škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: mygokhan - 22 Ekim 2010, 17:09:08
-
(http://www.lpghaber.com/html/haberfoto/189161lpg.jpg)
Son zamanlarda hep okuyoruz, patlıyor, çatlıyor vs.
Kaza oluyor yanıyor patlıyor.
Tüm sistemler mi güvensiz hep böyle?
Yoksa sadece sistemini kontrol etmeyen, kalitesiz montaj yaptıran mı bu hale geliyor?
Tüm LPG kulanıcıları bu tehlikenin içinde mi? Çözüm ne olmalı?
-
çözüm varda sen ona gelmezsin :D lpg sökülüp benzinle binilecek orjinal forever :D
sürekli bakım yapılacak denetlencek doğru montaj yapılacak falan fişman :)
-
bence lpgnin hiç bir sakıncası yok, bilgisizce yapılan haberler yüzünden lpgye ön yargı ile yaklaşıyor vatandaşımız. en son çıkan haberde kadın otobüse mi ne çarpıyor; lpg patladı deniyor :) komik sadece. bir araç kaza sonrası yanıyor lpg var ise suç gaza atılıyor, e kardeşim sürüsüyle yanan süper spor bile araçlar varken lpgli aracın yanmış olması neden bu kadar garipseniyor. bence bunun nedeni benzinlikte bana lpg alıyorum diye gülecekler, adam benden %40 daha az yakıyor, katlanamıyorum ben buna diyerek çamur arayan insanlar.
yüzlerce kaza var araç akordiyon haline gelmiş ama lpg tüpü hala sapasağlam. doğru montaj ve kontorolleri eksik edilmemiş bir lpgnin sakıncası bence yok.
gelelim motora zararına, lpg benzine göre daha yüksek oktan içeriyor. daha geç yandığı için yüksek devirlerde vuruntuya karşı dirençlidir. derlerki motorlar benzin ile çalışması için tasarlanmış. motorun mantığı yakıt hava karışımı silindir yuvasına püskürtülür. piston sıkıştırır, ateşlenir ve patlama sonucu genleşem karışım pistonu aşağı iter. safi termodinamik prensibidir. bu ateşleme ile genleşecek ve benzin ile aynı patlamayı yaratacak farklı yakıtlar kullanılabilir. modifiye ile uğraşanlar bilirler, motora nitro oksit püskürtülerek 100-200 beygir gücü sağlanır, bunun nedeni nitro oksitin daha yüksek bir patlama gücüne sahip olmasıdır. motor bu koşullar altında bile çalışabilirken, lpgnin bu kadar zararı ne olabilir merak ediyorum.
-
aslında lpg tankları benzin tanklarından daha güvenli sadece sürekli kontrol altında olması gerekir kaçak olup olmadığı sürekli kontrol edilmeli montaj kısmına değinmiyorum bile kötü bir montaj aracın motorunu bile kısa zamanda haşata çıkarıyor birde bilginiz olsun sanılanın aksine dolu tank patlamaz boş lpg tankı patlar
-
1999 15 ağustosta uno ile kaza yaptım araç pert ve lpg li
serviste aracı incelediler ve sonuç
abi iyiki lpg varmış yoksa bu araba yanardı.
taktırmak için 15 gün sıra beklemiştirm. bi dünyada para ödemiştim.
şimdi benzin depolarını plastikten yapıyorlar. bu dahamı güvenli ki.
-
Yorumun dolum yerlerine değil;bizzat yaşadığım yanan bir araçla ilgili olacak. Geçen sene yazın (2009 yaz) serviste bir ustamiz 2000 model bir civic.e bakım yaparken,yani aracın kaputu açıkken motor birden alev aldı. Servisteki bütün millet dışarıya kaçtı. Araba yanıyo diye çığlık çığlığa bağıran mı dersiniz,su sebilindeki damacanayı sökmeye çalışan mı dersiniz :++: Allahtan ustamız soğukkanlı,önce aracı stop etti sonra da direk yangın söndürme ünitesini aldı ve birkaç sn.de alevleri söndürdü. Ortalık toz duman oldu ama hiçbir şey olmadı allahtan. Gelelim yangının sebebine. Ustamız araca bakımı yapıyor,en son sesini dinlemek için aracı çalıştırıyor ve bu esnada araç çalışırken LPG'nin fosur fosur gaz kaçırdığını farkediyor. Araç sahibini çağırıp kaçağı gösteriyor ve bir an önce aracını hiç LPG'ye almadan gidip kaçağı tamir ettirmesini tembihliyor. Kaçağı ben de gördüm bizzat. Bildiğiniz tısss şeklinde yüklüce kaçırıyordu. Daha sonra motorun üzerini yağlı elleriyle kirlettiğini farketip kirli yerlere balata spreyi sıkıyor ve işte birkaç saniye sonra olan oluyor. Distribütörden alev alan balata spreyi gazı zaten motorun üzerinde birikmiş LPG gazı ile birleşip aniden patlıyor. Ustamızın kaşları ve saçlarının bir kısmı yandı malesef. Balata spreyini motorda temizlik amaçlı sürekli olarak kullandığı için böyle bir patlama beklemiyordu tabiki. O tip bir durumda nasıl soğukkanlı kaldı,ayrıca ilk aracı kapatmayı akıl edip hemen sonra nasıl yangın tüpüne koştu halen sorarım kendisine :)
Şimdiii gelelim asıl soruya. Bu LPG sisteminin herhangi bir kaçak durumunda gazı kesmesi gerekmiyor mu? Sonradan öğrendiğim kadarıyla bu tip bir kaçak durumunda kesmiyormuş arkadaşlar. LPG sisteminin markası da BRC idi. Yorum sizin...
-
Kaça durumunda nasıl hissediyor acaba ki gazı kesiyor?
Vel hasıl kelam, sonradan yapıldığı için orjinali gibi olmuyor.En güzeli hiç bulaşmamak.Ama Taktırdıysanda biraz dikkat etmek gerekiyor.
Bu arada aklıma geldi şimdi LPG yakıt filtresini kaç binde değiştirmek gerekiyor :++:
-
Filtrenin yüzey alanına ve gaz kalitesine göre değişir değişim aralığı diyip bilimsel bir cevap vereyim :) Şaka bir yana 10.000km standard bir filtre için yeterlidir.
Bence LPG sistemi son derece güvenli, yeterki bakım ve kontrolleri tam yapılsın. Heleki tankın patlaması olayı neredeyse imkansız.
-
Dizel abi net, istesende yakamazsın :lol:
-
Dizel abi net, istesende yakamazsın :lol:
:+1::+1: hem ekonomik hem risksiz
-
Bu arada aklıma geldi şimdi LPG yakıt filtresini kaç binde değiştirmek gerekiyor :++:
Aldığın yakıtın kalitesine göre değişim aralığı farketmekte. Örneğin katkılı LPG'ler filtrenin canına okumakta. Birkaç depo katkılı LPG kullanımıyla filtrenin ömrü dolmakta. Ama hep aynı yerden alınan ve kalitesi bilinen bir yakıt kullanılırsa 20.000km.de bir değiştirilmelidir. Bizim servisin komşusu LPGci olduğu için sürekli tanık oluyorum filtre değişimlerine. O nedenle bilgim var :)
-
aslında lpg tankları benzin tanklarından daha güvenli sadece sürekli kontrol altında olması gerekir kaçak olup olmadığı sürekli kontrol edilmeli montaj kısmına değinmiyorum bile kötü bir montaj aracın motorunu bile kısa zamanda haşata çıkarıyor birde bilginiz olsun sanılanın aksine dolu tank patlamaz boş lpg tankı patlar
evet haklısın serkan kardeş, tecrübeyle sabittir...:D:D:D