škodaturkey.com
GENEL => Paylaşım => Konuyu başlatan: hakanerdogan - 12 Kasım 2010, 19:00:19
-
Evvelinen yağımı değişesim vardı. ABD'ye gitmeden değiştimdi en son, 6.800 km falan oldu ben gelince baya bi bindim birde aradan te 6 ay geçti artık çamurun evladı olmuş o yağ hemen dedim fırsat gideyim halledeyim.
Sırf yağ bakımı olduğundan mütevellit yetkili servise gitmedim. VAS bağlantısı ve aracın siciline işleme durumu olmadı haliyle. Başlarım zaten yetkili servisine araç kayda girsin diye yıllardır soyulup duruyoz lan ne sattığımız ne satacağımız var. :++:
Gittim efendim klasik Mobil 1 5-30 ESP tam sentetik yağımı aldım. 80 TL o tuttu Şah Makinadan. Babalar gibi MAHLE yağ filtremi aldım, 10 TL o tuttu.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00236.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00237.jpg)
Lan dedim bunu nerde değişmeli. Bir kaç yere sordum hoca liftini ve anahtarını kullanayım falan fişman olmaz dediler. Ya para istiyolar ya da biz yapak diyolar.
Baktım olacağı yok kendim değişemiyecem, o zaman arabayı bilen birine değiştittireyim dedim, Lojistik Skoda'ya gittim adam 15 TL'ye değiştirdi. Parayıda almadı bile ordan çıktım meğersem vermeyi unutmuşum geri döndüm öle verdim diyom niye istemediniz, adamla muhabbet oldu ikramda falan bulundular, dedi yav nolacak zaten bi daha gelirsin garanti demez mi :++::++::++:
Sonuçta TDI'ın yağ bakımını Mobil yağ ve Mahle filtre ile işçilik dahil 105 TL'ye yaptım. (dizel bakımı pahalı diyenlere duyrulur.) Yetkili servis Shell kanalizasyon sıvısını motora 120 liraya iteliyor, filtreye 38 TL alıyor, işçiliğede garanti 50 dayıyor, biline. 200'den aşağı çıkılmaz ordan, hiç çıkamadım yani.
Hadi hava ve polen filtreside değişmiş olsam yine orjinal parça ile 105+30=135 olurdu max.
Hadi ordan çıktım Balgat Doğuş otoya gittim mayham85'in araba orda yatıyor elektronik arızadan onunla buluşup İnanç Abi'nin (crash) yanına gittik hem hayırlı olsun hemde test maksatlı :)
Saolsun kendisine çok çok teşekkür ediyorum burdanda Golf TDI DSG aracı test ettirdi kullandık çevreyolunda.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00238.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00243.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00239.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00242.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00241.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00244.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00246.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00247.jpg)
Şahsi yorumlarıma gelecek olursak arabayı tanıtayım biraz, DSG şanzımanlı 1.6 TDI 105 bg ESP'si ve Alcantara döşemesi olup, kliması olmayan bir test aracı.
Motor-Performans olarak değerlendireyim ilk, hayatımda ilk defa DSG kullandım, diyorlar işte eski otomatikler gibi performansı törpülemiyor vs... falan geç hikaye, babalar gibi törpülüyor. Ha eski otomatikler gibi çok yaktırmıyor o ayrı mesele. Zaten araçta her şey ekonomi odaklı düşünülmüş.
Araba net kıçını kaldıramıyor yiyelim içelim hesabı bilelim şimdi. Bende Cadillac'tan inmedim yani traktöre bindiğimi herkes biliyor. Araba gitmiyor hocam. Öle benim 1.4 TDI'a boy boy nah geçirir, biraz ilerde gider o kadar. PSA'nın 1.6 TDCI'sı gümbür gümbür bunun anasına avradına atlar. 500 kere Focus sürdüm kuzenimde şirket aracı olarak vardı mazotu sömürürcesine binerdim beleş diye çatır çutur yürüyeni vardı arabanın.
Gaz pedalı BMW pedal tipinde ve inanılmaz kısa mesafede kick down butonuna değiyor size pek sürüş için devir ayarlayacak boşlukta hassasiyet bırakmıyor.
O pedalla o araba zevklen sürülmez net.
DSG'ye geçecek olursak hakkaten manuel şanzıman insana Allah'ın lütfu onu anlıyorsunuz. O ne ulan :D 50-60 ile gidiyorsun 7'ye geçirmiş, bi defol hoca ya adam mı saçiyon :D
Hani dersin ya ekonomi odaklı o yüzden yapıyor diye, işte en sinir edici nokta burada başlıyor, 50 ile Protokol Yolunda gidiyorum, kamyonu sollayacam, gazı ittirince ne mümkün yemesi, vites düşürmesini bekleyeceksin, bak önce kick-down edeceksin, bi kaç saniye algılama süresi var, eder etmez düşürmüyor bildiğin bekliyon Ziraat kuyruğunda bekler gibi. Net.
Bir vites düşürüyor, olmuyor onuda yemiyor hop bi tane daha düşürüyor, ulan hâla 5'te, sen bekliyosun ama o GİT-Mİ-YOOOOOR :++::++::++::++::++:
Lan ben fabiada 5'te 90 sabit giderken kamyonu almam gerektiğinde bi debriyaj bi aragaz çekiyom red kestirirken 3'e kütür küttür... Hani motoruna kabahat bulmuyorum ama DSG'nin yapay zekası biraz gerizekalı.
Gelelim iç mekana. İşçilik güzel, kapının her yeri lastikli falan ne yol ne rüzgar sesi hiç biri yok. Ama o konsol öle biner binmez böle beğenimi falan toplamadı yani vay be bak yapmışlar diyemem, Yeni Astra daha daşşaklı iç mekan konusunda, Golf aynı klasik VAG hiç bi ilerleme yok. Roomsterıda Fabiayıda eski VW'leride hatırlatıyor bilindik. Çarpmadı yani öle beni albenisi yok.
Çok hoşuma giden noktası yol bilgisayarı, yağ sıcaklığına kadar güzel okunaklı bir ekrandan gösteriyor, başarılı.
Koltuklar rahattı, memnun kaldım.
Arka diz mesafesi 191 cm'lik ben sürerkende yolcuykende kimseye rahatsızlık vermeyecek derecede kâfi. Başarmışlar o konuyu. Ama Bolu Tüneli gibi şaft tüneli var ortada hemen hemen koltuk ile aynı seviyede :D :D
Motor inanılmaz sessiz, eski VW'nin TDI karakterinden eser yok, keza araç yalıtımı öyle inanılmaz sessiz geldi bana bir dizel makineli araç için. Uğraşmışlar o konuda belli. Kapılar tok güzel kapanıyor.
Sonuç olarak DSG rezaleti ortadan kaldırılıp manuel şanzıman ile binildiğinde gayet hoş araç fazla insana ''bu ne lan'' dedirtecek bişiyi yok. Zaten hiç risk alınmamış araç yapılırken her şey bilindik aynı :lol: :lol:
Ama o parayı bu arabaya verir miyim? ASLA......
İnanç Abi'ye tekrar çok teşekkürler.
-
Güzel bir inceleme olmuş fabişde rahatlamıştır 6 ayda bir yağ değişiyor daha ne isterki :D
Golf e gelicek olursak dizel-DSG uyumsuzluğunu bir çok forumda okudum herkes sürekli üst viteste tutup tork bandından düşüyor diye yorumlar yazmıştı haklılarmış demek :)
Tek albenisi o gösterge paneli siyah tabanın üzerine beyaz aydınlatma çok şık duruyor maxi-dot da bir o kadar öyle birde dayanıklılık konusunda güven verici.En ilgç yanıda jantları bildiğimiz kapak jant :D
O ortadaki tünel octavia FL dede aynı şekilde git gide yükseliyor amaçları nedir anlayamıyorum bu iç tasarımda cıtroen çok başarılı C4 picassoda o orta tünel yok ve arkasa baya baya rahat yani en azından ortada oturanın dizleri azına girmiyor ha bu sefer derler araba 4 kişilik tayyip amca 3 çocuk istiyor yapcak bişey yok :D
Birde şu filtreler konusunda iyice kafam karıştı her bakımda farklı filtre alıyorsun abi anlayamadım bir önceki bakımda MANN marka almıştın?:D
-
Güzel bir inceleme olmuş:)
Ne yalan söyliyeyim 1.6 tdı dan güzel bir performans bekliyordum ama bir kez daha anladım tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor.DSG konusu zaten ap açık ortada uyumsuz bir şekilde çalışıyor.
Test aracı sanırsam highline model klima olmadığını İnanç Abi daha önceden söylemişti.Yanlız araç highline olmasına rağmen kendiliğinden kararan dikiz aynası yok.(nedense gözüme o takıldı:D)
Golfün parasına hak edmediğine katılıyorum zaten öncedende söylüyordum.Donanımlı bir golf yerine passat alınabilir.Hatta daha az paraya golften daha donanımlı bravo alınabilir.
İnceleme için Teşekkürler.
-
Rica ederim hakancım.Başımın üstünde yeriniz var herzaman.Hem ne güzel tanışmış olduk çok iyi oldu gerçekten.Kırk yılda bir geliyosunuz zaten bi test yaptırmadan göndermezdim sizi :D Scirocco yerinde olsaydı onla çıkardık ama bunada şükür diyelim :) Bu arada araç comfortline belirtmekte fayda var ;)
-
bileydim bende gelirdim 100 m yakınınızdaydım... :)
-
Birde şu filtreler konusunda iyice kafam karıştı her bakımda farklı filtre alıyorsun abi anlayamadım bir önceki bakımda MANN marka almıştın?:D
Yav aynı be olum hepsi, Mann, Mahle, Knecht, Hengst... Bunlar iyileri. VİKA'dan uzak dur yeter :lol:
Güzel bir inceleme olmuş:)
Ne yalan söyliyeyim 1.6 tdı dan güzel bir performans bekliyordum ama bir kez daha anladım tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor.DSG konusu zaten ap açık ortada uyumsuz bir şekilde çalışıyor.
Test aracı sanırsam highline model klima olmadığını İnanç Abi daha önceden söylemişti.Yanlız araç highline olmasına rağmen kendiliğinden kararan dikiz aynası yok.(nedense gözüme o takıldı:D)
Golfün parasına hak edmediğine katılıyorum zaten öncedende söylüyordum.Donanımlı bir golf yerine passat alınabilir.Hatta daha az paraya golften daha donanımlı bravo alınabilir.
İnceleme için Teşekkürler.
Volkswagen gerçekten çok büyük bir şey başarmış, ismini ve güvenini satıyor. Helal olsun adamlara. Ticariden çok büyük nam yaptılar fiatların fordların yanında çok kıral kaçıyor VW ticariler.
Rica ederim hakancım.Başımın üstünde yeriniz var herzaman.Hem ne güzel tanışmış olduk çok iyi oldu gerçekten.Kırk yılda bir geliyosunuz zaten bi test yaptırmadan göndermezdim sizi :D Scirocco yerinde olsaydı onla çıkardık ama bunada şükür diyelim :) Bu arada araç comfortline belirtmekte fayda var ;)
Valla çok saol abi buda yeterli bu da güzel, Şirokko'ya daha çok var sora yine geliriz yaparız inşaallah kısmet olursa ;)
-
Hakan'cım bu incelemeyi Golf için değil Sen yazdın diye okudum.
Golf'e gelince.. 105 beygir ve kick-down'da tek tek vites atıyor öyle mi?.. Bir daha arkadan yeni Golf sellektör yaparsa, sağ ayağımla gaza basıp, sol elimle aynadan hareket çekeceğim..
Dış görünüş 10 numara ancak ön panel hiç hoş değil, Scirocco'ya da dıştan hasta olup, içten "-nasıl yani?" demiştim.. Ama o en azından gavur gibi gidiyor..
İnceleme için teşekkürler.. Sen uçlu kalem bile incelesen okurum. Eline, emeğine, Seni böyle matrak yetiştirenlere sağlık :D
-
Hakan'cım bu incelemeyi Golf için değil Sen yazdın diye okudum.
Golf'e gelince.. 105 beygir ve kick-down'da tek tek vites atıyor öyle mi?.. Bir daha arkadan yeni Golf sellektör yaparsa, sağ ayağımla gaza basıp, sol elimle aynadan hareket çekeceğim..
Dış görünüş 10 numara ancak ön panel hiç hoş değil, Scirocco'ya da dıştan hasta olup, içten "-nasıl yani?" demiştim.. Ama o en azından gavur gibi gidiyor..
İnceleme için teşekkürler.. Sen uçlu kalem bile incelesen okurum. Eline, emeğine, Seni böyle matrak yetiştirenlere sağlık :D
Yo estagfurullah saolun.
Şimdi VW'cilerin hatası nolmuş biliyon mu abi DSG konusunda, kick down etme mantığını benzinli gibi düşünmüş gavatlar. Tam faşist mantığı işte hiç flex zeka yok.
Gömüyon gazı patır patır indiriyor vitesleri araba geliyo 4200-4300 devre. Benim 1.4 TDI'dan bi 600-700 daha fazla max. çevirebilitesi var, 5000'e yakın döndürüyor namussuz. Motor iyi süper 10 numara ama şanzımandaki salaklığa gel.... ;
Ne diyoduk, kick ettim 4000+ bi devre geldi. Aha şişti lan araba. Dizel olum bu, sakat mısın sen, 4000'den sora yer mi la? Dizel şişer, belli bunlar çocukluğunda bizim gibi traktör tepesinde büyümemiş pulluğu takınca yüksek devirde traktörün gitmeyeceğini, orta devirlerde dizelin balyoz gibi kudretini indirdiğini nasıl bilmezler nasıl anlamazlar şaka gibi.
Ya da boru gibi biliyorlar ama yeniden yazılım yapmak zor gelmişte olabilir, sanki la şu TSI'dakinin oranı az uzat aha dizele tak demiş işi bitirmişler gibi.
Kick ettin mi dizelde ivme lazımsa, zaten devir bandı az olan motorda önce düşünecen, motorun anırması mı önemli yoksa optimal devir-tork-beygir bandında maximal ivmeyi sağlamak mı ???
O yüzden kickledin mi şöle 3250 civarı devirlerin etrafından yese daha tatlı kullanım hissiyatı verecek.
Şunuda söliyim bu araba ile DSG'de ekonomi yapmak için kasılıp durusun. Sürekli oynıyacan vitesle. Düz yolda gitsen 50 km/s'de 7'ye alıveriyor, sonra rampa mampa gelince gömçür gazı ve bekle ki 3. vitese düşsün, tak tak tak ... düş babam düş....
Zaten engebeli coğrafya memleketimde lan şunu 2000'lerde tut, az iteleyince 2500-3000 olsun bayılmadan gitsin, yok öle bişi haaa.....
1500 devre düşer 7. viteste, azcık hızlanman gerekir, gazı itersin (yaşadığım olay yokuş yukarı) yemez, e az bastın vitesde düşürmüyor ya da düşürsün diye 10-15 saniye bekliyeceksin, sora zekerim lan bu işi kıçını kaldır godumun arabası diyip kick.... Aha yakıtın ırzına geçti.
Hasılı kelam Hollanda gibi ülkelerde çok süper gideri var kanımca engebe cart curt olmucak :++::++::++:
1.6 TDI ve DSG olmamış, hiç olmamış.
-
Hakan abi böyle anlatım yaptığın yazılarını çok beğeniyorum. oldukça doğal yazıyorsun:D
güzel anlatım olmuş. İyiki manual vites var diyorum:)
-
Hakan abi böyle anlatım yaptığın yazılarını çok beğeniyorum. oldukça doğal yazıyorsun:D
güzel anlatım olmuş. İyiki manual vites var diyorum:)
Estagfurullah ''Abi'ye gerek yok, 22'yim ben ;)
-
daha önce leon da kullandıktan sonraki yorumlarım bu şekildede net görülmüş oldu. 1,6 tdi da eski 1,9 hissiyatı zevki yok. en kral şanzımanda olsa dsg törpülüyorzevki buda bir gerçek.
-
Güzel bir inceleme olmuş fabişde rahatlamıştır 6 ayda bir yağ değişiyor daha ne isterki :D
Golf e gelicek olursak dizel-DSG uyumsuzluğunu bir çok forumda okudum herkes sürekli üst viteste tutup tork bandından düşüyor diye yorumlar yazmıştı haklılarmış demek :)
Tek albenisi o gösterge paneli siyah tabanın üzerine beyaz aydınlatma çok şık duruyor maxi-dot da bir o kadar öyle birde dayanıklılık konusunda güven verici.En ilgç yanıda jantları bildiğimiz kapak jant :D
O ortadaki tünel octavia FL dede aynı şekilde git gide yükseliyor amaçları nedir anlayamıyorum bu iç tasarımda cıtroen çok başarılı C4 picassoda o orta tünel yok ve arkasa baya baya rahat yani en azından ortada oturanın dizleri azına girmiyor ha bu sefer derler araba 4 kişilik tayyip amca 3 çocuk istiyor yapcak bişey yok :D
Birde şu filtreler konusunda iyice kafam karıştı her bakımda farklı filtre alıyorsun abi anlayamadım bir önceki bakımda MANN marka almıştın?:D
o olay hepsinde yok. 2011 comfortline larda alaşım jant standart artk.
-
benim dikkatimi başka bir nokta çekti şimdi cidden bu araç klimasızmı yani bir dünya para veriyorum tdi + dsg alıyorum ama klima yok ha ya ne biçim iş bu arkadaş ya bazen fransız araçlarına japon araçlarına kızıyoruz ama hiçbiri bu kadar fahiş fiyatlı araçta klimayı çalmıyorlar ayıptır günahtır yaw
-
Muhtemelen test aracı diye Rus falan versiyonu koymuşlardır. Yoksa 0 km satılanlarda var canım :D
-
güzel bir eleştiri olmuş tebrikler.aklıma direk gidiş geliş yollarda konvoy halinde rampada sollamaya çıkmak istemeyeceğim bir araç olarak şekillendi
-
Muhtemelen test aracı diye Rus falan versiyonu koymuşlardır. Yoksa 0 km satılanlarda var canım :D
yok yok onlardada klima yok işte kanıt
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-950-km-de-34368750/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-golf-6-tdi-105-hp-comfortline-0-km-34193819/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-sahibinden-2011-dizel-golf-34471790/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-0km-sunroof-dsg-otomatik-beyaz-31707340/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-sahibinden-2011-model-golf-32147770/detay
işe bak yaw 44 bin en az verecem aracı alacam sonra arkadaşlar binecek ve aramızda geçecek muhabbett
-vay serkan güzel araç yeni golf demi bu
-evet yeni aldım aracı
-hadi bi tur atalım bakalım araca
-(klima yok biliyom ya cam açıyom hemen)
-ya kaça aldın aracı ne var özellik
-44 bin saydım hemide keşş alcantra döşeme var kıl var tüy var
-ya serkan kapat şu camı klimayı aç ne pinti adam oldun sen ya
-ya klima sağlığa zararlı diyolar ne gerek var hem havada güzel
-olum cimrilik etme aç şu klimayı serin serin bi kordon turu yapalım
-(ve işte bittiğim andır)
-serkan nerde bunun klima tuşu vw iyi saklamış bu sefer bak güzel araba
-(benim surat yerde 44 bin verdim klima yok ta denmezki şimdi)
:aman::aman::aman:
-
yok yok onlardada klima yok işte kanıt
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-950-km-de-34368750/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-golf-6-tdi-105-hp-comfortline-0-km-34193819/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-sahibinden-2011-dizel-golf-34471790/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-0km-sunroof-dsg-otomatik-beyaz-31707340/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-sahibinden-2011-model-golf-32147770/detay
işe bak yaw 44 bin en az verecem aracı alacam sonra arkadaşlar binecek ve aramızda geçecek muhabbett
-vay serkan güzel araç yeni golf demi bu
-evet yeni aldım aracı
-hadi bi tur atalım bakalım araca
-(klima yok biliyom ya cam açıyom hemen)
-ya kaça aldın aracı ne var özellik
-44 bin saydım hemide keşş alcantra döşeme var kıl var tüy var
-ya serkan kapat şu camı klimayı aç ne pinti adam oldun sen ya
-ya klima sağlığa zararlı diyolar ne gerek var hem havada güzel
-olum cimrilik etme aç şu klimayı serin serin bi kordon turu yapalım
-(ve işte bittiğim andır)
-serkan nerde bunun klima tuşu vw iyi saklamış bu sefer bak güzel araba
-(benim surat yerde 44 bin verdim klima yok ta denmezki şimdi)
:aman::aman::aman:
Bu ciddi mi ya???????:(
hangi marka kaldı klimasız?
-
44.000 TL saysan iyi bizim kullandığımız test aracı 55.700 TL :D :D Ama klima yok :++: :++: :++:
Kaza bela gelmiş bi parti :D :D
Kliması şakası bi yana alt tarafı 1.6 dizel otomatik bir Golf için 55.700 çok ciddi para.
Daha üst vergi dilimine tâbi 1.8 lt CVT şanzıman Mitsubishi Lancer bile 51.000 lira yav.
-
Estagfurullah ''Abi'ye gerek yok, 22'yim ben ;)
Tamamdır bilmiyordum:)
-
Yuh ! klimasız nasıl sattılar yahu :kiki: Bana bedava verseler almam :D Zaten hepside aldığı gibi pişman olup satışa koymuş :D
-
satacak araç bulamayınca rusyaya giden partiden araç çekmişler ondan klima yok araçlarda :)
-
yanlış sipariş sonucu oluşan bir aksaklık diyebiliriz ;) araç yetiştirememekten değil.Araç yetişmiyor diye klimasız araç sipariş ederek karizmayı sıfıra indireceklerini sanmıyorum :D Araç yoksa şimdiki gibi 3-4 ay sıra verirsin olur biter.İsteyen alır isteyen almaz.
-
eline sağlık hakan güzel yorumlarınla aydınlattın bizi..
-
Hakan kısacak özetlersek; DSG + TDI = Big problem diyorsun yani.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00236.jpg)
Bu ikiliyi benim makineyede tavsiye edermisin Hakan.
-
Hakan kısacak özetlersek; DSG + TDI = Big problem diyorsun yani.
Bu ikiliyi benim makineyede tavsiye edermisin Hakan.
dizelse evet sadece hakan değil tüm forum tavsiye eder..castrolu falan bi kenara atın gitsin.
-
Yani fena yağ değildir :)
-
Az önce inanç beye uğradım... Tanıştık... okadar yakın almama rağmen bugün eksoz muayenesi için gittim Eskihisar a... biraz sohbet :) skodaform sayesinde güzel insanlarla tanışma fırsatımız oluyor... emeği gecen herkese teşekkürler...
-
Az önce inanç beye uğradım... Tanıştık... okadar yakın almama rağmen bugün eksoz muayenesi için gittim Eskihisar a... biraz sohbet :) skodaform sayesinde güzel insanlarla tanışma fırsatımız oluyor... emeği gecen herkese teşekkürler...
Tam ben yazacaktım hasan abi benden önce davranmış.Tanıştığıma çok memnun oldum hasan abi.Söylediğim gibi bol bi vaktinde gel en azından bi çayımı kahvemide içersin abi.Bu arada servis olayınıda kafana takma abi sen bize getirmeye devam et aracı ben aracını gözetim altında tutarım :)
-
Yani fena yağ değildir :)
Yaklaşık 1-1,5 senedir castrol edge 5w40 turbodizel kullanıyorum, fark yaratır mı?
*
Yağ filtresini ve hava filtresini devamlı orginal alırım ben ama hangi marka bilmiyorum.
-
bence aracın için çok basit hele sıcak soguk düğmeleri.o nedir yaa polo da bile digital bunda nasıl böyle olur
(http://i938.photobucket.com/albums/ad224/hakanerdogan/DSC00239.jpg)
(http://mky034.sitemynet.com/mynet_resimlerim/vw_polo-gti-01-1024.jpg)
-
Bu sınıfın kıralı Yeni Astra imiş onu anladım. Golf molf yalan çocuk kandırmaca...
-
esas yalanın allahı astra be hakan
-
Sanırım yazıyı tam anlamıyla okumadınız sadece fotolara baktınız.Klima yokda ondan.Bildiğimiz havalandırma düğmeleri var ;)
-
Sanırım yazıyı tam anlamıyla okumadınız sadece fotolara baktınız.Klima yokda ondan.Bildiğimiz havalandırma düğmeleri var ;)
klimanın olmadıgını zaten önceki mesajlarımda belirttim bana havalandırma dügmeleri basit geldi.
-
esas yalanın allahı astra be hakan
Golf hakkında hiç yorumum yoktu önceden, dün ilk defa girdim içine ve fikir sahibi oldum, orta konsol, direksiyon falan Astra'da daha hoş, uğraşılmış belli, VW gibi yılların klasiği değil değişim var öncekilere göre.
Üstüne üstlük bugün bir Enjoy Plus 1.4T 140 bg Astra 43.000 TL iken hiç beceremem Golf'ü :D
Resmen amblem satıyorlar o dün bindiğin Golf'e 50-55 milyar veren salaktır.
-
klimanın olmadıgını zaten önceki mesajlarımda belirttim bana havalandırma dügmeleri basit geldi.
Klima olmadığı için zaten koyamıyor adam dijitalini.
-
Leon var birde beyler lütden gözümün bebeği o benim için ayrıca bu sınıfta kral focustur bence hem motoru hem fiyatı hemde donanımı iyi
-
Klima olmadığı için zaten koyamıyor adam dijitalini.
ustad ben fotoyu iç dizayn olsun diye koydum polo ile fotosunu.
hava düğmesi zaten kilma olmadıgı için orda ama onu bile dandik yapmışlar sağa sola bir nokta çevir işte yaw 55 57 milay nasıl istersin sen bu arabaya hayret ya
-
Golf hakkında hiç yorumum yoktu önceden, dün ilk defa girdim içine ve fikir sahibi oldum, orta konsol, direksiyon falan Astra'da daha hoş, uğraşılmış belli, VW gibi yılların klasiği değil değişim var öncekilere göre.
Üstüne üstlük bugün bir Enjoy Plus 1.4T 140 bg Astra 43.000 TL iken hiç beceremem Golf'ü :D
Resmen amblem satıyorlar o dün bindiğin Golf'e 50-55 milyar veren salaktır.
o astraya o parayı veren daha büyük salaktır :D
-
ustad ben fotoyu iç dizayn olsun diye koydum polo ile fotosunu.
hava düğmesi zaten kilma olmadıgı için orda ama onu bile dandik yapmışlar sağa sola bir nokta çevir işte yaw 55 57 milay nasıl istersin sen bu arabaya hayret ya
rusyada yaşayan adamın klimaya ihtiyacı mı var :) bu araçlar tr için üretilmiş araçlar değiller.
-
rusyada yaşayan adamın klimaya ihtiyacı mı var :)
tamam klima yapmadın bari havalandırman golfe yakışır olsun:bnn:
-
Leon var birde beyler lütden gözümün bebeği o benim için ayrıca bu sınıfta kral focustur bence hem motoru hem fiyatı hemde donanımı iyi
focusta adam gibi donanımla 50 leri buluyor ama :)
fiyat faydada bu sınıfta leondan üstünü bulmak kolay değil o ayrı mevzu.
ama golfte tek motor seçeneğide 1,6 tdi deil sonuçta.
ben yeni focusu bekliyorum. astra dünya çapında golf satışlarını tınlatamadı bile. ama yeni focus sağlam geliyor yeni motorlarla falan.
-
fiyat performasnta bravo çok iyi fiyatı çok uygun
-
bravo da o konuda başarlı bir model.
-
Hakkaten çok cazip değil bencede..Ama işte sadelik Golf'ün üretim amacı..
Astra gerçekten çok iyi..Ama octavia daha tercih edilebilir bence.Zira Astra'nın fiyatıda çok uçuk...
-
Hakkaten çok cazip değil bencede..Ama işte sadelik Golf'ün üretim amacı..
Astra gerçekten çok iyi..Ama octavia daha tercih edilebilir bence.Zira Astra'nın fiyatıda çok uçuk...
astraya donanım koydunmu golf fiyatına geliyor yada geçiyor. çıkalı ne kadar zaman oldu ama bu yüzden başınızı çevirin kaçtane yeni astra var :) fanatikleri ve hastaları haricinde alan yok nerdeyse.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=5510
-
astraya donanım koydunmu golf fiyatına geliyor yada geçiyor. çıkalı ne kadar zaman oldu ama bu yüzden başınızı çevirin kaçtane yeni astra var :) fanatikleri ve hastaları haricinde alan yok nerdeyse.
iyide yunusçum olaya o şekilde bakarsak ortalıkta leonda az sayıda var ki kaldıki astra 2004 sonra çıkan kasadaki sorunları yüzünden insanlar temkinli yaklaşıyor ki bence haklılar 2 sene kadar bir zaman geçsin astrada sorun varmı yokmu bir görelim ayrıca yeni focusta çok güzel olacağa benziyor şirket aracı yapmazlarsa bu sefer bende almayı düşünebilirim (ama bu sefer öncelik leonda artık kimsenin önerdiği markayı almayacam kendi içimden geleni yapacam özellikle passattan sonra insanların fazla araçtan anlamadığını anladım o kadar övülüyorduki passatlar) sözüm sizlerede değil arkadaş ve dost!!! çevreme
-
Yeni focus tam bir hayal kırıklığı belirtmeliyim.Ben pek beğenmedim aracı.Özellikle iç mekan bi tuhaf olmuş.Fotolardaki gibi durmuyor.Motor seçenekleri güzel ve aracın yol tutuşuda zaten segmentinin en iyilerinden.Alt yapı yürüyeni iyi olabilir ama onun dışında beni cezbeden bir özelliği yok aracın.Astra daha güzel bana kalısa.
-
Yeni focus tam bir hayal kırıklığı belirtmeliyim.Ben pek beğenmedim aracı.Özellikle iç mekan bi tuhaf olmuş.Fotolardaki gibi durmuyor.Motor seçenekleri güzel ve aracın yol tutuşuda zaten segmentinin en iyilerinden.Alt yapı yürüyeni iyi olabilir ama onun dışında beni cezbeden bir özelliği yok aracın.Astra daha güzel bana kalısa.
:+1:
bu sınıfta golf-astra-bravo dersek birinci bravo çıkar.
Golfe 55 verene kadar comfortline tsı passat alırsın passat passattır bu bir:D
Astrayla insignianın fiyatları başa baş gidiyor zaten opeldede aynı durum geçerli ondan astra satılmıyor bu iki.
Bravoya gelirsek sınıfın en ucuz ve donanımlısı babalar gibi 1,6 multijet motoru var tork canavarı.fiyat desen istediğin donanımları eklet yine golften ucuz çıkar buda üç :)
bu üç marka içindede en çok fiyatı indiren markada fiattır.Fanatikliği ve alman hastalığını bir kenara bırakmak lazım yok onu olan salak yok bunu alan salak.tamam golf iyi hoş ama sadece o kadar.Hakan abinin dediği gibi sadece amblem satıyorlar..
-
Satış rakamıyla araç değerlendirmekde çaresiz kalmış muhalefet çabalarına benzemiş.
-
Hakan'ın köşe yazılarının müdavimiyim :D
Bileğine sağlık :)
-
gerçekler üzücüdür hakan. golfün tahtını sallıcaz yıkıcaz diye ürettiler golf müşterilerini çalamadılar bile.çık sokağa bak senin yazdığın kadar parlak görünse her yer astradan geçilmezdi şimdi ama kaç tane satılıyor.
güzel araba ama kalas opel her zaman bir yerleri yanlış ve eksik yapıyor ve hep buradan kaybediyor.
ayrıca şuda var golfe geçmişte sövenlerin %90 ı sonra gidip golf alıyor.senelerdir yüzlerce kez karşılaştığımbir durumdur bu :)
-
Diyorum zaten basitlikten satıyor, kalıplaşmış güven. Bir otomobil gurmesinin tat alacağı araç değil, ne üzülecem la sanki babamın :D
-
o diilde şuan pedere gaz verme sırasındayım passat tsi a chiptuning yapalm diyor :D
-
Golf sıradan bir dizayna sahip olduğu için eleştiriliyor.Diğer özelliklerine kimsenin laf etmesine izin vermem :D Adamlar harbi yapmış.Hakanın beğenmediği DSG şanzıman, otomatiklerin, tiptroniklerin bilimum şanzımanların babasıdır kralıdır.Manuele alışmış bi adamın DSG' yi beğenmeme durumu normaldir.Hangi tiptronik aracı getirirseniz getirin sapıtmama gibi bir durumu söz konusu olamaz.DSG en az sapıtan şanzımandır.Ama ne kadar az sapıtsada manuelin tadını veremediği için beğenilmemesi doğaldır.Hakanda bu sebepten ötürü beğenmedi, beğenemedi, bünye kaldırmadı :D
-
tdi motor dsg ile bende beğenmedim ama :D
-
demekki senin bünyede kaldıramadı yunus emre :D
-
hele bugün kendi arabamla 6700 deviri öptürerek gezince biraz zor yahu :D
-
Eminim bana da batar bu DSG...
Direk satarım :D
-
VW'nin oran konusunda bir orta yol bulamamış demek ki. Manuel'de 5 ileri, otomatikte 7 ileri...
Temiz oranlı bir 6 ileri olsa bu kadar değişik sıkıntılar görülmezdi sanırım.
=============
Opel'i de VW'yi de takdir ederim. Ama şu an C sınıfında araç alacak olsam ve dizel güç seçeneği belirleyici olmasa, gider Mitsubishi Lancer'i incelerim ciddi ciddi. Ha bütçe düşürmek istersem de Kia Cerato...
Yunus Emre de güzel bir noktaya değinmiş. Golf'e pahalı diyoruz ama rakiplerine de azıcık motor, donanım ekleyin, fiyatlar coşuyor. C sınıfı araçlardan 50 bin lira isteniyor artık.
-
Valla hiçde öyle değil.Peugeot 308 HDI Auto6R premium plus ( donanım üst düzey ) liste fiyatı 46840 TL ve pazarlıkla tabiki daha düşük fiyatlara alınabilir.112 HP 270 NM torku var ve tiptronik vites ;) Donanım olarakda yok yok araçta.Renault Megane 1.5 DCI privilage premium paket ( full+full ) cam tavanlı 47800 liste fiyatı.Pazarlıkla baya iner o fiyat.Ben Doğuş çalışanı olduğum için indirimim var VW grupta ama almak istediğim golf TDI highline buna rağmen bu araçlardan yinede 4-5 bin pahalıya geliyor.Ayrıca 4-5 ay beklemek zorundayım.Ha şuda bir gerçekki golf bu araçlardan kaliteli bir araç.Ama ne bilim bu kadar fark vermeye ve bu kadar beklemeye değermi işte ona karar vermek gerekiyor.2.el temiz bişey almak istesem golf highline o da olmuyor.Adamlar sıfırı bulunmuyor diye sıfırdan pahalıya satıyorlar arabayı.Eğer Octavia için indirim yaparlarsa octaviaya dönüş yapabilirim.10 dakika sonra çıkıyorum konya yoluna.Ordaki çoğu markaları gezicem.Hangisi bana uygun fiyat verirse hangisi mantığıma yatarsa o aracı alıcam artık.Ama golfden vazgeçtim gibi.Keşke alabilsem ama bütçemide düşünmek zorundayım.Ha 3-5 bin fazla verip alabilirmiyim evet biraz zorlanırım ama veririm.Ama işte zorlanmak istemiyorum.
-
ama abi ortada ciddi rakamlar var.47 milyar 46 milyar bi arabaya bağlanmaz..o paraya mersinden ev adanada +20 milyar verip keş olarak ev alırsın..50 milyara bi araba almak yerine bineceksın 2 sene favorite şahine 131 e falan sonra gidicen bi punto alacaksın..şerefsizim mercedes kim takar golfü astrayı 308'i.bağlanmaz bu paralar arabaya...
-
2.0 TDI da güzel iş çıkarıyorda bende 1.6 TDI da kullandım arkadaşın arabada sölediklerine katılıyorum gitmiyor araba keyifsiz.
Gerçi 2.0 TDI da gitmiyor ya neyse sonuçta 140hp araba ne kadar gidecekse..
-
Şimdi yeni geldim arkadaşlar.Bizimkileri armadaya bıraktım ordanda konya yolundaki bayilere hücum :) İlk önce peugeot' ya uğradım.Öncelikle şunu söylemeliyimki adamlarda araç zebil gibi.Hangi aracı istiyorsanız ellerinde mevcut.308 premium plus HDI sordum.Premium pluslar sadece auto6r ile geliyor.Benim için farketmiyor valla.Ellerinde gümüş gri, siyah ve köpekbalığı grisi mevcuttu.Hepsindede cam tavan ve tekno paket var.25 gün sonrada beyaz içi bej ( tam benlik ) döşeme gelecekmiş.Ondada cam tavan+tekno paket mevcut.Bana verdikleri fiyat beyaz renk olduğu için 46.000 TL.Premium plus dizel tiptronik cam tavan tekno paketli ( ön park sensörleri, bluetooth, usb vs ) fiyatı.112 HP ve 270 NM tork var.Ordan çıktım renaultya geçtim.Megane DCI privilage premium paket sordum.Adamlar şubata gün verdiler.Fiyatıda 48000 civarlarındaymış.Sport edition diye yeni bir seri çıkmış.Yine motor aynı fakat privilage kadar dolu değil.Ama 17 jantlar falan var ondada.Ellerinde bir beyaz birde mavi varmış.Mavi olanı konfor paketliymiş ( digital klima- elektirkli katlanır aynalar vs ) beyazı 39500 bıraktı.Maviside 41000 civarlarına bırakırım dedi.Ama 308 den sonra yavan geldi diyebilirim.Malzeme kalitesi 308' in daha iyidi.Birde 308 daha geniş.Sonra orda çıktım doğru Skoda' ya :) Octavia TDI elegance sordum onlarda şubata gün verdiler.Yuhh dedim arkadaş.Siyah DSG var elimizde dedi o da 56800 TL ve indirim yapmıyorlarmış.Açıkcası sinir oldum bu tavırlarına.Dizel olunca böyleymiş.VW' de olan 1.6 TDI sorunu diğer gurup araçlarınada sıçramış anlaşılan.Maalesef ondanda umudumu kestim.Ordan geçtim fiata.Bravo 1.6 MJet sordum.Yine full olanından.Emotion kaldırılmış onun yerine dynamic plus koyulmuş.araç dıştan çok güzel.İçide güzel fakat kalitesi düşük diyebilirim.Arka diz mesafesi kısıtlı.Ellerinde beyaz renk cam tavanlı ve asist kitli 105 HP' lik bir araç varmış.Onuda 41500 TL' ye bıraktılar.Yani anlayacağınız bu 3 araçtan biri olacak.
Peugeot 308 HDI Premium Plus Auto6R cam tavan+tekno paket beyaz-bej 46.000 TL
Renault Megane DCI Sport Edition beyaz-siyah 39.500 TL
Renault Megane DCI Sport Edition Konfor paket mavi-siyah 41.000 TL
Fiat Bravo M-Jet 105 HP Dynamic Plus cam tavan+asist kit beyaz-siyah 41.500 TL
-
abi sen araç almakta niye bu kadar ısrarcısın? 207 ile mutlusun sanıyordum...
-
valla cihangir araç benzinli olduğu için içime oturuyor benzine verdiğim para.Önceden aracı fazla kullanmıyordum.Yılda 8 bin km falan anca yapıyordum o yüzden benzinli almıştım.Bundan sonra yılda en az 18-20 bin km yol yapacağım.207 güzel hoş araba ama iç mekandan gelen tıkırtılar sesler canımı sıkmaya başladı.Çözümüde yok.Birde ben çabuk sıkılıyorum arabadan.Heleki böyle tıkırtılar sesler geliyorsa o zaman daha çabuk sıkılırım.207' den önce fabiam vardı.Onu 3.5 sene kullandım ama sıkılmadım.Neden çünkü hem performanslıydı hemde sağından solundan sesler gelmiyordu.B segmenti olmasına rağmen tok bir arabaydı.207 de konfor olarak segmentinin en iyisi diyebilirim.Yol tutuş konusundada gayet başarılı.Yalıtımı falan iyi.Ama o tıkırtılar sesler canımı sıkıyor artı dediğim gibi benzin parası koymaya başladı açık söylemek gerekirse.Madem taktım bu dizellere bari segment yükseltelimde bidaha uğraşmayalım diyorum.Bu alacağım araca en az 5 sene binerim Allah nasip ederse ve tabi çabuk sıkılmazsam :) Pazar günü peugeotya gidip benim 207 ye fiyat vercekler.Düşük verirlerse ki ordaki arkadaş biz galeriler gibi değiliz, piyasa şartları neyse o fiyatlardan alırız dedi aracınızı.Bakalım ne kadar doğru söylemiş pazar günü anlayacağız.Hayırlısı bakalım.Henüz tam kararımı veremedim zaten.Düşünüyorum.
-
hayırlısı olsun inanç abi.umarım en iyisini en güzel fiyata alırsın...
-
Yani anlayacağınız bu 3 araçtan biri olacak.
Peugeot 308 HDI Premium Plus Auto6R cam tavan+tekno paket beyaz-bej 46.000 TL
Renault Megane DCI Sport Edition beyaz-siyah 39.500 TL
Renault Megane DCI Sport Edition Konfor paket mavi-siyah 41.000 TL
Fiat Bravo M-Jet 105 HP Dynamic Plus cam tavan+asist kit beyaz-siyah 41.500 TL
İnanç abi:
Açık söylemek gerekirse pug'a ısınamadım gitti. Belli dönem 106-206Gti kullanmışlığımda var ama frekansımız tutmadı. O nedenle 207 satıp 308 almak birde araç 307'den görünüş olarak farkı yok gibi ben olsam tercih etmezdim. Renault'a gelirsek, maşallah reno'nun arabaları ikinci elde cumhuriyet altını gibi her zaman satılıyor. Ancak fiyatlar bana biraz fazla geldi, eğer renault düğünürsen yardımcı olabilirim. Araç tesliminde de hangi şubeye gittin bilmiyorum ama abartmışlar. Benim clio'yu satın aldığım izmir bayi, megane hb privilage + premium paket için 43.400 fiyat verdi. Araç aralık 10 gibi teslim edilecekti. Sipariş vermedim bütçe uymadığı için, eğer bütçem uysaydı bende dizel istiyorum. Sport edition güzel ancak aradaki fiyat farkı 1-2binlira iken her zaman donanım tercihimdir. Bravo benimde çok aklımı çeldi, ancak ikinci eli selefi stillo gibi olacağından 45'binli fiyata alıp 2-3 sene sonra 25bin gibi rakamlara satmak benim için çok fazla zarardı. Bir de aracın motoru kağıt üzerinde süper ancak 120hp'yi kullanırken yola aktaramıyor gibiydi. Şirkette kullandığımız dizel titanium focus'tan fark yok gibiydi. İç mekan kalitesizdi onu da baştan elemek gerekli. Bu listeye göre 308 yada megane privilage arasında bir tercih yapmak en mantıklısı olacaktır. Ayrıca 2011 şubat gibi, 1.6DCi 130hp motorlar geliyor renault'a bunu da düşünebilirsiniz.
-
Burak, seninde dediğin gibi bravonun iç kalitesi vasat.Donanım olarakta 308 ve meganedan kötü.Zaten o en son tercihim olacaktı.Renault için neziroğluna gittim.Şuan yok satıyoruz sıraya yazıyoruz müşterilerimizi o yüzden şubata kadar beklemek zorundasınız dediler.Şubattada 1.6 DCI 130 gelirse 1.5 DCI' lar iyice düşer.O zaman şu sıralar megane almanın bir mantığı kalmıyor diyebiliriz.Eğer privilage+premium paketi 43.400 fiyat verdilerse cidden güzel fiyat.Ona ben birde cam tavan ekletirim olur sana 44.400 TL.Ankarada elinde olan varsa bu araçtan aslında olabilir.308 ile arada 1600 TL fark var.Donanımlara falan bakmak lazım.
-
Megane alın ancak;
2011 de 1.6DCI 130hp EDC(çift kavrama otomatik) gelecek yaz gibi onu alın derim.
-
sık araç değiştiriyorsan sıkılıp, bence 0 almak mantıklı değil.
golf falan zaten ekstra pahalı.
bravo 2.eli adamlar mezarcı 2004 poloya 26 isterler 2009 bravo 29 verirler.
-
bu alıcağım aracı en az 5 sene kullanmayı düşünüyorum.İlk başta 2.el bakıyordum adamlar maşallah nerdeyse sıfır fiyatıyla aynı paraya satıyorlar.3-5 üstüne koyup sıfır alırım daha iyi diye düşünüyorum.Bu arada konuda epey saptı ya kusura bakmayın arkadaşlar.
-
Ben Berker'in Auto6R 308'ini çalıştıramadıydım boşa almak gerekiyomuş P yok la viteste :++: Şerefsizim bu otomatik hikayesi allerji yapıyor bana :D
-
Burak, seninde dediğin gibi bravonun iç kalitesi vasat.Donanım olarakta 308 ve meganedan kötü.Zaten o en son tercihim olacaktı.Renault için neziroğluna gittim.Şuan yok satıyoruz sıraya yazıyoruz müşterilerimizi o yüzden şubata kadar beklemek zorundasınız dediler.Şubattada 1.6 DCI 130 gelirse 1.5 DCI' lar iyice düşer.O zaman şu sıralar megane almanın bir mantığı kalmıyor diyebiliriz.Eğer privilage+premium paketi 43.400 fiyat verdilerse cidden güzel fiyat.Ona ben birde cam tavan ekletirim olur sana 44.400 TL.Ankarada elinde olan varsa bu araçtan aslında olabilir.308 ile arada 1600 TL fark var.Donanımlara falan bakmak lazım.
Dediğim gibi, aldığım fiyat cam tavan hariç privilage üstüne premium paketliydi. 130'lar gelicek eli kulağında ancak beklemem diyosan abi en iyi tercih megane yada 308 olacaktır. Beklerim dersen zaten sorun yok, ikinci el fiyatları gerçekten abartı ötesinde bir yükselme söz konusu. Ben clio'yu almadan araştırdım, adam sıfır aldığım fiyata 2009 modeline çekiyordu el insaf herkesin malı kıymetlidir ancak kimseyide enayi yerine koymamak gerek. Araba almak zor zanaat, vw gereksiz pahalı 308-megane donanım ve fiyat performans karşılaştırılması yapılır biri tercih edilir. :ok:
-
Ben Berker'in Auto6R 308'ini çalıştıramadıydım boşa almak gerekiyomuş P yok la viteste :++: Şerefsizim bu otomatik hikayesi allerji yapıyor bana :D
premium plusda sadece tiptronik vites var.Manuel olsa hiç bulaşmam zaten tiptronik miptronike :)
-
inanç abi benimde sana sormak isteddiğim bişey var..
yeni passat sizin showrooma geldi mi?
-
Henüz gelmedi cihangir.Kasım sonu gelecek.Bizde merakla bekliyoruz.Gerçi autoshowda incelemiştim ama showroomda daha detaylı ineceleybilirim ;)
-
Cihangiiiirim İnanç Abiciğinin şovrumunda Caddy'den başka heç bişi yok biz gittiydik, hamsi gibi araba satıyorlar kalmıyor. E noluyor arz talebi karşılamıyor. O zaman sana fiyat ve miktar eksenlerinde hemmencecik bi arz-talep grafiği çizersem ispatlarım ki fiyatlar şişkin. Yani olması gereken piyasa dengesinin ipiy üzerinde :D :D
-
ahanda gerçek iktisatçı diye ben buna derim :D
-
Valla hiçde öyle değil.Peugeot 308 HDI Auto6R premium plus ( donanım üst düzey ) liste fiyatı 46840 TL ve pazarlıkla tabiki daha düşük fiyatlara alınabilir.112 HP 270 NM torku var ve tiptronik vites ;) Donanım olarakda yok yok araçta.Renault Megane 1.5 DCI privilage premium paket ( full+full ) cam tavanlı 47800 liste fiyatı.Pazarlıkla baya iner o fiyat.Ben Doğuş çalışanı olduğum için indirimim var VW grupta ama almak istediğim golf TDI highline buna rağmen bu araçlardan yinede 4-5 bin pahalıya geliyor.Ayrıca 4-5 ay beklemek zorundayım.Ha şuda bir gerçekki golf bu araçlardan kaliteli bir araç.Ama ne bilim bu kadar fark vermeye ve bu kadar beklemeye değermi işte ona karar vermek gerekiyor.2.el temiz bişey almak istesem golf highline o da olmuyor.Adamlar sıfırı bulunmuyor diye sıfırdan pahalıya satıyorlar arabayı.Eğer Octavia için indirim yaparlarsa octaviaya dönüş yapabilirim.10 dakika sonra çıkıyorum konya yoluna.Ordaki çoğu markaları gezicem.Hangisi bana uygun fiyat verirse hangisi mantığıma yatarsa o aracı alıcam artık.Ama golfden vazgeçtim gibi.Keşke alabilsem ama bütçemide düşünmek zorundayım.Ha 3-5 bin fazla verip alabilirmiyim evet biraz zorlanırım ama veririm.Ama işte zorlanmak istemiyorum.
Abi hiç de öyle değil diyorsun da pahalı işte. 50 bin dediysem illa ki tam 50 bin tl olmak zorunda değil tabii. Ama şöyle içime sinecek dizellerden hangisine baksam (Golf, Astra, Focus vb.) fiyatları azıcık donanımla hep 40-50 bin arasında geziyor.
Tercih edeceğin araç ise şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Seçeneklerden Megane hakikaten iyi bir tercih gibi görünüyor. Motor için beklemek gerekli mi, bilemiyorum. Ama tercih yaparken 105'lik 1.5 DCI'ın da kendini kanıtlamış, çok başarılı bir motor ailesinin gayet başarılı bir üyesi olduğunu hatırlamak lazım.
Bunun dışında bir de Leon 1.6 TDI, Ceed 1.6 CRDI ve I-30 1.6 CRDI seçeneklerini hatırlatmış olalım. En azından 308'i düşünene kadar bunlara da bakmak lazım.
-
uzakdoğulu araç almayı düşünmüyorum.Leon güzel araba fakat aracın içine oturduğumda bunalıyorum basık bir havası var o yüzden düşünmüyorum.Ama tekrardan bir bakmam lazım çünkü fiyatları gayet uygun.Astrayı çok beğeniyorum fakat 1.3 dizel motoru adamı ağlatır.14.7 sn 0-100 km hızlanması var.Ayrıca iç mekan kalitesi beni pek açmadı.Focusda aslında iyi bir alternatif.Titanium x paket güzel olabilir fakat fiyatıda güzel olursa :) Çünkü araç bikaç ay sonra kasa değiştiriyor.İyi bir fiyata verirlerse neden olmasın.Ama benim gönlüm şuan 308 ve meganeden yana.En mantıklı seçenekler onlar gibi.Ha şunuda söyleyeyim eğer Skoda bana octavia TDI için indirim yapsaydı ve 1 ay içerisinde aracı teslim edebilseydi hiç düşünmezdim.Ama adamlar personeli olmama rağmen ne bir indirim yaptılar neden araç var ellerinde.Yarın benim 207 yi götürüp fiyat alıcam.Çıkmışken leon ve focusua inceleyeceğim.Bakalım hangisi olursa artık kısmet belkide alakasız bi araba alıp çıkarım belli olmaz :)
-
308 i megane ı direkt geç. golf pahalı diyorsan vw grubu olsn diyorsan manuel 1.6 tdi leon bak ama vw şart değil diyorsanda vw dışı dizelde focustan ötesinede para sayma derim. :)
otokoç liste fiyatı yüksek yazar ama çatır çatır indirim yapar. seat ta da 2000 tlden aşağı indirim yapmazlarsa o bayideki elemanı döverler :)
50 yi görebiliyorsan başka seçenek. manuel sipariş geç beyaz al tdi fr leon al. 170 bg 2.0 tdi. dsg lisi 58 pazarlıksız yap pazarlığı çıkar dsg yi 1.6tdi golf fiyatına 350 nm tadına bak :)
-
308 i megane ı direkt geç. golf pahalı diyorsan vw grubu olsn diyorsan manuel 1.6 tdi leon bak ama vw şart değil diyorsanda vw dışı dizelde focustan ötesinede para sayma derim. :)
otokoç liste fiyatı yüksek yazar ama çatır çatır indirim yapar. seat ta da 2000 tlden aşağı indirim yapmazlarsa o bayideki elemanı döverler :)
50 yi görebiliyorsan başka seçenek. manuel sipariş geç beyaz al tdi fr leon al. 170 bg 2.0 tdi. dsg lisi 58 pazarlıksız yap pazarlığı çıkar dsg yi 1.6tdi golf fiyatına 350 nm tadına bak :)
:+1::+1::ok::ok: Şiddetle katılıyorum...!:D
-
leonun vergisi yüksek oluyor ama :) Dur bakalım daha bir karar vermiş değilim.Bugün gittim focusla leonu inceledim ama 308 ve meganedan sonra yavan geldi ikiside açık söyleyim yani :D Neyse canım acelemiz yok hayırlısı olur inşallah.
-
...Sen uçlu kalem bile incelesen okurum. Eline, emeğine, Seni böyle matrak yetiştirenlere sağlık :D
:+1:
...Düz yolda gitsen 50 km/s'de 7'ye alıveriyor, sonra rampa mampa gelince gömçür gazı ve bekle ki 3. vitese düşsün, tak tak tak...
Manuel modu yok mu onun ya?! Al manuele sen indir kaldır vitesi?! :blm::hmm::blm::hmm::blm::hmm:
premium plusda sadece tiptronik vites var.Manuel olsa hiç bulaşmam zaten tiptronik miptronike :)
Aha! Easyttronic gibi yani?! Çok fena çok. Hiç sevmedim o tarz şanzımanları.
-
leonun vergisi yüksek oluyor ama :) Dur bakalım daha bir karar vermiş değilim.Bugün gittim focusla leonu inceledim ama 308 ve meganedan sonra yavan geldi ikiside açık söyleyim yani :D Neyse canım acelemiz yok hayırlısı olur inşallah.
5 sene sonra satarken bi 308 e bak birde leonla focusa :) süse aldanma keyfine bak :)
-
leonun iç dizayn çok kötü bence o ne öyle orta konsol ya estetikten nasibini almamış yamuk yumuk bir dizayn içi.
sutunları kalı görüş kısıtlı ,direk geç bence.
-
:+1:
Manuel modu yok mu onun ya?! Al manuele sen indir kaldır vitesi?! :blm:
Abi manuel mod elbette çözüm üretir, ama otomatik şanzıman tercih eden adam da niye uğraşmak istesin manuel mod ile ?:) Şimdi sana bana DSG verseler manuel modda kullanırız tabii; ama otomatik vitesli araç isteyen insan sadece debriyajdan değil, mümkünse vites kolundan da kurtulmak istecektir. Bu şanzıman bu işi becerebilmeliydi.
leonun iç dizayn çok kötü bence o ne öyle orta konsol ya estetikten nasibini almamış yamuk yumuk bir dizayn içi.
sutunları kalı görüş kısıtlı ,direk geç bence.
İç dizaynda abartılı bir sorun yok. Kullanışlılığında facia olmadığı sürece subjektif bir konu.
Görüşü engellemeyen A sütunu 2000 sonrası üretilen hangi araçta var, merak ettim ayrıca. "Ayrodinamik" diye, "güvenlik" kastırdıkça amele A sütunları pek kaçınılır şeyler değil.:)
Gerçi hakikaten de Leon'u A sütunu normalden de daha engelleyici görünüyor. Daha geniş alan temizleyebilen silecek tasarımı yüzünden sıkıntı yaratıyor mudur, bilemem. Açıkçası o gözle hiç incelemedim. Yunus Emre'ye sormak lazım.:)
-
:+1:
Manuel modu yok mu onun ya?! Al manuele sen indir kaldır vitesi?! :blm::hmm::blm::hmm::blm::hmm:...
Abi manuel mod elbette çözüm üretir, ama otomatik şanzıman tercih eden adam da niye uğraşmak istesin manuel mod ile ?:) Şimdi sana bana DSG verseler manuel modda kullanırız tabii; ama otomatik vitesli araç isteyen insan sadece debriyajdan değil, mümkünse vites kolundan da kurtulmak istecektir. Bu şanzıman bu işi becerebilmeliydi...
Altı çizili kısma özellikle katılıyorum. Citaro' nun klasik otomatik şanzımanı bile çatır çatır vitesleri zamanında düşürüp yükseltirken hele.:wnk:
-
Altı çizili kısma özellikle katılıyorum. Citaro' nun klasik otomatik şanzımanı bile çatır çatır vitesleri zamanında düşürüp yükseltirken hele.:wnk:
Tabii abi.:+1: 7 ileri oran bu motora fazla gelmiş anlaşılan. Daha önce de dedim; manelde 5 ileri, otomatikte 7 ileri... Ardakaş, bir arasını bulamadınız mı yahu.:++:
-
Tabii abi.:+1: 7 ileri oran bu motora fazla gelmiş anlaşılan. Daha önce de dedim; manelde 5 ileri, otomatikte 7 ileri... Ardakaş, bir arasını bulamadınız mı yahu.:++:
Almanlar 6' ya kadar sayamıyor galiba.:kiki:
-
yavv DSG' yi beğenmeyenler zaten hiç otomatik araca bulaşmasınlar.O şanzımanı beğenmeyen adam diğer markaları hiç beğenmez.Merco ve BMW' dede çift kavrama var ama onların hepsi lüks sınıfta kullanılıyor ( E segmentinden itibaren ).Onun altındaki segmentlerde en kralı DSG' dir.
-
yavv DSG' yi beğenmeyenler zaten hiç otomatik araca bulaşmasınlar.O şanzımanı beğenmeyen adam diğer markaları hiç beğenmez.Merco ve BMW' dede çift kavrama var ama onların hepsi lüks sınıfta kullanılıyor ( E segmentinden itibaren ).Onun altındaki segmentlerde en kralı DSG' dir.
Abi şanzımanı beğenmemekten ziyade oranları beğenilmiyor.VW 6 ileri dsg yapıp koysaydı 1.6 TDI kimse itiraz edemezdi diye düşünüyorum.
-
Evet yağlı 6 ileri DSG olsa çok daha mantıklı olurdu TDI larda hem daha sağlam daha yüksek tork kaldırıyor.
-
Yavv bu 6 ileri DSG' lerin 7 ileri DSG' lerden sağlam olduğunu kim nerden çıkardı anlamış değilim.Öyle birşey yok.VW durup dururken 6 ileri DSG varken neden 7 ileri DSG' ye geçiş yapsın ki.Vardır bi bildikleri herhalde.
-
Kimse bir yerden çıkarmıyor VW kendisi sölüyor zaten.
6 ile olanlar yağlı sistem 7 ileri olanlar kuru sistem. 6 ileri olanlar daha yüksek torklara dayanabiliyor 7 ileri olanlar ise daha hassas tork konusunda.
Ki buda bana gçre sistemin sağlamlığını gösterir.
Not: Bizde 2.0TDI 6 ileri DSG kullanıyoruz.
-
2,0 TDI 7 dsg mi varmış:confused:
kuzenin 170lik TDI 6 ileri Sercanların 140lıkta 6 ileri.
Araç CC sanırsam ama onda da aynı şeyin olması gerekmezmi?
-
Yanlış yazmışım hocam6 ileri yazaktım.
2.0 TDI ile 6 ileri kullanılması ve diğer torku düşük modellerde 7 ilerinin kullanılması bence zaten bunun göstergesidir.
Sanırım yeni şanzıman planlarında 7 ileri yağlı sistem gibi bir düşünce varmış bir yerde okumuştum ama hatırlamıyorum..
-
Kimse bir yerden çıkarmıyor VW kendisi sölüyor zaten.
6 ile olanlar yağlı sistem 7 ileri olanlar kuru sistem. 6 ileri olanlar daha yüksek torklara dayanabiliyor 7 ileri olanlar ise daha hassas tork konusunda.
Ki buda bana gçre sistemin sağlamlığını gösterir.
Not: Bizde 2.0TDI 6 ileri DSG kullanıyoruz.
Ben zaten VW' de çalışıyorum.Bu işin içindeyim.Ustalarla konuşurken hiçbirisi 6 ileri 7 ileriden daha sağlam demedi.Sadece iki farklı şanzıman ve iki farklı kullanım amacı.Birisini 2.0 ve üzeri motorlar için tasrlamışlar, diğerini daha altı motorlar için tasarlamışlar.Sağlamlıkla falan alakası yok bu işin.Kullanım yerleri ve amaçları farklı.7 ileri olanın maliyeti daha düşük.Maliyeti düşük olan şanzımanıda maliyeti az olan araçlara monte ediyorlar.Zaten 7 ilerinin yapılış amacı bu ''maliyet '' ;)
-
2.0lt motor ve üstü için hazırlanmış bir şanzıman daha kuvvetli olmak zorunda değilmidir? Yani daha sağlam değilmidir diğerine kıyasla. Ben o açıdan söledim. Yoksa 7 bozulur 6 bozulmaz 7 kaka 6 cici tarzında algılamayın lütfen. ;)
-
delinin biri daş atıo 40 akıllı çıkartamıyor. girin yabancı sitelere 7 ilerileri 300 bilmem kaç torka 200 bilmem kaç bg e çıkartılmış tsi larla çatır çatır sorunsuz binen adamda var.
bir çok problem diye gösterilen konu o şanzımanın kendi karakteristiği tasarımından kaynaklanan farklılıklar. araç otomatik diye sabit fikirli halkımızın farklı bir karakteristiği kabul edememesi durumu. bu yüzden sırf müşteri memnun olsun diye doğuşta sağlam şanzımanı değişen arabalar var.
arkadaşımın gti şuan 270 bg 350 + nm torka sahip. şanzımanın sahip olduğu söylenen sınırın çok üzerinde adam çatır çatır yardırarak biniyor arabaya. yeri geliyor 270 280 km sürate dayıyor yeri geliyor roll ve kalkış yarışlarının yapıldığı gecelere gidiyor bu adamın arabasına bir halt olduğuda yok.
ha ben dsg alırmıyım almam zira hiç bir otomatik şanzımana para vermem en kralı bile arabayı zevksizleştirip monotonlaştırıyor.
-
Konuyu böleceğim ama;
5-30 esp yi denemek istiyorum bende, bu gün esp 5-30 sordum 100 tl dediler. Hakan Ankara'dan 80 tl ye almış. İstanbuldan mobil yağ nereden alınır avrupa yakası.
-
Evet tam 80 liraya aldım :D Hatta pazarlıkda yapmadım keş para yoktu. Olsa 75'e falan rahat alınır.
Yağı satan bayim fiyatlarının oldukça düştüğünü söyledi.
-
Konuyu böleceğim ama;
5-30 esp yi denemek istiyorum bende, bu gün esp 5-30 sordum 100 tl dediler. Hakan Ankara'dan 80 tl ye almış. İstanbuldan mobil yağ nereden alınır avrupa yakası.
SuperB ye 4 LT yağ yetmiyor diye biliyorum haberiniz olsun. .
-
Sıkıntı olacağını düşünmüyorum,
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=93&keywords=superb&vehicle=7675&ocidetails=0
-
Evet tam 80 liraya aldım :D Hatta pazarlıkda yapmadım keş para yoktu. Olsa 75'e falan rahat alınır.
Yağı satan bayim fiyatlarının oldukça düştüğünü söyledi.
Dün mobil bayisini aradım, koli olarak toptan satış yapıyorlar, koli içinde 4 adet mevcut fiyatıda 340 TL. (tanesi 85 tl).
Dolayısı ile sen çok uygun fiyata almışsın vesselam.
İstanbulda yaşanmaz artıkın, çivisi çıkmış la. :++:
-
2,0 TDI 7 dsg mi varmış:confused:
kuzenin 170lik TDI 6 ileri Sercanların 140lıkta 6 ileri.
Araç CC sanırsam ama onda da aynı şeyin olması gerekmezmi?
İlk başta yanlış yazılmış ancak 2.0 TDI 'da 7-DSG kullanılıyor Tiguanların 2.0 TDI 7-DSG ;)
-
harbiden ha hiç aklıma gelmemişti bu tiguanlar.Onlarda 7 DSG mevcut :D Ayrıca Toureg' de yarım yağlı 8 ileri DSG mevcut ;)
-
harbiden ha hiç aklıma gelmemişti bu tiguanlar.Onlarda 7 DSG mevcut :D Ayrıca Toureg' de yarım yağlı 8 ileri DSG mevcut ;)
DSG üç şekilde versiyonu var ,
7-DSG Kuru
7-DSG ıslak
6-DSG ıslak şeklinde Passat forumunda detaylı şekilde Taner Göde adlı kişi anlatmıştı ancak tekrar o yazıyı bulamadım bulunca kopyalarım çok güzel bir anlatım vardı :ok:
-
DSG üç şekilde versiyonu var ,
7-DSG Kuru
7-DSG ıslak
6-DSG ıslak şeklinde Passat forumunda detaylı şekilde Taner Göde adlı kişi anlatmıştı ancak tekrar o yazıyı bulamadım bulunca kopyalarım çok güzel bir anlatım vardı :ok:
DSG ne karışıkmış öyle yahu! Yazıyı bul da bizimle de paylaş Sercan.:ok:
-
Bu arada yeni passatlarda 2.0 TDI DSG' lerde 7 ileri şanzıman mevcut arkadaşlar.Bakalım torku bahane edip 7 ileri DSG' ye laf edenler şimdi ne diyecekler :D
-
DSG üç şekilde versiyonu var ,
7-DSG Kuru
7-DSG ıslak
6-DSG ıslak şeklinde Passat forumunda detaylı şekilde Taner Göde adlı kişi anlatmıştı ancak tekrar o yazıyı bulamadım bulunca kopyalarım çok güzel bir anlatım vardı :ok:
DSG ne karışıkmış öyle yahu! Yazıyı bul da bizimle de paylaş Sercan.:ok:
Bu arada yeni passatlarda 2.0 TDI DSG' lerde 7 ileri şanzıman mevcut arkadaşlar.Bakalım torku bahane edip 7 ileri DSG' ye laf edenler şimdi ne diyecekler :D
İnanç bu DSG' lerle ilgili teknik bir doküman, kesit fotosu, ...vb. var mıdır acaba?
-
uğur abi onu ben bi araştırayım.Muhtemelen bulurum gibime geliyor ;)
-
Bu arada yeni passatlarda 2.0 TDI DSG' lerde 7 ileri şanzıman mevcut arkadaşlar.Bakalım torku bahane edip 7 ileri DSG' ye laf edenler şimdi ne diyecekler :D
1,4 TSI daki kuru 2.0 TDI daki yağlı şanzuman diyecekler ve tekrardan haklı olacaklar:hanz::hanz:
Yine yeniliyorum şanzımana laf yok oranına laf ediyoruz sadece:)
-
Sıralı 4 silindirli motora sahip, yanlamasına yerleşik, ön tekerler ile motor arasında kalmış hiç bir otomatik şanzıman beni memnun edemez onu anladım.
Mesela 3.2 V6 Frontera'da hiç şanzıman beni bunaltmıyor, kara düzen otomatik. Mis...
Motor uzunlamasına, şanzıman hemen arkasında ve şaft onun arkasında ve ve diferansiyel şanzımanın içinde değil.
Evet mutluluk bu. Neden bir 1985 Şahin sürerken 2006 Fabiama nazaran daha çok zevk aldım şimdi anlıyorum. Çözdüm olayı. Sıralı 6 silindir uzunlamasına yerleşik arkadan itişli BMW'ler neden B-M-W dendiğinde insanlar bemewe abi anlatılmaz yaşanır diyor bariz belirgin.
Arabamda gaza basıyorum, motor bi geriliyor bana yaklaşıyor gidiyor, gazı bırakıyorum öne yığılıyor, bi daha asılıyorum hop kucağıma doğru yaklaşıyor. Dengesiz abi dengesiz bu önden çeker yanlamasına yerleşik motorlu arabalar lanet...
-
Sıralı 4 silindirli motora sahip, yanlamasına yerleşik, ön tekerler ile motor arasında kalmış hiç bir otomatik şanzıman beni memnun edemez onu anladım.
Mesela 3.2 V6 Frontera'da hiç şanzıman beni bunaltmıyor, kara düzen otomatik. Mis...
Motor uzunlamasına, şanzıman hemen arkasında ve şaft onun arkasında ve ve diferansiyel şanzımanın içinde değil.
Evet mutluluk bu. Neden bir 1985 Şahin sürerken 2006 Fabiama nazaran daha çok zevk aldım şimdi anlıyorum. Çözdüm olayı. Sıralı 6 silindir uzunlamasına yerleşik arkadan itişli BMW'ler neden B-M-W dendiğinde insanlar bemewe abi anlatılmaz yaşanır diyor bariz belirgin.
Arabamda gaza basıyorum, motor bi geriliyor bana yaklaşıyor gidiyor, gazı bırakıyorum öne yığılıyor, bi daha asılıyorum hop kucağıma doğru yaklaşıyor. Dengesiz abi dengesiz bu önden çeker yanlamasına yerleşik motorlu arabalar lanet...
Motor boxer oalcak ve dört çeker olacak. Onu bilir onu söylerim polemiğe de girmem.
Not : Sakın birisi çıkıp Haldex demesin.:D
-
:kork2:haldex :kork2::knp::rock1: :D:D:D:D
-
:kork2:haldex :kork2::knp::rock1: :D:D:D:D
:kafa: :kafa: :kafa:
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
-
Uğur abi şanzıman aynı sadece yüksek tork için çalışmalar yapılmış.Ama henüz kesin birşey yok.6 ileri DSG gelirse 2.0 TDI' larda beni linç etmeyin sakın :D