škodaturkey.com
GENEL => Sohbet => Konuyu başlatan: VW_Passat - 18 Kasım 2010, 20:31:07
-
Saygi deger arkadaslarim ve ustalarim,
epey zamandir aranizda olmadigim icin cok özür diliyorum. Ama tekrar aranizdayim simdi.
Gecen Hafta Cumartesi günü Yeni Passat´i Almanya´da Showroom´da görmek icin VW Showroom´dan hem Test sürüsü hemde görmek icin Davetiye geldi. Yeni Passat Variant B7 (Makyajli Kasa) sürmek nasip oldu.
Daha tazecik bir Passat Variant´a binmek icin sabirsizlik ile benden 20km uzakliktaki Offenbach / Mülheim sehirine giderek yeni Passat´i gördüm. Limousine hic sevmedim ama Variant adeta Canavar gibi olmus [sm=icon_smile_big.gif]. Sunuda yazayim Hasta halim ile gittim oraya, sesim cikmadigi halde Video´da sizler icin detayli anlatmaya calistim !
Evet Showroom´a girdik Eniste ile beraber Passat´larin hepsine baktik (saten sirf Variant Modeli vardi), orada yetkiliye gidip bana Mektup geldigini söyledim deneme sürüsü icin adamda adimi soyadimi Passaportumu ve Ehliyetimi istedi hepsini Masanin üstüne koydum ve bana sadece 20 dakika deneme süresi verdiler. Passat´in Anahtarini adamdan kopardigim gibi Passat Variant´in kapilarini actim oturdum hemen sizler icin ilk saniyeleri Video´ya görüntüye aldim. Araca oturdum adam hepsini nasil olsa biliyorsundur dedi bende dedim ahan ilerideki Variant´ta benim dedim tamam digerek Kapiyi kapattim, Anahtari yuvasina soktum ve Motoru calistirdim (Start Stop dügmesini heyecandan unuttugum icin sadece sonunda Motoru Stop ettim !). Araci calistirirken MFA+ Renkli Göstergede VW Logosu cikti Renkli ve DSG Vitesi D Moduna alip "Bismillah" diyerek yola cikacaktim ki bir bakiyorum Parkfreni Tusu yok, sonradan yeri aklima geldi [sm=evillol.gif] (VW cok ayip olmus o yeri bombos belli bir sekilde biraktigin icin !).
- Malzeme Kalitesi;
Ustalarim ve Arkadaslarim aracta degisik bir Ic mekan Kalitesi bekliyorsaniz yaniliyorsunuz cünkü aractaki Malzeme özellikle Kokpit yani Gösterge Paneli B6 Passat´in aynisindan yani ilk Citirdi seslerini duydum gercekten cok üzüldüm böyle güzel birseyde bu sesin olmasini [sm=dontknow.gif]
- Ses Yalitim;
130km/h yaptim ve ayni Passat 3C´deki gibi hic bir Rüzgar sesi veya islik Sesi tespit edemedik iki kisi [sm=ok.gif]. Yanliz Motor Ses yalitimi sevinerek söyliyeyim ki daha azalmis, yani CommonRail Dizel Motorun calistigini anlamiyorsunuz bile (Mert abim benim CommonRail´i düsün dahada sessiz !)
- Sürüs keyfi;
Yeni Passat tamami ile yolda daha oturakli ve daha dinamik gidiyor. Aracin yolda gidisi tamami ile degismis [sm=ok.gif]. Suspansiyonlar cok yumusak (Normal Suspansiyon mevcuttur) ve Yolda adeta süzülerek gidiyorsunuz. Bozuk olan yerlerden gectim gercekten yeni Passat´a boyun egdim bu konuda [sm=ok.gif]. Volkswagen burada 100% iyilestirme yoluna gitmistir.
- Dis Görünüm;
Sedan hic ama hic hosuma gitmedi size acikcasi söyliyeyim. Yani Yeni Passat mutlaka Variant Modeli cok satacaktir (bu benim görüsüm). Mercekli Far yerine Halojen farlar tamami ile VW´nin ayibi olmustur. Highline Modelinde LED Arka Farlarin olmamasi cok üzücüdür. Ama Satici ile konustum ve bana 2011´in ilk cegreginde Bi-Xenon Farin piyasaya sunulacagini söyledi. Simdi aklimda bu araci Bi-Xenon ve LED Gündüz Fari ile düsündügümde Variant modeli cok güzel oluyor [sm=ok.gif]. Ama Halojen Far alanlara müjdem olsun, Halojen Farlarinda Sis fari üzerinden statik Viraj fari ve dönüs Fari Sis farlari üzerinden mevcuttur [sm=ok.gif]. En güzel göze carpan model Passat Variant (saten koskoca VW oraya sirf Variant Modeli koymus, gerisini siz düsünün)
- Ic kismi;
Icinde hic yabancilik cekmedim, yeni Saat orada cok gereksiz olmus gercekten. ici 100% ayni sadece bir kac yeri degistirmisler. Resimde güzel gibi görünüyor ama gercekten bakinca hic bir islevsev görevi yok ayrica ucuz gibi geldi bana saat [sm=icon_smile_big.gif]. Direksyon ayni direksyon, sadece Sag taraftaki tus takiminda 2 tane Tus degismis o kadar. MFA+ Premium Gösterge gözlerimi aldi güzelligi ve Fonksiyonu ile. Acilinca orta tarafta Koskoca VW Resmi cikiyor [sm=ok.gif]. Renkli ekran MFA+´u dahada büyük gösteriyor (büyüklügü ayni oldugu halde). DSG Kolu bana BMW´yi hatirlatti ama yalanda olmasin benimde hosuma gitti yeni DSG kolu [sm=ok.gif]. Dügmelerin oldugu yerler vs. hersey bence yerli yerinde olmus, ben begendim dogrusunu söylemek gerekiyorsa [sm=ok.gif]. Highline Koltuklar Deri Alcantara ama eskisi gibi Spor Koltuklar yok. Onlar Opsiyon olmus, ama ne yalan söyliyeyim Koltukdaki Klima Fonksiyonunu görünce bos ver dedim bu Koltuk benlik dedim [sm=icon_smile_big.gif]. Klimali halde gitmek ayri bir zevkmis gercekten ama o kadar Parayi kim vermeye hazir o var isin icinde. Variant´in Arka Bagajinda bir kac Fonksiyon degismis, misal Koltuklari yatirmak icin Bagajda sadece iki kolu cekerek Koltuklar yatiyor [sm=icon_smile_wink.gif]. Panorama Sunroof´u Variant alanlarin hepsine tavsiye ederim. Panaroma Sunroof aciliyormus (aklimdaki bir soru isaretcigi gitti böylelikle).
Motor ve Fonksiyonlar;
Evet BlueMotion Start/Stop Otomatikini ben beceremedim nasil calistigini ama Enistem becerdi [sm=icon_smile_big.gif]. Ben DSG´de Start Stop Otomatigin oldugunu bile bilmiyordum acikcasi ama dügmesini görünce sasirdim. Kirmizi Lambada durdugunuz an ve ayaginiz Frende oldugu zaman MFA+´da Start Stop isareti cikiyor ve ardindan Motor kapaniyor (Ayaginiz Frende basili olmasi sart), ayaginizi Frenden cektiginiz an Motor mili saniye icinde calisiyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz [sm=ok.gif]. DSG´lerde calisim Prensipi ayni Manuel Debriyajl araclardaki gibi. Manuel Viteslilerde Ayaginiz Debriyaja basmaniz gerekiyor ek olarak [sm=icon_smile_wink.gif]. ACC Sistemi muhtesem (bunun icin Otobana cikmaniz yeterli orada daha net bir sekilde deneyebiliyorsunuz), Parklenkassistent 3. Nesil tersine dogru girisi gercekten o kadar begendimki yeni Passat´i alacaktim [sm=icon_smile_big.gif] (orada SD Kart doldu cekemdim). RearAssist´i Araci orada Park ederken denedim gercekten bu Arka Kamerayi bende istiyorum artik [sm=bawling.gif]. Start Stop dügmesi icin KESSY (Keyless) Anahtar sistemine gerek yok, bindigim aracta Kessy olmadigi halde Anahtari soktuktan sonra calistirip Stop ettirebiliyoruz Start Stop dügmesinden.
Aklimda kalanlar bu kadar unuttugum birsey var ise lütfen sorun, gercekten Yeni Passat heyecani dedigim gibi basimi döndürdü. Ben Randevu beklerken aracin anahtarini elime aldim ve bindim sürdüm. Tüm herkezin gözleri üzerimizdeydi "Wooow yeni Passat Test ediyorlarmi" dediler artik nederlerse desinler [sm=icon_smile.gif]
Bindigim Aracta olan özellikler;
Passat Variant Highline, 2.0 TDI 140HP Bluemotion 6-Vites DSG
- Multifonksiyon Deri Direksyonu DSG Vites degistirme kollari ile
- Parklenkassistent "Park Assist" + Parksensörler + RearAssist Arka Kamera
- Telefonsistemi "Premium" SMS Yazma özellikli ve orta Kol dayamanin icinde Cep Telefonu koyacak yeri ile birlikte (Orta Kol dayamada iki tane Göz var !)
- ACC Adaptive Cruise Control + "FrontAssist"
- Klimali ön Koltuklar
- Panaroma Sunroof
Videolar "ilk defa Passat B7 heyecani, ben sürüyorum :)
http://www.youtube.com/watch?v=fyooCTqzL5c
Enistem sürüyor ve Start Stop´u deniyoruz :ok:
http://www.youtube.com/watch?v=RtfqAWbB9qY
Resimler;
Bu benim sürdügüm Passat Variant [sm=ok.gif], biraz ileride benim Passat Variantim duruyor :)
(http://img600.imageshack.us/img600/3893/passatb1.jpg)
(http://img801.imageshack.us/img801/3812/passatb3.jpg)
(http://img207.imageshack.us/img207/9839/passatb7.jpg)
(http://img403.imageshack.us/img403/4589/passatb11.jpg)
(http://img573.imageshack.us/img573/5940/passatb10.jpg)
Halojen Far ve hem dönüs hem Statik Viraj Fari bu sekilde yaniyor
(http://img521.imageshack.us/img521/963/passatb8.jpg)
(http://img508.imageshack.us/img508/9721/passatb9.jpg)
(http://img135.imageshack.us/img135/7858/passatb12.jpg)
Sedancilara özel, sadece bu Passat Sedan vardi orada
(http://img691.imageshack.us/img691/1230/passatb2.jpg)
(http://img337.imageshack.us/img337/7932/passatb13.jpg)
Panoramik Sunroof
(http://img242.imageshack.us/img242/6976/passatb4.jpg)
(http://img837.imageshack.us/img837/3167/passatb5.jpg)
Passat Variant Trendline (Jant Kapakli fakir Sürümü :lol:)
(http://img230.imageshack.us/img230/259/passatb6.jpg)
Bu arada Passat Highline´daki Seri olan 17" 235/45 R17 Teker ve Alujantlar cok tatmin edici cok sik duruyorlar ama benim Favorim 18" Jant bu sefer. Yeni Passat´i Bi-Xenon Fari ile birlikte simdi siparis edersem 6 Ay sonra araci Teslim alabilecegimi söyledi satici [sm=ok.gif]
Saygilar Yasin
-
Auf mich zubermaier :D
Yeni Passat çok güzel gerçekten. İnceleme için teşekkürler...
Bu arada Jetta gibi Passat'ta da stoplar Audi'den çarpma... Ama olmuş mu, olmuş!
-
der neu passat:D
VW en kötü tasarımı yapsa bile araba her halukarda güzel oturaklı duruyor:ok:
Bu haftadasüper toto devretti haftaya bana çıkarsa alacaum highline passat:hanz:
-
göstergeler çok hoşuma gitti,ayrıca sedan olanın arkası bana süperb'in fotokopisi gibi geldi.
-
göstergeler çok hoşuma gitti,ayrıca sedan olanın arkası bana süperb'in fotokopisi gibi geldi.
:+1:...
-
çakma süperb olmus arkası.tutmazsa arka tasarımdan tutmaz sedanlar..
-
burayada bi gelsede showroomumuz şenlense :)
-
Yeni Passat B7 Sedan cok igrenc gercekten. Yakindan bakinca dahada igrenc duruyor. Bana B7 Sedan Yeni Toyota Avensise hatirlatiyor arkasi :kork2:. Eski yani B6 (3C) Modeli hem Sedan hem Variant modeli harika tasarimi varken Sedani dahada bozmuslar, Variant´ta gercekten 1:1 B6 Kasa Variant´a benziyor. Sadece Farlari ve Aynalari degistirmisler, Kromajlarinda yeri degismis bu kadar. Kisaca Makyaj etmisler. Almanya´da simdiden hangi Modelin daha cok satacagi bellidir, oda Variant olacaktir yine.
Saygilar Yasin
-
Şuan burda variant ve sedan modelleri aynı fiyata satılıyor.Gelecek olan ilk partide hiç variant yok hepsi sedan ama muhtemelen variantta ikinci veya üçüncü partide gelir.Ben olsam variant alırdım.
-
tr de variant satsa keşke. ama satılsada ki çok az olacaktır satışlar her zaman en çok kaybeden modeli olacaktır. bu yüzden tr de beğenileceğini sanmıyorum almanya ise sedan pazarı değil variant pazarı.
kısmetse ilerde bineceğim araç olacak gibi. teknik verilerdede çok hafif düzeltmeler var gibi duruyor motor verileri açısından.
tr pazarını gene silip süpürecek bu araç. :)
-
Sedanı burada yok satar. Kısa sürede gözler alışır merak etmeyin. Bence canlısı çok daha güzel...
-
Yeni Passat'ın gelecekteki başarısı bana göre de gayet muhtemel. Gene gelip iyi satacaktır.
Tasarım ise pek sorun değil. Zira "tasarım" Passat'ın hiçbir zaman öne çıkamadığı, piyasanın gereklerine dair pek de bir şey sunamadığı bir alan. Güncel Passat ne kadar özel bir tasarıma sahip ki yenisini bu kadar kötülüyoruz ?
-
bugün yeni kasa 1.6 tdi passat comfortline kullandım.
öncelikle belirteyim araç manuel. dsg en kral şanzımanda olsa hissiyatı katleder görüşümü sonuna kadar kanıtlayan bir test sürüşü oldu. ancak dsgyide hissizleştiren faktörlerden birisi olan gereksiz uzun oranlar konusu bu araçtada ciddi şekilde performansı törpülemiş.
motorun en beğendiğim yanı mükemmele yakın sessizliği. dip gaz verdiğim halde dışarda çok az ses duyuluyordu. hiç bir şekilde rahatsz etmiyordu bayıldım bu konuda.
performansa gelirsek. dip gaz da denedim esneklikte. 1-2-3 vitesler 1.5 tonluk bir araca rağmen çok tatminkar ve hisli. ancak 4-5-6 viteslere gelince resmen duvara vurmş gibi oluyor araç. yaklaşık olarak 120 130 km sürate oldukça rahat çıkıyor ancak sonrasında esnekliği ciddi şekilde düşüyor ki bununda aşırı uzun oranlardan kaynaklandığını düşünüyorum. cuma günü 5008 kulalnmıştım. tam muadil değil ancak şuda bir gerçekki muadil ağırlıktaki 5008 de daha tatminkar hissiyatı bırakmadı bende. hatta alt viteslerde serilik açısından passat daha tatminkar geldi. kesinlikle küçük hacim dizel alınacaksa manuel vites alınmalı görüşümü tekrar kanıtladığını düşünüyorum kendim için.
sessizlik konusuna gelirsek. ön tarafta ciddi şekilde yalıtımda artış var. ancak arka koltuklarda otururken ciddi bir rüzgar sesi sıkıntısı sezinledim. belki araçta bir problem vardır çünkü ön tarafta iken rüzgar sesi ve lastik sesi gibi konularda bizim 2008 passattan bir gömlek daha iyi idi ancak arkada daha kötü.
süspansiyona gelirsek. öncelikle lastikleri belirteyim. sanırım ölçü 215 55 16 V serisi pirelli p7 idi yanlş hatırlamıyorsam lastikler. ki leondan bilirim p7 ler sert ve gürültülüdür. gürültü konusunda sıkıntı yoktu. ancak sertlik konusunu incelerken girdğim bozuk yolda ciddi şekilde kendi bridgestone turanza er300 215 55 16 91w ölçüsündeki lastiklerie sahip aracıma göre ciddi şekilde fark olduğunu sezinledim. yeni kasa eskiye oranla darbeleri daha iyi sönümleyen daha esnek bir süspansiyona sahip.
iç mekan nerdeyse hemen hemen aynı. ciddi bir fark yok. ben koltukların formunu beğenmiş olsamda koltuk döşemeleri çok daha iyi olabilirdi diye düşünmeden edemedim. ancak çok da kötü bulmadım. eski döşemelerdeki ipliklenme olayının bu döşemelerde olacağını sanmıyroum daha dayanıklı olacaktır görüşündeyim. göze ise pek hoş gelmiyor fazla sade.
tasarım konusu kişiye göre değişir. ben aracın ön tasarımını oldukça beğendim ve inceleyince araçta hiç bir alakasız orantısızlık bulamadım. oldukça sade ama çok şık bir tasarım özellikleki ledli stoplar çok hoş duruyor.
en son olarakta yakıt tüketimine gelirsek. ciddi şekilde devirlide kullandım redline da vites atmalar ara esneklikler hepsi dahil yb ekranındaki tüketim 8 lt idi ki o kullanıma göre çok çok iyi bence bu cüssedeki bir araç için.
-
Abi ledli stoplardan bahsetmişsin fakat ledli stoplar Türkiyeye gelmedi henüz,hatta Almanyada bile satılmıyor,1 yıl sonra eklenecek.
:)
-
valla ledli gibi duryodu :D çok da özen göstermedim arkasına bakmaya :D çok hoş duruyo ama
-
valla ledli gibi duryodu :D çok da özen göstermedim arkasına bakmaya :D çok hoş duruyo ama
Yok stoplar bildiğimiz ampul.Ama ampullerin önünde perde var,homojen dağılıyor ışık.Hoş duruyor:ok: