škodaturkey.com
SKODA MODELLERİ => Octavia A4 => Konuyu başlatan: redbulman - 30 Kasım 2010, 20:30:29
-
mrb octaviya sevenler binenler tamir edenler.yorum yazan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
aracım 2001 model 1.9 tdi AGR motor octavia.
aracımdaki sorunsa şöyle.arac rölantide calısırken kesinlikle bir sorun yok motor saat gibi çalışıyor.fakat durdugu yerde gaza basıldıgında devir yukseltmiyor.aracla ilerlemeye basladımızda belli bir devire kadar 3000 devire kadar arac devir yukseltiyor en fazla 70 sürat yapıyor.rampada neredeyse 1 yetmiyor takviye olsa işe yarayacak kadar yani.hery sey yerli yerinde duruyor motor kaputunun altında.MAF ı söktugümde arac eskı model dızel araclar gıbı calısıyor ama rampada az da olsa ıyı ve devır yukseltıyor.130 km hıza kadar ulasabılıyor.aracın hava duzeni bozuk gibi anladıgım kadarıyla arac havayı tam alamıyor.bu aracların hava düzenegi nasıl hangı sıstemle calısıyor havayı ayarlayan sensörleri hangılerıdır .bu konu hakkında bana yardımcı olabılırmısınız acaba.ben tamırcı degılım.belki basit birseydir tamirciye ihtiyac olmadan kendım halledebilirmiyim diye sizlere danışmak istedim
sizce aracımdakı sorun ne olabilir.neleri kontrol etmeliyim.
-
Heralde turbo güm.
-
Heralde turbo güm.
Turbo gumlese kara duman yapmazmi?Birde ses yapar tamamen bitse araba çok zor yürür.
Bence bu durum sizi asar Bi tamirciye gösterin derim.
-
cevap verecek usta yok mu dur acaba ?
-
Valla çok olasılık var.
Turbo hortumu çıkmış veya turbo cortlamış olabliir, yakıt filtresinde sıkıntı olabilir, enjektörün teki çalışmıyor olabilir, yakıt pompası bozuk olabilir yağı suyu huyu bi çok neden var. Bakmadan bişi demek zor.
-
hakan kardes haklısın birden fazla olasılık var bende bunu ogrenmeye calıyorum.sorun arabanın hava alamaması.MAF sokluldugunde arac normal dizel aracmıs gibi yola devam edebiliyor .bu durumda acaba hangi hava sensörü arızalı olabilir.sonucta turbo sistemli araclarda birden fazla hava düzenleyicisi var.bu düzenleyicilerdin birisi arızalanınca arac kendini koruma modunda calıstırır ve arac saatte 50 60 km yi gecemez.benım ogrenmek ıstedıgım bu tıp arızalarda encabuk bozulan sensor veya basıt bır sıgorta bıle olabılır veya kesık kablo veya 45 hortumdan birisi de olabılır hotumlar yanlıs takılmıs da olabılır .egerkı daha onceden boyle bır arızayla karsılasmıs arkadaımız varsa yardımcı olursa sevınırım.
-
hakan kardes haklısın birden fazla olasılık var bende bunu ogrenmeye calıyorum.sorun arabanın hava alamaması.MAF sokluldugunde arac normal dizel aracmıs gibi yola devam edebiliyor .bu durumda acaba hangi hava sensörü arızalı olabilir.sonucta turbo sistemli araclarda birden fazla hava düzenleyicisi var.bu düzenleyicilerdin birisi arızalanınca arac kendini koruma modunda calıstırır ve arac saatte 50 60 km yi gecemez.benım ogrenmek ıstedıgım bu tıp arızalarda encabuk bozulan sensor veya basıt bır sıgorta bıle olabılır veya kesık kablo veya 45 hortumdan birisi de olabılır hotumlar yanlıs takılmıs da olabılır .egerkı daha onceden boyle bır arızayla karsılasmıs arkadaımız varsa yardımcı olursa sevınırım.
En baba sensör MAF dır diğerlerinde öyle promblem çıkmaz :)
-
tekrar selamlar .aracımda aynı arıza halahazırda mevcut duzeltemedım.usta derseniz bulundugum yerde skoda ustası yok.kendi cabamla buldugum bır bosch program ı ile arabamı kontrol ettim.4 adet hata verdi .bosch hata kodlarını okumayı bılen bır arkadas yardımcı olabılırse sevınırım ve arabamı eskı halıne döndürebilirim.yardımcı olabılecek arkadaslara sımdıden tesekkurler.
HATALAR:
1-) 461A Elektrikli durdurma tertibatı(ELAB)
Kesinti /şase çıkışı
2-) 4490 Hava kütle ölçer
kesinti/şase çıkışı
3-) 44F7 iğne hareket sensörü
kesinti/artı uç
4-) 461A Eelektrikli durdurma tertibatı(ELAB)
-
Hımnnn kanımca akışmetre sensörü sorun.
-
MAF sensörü önceden denedim çare olmadı.bulamadığım basit bir yanlışlık var ama bakalım nereden cıkacak sorun.cevap veren arkadaşlara teşekkürler fakat problem hala çözülebilmiş degil .fikri olan?