Yakıt tasarruf ekipmanları ne kadar gerçekçidir?Örneğin yakıt borusuna bağlanan manyetik aparat ve atm hava emişli filtre çıkışına bağlanan yakıt tasarruf cihazları hakkındaki görüşleriniz nedir?(Hasan KOZAN)Uzun yıllardır araçların içten yanmalı motorlarının yakıt tüketimlerinin daha tasarruflu bir düzeye gelebilmesi için dünya genelinde çeşitli araştırmalar ve üretimler yapılmıştır.
Bu üretimlerin büyük bir bölümü artı ve eksi kutuplarda olan mıknatısların karbüratör veya enjektörlere en yakın madeni olmayan yakıt borularına takılarak yakıtın atom parçacılarına daha küçük partiküller olarak ayrılarak daha iyi bir karışım ve yanma sağlaması ile tüketimin düşmesi ve çekiş gücünün artması öngörülmüştür.
Bu işlemler paralelinde bahsi geçen artı ve eksi kutuplu ve hatasız üretimli mıknatıslarla yaptığımız testler sonucunda, motorların farkları ve özellikleri de göz önüne alındığında, yüzde 2-4 ortalamalarında tasarruflar gözlendi.
Aslında olması gereken bu alet aletlerin uygulanması sonrasında hava yakıt karışımının daha fakir ayarlanabilmesi sonucunda elde edilebilecek daha ciddi tasarruflardır ki bu da ancak ayarlanabilir bir özelliği olan karbüratörlü motorlarda mümkün olabilmektedir.
Elektronik püskürtmeli motorlarda var olan lambda sensörü, programlandığı özellikler paralelinde her türlü şartta devrede olduğu sürece, "1" lambda değerlerini sağlamak üzere hep devrededir. Hangi şartta olursa olsun motorun fakirleşmesi veya zenginleşmesi şartlarında kısa bir sürede değeri programlandığı ‘l’ lambda, yani 14.7/1 hava yakıt karışım özelliklerine çeker. Bu da uygulanan aletin muhalefetle karşılaşmasına ve sonuçların başarısız kalması nedenidir.
Diğer ürün olan tornado ise motora giren havayı hızlandırma prensibi ile çalışır ki sonuçta yukarıda da örneğini verdiğim elektronik püskürtmeli motorlara uygulamalar da aynı kaderi paylaşır. (Onno USTA)
Alıntı :
http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=685&haberID=286751&baslik=YAKITTA%20TASARRUF%20HAYAL%20Mİ?