škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: teyo58 - 25 Ekim 2010, 00:20:05
-
(http://img246.imageshack.us/img246/8285/dsc00188ov.jpg)
sanki arabayı tanıyorum nette dolaşırken rastlarım ali ergün abimin corsasi değil mi dedim :D etkinlik güzel olmuşa benziyor ali abi :)
-
Konuyu gördüm açarken kendi kendime dedim , aha yandık trafikte yanlış birşey yaparken foto çektiler heralde :)
Evet benim arabam ordaki. yanda ucu gozuken motorda geçen gun uygulama fotolarını koyduğum yeşil kawasaki :)
Buda diğer yarısı :)
(http://img69.imageshack.us/img69/7472/66354455931364532702919.jpg)
yaklaşık 600+ Kişilik bir organizasyon düzenledik. Bende hobbyrc nin yönetimindeyim. Çok güzel bir gün geçirdik sorun falan çıkmadı çok şükür..
Daha fazla fotoğraf için bu linke (http://www.hobbyrc.com/forum/threads/58303-24-Ekim-2010-istanbul-park-hobby-rc-bulu%C5%9Fmas%C4%B1) bakılabilir.
(http://img100.imageshack.us/img100/2561/p1020096h.jpg)
-
Bizde babamla RC uçaklara sarmıştık bir ara uygun fiyata benzinli ve menzili uzun modeller bulamadık o yüzde kaldı öyle yoksa güzel bir hobi :)
-
uçak ve helikopter işinde çok yüksek devirlerde dönen ve bıçak gibi keskin paller var. deneyim olmadan uçurmaya çalışınca hastanelik olana kadar yolu var.
Önce simulator çalışmak lazım. hem elin alışması için hemde kimsenin canını tehlikeye atmamak için..
Menzil kumanda ve alıcıya göre değişir. Oyuncak değilde modeller için konuşursak en kötü kumanda bile nerdeyse göz seçemiycek kadar uzakta yayın yapabilir. göz zaten 200 metreden sonra seçmemeye başlıyor..
kaliteli pahallı kumandalarda bu menzil olayı 3-4 km ye kadar çıkıyor. FPV diye bir sistem var. Uzaktan bir ekranla kontrol edilerek uçuş yapanlar bu tip yüksek menzilli kumandaları kullanıyorlar.
yakıtlı motorun zevki başka fakat ayarı sıkıntılıdır.. başlarken elektrikli (brushless motorlu) bir modelle başlamak daha yerinde olur :)
-
Evet öyle ama bulunduğumuz alan geniş rahat ve ormanlık bir yer birde babamın arkadaşı bu işlerde piskopat o gaza getirdi bizi ama fiyatları duyunca biz hemen geri vites yaptık tabi :D
150-200 civarı kaliteli elektrikli modellerde pek bulamadım piyasada sıfır olarak.Nikko nun modellerine baktım ondada fazla çeşit yok.
O babamın arkadaşı sürekli bu işin içinde yurtdışından parça siparişleri koli koli ürünler geliyor adam haftanın 7 günü işyerinde izin saatlerinde otoparkta uçak helikopter vs hangisi yanında olursa onu kullanıyor çılgın bı hobi :D
-
evet fiyatlar biraz pahallı maalesef. özellikte türkiyeden malzeme alamıyorsunuz çok uçuk fiyatlar.
hep yurtdışı çalışıyor çoğu kişi. Gerçi bu detailing işinde de öyle.
ama bir sardınız mı tutabilene aşk olsun:)
-
çok güzel bir hobiniz var tebrikler :)
benimde böyle araçlara ve rc araçları severim,bir ara uçak almıştım ama şarjlıydı benimki benzinliler fena paraydı,tabi şarjın kaldırabilmesi için baya hafif birşeydi hafif bir rüzgarda savrulup gidiyordu bende geri idade ettim :)
ama burda bu işle ilgilenenler var yazlık evin oraya belediye uçak pisti açtı haftasonları atlar onları izlemeye giderim :)
-
ali abi aranıza bende katıldım bende hpi rs4 evo+ aldım bi tane ikinci el henüz çok acemiyim daha motorunu çalıştıramadım :) ama led felan yaptım arka ve önlere bugün gelir gelmez şarj olurken buji ısıtıcı ve rotostartı :) bakalım öğrenecez bu işi birde çalıştırabilirsem benden iyisi yok :D
-
öncelikle bujiyi sök. ısıtıcıya bujiyi tak. Bujinin düzgün kızarıp kızarmadığını kontrol et.
daha sonra motoru çalıştırmadan evvel karburatoru tam açıp yada kumandadan tam gaz verip egzozun üzerine takılan hortumu çıkarıp üfle. bu karburatore daha kısa surede yakıt gitmesini sağlar. yanlız fazla üflersen motor boğulur. üflerken karburatore giden hortuma bak içindeki yakıtın karb. ulaştığını gorunce uflemeyi bırak.
eğer motorun kompresyonunda sıkıntı yoksa ısıtıcıyı taktıktan sonra rotoya basınca birkaç saniye sonra çalışması gerekir.
Çalıştırıp kullandıktan sonra haber ver motor ayarları konusunda da yardımcı olayım. Motorun ısısının 110-120 dereceyi geçmemesine dikkat et;)
-
Şu helikopter yada uçak uçurmakta güzel olabilir :) Aslında otomobillerine merak sarmıştım ama birz pahalı bir hobi.Ama kilometrelerce uzağa uçurmak ekran sayesinde çok zevkli olsa gerek..:)
-
öncelikle bujiyi sök. ısıtıcıya bujiyi tak. Bujinin düzgün kızarıp kızarmadığını kontrol et.
daha sonra motoru çalıştırmadan evvel karburatoru tam açıp yada kumandadan tam gaz verip egzozun üzerine takılan hortumu çıkarıp üfle. bu karburatore daha kısa surede yakıt gitmesini sağlar. yanlız fazla üflersen motor boğulur. üflerken karburatore giden hortuma bak içindeki yakıtın karb. ulaştığını gorunce uflemeyi bırak.
eğer motorun kompresyonunda sıkıntı yoksa ısıtıcıyı taktıktan sonra rotoya basınca birkaç saniye sonra çalışması gerekir.
Çalıştırıp kullandıktan sonra haber ver motor ayarları konusunda da yardımcı olayım. Motorun ısısının 110-120 dereceyi geçmemesine dikkat et;)
sırasıyla yaptım :)
-kumanda ve araç üzerindeki anahtarı açtım
-benzin deposundan birkaç kez benzini pompaladım ve hortumu takip ettim motora gidiyor benzin
-sonra parmağımla egzosu tıkayıp rotostartla 1-2 sn çevirdim
-buji ısıtıcısını taktım ve birkaç sn bekledim
-rotostartla çalıştırmayı denedim
-olmadı bujiden şüphelendim bujiyi söktüm ısıtıcıya dokundurdum akkor haline geliyordu
-aracı boğdum mu acaba deyip hafif yana yatırarak gözledim egzostan birkaç damla benzin geliyordu
-içine baktım piston hareket ediyordu(fakat piston en aşağıya indiğinde böyle ufak bi alanda yay aar gibi bi ses geliyor ama piston hareket ediyor yinede)
-daha sonra tekrarladım işlemleri ancak olmadı
son olarak şüphelendiğim ayar kalıyor onuda o dik olan vidayı sona kadar kapadım ardından 3 tur açtım ama yine olmadı az kıstım az açtım bu değerin üstünde olmadı kafam şişti baya bi çalışsa kendime gelecem :D
-
gökhan abi inanır mısın hiç süremedim ama uğraşması bile ayrı zevk :D
-
Şu helikopter yada uçak uçurmakta güzel olabilir :) Aslında otomobillerine merak sarmıştım ama birz pahalı bir hobi.Ama kilometrelerce uzağa uçurmak ekran sayesinde çok zevkli olsa gerek..:)
evet fakat bu fpv olayı çok ciddi bir yatırım ve deneyim gerektiriyor :)
sırasıyla yaptım :)
-kumanda ve araç üzerindeki anahtarı açtım
-benzin deposundan birkaç kez benzini pompaladım ve hortumu takip ettim motora gidiyor benzin
-sonra parmağımla egzosu tıkayıp rotostartla 1-2 sn çevirdim
-buji ısıtıcısını taktım ve birkaç sn bekledim
-rotostartla çalıştırmayı denedim
-olmadı bujiden şüphelendim bujiyi söktüm ısıtıcıya dokundurdum akkor haline geliyordu
-aracı boğdum mu acaba deyip hafif yana yatırarak gözledim egzostan birkaç damla benzin geliyordu
-içine baktım piston hareket ediyordu(fakat piston en aşağıya indiğinde böyle ufak bi alanda yay aar gibi bi ses geliyor ama piston hareket ediyor yinede)
-daha sonra tekrarladım işlemleri ancak olmadı
son olarak şüphelendiğim ayar kalıyor onuda o dik olan vidayı sona kadar kapadım ardından 3 tur açtım ama yine olmadı az kıstım az açtım bu değerin üstünde olmadı kafam şişti baya bi çalışsa kendime gelecem :D
şunu dene o zaman..
bujiyi motordan çıkar. egzozun ucunu elinle kapat ve buji deliğinden yakıt sıçrıycak kadar yani pistonun tepesine yakıt gelene kadar rotoyu çevir. motorun tepesine taze yakıt gelsin. daha sonra bujiyi takıp tekrar rotoyu çevir. bu şekilde patlatması lazım..
eğer egzozun içi çok fazla yağ ve yakıtla dolmuşsa önce egzozun içindekini aracı yatırarak iyice temizle daha sonra dediklerimi uygula.
-
Evet öyle ama bulunduğumuz alan geniş rahat ve ormanlık bir yer birde babamın arkadaşı bu işlerde piskopat o gaza getirdi bizi ama fiyatları duyunca biz hemen geri vites yaptık tabi :D
150-200 civarı kaliteli elektrikli modellerde pek bulamadım piyasada sıfır olarak.Nikko nun modellerine baktım ondada fazla çeşit yok.
O babamın arkadaşı sürekli bu işin içinde yurtdışından parça siparişleri koli koli ürünler geliyor adam haftanın 7 günü işyerinde izin saatlerinde otoparkta uçak helikopter vs hangisi yanında olursa onu kullanıyor çılgın bı hobi :D
150-200 derken??? TL mi? Öyleyse iyimiş :)
-
evet fakat bu fpv olayı çok ciddi bir yatırım ve deneyim gerektiriyor :)
şunu dene o zaman..
bujiyi motordan çıkar. egzozun ucunu elinle kapat ve buji deliğinden yakıt sıçrıycak kadar yani pistonun tepesine yakıt gelene kadar rotoyu çevir. motorun tepesine taze yakıt gelsin. daha sonra bujiyi takıp tekrar rotoyu çevir. bu şekilde patlatması lazım..
eğer egzozun içi çok fazla yağ ve yakıtla dolmuşsa önce egzozun içindekini aracı yatırarak iyice temizle daha sonra dediklerimi uygula.
aracın komple motorunu söktüm pistondan şüpheleniyordum sağlam olduğunu gördüm sıfırdan ayar yaptım herşeyiyle şuan çalıştırdım ama ayar gerekli gaz yemesi felan iyi değil birde sanki rolanti devri biraz yüksek
-
tamam motoru çalıştırmayı başardıysan güzel.
motor üzerinde 3 tane vida var. biri high speed yakıt hortumunun girdiği yerdeki yukarı doğru uzanan vida..
diğeri low speed vidası. Gaz kolunun karburatoru hareket ettirdiği yerdeki vida.
diğeride rolanti vidası. karburatorun yan tarafında bulunur ufak bir vida üzerinde genelde yay olur..
rolanti yuksekse rolanti vidasını istediğin devire düşene kadar aç. Ayar aşamasında olduğu için biraz yüksek tut. ayarlar bitince rolantininde incesini yaparsın..
ayrıca motor ısındıkça rolanti yükselir.
highspeed i yaklaşık 3-3.5 tur açtıktan sonra motoru çalıştır.
araba kalkarken çok fazla duman atıp yavaş kalkıyorsa, fazla yakıttan boğulup stop ediyorsa low speed vidasını çeyrek tur kısa kısa düzgün hale gelene kadar ayarı yap. Yanlız low speed vidası çok hassastır kısarken az az çevir.
ayrıca low speedi kıstığın zaman rölanti yükselir. low speedi kıstıkça rolantiyi açarsın;)
eğerki kalkarken hiç duman atmadan çok seri kalkıp yakıt eksikliğinden stop ederse, rölantiye düştüğünde yüksek sesle uğultu yapıyorsa low speed vidasını biraz açman gerekir.
bu ayarlardan sonra arabayla gazlarken motor ısısını bir ısı olcer yardımıyla kontrol etmen gerekir. eğer araba hızlandıktan sonra kesiciye girmiş gibi yavaş gidiyorsa ve motor ısısı 70-80 derece gibiyse yuksek hız vidasını kısabilirsin. yuksek hız vidası kısıldıkça aracın hızı artar. bununla beraber motor ısısı yükselir. kep takılıyken motor ısısının 120 dereceyi geçmemesi lazım..
bütün ayarlar birbiriyle senkronizedir biryeri kısınca biryeri açmak gerekebilir.
motoru düzgün ayarlı bir araba rölantide 30-60 saniye stop etmeden durabilir ve gaza bastığında stop etmeden kullanmaya izin verir.
böyle anlatınca kolay gibi görünüyor ama oldukça zordur ayar yapmak. inşallah düzgün anlatmışımdır. denedikten sonra sonuçları bekliyorum;)
-
Gene aklıma soktunuz ya hiç yoktan para harcatıcıksınız illa :D
Maverick strada tc nasıldır güzel alete benziyor? :D
-
strada tc' nin beklendiğinden iyi bir performansı var. Tam F&P ürünü. Tavsiye ederim. Nerden ve ne kadar fiyat aldığınıda söylersen belki biraz indirim yapmalarını sağlayabilirim;)
-
strada tc' nin beklendiğinden iyi bir performansı var. Tam F&P ürünü. Tavsiye ederim. Nerden ve ne kadar fiyat aldığınıda söylersen belki biraz indirim yapmalarını sağlayabilirim;)
Dün akşam oturup neti karıştırdım en ucuz 270 tl ye buldum.Daha uygun yer varmı varsa özelden yardımcı olursanız sevinirim.Kuzenimle anlaşıp ortak almak lazım 1 tane :)
-
bugun içinde pm atarım;)
-
bugun içinde pm atarım;)
Peki bekliyorum eğer fiyat uygun olursa peşinde olabilir :ok:
-
ali abi aracın yüksek hız vidasını tamamen kısıp sonra 3 tur kadar açtım araç çalışmayınca biraz alçak hız vidasını açtım neyse araç çalıştı ama yakıt olduğu gibi dışarı atıyor deli gibi yakıyor alçak hız vidasını kıstım yavaş yavaş rolanti evet devir deli gibi artıyor rolanti vidasını gevşettim düşmesi için biraz düştü rolanti tamam gibiydi ama yakıt su gibi yakıyordu birde gaz tepkileri çok iyi değildi bu yakıt tüketimini nasıl ayarlıycam birde ayarlı bir aracın egzosundan duman mı çıkıcak benimkinden buhar çıkıyor resmen :D şuan araba stop etmiyor ama galiba çok zengin yakıyor sorun şu ki ben zengin değilim :D
-
heheheh :)
egzozdan yağ püskürtüyor sanırım.. eğer oyleyse havada çok fazla olmıycak şekilde sadece içindeki fazla yakıtı yakıp egzoz temizleninceye kadar basçek yaparak gazver. havada devamlı yuksek devirde çalıştırırsan piston kolu kırılabilir dikkat etmek lazım..
neyse havada gaz verip motoru ve egzozu fazla yakıttan arındırdıktan sonra birdaha dene bakalım yine o kadar çok yağ atıcakmı.. eğer oyle çalışmaya devam ederse yüksek hız vidasını 2.75-2.5 tura düşür. ve low speed vidasınıda çok az daha kıs.
low speed fazla kısıksa önceden de dediğim gibi yüksek devirde uğultulu çalışır ve rölanti vidasını açsanda devir düşmez. o arayı kaçırma;)
-
Şu videoya hasta oldum başarılı ! :D
http://vimeo.com/14571633
-
Peki bekliyorum eğer fiyat uygun olursa peşinde olabilir :ok:
250 tl nakit fiyatı.
-
ali abi rolanti tamam gibi biraz açmam gerekiyor sadece frene basınca stop ediyor çünkü :) bugün denedim yaklaşık 1 depoyla 10dk felan sürdüm ama ayar yapması gerçekten zor :D
-
eğer fren yapınca stop ediyorsa, kumanda üzerindeki gaz trimini karburator kapalı durucak şekilde kapat. daha sonra rölanti vidasını istediğin devre yükselene kadar kıs. saat yönünde.
şuan sen kumandadan trimi arttırarak sürekli çok az gaz vermesi için komut veriyorsun. frene basınca karburatoru kapatıyor ve stop ediyor.
eğer karburator tam kapalı vaziyetteyken yada frene basılıyken ayar yaparsan araban frene basınca stop etmez;)