škodaturkey.com

TEKNİK => Otomotiv Dünyası - Diğer Markalar => Konuyu başlatan: mc pherson - 28 Ekim 2010, 00:35:06

Başlık: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mc pherson - 28 Ekim 2010, 00:35:06
Merhaba arkadaşlar,VW grubunun bir dönem kullandığı 1.6FSI 115hp motorlar hakkında artı veya eksi bildikleriniz,kronik sorunlar nelerdir? İkinci el olarak alınacağı için dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? En önemlisi de bu motora sahip bir aracı önerir misiniz? Bu soruların nedeni önümüzdeki baharda muhtemelen bir araç alacağım ve alacağım araçların arasında Golf V 1.6FSI Tour olabilir. Bu araç benim için zayıf bir ihtimal de olsa bilmek istiyorum. Sonuçta seçeneklerimin içinde Audi A3 de var. Bildiklerinizi yazarsanız sevinirim :)
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: ANTARES - 28 Ekim 2010, 01:28:40
Bence TSI motor ciktiktan sonra tercih edilmemesi gereken bir motor. TSI ile karsilastirirsaniz hem daha az performans hem de daha cok yakit tuketimi olacagi icin kesinlikle almayin derim.
Ilk etapta TSI pahali gibi gorunse de zaten yaklasik 100km'de 1 litre az benzin yakarak fazla verdiginiz paranin bir kismini geri alacaksiniz. Daha da onemlisi alacaginiz arabaya 4-5 sene bineceginizi dusunursek, 4-5 sene sonra FSI'i elden cikarmaniz cok zor olabilir.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: hakanerdogan - 28 Ekim 2010, 03:36:51
Bu saaten sonra alınmaz FSI. LPG uygulanması sıkıntı (imkansız değil yapıyorlar ama pahalı), yakıta çok seçici davranan ve günümüzde atmosferiği kalmamış Alman panzerlerine az gelen bi motor, her türlü hüsran olursun.

Ya dizel ya TSI.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: Ugur A. - 28 Ekim 2010, 08:45:21
Alıntı yapılan: hakanerdogan;152071
...Ya dizel ya TSI.
:+1: :kat:  :+1: :kat: :+1: :kat:
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: lrfan - 28 Ekim 2010, 09:20:55
FSI için ölü doğum diyorlar, yanlış da değil, forumlarda okuduklarım, çok kısa bir ömrü oldu. Alt devirleri cansız, 1.6 motora göre. 8V MPI motor daha iyi alt devirlerde.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: Ugur A. - 28 Ekim 2010, 09:36:27
Alıntı yapılan: lrfan;152094
FSI için ölü doğum diyorlar, yanlış da değil, forumlarda okuduklarım, çok kısa bir ömrü oldu. Alt devirleri cansız, 1.6 motora göre. 8V MPI motor daha iyi alt devirlerde.
1.6MPI' da da 2000 d/d' nin altına düştüğünde çekiş sıfıra yakın oluyor. Birisi siyahı birisi sarısı.:wnk::kiki:
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: silver - 28 Ekim 2010, 09:39:51
Alıntı yapılan: ANTARES;152069
Bence TSI motor ciktiktan sonra tercih edilmemesi gereken bir motor. TSI ile karsilastirirsaniz hem daha az performans hem de daha cok yakit tuketimi olacagi icin kesinlikle almayin derim.
Ilk etapta TSI pahali gibi gorunse de zaten yaklasik 100km'de 1 litre az benzin yakarak fazla verdiginiz paranin bir kismini geri alacaksiniz. Daha da onemlisi alacaginiz arabaya 4-5 sene bineceginizi dusunursek, 4-5 sene sonra FSI'i elden cikarmaniz cok zor olabilir.
atay beye katılıyorum bende tsi derim.. golf V Fsi kullanıcısıyım 3 senedir kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım. biraz motor sesi duyarsınız... çok fazla değer kaybedeceğini düşünmüyorum satmayıda düşünmüyorum ... tsi çevik ve atak yakıt fsi den düşüktür...
lpg düşünüyorsanız fsi önermem çünki takılmıyor.. takılsa bile %25 civarlarında tasarrufunuz olur (bu konuda çok araştırdım)
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 11:26:26
FSI motorun kronik sorunları var olduğu bir gerçek. örneğin sabahları ilk çalıştırmada aşırı ses gibi.Onarımı pahalıdır.
 TSI motorlardada kronik sorunlar vardı, piston kırma gibi ama yeni modellerde çözüme kavuştu diyebiliriz.(160hp)
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: silver - 28 Ekim 2010, 11:57:51
Alıntı yapılan: elhanyu;152157
FSI motorun kronik sorunları var olduğu bir gerçek. örneğin sabahları ilk çalıştırmada aşırı ses gibi.Onarımı pahalıdır.
TSI motorlardada kronik sorunlar vardı, piston kırma gibi ama yeni modellerde çözüme kavuştu diyebiliriz.(160hp)
 O sesi her zaman yapmaz oda bir iki saniyedir. sebebi ise fsi motorlarda triger kayışı yerine zincir vardır ilk yağlanma sırasında yapar... bu bir sorun değildir....  bu arada triger kayışı zamanı geldi değiştiryim derdi yok   :ok:
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: efe_38 - 28 Ekim 2010, 12:08:49
golf 5 1.6fsı motoru kullanmış biri olarak söylüyorum bence seçilmemesi gereken bir motor,öncelikle düşük devirden hızlanma yapamıyor illa vites küçültüp devrini aldırıp sonra hızlanabiliyorsunuz heleki rampa yukarı devirde biraz düşükse dip gazda olsa hız artışı olmuyor..
 
hızlanmak istiyorsanız gazın 4/3ünü aşmanız gerek oda fena yakıt tüketimi yapıyor ve dediğim gibi devirli kullanmak lazım..
 
uzun yolda bir tarafını yırttırarak 195-200ü vurdum ama gerisi yok dip gaz 2-3dk gittim gene 200de kaldı..
 
herkezinde dediği gibi tsi alın derdini unutun,bastınmı kaçar fsiden az yakar :)
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: silver - 28 Ekim 2010, 12:24:44
demekki fsi ihtiyarlara göre buradan çıkan sonuç bu :++:
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 13:52:25
bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum

1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.

2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.

3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.

4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.

5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.

6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.

not: eğer ki lpg kullanmayı sevmiyorum benzinde ekonomi yapabilen tatminkar performans arıyorum diyen birisi iseniz fsi kesinlikle üzmez. ama yok arkadaş ben habire yardırcam dip gaz gidicem dokundunmu şahlanacak diyorsanız beklentiler aşırı yüksek ise zaten 122 lik tsi da kesmez en az 160 lık lazım :)
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: silver - 28 Ekim 2010, 14:03:57
Alıntı yapılan: mayham85;152216
bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum
 
1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.
 
2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.
 
3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.
 
4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.
 
5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.
 
6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.
:ok:   :clap::clap::clap:
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 14:07:53
teknik verileri mkV golf için:

Performance

           Top speed: 192 km/h
    Acceleration 0-100 km/h: 10,8 s
             Urban consumption: 8,5 l/100km
    Urban consumption kms: (1 op 11,8)
    Extra-urban consumption: 5,3 l/100km
    Extra-urban consumption kms: (1 op 18,9)
    Average consumption: 6,4 l/100km
    Average consumption kms: (1 op 15,6)
    CO2 Emission: 154 g/km


       Engine

           Cylinders: 4, in line
    Valves per cylinder: 4
             Capacity: 1598 cm3
    Bore x stroke: 76,5 x 86,9 mm
    Compression: 12,0:1
    Max power: 85 kW (115 hp)
    Max power RPM: 6000 rpm
    Max torque: 155 Nm
    Max torque RPM: 4000 rpm
    Fuel system: direct injection
    Engine type: dohc
    Turbo: no
    Catalyst: regular
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mygokhan - 28 Ekim 2010, 14:43:09
1.6 FSI jetta kullanan tanıdığım gayet memnun aracından..Uzun yolda benden az yakıyor :D
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: biralem - 28 Ekim 2010, 17:28:06
Alıntı yapılan: mayham85;152216
bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum

1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.

2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.

3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.

4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.

5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.

6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.

not: eğer ki lpg kullanmayı sevmiyorum benzinde ekonomi yapabilen tatminkar performans arıyorum diyen birisi iseniz fsi kesinlikle üzmez. ama yok arkadaş ben habire yardırcam dip gaz gidicem dokundunmu şahlanacak diyorsanız beklentiler aşırı yüksek ise zaten 122 lik tsi da kesmez en az 160 lık lazım :)

18 temmuz'a kadar golf 2005 1.6 fsi sahibi biri olarak birşeyler yazmak istedim. arkadaşlar birçok şeyi yazmışlar. alt devirler cansız, oldukça gürültülü (dizel değil mi diye çok soran olmuştur bana), benzin sarfiyatı az olmayan, benzin seçen, devamlı lambda sensörü arızası veren bir motor. 1200 kg olan aracı (arkadaş 1350 kg yazmış ama yolcularla beraber hesapladı sanırım) çekmekte zorlanan bir motordu açıkçası. Bakın neler geldi başıma:
1- katalizatör bozuldu: 2750 tl ye değişildi.
2- bir süre sonra Nox sensörü bozuldu: 800 tl ye değiştirildi.
3- daha sonra ısı sensörü bozuldu: 120 tl ye değiştirildi.
4- en son olarak da kaza yaptım ve 9000 tl masraf çıktı. karşı tarafın sigortası ile sol iki kapı, şanzıman değişti. Hemen aracı sattım.

Kısacası bana uğurlu gelmedi.

Hele arıza lambası yandı mı "Felaketim olurdu, ağlardım :) "
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 17:32:30
Alıntı yapılan: tdepkamil;152264
18 temmuz'a kadar golf 2005 1.6 fsi sahibi biri olarak birşeyler yazmak istedim. arkadaşlar birçok şeyi yazmışlar. alt devirler cansız, oldukça gürültülü (dizel değil mi diye çok soran olmuştur bana), benzin sarfiyatı az olmayan, benzin seçen, devamlı lambda sensörü arızası veren bir motor. 1200 kg olan aracı (arkadaş 1350 kg yazmış ama yolcularla beraber hesapladı sanırım) çekmekte zorlanan bir motordu açıkçası. Bakın neler geldi başıma:
1- katalizatör bozuldu: 2750 tl ye değişildi.
2- bir süre sonra Nox sensörü bozuldu: 800 tl ye değiştirildi.
3- daha sonra ısı sensörü bozuldu: 120 tl ye değiştirildi.
4- en son olarak da kaza yaptım ve 9000 tl masraf çıktı. karşı tarafın sigortası ile sol iki kapı, şanzıman değişti. Hemen aracı sattım.

Kısacası bana uğurlu gelmedi.

Hele arıza lambası yandı mı "Felaketim olurdu, ağlardım :) "

katalizör ile sensör bozulmaları hatalı yağ ve yakıt kullanımından kaynaklı. sorunsuz yüzbinlerce km deviren binlerce araç var bu ülkede. nitekim bozulan parçalar bir çok motor türünde bozulabilecek direkt motorun yapısına bağlı parçalar değil.

ağırlık konusuda bizzat aracı bir iddia üzerine kantara çıkartıp elde ettiğim değerdir. o yıllarda katalog ve ruhsat verilerinde ağırlığı düşük göstermek modaydı en boş donanımsız çıplak boş halinin ağırlığıdır o 1200 ülkeye gelen araçların gerçek ağırlığı değil.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: silver - 28 Ekim 2010, 17:32:49
geçmiş olsun ... ama bizde iki tane var şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadık bu demek değilki sorun yaşamayacağız ama 3 senedir benim hiç şikayetim olmadı bu güne kadar... belkide sizin şansızlığınız diyeceğim...
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: biralem - 28 Ekim 2010, 17:37:04
teknoloji şans işi biraz da. dedim ya bana uğurlu gelmedi.

ama yine de birçok kronik sıkıntısı olan bir motor.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 17:38:34
kronik nesi var öğrenebilirmiyiz?

yukarıda yazdıklarınız kronik problemler değiller zira.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: biralem - 28 Ekim 2010, 17:41:30
vw forumuna bir göz atmanızı tavsiye ederim hocam. aynı sıkıntıları yazan yüzlerce kişiye rastlayacaksınız.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 17:44:23
bahsettiğiz vw forumunda fsi konusunda tam tersini yazan bir çok şahısta mevcut. onlardan biriside bir zamanlar bendim.

yukarıdada belirttim. doğru yağı doğru yakıtı koyduğunuz zaman 5 kuruş masraf açmaz.

aynı katalizör 8v lerde var benim tsi dada niye bozulmuyor :)

sizin şansınıza bozulmş. mesela 23 kmde debriyaj yakan adamda var benim gibi 242 bn kmde değiştirende. şimdi o adam debriyaj kroniktir deme hakkına sahip olmadığı gibi sizde söyleyemezsiniz elinizde doğru şekilde alınmış istatistik verisi yok çünkü.

ses konusunuda şöyle açıklayım size. o motor direkt enjeksiyonlu ve CR dizel enjeksiyon ssitemine çok yakın bir sistem bu yüzden dizele yakın ses veriyor. tsi ıda veriyor tfsi ıda verior 10 silindirli r8 in fsi bazlı motoruda veriyor o o motorun karakteridir. her motorun karakteri yapısı farklıdır.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: biralem - 28 Ekim 2010, 17:49:47
lambda sensörü arızasından daha âlâ kronik sıkıntı mı olur? hatta vw Nox sensörü arızasını firma hatası olarak kabul etti ve aracın garantisi bitse bile "İYİ NİYET GARANTİSİ" adı altında değiştirmeya başladı. Doğuş Oto'yu arayıp bilgi alabilirsiniz. Sabahları ilk çalışmada oluşan ses de kronik bir sıkıntı. Zincirleri yağlamadan dolayı yapıyor ancak bir süre sonra bu sesin süresi uzuyor. Servisten bana söyleneni söylüyorum size: FSİ'lerde oluşan genel problem, garantiniz varsa değiştirelim, yoksa 15oo tl. yani servis garanti kapsamında değerlendiriyor sıkıntıyı.

Yanlış anlamayın. FSİ motoru kötülemek için yazmıyorm. Ancak şu bir gerçek: Fsi motor sıkıntıları olan bir motor. 100.000'de alıp 136.000'de sattığım octavia da bile çok daha az sıkıntı yaşadım.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 17:58:20
lambda sensörü motora bağlı bir parça değil egzoz sistemi ile alakalıdır. motorla alakası yoktur. fsi da bozulması dandik yakıtlardan dolayı doğru emisyon değerinde çalışmayacağı için ömrü çabuk biter. ucuz bir sensördür. motor fsi olduğu için değil yanlış yakıt kullanımından bozulur. diğerlerinin tamamıda aynı şekilde. 98 oktan isteyen arabaya inatla 95 diye 92 93 oktan gelen yakıtlar koyulursa olacağı odur zaten.

benim toledoda lambda sensörü ne zaman lpg taktırdım o hafta bozuldu mesela.

ses konusda elimde şuan fsi lı ve aynı parçaları kullanan 2 başka araba daha var neden onlarda sıkıntı olmuyor :)  kronik değilde ondan :)

o motorda sorun yaşayanların %90 ı hatalı yakıt kullanımından yaşayan kişiler.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 18:07:04
durumu en iyi açıklayan fsi motorları en iyi bilen kişiden mesaj:

Alıntı yapılan: endwicklung;836335
Herkese selamlar,
 
Turbo ve atmosferik FSI sürücülerinin bir türlü bitmek bilmeyen ve sonu gelmeyecek gibi görünen oktan merakı üzerine; 105.000'e kadar 100 oktan ve o piyasadan kalktıktan sonra 97 oktan'dan başka deposuna yakıt girmeyen aracıma 95 oktan doldurdum.
 
Amaç; Ben kullandığım yakıt ile memnunken, yine de Doğuş oto'nun tavsiye ettiği yakıtı kullanırsam neler olacağını görmekti.
 
 
 
Forumda 2 yılı aşkın süredir bu makinalarla ilgili fikir yazıyorum, ve yüksek oktanlı yakıt sevdiklerini, yaşanılarn birçok sorunun yanlış yakıttan kaynaklandığını savunuyor ve hatta bazen de "kraldan çok kralcı" olarak anılıyorum.
Sonuçların neler olabileceğini tahmin ederek (adim gibi bilerek) yine de 95 kullanmaya başladım. Dün'e kadar 95 oktan ile yaklaşık 700km yol yaptım.
 
Her zaman kullandığım güvenilir istasyonlardan, tek fark 95oktan doldurmaya başladım.
 
Sonuç şu oldu;
 
Dün akşam üzeri saatlerinde egsoz emisyon lambam, nam-ı diğer motor arıza lambası yandı. ilk kez yandığı için, acaba benimki bozukmu diye şüphelerim vardı sağlammış, sevindim.
 
Forumdaki sohbetlerden bu lambayı birçoğunuz zaten bilirsiniz.
Sorunu doğru vurgulamak ve benzerlerinden ayırt edilmesini sağlamak adına yazıyorum;
Abgass werkstadt uyarısı almadım bilgisayarımdan, rolanti bozukluğu, titreme, gereksiz bir ses, çekiş düşüklüğü, çiğ benzin kokusu v.s. gibi 5 duyu organıma ters gelen herhangi bir durum da yaşamadım. :) Sadece lamba yandı.
 
Ben zaten bu lambanın yanacağından emin olduğum için, lamba yandıktan sonra yakıt tankımda yeter miktarda kaliteli yakıt karışımını sağlayabilmek için 4/1 depo üzeri kesinlikle 95 oktan benzin kullanmıyordum.
 
Acele etmedim, herhangi bir sıkıntı yaratacak mı, benzin sarfiyatı değişecek mi, rolantim bozulacak mı,çekişim düşecek mi gibi sorular için de 50 km civarı yol katettim aynı yakıtla ve sonuna kadar tükettim.
 
Ardından temiz güzel bir istasyona gittim, her zaman tercih ettiğim yerli malı yurdum malı benzin markamdan 40 litre 97 oktan yakıt aldım, ondan önce de yakıt katkısı doldurdum depoma.
 
Yola çıktım tekrar, 40 dakika sonra evimdeydim. Ortalama 40 km yol kat ettim.
 
Evime geldim, otoparka çektim aracımı. Stop ettim. çalıştırdım halen lamba yanıyor.
Üzerine gitmedim, kapattım aracımı kontak açtım. Güzel bir cd koydum 10 dakika müzik dinledim.
 
Tekrar çalıştırdım, lamba sönmemişti. Fakat sönmesi gerekiyordu emindim söneceğinden.
 
O şekilde çalıştırdım 5 dakika rolantide.
 
5 dakika sonra kapattım, kapıyı açıp kapattım aracımı kilitledim biraz bekledim. Yani araca çıkıp girmiş gibi yaptım ve benzin pompasının çalışmasını sağladım. marş bastım.
Lamba yanmıyordu.
 
İşte bu kadar.
 
 
Bazı servislere gittiğinizde bu lamba için, bilmem kaçyüz Liralık egsoz emisyon sensörleri, EGR valveleri, EGT müşürleri, katalitik konvertörler, neler neler değiştiriyorsunuz.
 
Yapmanız gereken sadece makinanıza düşük sülfür oranlı kaliteli yüksek oktanlı yakıt doldurmak ve kullanmak. Bu kadar basit.
 
Bu lambanın yanıp sönmeye başladığı durumlar dışında veya abgass werkstad yazdığı durumlar dışında ki o da net değil, donanım ile ilgili bir sorun yaşayacağınıza ben inanmıyorum.
 
Sadece kullandığı yakıtı değiştirerek forumda kaç tane arkadaşımızı dünya kadar masraftan kurtardık. Forumda EGR valfi arayan, fakat temizletip sonra da farklı yakıt kullandığı zaman lambası sönen ve bin küsür lira masraftan kurtulan arkadaşlarımız oldu tavsiyelerle.
 
Düşük oktanlı yakıt;
1- Çok fazla ısı enerjisi ortaya çıkartıyor; EGT sensörü için arıza olasılığı.
2- Avans dayanımı düşük olduğu için kurum yapıyor; EGR valfi ve boğaz kelebeği için arıza olasılığı. Ayrıca katalitik konvertörün de ömrünü yiyorsunuz.
 
Şimdi bizzat da denedim ve öğreneceğimi öğrendim. Hâla aracımı seviyorum mühendislerin ne kadar çevreci ve aynı zamanda akıllı bir araç yaptıklarına tekrar şahit oldum.
Artık Doğuş Oto'dan resmi bir yazı görmeden asla ve asla bu konuda söylediklerine itimadım yok. Ben ne telefonla aradığımda call centerdan bana 95 kullanmalısınız mutlaka dediler ne de otomobil gazetecileri vasıtasıyla sorduğum sorulara yanıt geldi. Aracımın kitapçığında zaten minimum 98 oktan kullanmalısınız yazıyor. Bu yakıtın Türkiye'de olmaması da mükemmel benzin vergi politkamızın eseridir.
 
Bu iş benim kafamda net olarak bitmiştir.
Bu günden itibaren TSI'da alsam, FSI'da alsam çok büyük ihtimalle 95 oktan kullanmam. Kitapçığına bakarım, ne diyorsa onu yaparım. Başka kimseyi de dinlemem.
 
Sizlerle de paylaşmak istedim. Umarım bundan sonra egsoz emisyon uyarı lambası nedeniyle binlerce lira masraf edenler çıkmaz aramızdan.

buda kaynak adres

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=57058

biraz araştıran azda inceleyn birisinin altında asla yolda kalmaz arıza yapmaz.

mesela bu arkadaş piston kırmış tamamen yanlış yakıt kusurundan.

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=49888
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: AhmetH - 28 Ekim 2010, 20:08:52
ey gözünü sevdiğim  opel  92 oktan bile yakıyor :D
tek yaptığı knock sensörden gelen sinyal ile ignition retard/advance

vw demek  kurtaramıyor paçayı :p
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 20:09:59
Alıntı yapılan: silver;152171
O sesi her zaman yapmaz oda bir iki saniyedir. sebebi ise fsi motorlarda triger kayışı yerine zincir vardır ilk yağlanma sırasında yapar... bu bir sorun değildir.... bu arada triger kayışı zamanı geldi değiştiryim derdi yok :ok:

Bu bir sorundur ! sente ayar ünitesinin içine yağ dolana kadar bu sesi yapar, eğer sente kaçırmasına yol açarsa bir motor için bundan kötü daha ne olabilir ki ?
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 20:24:13
daha bu sebepten sente kaçıran vw olmadığına göre srun değil demekki.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: Birkan - 28 Ekim 2010, 20:37:23
benzinlide direkt enjeksiyonu firmalar yakıt ekonomisi için kullanıyorlar. fsi ların 6 ileri olması da bunu destekliyor. fsi, 1.6 motorlara göre golfün yüksek ağırlığına rağmen güzel değerler yakalıyor.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: efe_38 - 28 Ekim 2010, 20:44:07
ben yunus emre abiye katılıyorum sorun yaşatan bir motor değil,4 senedir hem bindiğim hemde kullandığım bir motordur zaten araç sahibini görseniz allahlık :D böyle bir adama bu motor nasıl dayanıyor dersiniz :)
 
ama arkadaşım bana güvendiği için her zaman bakımını birlikte yaptırırz yani özellikle beni alır,bensizde gitmez :) bakımından 1bin km önce bakımını ayarlarız ve ben hayatta babama bile güvenmem,servisemi güvenecem :D gidip kendi elimizle kapağında mühürü duran yağımızı orjinal filitrelerimizi falan alır vw servisinde çalışan tanıdığı çağırır ve uygun bir yerde bakımını yapardık halada yapıyoruz ve arabada daha tık yok :ok: yani 4 yıldır motoruna daha 1kuruş harcanmadı...
 
ben VW'de şunu bildim şunu söylerim,yağını suyunu zamanında koy belli aralıklarla kontrolünü yap gerisi yalan :)
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 20:51:03
eksantirik zamanlayıcısının asıl görevini yapacağı sırada sıkıntılı çalışmasına bir sorun değil diyorsanız biz bunca zamandır boşuna değiştirmişiz demekki.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 20:52:59
o ses egzantirik zamanlayıcısndan gelmiyor zaten. istisnasız tüm fsi ve direkt enjeksiyonlu vw motorlarında var o ses ki milyonlarca motordan sözediyoruz.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 20:53:47
Nedir sesin kaynağı ?
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 20:55:49
hidrolik lifterlerin içindeki yağın azalması ve zincirin yağlanması. zamanlaycı yada başka zavazingoyla alakası yok. her zamanda yapmaz. uzun süreli beklemelerde yapar. fabrikadan 0 km gelen arabada bile oluyor o ses 200 bn km devirenindede. 1 taneside o sesten yolda kalmıyor

ayrıca zincirli sistemlerde gergi bilya mekanizması bozulmadığı sürece arıza yada problem yaşanmaz.

aynı ses pederin passatta da var benim leondada arkadaşımın gti ındada. alayındada fsi motor var. sorun değildir kendisi milleti dolduruşa getirmeyin.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 21:00:49
Bu bilgiyi size kim verdi ?
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 21:01:29
kendi araştırma ve tecrübelerim + yetkili tarafından açıklama. + olarak 10 larca farklı araçta 2007 den beri ağırlıklı olarak fsi sistemli vw kullanıyor olmanın verdiği tecrübe diyelim.

not: kitapçıktada bu sesin normal olduğu belirtiliyor zaten.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 21:11:25
Olurda yolunuz bir gün İstanbul'a düşerse Maslak Oto Sanayiye beklerim. Bizde tam sizinle aynı anda açmışız servisimizi 2007 senesinde.
 Umarım benim anlattığım ses ile sizin bu zamana kadar duyduğunuz ses aynı değildir !
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 21:15:09
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=27914&highlight=fsi+motor&page=6

bu konudanda okuayabilrsniz.

bir sürü araçta gereksiz yere insanların içi rahatlasın diye servis tarafından garantiden parça değişimi yapılmış. sonuç tekrar çıkıyor. bundna dolayı yolda kalan da yok.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: elhanyu - 28 Ekim 2010, 21:27:23
verdiğin linke bir bakayım dedim. Daha ilk sayfasında benim bahsettiğim sesin nedenini zaten yazmışlar. İsteyen kendi aracında istediği kadar risk alabilir bu kişisel bir tercihtir. Ben acizane tavsiyemi verir gerisine karışmam aslında ama sizin bu kadar net konuşmanız beni konuyu detaylandırmama mecbur bıraktı. Araçta çıkan bu ses 1-2 sn ünitenin yağsız çalışmasından (içine yağ dolana kadar) kaynaklanmaktadır.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: AhmetH - 28 Ekim 2010, 21:34:03
vw mühendisleri öğle yemeği aralarında toplanıyor hadi beyler  bi motor yapak  turbo atak üstüne  enjektörü cins takak benzini dümdüz içeri işetek  diye motor yapıyor  sonra  en basit şeyleri bile unutuyorlar :D

ülen  osman  abii ...  her şeyi unuturum bunu unutmam ülen :kiki:
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mayham85 - 28 Ekim 2010, 21:56:56
konunun ilerleyen sayfalarına bakarsanız sorunsuz devam edenleride görürsünüz.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: silver - 29 Ekim 2010, 10:36:21
Alıntı yapılan: mayham85;152346
hidrolik lifterlerin içindeki yağın azalması ve zincirin yağlanması. zamanlaycı yada başka zavazingoyla alakası yok. her zamanda yapmaz. uzun süreli beklemelerde yapar. fabrikadan 0 km gelen arabada bile oluyor o ses 200 bn km devirenindede. 1 taneside o sesten yolda kalmıyor
 
ayrıca zincirli sistemlerde gergi bilya mekanizması bozulmadığı sürece arıza yada problem yaşanmaz.
 
aynı ses pederin passatta da var benim leondada arkadaşımın gti ındada. alayındada fsi motor var. sorun değildir kendisi milleti dolduruşa getirmeyin.

Yunus beye katılıyorum... Evet uzun zaman beklemede (çalışmayan) bir iki saniyelik ses oluyor. bizde iki tane var fsi ikiside aynı bu bir sorun değildir... sorun olmuş olsaydı vw tüm fsi motorlar sorunlu olurdu... her iki arabada 2005 2007 model ve şimdiye kadar hiç bir ama hiç bir sorunla karşılaşmadık ha bu karşılaşmayacağız anlamına gelmez kul yapısı... yakıt konusunda da 97 oktan olması gerekir 95 sevmiyor kesinlikle kitapcığındaki konulara dikkat ediyorum ve servisine bakım yaptırıyorum (kişisel tercihim) esenkalın
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: mc pherson - 29 Ekim 2010, 14:57:11
İnsanlar VW'den para almıyorlar bunları yazmak için. Bu ses sorun yaratmıyor diyorsa herkes yaratmıyordur. Ayrıca gidip sanayide bu motor 1.6 abi pahalıya gerek yok biz buna 10W 40 yağ koyalım mantığı ile kalın yağ koyarlarsa ses daha da artar. Ben bile biliyorum VW bu araçlarda 0W 30 yağ öneriyor. Hatta IV kasa golflerde bile. Eskiden Castrol SLX vardı şimdi EDGE. Ben bile kendi kullandığım hondalarda bu yağı kullandım ve sessizlik-yakıt tüketimi anlamında faydasını gördüm. Şu anki kullandığımız jazz.da triger zinciri var,0 W30 yağ kullandım ve zaten sessiz olan motoru iyice sessizleşti. Artık sadece CVT şanzımanın uğultusunu duymaktayız :)
Bozuk sensör olayına gelince,sensörleri VW marka değil ya. İlla servisten alınacak diye birşey yok. Tanıdık bir VW parçacısı varsa parça koduna bakarak sensörün hangi marka üretimi olduğu bulunarak yurtdışından siparişle veya Bosch Car Service'lerden tedarik edilebilir. Örneğin bir tanıdığımızın 2004 Civic.inde oksijen sensörü arızalanmıştı ve servis sadece parçaya 550TL fiyat çekmişti 2 sene önce. Parçanın referans numarasından bakarak bosch marka olduğunu öğrendik ve gidip Bosch Car Service'den 150TL'ye alıp taktık. Bu kadar basit olabiliyor. İlla servise bağlı kalmaya gerek yok.
Anladığım kadarıyla doğru yakıt ve yağ kullanımı ile 1.6 FSI motorlar sorunsuz ve keyifli araçlar. Benzinli alacak olsam direk gidip 1.8 Civic sedan alırım. Yakıt tüketimi ve performansı golf 1.6 FSI'dan baya üstün+honda :) Bir tanıdığımız 30.000km.deki gri renk Golf Tour aracını satmayı düşünüyor. Araç sıfır ayarında olduğu için bir ihtimal olarak düşünmüştüm. Temiz bir civic bulamazsam bu aracı düşünebilirim. Bunların dışında Pug 308THP ve Bravo 1.6 multijet aklımı çelmiyor değil,hmm bir de 1.4tsi Leon :) Tüketim ve performans dengesini en iyi Fiat Bravo kuruyor. Bu aracın da Fiat olması aklımda birçok soru işaretine neden oluyor...
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: akrepzeus - 13 Haziran 2013, 15:54:17
Yazdıklarınızı okudum.Sizden ricam uzun süredir çare bulamadığım sorunuma yardım etmeniz.2004 Golf aldım.1 ay kadar kullandıktan sonra araba düz yolda giderken stop etmeye başladı.tekrar çalıştırdım ve devam ettim.motor duruyor ve ben de korkmaya başladım çünkü sollarken ya da arkadan araba gelirken tümden sistemin gitmesi bela getirecek bana.100-110 giderken birden motor duruyor.hız kesmeden tekrar çalıştırıp devam ediyorum.ustalara servise götürdüm.yok.deli olacam.servis bana 6.000 tl masraf cıkardı.usta diyor sen bırak arabayı 2 gün ben teker teker söküp bakacam.servis makınayla kontrol edıyor 4 hata verıyor ama hepsı gecıcı.e dıyorum bunlar neden kaynaklanıyor?araba çalışmasa kolay dıyorlar ama çalışınca bız de anlamadık sen arabayı bırak dıyorlar.o kadar zamanım da yok ayrıca masraf olarak da cok tutacak gıbı.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: BRS99 - 19 Haziran 2013, 12:24:57
Aman usta allah muafaza sakın bulaşma bence dizel gibi çalışıyor performans berbat yakıt tüketimi fazla o tarz bişeyler bakıyosan en iyi CİVİC 1.6 125 HP bak.
Başlık: Cevap: VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz
Gönderen: BRS99 - 19 Haziran 2013, 12:28:10
Alıntı yapılan: akrepzeus;436504
Yazdıklarınızı okudum.Sizden ricam uzun süredir çare bulamadığım sorunuma yardım etmeniz.2004 Golf aldım.1 ay kadar kullandıktan sonra araba düz yolda giderken stop etmeye başladı.tekrar çalıştırdım ve devam ettim.motor duruyor ve ben de korkmaya başladım çünkü sollarken ya da arkadan araba gelirken tümden sistemin gitmesi bela getirecek bana.100-110 giderken birden motor duruyor.hız kesmeden tekrar çalıştırıp devam ediyorum.ustalara servise götürdüm.yok.deli olacam.servis bana 6.000 tl masraf cıkardı.usta diyor sen bırak arabayı 2 gün ben teker teker söküp bakacam.servis makınayla kontrol edıyor 4 hata verıyor ama hepsı gecıcı.e dıyorum bunlar neden kaynaklanıyor?araba çalışmasa kolay dıyorlar ama çalışınca bız de anlamadık sen arabayı bırak dıyorlar.o kadar zamanım da yok ayrıca masraf olarak da cok tutacak gıbı.


Gaz kelebegi mi bogaz kelebegi mi ne öyle bir parçadan dolayı yapıyor muhtemelen bi tanıdıgın 98 POLO'da vardı birebir aynı sorun gaz kada bogaz kelebeği mi ne olacak o değişti sorun kalktı çok maliyetli değil dene bir bence. İstanbul'daysan Özel Servis Olarak ÖZELCİ Bostancı Sanayi ;)