araç 06 caddy 3 kişi kullanıyoruz ve malesef benden başka ilk çalışma ve stop etme öncesi rölantide bekleme yapan yok.
Merhabalar, Şİmdi olay şu. Siz şuan Skoda forumdasınız. SuperbII sayfasındasınız. Neden VW soruyorsunuz. VW forumda sorun böyle soruları. Cemal kardeşim sana gelince. Çok sağol bilgini paylaşıyorsun. ama yapma böyle şeyleri. Biz toplum olarak neden böyleyiz. ortalığın içine etmekte hiç gecikmeyiz. Superb ile ilgili sorular ve bilgiler paylaşılsın lütfen.
Saygılarımla...
-
tek bildiğim 3 çeşit et-köfte yapıyor
sade
full baharatlı
çok pişmiş
hepsini de denedim...süperdi...
ama imam çağdaş apayrı bir yer...
özellikle o çarşı bence muhteşem...bir çok şehre gittim...işim icabı...ancak emin olun....gaziantep henüz bozulmamış eski değerleri barındıran yapısını bozmamış temiz ve güzel bir şehir
Bune muhabbettir. arkadaşlar burası Skoda Forum. Antep Kebap forumu değil. Bunlara dikkat edelim. Seviye düşüyor iyice...
-
Merhabalar, Şİmdi olay şu. Siz şuan Skoda forumdasınız. SuperbII sayfasındasınız. Neden VW soruyorsunuz. VW forumda sorun böyle soruları. Cemal kardeşim sana gelince. Çok sağol bilgini paylaşıyorsun. ama yapma böyle şeyleri. Biz toplum olarak neden böyleyiz. ortalığın içine etmekte hiç gecikmeyiz. Superb ile ilgili sorular ve bilgiler paylaşılsın lütfen.
Saygılarımla...
evet burası skoda forumu ve superb sayfası...
haklısınız...
ancak şöyle olsa bence daha iyi olurdu
"arkadaşlar lütfen skoda dışındaki soruları özelden sorun , konu dışı bölümdenn sorun yada iligli forumlarda yazın..."
daha hoş olurdu...
neticede "ortalığın içine eden" bir kişi olmak istemem......
-
evet burası skoda forumu ve superb sayfası...
haklısınız...
ancak şöyle olsa bence daha iyi olurdu
"arkadaşlar lütfen skoda dışındaki soruları özelden sorun , konu dışı bölümdenn sorun yada iligli forumlarda yazın..."
daha hoş olurdu...
neticede "ortalığın içine eden" bir kişi olmak istemem......
dikkatinizi çekerse çoğul kullanmışım. (biz) anlamında. neyse ama haksızmıyım.
Konumuza dönelim. siz bu işi yapıyorsunuz sanırım. ve de ciddi bir şekilde öneriyorsunuz.
-
Biz toplum olarak neden böyleyiz. ortalığın içine etmekte hiç gecikmeyiz
toplumun bir bireyi olarak üzerime alındım...ancak bence bunu daha fazla uzatmayalım...forum kirliliği oluşuyor :)
konumuza gelecek olursak
evet chip tuning sektöründe bir çok firma yada kişi gibi bende bu işi yapıyorum
bir çok aracın kalkışı çok hantal , gaz tepkisi çok ağır , ivmelenmesi çok yavaş , rampalarda devir kaybı yaşıyor
-
2008 ve üstü bir çok caddye yaptım ve hem yakıtları düştü hem performansları fazlasıyla arttı
Sizi yargıladığımı, yanlışınızı bulmaya çalıştığımı zannetmeyin lütfen ama madem hem yakıt düşüyor hem performans artıyor, bunu fabrika neden yapmıyor. "Az yakan ama performansı yüksek" diye lanse edip satmak daha çok işlerine gelir. Belki biraz düz mantık gidiyorum ama bu sorunun cevabını da merak ediyorum.
-
Merhabalar, Şİmdi olay şu. Siz şuan Skoda forumdasınız. SuperbII sayfasındasınız. Neden VW soruyorsunuz. VW forumda sorun böyle soruları. Cemal kardeşim sana gelince. Çok sağol bilgini paylaşıyorsun. ama yapma böyle şeyleri. Biz toplum olarak neden böyleyiz. ortalığın içine etmekte hiç gecikmeyiz. Superb ile ilgili sorular ve bilgiler paylaşılsın lütfen.
Saygılarımla...
Burası skoa forumu doğru,ama,her konunun da tartışılacağı özgür bir mekan.Kanımca dileyen, dilediğini yazabilmeli.Burada reno da tartışıldı,passat da tartışıldı,insignia da ilerde skoda nın olumsuzlukları,yapmadıkları da tartışılabilir pekala,tartışılmalıdır da!
Kaldı ki Skoda,bağımsız bir teknolojik altyapıya sahip değil ki,üretici de değil;sonuçta VW group markası.Pek tabi VW group forumlarını da takip edeceğiz,başka forumları da.
Mesela ben mercedes forumunda da yazıyorum;
'hop kardeş ne yapıyon,ağır ol' diyen de çıkmadı.
Böyle bir şey yazdığınıza açıkça şaşırdığımı beşirtmek isterim.Çünkü:
Çeşitlilik zenginliktir bunu doğuran özgür bir ortam da varsa;tadından yenmez:)
-
Sizi yargıladığımı, yanlışınızı bulmaya çalıştığımı zannetmeyin lütfen ama madem hem yakıt düşüyor hem performans artıyor, bunu fabrika neden yapmıyor. "Az yakan ama performansı yüksek" diye lanse edip satmak daha çok işlerine gelir. Belki biraz düz mantık gidiyorum ama bu sorunun cevabını da merak ediyorum.
Geçenlerde dosyaları karıştırırken bir kaç dosya dikkatimi çekti...
CITROEN XANTIA 2000 HDI 110HP
PEUGEOT 406 2000 HDI 90HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 112HP
Sizce bu araçlar arasındaki ortak özellik yada farklar nelerdir ?
Belki bir çok ortak nokta vardır ama aralarında en önemli nokta motorları aynı ama yazılımları farklı.
Xantia da ufak farklarla 20hp lik güç alınmış.
Aynı şekilde SantaFe'de de 13hp lik var alınmış.
benzer şekilde golf tsi 140 ve 170 hp
yine gofl tsi 140 ve 160gt yazılımları
yada 90hp olup da 110-115 hp olan araçlar
örnekleri çok
hyundai getz...88hp 110hp
bana samsun ford servisinde çalışan bir teknikerden gelen mail ...
"
transit v347 lerde 200 ps haric
diğer tdci motorların hepsi aynı tek fark yazılım
"
umarım skoda dışı örnek vermem sorun olmaz :)
-
1.2 Fabia motorların 64 ve 70 bg olanları da sadece yazılım farkı, bir arkadaş (Alper) Çek'lere kadar sormuştu.
-
Geçenlerde dosyaları karıştırırken bir kaç dosya dikkatimi çekti...
CITROEN XANTIA 2000 HDI 110HP
PEUGEOT 406 2000 HDI 90HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP
HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 112HP
Sizce bu araçlar arasındaki ortak özellik yada farklar nelerdir ?
Belki bir çok ortak nokta vardır ama aralarında en önemli nokta motorları aynı ama yazılımları farklı.
Xantia da ufak farklarla 20hp lik güç alınmış.
Aynı şekilde SantaFe'de de 13hp lik var alınmış.
benzer şekilde golf tsi 140 ve 170 hp
yine gofl tsi 140 ve 160gt yazılımları
yada 90hp olup da 110-115 hp olan araçlar
örnekleri çok
hyundai getz...88hp 110hp
bana samsun ford servisinde çalışan bir teknikerden gelen mail ...
"
transit v347 lerde 200 ps haric
diğer tdci motorların hepsi aynı tek fark yazılım
"
umarım skoda dışı örnek vermem sorun olmaz :)
tabiki sorun olmaz. çünkü örnek veriyorsunuz. ben şunu anlatamadım bazı arkadaşlara. Bir Fiat bayiine gidipte kardeş superb aldım hava yastığı arızalandı mı dersin. skoda bayiine gidip arızanı mı bildirisin. bende bunu diyorum. git VW forumuna üye ol orada sor caddy ile ilgili ne soruyorsan. aynı şey konunun saptırılması ile de oluyor. Bizim forumda bile vardı bir soru sorulmuş olay gelmiş efendim 1,6 tdi olursa birde DSG şanzıman olursa tadından yenmezmiş. Ayrıca aynı konular defalarca açılmış. Dikkat edelim. Bir düzen olsun. toplumca en büyük sıkıntımız bu. Yani 1.4 TSI chip tunningi konusuna giren sadece o motora ait bilgi bulsun. caddy i veya başka bir şeyi ararsa nerde arayacağını bilir zaten aklı başındaki adam.
-
Benim aklım başımda değil mustafa bey kusura bakmayın buyrun konunuz sizin olsun.
Sildim mesajlarımı.
-
arkadaşlar gerek yok bunlara...
bakın uzaklara gitmeye gerek yok
bu forumda bir çok topiclere girin bakın...bir çoğunda konular sapmış...
bu her forumda olur...konular bazen farklı yönlere gider...ama esas olan konuda devam edebilmektir...
sadece bu topicte ilk kez oluyor değil...
aslında doğrusu da bu ...ama şunu diyebiliriz ne yani bütün topicler dağılmadı yada içine edilmedi de bu mu kaldı ???
neyse gereksiz gerginliğe gerek yok...arkadaşımız haklı dikkatli olmalıyız ortamı germemeliyiz konuları dağıtmamalıyız...
ama biraz tolerans olsun ufak sapmalar olsun bu kadar da katı olmaya gerek yok....
eee en son kebap yedik ama baklavalar kaldı...
ahmet kardeş...abi koş bi zahmet imamdan bir tepsi kap da gel.... :)
tatlı yiyelim tatlı konuşalım
-
Benim aklım başımda değil mustafa bey kusura bakmayın buyrun konunuz sizin olsun.
Sildim mesajlarımı.
Olabilir. Gayet doğal karşılıyorum. sonun da bir cümlem vardı. Haklı olduğum ortaya çıktı. Konu dağıldı gitti. İlk zamanlar çok hızlı ve bilgi dolu olan konu tamamen harcandı. Cemal arkadaşım verdiğin güzel bilgiler için samimi olarak sana teşekkür ediyorum.
-
cemal bey fsi motorlar için chip tunnig yapılabilinirmi ... (tsi ve fsi motorlar vw özgü değil skoda ve seat tada var) kardeş firma :)
-
cemal bey fsi motorlar için chip tunnig yapılabilinirmi ... (tsi ve fsi motorlar vw özgü değil skoda ve seat tada var) kardeş firma :)
seat skoda audi vw hepsinde de var :)
fsi motorlar normal atmosferik araçlardır sadece yakıt pompa olayı farklı
bu araçlar %10 güç alır...daha fazlası yazılımla olmaz
%10 gücü ise turbolu araçlar gibi altdevirde görmeniz çok zor
ancak 2500-3000 rpm den sonra rahat görülür...
tabi alınacak güç sizi ne kadar tatmin eder beklentiniz ne derece giderilir...orası işlemden sonra belli olacaktır...
-
Merhaba Cemal Bey;
anladığım kadarı ile, turbolu motorlar Chip tunnig de daha iyi sonuç veriyor. Doğru mudur?
birde hem turbolu hemde dizel olunca sanırım tork artışı üst seviyelere çıkabiliyor.
Motor hacimleri için başlangıç değer nedir? Hem turboluda hem atmosferik motorlarda. Bunula ilgili bilgi verirseniz sevinirim.
-
atmosferik araçlarda %10 güç alınır ve bu güç aslında oldukça tatmin edicidir...ancak beklenti yüksek olunca elbette yetersiz olduğunu düşünülebilir.
bugüne kadar 30 atmosferik araç yapıldıysa kimse memnun kalmayıp iptal ettirmedi...
dizelin en büyük avantajı tork...
turbolu da olsa benzinli bir araçta tork fazla olmadığı için alınan güçler aynı da olsa yansıyan farklıdır bu da torkdan kaynaklanıyor
motor hacminde bir sınır bir başlangıç yok
bugün 1.0 motora yazılım yaptıranda var 3.0 motorada ...
1.3mjetlerde çok güzel sonuç alınırken bazen memnun kalmayan müşterilerimiz çıkabiliyor
araç güç almadığı için değil beklenti yüksek olduğu için
-
çarşamba günü istanbul evotechte çip ve downpipe takılıor superb aracıma yaklaşık 165 hp gibi bir güç almayı planlıyoruz .....
-
Bende ek bir bilgi vereyim.122 HP olan araçları 160 HP' ye yazılımla çıkarıyorlar.Fakat burda önemli bir husus var.122 Hp olan aracı 160 HP' ye çıkarsanızda orjinal 160 HP performansı alamazsınız.Çünkü 122 HP' lerde sadece turbo mevcut ve turbo boşluğu var.Fakat 160 HP olanlarda kompresörde olduğu için turbo boşluğunu kompresör kapatıyor.Yani iki aracı kaldırsanız sonradan 160 HP olan araç turbo boşluğuna yakalanırken, orjinal 160 HP olan uzar gider sizde '' aa nasıl olur, oysaki aynı beygir ve torka sahip araçlar bunlar '' dersiniz :D
-
Bende ek bir bilgi vereyim.122 HP olan araçları 160 HP' ye yazılımla çıkarıyorlar.Fakat burda önemli bir husus var.122 Hp olan aracı 160 HP' ye çıkarsanızda orjinal 160 HP performansı alamazsınız.Çünkü 122 HP' lerde sadece turbo mevcut ve turbo boşluğu var.Fakat 160 HP olanlarda kompresörde olduğu için turbo boşluğunu kompresör kapatıyor.Yani iki aracı kaldırsanız sonradan 160 HP olan araç turbo boşluğuna yakalanırken, orjinal 160 HP olan uzar gider sizde '' aa nasıl olur, oysaki aynı beygir ve torka sahip araçlar bunlar '' dersiniz :D
bul orj 160 lık bi araba deniyelim sana bu kadarda emin konuşuorm ..... çünkü ilk yaptırdıgım çipli aracım değil....
-
O kadar emin olmayın derim ben
-
inanç abiye katılıyorum bg ve tork yanılgıya düşürmesin turbo boşluğu yabana atılacak bişey değil etkisi olur
-
sözümün arkadasındayım.... ağırlıkları eşit oldugu sürece denerim ..... ancak şöyle bişey war o boşluk içinde downpipe takılıor ..... tabi takmayıp direk çip yapanlara bişey diyemem...
-
bul orj 160 lık bi araba deniyelim sana bu kadarda emin konuşuorm ..... çünkü ilk yaptırdıgım çipli aracım değil....
bence sız bu kadar emın konuşmayın.eğer çıple yükselıp o gücü tam verecek olsa sıfır satış fıyatlarında onca fark olmazdı.chıp yaptırdığınız yerde bunu söylemesı lazım sıze.sız aracı o güce çıkarsanızda orjınalde o güçte olanın performansını yakalayamazsınız...
-
bence sız bu kadar emın konuşmayın.eğer çıple yükselıp o gücü tam verecek olsa sıfır satış fıyatlarında onca fark olmazdı.chıp yaptırdığınız yerde bunu söylemesı lazım sıze.sız aracı o güce çıkarsanızda orjınalde o güçte olanın performansını yakalayamazsınız...
pekala sizin dediğiniz olsun ama ben söylediklerimin arkasındayım......
-
sözümün arkadasındayım.... ağırlıkları eşit oldugu sürece denerim ..... ancak şöyle bişey war o boşluk içinde downpipe takılıor ..... tabi takmayıp direk çip yapanlara bişey diyemem...
peki tamam soruyorum size bütün koşullar eşit biri sizin aracınız diğeri orjinal 160lık aynı anda kalktınız bu adam kompresörün verdiği güçle hareketine başladı siz turbo boşluğunda harekete başladınız 2400 devire kadar turbo falan yok bu açığı nasıl kapatacaksınız
-
peki tamam soruyorum size bütün koşullar eşit biri sizin aracınız diğeri orjinal 160lık aynı anda kalktınız bu adam kompresörün verdiği güçle hareketine başladı siz turbo boşluğunda harekete başladınız 2400 devire kadar turbo falan yok bu açığı nasıl kapatacaksınız
ben ne kadar anlatsamda sen o boşlukta kalıosun işte bunu denemeden burda sabaha kadar tartışırız :) sonuç 0 a 0 elde war 0
-
ben sıze şöyle söyleyım.140 tsı ve 170 lık tsı vardı önceden.her ıkısıde yazılım harıcı aynıydı.ıkısıdekompresör ve turbo barındırıyor.bunda bıle çıp ıle 170 hp yapıldığında orjınalının performansı alınamıyordu.sız sadece turbo olan 122 lık tsı güçlendırıp 160lığa kafa tutacağını söylemenız komık kaçıyor
-
downpipe aslında motorun ömrünü kısaltan bir sistem.Turbonun normal çalışmasını engelleyip gaz çıkışını kısıtlıyor.Gaz çıkışı kısıtlanınca tabiki güçde bir artış olacaktır ama ilerleyen zamanlarda turboyu kucağınıza almanız olası bir durumdur.
-
ben sıze şöyle söyleyım.140 tsı ve 170 lık tsı vardı önceden.her ıkısıde yazılım harıcı aynıydı.ıkısıdekompresör ve turbo barındırıyor.bunda bıle çıp ıle 170 hp yapıldığında orjınalının performansı alınamıyordu.sız sadece turbo olan 122 lık tsı güçlendırıp 160lığa kafa tutacağını söylemenız komık kaçıyor
tmm senin dediğin olsun.... :)
-
sonucu bende merak ediyorum...
ankarada olupta 1.4 tsi 122hp ...kaldırmak isteyen var mı ??
ama sadece chipli olacak...filtre egzozt downpipe vs falan olmayacak
bunu denemek istiyorum çünkü
gofl 1.4 tsi 122hp de yazılımla özel çalışmalar yapıyoıruz
diğer firmaların yazılımı ile denemek istiyoruz...
-
122 lik çiplenip 160 lık makinenin performansını asla alamaz. istediği kadar pipe mayp taksn. işin içinde şanzıman-diferansiyel gibi farklı aktarma organları girdiği sürece ve bunu turbo lag ile iyice kötü duruma düşürdüğün sürece o farkı kapatamazsınız.
örnek:
120 bg 1,8tfsi yazılımla 211 bg oluyor ancak 0-100 8,7 sn ye düşüyor.
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/8K0_118_211_CABA_HS_E.pdf
160 bg 1,8 tfsi ise yazılım sonrası gene 211 bg oluyor ama bnunda 0-100 ü ancak 7,8 sn de kalıyor.
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/8K0_118_211_CABB_Schalter_E_01.pdf
2,0 tfsi 211 makinenin stock halinin 0-100 değeri 7,1 sn
http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/8K0_120_275_CDNC_Schalter_E.pdf
bu fark aktarma organlarının farklılıklarından geliyr. yani aynı performans olması için aynı şanzman aynı diferansiyel aynı lastik ölçüsü gibi değişkenleride ortadan kaldırmak gerek.
bu arada kat iptali yapıp egzoz yaptığın zaman alt devirlerin zayıflar. motora alt devirlerde uygun bir miktarda backpressure uygulayacak bir egzoz sistemi gerekir.
-
bugün yazılım ve downpipe yapıldı arabama bi kere daha aşık oldum :) şuan için gücün %80 inini alıorz 150 km sonra tamamen netleşicek sonuç......
-
hayırlı olsun
kazasız belasız
-
teşkkürler... herkese kazasız belasız...
-
teşkkürler... herkese kazasız belasız...
Nerde yaptırdını biraz bilgi verseydiniz :)
-
maslak v-max tuningde evotech yazılım ve downpipe takıldı şuan ilk izlenimlerime göre araba düşük devirde oldukça canlı yürüyor ....bi uzun yol yapmam lazım.... :)
-
maslak v-max tuningde evotech yazılım ve downpipe takıldı şuan ilk izlenimlerime göre araba düşük devirde oldukça canlı yürüyor ....bi uzun yol yapmam lazım.... :)
Maslakta Dr.Ecu vardı bildiğim birde paşaoğlu iyi bu işte diğerleri hakkında pek bilgim yok bakalım sizi takip ediyoruz :) Masrafı ne oldu peki?
-
Maslakta Dr.Ecu vardı bildiğim birde paşaoğlu iyi bu işte diğerleri hakkında pek bilgim yok bakalım sizi takip ediyoruz :) Masrafı ne oldu peki?
evotech alman firması ve genellikle arabanın limitlerini zorlamadan olması gereken yerde bırakıyorlar... mesela bi revo yazılımla 1.4 roccolardan 230 hp almak gibi bi saçmalık yapmıyorlar ve garantili firma... cat iptali , downpipe , yazılım 950€ mal oldu....
-
1.4 TSI' larda 1000 TL indirim yapılmış.Skoda bayilerine hücum :++:
-
Fabia II' ye 1.4 TSI 122HP motor koymadılar mı hiç? Var mı duyan, gören, bilen, eden?