škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Honda CRV’ye Daha Büyük Amperli Akü Taktırmak İstiyorum

Ziyaretçi · 9 · 9770

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Honda CRV’ye Daha Büyük Amperli Akü Taktırmak İstiyorum
 
2006 model Honda CR-V kullanıyorum. Aracıma 60 veya 72 amperlik akü  taktırmak istiyorum. Ancak aracın müzik tesisatının veya genel elektrik  sistemi 60 yada 72 amperden olumsuz etkilenir mi?
         Oral Oral/E-posta

Sayın Oral Oral, Üreticiler, aracın ihtiyacı olan elektrik  akımının sağlanması ve elektrik sistemi için gerekli olan akü  kapasitesini belli hesaplar sonucunda tespit eder ve uygular. Bu  uygulamalarda şarj etme ünitesi olan alternatörler de akünün  kapasitesine uygun seçilir ve uygulanır. 60 Amper olan bir akü mevcut  alternatör ile kısa sürede şarj edilir ve bu da hem motorun şarj  süresinde zorlanması ile oluşan güç kaybı ve paralelinde yakıt tüketim  artışını da engeller. Akünün yüksek amperli olarak tercih edilmesiyle  fazladan eklenen donanımlar çalışırken enerjinin fazladan harcar. Yüksek  amper şarj sisteminde bulunan kesinti sonrasında düşük amperli aküden  biraz daha fazla gerilim üretir ve ancak o enerji çabuk biter. Sonuç  olarak 45 amper olan aküyü 60 ampere yükselterek var olan  alternatörünüzün sınırlarını kullanırsınız. Ancak 75 amper gibi bir akü  aracı zorlama ihtimali yükseltir ve aracın alternatörüne de uygun  değildir.

http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/2011/03/25/honda_crvye_daha_buyuk_amperli_aku_taktirmak_istiyorum


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mc pherson;179253
Bizim Hondalarda normalden büyük bir akü taktığın zaman alternatöre ekstradan yük bindiriyor. Aracın orjinal aküsü 45A ise alternatör de 45A'ya göre tasarlanmış. Alternatör akünün durumuna göre motora yük bindiriyor. Yakıt tüketimini azaltmak için kasmış japonlar :) Hatta bu da yetmiyor artık yeni araçlar alternatör yükünü azaltmak için fren gücünü ekstradan ayrı bir alternatör kullanarak elektriğe çeviriyor(Örn: BMW Efficient Dynamics). 2001 ve sonrası hondalarda gidip de iyi olsun diye 45 yerine 60A taktiğiniz zaman alternatör sürekli fazla yükte çalışıyor ve hem yakıt tüketimi artıyor hem de alternatör çabuk yıpranıyor.

diye yazmıştım zamanında :)

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=10614&highlight=ak%FC+alternat%F6r&page=3


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30169
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Benim takanın alternatörü 90A şarj kapasitesinde, o nedenle 44A sonrası 60A akü taktım ;) Servisin kendisi önerdi zaten 60A


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;213879
Benim takanın alternatörü 90A şarj kapasitesinde, o nedenle 44A sonrası 60A akü taktım ;) Servisin kendisi önerdi zaten 60A

Her aracın huyu suyu farklı :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30169
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: mc pherson;213893
Her aracın huyu suyu farklı :)

 
Elbette  :ok:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Amperin yüksek olması sadece aküyü şarj ederken etkiler. Şarj süresi daha uzun sürer. Ama alıcıları (elektrikle çalışan cihazları) hiç bir zaman etkilemez. 60 A veya 90 A diye birşey yok. Oradaki yazılması gereken 60 veya 90 A/h. Yani birinde 60 amper kullanılması durumunda 1 saat yada 1 amper kullanılmasında 60 saat kapasitesi var anlamına gelir. Akünün dayanım gücü ne olursa olsun her bir bölmesi 2.2 V gibi bir değerdedir. Şarjlı bir aküyü 12 V kabul edersek araçtaki donanımların çekeceği akım tamamen iç direnciyle alakalıdır. Büyük kapasitedeki akü marş motoru, lamba, radyo yada anfi gibi donanımları hiç bir zaman etkilemez. Sadece alternatörü dolayısıyla yakıt tüketimini etkiler.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;214056
Adamın ismide çok değişik oral oral ne yahu:D
:xx::xx::xx:


Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
hocam öncelikle eğer aracınızın üzerindeki akü orjinal ise bu akünün amper değerini baz almanınızı öneririm orjinal akü 60A ise yine 60A alın takın eğer aracı sonradan yaptınız ve aküden daha fazla güç talep eden cihazlar varsa müzik sistemi gibi amper değerini yükseltebilirsiniz ancak önerim herzaman fabrikanın ve aracının elk tesisatına uygun olan aküyü kullanmanızdır yüksek amper iletkenlerin aşırı ısınması gibi olumsuz durumlar oluşturabilir ve zamanla büyük tehlikeleri tetikleye bilir.