škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Fabia II => Konuyu başlatan: samet28 - 24 Ekim 2010, 16:18:18
-
arkadaşlar merhaba,
fabia II 1,2 ambiante modelini aldım.
gayet memnunum araçtan.
yeni motor olduğu için tanıdıklarım tavsiyelerde bulunuyor.
yüksek devir kullan diyenler var.
normal kullan motoru zorlama diyenler var.
eskidendi o motor açma olayı diyenler var.
ne yapmak gerek. motoru zorlamak gerekmidir.
bilgilendirirseniz sevinirim
şimdiden teşekkürler..
-
samet bey bende yeni siapriş verdim içimi rahatlattınız teşekkürler
-
aracınızın kitapçığındada yazar. 0 km araç alan herkese aracının kullanma kulavuzunu okumasını öneririm.
doğru olan 0 aracı ilk 1000 1500 km sıkıştırmamaktır. ondan sonra ise istediğiniz gibi devir çevirtip binebilirsiniz.
-
rodaj konusunda forumda epeyi bilgi mevcut.
Genellikle görüşler 2 ye ayrılıyor bu konuda bir kısım ilk 1000 km sakin kullanım 1000-1500km arası devirli kullanımı tavsiye ediyor ki kullanım klavuzunda kiyazıda bu yönde diğer bir görüş ise aracı alır almaz Allah ne verdiyse yüklenmek motoru açmak.şu konudada bilgi mevcut:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=4397&highlight=rodaj+ahmet
-
aracınızın kitapçığındada yazar. 0 km araç alan herkese aracının kullanma kulavuzunu okumasını öneririm.
doğru olan 0 aracı ilk 1000-1500 km sıkıştırmamaktır. ondan sonra ise istediğiniz gibi devir çevirtip binebilirsiniz.
Yunus Emre Bey tam da benim yazmayi dusundugum seyleri yazmis. :kat:
-
fabia 2 ambiante alacak arkaşlar kesinlikle içiniz rahat olsun.
2-3 aylık bir araştırma sonucunda aldım. segmentinin en iyilerinden.
1,2 motor olması beni düşündürüyordu . herhangi bir sıkıntı yok.
oldukça iyi.
4 gün oldu aracı alalı. içi dışı , motoru gayet iyi.
-
rodaj konusunda forumda epeyi bilgi mevcut.
Genellikle görüşler 2 ye ayrılıyor bu konuda bir kısım ilk 1000 km sakin kullanım 1000-1500km arası devirli kullanımı tavsiye ediyor ki kullanım klavuzunda kiyazıda bu yönde diğer bir görüş ise aracı alır almaz Allah ne verdiyse yüklenmek motoru açmak.şu konudada bilgi mevcut:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=4397&highlight=rodaj+ahmet
yani vites değiştirmeler 3000 deviri geçmemeli :)
kafam karıştı gerçekten.
-
ilk 1000-1500 aralığında fazla sıkıştırmayınız. Daha sonra ise sakin sakin devir arttırabilirsiniz. Ama genel olarak tam gaz vererek devir yükseltmeyin yavaş yavaş ivmelenmesi motorun daha sağlıklı olacaktır. Bir de fren ve lastik meselesi var. İlk 500 km ye kadar lastikler tam performans vermeyebiliyor. Diskler ve kampanaların da alışması için yeni aldığınız arabada gerekmedikçe ani fren ve kalkış yapmayınız derim. Sürüş biçimi olarak aracınız max. torkunu 3000 devirde veriyor. Bu nedenle 2500-3500 aralığını korursanız çekişte sorun yaşamaz ve motorun gücünden tam yararlanacağınız için daha az yakarsınız. Ayrıca aracınızda rolanti devir kesicisi de vardır. Yanılmıyorsam 4000 deviri boşta iken geçmenize izin vermez. Bunu bilmeyen bir iki kişi araçlarında sorun olduğunu gaz yemediğini söylemişlerdi. Hiçbir sorun yok.
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Herkese iyi forumlar.:ok:
-
ilk 1000-1500 aralığında fazla sıkıştırmayınız. Daha sonra ise sakin sakin devir arttırabilirsiniz. Ama genel olarak tam gaz vererek devir yükseltmeyin yavaş yavaş ivmelenmesi motorun daha sağlıklı olacaktır. Bir de fren ve lastik meselesi var. İlk 500 km ye kadar lastikler tam performans vermeyebiliyor. Diskler ve kampanaların da alışması için yeni aldığınız arabada gerekmedikçe ani fren ve kalkış yapmayınız derim. Sürüş biçimi olarak aracınız max. torkunu 3000 devirde veriyor. Bu nedenle 2500-3500 aralığını korursanız çekişte sorun yaşamaz ve motorun gücünden tam yararlanacağınız için daha az yakarsınız. Ayrıca aracınızda rolanti devir kesicisi de vardır. Yanılmıyorsam 4000 deviri boşta iken geçmenize izin vermez. Bunu bilmeyen bir iki kişi araçlarında sorun olduğunu gaz yemediğini söylemişlerdi. Hiçbir sorun yok.
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Herkese iyi forumlar.:ok:
Bilgilerin için tşkler.
-
Bilgilerin için tşkler.
.Rica ederim. Umarım faydalı olur.:)
-
Ben galeriden çıkardığım gibi çevre yolunda gömerim pedalı döşemeye.
-
Ben galeriden çıkardığım gibi çevre yolunda gömerim pedalı döşemeye.
:haha::++:
-
isin dogrusu arabayi kendinizi hic yeni araba diye limitlemeden kullanmak , motor iyice calisma sicakligina erisince sanki kiralik arabaymis gibi ölümüne basardim ben her viteste. Ağaç yaşken eğilir.
-
isin dogrusu arabayi kendinizi hic yeni araba diye limitlemeden kullanmak , motor iyice calisma sicakligina erisince sanki kiralik arabaymis gibi ölümüne basardim ben her viteste. Ağaç yaşken eğilir.
Bu şekilde kullanılan bizim şirket araçlarının hepsi farklı firmalardaki aynı araçlardan çok daha iyi hızlanıyor ve az yakıyor..
Sanırım bende olsam bu şekilde yapardım ama yinede acırdım canım o kadarda değil :D
-
Semi sentetik yada tam sentetik yağlar var zaten 0km gelenlerde, harbiden bilincli sekilde canı cikarilmazsa ilk 1000km araç zaten ortalama oluyor, fark isteyen yardiracak :D korkan varsa hic rodaji dusunmesin zaten, rodaj var diye tin tin gitmek harbi gereksizlesti ondan rodaj yok diyorlar bence
-
o muhabbet sadce piskolojiktir şehir efsanesidir gerçek değildir.
-
Yav zaten rodaj 5.vites 100 km/h ile tin tin gitmek değilki.
Rodaj denilen olay aracı sürekli aynı devirde kullanmamak.
Biz rodaj döneminde aracı 5-6 kez her viteste redline'a sokacak kadar zorladık.
Gaz pedalıyla devamlı oynamak gerek yani:)
-
rodaj şeytan işidir :D
bildiklerinizin düşündüklerinizin cidden çok üzerindedir.
hele hele şehir efsanesi falan cısss aman diyeyim :ok:
doğruya en yakın rodaj motoru güzelce ısıtıp yallah bismillah deyip otobana basmaya çıkmak yeni 0km araçlar için, hele 1000 - 1500 gibi motor yağı ile filitre de değişirse şahane.. hızlanmalarda gaz pedalı takoza yapıştırılarak yapılacak vites düşürürkende motor freni gibi dekompresyona bindirilirse şahane.
haa motor rektefiyedir yeni toplamadır motosiklettir vs o iş ap ayrı konu daha detaylı.
bak yine rodaj damarım tuttu :++:
-
rodaj şeytan işidir :D
bildiklerinizin düşündüklerinizin cidden çok üzerindedir.
hele hele şehir efsanesi falan cısss aman diyeyim :ok:
doğruya en yakın rodaj motoru güzelce ısıtıp yallah bismillah deyip otobana basmaya çıkmak yeni 0km araçlar için, hele 1000 - 1500 gibi motor yağı ile filitre de değişirse şahane.. hızlanmalarda gaz pedalı takoza yapıştırılarak yapılacak vites düşürürkende motor freni gibi dekompresyona bindirilirse şahane.
haa motor rektefiyedir yeni toplamadır motosiklettir vs o iş ap ayrı konu daha detaylı.
bak yine rodaj damarım tuttu :++:
Abi şindi bizim fabiada bunların hiçbiri yapılmadı ilk kmlerinde ama hala köpek gibi gidiyor:D nası olcak o iş:lol:yani rodajsız motor diyebiliriz.
-
yalnış yorumlamayın olayı araç ortalamadır şu anda.
bu olaylar silsilesi bilinçli yapılsa siz asıl ozaman görmeliydiniz motordaki rahatlığı devir çevirme isteğini vs vs sini... :)
-
hiç birşekilde katılmıyorum. o kadar mühendis salak değil 1000 km dikkat et diye boşuna yazmıyorlar. açın bakın herhangi bir markanın araç kitapçığına yazar orada.
1000 km diplemeyince hiç bir halt olmaz motornda ömrü uzar. sonra soruyorlar nasıl 300000 km motora el sürmüyorsun diye. belki ilk sahibine çıkmaz ama senden sonrakinde çıkar ama eninde sonunda çıkar.
ayrıca vw motorlarındaki sıkılık hissi tamamen 5 6 bn kmden sonra gider.aracın devirlenmesi ancak ondan sonra kendine gelir yakıt tüketimde o kmlerden sonra düşer. genelde motor-şanzıman arızası çıkıyorsada bu aralkta çıkıyor. 3 yılda 5 aracın motorunu açtım hiç birisinde 1000 km diplemedim. leonda 7000 kmde denedim ilk son hızı ilk denemem 225 ikinci denemde 225. araştırın tüm tsi leonlarda yolun durumuna göre 225 230 arasıdır evdeki diğer passatta 225 yapıyor aynı yolda aynı motorla. diğer tüm arkadaşlarımınkilerde.
binlerce farklı faktöre göre değişir rüzgar havanın nemi kullanılan lastğin türünden tut motordaki yağın kaç kmde olduğundan ne kalitede olduğundan tut bulunulan bölgenin rakımına kadar.
ben denedim benimki gibidiğeri gitmiyor olayı tamamen psikolojiktir.
ha şu vardır hiç bir motor fabrikadan atıyorum fabrika 125 bg diyorsa 125 bg de çıkmıyor 120 de çıkabiliyor 128 bg de. bunun rodajla hiç bir alakası yok. motor ilk üretildiğinde ne güç üretiorsa kullanıcıya geldiğindede onu üretir.
artı olarak sıfır halinde bile kadran sapması olabilir her araçta.
eskiden rodaj denildiği zman üretim sırasında oluşabilecek metalürjük hatalardan dolayı (çapak vs gibi) ilk bir kaç bin km sonunda sonrasında yağ değişimi yapılarak kontrol edilmesiydi. bu uygulamayı halen citroen-peugeot araçlarında yapıyorlardı servislerde.(eğer değişmediyse 1500 kmde ücretsiz yağ değişimi yapıyordu citroen bayisi) günümüzde bu işlemi üreticiler fabrikada yapıyor serviste değil. yaptığı sadece bu ama tüm mekanik aksamların birbirine alışabilmesi motor bloğun veya psitonların iç yüzeyine bir miktar yağın çelik yüzeyine işlemesi ve yararlı kurumların doğru şekilde oluşması için 1000 km akıllı ol sonra ne halt edersen et diyor adamlar.
rodaj kısmında aynen şu yazar. max gücün - devrin %75 ini geçmeyin - ani gazlardan kaçının. hiç bir üretici salak değil kardeşim çık otobana yardır ahanda bu zaman iyi gider demeyi onlarda çok ister ama motorun içine etmekten başka hiç bir işe yaramadığı için yukardaki cümleyi yazıyorlar.
şu doğrdur pistonun üst devirlerde rahat çıkabilmesi için bir süre devirli gitmesi gerekir. ama onun ne zaman yapılacağıda gene kitapçıkta yazıyor. 1000 kmden sonra yavaş yavaş deviri artır diye.
tamamen şehir efsanesi hiç bir üretici tarafından önerilmeyen ve sonuna kadar yanlş bir uygulamadır.
en doğru rodaj şu şekilde yapılır:
1. 1000 km motorun max devrinin veya güç bandının %75 ini asla geçme
2.1000 kmden sonra yavaş yavaş sert kullanmaya başla
3.1500 den sonra çık otobana.
3.a-3000 devirde 10 dakka git (vites farketmez)
3.b-4000 devirde 10-15 dakika git
3.c-5000 devirde 10 15 dakika git
3.d-6000 devirde 10 15 dakika git
3.e- yol varsa redline da 10 15 dakika git.
bu işlem için ise son viteste olması asla farketmez. önemli olan motorun devir çevirmeye alışması. ancak bundan önce motorda yararlı kurumların oluşması ve mekanik aksamın bir miktar kendine alışması yani sıkılığının bir miktar açılması gerekiyor.
BU ŞEKİLDE YAPILMAZSA DİREK BAYİDEN ÇIKIP YARDIRILIRSA MOTORA SAECE ZARAR VERİLİR.
-
Vites farketmez, önemli olan devir kısmı oldukça saçma bence. Düşük veya yüksek viteste motora binen yük, teker torku falan çok farklı çıkar.
Valla ben aldığım gibi yardırmıştım :D
GGV şanzıman, BNV motor, 185-60-14 teker ile 4-5 yıldır bu camiadayım iniş aşağı dahi 200+ kadran hızı yazdıran görmedim. Rampa yukarı çıkmadıkça istediğim her zaman yazdırabiliyorum. (205 kadran hızı dahi gördüm iniş aşağı)
5.viteste redline'a (4600-4700) rahat dokunuyor. Başka becerebilen tanımıyorum.
-
Vites farketmez, önemli olan devir kısmı oldukça saçma bence. Düşük veya yüksek viteste motora binen yük, teker torku falan çok farklı çıkar.
Valla ben aldığım gibi yardırmıştım :D
GGV şanzıman, BNV motor, 185-60-14 teker ile 4-5 yıldır bu camiadayım iniş aşağı dahi 200+ kadran hızı yazdıran görmedim. Rampa yukarı çıkmadıkça istediğim her zaman yazdırabiliyorum. (205 kadran hızı dahi gördüm iniş aşağı)
5.viteste redline'a (4600-4700) rahat dokunuyor. Başka becerebilen tanımıyorum.
Abi sen yazmıştın kadranda 200 ama gpsde 185 km gösteriyor diye yani kadranın pek bi önemi yok mesela 1 senedr fiat forumlarını geziyorum 1,4 77hp 8v motorlar millet kadrana 200-210 yazdırıyor ama gerçekte öyle bir hız var mı yok araç 170 te şişiyor zaten, önemli olan kadrandan ziyade gerçek hız ve devir.
belki yanlış düşünüyorolabilirm ama benim görüşüm bu şekilde çünkü altımızda merco bmw yokki kadran hatası 5km olsun:)
-
Abi sen yazmıştın kadranda 200 ama gpsde 185 km gösteriyor diye yani kadranın pek bi önemi yok mesela 1 senedr fiat forumlarını geziyorum 1,4 77hp 8v motorlar millet kadrana 200-210 yazdırıyor ama gerçekte öyle bir hız var mı yok araç 170 te şişiyor zaten, önemli olan kadrandan ziyade gerçek hız.
belki yanlış düşünüyorolabilirm ama benim görüşüm bu şekilde çünkü altımızda merco bmw yokki kadran hatası 5km olsun:)
Zaten özellikle kadran hızı diyorum. Git kadrana yazdır diyorum, sapma her daim var. Tamam ben GPS'de 185 yazdırdım, o zaman git GPS'e 185 yazdır diyorum, her türlü.
-
Ben orneklerine canlı tanık oldugum için aldığım gibi yardirma taraftarıyım.Hatta Diger firmanın 1.3 CDTİ combosunun ilk alındığında Cok dikkatli kullanıldığını Cok iyi bilirim.Ama doblodaki aynı motor (sanziman falan farklı olabilir ama o kadar fark olmaz) ile daha süratlenip gidebiliyoruz.Son hızı daha yüksek, rampada cekis daha iyi.Yakıt daha az.
1400 kg doblo max hızı 180 olarak gördük :)
Aynı kiloya sahip aynı motorlu combo 160 i zor görüyor. Şimdi bu rodajla ilgili değilde ne? Hadi sanziman oranları, difrensiyel farklı olsun ama Cok fark olmamalıydı.
-
Klasik son kullanıcı :D
Çok bilmediğin var Yunus peşin hüküm verme ıstersen.
Benzer yorumlara cevap yetiştirmeye gucum yok, doğru rodaj son kullanıcının yapmaya cesareti olmayacağı şekilde yapılır.
En basiti o km değerlerini neye dayanarak soyluyorsun ? Motora zarar nerden verilir ? Gibi sorularla olaya bakış acinin degistirebilirsin :)
BMEP yani brake mean effective pressure ring seal gibi tanımlari arastirarak rodajin kalıp davranışlar ile değil bilincli şekilde amaç uğruna yapıldığını görürsün. Bu silsile meşakkatli olduğundan hiçbir üretici tavsiye etmez.
-
Mineral yağ kullanimi ve rodaj ile ilgili bir paylaşımını okumuştum.Oldukça mantıklı gelmişti.Aracı ilk aldığında mineral yağ kullanıp, piston ve motor blogundaki aşınmaları sağlayıp motorun daha verimli olması sağlanıyor.Daha cok yazı vardı ama yazmaya usendim şimdi :D
-
o soruların gereken her kısmını bizim yerimize adamlar düşünmüşler ve yardırma bilader arabana sahip çık demişler .direkt yardırmanın en ufak faydası olsa o kitapçıkta yazar.1000 km basma derken senden benden sağda solda sallayanlardan daha iyi bildikleri kesin.
dediğim gibi 3 yılda 5 arabayıda bu şekilde açtım hiç birisindede başka bir araçla en ufak fark yok. sağdan soldan okuduğum değil hepsinde bindiğim kullandığım ve yerine göre limitlerinin en uç noktasna kadar zorladığım araçlar. elime kronometre alp fabrika esnelik verilerini bile denedim yerine göre leonda. sizin gibi yardıranların araçları ne hız yapıorsa buda yapıyor fabrika 0-100 ü ne diorsa oda çıkıyor gerisi boş şehir efsaneleri psikolojik inançlar. öyleymiş diye düşünüyor ona inanıyorsunuz sadece.
-
Ben orneklerine canlı tanık oldugum için aldığım gibi yardirma taraftarıyım.Hatta Diger firmanın 1.3 CDTİ combosunun ilk alındığında Cok dikkatli kullanıldığını Cok iyi bilirim.Ama doblodaki aynı motor (sanziman falan farklı olabilir ama o kadar fark olmaz) ile daha süratlenip gidebiliyoruz.Son hızı daha yüksek, rampada cekis daha iyi.Yakıt daha az.
1400 kg doblo max hızı 180 olarak gördük :)
Aynı kiloya sahip aynı motorlu combo 160 i zor görüyor. Şimdi bu rodajla ilgili değilde ne? Hadi sanziman oranları, difrensiyel farklı olsun ama Cok fark olmamalıydı.
dobloyla ikisini kıyaslayamazsın. hadi aerodinamik farkını ve kadran sapmasını geçtim şanzıman diferansiyel mekaniklerini dişlilierini atlayamazsn. lastiği bile değiştirsen son hızın değişir. sürekli aldğın yakıtın kalitesi bile değiştirir. hiç haberin olmaz kazara kalitesiz yakıt alırsn filtren biraz tıkanır o bile etkiler haberin olmaz. hepsini geç aynı banttan arka arkaya çıkan aynı tür iki motorun bile gücü aynı olmaz.
sana basit bir örnek. leonla bzim passatın şanzıman oranlarıda son dişli oranıda hepsi farklı ama bu sayede şehirler arası passat daha az yakıyor ve (tork hissiyatı) sürüş hissiyatı leondan daha iyi. ama araba 130 kg daha ağır. çok basit bir dişliyi değiştirip aynı mtor ve şanzımanda bile ciddi farklar yaratabilrsn bu çok zor değil.
kendinizi bu şekilde inandırıyorsunuz sadece :)
en doğru benim yazdığım şekilde yapılır rodaj.
araba motorlarını geçtim. şantiyeye jeneratör alıyoru 0 kullanılmamış motorla geliyor. onun bile kitapçığında belli bir çalışma saati kadar max kapasite ile çalıştırmayın diyor.
bu arada araştırın arıza yapan dsg lilerin %90 ı hatalı rodaj yapanlardır. bir kaçtanesinin şahidi olarak net söyleyebiliyorumn bunu.
-
ayıptır söylemesi 1 yıl boyunca rodajı araştırdım yaladım yuttum :)
sanayiye gidip motorda söktük evelallah :)
internette yeterli bilgi var araştıracam diyene derya kıyamet...
başkada hiç birşey demiyorum sen birsin senden binlerce var dünyada sizinle uğraşılırmı bilader :D
o yüzden 1000 km boyunca arabanızı kollayın ;) :D
-
zaten bu mühendisler bir b.k bilmez.
tipik türk usta mantalitesi :)
-
Mineral yağ kullanimi ve rodaj ile ilgili bir paylaşımını okumuştum.Oldukça mantıklı gelmişti.Aracı ilk aldığında mineral yağ kullanıp, piston ve motor blogundaki aşınmaları sağlayıp motorun daha verimli olması sağlanıyor.Daha cok yazı vardı ama yazmaya usendim şimdi :D
Bunu diyorsun değil mi?
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/
-
doğru kısmı çok. ama yanlışı o iş 1000 kmden sonra yapılmak zorunda. showroomdan çıkar çıkmaz değil o motorun ömrünü ciddi oranda kısaltan bir uygulamadır.
kimse o motoru tasarlayan adamdan daha iyi bilecek değil sonuçta.
ne yapılması gerektiği burada yazıyor.
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=25180&highlight=rodaj
bu vw yetkili servis sormlusunun cevabı:
Rodaj bir motorun yavaş yavaş çalıştırılarak alıştırılması, motorların ilk defa kullanıldığında bellirli bir süre fazla ısıtmadan rodaj ve zorlamadan çalıştırılması, piston, izostatik sistem ve silindirlerin birbirine daha uyumlu çalışmasını sağlar. Yanlış rodaj ise arabada güç kaybına yol açabilir.
Rodaj arabalarda motorun alıştırılması amacıyla aracı belirli bir süre veya km boyunca motora yüklenmeden kullanma durumudur.
Dolayısı ile siz aracı şu an kullandığınız üzere bu saatten sonra rodaj olayına girmeniz diye bir durum söz konusu olamaz. Şu an rodaj dönemindesiniz zaten..
Ayrıca aldığınız benzinin 97 oktan olduğunu, ve 95 oktana göre daha iyi yanacağı üzere daha fazla yakıt tüketeceğinizi de hatırlatmak isterim. 95 oktan ile tekrar deneyin yakıtınız düşecektir.
buda bir makine mühendisinin cevabı:
"Acalim su motoru" lafi cok yanlis olmamakla birlikte genel uygulama tarzi yanlistir. Halk arasinda uygulanan, motoru tam gaz maksimum devirlerinde kullanmak, yüksek devirdeyken ani vites kücültüp tabiri caizse motoru "hirpalamak" tir. Ancak bu tarz bir islem tamamen yanlis.
Araci 1000-1500 km hic tam gaz vermeden, 3000 dev civarinda kullanin. Daha sonra "motoru acmak" isterseniz, yukarida saydigim hic bir sürüsü yapmayin.
Ancak su denenebilir.
Uzun yola cikin vitesi manuele alin.
3000 dev. 10 dk
4000 dev 10 dk
5000 dev 10 dk
6000 dev 2-3 dk sabit hizlarda gidin. (Yapacaginiz hiz önemli degil devir önemli)
Bu sürüsü farkli zamanlarda 1-2 kere tekrarlayin. Bu sekilde motora en az zarar vererek, motor "acilabilir".
bu işi yapan saygın tüm kuruluşlar ve saygın tüm uzmanlar KESİNLİKLE yapmayın diyorsa halen inat etmenin ben bilirim o motoru tasarlayan da kim oluyor adammı onlar modunda bir tavır yanlıştır. şehir efsanesidir gerçek değildir. kimsenin arabasının motorunun canına okutmaya hakkınız yok.
diğer şekilde yaptım motor açıldı bunu hissediorm demek sadece psikolojiktir. hiç bir teknik dayanağı yada kanıtı yoktur oda gerçek değildir.
ayrıca tüm vw motorlarının tam rahat devirlenmeye ve sıkılığını kaybetmeye başlaması 5-7 bin km civarı olur. ilk 1000 kmde değil. tam performansınıda ilk yağ değişim bakımından sonra yapar yani 10 15 bin kmden sonra. 4 farklı vw motorunun rodajını yapmış birisi olarak yazıyorum.
buda onno ustadan
http://int.hurriyetemlak.com/real_estate/emlakyasam/haber_detay.php?cid=10366
2006 yılında yayınlanmış olan “Onno Usta Mektuplar” adındaki kitabın yeni bir serisi için belli hazırlıklar var ancak bu konu biraz da sponsor desteği ile ilgili olduğundan gerekli destek sağlandığında yayınlayacağız. Yeni teknoloji üretimi olan motorların tümünde de rodaj prosedürünün uygulanmasına gerek olmadığı defalarca bir çok yayın organında da vurgulandı ama bunu biraz da eski yılların üretimlerinde var olan sıkı şartların kaldırılması olarak algılanmalı. Rodajı yok diye yeni bir motoru çok sıkıştırmak doğru olmaz. Kim ne derse desin ne pahasına olursa olsun yeni, bir motorun hiç değilse 500 km. gibi bir süre yumuşak karakterli kullanmanın faydası vardır. Yumuşak karakterden kasıt ise küçük viteslerde tam gaz gitmemek, yüksek devirlerde kullanmamak ve aracın maksimum sürate çıkarmamaktır. Aracınızın fabrika verisi yakıt oktanı 95, bu nedenle de üretici firmanın tavsiyesi paralelinde olan yakıtı kullanmanız gerekiyor. Kule gergisi süratli virajlarda çok faydalı bir uygulama olup kullanım emniyeti açısından tavsiye edilir. Aracınızın arka takımı çok özeldir ve arkaya kule gergisi gerektirmez. Ford Transit Connect 74 HP için böyle bir uygulama yapmadım.
-
motor motordur abi, isterse çim biçme makinası olsun.
afedesin büzük yemediği için söyleyemezler gerçekleri. Rodajın hası motosikletlerden kalan muhabbetler zaten şimdi bile sanıyorum suzuki ilk 1000km moturun değişik motor yüklerine maruz kalması gerekir gibi bir sözcük ekledi 1000 km tın tın git demek yerine
sana VW firması oo kardeş neden basmadın diyecekmi sana basılı veriyor zaten :)
sen son rötuşları yapıyorsun olay o. istersen yapma ...
yok termal işler yok yataklar alışsın mış (!) hepsi tırt işler.
alışan rodajlanan tek yer cross hatch pattern üzerinde çalışan segmanlar.
adamlar üreticiler sana diyebilirmi ki basman doğru olacaktır sayın müşterim..
ya sen duvara çakarsan rodaj diye ? :D
0 km araçta tabiki ya aslında çooook detay var ama cidden zor bikere şartlanmışsınız siz azizim :D
alak 2 tane 0 km ben basayım sen bildiğinm gibi yap ölçelim kompresyonlarımızı serviste..
ikimizede şahane diyecekler ama limit atıyorum 190 ise benimki 188 - 189 çıkarken seninki belki 175 - 180 çıkar..
ha ne olur ? hiç bişey... 200 üstü ben basınca uzamaya devam ederim , uzun vadede yağım az eksilir az yakıt yakarım..
motorum daha uzun ömürlü olur çünkü kompresyon segmanlarından aşşağıya sızan sana göre çok çok az olur yada olmaz yanma artıkları motor yağımı kontamine etmez. kontamine motor yağı yataklardan geçmez..
makina mühendisi abimizede sevgiler :) biz o konuyu modifiyemde tartışalı 4.5 sene ben heycanla yazmaya çalışalı 3 sene oluyor Techturkey de bile çok tartıştık bu konuyu Özgün dahil hatrı sayılır bilgili abilerimizle.. onaların kabul etmediği onların büyük emeklerle modifiye motor yaptıklarıydı. göz önünde tutulacak çok parametre vardı kalıplaştırılamazdı. ancak tatlı sertte anlaşmıştık :D
gel gelelim zaten sentetik yağ ile gelen 0 km araç motorlarında egzantrik rodajı olmuş oluyor motor dyno üzerinde full pull asılmış oluyor daha neyine tın tın gideceksin ?
sen deki aman alışsın alışması lazım varsa çapak mapak dökülsün değil mi yepis yeni araç sonuçta ...
peki ya adam ne diyor gel ilk yağını 7500km sonra 15.000km sonra değiştirecem
düşünebiliyormusun olası çapaklarla kirlenmiş bir yağın 15.000km boyunca motor içinde dolandığını ?
yağ filitresi var diye aklınıza geliyor demi :D tebrikler... işler öyle kolay olaydı...
motor sporlarına bakın kaç yarış kullanıyorlar aynı motoru artık hem F1 de hem WRC de...
aaa deyin azizim onlar yarış motoru hiç bizimkilerle bir olur mu ... :D
doğru aydan gelen tozları kalıba döküp piston segman yaptılar onlara uzay teknolojisi var :D
-
ahmet bey yanlş anlaşılmasın görüşüne ve düşünce saygım var ama doğru olan kısmı var ama tamamı değil. bu yüzden yukarıda neden katılmadığımı ve neden önermediğimi kendi tarzımla ifade ettim.
saygılar.
-
http://www.pumaracing.co.uk/runin.htm
http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm
en delisi de bu
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
-
ahmet bey yanlş anlaşılmasın görüşüne ve düşünce saygım var ama doğru olan kısmı var ama tamamı değil. bu yüzden yukarıda neden katılmadığımı ve neden önermediğimi kendi tarzımla ifade ettim.
saygılar.
Yunus biraz cesaret abi :) boşver bey falan aramızda atla deve yaş farkı yok :D
makina işlerine aklı yatan adamsın vesselam konularını takip ediyorum yazılarını severek okuyorum , kalıplamayın kendinizi. araştırmak isteyen herşeyi bulur demek istediğim o.
o öyle diyor onlardan iyi bilinmez demek kendi adıma bir mühendis adayı olarak asla yapımla bağdaşmıyor.
sorgulamak sorgulamak sorgulamak :ok:
-
üstad sorguluyoruz zaten.az çok kendi tecrübelerimde var. bende işi inceliyrum zaten okulda yada sanayide.malum okulda 8. sene olunca öğrencilerden çok doçentlerle asistanlarla takıldığım için makine mühendisliği motor labında baya bir zaman harcıyourz bu konuları tartışıyourz. senin gibi düşünen teknikerde var benim gibi düşünen profösörde asistanda.
-
Yunus ve Ahmet,
Sizin yüzünüzden sıfır km. otomobilim olmayacak hiç.:hih: Dövecem ha!:D
-
abi ben 3 gunluk octavia 1.4 ü daha ilk gun 170 hza cıkardım ya 4 ya 5.vitesdi tam hatırlamıyorum. kötü mü yapmısım acaba?
-
şahane devam :)
0 km de kabaca TEK düşüneceğiniz motorun çalışma sıcaklığına ulaşmış olması ve TAM gaz basıyor olmanız.
amaç motoru BAĞIRTMAK SÜRAT yapmak değil motoru boğmadan TAM gaz hızlanmak hızlanmaları GAZI KÖKÜNE KADAR basarak gerçekleştirmek..
ve yokuş aşşa meyil iniş denk falan geldiğinde ayağınızı VİTESTEYKEN gazdan çekin KENDİ KENDİNE yavaşlasın...
-
abi ben 3 gunluk octavia 1.4 ü daha ilk gun 170 hza cıkardım ya 4 ya 5.vitesdi tam hatırlamıyorum. kötü mü yapmısım acaba?
senden sonraki sahibinin kulaklarını çınlatacağı garanti artk.
-
senden sonraki sahibinin kulaklarını çınlatacağı garanti artk.
Aynı düşüncedeyim sanayi bilgisi hiçbirşeydir. Kimse teknik kullanın sürekli demiyor, otobanda hız sınırı 120 ama 120yi geçmeyin dememişler geçin hız yapın. ama aracın ömrü için ilk kullanımda dikkat edilicek teknikler ve bunları keyfinden yazmamışlar yav illaki bi düşünceleri vardır yoksa hızlı kullanın der adamlar arabanın ömrü azalır yenisini almak gerekir buda onların işine yarar.
Aynen katılıyorum Yunus bey :ok:
-
AhmetH'nin yazdıklarını mantıklı bulduğum için onu yeni doblo'da uyguluyorum.Biraz geçsin sentetik olmayan yağ koyacağım.:)
-
AhmetH'nin yazdıklarını mantıklı bulduğum için onu yeni doblo'da uyguluyorum.Biraz geçsin sentetik olmayan yağ koyacağım.:)
Sonuçları sabırsızlıkla bekliyor olacağız Gökhan Bey.
-
Servisle görüştüm, mineral yağ koyamayız dediler..Fiat'ın önerdiği yağı koyabiliriz dediler..120 TL 'ye yağ ve yağ filtresini değiştirecekler..Şöyle 1000-1500 km olsun hele bi..:)
-
Bir saattir bu konuyu okuyorum, kafa döndü valla. Ben kullanım kılavuzunda dediği gibi yaptım. 1000km zorlamadım ondan sonra her viteste redline a kadar çıkardım ara ara.
Max hız 190km/h diyor katalog verisi ama redline da 197-198km/h civarı oluyor max hız. Ayrıca yakıt değerleri de katalog değerleriyle aynı aşağı yukarı.
İlk aldığımda kullanım kılavuzunda dediği gibi yapmayıpta arabayı zorlasaydım, max hız 200km/h i geçip, yakıt değerleri katalog değerlerinden daha mı az olacaktı? Ya da ne olacaktı?