škodaturkey.com

SKODA MODELLERİ => Octavia A5 => Konuyu başlatan: fenomen - 26 Ekim 2010, 20:24:22

Başlık: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: fenomen - 26 Ekim 2010, 20:24:22
Arkadaşlar octiye konulan dizel motor bu teknojımıdır? bluemotion technology olduğunu okudum ve bir depoyla 2450 km gittiğini okudum,bu motor octi de varmı yoksa sistemi nasıldır?
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: hbahadir - 26 Ekim 2010, 20:26:51
varsa 2450 km çok net ! :)
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: dgn - 26 Ekim 2010, 20:30:42
passattaki bmt motorla 2450 km yapıldı aynı motor octide de var ama TRde satılan BMT değil diye biliyorum.Diğer konuda isikayhan hocam greenline(bmt) teknik verilerini vermişti.
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: hakanerdogan - 26 Ekim 2010, 21:12:56
70 litre depoyu fabiama çakak bende yaparım :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: dgn - 26 Ekim 2010, 21:14:47
Alıntı yapılan: hakanerdogan;151540
70 litre depoyu fabiama çakak bende yaparım :D

aynen 1100 km biz yaptık full tepeleme yüklü halde sen 70litre doldursan rekoru kırarsın Abi:D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: mayham85 - 26 Ekim 2010, 21:16:55
hakan senin arabaya 200 kg yük yükleyelm sonra deneyelim :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: hakanerdogan - 26 Ekim 2010, 21:23:18
Alıntı yapılan: mayham85;151546
hakan senin arabaya 200 kg yük yükleyelm sonra deneyelim :D

Ba ba hele laflara... Eee 25 beygirini 50 torkunuda unutma o zaman :lol:
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: mayham85 - 26 Ekim 2010, 21:23:33
:D:D:D:D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: fenomen - 27 Ekim 2010, 00:16:46
bu motordan olan passata sahibinden.com da dün baktım bir tane buldum 52 milyardı 29bin km deydi.gerçekten harika bişey.
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: Ugur A. - 27 Ekim 2010, 08:46:10
Alıntı yapılan: hakanerdogan;151540
70 litre depoyu fabiama çakak bende yaparım :D
7641 km. gidersin sen artık.:D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: hakanerdogan - 27 Ekim 2010, 12:16:46
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;151712
7641 km. gidersin sen artık.:D

Hee, vılayi billayi giderin üstâdım. Ortalama 2 litreden 3500 kilometre :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: turker - 27 Ekim 2010, 14:51:18
10 numara yağ da kattın mı, iyice kalınlaşır daha az yakar :D

Black Motion olur :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: fenomen - 27 Ekim 2010, 15:12:10
Alıntı yapılan: hakanerdogan;151775
Hee, vılayi billayi giderin üstâdım. Ortalama 2 litreden 3500 kilometre :D
:ok::ok::ok:
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: hakanerdogan - 27 Ekim 2010, 19:01:11
Hani yağ falan otobüs kamyon işide, eğer hakkaten ekonomi şart ise, örneğin 45 litrelik deponuza 35 litre euro motorin, 10 litrede kırsal koyarsanız daha az yakar, en az zararlı bu şekilde oluyor, 10 numara yağ falan yaş iş, yapan bi tane Accent Era'cı vardı hatırlıyom hunday forumundan, atını seken kovboyluk resmen :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: SEAHAWK - 31 Ekim 2010, 01:56:37
Yakıt kalınlaştırma olayı mantıklı değil. Maliyet düşebilir, ama verimli yanmayan yakıtın daha az tüketim sağlaması mantıksız.
 
=========
 
 
Öte yandan,
 
1.6 TDI'ın çılgın bir potansiyeli olduğu belli. Ama gene de çok abartmamak lazım. Zira çok sayıda test ve karşılaştırmadan gördüğümüz üzere sıradan bir kullanımda doğal olarak çok düşük tüketim sergileyemiyor. Sitede üzerine konuştuğumuz tekniklerin sergilenmesi lazım ki düşük tüketime dair potansiyeli ortaya çıksın. Eğer 105 hp'nin 105'ini de alırsanız bedelini de ödemek gerek.
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: hakanerdogan - 31 Ekim 2010, 02:43:27
Aslında dediğim kesinlikle doğru, daha az yakıt yaktırır net. Eurodizel kullanımının (ethanol eklenmiş, yani çok daha seri yanıcılığı olan bi yakıttır niye tüketimi artırır diye merak edersen) tüketimi kırsal motorinden biraz fazla artırdığını az çok herkes bilir.

Zira eurodizelin sebepleri var, motorun daha smooth çalışması, enjektörlerin daha yüksek basınç yaratabilmesi için daha akışkan ve parlayıcı yakıt ve en önemliside ekolojik nedenler.

Eurodizelin karbon oranı düşüktür. Dizel motorun ateşlemesiz yakma prensibi karbona dayalıdır. Karbon olan her sıvıyı patlatır. Fakat sarsıntı, kara duman-kurum, enjektör uyumsuzluğu gibi sorunlar çıkar, 10 numara yağları Mercedes Travegolara döküyorlar.

Aştide adama sordum günah değil mi diye, ne günahı lan sevap dediydi, otobüs mazottan başka her şey ile çalışıyor. Adam diyor ki normal mazot koysam 1 milyon kilometrede turbo-enjektör ister, 10 numara koyunca 500.000 kilometrede ister diyor. Aradaki yakıt farkı motor masrafını kaç kere çıkarıyor haberin var mı diyor :D Hem daha ucuz hem daha az yakıyor diyor.

Yani aslında kalın, karbon oranı yüksek yakıtta performans düşebilir, vuruntu olabilir, enjektöre vs. zarar verilebilir, çevre kirletilebilir ama her halükarda daha az yakılır, karbonu çoktur zira.

Benim dediğim tabi çok masumane bir şey, depoya %15 falan kırsal karıştırmak, bi nebze tüketim düşürmeye etkisi kesinlikle olacaktır temin ederim.
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: mertozbek - 31 Ekim 2010, 02:52:08
1,6tdi octavia dsg var bizde sehir içi 55lt lik deposuyla 900 km yapıyor. yazın da ortalama 110-120 km hızla yarım depoyla 650 km gittim (çok kasmadan yapıldı arada 190a fln çıkıldı ama ortalama 2000 devir kullanmaya özen gösterdim) yani o 2000li km ler sadece yakıt deposuyla ilgilidir diye düşünüyorum
edit: şimdi baktım passat ortalama 4,3lt/100km octavia ise4,7lt/100km ama denildiği gibi pasatın yakıt tanki 70lt :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: crash - 31 Ekim 2010, 11:02:02
bu konuyu okuduktan sonra tdi almaya karar verdim :D Rakamlar fena :D
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: SEAHAWK - 31 Ekim 2010, 21:18:03
Alıntı yapılan: hakanerdogan;153070
Aslında dediğim kesinlikle doğru, daha az yakıt yaktırır net. Eurodizel kullanımının (ethanol eklenmiş, yani çok daha seri yanıcılığı olan bi yakıttır niye tüketimi artırır diye merak edersen) tüketimi kırsal motorinden biraz fazla artırdığını az çok herkes bilir.
 
Zira eurodizelin sebepleri var, motorun daha smooth çalışması, enjektörlerin daha yüksek basınç yaratabilmesi için daha akışkan ve parlayıcı yakıt ve en önemliside ekolojik nedenler.
 
Eurodizelin karbon oranı düşüktür. Dizel motorun ateşlemesiz yakma prensibi karbona dayalıdır. Karbon olan her sıvıyı patlatır. Fakat sarsıntı, kara duman-kurum, enjektör uyumsuzluğu gibi sorunlar çıkar, 10 numara yağları Mercedes Travegolara döküyorlar.
 
Aştide adama sordum günah değil mi diye, ne günahı lan sevap dediydi, otobüs mazottan başka her şey ile çalışıyor. Adam diyor ki normal mazot koysam 1 milyon kilometrede turbo-enjektör ister, 10 numara koyunca 500.000 kilometrede ister diyor. Aradaki yakıt farkı motor masrafını kaç kere çıkarıyor haberin var mı diyor :D Hem daha ucuz hem daha az yakıyor diyor.
 
Yani aslında kalın, karbon oranı yüksek yakıtta performans düşebilir, vuruntu olabilir, enjektöre vs. zarar verilebilir, çevre kirletilebilir ama her halükarda daha az yakılır, karbonu çoktur zira.
 
Benim dediğim tabi çok masumane bir şey, depoya %15 falan kırsal karıştırmak, bi nebze tüketim düşürmeye etkisi kesinlikle olacaktır temin ederim.

 
Valla ikna edici değil bu bilgi. Örneğin "Euro dizelin daha çok yaktırdığı bilinir" kısmını ben bilmiyorum mesela. Neye dayanılarak söyleniyor ?
 
Bu konunun chip meselesindeki gibi olduğundan şüpheleniyorum. Daha verimli yanan yakıt alınabilen maksimum gücü arttırıyor. Onu kullanmaya kalktığında da daha fazla yakıyorsun, bu mantıklı. Ama bu yakıtı en az tüketim elde etme amacıyla kullandığımızda verimsiz yanan diğer yakıttan daha çok tüketeceğinden şüpheliyim.
 
Ama tekrar hatırlatayım, maliyet değil, sadece tüketim konusunda bu şüphem.
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: Muhlis OZTURK - 01 Kasım 2010, 09:30:37
Kirsal dizel ile euro-dizelin formulu yaklasik olarak aynidir,  aradaki tek fark, eurodizelin viskozitesi artsin diye icine eklenmis katki maddeleridir, bunun sebebi de, sivilasmayi arttirip, basinc altinda puskurtme yaparken maksimum miktarda pulverizasyon saglamaktir. Kirsal dizel, ve hatta makina yagida elbetteki yanacaktir, ama eurodizel gibi pulverize olmayacagi icin verimi dusuk, atigi yuksek, ve turbo+enjektor ikilisi icin daha yorucu olacaktir. Olaya yakit iceriginden degilde pulverizasyon tarafindan bakmakta fayda var.

not: pulverizasyon dedigimiz sey, yuksek basinc altinda siviyi puskurtup en ince partikul haline getirmek. Ornek olarak sivi puskurten serinletme sistemleri verilebilir.
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: mertozbek - 01 Kasım 2010, 18:39:14
bir arkadasta sorento vardı ilk çıktığı zamanlarda eurodizel de çok yaygın değildi sanırım o zamanlar. örneğin 20 tl lik kırsal motorinle 20tl lik eurodizel aynı km yapıyordu kırsal litre olarak daha çok almasına rağmen
Başlık: Cevap: 1.6 tdi octi'de ki motor!
Gönderen: Crzyboy - 01 Kasım 2010, 22:15:59
Alıntı yapılan: hakanerdogan;151937
Hani yağ falan otobüs kamyon işide, eğer hakkaten ekonomi şart ise, örneğin 45 litrelik deponuza 35 litre euro motorin, 10 litrede kırsal koyarsanız daha az yakar, en az zararlı bu şekilde oluyor, 10 numara yağ falan yaş iş, yapan bi tane Accent Era'cı vardı hatırlıyom hunday forumundan, atını seken kovboyluk resmen :D
İş arkadaşım 2004 model 1.9 JTD doblosuna her mazot alışta 1 litre 20/50 yağ koyar üstüne eurodizel buda motorun daha sessiz çalışmasına ve daha az yakmasına neden oluyomuş..