škodaturkey.com
TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mayham85 - 27 Ekim 2010, 17:08:54
-
okuldan doçent hocalarımızdan birisine ısrarlarım sonucu leon 1,6 tdi dsg aldırdım. aslnda manuel al şeklindeydi ısrarım ama otomatik şart denilince yapcak bir şey kalmadı.
az çok teknik özellikleri biliniyor.
ben hemen test görüşlerimi yazayım.
öncelikle 1,6 tdi makine kesinlikle 5 ileri manuel alınmalı. nedenine gelirsek. 7 ileri dsg şanzıman hemen 70 km süratte bile 7. vitese atıyor devir 1000 1500 arasında kalıyor zorlanıyor araba kendini zor hareket ettiriyor. vites oranlarını hiç sevmedim motorun tork bandı ile hiç uyumlu bulmadım çünkü. alakasız hızlarda alakasız yüksek viteslere alyor. bir ara 40 la falan giderken 5 deydi araba. vites düşüyorum o da bir miktar üstte kalıyor sanki.
ancak dsg nin manuel mod kullanımında 1600 - 2300 devir aralığı kullanımında sanki ciddi ekonomi sağlayacak görüşünü edindim.
S modunda 2. vites esnekliği denedim. 4800 devirde vites yükseltiyor. aslnda motorun güç bandı oldukça esnek ve güzel. ama sanki şanzıman tarafından tırpanlanmış gibi.
birde şu var.eski 1,9 pd makinenin sürüş karakterini iyi bilirim. 2000 devir civarında resmen tork patlaması yaşatır çok güzel devirlenir. bu hissiyatı bu motorda göremedim. sanki homojen atmosferk 1,6 benzinli gibi bir his verdi. ama bunun nedeni bence dsg den kaynaklanıyor. en kral otomatik bile olsa hissiyatı öldürüyor :(
tüketim konusu ise. araç istanbul doğuş esenyurttan alındı. oradan eskişehire gelmişler buralarda gezmişler. 1 depo mazot 730 kmde idi ben bindiğimde genel 2 nolu ekran ortalaması 6,2 lt idi. yakaşık 250 km menzil veriyordu o hali ile. 1 nolu ekrandaki değer hocam nasıl başarmışsa 9,2 lt/ 100 km idi çok fazla geldi. ben arada devirli kullandım arada esnettim bıraktığımda 7,4 lerde falandı ortalama :)
lastikler ise bridgestone gelmiş ve acaip ses yapıyorlar her zamanki gibi.
bu arada 2011 leonların teyp ünitesi falan değişmiş. golf 6 lardaki rcd 310 teybi gelmiş.
-
Bencede manuel alınmalı üzerinede chip yapıldımı süper olur :)
-
Bencede manuel alınmalı üzerinede chip yapıldımı süper olur :)
yani illa ki chip diyorsun kadir,gençlik başka bişey:ok:
-
DSG varken manuel alınır mı yahu :D hayırlı olsun bu arada
-
DSG nin ekonomi öncülüğü malesef bu şekilde düşük devirlerde tutuyor arabayı. Araçta turbo log dan kurtulmadığı için anlık isteksizlikler var malesef.
-
başka bir forumda caddy 1.9 tdi dsg sahibi yeni gelen caddy lerin dsg lerini test etmiş.onun yorumuda seninki ile aynı.1.9 tdi dsg de 1.6 tdi dsg de 105 hp 250 nm tork üretiyor ama 1.6yı kullandığında birazcık daha hantallık hissetmiş.1.9 da senin dediğin gibi daha ataklık söz konusuymuş...1.6 tdi ların genel özelliği sanırım bu
-
...1,6 tdi makine kesinlikle 5 ileri manuel alınmalı. nedenine gelirsek. 7 ileri dsg şanzıman hemen 70 km süratte bile 7. vitese atıyor devir 1000 1500 arasında kalıyor zorlanıyor araba...
Vardır onun bir S modu falan yahu! 1.2 Opel Corsa Easytronic' te bile varken.:blm:
-
Vardır onun bir S modu falan yahu! 1.2 Opel Corsa Easytronic' te bile varken.:blm:
abim S modu var zaten yukarda S modunda 4800 devirde vites atmasndan bahsettim :) ama dikkat çekerim 4800 devirde :D
manuel mod kullanımıda var ama genelde otomatik kullanıcısı kitlenin pek beğeneceğini sanmam.
-
ben kullandım çok memnunm normal modda ekonomi odaklı direk 2000 de vites atıyor 110 gibi de 7.vites 2000 devir oluyor araç tam uzun yolda gidilecek surat :) s modu da performans olarak karsılıyor bence :)