škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: sezer1976 - 19 Ekim 2010, 22:11:21
-
Merhaba Arkadaşlar;
Skoda 1.2 70 bg ambiente dinamik alacağım ama chevrolet aveo 1.2 arasında kararsız kaldım aveo 4 silindir,skoda 3,silindir skoda araçtan performans olarak memnun kalırmıyım? herkese şimdiden teşekkürler
-
Kalınacak bi ara değil kaldığınız ara tüm samimiyetimle söylüyorum, net Fabia. Sıfır km mi alacaksınız bilmiyorum ama şu saatten sonra HTP'ye para verilmez, TSI TDI midiay bişi alın.
-
Kalınacak bi ara değil kaldığınız ara tüm samimiyetimle söylüyorum, net Fabia. Sıfır km mi alacaksınız bilmiyorum ama şu saatten sonra HTP'ye para verilmez, TSI TDI midiay bişi alın.
+1985 kelimesine virgülüne katılırım.
-
Aracın kötü olan yanı nedir arkadaşlar? teşekkürler...
-
Hangi aracın?
-
Skoda 1.2 70 bg ambiente dinamik aracın kötü yanları nedir?
-
3 silindir olunca hiçbir şey olmuyor. Fabia Aveodan kalite olarak 1 gömlek üstündür. Tavsiye ederim.. Alman teknolojisi dururken daewoo tercih edilmez bence..
-
1,5 ay önce 1,2 fabia ambiente dinamik aldım...daha önce 2001 fabia 1,4 comfort kullanıyordum....yeni arabamdan gerek yakıt olarak gerek performans olarak çok memnunum...tavsiye edilebilecek bir araç...
-
Skoda 1.2 70 bg ambiente dinamik aracın kötü yanları nedir?
TSI motorun 1.2 hacimlisi çıkmış, dede teknolojisi mertebesine ermiş HTP, klima açık 4-5 kişi binersin çekmez, zaten normal çekişide zayıftır, uzun yolculuklarda yokuş neyin çıkamaz, 112 torku var. TSI'dan çok yakar. Atmosferik araba mı kaldı yahu, benim TDI PD bile artık traktör oldu geçen kız arkadaşım diyor bu niye traktör gibi ses çıkarıyor diye. (arabanın a'sından çakozlamaz, 4 lastik aldım 40 liraya desem inanır). 3-4 milyardan kaçarken pişmanlık yaşarsınız. Gidin adam gibi 1.2 TSI alın veya 1.6 TDI keyfine bakın arabanın.
-
yokuş çıkmaz demek biraz ağır olmuş. tabiki asılmıyor 1.6 araba gibi ama ben yokuşlarda sıkıntı çektiğimi hatırlamıyorum. klima performansı törpülüyor doğrudur.
ş.içi 6.5-7 lt, ş.dışı 5.5 6 lt arası yakıt tüketiyorum.
1.2 tsi almak sürüş keyfi açısından daha iyi olacağı gün gibi ortada. tabiki aradaki farkı ödemek gerekiyor.
tsi da daha az yakacağınızı da belirtmeliyim.
-
yokuş çıkmaz demek biraz ağır olmuş. tabiki asılmıyor 1.6 araba gibi ama ben yokuşlarda sıkıntı çektiğimi hatırlamıyorum. klima performansı törpülüyor doğrudur.
ş.içi 6.5-7 lt, ş.dışı 5.5 6 lt arası yakıt tüketiyorum.
1.2 tsi almak sürüş keyfi açısından daha iyi olacağı gün gibi ortada. tabiki aradaki farkı ödemek gerekiyor.
tsi da daha az yakacağınızı da belirtmeliyim.
Çok teşekkür ederim değerli yorumun için.Bugün fabia 1.2 dinamik modelinden sipariş verdim ama vazgeçebilirim tabi Tsi motora gelince arada çok ciddi fark var 1.2 htp versiyonu test ettim hiç bir sorum yaşamadım tabi bana 70 Bg deyip 85 Bg denettilerse onu bilmem ama performansından memnun kaldım...
-
değerler ortada. :) 1.2 tsi 105 hp 1.2 htp 70 hp.
35 hp gibi ciddi bir fark var 1.5 htp motoru varmış gibi düşünün tsi da. :D
Test sürüşü yaptım demişsiniz. olumsuz bir durum görmediyseniz gayet alınır. her yere gidiyorum. 6000 km oldu aracım gayet memnunum...
1.4 modeli var bir de fabianın 85 hp olan. arkasına dikkat ettiyseniz 16v yazar. 1.2 lerde htp yazıyor.
-
abi fabia mı chevrolet mi dersen fabia yı tek geçerim hatta cruze a bile tercih ederim çünkü cruze neredeyse 11 lt yakıyor :)
-
1,2 tsi 1,2 htp ile kıyaslanmaz. 1,6 16v fabia ile kıyaslanır. onun yerine gelen teknolojidr kendisi.
-
TSI motorun 1.2 hacimlisi çıkmış, dede teknolojisi mertebesine ermiş HTP, klima açık 4-5 kişi binersin çekmez, zaten normal çekişide zayıftır, uzun yolculuklarda yokuş neyin çıkamaz, 112 torku var. TSI'dan çok yakar. Atmosferik araba mı kaldı yahu, benim TDI PD bile artık traktör oldu geçen kız arkadaşım diyor bu niye traktör gibi ses çıkarıyor diye. (arabanın a'sından çakozlamaz, 4 lastik aldım 40 liraya desem inanır). 3-4 milyardan kaçarken pişmanlık yaşarsınız. Gidin adam gibi 1.2 TSI alın veya 1.6 TDI keyfine bakın arabanın.
Nereden aldın o lastikleri nan!:rm::hanz::D
-
TSI motorun 1.2 hacimlisi çıkmış, dede teknolojisi mertebesine ermiş HTP, klima açık 4-5 kişi binersin çekmez, zaten normal çekişide zayıftır, uzun yolculuklarda yokuş neyin çıkamaz, 112 torku var. TSI'dan çok yakar. Atmosferik araba mı kaldı yahu, benim TDI PD bile artık traktör oldu geçen kız arkadaşım diyor bu niye traktör gibi ses çıkarıyor diye. (arabanın a'sından çakozlamaz, 4 lastik aldım 40 liraya desem inanır). 3-4 milyardan kaçarken pişmanlık yaşarsınız. Gidin adam gibi 1.2 TSI alın veya 1.6 TDI keyfine bakın arabanın.
Ne yaptın sen yiğen yaww?
Benim araba 5. yılını devirdi,doğru düzgün düz yol bile görmüyor, paso kalabalık nüfus piknik coğrafyası, sıcaktan bunalanlarla dolu bir araba...Tabii klima genelde devrede...Bilen bilir, Ankara'dan Anamur'a nasıl gidilir diye.11 saatlik bir yol, senede 2 defa gidilip dönülüyor.yüzde 40 ını torosları tırmanarak ve inerek gidiyorsunuz, klima, bagaj ve 3-4 yetişkin, 1 çocuk nüfusuyla, hiç bayılmadı desem yalan olmaz.Düz yolda 160-170 rahat görüyorken 1.2 HTP ye bir de 70 HP ise hiç laf ettirmem.
Tüketim se emsalleriyle aynı, LPG bile kullanmıyorum.
Ortalaması uzun yolda 5 li değerlerin üzerine hiç çıkmadı, şehiriçinde 8 i görmedi daha ne diyim?
Gıcık olduğum yönü düşük devirdeki motor sesi, ama basınca o bile güzel geliyor kulağıma...
Haaa TSI ile kıyaslarsanız o fiyat farkını verecekseniz alın derim.
-
Ne yaptın sen yiğen yaww?
Benim araba 5. yılını devirdi,doğru düzgün düz yol bile görmüyor, paso kalabalık nüfus piknik coğrafyası, sıcaktan bunalanlarla dolu bir araba...Tabii klima genelde devrede...Bilen bilir, Ankara'dan Anamur'a nasıl gidilir diye.11 saatlik bir yol, senede 2 defa gidilip dönülüyor.yüzde 40 ını torosları tırmanarak ve inerek gidiyorsunuz, klima, bagaj ve 3-4 yetişkin, 1 çocuk nüfusuyla, hiç bayılmadı desem yalan olmaz.Düz yolda 160-170 rahat görüyorken 1.2 HTP ye bir de 70 HP ise hiç laf ettirmem.
Tüketim se emsalleriyle aynı, LPG bile kullanmıyorum.
Ortalaması uzun yolda 5 li değerlerin üzerine hiç çıkmadı, şehiriçinde 8 i görmedi daha ne diyim?
Gıcık olduğum yönü düşük devirdeki motor sesi, ama basınca o bile güzel geliyor kulağıma...
Haaa TSI ile kıyaslarsanız o fiyat farkını verecekseniz alın derim.
Arabayı almaktan biran için vazgeçmeye başlamaıştım üstadım çok teşekkür ederim umarım araba güzel çıkarda verdiğimiz paraya değer...
-
Arabayı almaktan biran için vazgeçmeye başlamaıştım üstadım çok teşekkür ederim umarım araba güzel çıkarda verdiğimiz paraya değer...
Performans anlamında çok büyük beklentileriniz yoksa, HTP yeterli gelecektir bence. Beklentiler HTP' den fazlaysa TSI alabiliyorsanız, TSI seçmek daha mantıklı olacaktır kanımca.
-
Arabayı almaktan biran için vazgeçmeye başlamaıştım üstadım çok teşekkür ederim umarım araba güzel çıkarda verdiğimiz paraya değer...
Ben 2005 de fabia HTP ye verdiğim paranın fazlasını konfor olarak aldım, sadece bu yaz direksiyonu bozuldu, serviste direksiyon pompası değiştirildi, 1100 TL ye maloldu, servistekilerin söylediğine göre kronik olmayan bir arızaymış, her 10 fabianın 2-3 ünde olabilen bir arızaymış.Onlardan biri de bana denk geldi.Şans işi yani.
O arıza olduğunda bende arabayı yenileme sevdasına tutuldum ve fabia 1.2 70 HP dinamik almayı düşündüm.Arabamdaki sorun çözülünce yine vazgeçtim.
Umarım istediğiniz aracı alırsınız ve sorun yaşamazsınız.
-
Ben de 3 yıla yakın 1.2 kullandım. Memnundum, geniş araba lazım olunca Roomster'a geçtim.
-
Şu an 3.5 milyar farkla 1.2 TSI alabilmek mümkün iken 1.2 HTP almak büyük hatadır şahsımca.
-
benzer muhabbetler tsi leonlar geldiğinde yapılmıştı. 1,6 sahipleri fazla alıngan davranıp yorumlar yapıyorlardı neymiş işte çeişte fark yokmş falan filanmş. sonra aynı kişiler benim 5 le 6 ile çıktığım rampayı 2 ile 3 ile çıkınca teker teker satıp tsi leon aldılar :)
aradaki fark 35 bg değil yaklaşık 70nm. 110 mnm kadar tork veren makineden 70 nm yani yaklaşık %60 küsür daha fazla tork vereni arasında uçurumsal bir sürüş zevki ve çekiş farkı olur kim ne derse desin bu bir gerçek. hem daha zevkli olacak hem daha konforlu sürüş sağlayacak ( sürekli vites düşme gereği duymama gibi) hemde daha az yakıcak. buun için 3-4 bin tl çok çok uygun bir rakamdır verildiğine kesinlikle değer. nitekim 3000 lira pahalıya alnan araçta diğerinden 2 3 bin lira pahalıyada satılır.
-
Adamlar 26.000TLyi zor denklestiriyor birde üstüne 3.000 TL dedinmi vermem kolay değil Oyle :)
İmkan varsa 1.2 TSİ elbette, ama yoksa 1.2 HTP ile ne rampalar ne yollar çıkıyorum.Hatta iddia ediyorum 1.4 motorlu bir araçla rampada kapısabiliim rahatlıkla .(TDİ hariç tabi :) )
-
Fabia Ambiente Dinamik 1.2 TSI
Motor Hacmi : 1197 cc
Silindir Sayısı : 4
Motor Gücü : 105 HP
Maksimum güç devri : 5000 d/d
Tork : 175 Nm
Maksimum tork devri : 1550 d/d
0-100 km/s hızlanma : 10.1 s
Son hız : 191 km/s
Şehir içi yakıt tüketimi : 6.8 lt
Şehir dışı yakıt tüketimi : 4.5 lt
Karma yakıt tüketimi : 5.3 lt
Boş ağırlık : 1055 kg
Fiyatı: 30.000 TL
Fabia Ambiente Dinamik1.2 12V
Motor Hacmi : 1198 cc
Silindir Sayısı : 3
Motor Gücü : 70 HP
Maksimum güç devri : 5400 d/d
Tork : 112 Nm
Maksimum tork devri : 3000 d/d
0-100 km/s hızlanma : 14.9 s
Son hız : 168 km/s
Şehir içi yakıt tüketimi : 7.3 lt
Şehir dışı yakıt tüketimi : 4.5 lt
Karma yakıt tüketimi : 5.5 lt
Boş ağırlık : 1020 kg
Fiyatı: 26.500 TL
İki araç arasındaki farklar bunlar arkadaşım. Kullanım tarzın, ihtiyaçların ve ekonomine göre tercih yapmalısın. HTP de alsan TSI da alsan hayırlı olsun.:)
Ben sıfır HTP A-Dinamik aldım şu an araç 7000 km devirdi. Çoğu da uzun yolda ve Doğu Anadolu-Güneydoğu Anadolu arasında dandik dundik yollarda dik rampalarda(Bitlis deresi,Kuzgun Kıran vb...) geçti. Yazın klima hep açıktı ve yakıtta,çekişte ciddi bir olumsuzluk yaşamadım. Tabi kullanımla da alakalı. Arabaya alışmak limitlerini anlamak gerek. Aldığın arabayı tamamen mantık olarak kabul etmen lazım. Makineden veremeyeceği bir performans beklersen her araba hayal kırıklığı olur.
TSI'a gelince bir arkadaşım 1.2 TSI Yeti aldı onu da uzun yolda ve şehir içi kullanma şansım oldu. Aynı motor Fabia'da da kullanılıyor. Eğer Yeti gibi bir arabayı bu motor çok rahat ivmelendiryor ve sağlam bir şekilde çekiyorsa Fabia'yı uçurur tabi. TSI motor HTP'ye göre daha sessiz, atak,son hız ve kalkışı gerçekten tatmin edici. Turbo ve Superşarj olayı, çift besleme motor doğal olarak daha performanslı bir kullanım sağlıyor.:ok:
HTP neden üretiliyor dersen; daha çok günlük şehir içi kullanımı amaçlayan, yılda bir kaç kez şehir dışı ya da dağ bayır yapacak, pikniğe gidecek sakin kullanımı tercih edecek, otobanda 120-150 arası sabitleyecek, yakıt, bakım-onarım ve vergi masraflarının düşük olmasını isteyecek kullanıcı profili için üretiliyor.:ok:
Yalnız HTP çekmez, yok gitmez, kaçmaz, etmez diyenleri pek ciddiye almanı tavsiye etmem. Hele ki dede teknolojisidir, 3-5 bini arama adam gibi TSI al tarzı yorumlar kafanı karıştırmasın arkadaşım.
Adamlar 500 tane mühendis milyonlarca dolarlık Arge'yi alacak ve Markayı tehlikeye atmak için bir motor yapacak ve o motor o arabayı çekmeyecek, götürmeyecek, kaldırmayacak falan filan...:++:
-
1.2 tsi ler çift besleme değil. ufak çaplı bir turbosu var.
htp nin de arge dönemi çok çok uzun zaman önce kapandı gitti. çok para harcanan yatırım yapılan bir makine değil.
-
Çift beslemeden kastım Turbo ve Superşarjdı.
Yeni Htp motor da yapılan yenilemeler özellikle ses ve yakıt tüketimi konusunda oldu haklısın. Ancak yatırım yatırımdır. Avrupa satışlarında ön sıralarda olan bir marka ve model neden kandini riske atsın ki. Hatta 70Hp den daha düşük versiyonu var diye biliyorum. Haksız mıyım?
-
Arabanın gittiği aşikâr, defalarca denedik benim 1990'lardan kalma teknoloji traktörün bile boy boy arkasından gidiyordu.
Şu çağda 0 km araca bu denli ÖTV+KDV verilecek ise sadece bunun artık nerdeyse VW AG tarafından süpürülüp yok edilmiş atmosferik bir araç olması saçma, fikrimizi beyan ettik, ama hakikaten hantal bir araba olduğu gerçek lâkin sahipleri bir türlü kabullenemiyor. Sadece biraz daha güç varsa aradaki fiyat farkını kat be kat hak eden TSI gibi bir cihaz olsa iyi olur bunu anlatmaya çalıştık. Biz 4 seneyi geçtik buralardayız, gelen yeni üyeyi daha iyi yönlendirelim ilerde pişman olmasın istedik.
Yoksa bana ne ki sanki.
Ama anlatmak istediğimiz madem bir yatırım yapılacak, madem 0 km bir araç alınacak biraz mantıklı bir hareket yapılması konusunda fikirlerimizi dile getirmek. Fakat forumlarda hep aynı şey olur araç sahipleri gurur yapar alınır falan. Dahası doğrudan fikirlerini belirtmek yerine yapılmış yorumları hedef alır. Saygı duyamaz zira platform herkese açıktır bunu anlamaz.
-
Çift beslemeden kastım Turbo ve Superşarjdı.
Yeni Htp motor da yapılan yenilemeler özellikle ses ve yakıt tüketimi konusunda oldu haklısın. Ancak yatırım yatırımdır. Avrupa satışlarında ön sıralarda olan bir marka ve model neden kandini riske atsın ki. Hatta 70Hp den daha düşük versiyonu var diye biliyorum. Haksız mıyım?
1,2 tsi ların hiç birisinde 1,4 lerinde 125 bg ve zayıf olan hiç bir modelinde çift besleme yok. çift besleme 1,4 lerin 140 bg -180 bg seçenekleri arasında var sadece.
ayrıca 1,2 tsi 1,2 htp nin değil 1,6 16v fabia modelinin yerine sürülen motordur. nasılki leonda 1,6 8v 102 bg motor seçeneği kalktı yerine 1,2 tsi geldi fabia dada aynısı. yani aradaki fark atmosferik 1,8 -1,2 kıyaslaması gibi bişi nerdeyse.
-
Kişiselleştirme arkadaşım olayı. Ben insanların yorumlarından bahsediyorum. Sen kendi yorumundan bahsediyorsun. Fikir istemiş siz de yardımcı olmuşsunuz kendinizce ben de olmaya çalıştım. Bunun alınganlıkla ne alakası var. TSI motora laf mı demişim de beni HTP kullanıcısı ve alıngan biri olarak gösteriyorsun hakan erdoğan kardeşim. Neyse tadımızı bozmayalım. Herkesin aklı fikri parası zevki var sonuçta.
Ben genel yorumlardan bahsetmiştim aslında...
-
1,2 tsi ların hiç birisinde 1,4 lerinde 125 bg ve zayıf olan hiç bir modelinde çift besleme yok. çift besleme 1,4 lerin 140 bg -180 bg seçenekleri arasında var sadece.
ayrıca 1,2 tsi 1,2 htp nin değil 1,6 16v fabia modelinin yerine sürülen motordur. nasılki leonda 1,6 8v 102 bg motor seçeneği kalktı yerine 1,2 tsi geldi fabia dada aynısı. yani aradaki fark atmosferik 1,8 -1,2 kıyaslaması gibi bişi nerdeyse.
Teşekkürler bilgiler için. Zaten benim kastettiğim arkadaşın daha iyi anlaması için TSI'ın açılımı gibi bir şeydi Turbo+Superşajdı yani. Çiftten kastım oydu.
-
Aslında 1.2 TSI ve 1.4 TSI 122-125 bg versiyonlar için TSI tabiri biraz yanlış anlaşılıyor, VW neden böyle isimlendiriyor bilmiyorum. Twincharged Stratified Injection açılımı fakat saydıklarım twincharged değil :)
-
kirapçıkta tfsi geçiyor zaten hakan.
tsi adını tüm tfsi-tsi makinelerde kullanıyorlar. reklam amaçlı isimlendirme politikası sanırım.
-
Audi kullanmıyor TSI adını helal olsun şahsımca :D
1.4 T yazıyolar :D
-
audi de bugüne kadar hiç çift besleme 1,4 ler kullanılmadı belki ondan dolayı isimlendirme değiştirmemişlerdir. birde TFSİ audi ile özdeşleşti resmen avrupa pazarında.
-
...Makineden veremeyeceği bir performans beklersen her araba hayal kırıklığı olur...
Bu cümle güzel işte.:ok:
-
TSI motorun 1.2 hacimlisi çıkmış, dede teknolojisi mertebesine ermiş HTP, klima açık 4-5 kişi binersin çekmez, zaten normal çekişide zayıftır, uzun yolculuklarda yokuş neyin çıkamaz, 112 torku var. TSI'dan çok yakar. Atmosferik araba mı kaldı yahu, benim TDI PD bile artık traktör oldu geçen kız arkadaşım diyor bu niye traktör gibi ses çıkarıyor diye. (arabanın a'sından çakozlamaz, 4 lastik aldım 40 liraya desem inanır). 3-4 milyardan kaçarken pişmanlık yaşarsınız. Gidin adam gibi 1.2 TSI alın veya 1.6 TDI keyfine bakın arabanın.
100.000 km den fazla kullanırım, ben biniciyim diyorsanız kesinlike 1.2 HTP alın. 1.2 TSI çok performanslıdır, kaçar az yakar, ama eşyanın tabiatında var. Bir yerden alırken diğer yerden fedakarlık edecen. Motor ömrü daha kısadır TSI'ların. Motorda hasar oldumu maaliyeti daha fazla olacaktır.
Hem servisde, hemde benim doktora danışmanım (profösör) söyledi bana. 1.2 motorla 105 beygir üreten motor ömründen kesinlikle yer!!!
-
100.000 km den fazla kullanırım, ben biniciyim diyorsanız kesinlike 1.2 HTP alın. 1.2 TSI çok performanslıdır, kaçar az yakar, ama eşyanın tabiatında var. Bir yerden alırken diğer yerden fedakarlık edecen. Motor ömrü daha kısadır TSI'ların. Motorda hasar oldumu maaliyeti daha fazla olacaktır.
Hem servisde, hemde benim doktora danışmanım (profösör) söyledi bana. 1.2 motorla 105 beygir üreten motor ömründen kesinlikle yer!!!
külliyen yalan. kusura bakmayın ama o doktora hocanız bir yerinden uydurmş. ona bizden selam söyleyin açsın o motorda kullanlan malzemeler bir araştırsın ondan sonra konuşsn.
bir bilim adamının birinci görevi bir yorum yada bilgi vermeden önce araştırıp inceleyip ona göre yorum yapmaktır.adam koskoca profösör olmş ama o iş ünvanda kalmış araştırmadan ezberden salladığına göre.
-
külliyen yalan. kusura bakmayın ama o doktora hocanız bir yerinden uydurmş. ona bizden selam söyleyin açsın o motorda kullanlan malzemeler bir araştırsın ondan sonra konuşsn.
bir bilim adamının birinci görevi bir yorum yada bilgi vermeden önce araştırıp inceleyip ona göre yorum yapmaktır.adam koskoca profösör olmş ama o iş ünvanda kalmış araştırmadan ezberden salladığına göre.
Adam Makine deil, Gemi profu. Sadece arabalarla çok alakalı inceler, arar, okur bakar, dener...
Sizin arabanızın motoru TSI diye adamı hemen karaladınız, ...dan atar diye hakaret ettiniz. Tebrik ederim...Kaldı ki yanlış bi yorum yapmış da olabilir.
Ayrıca servisden de bana "5 yıldan( yada 100.000km den) fazla binici iseniz 1.2 HTP'ler daha doğru tercih dediler", kaldıki ben 3 yıldan fazla binmeyi düşünmüyorum...Yanlış tercih yapmış da olabilirim (kaldıki tüm paramı verdim, 4000 TL'em daha yoktu). Kısmet...
-
afedersiniz ama o serviste b.k yemiş. demek eline patlamış bir kaç tane htp li araç var satmak için yalan söylüyor.
bu motorlarda kullanılan malzemeler yüksek dayanımlı taş gibi malzemeler ve fabrika çıkışı halleri ile max dayanabilecekleri kuvvetlerin çok daha azlarına maruz kalıyorlar. 1,2 htp blokları aliminyum ken tsi larda çellik döküm bloklar forged krank ve piston gibi malzmeler var. ikisinin teknolojisinin uzaktan yakından alakası yok. doğru eller altında o makineler htp leri uzun kullanımda ve ömürde 2 ye katlar emin olun.
o motorlar sanayi işi sıradan bir atmosferiğe tubo taktım oldu modunda makineler değiller. çok aşırı sıkıştırma altında bir makine de değil bunlar.
mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.
demekki prof hocanız hiç bir araştırma yapmamışki bunları bilmeden karalamış geçmiş çok biliyormş moduna yatmış.
-
afedersiniz ama o serviste b.k yemiş. demek eline patlamış bir kaç tane htp li araç var satmak için yalan söylüyor.
bu motorlarda kullanılan malzemeler yüksek dayanımlı taş gibi malzemeler ve fabrika çıkışı halleri ile max dayanabilecekleri kuvvetlerin çok daha azlarına maruz kalıyorlar. 1,2 htp blokları aliminyum ken tsi larda çellik döküm bloklar forged krank ve piston gibi malzmeler var. ikisinin teknolojisinin uzaktan yakından alakası yok. doğru eller altında o makineler htp leri uzun kullanımda ve ömürde 2 ye katlar emin olun.
o motorlar sanayi işi sıradan bir atmosferiğe tubo taktım oldu modunda makineler değiller. çok aşırı sıkıştırma altında bir makine de değil bunlar.
mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.
demekki prof hocanız hiç bir araştırma yapmamışki bunları bilmeden karalamış geçmiş çok biliyormş moduna yatmış.
"Edit"iniz ve kelime seçimindeki dikkatiniz için ve ayrıca da yeni bilgiler için çok teşekkür ederim...
-
tüm yorumlar bir yana vw ag gibi dünya lideri bir grup dandik motor yapmaz. teknoloji de eskisi gibi değil.
aradaki fiyat farkını göze alıyorsanız tabiki tsi almak doğru olur. 5 yılda biter yok 100 binde ölür bunlar tamamen gerçekle alakası olmayan şeyler.
-
mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.
1.2 TSI 1.6 bar basar, 1.4 TSI turbosu 1.8 bar basar, benim traktör 2.3 bar basıyor, turbom ciddi farklıdır mutlu oldum :D :D
Haa ama 3000 devirden sonra kanat açan arabam maalesef 2500 devrin altında (sabit tut yine gidiyoda) gaza basınca titriyor. (turbo boyu faktörü)
Gelelim ömür mömür olaylarına, şimdi hepsi kul yapısı bunların illa ki bi yerde hepsi ruhunu teslim edecek :D
1.4 TDI ile turbo bile değişmeden 300.000 km'lere gelebilmiş taksici esnafı bulmak Ankara'da kolaylıkla mümkün. Harbiden kaya gibi cihazdır. Oldukçada yüksek basınçlarda yürür, yukarıda bahsettiğim 2.3 bar basınca çok ciddi yüklü komple forged Imprezalar falan zor çıkar motoru patlatmadan.
Tabi Hakan ne saçmalıyon biri dizel biri benzinli demeniz gayet doğal. (Bu arada günümüz TDI CR makineleri, benim TDI PD makineden daha az basınçla yürür alt yazı geçeyim dedim)
O zaman bu dizel benzinli arasındaki basınç farkını doğrudan parçaları inceleyerek açıklamak gerek. Nedir bunlar işte piston kafası ve kolu, motor bloğu, manifoldlar falan.
-1.4 TSI makinenin piston kafaları dökme alüminyum alaşımdır, benim TDI'ınkilerde aynı şekilde. Buradan net aynı malzeme piston kafasına sahip TSI, daha az basınçla yürütülüyor benim aracımdan bu bir, iyi okuyun.
-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerinin her ikisininde motor bloğu gri dökme demirdir, bakın bu malzemeleride aynı.
Fakaaat, 1.2 TSI makinenin motor bloğu dökme alüminyum alaşımdır ve yine aynı şekilde piston kafaları bu her üç motorun aynıdır yukarıda yazdığım şekilde. Bilmeyenler için söyleyim dökme demirden çok çok daha mukavemetlidir alüminyum alaşım motor bloğu ve aynı zamanda daha hafiftir.
-1.2-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerin krank milleri die forged steel denilen eş malzeme her üçündede.
Ayrıca unutmadan, benim İnterkol hava soğutmalı iken TSI Intercoolerları su soğutmalıdır, iyi yanma gelir sonucunda.
Ben mühendis falan bilmem arkadaş, gelsin çok biliyorsa önce bana bunu izâh etsin, hemen hemen eş kalite malzemede çok daha yüksek basınçta dizel yakıtı ile ateşlemesini gerçekleştiren TDI motor kaya gibi oluyorda, çok daha az basınçta çalışan yine aynı maldan yapılma motor nasıl ömürden tıraşlıyor?
Hele hele ki 1.2 TSI bugün süper sporcu araçların kullandığı alüminyum blokla üretiliyor ve bırak 1.4 TDI makineyi, 1.4 TSI'dan bile düşük basınçta yürüyor.
Hani biliyor mühendis bey, anlatsın öğrenelim, aksi bir niyetim yok. Bende ilk çıktıklarında TSI makineler için oldukça ön yargılı idim bir çok platformda ömür konusundaki endişelerimizi dile getirmiştik.
Ama biraz araştırıp bakınca benim yapacağım yorum şu olur;
TSI, dizel kudretini kaldıracak kadar mukavemetli bir yapının, dizelden daha az basınçla benzinli bir motor olarak hizmet sunması.
-
Hakan abi yazına yorum yapmak isterdimde fazla teknik bilgi istiyo beni aşar :D
Ama şunu yazayım çoğu tsı motorlarda arızalar turbodan oluyo buda halkımızın kullanmayı bilmemesinden kaynaklı diye düşünüyorum yoksa motordan sorunu olan ben pek duymadım hep turbo şikayetleri vardı. .
Bu Passat 1.8T lerin ilk çıktığı zamandada çoktu babamların işyerinde passatlar 60-70 binde turbo değiştiriyolardı.Gerçi nedeni sonradan ortaya çıktı kalın yağ kullanılmış serviste bundan dolayı olmuş yani biraz motorun ve bakımlarının nasıl olacağı bilinmesi gerekli diye düşünüyorum sadece motorda bitmiyor iş.İsterse motor altından olsun gene zorlar ederler o motoru hurdalığa yollar insanlar gaddarlaştı iyice :D
-
Bana şahsi fikrimi soracak olurlarsa turbo konusunda Volkswagen'in yedek parça politikası olduğunu düşünüyorum. Turbonun hayatıyla oynadığınız an, istop etme anıdır. Durur durmaz lap diye kapayınca kontağı turbo milinin anası düdükleniyor. Bu hiç bir VW kitapçığında yazmıyor. Kullanıcılarında cehâleti ayrı konu, çip çup tarzı saçma sapan uygulamalar ile her vites değişiminden önce gazı yere koymayı kendine görev biçmiş kişilerce motorlara overwork yaptırıp ele kucağa turbo alan, hortum söktüren dolu.
-
hakancım çok güzel yazmışsn eline sağlık.
turbo konusu çok alengirli konu. %90 kullanıcıya ve bakıma bağlı sarf malzemesidir kendisi. ama konu motor ömrü ise yerinde turboyu değişirsin aynı blok aynı aksamla yüzbinlerce km gidersn problemsiz.
bu arada 1,2 tsi lar 8v li 4 silindirli bir motor. tamamen yeni bir makine eski 1,2 vw makinelerinin turbolanmş hali değil.
-
Bana şahsi fikrimi soracak olurlarsa turbo konusunda Volkswagen'in yedek parça politikası olduğunu düşünüyorum. Turbonun hayatıyla oynadığınız an, istop etme anıdır. Durur durmaz lap diye kapayınca kontağı turbo milinin anası düdükleniyor. Bu hiç bir VW kitapçığında yazmıyor...
Velev ki yazıyor, kaçkişi okur ki o kitapçığı? Herif yolda uyarı tabelasını okumuyor ki, kaldı ki kitapçığı okuyacak.
...1,2 tsi lar 8v li 4 silindirli bir motor. tamamen yeni bir makine eski 1,2 vw makinelerinin turbolanmş hali değil.
HTP' ler 3 silindirli, TSI' lar 4 silindirli.:wnk:
-
uğur abicim silindir farkından dolayı yazdım onu zaten :)
-
148.000 km'ye gelipte haldur huldur kullanılan ve çoğumuzun beğenmedi doblo'da hiç turbo değişmedi :) Sadece hortum değişti ama o kadar da olur..
TSI,TDI gerçekten güzel makinalar..Ama benzin bu kadar pahalı olmasa tek tercihim 1.2 TSI olurdu tereddütsüz..Ama maalesef 1.2 TDI veya 1.6 TDI 'a daha sıcak bakıyorum ilerisi için...
-
uğur abicim silindir farkından dolayı yazdım onu zaten :)
Anladım da öyle bir yazmışsın ki, ikisi de 4 silindir veya 3 silindirmiş gibi de algılanabilirdi. O nedenle ekleme yapıverdim.:wnk:
-
HTP neden üretiliyor dersen; daha çok günlük şehir içi kullanımı amaçlayan, yılda bir kaç kez şehir dışı ya da dağ bayır yapacak, pikniğe gidecek sakin kullanımı tercih edecek, otobanda 120-150 arası sabitleyecek, yakıt, bakım-onarım ve vergi masraflarının düşük olmasını isteyecek kullanıcı profili için üretiliyor.:ok:
Valla otobanda 120-150 arası sabitleyecek adama ne 1.2 TSI yeter, ne de 1.6 MPI... Ben 44 km/s'lik şanzımanımla 80-100 arasında seyrediyorum; 1.2 HTP sürücüsü 1000 devirde 30 km/s çeviren şanzımanıyla 5000 devir sabit giderse 10 litre yakar, iflas eder.:rock1:
1.2 TSI 1.6 bar basar, 1.4 TSI turbosu 1.8 bar basar, benim traktör 2.3 bar basıyor, turbom ciddi farklıdır mutlu oldum :D :D
Haa ama 3000 devirden sonra kanat açan arabam maalesef 2500 devrin altında (sabit tut yine gidiyoda) gaza basınca titriyor. (turbo boyu faktörü)
Gelelim ömür mömür olaylarına, şimdi hepsi kul yapısı bunların illa ki bi yerde hepsi ruhunu teslim edecek :D
1.4 TDI ile turbo bile değişmeden 300.000 km'lere gelebilmiş taksici esnafı bulmak Ankara'da kolaylıkla mümkün. Harbiden kaya gibi cihazdır. Oldukçada yüksek basınçlarda yürür, yukarıda bahsettiğim 2.3 bar basınca çok ciddi yüklü komple forged Imprezalar falan zor çıkar motoru patlatmadan.
Tabi Hakan ne saçmalıyon biri dizel biri benzinli demeniz gayet doğal. (Bu arada günümüz TDI CR makineleri, benim TDI PD makineden daha az basınçla yürür alt yazı geçeyim dedim)
O zaman bu dizel benzinli arasındaki basınç farkını doğrudan parçaları inceleyerek açıklamak gerek. Nedir bunlar işte piston kafası ve kolu, motor bloğu, manifoldlar falan.
-1.4 TSI makinenin piston kafaları dökme alüminyum alaşımdır, benim TDI'ınkilerde aynı şekilde. Buradan net aynı malzeme piston kafasına sahip TSI, daha az basınçla yürütülüyor benim aracımdan bu bir, iyi okuyun.
-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerinin her ikisininde motor bloğu gri dökme demirdir, bakın bu malzemeleride aynı.
Fakaaat, 1.2 TSI makinenin motor bloğu dökme alüminyum alaşımdır ve yine aynı şekilde piston kafaları bu her üç motorun aynıdır yukarıda yazdığım şekilde. Bilmeyenler için söyleyim dökme demirden çok çok daha mukavemetlidir alüminyum alaşım motor bloğu ve aynı zamanda daha hafiftir.
-1.2-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerin krank milleri die forged steel denilen eş malzeme her üçündede.
Ayrıca unutmadan, benim İnterkol hava soğutmalı iken TSI Intercoolerları su soğutmalıdır, iyi yanma gelir sonucunda.
Ben mühendis falan bilmem arkadaş, gelsin çok biliyorsa önce bana bunu izâh etsin, hemen hemen eş kalite malzemede çok daha yüksek basınçta dizel yakıtı ile ateşlemesini gerçekleştiren TDI motor kaya gibi oluyorda, çok daha az basınçta çalışan yine aynı maldan yapılma motor nasıl ömürden tıraşlıyor?
Hele hele ki 1.2 TSI bugün süper sporcu araçların kullandığı alüminyum blokla üretiliyor ve bırak 1.4 TDI makineyi, 1.4 TSI'dan bile düşük basınçta yürüyor.
Hani biliyor mühendis bey, anlatsın öğrenelim, aksi bir niyetim yok. Bende ilk çıktıklarında TSI makineler için oldukça ön yargılı idim bir çok platformda ömür konusundaki endişelerimizi dile getirmiştik.
Ama biraz araştırıp bakınca benim yapacağım yorum şu olur;
TSI, dizel kudretini kaldıracak kadar mukavemetli bir yapının, dizelden daha az basınçla benzinli bir motor olarak hizmet sunması.
Hakan bizim turbo basıncının 2.3 bar olduğuna emin misin ?
Bana şahsi fikrimi soracak olurlarsa turbo konusunda Volkswagen'in yedek parça politikası olduğunu düşünüyorum. Turbonun hayatıyla oynadığınız an, istop etme anıdır. Durur durmaz lap diye kapayınca kontağı turbo milinin anası düdükleniyor. Bu hiç bir VW kitapçığında yazmıyor. Kullanıcılarında cehâleti ayrı konu, çip çup tarzı saçma sapan uygulamalar ile her vites değişiminden önce gazı yere koymayı kendine görev biçmiş kişilerce motorlara overwork yaptırıp ele kucağa turbo alan, hortum söktüren dolu.
Ben şu durdurmadan ziyade ilk çalıştırmanın daha önemli olduğunu düşünüyorum. Durdururken lap diye kapasan bile yağ bir anca uçuvermiyor en azından. Ama çalıştırıken kısa süreliğine neredeyse sıfır yağ ile dönen bir parça var ortada. Turbo'yu olabildiğince erken bozmak isteseydim gaz verip motoru kapatmak yerine motoru çalıştırırken gaz verirdim.:) (ne manyak bir senaryo:++:)
-
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
-
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 ft·lbf) @ 2,000-2,500 rpm — ??
böyle bir 1,6 gören duyan varmı?
-
bizim makyajsızlarda vites oranları daha kısa 5.vites 3000 d/d da 95 km/h yi falan gösteriyor
makyajlılarda 110 km/h oluyormuş tabi biraz düşürüyor yakıtı.
bir de şunu merak ediyorum, atmos. motorlarda sabah soğukta ilk çalıştırılırken beklenmeli mi yoksa hareket mi edilmeli?
-
Hareket edilmeli, atmosferik veya aşırı besleme farketmez, 20 saniye gaza basmadan bekle yağ kanalları bi dolsun yeter.
-
SEAHAWK'tan alıntı: Valla otobanda 120-150 arası sabitleyecek adama ne 1.2 TSI yeter, ne de 1.6 MPI... Ben 44 km/s'lik şanzımanımla 80-100 arasında seyrediyorum; 1.2 HTP sürücüsü 1000 devirde 30 km/s çeviren şanzımanıyla 5000 devir sabit giderse 10 litre yakar, iflas eder.:rock1:
Yeni Fabia HTP kullanıcısı olarak 4. vites 3000 devirde 90, 5. vites 3000 devirde 110 sabit görüyorum. 5000 devir sabit görmeye gerek yok yani biraz abartmışsınız bence...:)
Bu devir-hız olayı daha önce forumda tartışılmıştı. 5. vites 3000 devir 110 km gider mi gitmez mi diye... Orada fotolar da var. Bakabilirsiniz.
İyi forumlar.
-
çok rahat gider hem de 5.5 lt yakar baya da ekonomk olur ;)
-
3000 devirde 110 km&h gayet iyi aslında..Bizim motor niye öyle değil yaa :( :kiki:
-
Merhaba Arkadaşlar;
Skoda 1.2 70 bg ambiente dinamik alacağım ama chevrolet aveo 1.2 arasında kararsız kaldım aveo 4 silindir,skoda 3,silindir skoda araçtan performans olarak memnun kalırmıyım? herkese şimdiden teşekkürler
Aveo Hatcback SX 1.2 ...........................Fabia 1.2 Ambiente Dinamik
Maksimum Hız 170 km/s.............................163 km/s
Silindir Sayısı 4 Silindir................................3 Silindir
Hızlanma 0-100 km/s 12,8 s.........................14.9 s
Motor Hacmi 1206 cc................................1198 cc
Boyutlar
Uzunluk 3920 mm......................................4000 mm
Genişlik 1680 mm......................................1642
Yükseklik 1505 mm......................................1498
Baş Yüksekliği-Ön 998 mm..............................989
Baş Yüksekliği-Arka 955 mm...........................994
Bagaj Hacmi 220 lt /980 lt.............................300 lt/1163 lt
Yakıt Depo Kapasitesi 45 lt..............................45 lt
Boş Ağırlık 1030 kg........................................1050 kg
Lastik Ölçüsü 185/60 R14................................195/55 R15
Yakıt
Emisyon Sınıfı Euro IV....................................Euro IV
Şehiriçi 7,2 lt/100km..................................7,3 lt/100km
Şehirdışı 4,6 lt/100km.................................4,5 lt/100km
Ortalama 5,5 lt/100km.................................5,5 lt/100km
Fiyat 25.750 TL..........................................26.490 TL
Aveo Hatchback SX' te ayrıca
İklim kontrollü klima
Yan hava yastıkları
15” hafif alaşımlı jantlar
Arka spoyler
Ön sis farları
Elektrikli arka camlar
Direksiyondan kumandalı müzik sistemi
Deri direksiyon simidi ve vites topuzu mevcut.
Ambiente Dinamikte ise
15'' hafif alaşımlı jantlar
Sis farı
Gündüz Farı
Halojen Farlar
Elektrikli arka camlar mevcut.
Bence ikisini de test edip kararınızı öyle veriniz. Sürüş hissi, aracın tokluğu, yere iyi basıp basmadığı belli olur. Yol sesi, motor sesi ne derecede görmüş olursunuz.
Kaputu kaldırın, kapıları açıp kapatırken dinleyin. Vites geçişlerini karşılaştırın. Sürüş pozisyonu ve rahatlığını, ayrıca görüş açılarını değerlendirin. Aracı koklayın, plastik kokusu aşırı ise malzeme kalitesi düşük olur genelde. Kokpite göz gezdirin kullanım alanı yeterli mi değil mi bakın. Cepler gözler önemlidir. Kokpitteki aksesuarları elinizle yoklayıp bastırın, hafifçe vurun. Sesi dinleyin. Tınlama, çınlama boşluk sesi. Araç içi yalıtımla ilgili fikir verir. Yumuşak malzemeler mi sert malzemeler mi kullanılmış dikkat edin. Sert malzemeler zamanla konfor sorunu çıkarır. Yumuşak malzemelerse esneme payları olduğu için daha geç sorun çıkarırlar. Sadece sürücü koltuğu değil tüm koltuklara oturun. Rahat bir oturma alanı sunuyor mu görün. Arka tarafta baş ve diz mesafelerine dikkat edin. Konforlu mu değil mi inceleyin.
Bagaj ve stepne bölümünü kontrol edin. Yolculuklardaki ortalama yükünüzü tahmin edebilir ve değerlendirme yapabilirsiniz. İleride lpg takılsa nasıl olur diye de fikir verir.
En önemlisi ise aracı dıştan, önden arkadan yanlardan alıcı gözüyle süzün, size çekici geliyor mu gelmiyor mu, bakın. Bu çok önemli bence. Bir çok kişi tanıdım. Arabasını sırf sevmediği için değiştirenleri görünce insan paraya acıyor.
Umarım sizin için faydalı olur. Ne alırsanız alın hayırlı olsun, ayrıca kazasız sürüşler dilerim.
Herkese iyi forumlar.:ok:
-
İstediği kadar güçlü olsun, atak olsun, donanımlı olsun..İsterse fazladan yan hava yastıkları olsun.Alman arabası her daim uzak doğu malından üstündür(bu kategoride)
Yanyana koysan zaten fark bariz belli olur..
-
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
Allah Allah ya... 40 kere bakmışımdır bu sayfaya ama nasıl görmedim ya da nasıl hatırlamıyorum 2.3 bar'ı bilmiyorum.:++: Halbuki ordaki parantez içindeki bir laftan yola çıkarak 90'lık 1.4 TDI'ı tanıtmıştım.:++:
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 ft·lbf) @ 2,000-2,500 rpm — ??
böyle bir 1,6 gören duyan varmı?
Herhangi bir yerde görmedim. Tahminim o bahsedilen 140'lık 1.6 TDI'ın aslında 115'lik olduğu yönünde idi bir ara. Ama şu an 140'lık iddialarının gerçek görünmesi nedeniyle hiçbir fikrim yok.
bizim makyajsızlarda vites oranları daha kısa 5.vites 3000 d/d da 95 km/h yi falan gösteriyor
makyajlılarda 110 km/h oluyormuş tabi biraz düşürüyor yakıtı.
SEAHAWK'tan alıntı: Valla otobanda 120-150 arası sabitleyecek adama ne 1.2 TSI yeter, ne de 1.6 MPI... Ben 44 km/s'lik şanzımanımla 80-100 arasında seyrediyorum; 1.2 HTP sürücüsü 1000 devirde 30 km/s çeviren şanzımanıyla 5000 devir sabit giderse 10 litre yakar, iflas eder.:rock1:
Yeni Fabia HTP kullanıcısı olarak 4. vites 3000 devirde 90, 5. vites 3000 devirde 110 sabit görüyorum. 5000 devir sabit görmeye gerek yok yani biraz abartmışsınız bence...:)
Bu devir-hız olayı daha önce forumda tartışılmıştı. 5. vites 3000 devir 110 km gider mi gitmez mi diye... Orada fotolar da var. Bakabilirsiniz.
İyi forumlar.
çok rahat gider hem de 5.5 lt yakar baya da ekonomk olur ;)
1.2 HTP Fabia I'in 5. vites 1000 devir hızı 30 km/s'den yüksek değil. Makyajsız Fabia II'de de ciddi bir fark yok. Başlığı takip ettiğimden Fabia II FL'deki oran değişiminden de haberdarım.:)
Ancak bahsettiğimiz hız 90 değil. Zira 120-150 arasına kitleyen "sakin" bir kullanıcıdan bahsetmişsiniz. Makyajlı model hariç diğer iki HTP modeli 150 km/s'de bayağı bayağı 5000 devir görecektir. Ha, kadranda artan hız sapması nedeniyle kadran hızı 150 iken 4700 falan görünebilir. Hatta makyajlı model de uzun şanzımanı nedeniyle aynı hızda 4100 falan görebilir. Ama bu, o araçların 150 km/s hızda 8-10 litre ortalama ile gezebileceği ihtimalini değiştirmez. 44 km/s'lik 5. vitesimle ben 5-6 litreden az yakamam o şartlarda.
Ha, burda vurgulamak istediğim asıl konunun o araçla 120-150 arası seyredilmemesi gerektiği olduğunu da belirteyim. (yakıt tüketimi kaygısı var ise tabii.)
3000 devirde 110 km&h gayet iyi aslında..Bizim motor niye öyle değil yaa :( :kiki:
Gayet uzun abi. 1.2 atmosferik motorda resmen 6 ilerinin 6.sı tadında.:ok:
-
Aveo'nun katalog tüketim verileri Fabia ile başa baş görünüyor ya, gerçek hayatta Fabia'da daha düşüğü bile elde ediliyor mesela. Aveo'da durum nasıldır acaba?
Bir de kağıt üstündeki yazılar bi yere kadar fikir verir, gerçekte arabanın arabalığı önemli derim...
-
Çoğu araçta şehir dışı katalog değerinin altına düşülebilir abi. O aracın değil sürücünün marifeti.