škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG' den Ağzı Yanmış Bir Müşteri

Ziyaretçi · 33 · 12644

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;212779
Hâlâ anlayamadığım, yağlı dediğimiz kavraması mı yağ basıncıyla oluyor? Eğer öyleyse tork konvertörü var demektir ve bu da klasik otomatik olduğu anlamına gelir. Yani öncekiler fazla yağ ile çalışarak bir sistemi veya aparatı mı çalıştırıyorlardı?:blm::hmm:

http://www.knightalemi.com/modifiye-motor-sanzuman-575/330457-dsg-direct-shift-gearbox-sanzuman-nedir.html

yukarıda bahsedildiği DSG (Direct-Shift-Gearbox) otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.
gibi eski nesil dediğimiz genelde 6 ileri olan sistem balatalar dahil tamamen yağın içerisinde çalışıyor ve 6-7 kğ. civarında yağ alıyor.
sözde geliştirildiği söylenen yeni sistemde balatalar manuel vitesteki gibi kuru olarak çalışıyor, sadece dişli grubu yağ içerisinde. 1,5 kğ. civarında yağ alıyor.
zaten sıkıntıda burda 300 milisaniyede vites değiştiren bir sistemi siz yağsız çalıştırmaya kalkarsanız sonuçta bunlar oluyor.:bnn:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fabialife;213218
http://www.knightalemi.com/modifiye-motor-sanzuman-575/330457-dsg-direct-shift-gearbox-sanzuman-nedir.html

yukarıda bahsedildiği DSG (Direct-Shift-Gearbox) otomatikleştirilmiş manuel şanzuman.
gibi eski nesil dediğimiz genelde 6 ileri olan sistem balatalar dahil tamamen yağın içerisinde çalışıyor ve 6-7 kğ. civarında yağ alıyor.
sözde geliştirildiği söylenen yeni sistemde balatalar manuel vitesteki gibi kuru olarak çalışıyor, sadece dişli grubu yağ içerisinde. 1,5 kğ. civarında yağ alıyor.
zaten sıkıntıda burda 300 milisaniyede vites değiştiren bir sistemi siz yağsız çalıştırmaya kalkarsanız sonuçta bunlar oluyor.:bnn:
Balatanın amacı sürtünmeyi azamîde tutarak disk, baskı, kampana, ...vs. gibi bir yerlere tutunmaktır. Yağın içerisinde olursa nasıl tutunsun ki? Bu ifadenden anladığım yağlı denilenlerde tork konvertörü var veya çok farklı bir kavrama kullanılıyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Ahanda buldum:

İlk nesil DSG şanzımanlarda debriyaj hidrolik yağ basıncıyla çalışıyor. Wet muliplate clutch olarak adlandırılmışlar:

http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission1.htm